Friday, October 21, 2011

AL FATIHAH. GADAFI TERBUNUH.

52 comments:

Melayu Perak said...

apa nak jadi pada timur tengah....

aku rasa tiap-tiap kejatuhan pemimpin islam ada tangan illuminati atau yahudi di belakang nya.....

saddam hussein dah mati
muammar ghadafi dah mati
lepas nih mubarrak pulak
lepas tuh basyir al-assad

Melayu Perak said...

tak lupa...yassir arafat

osama laden....

pakat menyusur....

ahmadinnejad...

raja abdullah jordan...

McTheory said...

Salam Ukhwah, kepada rakan blog yang dihormati, dengan rendah diri saya meminta tuan meng'link'kan blog saya http://unitmediakedah.blogspot.com/ atau lebih dikenali sebagai Media Kedah di blog list tuan untuk tujuan mencambahkan blog pro BN di alam maya.

Blog ini juga ditubuhkan demi merampas semula Kedah dari tangan Pasrael, kerjasama tuan blog amat dihargai..

wassalam..

Anonymous said...

MP,

yang pergi tetap pergi cuma kita perlu bersiap siaga dgn ancaman dalaman yg semakin melampau...

pejuang hamas...

Otak Geliga said...

Al-Fatihah utk Muammar Gadafi......

kita lihat adakah Libya akan bertambah maju & makmur selepas kejatuhan pimpinan Muammar Gadafi.......

pilihan yg dibuat oleh rakyat SEKARANG akan dinilai oleh GENERASI akan datang......

Anonymous said...

.


Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .



.

Anonymous said...

Ketentuan Ilahi,
Pilihan Pemimpin, sama ada benar2 nak memimpin atau berkepentingan.
Setiap perbuatan dan niat yg baik pasti berakhir dgn kebaikan.
Yang balun jubog PASTI HANCOQ LEBOG dalam KELEBOG..
JANGAN JAHAT MACAM SYAITAN JIKA TERINGIN NAK JADI PEMIMPIN!

Peneropong Politik said...

Sebuah hadis ada mengatakan : "seorg mukmin itu seumpama sebiji batu-bata, apabila tersusun dgn baik akan menjadi kuatlah ia", kalau perumpamaan Melayunya spt lidi. Jadi org2 Islam di Timur Tengah tu umpama batu-bata yg bertaburan apalagi bila ada tangan2 ghaib yg memecah-belahkan, maka hancurlah semuanya, tanpa disedari.

Di Malaysia,

Satu batu-bata yg berterabur, umpama kat blog ni - Musangka.
Bila banyak, samalah - parti PAS.
Yg memecah-belahkan - PKR dan DAP.
Tangan2 ghaib - sokongan padu dari pertubuhan2 zionis antarabangsa, tempat bergantung-harap Anugay dan DAPigs utk mendapatkan sokongan kewangan dan kuasa memerintah Malaysia, walau dgn cara apa sekali pun.

begitulah adanya ...

Anonymous said...

Yang balun jubog PASTI HANCOQ LEBOG dalam KELEBOG..
JANGAN JAHAT MACAM SYAITAN JIKA TERINGIN NAK JADI PEMIMPIN!
__________________________________

aku tujukan ayat ni kat anwar jubox yg ada hati nak jadi PM...

gadafi arwah kena tembak...

kalau sijubur ni mati mungkin sebab peliaq dia tersumbat tahi time meliwat...

pejuang hamas...

Anonymous said...

manusia tiada yang sempurna. carilah di sepanjang zaman kerana manusia yang sempurna telah meninggalkan kita.

kalau pengganti baru yang dicari harus lebih baik maka betullah cariannya itu. kalau carian yang baru harus sempurna makanya sejarah akan berulang.

Anonymous said...

Kerana emas hitam(minyak) terkorban Saddam dan Gaddafi.
Yahudi memang laknatullah!

aku said...

al fatihah utk ghadafi,kita di era akhir zaman,perkara yg sama pasti akan berlaku di bumi bertuah ini jika tiadanya kesatuan ummah,usahakanlah dan ingat akan janji Allah,yg haq akan menumpaskan yg batil,lupakan perjuangan politik demokrasi,kita usahakan perpaduan ummah:)

Anonymous said...

Silap dia, bagi anak beranak campur urusan negara. Macam Al Juburi, Kit Sial & Kapal Sink

RD

Anonymous said...

Nasib kaulah Arab. Susah sangat korang nak bersatu. Inilah akibat kalau 24jam,365 hari,pagi petang siang malam berpolitik je. Bila ada seruan untuk bersatu taknak. Macam2 alasan diberi. Kalau cakap bab agama No.1. Maklumlah Alquraan bahasa korang. Segala macam dalil keluar. Dengan putar belitnya.

Negara arab miskin macam Sudan dan Somaliapun perang jugak. Tak aman tak damai.Cakap pasal agama tetap No.1 maklumlah dia saja yg alim dan ulamak. Arab katakan,bumi aulia dan ambia.

Rakyat arab dibumi Palestin yg dikuasai israel pun perang jugak dia sama dia antara hamas dan fatah.Kononya nak fight ngan yahudi tapi takleh nak bersatu. Itulah dia kisah Arab. Pasal agama dia No.1.Maklumlah dia saja yg alim dan ulamak.

Ada jugak di Malaysia ni yg nak jadi macam arab sampai gelar negerinya serambi mekah.Macam bumi arablah kononya. Pasal agama No.1 jugak pada perkiraan dia. Bila bertutur ana ente,bertakbir arabpun kalah.Tapi bila ajak bersatu tetap taknak. Perangai sebiji macam arab. Serban lebih berat dari badan. Kesian tengok mereka ni tapi dia terlupa nak kesian pada diri sendiri.

Arab Malaysia ni pelik sikit.Bolih kira ganjil sebab mereka lebih bahagia bersatu dgn yg bukan islam.
Yang boleh tahan sikit ialah Arab Malaysia Bank. Tapi mata duitan...

Sekian dimaklumkan.Terima kasih.

Anonymous said...

Mc Theory,
Salam Ukhwah? Macam sama dgn salam satu malaysia je. Apa dah jadi dgn Asalamualaikum! Dah tak pakai lagi ke? Terlalu banyak teori dari praktikal inilah akibatnya. Bila ditegur marah. Tak tegur kita pulak rasa bersalah. Maklumlah,nak ingatkan orang pandai2 ni kekadang terpaksa beranikan hati...

Yu Mai Pren.

Anonymous said...

OTAK GELIGA,

Ada pepatah orang Red Indian amerika yg berbunyi ' BUMI INI BUKAN MILIK KITA. IA DIPINJAMKAN KEPADA KITA OLEH CUCU CICIT KITA. MAKA HENDAKLAH KITA JAGA SEBAIKNYA SUPAYA BILA DISERAHKAN KEMBALI IANYA BERADA DALAM KEADAAN YG BAIK'.

Setuju! Generasi mendatang akan menilai semula 'bumi' yg dipinjamkan.

You mai pren.

Anonymous said...

Al fatihah.

Moga rohnya ditempatkan dikalangan orang - orang yang beriman.

Anonymous said...

Kita pula di Malaysia harus berhati - hati.

Jangan biarkan Malaysia jatuh ke tangan Dajjal melayu dan kuncu - kuncu kafirnya, munafik dan fasik.


Mata 1
Roket
Bulan penuh

Anonymous said...

lps ni najib plak..

hahahh sure sure

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, AL-FATIHAH. Watak seseorang pemimpin itu adalah cerminan rakyat2 dibawah pemerintahannya. Bangsa Arab Libya yg berpuak2 memerlukan pemimpin "kuku besi" mcm Allahyarham Gadafi. Kita tunggulah apa pulak yg akan jadi dgn Libya, adakah maju semaju majunya??? atau pun menjadi satu lagi Iraq. Moral dari cerita ini, semua manusia dlm dunia WAJIB kembali kpd Allah & Rasul SAW demi memastikan keamanan sejagat umat manusia seluruhnya. Pemimpin sayangkan rakyat...rakyat sayangkan pemimpin. p/s kpd anon 504, najib rogol mak kau ke sampai kau nak bunuh dia????

melayuangkat said...

Al-Fatihah!

Anonymous said...

Rakyat dia yg mahu jadi mcm tu. apa2 jg lps ni rakyat dia patut terima dgn hati terbuka.

usin said...

ada bukti yg amat jelas (tp semua mendakwa mata rabun) bahawa ada tangan ghaib dtg dr negara uncle sam. apa2pun ada 2 perkara yg menjadi sbb utama iaitu Islam dan emas hitam. alfatihah utk gaddafi...

Anonymous said...

Itu adalah tragedi dan petunjuk bahawa negara dan pemimpin Islam boleh hancur oleh perbuatan ummat Islam sendiri.Di Iraq, Mesir dan hari ini Gadafi telah menerima akibat perbuatan petualang dari kalalangan bangsa Islam sendiri.Oleh itu tidak mustahil di Malaysia akan menjadi sedemikian rupa sekiranya aliran politik yang dibawa oleh pembangkang akan menggugat pentadbiran negara Islam Malaysia kini.Tunggu sahaja lah masa dan ketikanya pasti akan berlaku sekiranya orang Melayu tidak bertindak dari sekarang.

Megat Alam Gempita said...

Berakhirnya kediktatoran sebuah kerajaan Republik Arab Sosialis Libya. Kerajaan yang mengaku kununnya membawa keadilan sosial setelah menjatuhkan monarki Raja Idris, tetapi akhirnya membesarkan kronisme dan sosialisme di dunia Arab dan rantau Afrika.

Namun sebagai umat Islam kita serahkan pada Allah nasib Ghadaffi untuk terima balasan sewajarnya dari Allah.

Anonymous said...

nak sedekahkan alfatihah untuk gadaffi tak jadi masalah sebab sesama islam, tapi nak sokong pemerintahannya mintak maap!! dah dengar banyak sangat tentang penerintah arab yang yang gila kuasa tu. macamlah libya tu bapak dia yang punya.

jadi presiden duduk pun atas kerusi emas. yang terakhir pistol nya pun daripada emas. apa maknanya tu?

Anonymous said...

musuh takkan membunuh lawan secara terang2an, depa akan bunuh lawan melalui pengkhianat2 dari dalam.
mari kita lihat keadaan libya selepas ini..adakah semakin baik atau rakyat semakin tersiksa..

sama spt kes umat melayu Islam di negara ini. masih tak sedar2 lagi?

rakab said...

Aku bersimpati dengan musibah yang menimpa Libya dan rakyatnya,...termasuklah Gaddafi sekeluarga.

Tetapi hakikatnya, segala yang berlaku adalah sebahagian besarnya dari kelemahan Muammar Gaddafi sendiri.

Selama puluhan tahun beliau menjadi presiden, namun taraf hidup rakyat kelihatan terabai.

Rakyat yang telah lama hidup menderita akhirnya bangkit memberontak! Kesempatan ini dimanafaatkan sebaik-baiknya oleh pihak musuh terutamanya Amerika serta sekutu baratnya.

Semoga ini semua menjadi pengajaran kepada kerajaan-kerajaan Islam yang lain.

Rakyat terbanyak mesti didahulukan...

Anonymous said...

barat memang zalim tapi pemimpin arab pun zalim juga. ini adalah balasan dari tuhan. kita wajib menerimanya.

Anonymous said...

Bagi aku imej negatif arwah gadafi sebenarnya hasil propaganda Amerika & the gangs. Tak lebih dari tu...

Al fatihah utk arwah...

choc-mint said...

Al-fatihah tuk gaddafi....
hanya yg duk kat libya yg tau keadaan sebenar...haku xlayak nk ckp yg haku xto....tp haku penah terbaca libya buat empangan air terbesau di dunia...dr gurun jd bumi hijo....ntah ler haku xpenah smpi libya....klo btol mangkuk ler owang libya....plinkkk...

Neuro6 said...

Al-Fatihah....bergembira la si yahudi dan elite2 syiah Iran dengan kematian ni sama seperti apa yang terjadi dengan Saddam Hussein, apa pun kesalahan arwah terhadap rakyat nya, dia tetap saudara kita dan akan diadili di akhirat...

Anonymous said...

Dari dulu lagi aku dh nasihatkan Gadafi tapi dia degil. Aku bagi tau dia jangan buat rakyat marah. Contohi Malaysia, rakyat bodoh je yg marah kerajaan. Nasihat aku pada bakal pemimpin Libya senang je. Rakyat didahulukan dan pencapaian diutamakan. Lagi satu,pembangkang biarkan mereka mencacai dan meroyan dalam blog ni. Diaorang tak sampai kemana.Paling jauh Sg.Buluh!

You Mai Pren.

Anonymous said...

pemerintah zalim harus mati dgn cara begitu..tindas rakyat..makan harta rakyat..hidup senang lenang tanpa memperdulikan rakyat...rakyat nak berhimpun sikit pun kena belasah...
itulah pmerintah zalim dan berakhir riwayat sang pemerintah di tangan rakyat..

semoga pemerintah di malaysia cepat sedar..

Anonymous said...

aku sedang menunggu komen drp musang @ ungka!!

Anonymous said...

anon 9:59! kami rakyat Malaysia dah lama sedar..sebab tu kami tak bagi chance walau sekali pun utk puak2 pembangkang@fackatan memerintah! silap haribulan boleh lingkop Malaysia.. terima kasih juga utk komen anda, marilah sama2 kita hadir berhimpun di Himpunan Sejuta Umat nanti!!

rakab said...

non 9.59,

Kepimpinan Di Malaysia ni jauh bezanya dengan Gaddafi di Libya tu,..lahanat!!

Kat Malaysia ni pengkhianat, penderhaka, pengganas, pemutarbelit hukum agama, penabur fitnah macam puak engkau tu... tak kena culik, penjara, hukum bunuh!!...sekurang-kurangnya tak hilang sampai tidak dapat dikesan langsung...

Sebab tu kau kena banyak-banyak bersyukur dapat hidup bawah pentadbiran Umno ......

rakab said...

non 9.59,

Kepimpinan Di Malaysia ni jauh bezanya dengan Gaddafi di Libya tu,..lahanat!!

Kat Malaysia ni pengkhianat, penderhaka, pengganas, pemutarbelit hukum agama, penabur fitnah macam puak engkau tu... tak kena culik, penjara, hukum bunuh!!...sekurang-kurangnya tak hilang sampai tidak dapat dikesan langsung...

Sebab tu kau kena banyak-banyak bersyukur dapat hidup bawah pentadbiran Umno ......

Anonymous said...

panas bontot nampak...
mmmuuaaa hahaha...

Neuro6 said...

Elite2 barat/yahudi tu dah cuba nak checkmate kita dulu di zaman Tun Mahathir, tapi malang bagi elit2 barat/yahudi tu sebab nya Tun Mahathir bersara pulak, rosak script cerita ala Saddam Hussein mereka, "dictator pun bersara kaaa...mampus script kita!!", mungkin ini yg terfikir di benak strategist2 barat/yahudi tu semua....

mereka suka pemimpin2 yg senang mereka nak blackmail bila tiba masa nya, intellegent2 mereka simpan semua bukti2 video dan etc untuk digunakan di masa depan, nanti Discovery Channel/Nat Geo/History Channel boleh buat documentary laaa dengan bukti2 tu semua dengan title2 gempak "UNSEEN FOOTAGE" etc bla bla bla...

Anonymous said...

pembunuhan Gaddafi adalah angkara CIA dan zionis. Terdapat maklumat melalui pekerja M'sia yg pernah bekerja di sana sebelum peberontakan berlaku tiada terdapat tanda2 protes rakyat... semuanya aman. dan tiba2 saja pemberontakan meletus dan masin2 mengeluarkan senjata.. yg dibekalkan oleh CIA. Memang Yahudi melalui CIA dan Mossad akan melakukan apa cara pun utk menyingkir pemimpin yg menghalang semua matlamat mereka..menurut buku Michael Piper JFK juga telah dibunuh oleh Mossad kerana JFK tidak bersetuju pemimpin Israel Ben Gurion ketika itu...

Anonymous said...

Gadafi dah tentu mati,yg korang berentap sesama sendiri dalamni apahal?

Oops! sori aku terlupa,orang melayu serupa macam arab jugak suka berentap ssesama sendiri. Jangan lupa gi himpun tu esok. Kalau jom heboh macm ulat taik datang.

yogibear's season said...

Al Fatihah,

Masked Raccoon aka Musangka,..

sampai hati hg tk datang ziarah beri takziah kpd ahli Allahyarham...

Allahyarham bukan ahli Umno pun!!

...(mereka bersikap lemah lembut terhadap orang2 mukmin dan bersikap keras terhadap orang2 kafir)....
..(QS AMaidah 54)

. tiap2 jiwa akan merasai mati..

..org yg benar dikalangan kamu ialah apabila ramai org hadir pd hari kematiannya..

wallahu'alam

wassalam

,

Anonymous said...

Anon 3:16
Ulasan terbaik dan tepat sekali kepada orang2 Melayu yang terlebih Arab.RD

Anonymous said...

melayu perak oii,,,ahmadenijad geng amereka daaaaa,,,syiah sialll

Anonymous said...

ni gambar edit la...

Anonymous said...

woi mangkuk2 semua. sekurang2nya gaddafi ni org islam. rakyat libya di bawah pentadbirannya dapat share hasil pendapatan minyak, pendidikan percuma, ubat percuma. kalau gaddafi ni tunduk kpd amerika yahudi laknatullah, dah tentu dia tak jadi mcm ni. nasibnya sama mcm saddam hussein.dia nasionalis yg pertahankan negara dan bangsanya drpd yahudi. apa masalah??

Anonymous said...

Bagi aku imej negatif arwah gadafi sebenarnya hasil propaganda Amerika & the gangs. Tak lebih dari tu...

................................

tak kan lah 1 libya percaya propoganda amerika. ko saja yg taksub ngan umno

Anonymous said...

AKU SUKA KOMEN ANON 3:16AM..

Ida Zul said...

AlFatihah...
semoga rohnya dicucuri rahmat Allah SWT

sokong sgt 3:16AM!

apapun, kesian tengok mayat gaddafi diperlakukan demikian. bukankah Islam menyuruh kita menghormati mayat walau kafir sekalipun? Islamkah pemberontak libya bila mrk menghina, menyepak, memijak mayat bekas pemimpin yg sebelum ni terlalu besar jasanya kpd mrk? kalau nak bunuh, bunuh sj la. itupun belum tentu pemberontak2 tu betul tindakan mrk! mengapa mesti disiksa mayat begitu? hilang sudah kemanusiaan mrk!!

pelik bila tengok mrk mempunyai senjata2 serta peluru2 yg begitu banyak sedangkan sblm ini mrk mendakwa nak hidup pun susah?? mana datangnya senjata yg begitu canggih & banyak?? tk hairanlah jika dalangnya ialah barat sendiri.
kita tunggu & lihat siapa yg akan jadi boneka amerika slps ni....

Nok said...

Nasib baik menteri KDN tak berapa cerdik...lain2 perkataan bodoh le....cuba bayangkan KDN ketuanya LKS??habis semua kena cekup...bukak mulut sikit kena cekup....alhamdulilah PDRM dan ATM masih setia pada Gomen dan YDPA..tak mungkin depa ikut cakap pembangkang...syukur

Nok said...

Nasib baik menteri KDN tak berapa cerdik...lain2 perkataan bodoh le....cuba bayangkan KDN ketuanya LKS??habis semua kena cekup...bukak mulut sikit kena cekup....alhamdulilah PDRM dan ATM masih setia pada Gomen dan YDPA..tak mungkin depa ikut cakap pembangkang...syukur