Thursday, October 6, 2011

FILEM BARU : POK NIK NASI LEMAK 3/4 !

pas kelantan dah tekan butang panik.

terpaksa mengarahkan pok nik untuk melakukan aturcara sesi bergambar. projektori imej lelucon ini akan disahut oleh pentaksub pas dengan pelbagai gelaran..

antaranya , zuhud,muhud,luhud,transperansi,berjiwa hamba,berjiwa rakyat,ulamak ulung,ulamak tak pandang duniawi,ulamak anti mercedez,ulama anti menantu,ulamak simple,menteri besar syumul-gumul-mumul, pemimpin ufuk timur dll..

gesek menggesek biola sedang giat dimainkan oleh kumpulan projektori imej pas.

eekk uukk, eekk ukk.. bunyi sumbang ah tak peduli janji biola kena gesek.

setelah projektori dan gesekan biola jilat menjilat ini dilakukan, seperti biasa seluruh ahli pas di malaysia akan dipaksakan fikiran mereka oleh akhbar arak-kah untuk menangis teresak-esak melihatkan kezuhudan pok nik yang dinukilkan makan 1 hari sekali je..

wayang tinggi produksi pok nik akan lebih aktif dilakukan sepanjang pru ke 13 nanti.

hai lah rakyat, kena tipu lagi dengan pas.

110 comments:

Anonymous said...

Lepas turun dari kereta Mercedis singgah digerai makan nasi lemak dalam bungkus saja, hebat, hebat, hebat.

Warga sebelum Merdeka

Anonymous said...

Seorang tua yang takut kene tembak...

KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat semalam, menyifatkan Datuk Seri Najib Razak sebagai seorang pejuang Islam serta pemimpin yang berani.

Beliau berkata, tindakan Perdana Menteri ke Selatan Thailand kelmarin dalam usaha membantu umat Islam di sana adalah satu tugas terpuji dan bersetuju dengan usaha yang dilakukan Presiden Umno itu.

Katanya, Najib juga dianggap sebagai pemimpin berani kerana masih sanggup bertemu dengan penduduk Islam di negara bergolak itu sedangkan ketika kunjungan berkenaan, berlaku beberapa kejadian menembak dan pengeboman yang mengorbankan beberapa nyawa.

Saya setuju sangat dengan tindakan Najib membantu itu, tapi ia hendaklah tidak kira orang Islam, malah membabitkan semua penduduk di situ.

Kalau ada usaha dari Malaysia untuk membantu penduduk Islam di negara itu (sebagaimana dilakukan Najib), saya cukup setuju. Penduduk Selatan Thailand itu sama ada Islam atau tidak, perlu dibantu, saya cukup dukacita dengan kejadian yang berlaku di negara itu, katanya selepas merasmikan seminar menjelang 20 tahun kepimpinan ulama membangun bersama Islam negeri Kelantan, di Dewan Konvensyen Pusat Perdagangan Kelantan, di sini, semalam.

Nik Aziz berkata demikian apabila diminta mengulas mengenai lawatan muhibah Najib ke Narathiwat, Selatan Thailand, kelmarin, dalam usaha membantu masa depan sekolah dan masyarakat Islam di situ.

Dalam lawatan pertama Perdana Menteri Malaysia ke wilayah bergolak itu yang menyaksikan hampir 4,000 orang terkorban sejak Januari 2004, Najib berkata, Kerajaan Malaysia menimbang membantu sekolah agama di Selatan Thailand.

Nik Aziz yang juga Mursyidul Am Pas berkata, beliau tidak seberani Najib untuk ke wilayah berkenaan kerana bimbang kena tembak.

Katanya, ada pihak daripada Selatan Thailand datang ke pejabatnya sebelum ini untuk meminta beliau mengadakan ceramah di negara itu, namun ditolak dengan baik.

Anonymous said...

Ah, lakonan semata2...

Rakyat Kelantan tak cukup makan serta masalah kekurangan air bersih di Kelantan tu tak mahu ditonjolkan oleh media mereka pulak. Strategi mengabui mata rakyat je....

Anonymous said...

Apa dia blajor kat Deoband?

sampai kelahiran nabi pon dia samakan dengan kelahiran mat atau Amat kat kampong2?

Sedangkan yang aku belajar, Nur Muhammad tu dah lama dicipta Allah sebelum terciptanya Nabi Adam...

kompius aku ngan ularmak PAS nih?????

Anonymous said...

Fuyoo... zuhud nye tok garu ni!!!

http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2010/11/nik-aziz-bermewah-di-mekah.html

Anonymous said...

mengenai fahaman nur muhammad tu ada yang berbagai pendapat. sila semak semula.

Anonymous said...

Ni gambar tok guru pemecah belah umat. Hanya pandai buat doa pecah perut je. Tok guru pe kebenda macam ni?

Anonymous said...

Pemimpin (so called Ulama) PAS memang dah confius, pengikut dal lama putus fius.

Anonymous said...

Kalu Pok Nik dok pakai Merch, aku mungkin cayo denge gambar ni...

Kalu turun dari Merch, masuk warung, make nasi lemok bukus itu belakon namonyo...

Aku pon buleh, kalu setakat nok ambik gambar...

Pelakon terbaik utk pru13...

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, tapikan kawan2... elok jugak kalau semua pemimpin kita beperwatakkan mcm TGNA ni. Sejuk hati memandangnya. Makan kat gerai2 tepi jalan, solat jemaah dgn rakyat, nampak 'MACAM' zuhud. Cuba kita banding dgn imej yg langsung tak zuhud, kalau makan mesti nak high class, solat jemaah pun hari jumaat je, ada bini mengalahkan menteri, baju kalau tak RM10000 ke atas...geli, beg tangan harga sebulan gaji perdana menteri, cincin tak payah cerita kat sini, muka bongkak suruh dibenci, mcm berani buat transformasi tapi menikus takut bini, tak habis jilat cina2 babi. Fuhh... nasib baik takde personaliti mcm ni dalam mesia. Dari pada aku pilih yg mcm tuuuuuttt, baik aku pilih yg 'MACAM' TGNA.

Anonymous said...

pemimpin lain pun makan nasi lemak jugak, taklah publishkan gambar diorang pon. Publisiti murahan. Dekat kelantan ni, gambar 'zuhud'nya saja bertempek merata-rata. aku tak tau apa perasaan beliau bila orang buat macamtu.

Anonymous said...

Nape tak pilih yang 'MACAM' Anwar je. Tu pun org kata pemimpin Islam jugak, tengok la gaya cakap dia... aku rase lagi 'hebat' dari Pork Nick ni. Siap dinobat sebagai pemikir Islam lagi, fikir macam mane nak tipu rakyat, sama je ngan orang tua bangka tak sedar diri ni. Rumah kata pergi, kubur kata mari...

Anonymous said...

Eh, tiap2 hari ke Pok Nik ni makan kat warung? Tengahari dia makan kat mane pulak? Ade gambar tak... ce ambik, ce ambik.

Anonymous said...

gambar dia mandi tak bubuh ke, gambar kutip sampah, cuci longkang tak muat sekali, jalan kaki, tarbiah kat ayam-ayam tak mau bagi lagi jugak ke, gambar tidur ada nampk tapi gambar tidur kat umah dia adakh... udah-udahlah bohong kat rakyat, benda ni riak.. baik pok nik ni pergi arab, belajar hukum hudud yang dilksanakan di sana

Anonymous said...

Kalu sajo2 gi make nasi lemok dale kertas kat warong pah tu suruh ore ambik gambar, biar rakyat nampok zuhud...itu riak namonya, ko guano?...

Anonymous said...

Pok Nik, tu air teh ke air direct dari paip. Itu yang aku lalui bila singgah sebentar kat kawasan Kelantan pada bulan 9 lalu untuk menghantar anak aku ke Universiti Terengganu. Kena sembelih oleh orang Pok Nik... minta air suam, datangnya air teh... aku tanya "Kak, bukan air teh kak, saya nak air suam"... dia gelak kat aku... "Tu air suam dek..." Kah..kah.. takan negeri bercirikan ISLAM, kemudahan asas macam ni pun tak boleh nak sediakan...loya tekak tak jadi nak minum... aku bayar dan terus belah,... gi kedai2 belah terengganu je le... Cerita BENAR...

Anonymous said...

sayang bbetul.. org semacam ini di ketepikan dalam PAS dan lantik si bongok jenderal kominis bintang 3 jadi timbalan presiden pas..

NAKHUDUD said...

daripada kita menghina,mencaci,
mengata,mengutuk dan segala meng
lagi.... kan lebih baik kita bersama sama bermunajat kepada ALLAH agar kita semua diberi panduan kearah jalan jalan yang benar dan sekali gus
mengangkat pihak yang benar untuk menerajui negara malaysia ini dan
membuka pintu hati pemimpin yang fasik untuk kembali berpegang kepada agama islam yang cukup murni ini. sesungguhnya manusia itu serba kekurangan serta banyak kelemahan
dan ALLAH itu maha pengampun lagi maha mengasihi.

Anonymous said...

pemimpin umno pon ramai yg jenis makan di kedai kopi.. di gerai gerai sekitar parlimen masing masing.. tapi depa tak gunakan gambar tuh utk "zuhudkan" pemimpin UMNo..

contoh terbaik ialah Dato Mustapha Mohammad..menteri perdagangan dan industri..

Anonymous said...

Sembang pagi...

Gambar pun nak di isukan ke..

Patutlah melayu x pandai berpolitik..

Tengok chinpeng diapit mesra oleh kaumnya, orang melayu pasai gambar nasik lemak pun nak diisukan..

Anonymous said...

Sistem pembayaran dalam talian dan perkhidmatan Myemail yang membabitkan kos RM50 juta - telah mengumpulkan 3,000 pelanggan sejak dilancarkan pada 14 September lalu, kata penyedia perkhidmatan tersebut Tricubes Berhad.

Dtricubes press briefing 051011 khairun zainal mokhtar pointingalam taklimat media di Kuala Lumpur hari ini, Ketua Pegawai Eksekutif Tricubes, Khairun Zainal Mokhtar berkata, angka itu jauh daripada sasaran 5.4 juta pelanggan yang ditetapkan oleh Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (PEMANDU).

"Kami mensasarkan seramai mungkin pelanggan, dan kami yakin dengan sasaran kami itu walaupun PEMANDU telah menetapkan sasaran 5.4 juta pelanggan menjelang akhir tahun ini," katanya.

Apabila ditekan lanjut, Khairun berkata, ramalan dalaman telah disemak semula kepada 2 juta pelanggan pada tahun 2012.

Sebelum ini dikenali sebagai perkhidmatan 'e-mel 1 Malaysia', Myemail dilancarkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada 19 April, dan terus menjadi sasaran kritikan orang ramai.

Terdapat kebimbangan mengenai aspek privasi dan sama ada jumlah wang yang dibelanjakan itu wajar, memandangkan kebanyakan perkhidmatan emel, adalah percuma. Terdapat juga persoalan mengenai status GN3 Tricubes.

Anonymous said...

Peliwat & penzina pun makan karipap dan minum teh tarik je, tu nak kira zuhud gak ke?? Mesti tu zuhud tahap dewa kot??? Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

undilah nik aziz sbb dia makan kat warong

mcm bangang

ramai je aku tgk org2 hebat ceo, prof, dato2 sume makan kat warong, kedai mamak. apa yg nak diherankan sgt. dah abes modal ke PAS ni??

skrg baru aku faham kenapa PAS masih nak nik aziz jd pemimpin. nak kata cerdik, kena tipu je dgn DAP. rupa2nya ada sentimental value...

Anonymous said...

pergh mewah tu hotel kat mekah....

setau aku kalau org biasa2 ni dok hotel bilik kecil, share 4 org pulak tu

tapi rasa qana'ah dalam diri mesti kata cukuplah...syukur dgn apa yg ada

yg nik aziz ni apa cerita? hadiah, pemberian org?

oh hadiah, bukan rasuah...

Anonymous said...

lebih baik makan dekat warung dari pi jelajah naik bas mewah..

Anonymous said...

hahahha..pok ni ni ade merc...siap pkai i pad lg..hahah..zuhud la sgt..stakat mkn camni..mn2 ketua mntri pon pnh mkn cmni..even pm pn pnh..nk heran ape.pelik aa org2 pas ni.

Anonymous said...

gmbar ini di ambil oleh org negeri sembilan yg berkunjung ke kelantan, die bersama keluarga singgah mkn di salah 1 warung di kelantan, ade cerita psl gmbr ni dan kau sebagai penii9lat terus la menjilat gap ooii..banyak dapat duitkan dari kje2 yg kau sendiri tau balasan yg akn kau dpt kt akhirat nnti??gmbr ni dh lame publish cuma kau je bodo nk buat isu kt blog sampah kau ni..bodo bodo

-anak muda-

Anonymous said...

gap sudah xde isu ke mau sumbat ini dalam blog sampah??

kah kah kah

Anonymous said...

semakin hari semakin tahi artikel2 dalam website penjilat umno ni..bulan ni berapa juta lu dapat jonggos??

-putrajaya-

Anonymous said...

gap semakin lama semakin kurang isu..

gambar nasi lemak pun nak diisukan..

apsal x isukan gambar gereja terbesar asia yang sedang dibina di bukit jalil..

Dengar kelulusan permohonan telah dilakukan sebelum PR memerintah selangor..

Kalau ko sensasikan citer tu, baru ada sentimen politik..

Anonymous said...

kalau nk tau tentang kejadian nur muhammad, tlg buka kitab " kashful ghaibiah" maka tahu lah cerita sebenar.jang dok pakai hemtam saja.

Anonymous said...

Belakon macam orang susah sikit, dah percaya zuhud...hahaha

Tolong tanya berapa banyak kereta yang nik aziz ada dan jenis apa?...

Berapa banyak bisnes yang nik aziz miliki atau ada kaitan denganya?...

Berapa banyak balak yang telah ditebang dan kemana hasilnya?...

Bukannya apa sebab PRU13 dah dekat, supaya rakyat tak marah...

1.Masalah air bersih yang tak berkesudahan
2.Masalah pembalakan yang tak terkawal tapi hasil entah ke mana
3.Masalah rampas tanah rakyat
4.Masalah Bazar Tok Guru
6.Masalah jalan sempit dan berlubang
7.Masalah jambatan uzur tak berganti
8.Masjid usang tiada pembinaan baru
9.tandas kotor tiada penyengaraan
10.Masalah parking di Kota Bharu
11. Masalah jem di musim perayaan
11.Tokong Buddha macam cendawan tumbuh lepas hujan

dan banyak lagi...takut lah tu, apa lagi berlakon laaa...

Anonymous said...

GAMBAR MACAM NI MEMANG SESUAI/GERENTI AKAN DI LETAK DEKAT PINTU MASUK KE NEGERI KELANTAN...TERUTAMA BILA DEKAT PRU NANTI....

NAK PIKAT HATI PENGUNDI LA GAMAK NYA....

JANGAN HARAP...PENGUNDI KELANTAN DAH CERDIK PANDAI,MUSIM PRU 13 NI DAH TAK ADA SIMPATI DENGAN PERJUANGAN MUKA TEMBOOKK!!!

WALAUPUN DAH TERPACAK DENGAN GAMBAR AIR MATA...NAK PIKAT BELAS KASIAN KONON!!

kesian la dekat rakyat dahulu!!

-PERANTAU VATEREN-

hangkedee said...

Ularmak di akhir zaman...sedang menelan mangsa!!!

Anonymous said...

mana2 yang baik, pemimpin2 kerajaan ambil dan jadikan teladan..

lebih baik mansuhkan terus status vip dan vvip semua tu..

baru rakyat suka..

Anonymous said...

Cakap le zuhud macam mane pun, kalau dah Pork Nick tu pembela peliwat tak memberi apa2 makna tentang keZUHUDan dia pun... Full stop.

Anonymous said...

TANAH MERAH 5 Okt. - Seramai 130 penyokong tegar Pas di sini menyertai UMNO selepas hilang keyakinan terhadap perjuangan pakatan pembangkang khususnya Pas yang dianggap tiada hala tuju dalam membela nasib rakyat terutama masyarakat bawahan yang serba kekurangan.

Rakyat dah tak percaya dengan lakonan zuhud Pok Nik...

Anonymous said...

SEDAP PULA TENGOK NIK AJIS MAKAN NASI LEMAK ...

TERASA LAPAR PULA..

NASI LEMAK 2.0....OOPPPPPS SILAP

NASI LEMAK PRU13


HAHAHAHA....

Anonymous said...

ni gmbr/cerita lama ni bro..

Anonymous said...

Tu dia!

Ni baru la wajah pemimpin rakyat!

Kami suma rakyat respek pd TG!

Najib klu makan macam ni.....

mau 7 bulan dok spital...!!!

Mmuuaahhhahahahahaha !!!

Anonymous said...

ADA KE PATUT NIK AJIS MAKAN N.LEMAK..
KAN VVVIP...BAGI LAH MAKAN SEDAP SKIT...KFC KE.. McD KE...PIZZA KE..
STIMBOT...BARU LAH SEDAP..
BERSELESA NAK MAKAN.....

KESIAN NIK AJIS KENA MAKAN NSI LEMAK BUNGKUS.....

APA BOLEH BUAT MAKAN SJA REZEKI....

Anonymous said...

-oi musangka-

...wali selipar muka taik lalat ko sakit nak mampuih dulu, DS Najib dtg ziarah kat hospital atas tanggungjawab sesama saudara muslim.

...dulu ada sekali tu nak mampuih juga, Tun M siap suruh hanta guna pesawat tentera atas arahan segera, demi tanggungjawab sesama umat.

...tu dia bila dah sihat tegak berdiri, pi doa DS Najib pecah perut. ulamak kah?

MAMPUIH LA KO NIK AJIS CEPAT!
ADA KAU ATAS DUNIA MENAMBAH DOSA SAJA!

HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!

-nik ajis gila babi-

Anonymous said...

...serban saja tebal, hati hitam banyak busuk...kerana sikap membenci sesama umat & saudara seagama.

...itulah wali selipar pork nik.

...bila la nak mampuih org tua kutuk ni. jadi MB nak jadi firaun ganti Dr.M ka!

kehkehkehkehkehkeh

HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!

-nik ajis gila babi-

Anonymous said...

Tak kira dari parti mana sekalipun.

Sepatutnya 'pemimpin' mestilah menjalani hidup tidak melebihi cara hidup rakyat termiskin negara ini.

Jika rakyat termiskin hidup dlm kolong, pemimpin jugak mesti duduk dlm kolong sekeluarga!

Ini tidak!

Ada pemimpin yg punya rumah berjuta ringgit, sampai 10 bigik!

Kos selenggara saja sampai 45juta setahun!

Akai ada ka?????

Anonymous said...

Biasa la kat kelantan. Tu psikologi nama nya. PRU dulu letak gambar nik aziz sedang berdoa sambil mengalir air mata seluruh kelantan untuk tarik simpati rakyat. ada ciri-ciri islamik lah katakan. PRU-13 nanti tak tahu la gambar apa pulak di letaknya.....ce baik pendapat............agak-agak gambar apa ya?????

Anonymous said...

Jika rakyat pi keje naik kapcai,

pemimpin jugak mesti pi meeting naik kapcai.

Jika rakyat kebanyakan tak punya bibik!

Pemimpin jugak mesti tak guna bibik!

Jika rakyat keja tgh panas lit lit!

Pasai apa pejabat menteri ada aircond ????????????????

Anonymous said...

Yg paling aku heran ialah,

Jika gaji tukang sapu hanya RM600!

PASAI APA GAJI MENTERI SAMPAI 20k ???????????????

Anonymous said...

Nak tanya musangka...nik aziz naik merch tak?

Berapa biji kereta nik aziz?

Nik aziz dok bawah kolong ke?

Nik aziz naik kapchai ke?

Baru makan nasi lemak bungkus sekali dah heboh satu dunia...kata zuhud konon.

Anonymous said...

1048,

Turunkan elaun & gaji Nik Aziz kpd RM1000 sebulan !!!!

Begitu jugak Najib!

Maksimum gaji ialah RM3000 !

Dan tinggal di rumah beratapkan 'zing' !!!

Anonymous said...

tak yah dok lyn diorg ni musangka, yg comment dlm website smpah ni org yg sama jugak yg comment cuma tukar2 nama ja., penjilat2 yg diupah.

gambar ni dah lama keluar kot bru skrg nk di isukan? memang kualiti sampah la blogers pembodek2 united mamak national organization ni..

-anak muda-

Anonymous said...

Sebagai pemimpin,

Sepatutnya mereka tak bole melampaui kemampuan rakyat termiskin berbelanja !!!

Anonymous said...

1057,

Dah lama aku tau......

Tapi tanggungjawab aku sedarkan puak2 panadol nih!!!

Tak salah GAP paparkan gambaq keramat ini.

ianya kelihatan amat hebat!!!!!

Anonymous said...

jom ramai2!!!

keluar bulatan masuk barisan!!!

ahaha nostalgia betul!

Anonymous said...

Tahniah pd TGNA yg membangunkan rakyat Ktan pd tahap tertinggi dari sudut siasah diri.

TG ! Aku dah cuba kualiti air di Ktan. Ianya lebih baik dari kualiti di negeri2 Umnu!

Mereka dengki.

Lihat saja air di N.Sembilan....astaqfirullah,

Amat teruk!!!

Anonymous said...

10:57 AM

Tak payah layan ke...atau kalau jawab akan menyerlahkan kebebalan diri sendiri???

Anonymous said...

org pas mari la mcamana pun, mesti ada persamaan dari segi tahap kebebalannya

Anonymous said...

TGNA !

Walaupun aku bukan rakyat Ktan, namun aku cukup respek kekuatan & kebolehan mereka.

Mereka berjaya hidup berdikari.

Tak macam rakyat negeri2 umnu...yg kerja nya asyik bawak tempurung!!!

Anonymous said...

11:07 AM
Aku ore kelate la musang, jange nok keletong...

kau belum lihat lagi kualiti tandas di kelantan?

opp...silap, kau mana guna tandas, jenis kau berak berata!

Anonymous said...

KUALA LUMPUR, 6 Okt — Tan Sri Harussani Zakaria mencadangkan agar undang-undang hudud dilaksanakan di Kelantan sebagai satu “percubaan”.

Menurut Mufti Perak, Putrajaya perlu memberi peluang kepada kerajaan negeri Kelantan pimpinan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melaksanakan hudud memandangkan undang-undang jenayah syariah Islam itu sudah digubal pada 1993.

“Kerajaan pusat perlu beri peluang kepada Kelantan untuk laksanakan hudud, Nik Aziz juga kata sudah bersedia... saya setuju dan sokong, cuma dari segi prosedur pelaksanaan perlu lengkap, lagipun nanti kalau kerajaan pusat tak benarkan nanti orang marah.

“Benarkan Kelantan laksanakan hudud, hudud bukan perkara senang nak dilaksanakan kerana banyak perkara perlu dipatuhi... benarkan sebagai percubaan untuk kita yang lihat bagaimana ia dilaksanakan dan kadar jenayah di Kelantan selepas ia dilaksanakan kemudian baru kita nilai,” kata beliau.

Harussani yang sebelum ini berusaha mewujudkan kerjasama politik antara PAS dan Umno, khususnya sejak selepas pilihan raya umum 2008 menegaskan, hukum hudud adalah tuntutan Islam dan ia perlu dilaksanakan sekiranya sudah bersedia.

“Kita nak kurangkan kadar jenayah, sekarang kalau kita lihat kalau merompak hukuman disebat dan dipenjara, jual dadah juga sama, tapi adakah mereka sudah insaf tapi kalau kudung tangan sudah pasti mereka akan berfikir dua kali... Islam laksana hudud, saya setuju,” katanya.

Beliau juga berkata, hukum hudud hanya dilaksanakan ke atas umat Islam dan orang bukan Islam tidak perlu risau sekiranya ia dilaksanakan.

“Bukan Islam tiada kena mengena dalam hukum agama Islam, ia tidak akan dikenakan kepada bukan Islam,” katanya.

Ditanya mengenai hukum hudud tiada dalam sistem perundangan negara, Harussani berkata “hal undang-undang saya tidak tahu, saya tak mahu cakap tapi saya setuju dilaksanakan hudud.”

Nik Aziz yang juga Mursyidul Am PAS sebelum ini menegaskan untuk menegakkan hukum hudud dan penubuhan negara Islam walaupun mendapat tentangan hebat daripada DAP.

Beliau turut meletakkan harapan hukum hudud dapat dilaksanakan di negara ini sekiranya Pakatan Rakyat memenangi pilihan raya umum ke-13.

Selain itu Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata PAS serius dalam melaksanakan undang-undang hudud dan mengakui orang bukan Islam termasuk DAP mempunyai hak untuk bersuara menyatakan pendirian masing-masing dalam perkara itu.

Manakala, Kerajaan BN pada masa ini menyatakan telah pun mengambil kira prinsip “Maqasid Syariah” iaitu matlamat sebenar dalam pentadbiran untuk menyelesaikan pemasalahan rakyat

Anonymous said...

Di Kelantan mana ada pinggan. Setakat PAS perintah kelantan ni. semua pinggan hanya buat perhiasan dlm almari je.

komandomelayu said...

MUSANGKAPALABUTOH!

HANG BOLEH TOLONG TAK?

TOLONG BLAH PEGI KOMEN KAT BLOG KO SENDIRI! AKU DAH MENYAMPAH TAHAP GABAN TENGOK KEBODOHAN DAN KEMUNAFIKAN HUJAH KO!

LANCAU HANG KELANTAN MAJU!

zat said...

bila Najib berjalan kt petaling street, brickfield dll masuk muka depan suratkbr & tv3 kau org tak bising plak...Najib melawat Perak naik bas kononnya..tapi bas 1st class yg di modified...yg tu la tipu rakyat nama nya...

Tukang Komen said...

Ada masalah jantung pi telan nasi lemak sapa suruh Nik? Nanti masuk sepital lagi. Kekadang aku kesian kt Nik sbb dah tua2 asyik kena kutuk je. Masalahnya dia macam suka kena kutuk pulak. Masalah kedua belum ada pemimpin yg layak nak ambil alih tugas MB Kelantan. Dia saja yg layak. Nak buat camne. Negeri dah termaju No.1 dalam Malaya kalau bagi orang lain takut akan mundur. Dia saja yg boleh diharapkan. Yg lain tak pandai belit belit.

Anonymous said...

Wow!! Musang.ungka sudah dapat seekor kawan baru. Mungkin kawan musang.ungka tu seekor kera yg hanya pandai melompat2 je kot. Dalam spesis kera, yang hanya pandai ialah Nizar mangkuk ayun, sebab kera bernama Nizar tu pandai melambai dan buat senyum sumbing...

Kah kah kah kah kah........

paritjawa said...

secara peribadi aku sdri xde masalah ngan nik aziz ni

MASALAHnya org2 bawah die tu yg mcm haram perangai

Anonymous said...

puak-puak munafik ni, bila pemimpin2 depa buat program xde pulak nak kecoh..

padahal semua program menghabiskan duit rakyat, jamuan sana jamuan sini..

pakai duit sapa kalau bukan pembayar cukai..

Anonymous said...

Pemimpin UMNO , sanggupkah makan di gerai mcm Tuan Guru Nik Aziz. Sedarlah pencacai-pencacai UMNO semasa kamu mati kelak , Ulamalah yang akan menyembahyangkan kamu sebelum kamu ke liang lahad. Sanggupkah kamu disembahyangkan pemimpin -pemimpin UMNO yang diketahui ramai perangai & akhlak merekayang bagaimana. Mulianya Tok Guruku yang dihormati

zali

Anonymous said...

umno dulu memang berkhidmat utk rakyat..

umno sekarang berkhidmat untuk perut sendiri..

Anonymous said...

-gambar dia pakai selipar jepun turun dr merc tak ambilke

-gambar time tido berlapik lengan dengan kaki bersilang tanak tunjuk

-gambar pakai baju pagoda bertompang 11 tanak tunjuk

ulamal politik ulamak politik

paritjawa said...

mcm mana klo mcm ni pulak??

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/283841_10150259375287592_358919387591_8152139_4641756_n.jpg

Anonymous said...

sedara zali 1216...

mulia ke nik aziz tu???

aku x nak cakap tok najib dan kuncu-kuncunya tu jugak mulia..tapi aku sukaaa sangat nak tanya kau sekali lagi..MULIA KE NIK AZIZ TU????

adussss....

Anonymous said...

-OI MUSANGKA-

...KALAU KELANTAN HANG KATA MAJU BERBANDING NEGERI2 BAWAH UMNO...SAMPAI 7 KETURUNAN KO LAH KEJE KAIT NYIOR KAT BAGAN SERAI TU!

...DASAR BODOH X BOLEH DITEGUR...TU SEBAB NEGERI KAU DULU ADA MENTERI BESAR PALING BODOH SI NIZAR LAMBAI JADI ANJING SURUHAN DAP!

BODOH!

hahahahahahaha

-nik ajis gila babi-

Anonymous said...

ekekekekeke.....

keje satu pun tak buat, penduduk marah tanah kene rampas, air kotor, toilet kotor, jalan berlubang....

kadar kemiskinan yg melampau di kelate... ...

tup2 bila nak praya maka berdendangan la ceta hudud....

naik la poster2 kesiann dll....

ciannn aku tgk rakyat kelate kene tipu idop2 dgn nik aziz...

sbb tu dlm falsafah politik ada berkata.... pemimpin zalim dtg dari rakyat yg zalimm....

org lain tak bleh nak tolonggg bebb.... diri sendiri dah suka kene tipuu...

nak wat cam nee...

Anonymous said...

Untuk menunjukan kepada rakyat pork nik berjiwa rakyat yang tak kisah pun fasal kekurangan bekalan air, selain gambar dia ambil wudhu di sungai pork nik juga harus bergambar sedang cebuk di sungai selepas berak.

Bukan airmata boleh meleleh tapi boleh menyirap naik darah aku rasa nak hempuk kepala pork nik dengan penyapu kalau ada video propaganda PASik buat selepas pork nik turun dari kereta mercedez dia terus makan nasi lemak sebungkus di warung tepi jalan.

Gambar pork nik makan nasi bungkus tu tak berapa nampak zuhud sebab dia makan dalam kedai, kalau makan nasi bungkus di warung tepi jalan baru betul2 nampak zuhud. Ada manusia boleh meleleh air mata bila tengok gambar pork nik konon2 zuhud macam tu tapi aku percaya ada burung nak lelehkan(berakan) taik atas serban pork nik sebab tahu dia memang penipu besar!

Anonymous said...

apa benda yg hebatnya dgn pas perintah kelantan ni.....

meniaga kambing pon rogii....

tu yg meniaga kambing tu, bakal menteri kewangan yg dicanang2 puak pas kalau dpt perintah msia....hahaha

lawak aaa bebb......

malu la skett dgn negeri johor, anak syarikat negeri GLC negeri untung beratus jutaa....

beri makan pada puluh ribu penduduk termasuk org kelatan....

malu la sketttt..... takkan nak perintah dgn modal banner gambar menangis dan hukum hudud jeee...

lepas menang, hudud masuk bakul sampak tak berkutikk....

Anonymous said...

Subhanallah, Inilah pemimpin yang patut dicontohi. Jangan jadi macam pemimpin UMNO kaki duit & kaki perempuan . Akhirat nanti mana tempat kamu wahai pencacai-pencaci UMNO & pemimpin -pemimpin UMNO.

zali

Anonymous said...

KESIAN NIK AJIS TERPAKSA MAKAN NSI.LEMAK BUNGKUS....
TERPAKSA BERJIMAT...KERANE HENDAK MENOLONG BELAJAWAN ANU-WAR JUBUR...

KERANE ANU-WAR..LAH NIK AJIS KENA MAKAN N.BUNGKUS....

CELAKO-CELAKO-CELAKO....
ENGKAU NUAR....

Anonymous said...

subhanallah...
zali, inilah yang patut dicontohi..membalun bini orang (mat sabuuuu), guna duit tabung lesap sampai kemana...tak macam pemimpin umno..pemimpin umno semua tak kena, tak baik..tak islamik.. Pemimpin PAS baik-baik belaka. Mat Sabu pun baaiikkk, Hadi pun baikkk..mengkafirkan sesama islam itu baikkk...

Anonymous said...

Ikut kefahaman bahlul & sesat penganut PASik macam anon 1:34PM, orang UMNO yang beli tanah dengan duit sendiri bina banglo mewah dikata terlalu keduniaan & melakukan rasuah tapi pork nik ada projek perumahan kos mewah, stesen minyak, muntakedarah kek 10 kilo, lantik sendiri menantu menjadi CEO PMBK sehingga berlaku masalah, ambil RM65 ribu untuk buat pergi haji tinggal di hotel mewah dari syarikat yang pork nik luluskan tender pasang papan iklan dikata zuhud2 belaka tak pandang pada keduniaan, tak lakukan rasuah, penipun & salah guna kuasa oleh penganut PASik macam anon 1:34PM

Burung pun tahu nak lelehkan taik di kepala anon 1:34PM sebab sama penipu besar macam pork nik....ptuihhhhh

Anonymous said...

Nak lihat gambar Nik Ajis tinggal di pondok buruk yang tak ada bekalan letrik dan air lengkap dengan gambar periginya sekali. Aneh zuhud tapi doa orang pecah perut. Masuk akalkah zuhud tapi bela peliwat dan penzina.

Unknown said...

musangka:
nik aziz wayang depan orang ramai saja.dekat kuliah memang lah baik tapi dipentas politik,ya allah mulut dan lidah macam macam dilemparkan terhadap kerajaan.kau tengok jer dimana negara islam yang negara maju seperti malaysia.kalau pas memerintah nampaknya semakin mundur lagi rakyat malaysia ni.

Anonymous said...

Pencacai-pencacai umno , dari segi moral memang sudah kalah dengan pendukung-pendokong keadilan dari PR. Dari segi berdebat dalam alam siber , pencacai-pencacai umno lagi kalah teruk dengan penyokong PR. Menulis tidak berfakta hanya ilusi untuk menyedapkan hati, berbanding dengan penyokong PR yang memberi pendapat & kritkan secara berfakta. Oleh itu , pada pencacai-pencacai umno, kamu patut tahu di mana kamu berada jika dbandingkan dengan penyokong PR. Usah dibandingkan pemimpin-pemimpin UMNO dengan Pemimpin-pemimpin PR , Pencacai-pencacai umno sendiri pun sudah ketinggalan dengan penyokong PR.

zali

Anonymous said...

Nik Ajis tinggal di pondok buruk atau reban ayam sekalipun tidak akan memberikan apa apa makna jika gagal membangunkan dan meyelesaikan masaalah rakyat.

Anonymous said...

Mat nizar lambai pun mcm ni jge..tunjuk gambar dia baca Talkin atas kubur..buat poster nak pancing undi PRU 12....org lain pun pandai gaakk agama..tapi tak tunjuk bermegah megah puuunnn....> Bekas Ahli Pas Seri Manjung

Anonymous said...

kau tu aje yang bodoh, cakap stement orang tak berfakta. Tulisan kau berfakta sangat ke? kat mana fakta kau zali?? apa isu yang kau nak kupaskan faktanyer?? isu kau cuma cakap orang lain tak betul, kau saje yang betul.. Bila orang lain bedal sikit, mulalah merapu cakap takde faktalah, kalah situ, salah sini.

Cuba kau baca dengan matahatilah weii zali..kkau jangan bukak isu ini saja, kau baca isu isu lain. Malas aku nak copy paste nk bg kau baca semula fakta-fakta betapa selewengnya pemimpin kauorang, termasuklah kau yang kaki spin isue.

Kau kalau tak stuju, jangan duk nyebok gatal tangan kotorkan wall orang. Kalau kau rasa kau ada fakta, kau bagi aje apebenda yang boleh sokong statement kau. Ni tidak, dah 3 tulisan kau aku baca kat sini, mana ada fakta yang kau bagi??? Tulisan bodoh adalah!!

Pasni aku malas r nak komen tulisan kau..Bongok tak habis pencacai PAS ni. Macam ni dikelaskan penyokong pembangkang??? komen pukimak atuk aku lagi bernas dari tulisan kau!!

Anonymous said...

ADUYAI SI ZALI..

YANG AKU PERASAN SELAMA NI PENCACAI PR CAM KO TAKDE KELUAR FAKTA PUN. YANG KELUAR HANYA KEBEBALAN DAN KEBONGOKAN JE..

syedmzazi said...

zuhut kepala hotak dia.....tu bengap namanya....setan....setan....

Anonymous said...

...BOLEH TERIMA KE AMAL KEBAJIKAN SI WALI SELIPAR NI?...KALAU ASIK NAK GLAMOR & DIBESAR2KAN PENYOKONG DIA DGN GAMBAR2 MCMTU?

...TAKUT NANTI TERBIT SIFAT UJUB, TAKBUR, RIAK...

...MANUSIA X LARI HATINYA DIBISIK OLEH KESESATAN SYAITAN.

...DAN WALI SELIPAR JUGA ADALAH MANUSIA LEMAH BIASA...

*kesian penyokong PAS kena tipu lagi!*

KEHKEHKEHKEHKEH

-NIK AJIS GILA BABI-

Anonymous said...

cuba tanya nik ajih kalo sesapa jumpa dia makan nasik lemak kat warung tu

tanya dia camni,bila mahafiraun kelantan nak letak jawatan?
banyak berhala buddha je,masjid tak dibina plak tu

Anonymous said...

Pencacai-pencaci umno patut ketahahui , memang itu kehidupan TG Nik Aziz. Bukankah itu fakta. Pencacai umno asyik memburukkan TG Nik Aziz & memperlekehkannya , memang itu perasaa pencacai-pencacai umno yang busuk hati , walaupun pencacai-pencacai umno menyanjungi keperibadian TG Nk Azz. Kamu tak malu ke , wahai pencacai-pencaci UMNO, bahawa peribadi pemimpin-pemimpin UMNO memang teruk akhlaknya spt... (pencacai-pencacai umno mesti tahu siapa gerangannya). Kepada pencacai umno , sempat lagi kamu bertaubat

zali

komandomelayu said...

ZALI

KEPALA BUTOH KO LA!

PEMIMPIN SIAPA YG ROSAK AKHLAK?
PEMIMPIN SIAPA YG MAIN BURIT BINI ORANG?
PEMIMPIN SIAPA YG MELIWAT 5-6 JUBOR
JANTAN?
PEMIMPIN SIAPA YANG MAIN PELACUR?
PEMIMPIN SIAPA YG PUTAR BELIT AYAT AL QURAN?

PEMIMPIN KO DENGAN PENYOKONG BARUA PR MCM KAU LAH YG KENA BERTAUBAT! BAHLOL!

Anonymous said...

ZALI PENCACAI PAKATAN HARAMJADAH..

...................
KOMANDOMELAYU.....SAYA SKONG...


PEMIMPIN SIAPA YG ROSAK AKHLAK?
JAWAPAN - ANU-WAR - MAT SABUN...
PEMIMPIN SIAPA YG MAIN BURIT BINI ORANG?
JAWAPAN - MAT SABUN...SEDAP MAAAA
PEMIMPIN SIAPA YG MELIWAT 5-6 JUBOR
JANTAN?
JAWAPAN - ANU-WAR JUBUR....
PEMIMPIN SIAPA YANG MAIN PELACUR?
JAWAPAN - ANU-WAR JUBUR....
PEMIMPIN SIAPA YG PUTAR BELIT AYAT AL QURAN?
JAWAPAN - HEHEHE... NIK AJIS 0 H.HADI......

HAHAHAHA
KOMANDOMELAYU -BETUL KE JAWAPAN NYA.........

HEHEHE...KALAU SLAH BETULKAN IYA..

PAKATAN HARAMJADAH...

Anonymous said...

PEMIMPIN SIAPA YG ROSAK AKHLAK?
PEMIMPIN SIAPA YG MAIN BURIT BINI ORANG?
PEMIMPIN SIAPA YG MELIWAT 5-6 JUBOR
JANTAN?
PEMIMPIN SIAPA YANG MAIN PELACUR?
PEMIMPIN SIAPA YG PUTAR BELIT AYAT AL QURAN?

------------------------------
komandomelayu pencacai umno paling tegar salah satu contoh pencacai umno yang bagi pendapat tanpa fakta hanya ilusi untuk menutup bangkai kebusukan pemimpin umno. Yang fakta sebenarnya perbuatan di atas adalah pemimpin-pemimpin umno.
Pencacai umno memang baghal. Mudah pencacai umno ditipu oleh pemimpin mereka. Pencacai umno ibarat melukut di tepi gantang bagi pemimpin mereka. Pencacai-pencacai umno , sempat lagi kamu bertaubat

zali

Anonymouz said...

Hanya orang2 jahil yang menyanjung nik aziz sebagai ulamak. sedangkan nik aziz itu wali syaitan, penyesat ummah.

Anonymous said...

abg najib solat gekkkk.... tapi tak penah nak dedahkan diri supaya org tgkp gambo dia....

abg najib pakai baju pagoda gekkk....tapi tak dak la nak tayang suruh jiran tgkp gambo dia..

ni sebenonya syaitan yg solat mcm ni dgn harapan org tgkp gambo dia....

tak masuk syorga kalau ada secebis prasaan riakk...

ni bukan stakat riak tapi bongkakk nihh....

PencacaiPAS said...

Pok Nik makan nasi bungkus tu ada maknanya...

Itu petanda bahawa PASrael bersama mursamdolnya akan dibungkuskan oleh rakyat pada PRU ke 13 bersama penjilat2 nya musangka & zali

Gambar pok nik naik mercedes hitam, gambar pok nik bagi "sedekah" masa PRK & gambar pok nik dalam hotel mewah di mekah ada lagi tak? tolong upload

-Tokong Guru Nik Ajis-

Anonymous said...

betul kata org, pencacai kalu bg komen, mst mencarut..... dari merdeka sampai ke harini sokong BN, barang asyik naik,rasuah menjadi2,,, cuba try undi parti lain, mana tau ada perubahan.. kalu xd perubahan, sokong je la BN smpai mati.... org kampung, bg beras sekampit, gula sekilo, subsidi baja ngn kain pelikat sehelai,, kompem undi BN, sbb tu BN menang kt kawasan kg... kt kawasan Ibu Negeri?? ada boleh menang?? ada la, johor, Melaka, tmpat len?? hmmm

~kuza~

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, apalah jumudnya otak mengkome ni, inilah POLITIK!!! Permainan persepsi ni adalah makanan dlm politiking. Hukum alam dlm berpolitik adalah KAU MESTI NAMPAK BERSIH LAGI SUCI WALAUPUN DOSA KAU MENGALAHKAN FIRAUN. Biasalah tu, inilah yg dilakunkan oleh abg B.A.B.I utk mencerahkan peluangnya menjadi perdana menteri. TGNA ni tengah kempen le ni, salah ke?? Dia nak tunjuk yg dia ni konon2nya zuhud, biaq pi la. Terpulanglah kepada pemimpin UMNO gaya yg mcm mana dia nak potretkan dirinya kpd rakyat. Dia nak letak dirinya setinggi Rasulullah SAW...silakan!! Dia nak bermewah2 dgn duit rakyat...teruskan!!! Dia nak dilayan dgn layanan VVIP, siapkan!!! Dia nak menyombong dgn rakyat, lakukan!!! Di nak biar bini melebih mcm menteri, biarkan!!! Dia nak belanja semua gaji belikan beg bini, lantakkan!!! Tapi jgn marahlah kalau rakyat besok tak pilih kau, jgn kau cakap yg TGNA ni berjaya membodohkan rakyat, jgn kau ungkit melayu tak kenang budi sbb yang salahnya kau sbb tak pandai bermain politik. Aku ulang balik, DARI AKU PILIH PEMIMPIN YG TAKUT BINI, BAIK AKU PILIH YG 'MACAM' aku ulang 'MACAM' Tuan Guru Nik Abdul Aziz, tapi tak semestinya TGNA. Ada paham???

Anonymous said...

Musangka..
Dok muhung apa tu?

RAMBO said...

APA LA BODO BANGANG PUAK2 hamPAS NI....SETAKAT N-AJIS MAKAN NASIK BUNGKUS KAT WARUNG PUN DUK PUJI MELANGIT...KONON JUMUD LA...TOLAK DUNIAWI LA....PEMIMPIN BERJIWA RAKYAT LA....!! BENDA2 CAMNI PEMIMPIN BN PUN BUAT JUGAK...TP TAK BISING PUN CAM JUAK2 hamPAS BODO TU....! LAGIPUN KORANG BUKANNYA TAK TAU JENIS POLITIKING N-AJIS TU....PUNYA LA BANYAK DIA PUNYA LAKONAN....MENGALAHKAN ALJUBURI..!! POKNIK BUKAN SETAKAT SINGAH MAKAN KAT KEDAI DI KAMPUNG2...TAPI SERING JUGAK NAIK KERETA PINJAM JENIS DATSUN LAMA PUNYA...AKU DAH BIASA TENGOK CAMANA N-AJIS NI MEMPEROLOK-OLOK ORG KAMPUNG DGN STAIL SELEKEHNYA... TAPI PERCAYALAH...TIADA KEIKHLASAN DI HATI N-AJIS NI...DIA PENUH DGN KEPURA-PURAAN....SEBAB ITULAH TIADA KEBERKATAN DLM PENTADBIRANNYA....!! KELATE MASIH KETINGGALAN W/PUN LEBIH 20TH N-AJIS MEMERINTAH...MAKSIAT MASIH BERLELUASA....KES ROGOL MENINGKAT...HIV/AIDS BERTAMBAH...REMAJA PEREMPUAN BERPAKAIAN SEKSI DAN BERGAUL BEBAS DI SEKITAR K.BHARU...TOK2 LEBAI hamPAS HANYA TAHU MENCEMUH DAN MENABUR FITNAH...!!
ORG UMNO SUDAH MASAK DGN PERANGAI MENIPU N-AJIS NI...CUMA PUAK2 hamPAS YG BODO DAN SEWEL SHJ MASIH MENGAGUNGKAN N-AJIS NI....APA BOLEH BUAT...HATI MEREKA SUDAH TERTUTUP UTK MENERIMA KEBENARAN...!!

Anonymous said...

Tuan,
Hipokrik ja tu, nak dapatkan simpati rakyat. Dah habis maruah Islam digadai dengan negara berkebajikan dan sekarang balik nak laksanakan hudud. Jika dah ada hudud laksanakan pada diri nik aziz tu dulu kerana mempersendakan Islam dengan memperalatkan Islam untuk parti. Insaflah wahai penyokong PAS.

komandomelayu said...

ZALI

HANG TU NAK JADI BARUA PR KALU NAK FAKTA KAU DATANG JUMPA AKU!

Anonymous said...

kalu korang nak tau orang umno kelantan respek tok guru ni bloger umno dok maki tok guru,secara realistiknya kalu korang nak umno dapat banyak kerusi di kelantan jangan sentuh isu tok guru.....majoriti samada orang pas atau umno nak tok guru.....korang tak blajar sejarah bagaimana umno kalah begitu teruk tahun 2008 di kelantan,semua ni gara2 yb khairi yang persoalkan Tok Guru.....jangan buat kesilapan yang sama macam YB Khairi.

Anonymous said...

jgn sampai dok pulun nak dapatkan selangor dan kelantan malaysia tergadai,bloger umno fokus ok

Anonymous said...

Kepada pecacai pecacai PAS. Sedar tak amalan riak tidak mendapat tempat di syurga. Kalau nak makan nasi lemak pun tak mengapalah tapi tak payahlah nak lekatkan gambar kat merta tempat. Dan juga gambar berdoa sambil menangis pun dipamerkan, aduh kenapalah jadi macam ni pejuang Islam ni. Jangan riak sangat. Tinggalkanlah perbuatan riak itu.

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, kalau gambar TGNA ni kita labelkan dgn RIAK, UJUB, POYO, TAK IKHLAS... mcm mane pulak dgn imej SOMBONG, GEDIK, MELEBIH2, BOROS, DAYUS, BARUA, VVIP, PIJAK RASUL SAW pemimpin2 UMNO??? Kawan2 boleh terima ke??? Tepuk iman, tanya Allah.

Anonymous said...

Waalaikumsalam fulisia entah apa apa...
Kalau dah benarkan orang ambil gambar dan buatkan poster dan dilekatkan merata-rata tu tak riak ke. Ada ke pemimpin UMNO suruh ahli UMNO buat poster macam tu? Seingat aku tak ada pun. Tuduhan-tuduhan yang lain hanya fitnah dan rekarasa PAS dan sekutunya sahaja. Dah 54 tahun Islam terjamin berkembang di Malaysia dan bangsa lain dapat mengamalkan agama mereka dengan aman. Tiba datang PR memerintah 3 tahun di 4 negeri (DULU 5, Nasib baik Allah selamatkan Perak) dah berlaku macam-macam hal sehingga nik aziz pun tak senang sebagai melayu, ni apa dah jadi. Ohhhh kerana nak jaga hati cina. Sudah-sudahlah. Pintu taubat masih terbuka. Jika berdosa moga Allah ampunkan tetapi jika dah kufur, NAUZUBILLAH. Nasihat ikhlas kerana Allah.

fulisiakantora said...

Assalamualaikum sahabat, bak kata pepatah pemimpin2 veteran UMNO "BERUBAH ATAU DIUBAH!!", itu je yg aku nak dari kepimpinan UMNO. Pedulikan pihak lawan, cantikkan diri kita ni. Kita ubah dari politik menuding jari kepada politik menilai diri. Buang sifat2 mazmumah dari benak pemimpin UMNO. Letakkan ALLAH dlm perlembagaan UMNO. Jadikan Rasulullah SAW sbg rujukan parti keramat ni. Bukan menonong ke barat mcm sekarang. Rakyat dah muak dgn politik EKSKLUSIF UMNO ni, ubahlah sebelum terlambat. Aku sayangkan UMNO, tapi aku lebih sayangkan perpaduan UMMAH. Mcm mane nak berpadu...LU PIKIR LA SENDIRI!!

Anonymous said...

Waalaikumsalam sahabat filisia.
Terima kasih jika teguran membina untuk tegakkan Islam. Masalahnya sekarang penyokong PAS tak boleh terima teguran kerana Islam, mereka lebihkan parti PAS. Bersembahyang di markas PAS atau masjid atau surau yang ditadbir oleh orang PAS dengan cat warna hijau. Jika kerana Allah warna bukan pengukurnya. Dalam UMNO jika bersalah tetap kena dakwa. Sekarang mereka pemimpin PAS sibuk menegakkan benang yang basah membela mat sabu sehingga sanggup mengubah sejarah. Setelah sekian lama sejarah begitu tiba-tiba sekarang kerana hendak membela seseorang sanggup pula hendak mengubah sejarah. Dimanakan maruah melayu dan Islam. Kepimpinan UMNO/BN (melayu/Islam) dah elok cuma perlu diperbetulkan sedikit bukannya merobohkan. PAS menyokong dan membangkang dengan semangat Islam. Bukan kerana nafsu tetapi kerana Allah.

Anonymous said...

Apalah kau org ni nak kutuk sangat dia ni. Sebelum kutuk tengok tajuk la dulu. Dia bukan makan nasi lemak tu.
Itu nasi berlauk la weh. Ada gulai dgn ayam. Kalu nasi lemak mesti sambal merah. Hok buat tajuk ni memang bongok. Spm pun pangkat 3 kot. Hok lain tu belajar setakat SRP jah. Sebab hanya jadi pak turut.