Thursday, October 20, 2011

MCA SELANGOR LAIN MACAM LAH ?!

sejak dua menjak ni mca selangor makin nampak perubahan. lain macam punya serang.

kalau dibaca akhbar cina, jelas terdapat serangan luar biasa mca terhadap dap. kali ni mca selangor pulak gegar kalid gagap.

53 comments:

Jeepers Creepers said...

boleh percaya ke ni dengan cina mca..bila dekat nak pru je mulalah kecoh kecoh konon buat kerja..sebelum ni harammmmmmm

Anonymous said...

.


Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .



.

rakab said...

Baguslah tuu...
Mca kena agressif serang Dap/Pkr habis-habisan...

jangan nak bergantung dengan usaha Umno semata-mata...

yogibear's season said...

Bila kerajaan Pas bentamg Hudud org Umno kata ianya adalah Hudud Pas bukan Hudud Islam.

Kemudian kecoh pulak dlm Parlimen pasai dakawaan bhw dlm Hudud Pas halal suami liwat isteri pulak..

Apa Hal nie...?

Musked Raccoon aka Musangka hg. ada kat Parlimen ke td?...atau hg masuk bahaih sama ke?

Patutlah hg hilang sepetang tadi..

Jenoh aku cari hg..

Yer pal Yogibear.

,

Anonymous said...

semenjak 2 menjak ni aku semakin tak percaya dengan tingkah laku kaum bangkai ni tak kira dari pihak kerajaan or pembangkang...

pejuang hamas...

Anonymous said...

YOGIBEAR'S SEASON.

Ko baca hudud trengganu yg Hadi cadangkan semasa dia jadi MB. Hudud pas kelantan dan trengganu ada perbedaan. Kes liwat isteri ada dalam hudud trengganu. Lepastu kau baru faham mengapa terpaksa tolak hudud jenis ini.

Anonymous said...

Ce citer kat tv tadi. Rumah 400 ribu hanya boleh dibeli bagi yg bergaji 6-7 ribu sebulan.

Kaum2 bangkai ni dah suruh najib revise semula cadangan skim rumah pertama.

Anonymous said...

Mana pi cerita Melayu mesti sokong dan undi Melayu selagi dia Melayu tak kira apa partinya?

mohamed said...

Ternyata pihak cina MCA kapitalist tegar. Semuanya mesti ada untung.Taruk RM1000 mahu untung RM100,000, baru ok

Bagi kita orang Melayu, dapat tapak tanah dibumi sendiri ni amat besyukur.Tidak terfikir untuk rolling jadi kaya..

To think UMNO got fucked for over 50 years by these..ba@$@^d.

Sekarang aku tak heranlah cina ni dapat banyak habuan dari UMNO...kaya raya..dapat monopoly dalam perniagaan.

Hingga sekarang UMNO masih memberi, walau pun untung tarak!

asaklate said...

salam semua...

off topik sikit,

GAP, minta tolong buat artikel pasal bekas PM, Tun Abdullah. baru terbaca tentang kenapa Tun selalu tertidur hingga dijadikan bahan hentaman terhadap diri beliau. sumber di sini dan di sini.

agak-agak apa kesan berita ini terhadap golongan yang telah menjatuhkan maruah beliau dengan cerita-cerita yang tak sepatutnya semasa zaman pentadbiran beliau yang lalu ?

Anonymous said...

So can non-Muslims also have their Himpun?

Ask Chua Soi Lek la....!

Anonymous said...

MUSANG 909,

KO NAK JOINT HIMPUN YG AH LEK NAK BT KA???

BABI TUA NI MEME SIAL...

APA YG ORG MUSLIM NAK BT MACAM NAK KENA MINTA IZIN PLAK...

WEI AH LEK KAKI PUKI.LU SAPA???

PEJUANG HAMAS..

yogibear's season said...

Assalamu'alaikum, Anon 918,

Yg Yogi musykilkan, ialah nas hukum tersebut, sbb tak jumpa LAGI dlm kitab2 fekah madzhab Syafi'ie..

kot2 ada dlm madzhab lain?

Tp kalau asai boleh liwat isteri dr fatwa Wahabi ... kena tanya Dr.Maza sbb ada anak murid beliauyg kata begitu...

Nampaknya kena tanya DS Shahidan pulak?

,

Anonymous said...

mohamed :8.40. sama saja kalau PR PAS perintah pun mereka akan perkayakan cina juga lagi dahsyat dari UMNO beri, malah kuasa pun PAS akan bagi sama banyak. Sebab apa? salah kita juga melayu PAS Egonya terlalu. amalan agama mereka seolah olah kompom Allah terima. tapi kokoknya PAS masyaallah.mcm dia orang saja yg akan menghuni syurga.SEDARLAH MELAYU SELAGI MELAYU PAS DAN UMNO TAK BERDAMAI DAN BERSATU SELAGI TULAH MELAYU AKAN MEMPERKAYAKAN CINA.SEBAB CINA AKAN JADI PENENTU KEPADA SALAH SATU PARTI POLITIK INI UNTUK MENANG. YANG RUGI KETURUNAN MELAYU AKAN DATANG. SEBAIK BAIK BAIK BAIKNYA PAS YG MINORITI IKUT SAJA UMNO YG MAJORITI,JOINT KOMPONEN BN INSYAALLAH DAPAT PERBAIKI ISLAM DLM KERAJAAN SIKIT DEMI SIKIT.LAGI PUN ISLAM YG DIBAWA UMNO YG TERBAIK.,PADA MEREKA YG BERAMAL,BERAMALLAH SUNGGUH SUNGGUH JADILAH ULAMA ,PD YG BERPOLITIK UGAMA JGN DIKETEPIKAN INI DLM UMNO.INGAT MELAYU DLM DUNIA HARI INI ISLAMM ATAU AGAMA TAK BOLEH JADI KUDA TUNGGANGAN PARTI POLITIK.SEBAB KALAU MACAM NEGERI SEPERTI MALAYSIA INI KALAU KEADAAN INI BERLAKU INSPIRASI PAS UTK CAMPUR ADUK AGAMA DAN POLITIK BERMAKNA KETURUNAN MELAYU AKAN RUGI BUAT SELAMANYA, SEMUA NYA HANYA ATAS KEEGOAN PAS.

Anonymous said...

MCA jangan ikut cara DAP.

Sampai kiamat pun hidup huru hara.

Banyak wang pun tak guna.

Hidup tak aman, tak selamat.

Hargai toleransi Bangsa Melayu.

Melayu Perak said...

al-fatihah kepada Muammar Ghadafi....

Otak Geliga said...

Parah...parah....rupanya ikut undang kapir UMNO jugok....hehehe

"Teman berikan contoh Seksyen 1 didalam Enakmen tersebut yang memperuntukkan bahawa "mukallaf itu maknanya seseorang yang sudah mencapai umur 18 tahun dan sempurna aqalnya". Bukankah ini bercanggah dengan syara' secara sarih. Sedangkan dalam hukum Islam mukallaf itu ialah mereka yang sudah mencapai umur aqil baligh, iaitu datang haid bagi perempuan atau datang mimpi bagi lelaki, atau dalam ketiadaannya, sudah mencapai umur 15 tahun hijriah. Itulah makna muqallaf disisi Islam. Tapi PAS menjadikan umur mukallaf sebagai 18 tahun" (dipetik dr blog YB Zulkifli Noordin)

kuang.....kuang....kuang.....hallelujah!!!!

Melayu Perak said...

Anwar Mahu Rayuan Sapina Najib, Rosmah Didengar Dahulu Sebelum Hujah Akhir
AIDCNews – 20/10/11 – Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu rayuannya terhadap pembatalan sapina Perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor didengar terlebih dahulu oleh Mahkamah Rayuan sebelum pihaknya menyediakan hujah akhir kes liwat yang membabitkan dirinya dengan bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
“Kami telah membuat rayuan terhadap keputusan Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur (Datuk Mohamad) Zabidin (Mohd Diah) untuk membatalkan sepina yang diberikan kepada Najib dan Rosmah.
“Saya juga tidak mahu kes ditangguhkan lagi… tetapi Mahkamah Rayuan perlu mendengar rayuan saya terlebih dahulu. Dalam kes-kes lain, rayuan diputuskan dengan cepat,” katanya seperti dilaporkan portal Malaysiakini.
Lapor portal pro Anwar itu lagi Ketua Umum PKR juga turut mempersoalkan kredibiliti badan kehakiman di Malaysia dan mempersoalkan kelewatan dalam mendengar kes rayuannya yang mencerminkan pendakwaan yang tidak adil.
Pada 6 Oktober lalu, Mahkamah Tinggi, Kuala Lumpur memutuskan Najib dan Rosmah tidak perlu tampil ke mahkamah sebagai saksi pembelaan kerana pihak Anwar gagal menunjukkan perkaitan dan kepentingannya kedua tokoh tersebut dengan kes liwat yang sedang dibicarakan itu.
Justeru itu, Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah dalam keputusannya membenarkan permohonan Najib dan Rosmah yang diwakili oleh peguam mereka, Ghazi Ishak, Afifuddin Afifi, Salehuddin Saidin, Hisyam Teh Poh Teh dan M. M. Athimulan untuk mengetepikan sapina yang mengkehendaki mereka sebagai saksi pembelaan dalam kes liwat Ketua Umum PKR itu.
Dalam permohonan mengenepikan sapina itu, peguam-peguam Najib dan Rosmah berhujah antaranya :
Pertama : Najib dan Rosmah bukan saksi penting dan bukan alibi Anwar
Kedua : Terdapat bukti transkrip dalam nota prosiding perbicaraan terdahulu bahawa peguam bela Anwar sendiri pernah memohon kepada mahkamah untuk mengetepikan sebarang keterangan atau bukti yang menunjukkan sebarang kejadian liwat yang dikatakan berlaku sebelum tarikh kejadian iaitu pada 26 Jun 2008.
ketiga : Tindakan Ketua Pembangkang itu mensapina pasangan itu dipercayai tidak dibuat dengan suci hati dan merupakan penyalahgunaan proses mahkamah serta sebagai saksi pembelaan merupakan satu ekspedisi memancing maklumat.
Keempat : Menafikan mereka terlibat dalam konspirasi untuk mereka-reka atau mengada-adakan pertuduhan liwat itu bagi menyebabkan sebarang kemudaratan terhadap Anwar pada bila-bila masa.
Kelima : Muhamad Rahimi Osman sendiri, individu yang dikatakan terlibat dalam pertemuan itu tidak pernah dipanggil sebagai saksi oleh pihak pendakwaan mahupun oleh pihak pembela.
Ekoran mahkamah membatalkan sapina ke atas Najib dan Rosmah itu, pihak Anwar sendiri membatalkan sapina ke atas dua tokoh lagi iaitu Tan Sri Musa Hassan (bekas Ketua Polis Negara) dan Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof (bekas Ketua Polis Melaka) tanpa alasan yang munasabah.
Peguam utama Anwar, Karpal Singh memaklumkan dengan pembatalan sapina Musa dan Rodwan, bermakna Dr Thomas Hoogland adalah saksi pembela terakhir dan pihaknya tidak berhajat untuk memanggil saksi-saksi pembelaan lain lagi.
Pada 18 Oktober lalu, mahkamah menetapkan 23 dan 24 November depan sebagai tarikh pendengaran hujahan penggulungan akhir sebelum Anwar diputuskan bersalah atau tidak.

zat said...

PKFZ 2.0

zat said...

Anon 9:21PM

kau sure ke UMNO majoriti??

Go fly kite lah..!!

Anonymous said...

Yoginear's Season.

Aku rasa tak ada daliltu. Isteri kita umpama ladang maka datanglah kepadanya dgn sebaik2nya. Ladang untuk disemai dgn benih cucuk tanam supaya manusia dapat hasil yg bermunafaat. Kalau liwat isteri bolh mengandung ke?

Aku pernah dengar ceramah yg mengatakan sekiranya suami meliwat isterinya maka diakhirat nanti bau busuk pada sisuami lebih busuk dari bangkai. Wallahua'lam.

Anonymous said...

Anonymous said...
semenjak 2 menjak ni aku semakin tak percaya dengan tingkah laku kaum bangkai ni tak kira dari pihak kerajaan or pembangkang...

pejuang hamas...

October 20, 2011 7:59 PM
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

kaum bangkai tu kaum melayu ke?hahhah kalo kaum melayu aku stuju sgt...sbb melayu dh lame bangkai

Anonymous said...

ZAT.
Umno memang majoriti berbanding Pas. Jumlah ahli Umno jauh lebih tinggi dari Pas. Kalau diambil kira jumlah undi yg Umno/BN terima disetiap PRU jauh lebih majoritinya berbanding jumlah yg Pas/DAP terima. Kalau tak kerana majoriti ini masakan boleh perintah banyak negeri dan negara.

KURANG ZAT.

Anonymous said...

Ni bangsa suka main wayang.

Bila dia tgk melayu kocar kacir dia pon tunjuk taring hentam UMNO.

Tapi bila dia Tahu yang kepercayaan melayu pada UMNO dah pulih dia pon main wayang support UMNO kembali.

Kalau lah Melayu Bersatu Teguh, bangsa mcm ni kita scrap jer lagi baik.

Tapi selagi melayu mcm MUSANGpuaK, Parti Ajaran Syaitan (PAS) dan Parti Kongkek Rakyat (PKR) masih hidop akan terus hancur lah bangsa melayu.

yogibear's season said...

Anon 833

Mana pi cerita Melayu mesti sokong dan undi Melayu selagi dia Melayu tak kira apa partinya?

------------------------------

Yogi tak akan sokong parti2 Melayu yg bersekutu dgn parti bukan Melayu jika gabungan tersebut MEMPERKASAKAN POLITIK org bukan ISLAM..

Pendeknya, Yogi lebih rela bernaung dibawah pemimpin ISLAM YG FASIK dari pemimoin KAFIR YG BAIK ZAHIRnya.

(Dan Kami hadapi) Kami hadapkan (segala amal yg mereka amalkan) amal kebaikkan saperti sedekah, menghubungkan silaturrahim, menjamu tamu dan menolong org yg memerlukan pertolongan sewaktu didunia (lalu Kami jadikan amal itu bagaikan debu yg berterbangan) amal perbuatan mereka tidak bermenafaat samasekali pada hari itu, tdak ada pahalanya sebab syaratnya tak dipenuhi, iaitu iman. Akan tetapi mereka telah mendapat balasannya selagi mereka didunia.
(Tafsir Jalalain QS Al Furqan 23)

Wallahu'alam

MELAYU ISLAM WAJIB BERNAUNG DLM SATU HIZB.

Yogi nk pi ziarah Mask Raccoon aka Musangka kejap.....

,

,

Melayu Perak said...

Haram liwat isteri: Mufti

ALOR STAR: Perbuatan liwat adalah haram dalam Islam walaupun jika dilakukan oleh suami isteri, kata Mufti Kedah, Datuk Syeikh Hasbullah Abdul Halim.

Beliau berkata, larangan bersetubuh di luar tabii itu dijelaskan dalam al-Quran dan ia mencakupi kedua-dua jantina, termasuk pasangan suami isteri.

Katanya, walaupun Islam menggalakkan hubungan jenis menerusi perkahwinan, ia masih terikat dengan peraturan dan tata susila.

�Sungguhpun Islam menggalakkan suami mencampuri isterinya, masih ada perkara yang dilarang seperti meliwat. Tiada pengecualian," katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Zaid Ibrahim, yang mendakwa fasal dalam Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Terengganu dan Enakmen Kanun Syariah Kelantan, jelas menyatakan liwat bukan kesalahan jika dilakukan terhadap isteri, sesuatu yang bertentangan dengan Kanun Keseksaan dan hukum agama.

Hasbullah, enggan mengulas mengenai enakmen itu kerana mahu membacanya terlebih dulu, bagaimanapun mengakui ada kalanya terma perundangan yang agak kompleks, boleh mengelirukan.

www.bharian.com.my

Anonymous said...

Nama dah cina mmg aku x kan percaya parti mana sekali pun, semuanya wayang cina opera, ada niat dan perancangan yg halus...
Didepan kita bergaduh tp dibelakang puak ni Yamseng ramai2 satu meja tidur satu bantal.

Anonymous said...

Anon 9:21PM

kau sure ke UMNO majoriti??

Go fly kite lah..!!

October 20, 2011 10:18 PM

---------------------------------------

Bestu ko ingat Parti Kongkek Rakyat ataupon Pati Ajaran Syaitan Ke yang Majority??

Go shake your own Dick!!!!!

Anonymous said...

I just cannot understand how a minister who admitted being involved in sex scandal can still become the party president. Do MCA members have no morality at all?

I'm sure there are more clean candidates that can become the president. If they still choose to retain him then it shows that majority of MCA members have no morality at all and probably practcing the same as their president.

Anonymous said...

Birds of the same feather flocks together. Whoever voted for CSL for president are of the same level of moral values.

CSL should resign gracefully and disappear, but he is doing great service for PR. Thank you CSL !

Anonymous said...

Well... if a man can betray his wife, will he betrays the voters?

The answer is obvious!

Anonymous said...

BN cyber troopers are very vocal here lately...

Well.. its' freedom of expressions albeit causing a lot of confusions in the alternative media but yet again I think Malaysian are matured to differentiate the truly Malaysians' aspiration for a more developed country politically or otherwise!

zat said...

Anon 10:34PM

setakat dpt 29% je jumlah undi tk pyh eksyen la..anyway its not about the numbers..yg penting ialah kualiti & hala-tuju parti itu..jgn bila dh desparate baru nk cerita pasal melayu bersatu & murtad..mana keikhlasan nya? sejak bila UMNO ada sokongan padu org melayu?

parti melayu berpecah bukan cerita baru..dr zaman dulu2 dh ada PAS..pas tu Semangat 46 & PKR..tp UMNO mana kisah sbb bukan melayu support..mana ada cerita perpaduan melayu time tu..skrang bila non-malays dh lari baru tau langit tinggi rendah..

so UMNO berubah la dulu..be humble

Melayu Perak said...

Surat Ash-Shu`arā'

26:168
to top
in surah

Muhsin Khan
He said: "I am, indeed, of those who disapprove with severe anger and fury your (this evil) action (of sodomy).

yogibear's season said...

Musked Raccoon aka Musangka,

So can non-Muslims also have their Himpun?

------------------------------

Sure they can..! But make sure they don't bring down places of worships like those bastards in Ayodya, Uttar Pradesh, India that destroy Babri Mosque...

In any future Himpunan Yogi will make sure that nobody will be rundown by a police Landmower...ops sorry Landrover..

..or is it ...?

..oh yeah can't blame yer Mr. Raccoon, the video is in Black and White... muka lalak lelupa maa..!


Muahahahahaha

,

Melayu Perak said...

zat....

disini umno dapat 29.59 % PKR 18.05% PAS 14.05% DAP 13.72%

siapa majoriti dalam pru 12


Kuala Lumpur -- Barisan Nasional (BN) yang memenangi 140 kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU-12) kelmarin, terus mengungguli undi popular dengan memperoleh 50.28 peratus undi daripada keseluruhan 8.1 juta pemilih yang keluar mengundi di seluruh negara.

Daripada jumlah itu, UMNO, parti yang menjadi tonggak BN mencatatkan 29.59 peratus undi popular berbanding pesaing terdekatnya iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang mendapat 18.05 peratus daripada 49.71 peratus undi yang diraih parti pembangkang.

Di kalangan parti komponen BN lain, MCA mendapat 10.21 peratus undi, MIC (2.21 peratus), Gerakan (1.99 peratus) dan PPP (0.20 peratus).

Bagi parti pembangkang lain, Pas yang memenangi 23 kerusi Parlimen dalam pilihan raya kali ini hanya mendapat sokongan 14.05 peratus pengundi, DAP (13.72 peratus), Parti Rakyat Malaysia (PRM) (0.21 peratus), SNAP (0.04 peratus), Bersekutu (0.01 peratus), manakala calon Bebas meraih 1.04 peratus undi.

Anonymous said...

Mungkin CSL baru dapat amoi baru dari Puteri UMNO..tu yg lain macam.
Dapatkan DVD terbaru CSL bersama2 Puteri UMNO di pasaran sekarang.Tayangan Perdana akan diadakan pada perhimpunan Himpun esok.Masuk adalah percuma.Duit poket disediakan oleh UMNO...

zat said...

MP

isu ilmu hisab ni lihat respon aku td..

since hang dh keluarkan statistik ni, aku nk highlight satu yg aneh..

PAS 14% undi = 23 kerusi
UMNO 29% undi (2x PAS) = 79 kerusi (lebih 3x PAS)

pelik tp benar..that's democracy for you..

Anonymous said...

Mungkin CSL baru dapat amoi baru dari Puteri UMNO..tu yg lain macam.
Dapatkan DVD terbaru CSL bersama2 Puteri UMNO di pasaran sekarang.Tayangan Perdana akan diadakan pada perhimpunan Himpun esok.Masuk adalah percuma.Duit poket disediakan oleh UMNO...

Anonymous said...

Umno tidak terbabit dalam penganjuran perhimpunan Sejuta Umat (Himpun) yang dijadualkan berlangsung di Stadium Shah Alam Sabtu ini.

Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata dakwaan kononnya parti itu menjadi dalang penganjuran perhimpunan itu bersifat liar dan tidak berasas...

Umno pun x terlibat...hihihi

Anonymous said...

Musang = ungka = beruk = Babi= Anwar = Mat Sabu

Anonymous said...

Mungkin CSL baru dapat amoi baru dari Puteri UMNO..tu yg lain macam.
Dapatkan DVD terbaru CSL bersama2 Puteri UMNO di pasaran sekarang.Tayangan Perdana akan diadakan pada perhimpunan Himpun esok.Masuk adalah percuma.Duit poket disediakan oleh UMNO...

October 20, 2011 11:50 PM
___________________________________

PARIA BANGSAT NI FITNAH MACAM KACANG JER...

Melayu Perak said...

zat....

matematik tuh simple aja nak explain.....

umno 29.59 % dari seluruh undi bukan kerusi....

begitu juga PAS 14.05% dari seluruh undi ia itu 8 juta orang...bukan kerusi...

simple aja...

zat said...

MP

you're missing the point..

Melayu Perak said...

i understand....

if u say where's the logic...

i've explained mathematically...

but true although umno is 2x pas voters but in terms of seat umno is 3x pas....becos voters is not equal seat....though there is an irony there....

Melayu Perak said...

Makin menjadi2 PAS punya liberal sekarang. Ana dulu dididik menjadi seorang pejuang jihad menentang UMNO kerana menolak Islam. Kita dulu nak anjur perhimpunan Islam mereka kata UMNO yang dalang menggagalkan usaha tersebut. Sekarang ni, nak kumpul semula semangat kekuatan Islam mereka sendiri yang halang. Ada unsur politiklah. Ada kepentingan Politiklah. Mereka sekarang semakin takut dengan DAP. Kena jaga perasaan parti tersebut jadi terpaksalah melupakan seketika soal Agama. Nak cakap Undang2 Islam pun tak boleh. Nanti marah. Dulu bolehlah guna alasan salahkan UMNO. Sekarang terang2 DAP beri amaran di dalam media elektronik termasuklah di dalam blog2 mereka sendiri. Tak payahlah ambil tahu MCA ke, MIC ke, waimah UMNO sekalipun sebab juak2 ni dari dulu kita tahu taknak Hudud. Ni yang kita sedang bekerjasama orang yang menentang dasar perjuangan kita yang mahu melaksanakan perundangan Islam. Kenapa masih berpendirian untuk terus bersama mereka? Jangan jadi songsang PAS. Ingat perjuangan kita. Ini semua yang dipilih memimpin parti OTAK2 KAFIR buat apa? Asyik kita beralah. Kalau nak tunjuk sekalipun toleransi dalam Islam, janganlah sehinggakan kita menjadi hamba tersurat dan tersirat. Kalau 1 masa nanti PAS jadi PM sekalipun dah tak guna kalau kita tidak boleh bicara soal Perundangan Islam. Kerana itulah sebenarnya perjuangan Politik Islam yang mereka ajar 1 ketika dahulu." VETERAN PAS MENGAMUK OIIIIIIITTT..!! Siapa orang yang bercakap ni? Kalau tanya Pemimpin PAS, dikata kita fitnah. Biasalah... Tunggggggguuu... Aku akan bongkar.

Anonymous said...

ZAT.

Politic is about numbers in case you terlupa. Majority rules. Soal humble atau apa sekalipun up to the voters to think and decide. Umno kalau tak senonoh dah lama pupus. Pembangkang juga turut terdesak nak dapat kuasa perintah tetapi belum diizinkan oleh Allah lagi. Untuk sekian lama berjaya diterima pengundi there must be some goodness yang Umno dah beri pada rakyat. Kelemahan tetap ada di kerajaan mana sekalipun.

Orang melayu dah berpecah memang dah lama sejak zaman tok kadok lagi.Ramai juga yg sireh pulang kegagang. Rasa tidak puas hati dikalangan ahli2 parti politik tetap wujud makanya sering terjadi kes melompat parti dan sebagainya. Mana ada pembangkang puji kerajaan walaupun kebaikan didepan mata. Itu adat pembangkang. Dah tugas.

Kuasa politik berpusat pada parti mana yg berjaya meyakinkan pengundi
untuk diberi mandat memerintah. Kalau pada PRU13 nanti pembangkang berjaya meyakinkan pengundi maka merekalah yg memerintah.Kuasa Allah siapa tau namun dari hukum akal peluang Umno untuk PRU13 kelihatan cerah. Anyhow give a try!

Anonymous said...

Ada orang kata Umno dibelakang Perhimpunan anti murtad. Baru pertama kali diaorangni mengaku Umno buat kerja suci. Terima kasih pada semua yg tuduh macam itu. Umno memang buat keje2 baik macam apa yg Hassan Ali buat tapi malangnya ada pihak lebih suka sokong murtad nak buat camne?

zat said...

Anon 12:40AM

So? apasal sibuk2 ajak org join UMNO..u all r doing ok what..u've got the numbers..so tk pyh lah label org pengkhianat kalau tk mau join..

Anonymous said...

Zat
Usaha menambah keahlian Umno adalah keja parti. Semua parti politik buat keje itu. Apapun hak masing2 nak pilih parti mana yg disenangi. Setahu saya Umno tdk pernah berkata sesiapa tak join Umno adalah pengkhianat. Tapi ada yg kata ahli umno kafir sebab baik dgn parti cina dan india.Itu dulu. Sekarang yg menuduh camtu sendiri ikut cara umno baik ngan cina dan india. Takde pulak timbul kes kafir. So, sekadar tak mau join umno belum lagi dianggap pengkhianat. Kalau ada dalam blog yg cakap seperti itu lainlah ceritanya. Maklumlah dalam blog ini lebih dari pengkhianat jadi label oleh sesape pun.

zat said...

Anon 1:57AM

'tk pernah bagi label'..'kau yg label aku dulu'..ini semua standard dlm senario politik kita..aku ckp ni in general..tidak menuding jari pd mana2 pihak..

mohamed said...

"pelik tp benar..that's democracy for you..

October 20, 2011 11:47 PM"

Maaf zat dan MP izinkan saya mencelah.

"PAS 14% undi = 23 kerusi
UMNO 29% undi (2x PAS) = 79 kerusi (lebih 3x PAS")

Kalau dicampur undi PAS dan UMNO berjumlah 43%. Katakan PAS dapat 21% dan UMNO 22% undi. Didalam semua tempat undian PAS kalah dengan kadar puluhan undi je. Apa jadi?

Ini bermana UMNO akan dapat 102 kerusi sedangkan PAS dapat kosong.

Bolehkan?

Ini lah system democracy. "Pelik tapi benar".

Jadi tak payahlah zat nak fikir lagi, diulang lagi disini. Cerita ni cerita lama..

mohamed said...

anon October 20, 2011 9:21 PM

Terima kasih atas jawapan saudara. Comment saya memang keterlaluan. Saya mohon maaf.

Jasa UMNO kepada kita, Bangsa Melayu, Ugama Islam, maruah Negara amatlah banyak, bertimbun2.

Boleh dilihat.

Aku memang benci dengan PR.

Boleh jadi macam saudara inginkan jua jua, kalau kita bersatu, keadaan orang Melayu jadi lebih baik. InshaALLAH

"SEDARLAH MELAYU SELAGI MELAYU PAS DAN UMNO TAK BERDAMAI DAN BERSATU SELAGI TULAH MELAYU AKAN MEMPERKAYAKAN CINA." Amat tepat sekali, saya setuju

Jangan biarkan keegoaan Dato Nik Aziz, dan putar belit Dato Anuar Ibrahim menguntungkan bangsa yang asalnya merempat diBumi bertuahni..