Monday, September 19, 2011

TERUK NI ? PKR DEDAH SALAHGUNA DANA OLEH DAP.

ini kes naya. 

pkr johor telah mendedahkan skandal penyalahgunaan dana oleh dap johor.

kes tak puas hati ni keluar pasal pkr dan dap berebutkan jumlah kerusi dun/parlimen yang bakal dorang tandingi pada pru ke 13 nanti.

baguslah tu. teruskan bergasak sampai mati ya.

22 comments:

Anonymous said...

Sekurang-kurangnya ia mengecewakan orang tak seteruk mengecewakan orang yang mempertahankan negara dari penghinaan lagu NegaraKu. memberi peluang kedua kepada penghina negara adalah sesuatu yang mengecewakan. kemudian siap cakap kalau nak buat bantahan sila ke kementerian untuk berbuat demikian.
Kerja macam ni semua orang boleh buat.
Untuk DAP, silap buat lagi salahguna dana kerana rakyat tak akan kecewa berbanding dengan dikecewakan oleh orang-orang yang diharapkan.

Anonymous said...

pasal 'kerusi'..habis 'meja' pecah....
baguslah macam tu... korang duduk bawah pokok jer!!!

Anonymous said...

Ceramah PERDANA yang diadakan oleh haprak pakatan bertujuan untuk counter balik sambutan majlis rumah terbuka 1Malaysia.

Tujuannya untuk membuktikan bahawa rakyat masih bersama dengan pakatan. Namun apa yang dapat kita lihat kehadiran begitu sedikit,semasa diatas podium,Anwar kelihatan merungut kerana kehadiran yang tak seberapa.Paling membungkam barisan pimpinan haprak pakatan apabila Lim Guan Eng sendiri tidak hadir ,beliau terbang ke Singapura pada malam yang sama jam 9.15pm untuk menyambut harijadi Lim Kit Siang yang diadakan bersama pemimpin Singapura.

http://www.pisau.net/2011/09/ceramah-perdana-anwar-hambar-ramai.html

....saya amat takut le laporan diatas...dah selalu sgt dah...dngor

Anonymous said...

xde gambar ke gap dr negeri jiran ttg campurtgn asing dlm politik dap

Anonymous said...

tu laa..nak sangat pakatan? takde istimewanya depa tu, lebih banyak kerosakan drpd kebaikan..

ANACONDA said...

AKU SETUJU SANGAT DGN LUAHAN RASA ANON 1006 PAGI...

JELAS SEKALI MAKSUD KAU NI BRO...

ANACONDA said...

JGN TERPEDAYA SANGAT DGN CINA2 PUKIMAK DLM DAP & PKR NI...

MAMPUS LAGI BAIK ANJING2 KURAP NI...

DLM BN PUN APA KURANGNYA DGN PUKIMAK2 GERAKAN & MCA...

AKU MOHON SANGAT ORG2 MELAYU BALIK SEMULA KPD UMNO...

KLU DLM BN NI JIKA DLM SEAT MCA, MIC ATAU GERAKAN, AKU ANGGAP BONUS JE...

RAMBO said...

Pakatan Riok ni memang dah lama lebur....cuma juak2 dorang je tak nak terima hakikat....duit/kuasa punya pasal.....Bila Parlimen bubar nanti boleh la kita saksikan 1001 hal depa ni duk berebut....cam gila meroyan...

Melayu Perak said...

sesiapa yang nak tengok kesan camera infrared keatas baju gelap jadi cerah...tengok link dibawah...sila tengok video klip...

http://penembak-tepat.blogspot.com/2011/09/jawapan-padat-lagi-lengkap-kickdefella.html

Anonymous said...

fitnah ke atas anwar semakin memuncak dikala anwar sedang menghampiri kemenangan dalam mahkamah ketika ini...

- darul naim blogger

Melayu Perak said...

Melayu Rasis 11: Sabotaj Ekonomi ,Melayu Rebah

Mengapa pemborong cina tidak mengambil produk produk bumiputra untuk dipasarkan kepada kedai kedai runcit?

Mengapa mereka tidak memasarkan produk produk bumiputra ke pasaraya mega yang pada masa sekarang ini menjadi tumpuan rakyat untuk membeli keperluan rumah?

Hampir 99 % produk di pasaraya besar seperti Carefour & Tesco bukanlah produk bumiputra,mengapa produk produk hebat di yang pamerkan di MIHAS tidak ada? Apa yang tak kena? Orang melayu sendiri tidak mahu produk bumi atau produk bumi tidak di ada dipasaran?

Pisau telah melawat pasaraya Tesco di Kota Damansara, beribu jenis produk di letakkan di atas rak dipamerkan dengan cantik. Beratus barisan rak barangan yang ada hampir kesemuanya adalah produk bukan bumiputra.

Nak tahu berapa rak yang ada untuk produk bumiputra? Lihat gambar dibawahSebesar besar ruangan pameran di pasaraya ini,hanya ada 1 barisan rak dikhaskan untuk produk bumiputra.

Mengapa produk bumiputra di labelkan sebagai produk tempatan? Mengapa produk dari Lam Soon, Munchys,Sara Lee,Yeos dan banyak lagi produk bukan melayu yang di hasilkan di bumi Malaysia tidak dicampurkan sekali dengan barangan dan produk bumi.

Produk bumiputra didiskriminasi oleh pasaraya ,mengapa? RASIS??!! Adakah produk ini tidak berkualiti?adakah dikenakan charge untuk diletakkan diatas rak pameran oleh pihak pasaraya?


Read more: http://www.pisau.net/2011/09/kedai-1malaysia-bunuh-bn.html#ixzz1YMtRBmdq

Melayu Perak said...

Kedai 1Malaysia adalah jalan penyelesaian untuk membendung dan menyekat kegiatan monopoli harga barang runcit.Banyak artikel Pisau sebelum ini mendedahkan betapa peruncit dan pemborong berbangsa cina telah menekan peniaga melayu dan rakyat secara keseluruhannya.:siri melayu rasis

Siri melayu rasis mendedahkan realiti sebenar apa yang tersirat selama ini,bukan kebetulan tetapi dakwan Taikun besi The Lion Group, Tan Sri William Cheng mempersoalkan mengenai kedai 1Malaysia membunuh peruncit cina membuktikan siri melayu rasis adalah benar.

TAIKUN besi The Lion Group, Tan Sri William Cheng dalam ruangan Bisnes Utusan Malaysia semalam mempertikai kewujudan Kedai Rakyat 1Malaysia yang diilhamkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Kedai itu yang mula mendapat sokongan rakyat kini dianggap oleh William boleh menjejas peruncit biasa, yang mungkin ditujukan kepada peruncit berbangsa Cina.

Kita semua tahu Kedai Rakyat 1Malaysia itu cukup hebat ideanya. Itulah kedai yang menjual barangan murah (konsep seperti pasar raya No Frills di Kanada) yang mampu dibeli rakyat marhain, yang rata-ratanya masih terdiri daripada orang Melayu dan India.

Selama ini pekedai-pekedai (yang dimaksudkan oleh William Cheng) menjual barangan dengan harga yang ada kalanya tidak masuk akal, sehingga ada yang berani menyorok bagi memberi tekanan supaya kerajaan menaikkan harga barangan tertentu.

Saudara saya yang menjalankan kedai runcit di Labu Besar, Kulim dan Tunjang, Jitra juga pernah mengadu, harga borong yang diperolehnya berbeza harga dengan pekedai lain yang sebangsa dengan pemborong itu. Jadi, peruncit Melayu itu hanya akan untung kecil saja atau tak untung langsung jika harganya terpaksa diselaraskan dengan kedai pesaing tadi.

Apakah William Cheng sedar perkara-perkara itu?

Dalam ulasannya mengenai Kedai Rakyat 1Malaysia itu, beliau dipetik sebagai berkata, langkah (kerajaan) itu sedikit sebanyak menjejaskan operasi peniaga-peniaga runcit kecil di bawah naungan Gabungan Dewan Perniagaan Perindustrian Cina (ACCIM).

Dakwa Cheng, kerajaan perlu berlaku adil dengan membekalkan produk harga patut yang sama kepada 30,000 kedai runcit sedia ada.

Kata Cheng, harga produk di kedai 1Malaysia adalah 30 hingga 40 peratus lebih murah berbanding yang ditawarkan oleh kedai runcit biasa.

petikan tulisan zaini hasan.


Dalam masa mereka mengawal ekonomi mereka juga boleh sabotaj ekonomi.Siapa yang mengawal ekonomi merekalah yang paling berkuasa.Ketuanan cina ini lebih berkuasa daripada ketuanan melayu yang kononnya dituduh sebagai rasis.

Sedarkah anda yang rasis adalah mereka yang menuduh bangsa melayu itu rasis.Yang rasislah yang cuba mengawal sistem rantaian pembekalan segala jenis barangan dinegara ini.Melayu yang tidak rasis tidak mengenal bangsa dan kulit untuk berbelanja.Sedangkan semua orang tahu bangsa melayu mempunyai kuasa membeli yang besar dinegara ini. Jika bangsa melayu rasis sudah lama peniaga cina tidak akan kaya raya dan tidak boleh berniaga dinegara ini.

Sekarang apabila kedai 1Malaysia berjaya membantu rakyat,chauvanis rasis ultrakiasu sudah mengelupur kepanasan.Kerana apa? Ya! ini semua kerana mereka sudah tidak boleh mengsabotaj ekonomi,tidak boleh menjadikan harga barang sebagai tebusan untuk meraih kuasa politik.

Kaitan BN= Barang Naik ternyata cuba mengkambing hitam dalang yang sebenar,Pisau menerangkan betapa seluruh rakyat dinegara ini benar benar gagal mengenal pasti siapakah yang menjadi punca kepada permasaalahan barang naik.

Anonymous said...

sape suka sorok barang dan menyusahkan rakyat?

Anonymous said...

peniaga tak mengira bangsa agama dan keturunan..

- darul naim blogger

Unknown said...

Sebenarnya DAP dan PKR ni bukan sehaluan pun tetapi berlagak depan rakyat kata mereka yang terbaik. Tambah pula parti PAS memang langung tidak akan dipedulikan dap lantak hang nak jadi apa pun. Apa kejadah parti pun, bila menceburinya jangan harap tak bertelagah, sebab utama nak jadi calon wakil rakyat untuk mendapatkan kuasa. kuasa punya pasai, Islam dok belakang.

BERNIAGA DGN JUJUR said...

DARUL NAIM,

ANDA SILAP, PENIAGA YANG BERIMAN TAKKAN MENIPU DALAM TIMBANGAN APATAH LAGI MENYOROK BARANG SEMATA2 KERANA NAK UNTUNG LEBIH..

JANGAN SAMAKAN SEMUA PENIAGA KERANA ANTARA PENIAGA ITU ADA YANG BERAGAMA ISLAM SEPERTI SAYA. SAYA LEBIH UTAMAKAN REZEKI YANG HALAL DAN PENUH BERKAH.

SEKIAN

ROJAK said...

taknak sokong pas takpe, taknak sokong pkr takpe, taknak sokong dap pun takpe..yang penting jangan sokong BN.

Anonymous said...

12.26

Engkau ni dulu mesti UMNO, kecewa tak dapat habuan, atau terkantoi sapu duit berubah menyokong pakatan yg nak hapuskan kuasa Melayu.

Engkaulah diantara Melayu2 yg bodoh mcm babi sondol.

Anonymous said...

Dap le jawabnya. Hati komunis bebb..

Anonymous said...

Alhamdulillah... Aku suka btul skrg ni.

Sbb di blog GAP kita boleh betukar2 fikiran tentang rakus dan ganasnya peniaga2 cina dap merampas hak rakyat...

Skrg dah ramai org melayu sedar betapa zalimnya cina komunis yg di beri nyawa utk terus hidup di bumi msia ni...

Kalau tak ramai masakan william cheng bersuara, ....

Dah tentu data2 menunjukkan org melayu sedang beransur2 memboikot peniaga2 cina dap yg suka menipu, tidak jujur dan cauvinis...

Sikit masa lagi satu demi satu peruncit dan taikun cina akan terlungkup di msia ni...yahoo

BegCD said...

ceramah pak sheikh anugerah syaitan pun khabarnye hambar di penang tempoh hari..

orang dah muak dah kalau ceramah keja maki hamun walaupun bertudung dan berkopiah tapi mulut ngalahkan lobang jubur lembu

nok said...

Pas adalah parti yg tak pernah mengkaji sejarah apa tah lagi nak quari keiklasan DAP sama ada betul2 sepakat untuk sama2 berkongsi kuasa jika PR mengambil alih Putra jaya....niat DAP memang jelas akan jadi parti dominon dan sudah tentu mahu jadi PM kalau PR menang nanti...

Pas dgn serban sampai ke lutut dgn jobahnya nanti hanya akan di tawarkan Timbalan menteri kebajikan...tapi menterinya tetap cina ...tapi akan menyalah UMNO sebab depa tak dapat jadi PM....bodoh punya Pas...biar lah Pas terjun dgn serban2hnya....