Tuesday, September 20, 2011

LIWAT : PAKAR DNA ANWAR TAKDE SIJIL..


Yusof bermula dengan cuba mempertikaikan kelayakan Dr McDonald. Katanya meskipun beliau kagum dengan kelayakan pakar dari Australia yang mendakwa dirinya seorang konsultan molekular genetisis, namun McDonald bukan seorang pakar.

Menurut Yusof, dunia DNA telah berkembang pesat dan mendakwa beberapa kelayakan yang pernah diperolehi oleh Dr McDonald sudah lapuk atau usang dan ketinggalan zaman.

Beliau kemudian bertanya sama ada pada tahun 2002 Dr McDonald dikehendaki untuk menghadiri mana-mana program peperiksaan.



McDonald menjawap tidak ada sebarang pensijilan formal dalam bidang itu.

Katanya, beliau adalah penilai makmal forensik bertauliah NATA bagi pensijilan ISO 17025.

Yusof terus mempertikaikan kelayakan Dr McDonald dan menegaskan bahawa kelayakan McDonald yang diperolehi pada tahun 1992 adalah usang kerana perkembangan pesat dalam dalam bidang tarikh berkenaan.

79 comments:

Brader Vo said...

Off topic. Mat Sabu akan didakwa esok di mahkamah sesyen Butterworth jam 9.00 pagi.

Melayu Perak said...

‘Air Mani Mampu Bertahan 113 Jam – Peguam Bela Anwar Terkejut Kenyataan Dr McDonald
AIDCNews – 20/09/11 – air mani yang berada dalam dubur atau rektum boleh bertahan antara empat hingga 113 jam, kata pakar luar negara dari Australia – Dr Brian McDonald
Kenyataan Dr McDonald yang menjadi saksi bagi pihak Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengejutkan barisan peguam bela Ketua Pembangkang itu, kerana selama ini mereka mendakwa air mani hanya boleh bertahan selama 56 jam sahaja.
Dr McDonald mengeluarkan kenyataan itu ketika dalam sesi pemeriksaan balas oleh Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.
Yusof merujuk kepada artikel 1997 yang bertajuk ‘Sexual Assault and Semen Persistence’ yang ditulis oleh GM Willot dan JE Ellard dan telah diterbitkan dalam jurnal perubatan.
Yusof: Berdasarkan jurnal ini, bukan sesuatu yang luar biasa untuk menemui air mani pada calitan kapas yang diambil dari dubur selepas empat hingga 113 jam?
McDonald: Saya bersetuju.
Dalam artikel 1982, Ellard menyatakan penemuan bahawa air mani boleh bertahan selama 65 jam di dalam rektum.
Mohd Yussof juga memberikan bukti bahawa terdapat tiga jurnal perubatan kes rogol luar negara yang menyatakan sel sperma mampu bertahan lebih daripada 100 jam.
Penemuan yang dilaporkan di dalam artikel dan jurnal terbabit adalah bercanggah dengan keterangan awal yang diberikan oleh McDonald yang mengatakan bahawa kemerosotan akan berlaku kepada sampel DNA yang tidak dibekukan dengan serta-merta.
Perbicaraan bersambung Rabu.

Anonymous said...

MacDonald, pakar Big Mac, McChicken!

Melayu Perak said...

AGENDA PENGHAPUSAN ETNIK REJIM biaDAP HAMPIR TERLAKSANA.
at 7:00 PM
Reactions:


Berdasarkan kepada maklumat pendedahan bloger Pisau, PDC sudah dibersihkan daripada pegawai-pegawai eksekutif Melayu dan digantikan dengan pegawai-pegawai eksekutif Cina. Bermakna penghapusan etnik sudah terlaksana di dalam PDC di bawha rejim biaDAP Sosialis yang sellau mendakwa mereka tidak rasis tapi sebenarnya lebih Rasis daripada REJIM APARTHEID.

Selepas ini MPPP dan MPSP bakal menerima nasib yang sama dari POLISI MERITOKRASI RASIS yang bersifat PENGHAPUSAN ETNIK.

Sama-samalah kita tunggu.

Anonymous said...

Tak pe GAP itu mukadimah je. memanglah dalam dna lelaki y, tiada kesan air mani sebab samplenya ialah dari air liur dan mungkin kulit. DNA spermatoza (air mani) akan menunjukkan kehadiran air mani bukan dna lain contohnya kulit, rambut, kuku dsbnya.

kita ambil dna anwar dan katakan dia sebagai lelaki y (dilabel begitu) untuk tidak mengujudkan elemen bias dalam analisis. DNAnya tetap dari penyumbang yang sama iaitu Anwar Samdol yang suka menyondol. DNA itu dipadankan dengan DNA dalam rektum (dubur) Saiful.

Yang dipersoalkan ialah kehadiran DNA ketiga, tetapi ini belum jelas lagi sebab perbicaraan masih berjalan.

Jangan takut, DNA itu tidak mungkin ada tuan lain selain dari Anwar.. mengikuti perbicaraan ini, MEMANG SAH ANWAR TELAH MELIWAT SAIFUL kerana bukti bukti saintifik seperti DNA, cap cari dan forensik materials yang lain amat unik dan tidak boleh ditipu tipu.

Mana mana pencacai pakatan boleh meroyan di sini, namun percayalah, TIADA SEORANG DOKTOR PUN AKAN KATA ANWAR TIDAK MELIWAT SAIFUL.... berdasarkan bukti forensik yang kami semua baca. Lebih dari itu, tak boleh nak komen bro GAP sebab bukan saya yang membuat analisa..

Pun begitu, impian Anwar untuk menjadi Perdana Menteri akan TERCAPAI juga akhirnya... tetapi

BELIAU AKAN MENJADI PERDANA MENTERI DI SUNGAI BULOH...

he he..

Doktor Betul.

Anonymous said...

bermula dari sekarang, anwar boleh arahkan k/tangan penjara sg buluh supaya mmbersihkan bilik lamanya dgn beberapa pembaikan,spt katil, tandas, meja makan dll, maklumlah, bakal perdana menteri akan tinggal di situ.

Anonymous said...

kah kah sijuburi kena main sama orang keperccayaannya sendiri bayar bukan dalam RM broo dalam dollar Aussie lagi kah kah padan sangat kaki penipu kena main dengan yahudi penipu kah kah adooii iii tuan hakim mintak tangguh kes dulu kah kah kah

doncin cai said...

... peduli apa dengan sijil sijil tu sdra GAP oiiii

selalu nya pendakwa tentu yakin akan menang dalam nak bukti kan yang di tuduh bersalah.... lantak le yang di tuduh, nak bawak sesiapa pun
for me,not an issue
bila ko keluarkan perkara ini, se olah olah keterangan mcdonald tu boleh "mengalah" kan pihak pendakwa..piiiiiirahhhhhh
jangan buat dua kali brader !!!

rakab said...

melayu perak 7.06,

Nampaknya peguambela anwar terpaksa menolak saksi mereka sendiri kerana keterangan doktor itu tidak menbantu kes mereka.

113 jam ?!!!...lagi teruk anwar kena..

Anonymous said...

Apa la punya bangang, ambil 'pakar' kerja kat mc donald.....huru hara kena asak ngan pendakwaraya

Anonymous said...

PR selalu cakap, mahkamah di m'sia adalah mahkamah kangaroo, tp ambik jugak pakar dr negara kangaroo, mulalah tergaru2 macam china doll yg tergaru2 selepas kena peluru.

ingatkan hebat sgt, rupanya pakar tak de sijil, kalau ada pun mungkin setaraf dg mat sabu, spm gred 3.

Anonymous said...

Ekekeke.... Malu siottt..

Patut la smlm muka si mcd ni nampak gelisah jee...

Sbb dia tau, apa yg dia cakap bakal kene tenyehh tang hidung...

Ekekekek.....

Mat mcd ni ingat msia belom merdeka agaknya yg kene dgr ckp omputeh...

Esok lagi terok la ko kene mcd, baik ko amik duit deposit kat nuar dan balik aussie...

Percubaan ko nak wujudkan persepsi begitu mudah dipatahkan....

Ni yg dinamakan persepsi lembikk... Kwang kwang...

Kalau anwar beceramah di tepi longkang bleh laaa... Tak dak sapa yg counter..

Skrg dlm mahkamah, setiap bait perkataan akan di cabar...

Slmat kembali ke sg buluh la nuarr...

Bleh la taun dpn aku hantar kad raya alamat sg buluh...

Aku nak tulis, padan muka kaki jubo...

Taun 98 bleh aaa ko klentongg...

Anonymous said...

GAP!

Bukak crita Mat sabu la!!!!!!

Musang takleh dengaq pasai Anwar...

NAK TERMUNTAH!!!!!

Anonymous said...

Bro Gap teringat lagu nursery Old Mc. Donald. Quack here Quack there inilah akibat ambil bukan pakar tapi Quack Doctor. Nampaknya dah makan tuan. Apa pun Allah akan senantiasa bayar in Cash nowadays. Keadilan bagi Saiful is on its way. PUTRAJAYA makin tak nampak Sungei Buloh on the way.

Anonymous said...

mat sabu dilaporkan akan ke mahkamah esok dgn memakai purdah. dia berbuat demikian kerana tidak mahu bau burit yg masih ada pd mukanya dihidu oleh anjing pengesan polis.

...sedap mah...

Anonymous said...

di saat ahli akademik m'sia masih belum memberikan apa2 gelaran kpd ex PM pak lah, bapa perpaduan ke, bapa apa2lah, musang telah menabalkan timb. presiden pas mat sabu sebagai 'BAPA KESEDARAN RAKYAT', kenapa?...tunggu.

...sedap mah...

Anonymous said...

tuan2 semua, musang yang memilih tajuk mat sabu ni... jgn kacau, mlm ni bagi kat aku.

...sedap mah...

Anonymous said...

Hakim perintah Mat Sabut supaya cuci muka sebelum masuk mahkamah. Hakim tak tahan bau burit.

Mah sedap mahkamah...

Komrad Musangka.

Anonymous said...

masih menunggu ulasan pertama dari musang tentang BAPA KESEDARAN RAKYAT, mat sabu. dgn segala hormatnya dipersilakan musang...

Anonymous said...

puas jugak aku dok pikir, ape le kena anuar ni. kenapa le sampai gitu nasib dia. bukan senang sesorg nak jadi pemimpin diperingkat dia tu. nak yakin kan org ramai bukan nye senang. tapi last2 jadi macam ni. ape le sebabnya nye ye. ape le yg dia dah lakukan. adakah dia pernah derhaka kat mak bapak dia macam sitanggang tu ke. dia pernah anaye kucing ke. ye le nak jugak tau agar jadi pelajarn agar kita tak lakukan kesalahan yg sama. teruk kan dari tempat yg tinggi org no 2 kepada pemimpin yg dah tua, yg ngaku dia anak didiknya yg bakal mengganti terus jatuh terhina sempai macam ni sekali. agak kalu dia dlm sungai buluh tu dia patut nulis pasal pengalaman hidup dia tu. adalah jugak bakti, lupakan lah angan2 yg nak jadi pm tu. mungkin dapat jugak pekdah dari idup dia tu. tak payah lah nak lawan tetap lawan ni. betobat dan berbakti utk masa yg masih ada tinggal tu.

Anonymous said...

Musang tengah curi ayam china doll ke atau tengah cuci muka boss dia tu

Anonymous said...

LAWAN TETAP LAWAN.......

KITA LAWAN TETAP LAWAN.....

KITA LAWAN TETAP LAWAN...

.. ERR.. LIWAT TETAP LIWAT...

-----------------------------

TLG JGN TANYA SAYA PASAL SEKS...
NO KOMEN..

NO ROMEN...

-------------------------------

HA HA HA... CKP BERANI SGT... NAK LAWAN KUNUN..

TAPI.. WARTAWAN TANYA TAK NAK JWB..

JAM OMEGA MANA... HA HA HA..

-----------------------------------

Anonymous said...

Air mani anwar bertahan 113 jam dalam lobang taik saiful. Tambah 1jam tangan omega jadi 114 jam. Satu rekod baru dunia. Hebat betul ko nuar. Selepas saiful siapa pulak?

Anonymous said...

tuan2 semua boleh tengok, setakat mana keberanian musang.

musang, kalau kau nak tahu, mat sabu digelar ayam sabung pas, panggillah dia ceramah kat mana sekalipun, tajuk apa sekalipun dia akan pergi, tetapi...

musang, kalau kau nak tahu, hanya satu tempat saja yg dia tak akan pergi, samada utk ceramah atau apa saja tujuan, selagi dia siuman dan masih hidup. kau tanya sendirilah pd mat sabu, BAPA KESEDARAN RAKYAT kau tu.

...sedap mah...

Anonymous said...

Woi..! Takleh camtu! Nanti lari tajuk plak!!!

Suruh GAP tukor le...

Musang dah ketaq ekoq nie...!!

MAT SABU! DIRIMU SENTIASA DIHATI INI...!!!!

Betui atau Tidakk!!!!

Anonymous said...

sudah setengah jam aku tunggu musang selepas dia sendiri yg bagi tajuk.

Anonymous said...

setakat tu saja ulasan musang selepas setengah jam? mat sabu spm gred 3, kau gred berapa?

...sedap mah...

Anonymous said...

pakar DNA anwar tak de sijil dan tak de telor.

Anonymous said...

Mmuuaahhhahahaha!

Musang tunggu signal dari GAP!

Apakah saudara2 fikir isu Anwar bole dibawa ke tesis Mat Sabu??

Kalian bole tunggu di bilik kuliah ini sampei pagi......!

Anonymous said...

mat sabu adalah pencetus idea kpd rekaan telefon berkamera selepas dia meraba norma melalui telefon bimbit. pd masa kejadian tu, telefon kamera belum terhasil lagi.

...sedap mah...

Anonymous said...

GAP tak payah layan musang, dia td yg excited nak bincang pasal mat sabu, signal kepala bapak apa lgi...

...sedap mah...

Anonymous said...

teman pun heran jga banyk betul duit anwar sampai boleh lantik berpuluh org utk membela dia sampaikan pakar australia pun dia sanggup bayar. bicara bkn sekejap dah tiga thn. berapa agaknya dia belanja utk kos guaman..cukup ke gaji dia atau ada sumber lain atau simpanan kat oversea. itulah, sedapnya cuma 10-15 minit je tapi kosnya jutaan rgt. tanggunglah krna perbuatan sendiri

Anonymous said...

musang...

isu anwar tak boleh dibawa ke tesis mat sabu tetapi boleh mengecutkan TESTIS mat sabu...

...sedap mah...

doncin cai said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Dlm dakapan malam dingin
Ujan siang sama kuatnya angin
Di kabin di tepian kolam ikan ini
Bertasbih, bertahmid memuji ilahi
Moga kolam idak ditenggelamin
GAP mabuk isu Anwar
Aku sibuk palu Mat Sabu asah paku

Himpunlah segala fakta
Kautlah rupa auta

Suma menang kat depa...pendusta

Anonymous said...

musang kata w/pun mat sabu pelajaran tak tinggi (kesian mat sabu), ttp memp.otak yg tinggi.

bench mark bagi musang ialah spm gred 3 (timb presiden)

...sedap mah...

Anonymous said...

Anwar gila dunia
Najib gila harta
Nik Ajis gila cempera
Mat Sabu gila rupa
Tok Mudin gila cerita
Zizan gial kereta

Aku....gila SURAYA!!!!!!

Mmuuaahhhahahahaha!!!

Anonymous said...

Salam GAP dan pengunjung,

JURUTOL DAN JURURAWAT TAK SAMA

Penilai kerjanya menilai sesuatu kerja, kemudahan atau dapatan. Juru nilai pakar dalam membuat penilaian tetapi juru nilai bukanlah juru bina. Sudah tentu juru nilai tidak layak memberikan pandangan terhadap juru bina.

Penilai dalam rangking Universiti dunia misalnya bukanlah semestinya individu yang pakar dalam pendidikan tinggi atau professor atau pernah bekerja di mana-mana Universiti.

Atas sebab itu pihak media, politikawan, pelakon dll kumpulan boleh diangkat sebagai penilai dalam sesuatu program. Malah ranking Universiti dunia juga ada yang dikendalikan oleh pihak media berdasarkan pungutan dan dapatan menerusi teknik komunikasi semata-mata.

Dalam aspek lebih khusus: penilai bagi ISO itu dan ini (untuk kategori hospital selamat dsbnya) bukan semestinya terdiri dari seorang pakar saja malah terdiri dari pelbagai bidang termasuk pentadbiran hospital.

Dalam kata lain, penilai itu (katakan Penilai A) mungkin menilai aspek berkaitan hospital tetapi kelulusannya bukan berkait secara langsung dengan rawatan perubatan. Dia mungkin seorang ahli bomba, ahli kimia atau ahli fizik dsbnya.

Makanya kalau penilai A ini disuruh memberikan pandangan tentang aspek rawatan di hospital (seperti tatacara pembedahan di bilik bedah, etika kedoktoran dll) dan meskipun hospital berkenaan dia yang menilaikan ISOnya, namunm, dia bukanlah layak. Hanya doktor yang mengkhusus dan bekerja di unit yang sama saja layak memberikan pandangan.

Pelayar Blog Medikal

Anonymous said...

semua artis pujaan musang adalah orang gila, tak sangka aku sdg berhadapan dgn seekor musang gila...!

...sedap mah...

Anonymous said...

Hear hear is this the expert who is to help the culprit in his sodomy case? Looks like his chance has expired.
Harap kan pagar pagar makan padi ini lah drama yang diperlihatkan. Konon pakar tapi satelah dibongkar (dio ingat kito oran Malaysia ni bodoh macam dio) maka tak bertauliah lah dio. Kalo diSelangor tak bolih ceramah tu.Apotah lagi nak jadi pakar-pakar temberang kot? Hai Sg Buloh melambai karpet merah dah di sadai oran yang ditunggu dah longlai.

Anonymous said...

Mana bukti doctor tu amik DNA melalui juxboxe mangsa!

Mana video juxboxe mangsa!

Mana saksi yg tgk kejadian amik air juxboxe itu!

Mana report poligraf yg sahkan doctor tu speak softly love!

Mana...dan mana lagi

Anonymous said...

musang tanya apa lagi, semuanya adalah besi,

ingat video ingat hj hadi
ingat hj hadi ingat besi.
(SPM tak de grade langsung)

...sedap mah...

Anonymous said...

report poligraf khalid gagap yg simpan, dia nak buat perbandingan dgn suara gagap dia.

...sedap mah...

Anonymous said...

Sebodo-bodo binatang, tak pernah dituduh meliwat!

Setongong-tongong binatang, tak pernah tuduh sianu meliwat!

Sepiang-piang binatang, tak pernah naik court!!!

Anonymous said...

Mana kuliah Mat Sabu nie..!!!!!!!!!

Anonymous said...

musang memanglah tak meliwat, ttp artis pujaan musang/ketua musang yg meliwat.

...sedap mah...

Anonymous said...

anon 938,

Musang tau la...! Memang musang MCE Gred 3 ja! Tapi at least masuk U jugak!

amik tender supply BIHUN !!!

Abg Mat! Kau tetap dihatiku...!!!

Anonymous said...

mat sabu adalah BAPA KESEDARAN BANGSA' sebagaimana gelaran yg musang beri...

...sedap mah...

Anonymous said...

musang MCE gred 3? sama taraf dgn mat sabu la yaa? masuk U? mesti jurusan kaw2 punya, kalu mat sabu disiplin hidu bau burit, musang pulak disiplin apa?

...sedap mah...

Brader Vo said...

Old McDonald has a farm yeyayeyayo
In his farm he has Anwar yeyayeyayo
and he fuck fuck there, fuck fuck here, here fuck, there fuck, everywhere fuck fuck
Old McDonald has a farm yeyayeyayo

Anonymous said...

Mahkamah Kanggaroo ka, Kanggaroo Bar??

Abg Mat! Agak2 hg la. Mahkamah Sesyen B'worth esok...jenis apa????

Anonymous said...

musang ambik tender supply bihun kpd Unit Amal Pas setiap kali ada ceramah. Unit amal akan dinaik taraf menjadi Pengawal Revolusi spt Iran. aku kagum...

...sedap mah...

Anonymous said...

abg mat tak akan panggil pakar dr negara kangaroo spt anwar, sebaliknya akan panggil jeneral komunis dari korea utara. mat sabu kes komunis, anwar kes nanah!

...sedap mah...

Anonymous said...

Ujan lebat laeiiii!!!!!

Aku cau lulu! autopump rosakkk!!!

doncin cai said...

aku tidak menyebelahi mana2 pihak.. faktor yang menyebabkan aku penyumbang undi rosak di kawasan yang aku layak mengundi pada tahun 2008..
1. aku meluat dengan orang2 yang berjawatan di umno bahagian.. mereka " tak cukup cukup " dengan apa yang mereka dapat... sampai kan RMT di sekolah pun, mereka dapat..( rancangan makanan tambahan )padahal anak2 mereka tak pandang pun makanan yang di sediakan setiap pagi... bila dapat jadi ajk bahagian... kereta canggih2.. ada yang bersosial di tempat2 yang se belum berjawatan, mereka tidak mampu...
2. dari rumah, aku memang bercadang nak beri undi pada pas... bila aku tengok muslimat pas yang bertugas sebagai peraih undi..cadangan aku nak ngundi pas, terbantut.. bukan main lagi, bertelekung labuh.. tapi macam "hantu raya".. memekik, meraung, bertempik suruh orang pangkah bulan purnama.. aku ngeri!
...betul.. pakaian tidak melambangkan keperibadian
penyudahnya.. bila mengundi, kertas nya aku "kokeh" dengan perkataan "gampang"

.. @GAP tolong betulkan orang2 yang berada di umno bahagian..
....@musangko.. cuba cuba le, tegur muslimah pas yang aktif membantu bulan purnama

yang menang MP-BN majoriti lebih seribu
STATE-PAS majoriti kurang dari 500

Anonymous said...

setakat itu shj kehebatan musang, dan dialah yg paling hebat diantara pencacai2 pas/pkr. manalah org nampak tmpat dia hujan ke, salji ke, tak pe, larilah, esok lusa jumpa balik...

...sedap mah...

rakab said...

Anwar pasti tahu bahawa dia akan kalah dalam prbicaraan kes liwat.

Kelemahan pihak pembelaan sangat ketara.

Aku yakin strategi Anwar sekarang nih ialah mengarahkan barisan peguamnya supaya meneliti setiap data,mengumpul dan menilai segala maklumat untuk mencari apa-apa saja kesilapan yang wujud dari segi teknikal supaya boleh di gunakan ketika merayu nanti.

Itu saja cara untuk dia membebaskan diri dari penjara nanti.

rakab said...

Anon 10.05,

Kau betul-betul kerjakan musang ni yer..!
musang sampai lari dengan ekor celah kelangkang !

heheheeee....bagus,bagus..

-sedap mah-

Anonymous said...

hahahaha.. buat malu je org putih kene lanyak dgn melayu..

Anonymous said...

First time tengok musang baik...bagus la.

musang ternak arowana ka...Jangan ternak pirana udah le bahye....he...he...

Anonymous said...

ni la pakar dna cap ayam yg akan makan diri anwar aljubur...red carpet nak masuk bamboo river dah siap...tggu nak lalu masuk jer...

pejuang hamas...

Anonymous said...

anon 1005,

Klu hang lintas area aku, singgah le. Hg bole tgk betapa gigihnye golongan kiri macam aku, carik makan! Hg habaq nak makan apa, gajah pun aku bole sponsor...!!!

Anonymous said...

apa nak diheran anwar tu nampak luar aje pandai realiti nya klas 3 pengajian melayu aje dari UM kalau dia import pakar DNA yang tidak bertaluliah dan bangang DNA memang dah kena sangat dah tu bangang sama bangang padan sangat lah tu kah ah kah

Street Fighter said...

kalau kata melaka..bgunan dekat2 sungai habis kena lukis macam2 tp nampak indah la..

ia dinamakan seni melukis jalanan...macam era.. break dance tp gelaj dinobatkan sbg cabangan seni baru...

wa ada permintaan pd mat2 begini 'street artist' ...bagunan luar SG BULUH TU DAH BURUK SGT...WALL panjang gini CUKUP CANTIK jika dicolor2 ala2 PutraJaya.... nampak MERIAH SIKIT ...OPSS BUKAN KAD MERIAH MYDIN LE...TP KAD MERIAH UTK ABANG YG SUNGGUH KECEWA SGT TU....

Anonymous said...

hahahaha musang dah kena kitai...

Anonymous said...

Bro,
Penyokong2 anugay nie ingat dgn memanggil Dr.Mac Donald Duck nie pintar tapi rupa-rupanya pintar menipu dan kelentong jgk mcm si Anugay tu laaaa...hahaahaaaa.

Anonymous said...

angkat bendera putihhh je la anwar oiii.....

sedar tak sedar zaman najib ni umno naik betull....

setiap isu sure kene counter balik tak mcm zaman pak lahh... lembikk mcm taufufa...

zaman najib ni anwar tak leh carik makan langsung....

semua ruang ditutup dan anwar kene cbar kiri kanan...

tahniah la najib.....pemimpin mcm ni la yg kita carikk...

Anonymous said...

SOLAT HAJAT ANWAR, NIK AZIZ DGN HADI AWANG SEKALI LAGI MAKBUL! ALLAHUAKHBAR!

rakab said...

Anon 11.56,

eh,eh betullah kau cakap !

Sekarang nih pembangkang bukak mulut jer dah tentu kena belasah segenap penjuru!

bloggers pro umno terutamanya memang cekap buat kerja !.

Anonymous said...

Jonny English.... Saksi terakhir yg bakal menyelamatkan Anuar.

Melayu Perak said...

hoiii...

itu pelakun blue...????

Anonymous said...

Nuar check in kat bamboo river nanti... Mesti ramai yg trpaksa serah stor kunyit... Lagi meriah tu nuar... Pesta stor kunyit la bang nuar kat sana.....

Anonymous said...

Bukan Blue bro...tp kembar Mahfuz.

Anonymous said...

Sama2lah kita berdoa agar DSAI terlepas dari kes yg dihadapinya.
Semoga beliau terus dapat mengetuai PR.
Tanpa beliau PR tiada pemimpin yg berkualiti dan tak dapat mengimbangi kekuatan BN.
Politik Malaysia akan suram tanpa DSAI yg petah berpidato dan berkarisma tinggi sebagai pemimpin.
Kesian juga pada beliau yg terperangkap olih penahan jubur yg pemurah.

Tukang Komen said...

Pakar anwar takde sijil DNA? Anwar pun takde sijil meliwat. Kira serupalah. Doktor haiwan kot.

Anonymous said...

bawa pakar jauh2 bayar mahal2 last2 kena hidung sendiri. lebih baik bg mat sabu ja cakap hal2 DNA ni sbb dia ada pengalaman air mani pompuan lekat kat muka. brapa lama tahan bau air tu... kahkahkah....

ANACONDA said...

MASA KES TEOH BENG HOCK, KERAJAAN PUKIMAK FUCKATAN SELANGOR BAWAK SI IBU AYAM BERTARAF PELACOR DARI THAILAND NAMA DR PORNTHIP, PUN TAK BOLEH PAKAI JUGAK...

YG "PAKAI" SI PORNTHIP NI KALAU TAK LIM KIT SIAL ATAU SI KARPAL SINGH...

KES SI NUARJUBORI NI PLAK DR MCDONALD TAK ADA KREDIBILITI, SIJILNYA KETINGGALAN ZAMAN...

APA NAK JADI DGN KORANG NI PKR...

MMG PUKIMAK LA...

Anonymous said...

Pensyarah Universiti Sains Malaysia (USM), Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin menyifatkan sekarang bukan masa yang sesuai untuk negara ini melaksanakan hukum hudud.

Beliau berkata, hukum Allah itu akan hanya dapat dilaksanakan sekiranya keadaan negara ini benar-benar kondusif dengan memastikan keamanan dan keadilan benar-benar wujud terlebih dahulu.

Katanya, perkara paling penting sekarang ialah mempromosikan hudud dengan cara yang positif bagi mengelakkan salah anggap kerana hudud mempunyai maksud yang luas dan bukan hanya melibatkan hukuman terhadap pesalah semata-mata.
"Pada saya Malaysia tidak kondusif lagi untuk melaksanakan hudud tetapi tidak boleh kata tidak, kita kena usaha wujudkan suasana kondusif, kita mudahkan yang halal dan sukarkan yang haram, maka ketika itu baru hudud boleh dilaksanakan.

"Saya melihat ada beberapa pihak yang bercakap mengenai hudud, satu ikhlas untuk melaksanakannya tetapi kurang faham tentang latar belakang hudud, mereka hanya terfikir potong tangan orang mencuri selesai tanggungjawab sedangkan tanggungjawab bermula sebelum daripada itu.

"Golongan kedua pula anti hudud disebabkan satu pihak yang memberikan promosi negatif maka reaksinya adalah negatif, maka kita berharap ada promosi positif dan kita akan mendapat reaksi positif," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas membentangkan kertas kerja pada Majlis Sambutan Hari Hududullah di Balai Islam Lundang di sini hari ini.

Majlis tersebut dirasmikan oleh Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Sebelum ini Utusan Malaysia melaporkan Nik Abdul Aziz berkata, pihaknya sentiasa berharap dapat melaksanakan hudud di negara ini biar pun ditentang hebat oleh sekutunya dalam pembangkang.

Mohd. Asri berkata, dorongan politik yang kuat harus ada sekiranya hudud ingin dilaksanakan di negara ini.

"Banyak aspek perlu dilihat untuk melaksanakan hudud, kita perlu berikan keadilan, keamanan dan keharmonian baru boleh dilaksanakan supaya nanti tidak ada salah faham dari kalangan bukan Islam dan dunia luar.

"Pada masa sama juga perlu ada ijtihad baru dan bukan hanya terikat dengan teks lama semata-mata supaya ia sentiasa sesuai dengan keadaan semasa dan dalam masyarakat majmuk seperti di Malaysia," katanya.UM

Anonymous said...

Musang nak cerita tentang Mat Sabu ini dia.

SHAH ALAM, 20 Sept -- Nurul Huda, 28, anak kedua Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu, menunjukkan salinan laporan polis yang dibuat selepas rumah mereka di Seksyen 19 di sini, nyaris terbakar dipercayai disimbah minyak tanah kira-kira 12.40 pagi tadi.

Dalam kejadian itu, hanya pintu pagar rumah berkenaan dan beberapa batang pokok yang ditanam terbakar sebelum api berjaya dipadamkan oleh beberapa jiran. –BERNAMA.
Entri bukan nak 'menyerang' anak mat sabu, nurul huda secara personal tapi nak tunjukkan betapa ALLAH tu maha bijaksana dalam mempamerkan 'wajah' sebenar timbalan presiden PAS... penampilan NURUL HUDA melalui laporan polis ini mengukuhkan lagi bukti suara dalam VIDEO CLIP adalah suara mat sabu. cuba dengar perbualan mat sabu dalam minit ke12:44... menyebut tentang HUDA yang mengganggu 'urusan' dengan isterinya dan diceritakan kepada kekasih gelapnya, normah halim.

huda ketika itu mungkin baru berusia dalam lingkungan 11 tahun. rileks la HUDA... time tu kamu kecit lagi, jgan la rasa bersalah plak pasal kacau mak & bapak kamu nak 'maen' dulu!