Thursday, September 1, 2011

KERAS KEPALA : TAHNIAH KAKITANGAN KERAJAAN SELANGOR.

xavier jayakumar exco kerajaan negeri selangor bengang dengan  kakitangan awam  di selangor kerana keras kepala tak ikut arahan mereka.

kah kah kah

manalah kakitangan awam kerajaan selangor tak keras kepala kalau semua arahan tu dilakukan secara 'luar tabiee' je.

tak percaya tanyalah ribuan kakitangan jabatan awam selangor di mana-mana majlis perbandaran.

protes mereka terhadap pakatan makin memuncak.semuanya pasal ahli majlis pakatan selangor yang nampak lebih besar kepala mengalahkan ketua jabatan di majlis perbandaran.

BLOGERS UCAPKAN TAHNIAH KEPADA KAKITANGAN AWAM KERAJAAN SELANGOR.

kalau ahli majlis malah exco macam ronie beer tu kurang ajor sangat, korang pandai-pandailah nyakat ye.

35 comments:

Anonymous said...

caya lah kakitangan negeri selangor..pemberontakan sudah bermula...nyahkan jenis musibat macam DR X, Ronnie, Theresa, Eli Lenjan....!!!!

Anak Jati Selangor said...

Hidup Negeriku, Nyahkan PR dari negeri PRU13!

Anonymous said...

kakitangan kerajaan negeri nie dulu yang ia-ia sangat nak tukar kerajaan
konon BN tak bagus...tak salahlah
mereka pilih PR..kerna termakan janji-janji manis...dari 10 janji manis pilihanraya hanya 1 jer dapat tunaikan ....air 20m3 percuma..hehe,
yg lain tu sambung apa yg BN telah buat....lebih banyak tu PR tak jugak tunai....

golongan atas tu...tak lah besar mana!!!

yg sangat mengecewakan kakitangan kerajaan negeri nie...exco PR nie anggap kakitangan mereka lembu yg dicucuk hidung senang seret sana sini...

dan arahan dan undang-undang yg dibuat sesedap mulut jer...

Anonymous said...

Mana nak cari pemimpin yg baik mcm pemimpin umno...

Buat keputusan atas dasar musyawarah..

Kalau pemimpin umno tak baik, dah lama jatuh..kat pemilihan cawangan lagi dah kalah...

Tak pun masa pemilihan bhgn dah kene pelangkong...

Tapi kalau naik manipulate kedudukan mcm kes khir toyo...

Tu dah ceta lainn...

Tu ceta kontraktor buat baik sbb nakkan lg projek...

Biasa la jadi mb semua org nak buat baik, tua kutuk pun ramai yg buat baik...

Tapi tu tak halalkan utk terima rasuah dan manipulate kedudukan utk kepentingan diri...

Tapi kalau angkat komunis dap jadi pemimpin, langsung dia tak heran halal haram...

Pantang lalu dpn mata semua kene balunn...

Anonymous said...

tak gunolar merdeka 1/2 abad kalau masih menghambakan diri bawah bintang tiga, kah kah kah.

Anonymous said...

Biar bekerja dengan "penyapu" dari bekerja dengan "penyondol", nyesal tak sudah nanti.

hik hik hik

Anonymous said...

bilalah Najib nak bubar Parliman Malaysia nie....takkan nak ikut BANGANG(ambil kata2 GaGAP) mcm adik dia gak......kalau dah rasa UmNGOk(disebut barua penjajah BRITISH)dah dpt sokongan rakyat semula. eloklah dibubarkan segara, dan diadakan PRU 13....takkan nak tunggu pendatang haram yg diberi I/C biru dah cukup, baru nak diadakan PRU...takutkeeeee???

Anonymous said...

Mentadbir negeri bukan macam mentadbir gejara.

Kepala surat resmi bukan mak pak bintang tiga munya.

he he he

Anonymous said...

Pejabat EMBI bukanlah kedai kopitiam untuk apekapek bersembang-sembang dan berjeda-jeda dan jauh sekali pusat urut dan melepas tensen.

Anonymous said...

k/k awam telah lama bekerja dan tahu tugas hakiki sendiri.

ini berbeza dengan politotok yang baru dilantik.

makanya kalau politotok yang tidak tahu tugasan dan pengurusan jangan jadikan k/tangan awam sebagai kambing hitam.

antiTotok

Anonymous said...

k/tangan awam bertugas secara profesional dan memandang keperluan semua pelanggan secara sama rata tanpa pilih bulu.

mengharapkan k/t awam memberikan keutamaan kepada anak emas, para kroni dan suku-sakat mereka yang berkepentingan adalah arahan tidak beretika.

waka...waka...wakaka...

Anonymous said...

persatuan k/tangan awam perlu tampil dengan kenyataan sama ada menerima kenyataan Xavier atau menyanggahnya.

era di mana k/tangan awam boleh diperkatakan apa saja sudah lama berlalu. dalam konteks demokrasi, semua pihak berhak bersuara.

Nah Kau!

Anonymous said...

exco yang dilantik harus dihormati keputusannya selagi keputusan berkenaan tidak bercanggah dengan skop dan bidang tugas. kefahaman tentang ini adalah universal sifatnya.

kalau keputusan exco sendiri tidak dihormati, ia memberikan mesej salah kepada k.tangan awam negeri. makanya jangan salahkan si anak kalau menunjukkan bintik-bintik kalau si bapa cenderung menunjuk-nunjukkan borek mereka!

Anti-Borek

Anonymous said...

Arahan tertinggi di peringkat negeri sepatutnya datang dari EMBI tetapi kalau semua pihak mahu keluarkan arahan berstatuskan EMBI macam mana tu?

Justeru apabila kaduk naik junjung tidak diberi layanan sepatutnya jangan salahkan penjungjung tidak berikan kerjasama.

Ia tiada kaitan sikap keras kepala tetapi sikap terpuji kerana berpegang kepada amanah yang dipikul.

Jalut said...

Tak cukup keras lagi tu.Kepala AnuWar lagi kerasss..

Anonymous said...

ya! kakitangan yang 'keras kepala' perlu tampil bersihkan diri dari lontaran vokal lancang berbau busuk yang dikeluarkan oleh YB pakatan haramis. usah sia-siakan pelekat keras kepala yang dihadiahkan oleh Xavier.

Baru Ada Akai

kingnek said...

Islam orang PAS dan PKR adalah Islam subversif dari kumpulan secret society seperti Hizb Tahir, Ikhwanul Muslim, Al Qaeda dan lain2 di mana, pemimpin2 kumpulan tersebut sebenarnya adalah dibayar puak illuminati. Kumpulan digunakan untuk tujuan2 tertentu, termasuk menjatuhkan kerajaan Islam di Libya. Ghadafi mahu menggunakan Gold Dinar (wang bukan riba dan dilindungi emas) bagi United States of AFRICA yang telah dipersetujui banyak negara di Afrika kecuali Afrika Selatan, sebuah Illuminati state. Islam subversif ini kelihatan dalam agennya Anwar Ibrahim dan puak Islam dalam PAS yang jika diberi peluang, akan memanggil NATO untuk menyerang UMNO demi 'jihad'. Namun, jihad tersebut akan memakan diri kerana mereka berperang untuk pihak dajjal yang menguasai dunia melalui sister riba. Tapi cuba beritahu orang PAS atau PKR, mereka tidak faham kerana mereka tidak berupaya melihat, seperti Dajjal, mereka buta sebelah mata. Kita boleh nasihat sahaja, dan UMNO beruntung dapat pemimpin seperti Mahathir, seorang pejuang Islam. Selepas Mahathir, pemimpin berkaliber amat berkurangan, termasuk Najib. Maaf cakap, Nik Aziz bukan pemimpin Islam yang berkaliber, kalau dilihat sunnah, Nik Aziz tidak akan menyerang yahudi, dia hanya akan menjadi pemimpin yang akan membawa hukum Islam seperti keluarga Saud di Saudi Arabia, tetapi, akan menunduk pada yahudi, melawan sunnnah Nabi yang menghancurkan kuasa politik dan ekonomi yahudi di Arabia. Islam bukan hanya kerana janggut tebal, tapi dalam isinya, kalau setakat janggut tebal, kaum Sikh juga akan tergolong orang Islam alim.

Anonymous said...

pekerja yang berkhidmat dengan sesebuah parti politik bolehlah diarahkan sebagaimana yang dimahukan oleh pemimpin PR.

adalah satu kesongsangan kalau pemimpin menggunakan otoriti serupa terhadap lain-lain klas pekerja.

justeru, apakah tujuan Dr Xavier mendedahkan isu ini kepada umum? adakah bagi mendapat sokongan moral dan restu rakyat? atau apa sebenarnya?

Sekadar Bertanya

Anonymous said...

kepala apa yg keras? degil? itu menunjukkan ada yg tidak kena dgn kerajaan negeri selangor. betul tak?
cuba bandingkan dgn si polan yg keras kepala bawah dia smp masuk mahkamah dan ada rakaman video, tetapi masih keras kepala atas tak nak mengaku dia dah buat dosa..sape lagi teruk?

Anonymous said...

Anonymous said...
saman mat sabu jangan tak saman, anda memang buta sejarah - anda sebut mat indera adalah pejuang kemerdekaan kerana menyerang balai polis milik british - anda kenal tak sapa itu mat indera, anda tak kenal maka anda adalah manusia yang paling bengong dalam dunia kerana menyangjung orang yang anda tak kenal, anda tahu mat indera adalah tali barut komunis atau ahli komunis makanya memuja mat indera adalah memuja komunis kerana idiologi mat indera adalah idiologi komunis. huh marah sungguh anda kepada polis kerana menyekat hasrat anda untuk menghuruharakan negara melalui perhimpunan bersih untuk menghurarakan dengan jayanya. anda fitnah polis langgar anda, anda fitnah polis bukit kepng yang mengjaga rakyat dari keganasan komunis dan memuja muji komunis, anda gelapkan duit rakyat bagi merawat luka yang amat sedikit dengan kos sehingga rm 8000.00 sdangkan luka itu bolih dirawat hanya dengan minyak gamat yang berharga rm 1.00 atau paling mahal pun dengan gamat emas yang berharga tidak sampaipun rm 80.00. anda fitnah nwar dan beri gelaran dia nwar aljuburi. huh memang layak anda memegang jawatan timbalan presiden - parti penipu anda suka (pas). take beer pas take beer.

September 1, 2011 7:50 AM

mohamed said...

Memang orang2 PR terutama orang DAP, bangsa yang jahil tentang system pentadbiran Awam Negara kita dan adat resam Negara ini.

Bangsa ini memang biadat dan
memetinkan diri. Tidak heranlah kalau perkerja awan Negara/Negri susah nak layan mereka .

Mereka tidak patut diberi peluang mentadbir Negara Malaysia dan
Negri2 diMalaysia.

Nyahkan mereka

Anonymous said...

Xavier patut bersyukur kerana dapat mentadbir negeri yang sudah sedia maju. Dalam kata lain kalau sekali pun Selangor ditadbir secara autopilot, ia mampu bergerak ke depan dengan lancar sekali.

Makanya kalau ada gangguan terhadap kelancaran, ia mungkin disebabkan pemanduan secara manual tidak dibuat dengan betul. Kalau skil pemanduan manual tidak betul makanya terpulanglah kepada pengundi di Selangor sama ada mahu terus mengekalkan pilot sedia ada atau ambil yang lain.

Marhaen

Anonymous said...

Periksa permainan baru ini di YouTube ..

http://www.youtube.com/castrolasiapacific


Mempercepatkan untuk menang ..
Tetapi kehilangan adalah lebih menyeronokkan ..

Jalut said...

BOLEH TAK DELETE SPAM KAT ATAS NI?

ANACONDA said...

AKU DAH LAMA KASI TAU KORANG, KAKITANGAN AWAM D SELANGOR YG BERJAWATAN TINGGI & RENDAH BAHKAN KESELURUHANNYA MMG DAH LAMA MELUAT DGN PUKIMAK2 FUCKATAN HARAM JADAH D SELANGOR NI...

TUNGGU MASA & CALON TERBAIK DARI UMNO/BN SHJ SKRG NI...

INSYA'ALLAH MMG MAUT SI NUAR DGN ANJING2 PUKIMAKNYA D SELANGOR DLM PRU KE 13 INI...

Anonymous said...

kenapa lah kamu tak boleh berbahasa yg elok elok...

pangkah gambar sesiapa pon tak boleh disokong... ini kerja tak baik...

jadi biarlah kita rasional dan berwaspada

GAP, hentikanlah kerja kerja kamu ni... sia sia je... apakah kamu ada keharmonian hidup dgn saban hari membuat artikel yg menghina orang lain, mencaci sana sini, menggunakan bahasa kesat...

sehari 5 kali sembahyang, takkan itu tak memberi kamu sedikit peringatan... tanya lah hati murni kamu, adakah yg kamu lakukan ni memberi sesuatu yg terbaik kepada pembaca2 kamu dan sajian terbaik utk kamu menghadap ilahi...

hidup sekejap saja beb... jd jgn lah terlalu sombong dan bongkak menghujah sana sini dgn sesuatu yg tak de eloknya. salam

Dewan Ulama Pas Taik Pusat said...

Anon PAS bodoh: September 2, 2011 12:19 AM


Bukan ka Nik Najis halalkan carutan??

Bila Ulama agong menyeleweng tiada siapa berani tegur..maka umat Pas semuanya dalam kesesatan..

Umar sendiri suruh tegur dia dengan Pedang..

Ni punya ulamak pergi bela Shahnon SHIT dgn fuctua..

Anonymous said...

kepada anak anak yang merantau masih beraya dikampung ada lagi satu hari untuk menerangkan isu isu semasa bagaimana manusia mengunakan gelaran baik baik spt ulamak mengeluarkan fatwa sesat,pejuang anti tuhan yang menjunjung komunis sebagai hero dan menyokong murtad and pluralisme masa terbaik menerangkan pada orang kampung dan keluarga sendiri bahaya puak ini menjahanamkan bangsa dan ugama...ayuh sebarkan hapuskan mereka....beraya sambil berjihad...

Anonymous said...

kepada anak anak yang merantau masih beraya dikampung ada lagi satu hari untuk menerangkan isu isu semasa bagaimana manusia mengunakan gelaran baik baik spt ulamak mengeluarkan fatwa sesat,pejuang anti tuhan yang menjunjung komunis sebagai hero dan menyokong murtad and pluralisme masa terbaik menerangkan pada orang kampung dan keluarga sendiri bahaya puak ini menjahanamkan bangsa dan ugama...ayuh sebarkan hapuskan mereka....beraya sambil berjihad...

anti bohmau said...

kerajaan selangor baru nak terase kakitangannya keras kepala tak sokong MB & kepimpinannya??????

HAAA!!!! BEGITULAH JUGA YG KERAJAAN PUSAT RASA BILA ADA KAKITANGAN KERAJAAN PUSAT YG SENTIASA MENYANGGAH ARAHAN DIBERI & MEMAKI HAMUNNYA KEMBALI WALAUPUN MAKAN GAJI DGNNYA!

sikap tidak setia dgn majikan ni samala dgn sikap memberontak anak2 dgn ibu bapa yg anak2 rasa tidak adil dlm memberi asih sayang!! walhal ibubapa haram dilawan!!

pengajarannya:

jgn jadi api dlm sekam!!

jika kita ditakdirkan menjadi majikan suatu hari nanti & ada kakitangan kita yg bersikap spt gunting dlm lipatan, jgn melenting.

jika kita pandai menyuruh kerajaan mencari puncanya, mengapa kita juga tidak mencari puncanya???

kena mo ingat,

bukan senag nak memerintah. bukan senang nak puaskan hati semua orang.

yg penting majoriti terpelihara. jgn ingat minoriti saja yg perlu dijaga...

MAJORITY WINS!!!! THE RIGHT GOVERNMENT IS THE ONE WHO LOOKS AFTER THE MAJORITY...

*ambo dlm kalangan majoriti memilih kerajaan sedia ada. sbb tu ambo kata majoriti akan menang, InsyaAllah...

Anonymous said...

Nyahkan PKR,PAS dan DAP dari Selangor
Program SSDE makin mendapat sambutan
Penyokong PR jangat asyik ingat pengundi hantu aje, kalau betul lah ada pengundi hantu dah lama Kelantan tu BN perintah!!! PAS tak merasa langsung !!
Dah dapat perintah PP,Kedah dan Selangor pun nak guna isu pengundi hantu... Apa ke "cerdik" penyokong PR nih!!!!

Anonymous said...

Sekarang baru PR tahu betapa susahnya nak memerintah... Sebelum PRU 2008 asyik kritik tak tentu arah, kritikan tak membina (boleh rujuk Suara Keadilan) dari mukasurat depan sampai last page asyik memburukkan orang lain...
Dah jadi kerajaan Selangor, PP dan Kedah pun masih gagal tunai janji2 pilihanraya sebelum ini...

Anonymous said...

KUALA LUMPUR, 3 Sept: AJK PAS Pusat, Idris Ahmad berkata, Umno telah mengadakan perjanjian persefahaman (MoU) dengan Parti Komunis China pada 5 Ogos 2011.

Malahan, katanya ada usaha untuk menghantar Pergerakan Pemuda dan Puteri Umno untuk mempelajari daripada Parti Komunis China.

“Sekiranya MoU ini dibuat oleh Parti Islam Se-Malaysia (PAS) atau DAP atau PKR, maka sudah tentu sebelum turun daripada kapalterbang akan disumbat ke Kamunting.

“Apakah Komunis China, berbeza dengan komunis Malaya? Bukankah Parti Komunis Malaya bernaung di bawah Parti Komunis China?” soalnya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

Komunis, jelas beliau ideologinya tetap sama tidak kira di mana tempat.

“Kenapa Umno hipokrit?” soalnya lagi.

Menurutnya, jika benar anti komunis kenapa menghantar pulang 11 pejuang Uighurs ke China, walaupun dibantah oleh Suruhjaya Tinggi PBB bagi Orang Pelarian d Kuala Lumpur sedangkan mereka menentang kerajaan komunis China kerana menceroboh wilayah mereka di Xinjiang Julai 2009.

“Inilah sikap hipokrit Umno dalam apa jua isu.

“Isu Palestin Umno tunjuk hero, tetapi dalam masa yang sama, Apco Yahudi dibayar RM77 juta setahun,” katanya.

Anonymous said...

Aku klau tengok muka Ronnie liew 2. Aku rela lg tengok bun tut babi hutan..... betapa buruk muka cna gam pang 2.....bangsa x sedar diri.....

Anonymous said...

Korang buat tak tau saja arahan-arahan kafir harbi pun sapa tak kisah dan diorang tak boleh buat apa pun. Diorang nak ganti dengan orang dia pun brapa kerat saja nak kerja jadi kuli batak diorang tu. Mula-mula dulu boleh lah. Skarang dah nampak betapa gengsternya dan besar kepala diorang ni. baru dapat kuasa, cakap mengalahkan orang kerja dalam perkhidmatan awam.
Kalau korang tak pecaya, pergi lah jengok kat pejabat-pejabat di majlis perbandaran tempatan tempat korang. Korang tengok betapa samsengnya mereka bila berurusan dikaunter macam negeri ni bapak diorang punya. adab takdak. Cakap melayu pun tak berapa reti.
Paling kuat suruh sana suruh sini kasi gempaq saja. Habuk pun tarak.
Apa-apa pun, padan muka orang selangor, kedah, perak, penang. pangkah la lagi roket, bulan dan mata kucing. Kelantan tak termasuk kerana rakyat negeri tu dah tergolong dalam golongan terpelihara seperti yang dijamin oleh tok guru-tok guru mereka. dah tak boleh nak diajar lagi. keluar dari perut terus nampak bulan.
BN/UMNO membazir wang untuk support kelantan dan bukan melayu kerana mereka semua ni dah boleh dudok atas kaki sendiri - dengan atau tanpa bantuan kerajaan BN/UMNO.
Jangan disusukan kera dihutan, nanti anak sendiri akan sepak terajang dan derhaka pada anda.