Friday, October 21, 2011

LAMA TAK JUMPA..

Lama tak jumpa x timbalan presiden pas, ustaz nasa.
Aku tanya dia macam2.
Dia macam biasa senyum je.
Published with Blogger-droid v1.7.4

32 comments:

Anonymous said...

GAP, esok jangan lupe tangkap gambar pemimpin PAS yang datang sokong gerakan HIMPUN. Kasi letak dalam blog ni... biar zatY, zaliNA dan musang bahalol English terbeliak tengok pemimpin mereka sokong HIMPUN tu

Kah kah kah kah kah kah....

Anonymous said...

Ya Allah, engkau berikan lah petunjuk pada Ustaz Nasa untuk keluar dari PAS, dah bersama - sama dengan umat mu yang lain untuk berjuang atas nama mu.

amin.

Anonymous said...

AMINN!!!!

InsyaAllah.... biar beratus ribu ahli PAS yang sedar dan keluar dari parti haprak tu. Tak perlu sertai UMNO pun takpe, biar mereka bergerak sendirian. Humban parti penjual agama Allah tu ke lubang taik DAPig....

Anonymous said...

GAP!

Hg tebang abih pokok2 seluruh dunia ni sekalipun....

Aku tetap TENTANG PERPADUAN PAS & UMNU selagi ada Najib & Che Ros!!

jejakpru14 said...

KITA BERHARAP USTAZ NASA SATU HARI NANTI AKAN KELUAR DARI PAS TAPI KITA TAK PASTI PARTI MANA DIA AKAN MASUK CUMA YANG PENTING DIA KELUAR DARI PAR YANG MEMPERDAGANGKAN AGAMA.*

Anonymous said...

Elok le tuu....

Kuaq PAS, masuk bakui sampah!!!

Anonymous said...

Mus'ng.

Jangan haraplah umno nak gabung dgn Pas selagi ada mat sabu dan nik aziz.Dulu pas juga yg cadang kerajaang perpaduang bukang umno.

Ayat guraan semuanya politik kata nik aziz. Sahlah tolak agama kerana politik. Suka sangat digelar wali tapi mulut macam wakediwali kata orang india.

Anonymous said...

pembetulan ... ayat quraan bukan guraan..

Anonymous said...

MUSANG YANG TINGGAL DALAM PAS TU SEBENARNYA SAMPAH MASYARAKAT. WHAT THEY CALL IT MENACE TO SOCIETY.

Anonymous said...

musangka = KAUM PENDATANG

Anonymous said...

Alhamdulillah, HIMPUN sudah hampir. Satu gabungan phenomenal dan bersejarah antara pertubuhan-pertubuhan Melayu dan Islam di Malaysia bagi menyatakan kesatuan dalam isu mempertahankan aqidah Islam dan menentang gerakan-gerakan memurtadkan umat Islam.

PEMBINA telah menyatakan komitmen semenjak mesyuarat pertama sekretariat penganjuran bagi menjayakan HIMPUN, dan telah bertungkus lumus di semua peringkat bagi mempromosi, mempropaganda dan menarik penyertaan belia dan mahasiswa ke HIMPUN. Bahkan PEMBINA terpaksa menangguhkan satu karnival kekeluargaan yang asalnya dirancangkan pada hari HIMPUN, bagi memberi laluan dan memastikan aktivis PEMBINA menumpu kepada HIMPUN.
Dalam sekretariat HIMPUN, PEMBINA telah diamanahkan satu tugasan besar untuk meneraju unit belia dan mahasiswa. Sepanjang kempen HIMPUN, PEMBINA telah bersama NGO-NGO belia lain seperti GAMIS, GPMS dan wakil-wakil MPP dari IPT seluruh Malaysia bermesyuarat, merancang, mengeluar kenyataan rasmi bersama, dan bergerak mempromosikan HIMPUN dari peringkat nasional ke negeri ke daerah hingga ke IPT. Usaha dari PEMBINA termasuk menyelenggara promosi HIMPUN di internet, mengedar risalah-risalah, menyusun pertemuan antara persatuan-persatuan belia dan siswa serta bertemu dengan pihak-pihak pentadbiran IPT.

Alhamdulillah, PEMBINA sendiri telah berjaya mempersiap dan mengisi lebih 90 biji bas dari seluruh Malaysia untuk mara ke HIMPUN. Kita percaya apabila digabungkan dengan rombongan NGO-NGO lain, sudah tentu akan menggegarkan Stadium Shah Alam.

PEMBINA akan turun dengan slogan-slogan dan warna-warna PEMBINA bagi bersatu dengan pelbagai NGO lain untuk menunjukkan kesepakatan gerakan-gerakan Islam di Malaysia yang bersatu memperjuangkan kesucian Islam dan menentang segala usaha meruntuhkan aqidah umat.

Sepanjang kempen HIMPUN, kita telah menyaksikan berbagai cabaran dan halangan yang terpaksa ditempuhi, dari kesusahan-kesusahan menyusun gerak kerja kepada pandangan curiga sesetengah pihak. Tidak kurang hebat adalah kritikan-kritikan tentang keperluan dan awlawiyatmenganjurkan HIMPUN serta kesyar’ian penganjurannya. Ada yg menuduh HIMPUN sekadar membuang masa lalu tidak menggalakkan golongan belia untuk turun. Pada kami, dan kami serukan kepada para belia, inilah usaha kita menggemakan suara kerisauan dan kemarahan terhadap gerakan-gerakan mengancam aqidah Islam. Di sini saya ungkapkan kata-kata Abu Ammar Muhammad Ahmad Ar-Rasyid, tokoh Ikhwanul Muslimin dari Iraq: “Setiap Muslim dituntut untuk memberikan sedikit impak dan turut serta membawa kebaikan di dalam proses ‘penyelamatan’ ini berdasarkan kemampuannya. Tiada makna kehidupan seseorang yang berpendirian negatif. Dia hanya mendapat kenikmatan di dunia ini, dengan makan, minum dan wanita, sedang dia tidak berusaha untuk memperlihatkan pendiriannya terhadap ahli fikir di sekitarnya.”

Anonymous said...

sambungan……

Antara cabaran besar lain seperti kritikan dari beberapa pihak seperti ahli-ahli politik bahawa isu murtad dan kristianisasi bukanlah ancaman utama kepada umat Islam, bahkan angka-angka murtad sebenar lebih kecil dari 250,000 yang digembar-gemburkan. Sepatutnya, satu kes murtad pun sudah patut menggentarkan hati beriman yang sensitif dan sayangkan saudaranya. Apatah lagi dengan pendedahan-pendedahan berterusan bahawa gerakan memurtadkan umat Islam ini berjalan secara ligat dan mempunyai modus operandi yang tersusun. Oleh itu, kerisauan kita adalah sesuatu yang wajar dan patut diberi perhatian oleh seluruh umat Islam di Malaysia.

Antara tuduhan yang paling ridiculous adalah bahawa HIMPUN ini didalangi parti-parti politik tertentu untuk mendapatkan political mileage atau untuk menjatuhkan parti lawannya. Kami katakan kepada penuduh itu, HIMPUN ini adalah anjuran tangan-tangan kami yang lemah ini, hasil titik peluh dan sengkangan mata kami rakyat marhaen ini, dan ditaja oleh duit poket kami yang tak seberapa ini, tapi kami laburkan agar menjadi saham kami di akhirat.
Maka, kepada golongan-golongan skeptik, lapangkanlah dada anda, hentikanlah prasangka, mari kita sama-sama keluar dari kemelut umat yang membelenggu kita dan kita melangkah seiringan untuk menegakkan agama Islam tercinta. Apalah erti kita bersengketa sambil melebarkan senyuman golongan penentang Islam. Usah terpengaruh dengan pemikiran politik sempit yang cuba memecahbelahkan kita. Kita ketepikan itu semua dan bersatu demi mempertahankan kesucian aqidah kita.


Akhir kata, kepada semua belia Islam, ayuhlah turun ke Stadium Shah Alam pada 22 Oktober ini, meramaikan dan menguatkan lagi gema HIMPUN. Kita buktikan bahawa generasi muda amat prihatin kepada aqidah Islam dan masa depan agama ini di tanah air kita.

Khusus kepada ahli-ahli dan aktivis PEMBINA, saya berpesan agar kalian ikhlaskan niat, sempurnakan ikhtiar dan bertawakkal kepada Allah agar HIMPUN yang telah kita sama-sama usahakan ini akan berjalan dengan lancar dan mencapai matlamat penganjurannya.

Semoga segala amal kita semua diterima Allah SWT. Selamatkan aqidah umat!
Akhukum fillah,

Aizuddin Khalid
Naib Presiden I
PEMBINA

Anonymous said...

tak payahlah bising & berkelahi dlm perkara HARUS ni ... sapa2 nk pegi ke HIMPUN pergilah, tiada sapa nk halang pun.... sapa2 yg taknak pegi jgn dipaksa & dikutuk ...

HIMPUN itu bukan Rukun Islam, juga bukan hukum wajib... yang hukum wajib tutup aurat pun dilanggar, yg haram judi, dadah, rasuah, riba', dll pun dgn senang diingkari.... inikan HIMpun umno! tiada hukum wajib .. lagi tak tentu pahalanya jika tidak ikut syariat yg betul & niat yg ikhlas!

jika nk pergi jugak tu...di HIMPUN... jaga solat.. aurat.. umpat... fitnah... riya'.. takabbur... dan banyakkan zikir & doa hidayah supaya semua hukum hakam & syariat Allah dapat ditegakkan.....

Anonymous said...

Hmmm ramai pencacai murahan keliru bab himpun ni.
Macamlah mereka tak tahu murtad adalah antara dosa terbesar bagi umat Islam, wajib dibunuh!

Sokonglah HIMPUN sebagai isyarat amaran sesiapa yg cuba mempermainkan isu ini..
Insya-Allah

Anonymous said...

Ada satu rukun baru selePAS hodoh PASial diluluskan kena tanya yang bergelar isteri dari kaum hawa pemimpin ITU, ada perbezaannya, lazim...

mesti HIMPUN tetap HIMPUN...

Anonymous said...

NI TEMAN NAK KATA KAT MUSANGKAPUAKA NI, ORANG MCM HANG NILAH YG DOK NGISAP BUTOH KIT SIANG MALAM.ADA NAJIB KE TAK DA NAJIB KE JENIH HANG NI MUSANGKA URUT BUTUH HANG BAGI PANJANG PANJANG THEN TUTUH JUBOQ SENDIRI... AAMACAM.. KAH KAH KAH, MEMANG SETAN NOKIA BETUL DIA NI...

yogibear's season said...

Aizuddin Khalid
Naib Presiden I
PEMBINA,

Yogi rasa sudah tiba masa bg NGO2 Islam mempersiapkan diri utk berdebat secara terbuka pihak gereja, saperti usaha yg dipelupori oleh Al Marhum Ahmad Deedat.

AlMarhum telah menunjuk jalan bg kita utk menolak kepalsuan ajaran mereka, dgn menggunakan kitab mereka sendiri!

Koleksi syarahan dan debat Al Marhum bertimbun kat Youtube...boleh tgk bgmana beliau engage dgn puak2 kristian.

Apabila Allah swt menyifatkan org2 yg tidak mentauhidkanNya sebagai Deaf, Dunb and Blind,..sommung, bukmun, omyung fahum la ya'qiluun, sebenarnya mereka tidak beraqal walaupun ada otak!

Bg ASWJ Asya'irah , aqal yg bangsa Nadzori (penelitian yg membetuli dgn yg sebenar) serta dalil aqal dapat mentauhidkan Allah swt,

Bg Kristian mereka percaya dgn adanya tuhan, tetapi tidak membetuli dgn waqi', bhw tuhan ada anak yakni tuhan bersifat dgn sifat makhluk,..apa dalilnya?...tiada dalil bg mereka!

Jahil murakkab namanya!

Wallahu'alam

Yogi,... old-schooled

,


p

tobeng said...

Orang2 yang menentang persepakatan,kesatuan dan perpaduan umat Islam dengan segala tok nenek alasan,tuduhan dan fitnah ni aku kata munafik.

Mana mungkin orang Islam menolak perpaduan melainkan munafik dan penyamar2 yg berpura2 Islam tapi sebenarnya kafir harbi.Orang kata musang berbulu ayam.

yogibear's season said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

musangka adalah alat perkakas anwar ibrahim,,,banyak malaun ni dapat habuan..celaka punya manusia..mampus kau

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, nampak tak gambar profil aku?? Kalau wujudlah parti mcm tu, Ustaz Nasa ni sudah pasti menjadi salah seorang calon2 presiden parti.

Anonymous said...

Blogger musangka said...

GAP!

Hg tebang abih pokok2 seluruh dunia ni sekalipun....

Aku tetap TENTANG PERPADUAN PAS & UMNU selagi ada Najib & Che Ros!!

..MUDAH MUDAHAN ALLAH MENUNJUKKAN KEBNERANNYA TERHADAP ENGKAU YANG MENJADI MENURUT HADIS NABI MENJADI ADU DOMBA....
SEMOGA ENGKAU SEDAR...
TIADA DOSA NAJIB DAN CHE ROS KEPADA ENGKAU....ENGKAU YANG KUTUK DEPA HARI2 BERDOSA...
lu tak payah jawab ni ...lu sedar tak lu sepa...
ORANG YANG BERTASAWUF DAN BARIMAN TIDAK MEMAKI HAMUN SEPERTI HANG SETIAP HARI TAHNIAH KERANA MENAMPAH BILIK DI NERAKA...

Anonymous said...

lawak la anon yg kate himpun nie UMNO pny..aku rase org UMNO x de sibuk2 HIMPUN nie..Nie sume inisiatif bebas yg nak satukan umat ISLAM kt Malaysia nie..truk sgt berpecah psl politik..nie platform utk umat ISLAM negara ni bersuara lawan anasir2 jahat..ko kate umno nye inisiatif sbb PR panas bontot kn?x semua yg anti PR tu umno, ramai yg bebas dr mane2 parti..

Anonymous said...

jangan keluar PAS, ustaz nasa. kalau ustaz keluar PAS nanti musang jadi presiden PAS lagi huru hara negara ni. lagi baik ustaz porak perandakan PAS, bakar dari dalam kasi hancur semua. lemahkan semua cabang.

kalau PAS kalah p/raya di kelantan, kedah dan dimana2, pas akan jadi lemah. tak dak peruntukan dan pemimpin akan berkelahi. masa tu ustaz nasa akan lead dan bubarkan pas. tubuhkan parti baru tapi bukan atas nama islam. cukup2 la org2 politik mengkudakan islam utk kepentingan politik.

sediakan platform lain utk check and balance pada umno. perjuangan pas dan islam penipunya sudah tak relevan utk hadapi abad yg akan datang.

sekian

Otai

Anonymous said...

Aku bukan ahli dan penyokong UMNO tapi sangat anti sama pemimpin2 Pakatan Rakyat, terutama PAS al-munafiqin @ hipoktat... Next is DAP laknatullah kapir harbi

Aku rasa ramai org Melayu Islam mcm aku gok...

Anonymous said...

Adakah sama 'dosa' muslim yang menolak HIMPUN...dengan perbuatan UMNO menolak HUDUD?

Anonymous said...

nk pegi Himpun ni, atas dasar apa? ...keimanan?... keinsafan?.... assobiyyah melayu? .. kerahan umno? ..upahan ubn? .... riya’?... takabur?...... atau........ ikut2an massa? .... betullkan niat............. atau... cari kaedah lain untuk hapus gejala riddah ni secara istiqamah.

Anonymous said...

nk pegi Himpun ni, atas dasar apa? ...keimanan?... keinsafan?.... assobiyyah melayu? .. kerahan umno? ..upahan ubn? .... riya’?... takabur?...... atau........ ikut2an massa? .... betullkan niat............. atau... cari kaedah lain untuk hapus gejala riddah ni secara istiqamah.

October 22, 2011 9:23 AM
-_--------------------------------------------------
owh.. Join Ambiga ko tak tanya plak semua soalan nie..?

Munafik!!

Anonymous said...

Mana yang 'dosa' ...... muslim yang Menolak HIMPUN atau perbuatan UMNO Menolak HUDUD?

Anonymous said...

Mana yang 'dosa' ...... muslim yang Menolak HIMPUN atau perbuatan UMNO Menolak HUDUD?

October 22, 2011 11:23 AM
------------------------------------

UMNO MENOLAK HUDUD CIPTAAN hamPAS. lIWAT ISTERI DIBENARKAN DALAM HUDUD hamPAS. HUDUD CIPTAAN hamPAS JUGA BOLEH BERLAINAN ANATARA NEGERI TERRENGGANU DAN KELANTAN... BENARKAH ITU HUDUD YANG TERKANDUNG DALAM AL-QURAN???

JIKA BENAR, BAGAIMANA hamPAS BOLEH KEMUKAKAN DUA HUDUD YANG BERBEZA???

HA, JAWAB LA ANON 11:23 AM...

Dot said...

insyaAllah, ustaz nasa akan terbuka hati utk keluar dari kejumud...

kalau yg bukan ambiga kapir lahanat tu anjur, terus dikata umno anjur? bukankah umno tidak terlibat anjur? tp ahli2nya bebas utk ikut serta. apakah kamu lebih tahu dari Allah? mudah sungguh buat fitnah!

ntah mengapa lebih ramai yg mengaku Islam lebih suka ikut bersih yg kotor yg takdak kena mengena dgn menegakkan akidah umat Islam & berpaksikan politik pembangkang semata2 tp tak mahu ikut himpunan utk umat Islam 100% ni! hairan bin ajaib!! kuat sungguh parti politik pas ni!!! Islam pas juga yg lemah.

bab2 wajib tutup aurat, solat, zakat, puasa ni apakah kerajaan juga yg salah? peranan mak bapak, tok2 guru, ustaz ustazah, masyarakat sekeliling mcm mana? apakah hanya orang2 umno sj yg melakukan perkara2 yg bertentangan dgn syarak? kamu yakin ahli pas tak ada yg berdosa? tengokla ahli2 pas keliling pening kamu..masih ramai yg mengabaikan ajaran Islam..jgn ingat ahli2 pas semuanya baik...masa ikut bersih hari tu, ikut syariat sgt kah hingga sanggup berlakon mati berkali2?

orang2 umno pun ramai yg baik, alim & pentingkan ukhwah islam...yg berbeza hanya parti politik tp bab solat, puasa zakat, haji ke Mekah semuanya sama belaka. nak kata orang umno saja ka akan masuk neraka & pas semuanya sucimurni masuk syurga? jgn hipokrit 44 kali mcm tok guru kamu la...

maaf GAP tp masih lagi panas ni....

Nok said...

Tuhan takkan memenangkan PASPISPUS di PRU 13 nanti percayalah...kejatuhan parti munafiq ni kian hampir dari masa kesemasa...kenapa lewat sgt PRU13???
mungkin menunggu :
1. DSAI di sumbat S.Buluh bulan depan?PDRM telah bersiap sedia untuk bertindak kalau totok2 PKR membuat demo di hari sebutan kes DSAI pada bulan depan di depan mkmh persekutuan .
2. PM menunggu lebih banyak lagi cawangan2 pembangkang di bubarkan bagi membolehkan mereka masuk umno....semoga allah memberkati usha memperjuangkan oleh rakyat da umno....satu per satu kebenaran terserlah...syukur....