Monday, September 12, 2011

INI BUKAN FAKTOR UTAMA KEMENANGAN.

game mereka sudah bermula.

kononnya beberapa pimpinan utama pakatan bakal menemui kegagalan pada pru ke 13 nanti sekiranya pengundi  india swing kepada BN.

ide humble sebegini pernah dilakukan oleh pakatan sebelum pru 2008.

tujuannya nak melalaikan pemikiran BN akan betapa lemahnya situasi pakatan sekarang.

mohon BN tidak terperangkap dengan pancingan lemah ini. 

maklum balas yang kami terima, di akhir pusingan ke arah pru 13 pengundi atas pagar sedia memangkah BN sekiranya beberapa isu mengenai kos poket dan ekonomi rakyat dapat dikurangkan.

pengurangan undi baik pada BN dan pakatan secara totalnya bukan ditentukan oleh kuasa dominasi kaum mahupun penyokong partisan.

BN harus menumpukan serangan mereka secara agresif kepada golongan tidak berpartisan namun berada dalam kelompok pengundi di atas pagar.

kalkulasi mudah, 30% pengundi adalah penyokong totok BN, 30% lagi pembangkang dan selebihnya adalah pemerhati atas pagar.

pandangan aku, isu politik ,isu dasar politik,isu pergeseran politik tidak menjadi indikasi utama peralihan undi dari kumpulan tidak berpartisan.

jika kerajaan mahu menang besar pada pru ke 13 nanti, maka dasar ekonomi yang lebih mesra kepada golongan pertengahan wajar diketengahkan.

dasar ekonomi mesra dalam ertikata lain, kos poket mereka semakin kurang,pendapatan bertambah,tabungan  boleh dilakukan.

kalau perkara di atas berlaku, bukan sahaja pengundi india akan swing, malah pengundi cina pun boleh pikir 2-3 kali nak pangkah pakatan.

215 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 215 of 215
Anonymous said...

tak semua makhluk yg dpt hidayah dan bimbingan dr Allah.

hanya mereka2 yg terpilih.

fikir guna akal..bukan guna lutut mcm mat sabun

Anonymous said...

ADA BANYAK NAMA LAGI HANG PI PILIH MUSANG NAMA HAIWAN WATPA? HANG SAMAKAN DIRI HANG DGN HAIWAN! AKU BETOI SIMPATI DGN CARA HANG PIKIAQ.
HANG TULIS ADA DISKAUN TU PASAI KENA BALUN TEROK. LAIN KALI JANGAN JUAL MURAH. SEBALIK PIKIAQ NAK JUAL MAHALPUN HANG JENIS MUSANG KALAU GOMEN TAK BERI PERLINDUNGAN DAH LAMA PUPUS. INDIA MINUM TODI MESTI DOK PEKENA DAGING MUSANG. JANGAN KECIK HATI NO. SERONOK2 GURAU.

BEGINILAH NASIB MASYARAKAT DISINI, KALAU TIADA REBAN HILANG AYAM SEKAMPONG. SEKIAN.

KARAM SINGH WALLIA TV3

Anonymous said...

Jangan risau di Batu Pahat sekarang dah terdapat beribu Panglima Salleh bersedia melawan komunis, itu pun kalau mereka berani.
Rindu rasanya lama tak bertemu dengan cucu Panglima Salleh yang juga sahabat.

Halim, Leman, Kamarulzaman & Faridah

Anonymous said...

http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2011/09/ini-bukan-faktor-utama-kemenangan.html


ini tajuk..dia pasal apa larik tajuk sgt

Anonymous said...

SOKONGLAH DAP!

BOIKOT BN

DAP FOR ALL.

LU TIDOR LU PUNYA PASAL, MAKAN MINUM DAN KEHIDUPAN SENDIRI URUS, KERAJAAN BUKAN LU PUNYA TOK ATAU MAK BAPAK.

TUGAS KERAJAAN MENTADBIR NEGARA!

HARAP RAKYAT2 YG MASIH BODOH, TERUTAMA MELAYUMALAS. MESTI MAU RAJIN BEKERJA, JANGAN NAK TUNGGU DUIT DARI KERAJAAN DAN REZKI DARI LANGIT..

VOTE DAP for peace and harmony!

Anonymous said...

hapuskan umno!!!!!!!!!!!!


undi umno masuk neraka kerana ibarat bersahabat dengan "tentera2 syaiatan yang menyokong rasuah"!!!!

Anonymous said...

kalau kerajaan dh haprak...nk sokng cmne lg....bodo punye pencacai umno

ANACONDA said...

PERTAHANKAN PUTRAJAYA !!!...

SELAMATKAN SELANGOR !!!...

AYAT DS NAJIB MASA OPEN HOUSE D PERMATANG PAUH TU AKU TAK SETUJU D MANA DS NAJIB KATA, KITA AKAN TERUS BANTU NEGERI2 D BAWAH PEMBANGKANG KERANA BN MENDUKUNG DEMOKRASI...

PENERIMAAN RAKYAT D BAWAH ATAS KENYATAAN BERKENAAN PULA, D SPIN OLEH PUKIMAK2 PEMBANGKANG SEPERTI LIM GUAN ENG """KLU BEGITU RAKYAT PP HENDAKLAH TERUS MEMBERIKAN KUASA KERAJAAN NEGERI KPD PAKATAN RAKYAT SUPAYA KAMI BOLEH MEMANTAU SETIAP PROJEK KERAJAAN PERSEKUTUAN SUPAYA TIDAK D SALAH GUNAKAN OLEH UMNO/BN, KERAJAAN PERSEKUTUAN AKAN TERUS BANTU, MAKA KAMI AKAN CHEK & BALANCA"""...

PANTAT MAK KAU LA LIM GUAN ENG...

LU PUNYA MUKA SAMA LU PUNYA KETURUNAN SAMA BABI TONYOK MA...

HARAP DS NAJIB JGN SELALU ULANG AYAT SEPERTI INI...

KALAU RAKYAT NAK TERUS SEJAHTERA & MAKMUR RAKYAT HARUS NILAI PENGORBANAN, KEBAIKKAN, KEJUJURAN BAHKAN KONGKI KUASA KOMPONEN BN SELAMA INI YG MELESTARIKAN RAKYAT...

DS NAJIB HARUS BERTEGAS KPD RAKYAT D NEGERI PEMBANGKANG AGAR KEMBALIKAN UNDI MEREKA KPD BN...

ANACONDA said...

KPD PRO2 PEMBANGKANG DLM RUANGAN INI...

PANTAT MAK KORANG LA...

FUCKATAN AKAN MAMPOS DLM PRU KE 13...

Anonymous said...

Semalan aku berborak ngan 2 jenis puak. Satu puak dulu Sokong BN tapi bila tak dapat tander dia kona gi PR yang satu lagi Pakcik Masjid yang sememangnya penyokong PAS.

Dari perhatian aku kalau puak-puak yang gila tander ni hilang dari BN takpe sebab dia ni perjuangannya bukan untuk rakyat dia hanya berjuang untuk perytnya sahaja. Tapi puak ini bila kita ajukan fkta tentang ketidakadilan PR di bole terima sebab dia tau PR pun sama siap bole bagi contoh Azmin dan beberapa kroni yang kuat sapu duit rakyat.

Pakcik Masjid pula buka fakta yang diterima dari ceramah politik masjid yang diterimanya tentang komunis, apa lagi aku banti a-z la pasal komunis ni, tekedu gak pakcik ni bila tau pengasas komunis tu Karl Marx Yahudi so hujah dia yang kata UMNO sokong yahudi berbanding PAS yang sokong Komunis tu dah tak le gi.

Bila sampai bab aku soal lagi tak bole jawab. Soal pasal isu murtad dia pandang bawah, soal pasal kilang arak dia pun ikut marah kat khalid, soal pasal kalimah Allah, dia jawab dia ikut Harun din, soal pasal ketidakadilan Lim Guag Eng terhadap umat Isalm kat PP, sekali lagi dia terdiam.

Lepas tu pakcik ni bawa isu rasuah plak, aku kata UMNO tak pernah ajar penyokongnya rasuah sebab rasuah itu perbuatan diri sendiri malah dalam PR pun ada juga yang melakukan rasuah. Puak2 yang pertama yang plak mencela cite pasal PKR yang dipenuhi oleh mainan rasuah. Lepas tu masuk juga menantu Cite Nik Aziz.

Banyak lagilah yang kami bertiga bincangkan dan aku yakin sebenarnya telah timbul kesedaran bahawa rakyat Malaysia ni terutamanya yang beragama islam sangat sayangkan negara ini, bak kata pakcik masjid diakhir perbincangan kami, "sama-samalah kita jaga negara ni, tak kira siapa calonnya yang penting bole jaga kepentingan Agama dan rakyat".

Korang perasan tak pakcik tu dah setat kata tak kira siapa calonnya, maknanya dia sendiripun dah mula tak yakin pada PAS.

Bertemua lagi dilain siaran...

Pemuda melporkan untuk GAP

Anonymous said...

Barang Naik Barang Naik Barang Barang Naik BN BN BN. BN punya fasal...


Sekarang Rakyat Malaysia nak tahu apa kah perancangan PR untuk menangani masaalah ini. Kalau setakat dijadikan isu untuk memancing undi sedangkan PR sendiripun tak ada pelan penyelesaian maka tak ada gunanya menimbulkan isu ini. Kenaikan harga barang adalah masaalah global tetapi PR tak mahu menerima hakikat ini. Sekarang rakyat mahu PR bentangkan dengan terperinci bagaimanakah mereka mengatasi masaalah ini untuk dinilai oleh rakyat. Jangan hanya pandai memainkan isu tapi sendiri tak ada penyelesaian. Takut nanti terjadi di mana PAS berjanji akan jual Putera Jaya jika berkuasa tapi sekarang pembangkan berebut rebut nak menduduki Putera Jaya. Banyak janji yang ditabur PR dalam PRU12 masih belum ditunaikan. Nah apalagi PR bentangkan lah kepada rakyat pelan anda PRU13 dah dekat.

Anonymous said...

Aku yakin rakyat Malaysia ni pandai menilai, so nilailah apa pencapaian PR kat Selagor khususnya. Dari Isu kepentigan agama islam, pendidikan sampailah isu pasir semuanya semakin tonggang langgang.

-Pemerhati Politik Selangor-

ada aku kisah said...

MAH......! BAU BENDA TU...DOK LEKAT DI MUKA BANG.....SENGAJA TAK BASUH......HEHEHEHEH

Anonymous said...

MUSANGKA CUBA SEDAYA UPAYA UNTUK SPIN KAN CERITA..BILA MELAYU PERAK DAH RESPON TERUS DIA LARI...DIA TU SEDAR ILMU DIA X BANYAK MANA..UDAH LAH TUE ADA RIBUAN LAGI JUAK2 PAS YG MACAM MUSANGKA NI...AKU DAH BANYAK JUMPA DAH...BIARLAH RAKYAT MENENTUKAN KERAJAAN MANA YG LEBIH BAIK...SEJAK DARI DULU KITA SEMUA DAH DIBERITAHU DAN DIAJAR BAHAWA KOMUNIS ITU ZALIM DAN BANYAK MEMBUNUH NYAWA YG X BERDOSA JADI KITA IKUTLAH APA YG TELAH DIAJAR..X PERLU LAH NAK DI TOKOK TAMBAH...

Anonymous said...

kami golongan muda akan pastikan kerajaan sekarang TUMBANG...nantikan kuasa belia..

«Oldest ‹Older   201 – 215 of 215   Newer› Newest»