Friday, October 21, 2011

MACAM-MACAM DR ASRI, KOMEDI TERBARU.

macam-macam dr asri, mungkin ini filem komedi terbaru yang bakal ditayangkan di pawagam berhampiran anda.

dr asri bagitau penggantungan tugas aziz bari merupakan tindakan paling tidak bertamadun.

aziz bari bantah sultan selangor yang pertahankan akidah umat islam.

ini tindakan bertamadun atau takde otak , wahai dr asri.

43 comments:

Anonymous said...

Syabas Dr. Asri. Pencacai-pencaci UMNO kena ambil tahu sekarang cerdik pandai & tokoh agama yang tidak punya kepentingan memang memberi kenyataan yang sepatutnya. Cerdik pandai & tokoh agama yang mementingkan kuasa & fulus semata-mata yang soong UMNO sekarang ini. Sebab itu tidak hairan jika cerdik pandai & tokoh agama yang berkepentingan kuasa & duit ini bagi pandangan yang memalukan diri mereka sendiri.


zali

Anonymous said...

dr asri ini otaknya otak apa sebenarnya????? betul ke tak?

Anonymous said...

Dr Asri risau kalau2 dia pulak yg digantung kerja. Almaklumlah dia pun pensyarah IPTA mcm Aziz jugak. Tak payah la nak berselindung disebalik dunia akademik bila nak berpolitik. Dunia akademik yang sebenarnya memerlukan kajian mendalam dalam satu2 isu atau fenomena alam dsbnya sebelum ahli akademik mengeluarkan pendapat mereka. Dan sepatutnya ahli akademik bersifat neutral dan tidak bias dengan meneliti fakta-fakta bukannya persepsi atau sentimen. Itupun pendapat mereka akan diterjemahkan kedalam buku atau jurnal penerbitan yang memerlukan panel-panel penilaian memeriksa nilai keintelektualan karya akademik. Atau pendapat mereka dibentangkan dalam konferens yg dihadiri oleh pakar-pakar lain utk diuji mutunya. Ini takde, ahli politik yang menyamar sebagai pensyarah sekarang ikut suka cakap sedap mulut ajer...

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

BEKAS MUFTI PERLIS NI PUN MUNGKIN DAH NAK JADI AHLI POLITIK LA PULA????????

Anonymous said...

Hahha..hanya profesor kayu saja yg menyokong UMNO seperti Zainal Kling n KKK..semua prof cari makan...otak x guna...

Anonymous said...

Tidak sukar untuk kita memahami amalan demokrasi di negara ini. Dosa besar dalam amalan demokrasi di Malaysia ialah berkata benar kepada pemimpin. Arak, judi, zina, bukan lagi ‘dosa’.

Anonymous said...

Isu sebenar yang dibangkitkan oleh beliau adalah bagaimana peranan sultan dalam menggunakan kuasa yang diperuntukkan kepada mereka. Tidak ada apa apa yang salah di sisi undang-undang. Bahkan beliau sendiri ialah seorang pakar dalam undang undang perlembagaan. Justeru beliau mempunyai hak untuk bercakap dalam konteks perlembagaan.

Tindakan menggantung beliau sebagai pensyarah adalah permulaan kepada kesilapan. Modus operandi ini sama digunakan oleh British ketika menentang kebangkitan golongan anti penjajah dengan menggantung mayat Tok Janggut dan diusung di sekitar Kota Bharu bagi meberi amaran kepada mereka yang cuba menetang British.

Anonymous said...

hidup di dunia yg penuh dgn cabaran sebagai mana yg dijanjikan oleh allah...munusia di hidupkan dgn nafsu serakah....manusia yg maksum hanya lah nabi mohammad saw .....yg lain tu....campur tolak semua akan melakukan apa saja demi kepentingan peribadi ataupun politik.....

lihat saja pemimpin2 Pas serban besar talam dan meleret sampai ke lutut...tapi bapak penipu jugak...sembahyang tonggang tonggek...tapi munafik juga...keluarkan fatwa sesat lagi menyesatkan...kencing rakyat...pangkah pas masuk surga...tapi akhir sekali dalam quran tak mengatakan negara islam....letih...apa nak di herankan aziz bahri dan Ustaz Dr Asri....semua cari makan...mengikut rentak politik yg ada keuntungan pada mereka....satu diingatkan tuhan tahu apa yg tersurat dan tersirat.....

Anonymous said...

anon 11.16

maakk oiii..gambar ke 3 tu sape eeekkk..
apa pun dia tetap ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

To Live Again said...

ni lg sorang..Ada pjd tp taraf otak udang..Level dh sm dgn mat sabu spm gred 3..

ShirayukihimE said...

Dr Asri memang kepala hotak dah tak betul...xtau mcm mana dia mpyai hub baik dgn Dr Mahathir..tetapi dia penyokong pembangkang dan anti kerajaan Najib. tak payah la menyamar sebagai orang akademik..keluarla...dan join juak2 pembangkang kegemaran dr.

Aliffnajmi said...

zali,
1)Aziz bari bantah tindakan SULTAN SELANGOR yg cuma membertahan aqidah.
Tak de kena-mengena dgn UMNO.

2)Aziz bari digantung sementara hingga siatan habis. Takde kena-mengena dgn UMNO.

3) Dr Asri bantah UIA gantung org yg dah hina sultan. Itu pun takde kena-mengena dgn UMNO.

Klu otak dah taksub n jumud pada ajaran hamPAS, semuanya yg berlaku salah UMNO.

Anonymous said...

Aku tengok perangai Dr. Asri atau Prof Aziz sama sahaja. Kerja mereka bercakap bercakap bercakap. Kalau tak setuju....buatlah sesuatu mengikut lunas undang2 negara kita. Kalau pensyarah tak boleh ikut displin, macam mana nak ajar mahasiswa berdisplin.

Anonymous said...

Apa juga yg tidak menyokong pada PR di anggap membodek K,jaan...mana2 indibidu yg mirip pembangkang di anggap hero walaupun kaki jubur,pengzina,penipu,haprak, munafik,kaki kencing,bodoh agama mcm pelawak Bob...tetap dianggap baik.....oleh haprak2 PR....tapi mereka lupa bahawa kejatuhan puak2 ni kian hampir...tuhan tahu apa2 yg mereka lakukan.....Anuar tetap ke S.Buluh....Pas tetap kalah teruk di PRU13 nanti....tanda awal apabila PRU Serawak dapat telor....Mat Sabu main bini org....

ShirayukihimE said...

Betul tu Aliffnajmi...ketaksuban + kejumudan penyokong2 pembangkang terutama Pas dan Pkr. semua masalah dan penyebab kat Malaysia , msti UMNO punya kerja...bodohla beruk2 ni semua....Desak Aziz Basi , dr Azri berundurla dari dunia akedemik.

Anonymous said...

Aziz Bari sepatutnya sudah lama digantung. Orang suruh dia mengajar dia main politik. Padan muka dia. Baru dia tahu langit tu tinggi rendah.

Dr Asri pulak bahalul juga rupanya. Aziz Bari di gantung memang sebab politik - sebab dia main politik dari dalam kampus. Bengong punya orang tak paham-paham.

Anonymous said...

org kerja dgn kerajaan kena la ikut dasar2 kerajaan yg dia makan gaji setiap bulan tu! mudah je, tu nasib baik kena gantung je! gaji jalannn hmmmmm!!

Anonymous said...

asri ni memang mengomen je keje dia ye???

Anonymous said...

Pandangan aku, eloklah aziz bari merantau menjadi tenaga pengajar diluar negara. Kita kena ingat, rezeki bukan umno yg bagi

Jadilah seperti hassan merican yg mencipta nama ekoran ketidak ngam dia dengan pemerintahan kerajaan skrang.

usin said...

asri ni memang kerja dia tukang komen je ke?

To Live Again said...

pd anon2 yg konon dok berdebat pasal profesor ni BERANI kononnya sbb melawn umno..Aku pon pelik la dgn perangai korang ni..Mmg sah la korang ni dh MENTAL BLOCK..

Dh x blh menerima PERCANGGAHAN PENDAPAT..Asal jer berbeza pndapat mula la dilabel TALI BARUT UMNO,ANJING UMNO dll..Padahal umno lgsg x terlibat dlm bab ni..Yg terlibat adalah DR.HASSAN ALI..Diulang DR.HASSAN ALI..EXCO KERAJAAN MERANGKAP AHLI PAS diulng .EXCO KERAJAAN MERANGKAP AHLI PAS..

Aku nk tnya jujur dgn korang semua la..Katakan la takdir Allah satu hari korang dpt berita yg anak2 korang MENZIARAH GEREJA dn BERBUKA PUASA DI GEREJA..Apa morang rasa??? Cyba jwb secara jujur ape korang RASA!

X ker korang menangis dn terus capai senapang,pedang samurai,pistol etc utk serang gereja sbb heret anak korang ke arah NERAKA.

X jd pd korang blh ckp la..Jnji ada kuasa..Niat sultan dgn Hassan ali cuma nk SELAMATKAN AKIDAH jer tau x..Ape DOSA diaorg smpai nk dihukum mcm2 dn apa PAHALA BESAR dn JASA BESAR org2 cm aziz bari ni???

1 lg kalau perkara BAIK yg dilakukan oleh ORG UMNO x terpakai ker di sisi Allah dn perkara DOSA dibuat oleh puak PAS plak sng2 jer diampun oleh Allah??

Mmg fikir pakai kepala lutut la korang ni!

Anonymous said...

profesor Barat yang jauh lebih tinggi ilmunya tidak pulak tergamak berlaku kurang ajar kepada raja-raja mereka walhal satu zaman tahu siapa raja-raja berkenaan satu masa dulu.

hairan pulak kenapa seorang profesor lokal yang menimba ilmu dari Barat tidak mahu mencontohi peradaban dan tatasusila murni yang diamalkan oleh para guru mereka di Barat.

Fikir-Fikirkan

Anonymous said...

Asri ni memang kerja dia adalah tukang komen.. Semua hal dia masuk campur. Dia rasa, bila dia ditanya, agaknya dialah antara yang paling cerdik.

Tukang komen, tukang kecam, tukang caci ulamak kampong - publicity stunt dari seorang muda yang nak menempa nama.

Sumbangan kepada rakyat & negara? Ceramah2 yang di BAYAR..! (Makin popular, makin mahal, beb!)

Anonymous said...

Asri ni cuba jadi watak Anuwar waktu muda kot..

kononnya pedas, tajam tp sayang dunia dah berubah kini trend Anuwar bukan lg menjadi pilihan rakyat, rakyat dah bijak menilai.

Lebih baik Asri lulusan bahasa arabni bekerja utk rakyat kalau bukan politikpun dlm NGO pun O.K dah.....

Anonymous said...

Saya mengenali Aziz Bari sebagai seorang yang teguh dengan prinsip dan mempertahankan pandangan akademiknya berteraskan hujah ilmiah. Pandangan beliau yang tegas mengenai isu-isu perlembagaan dan kenegaraan sudah tentu perlu dibayar dengan risiko.

Ini yang selalu dipesankan oleh beliau kepada para pelajarnya. Disebabkan kelantangan beliaulah, beliau pernah berkata beliau tidak akan mempunyai peluang untuk menjadi Dekan di Kulliyyah Undang-Undang Ahmad Ibrahim (AIKOL), Timbalan Rektor, apatah lagi Rektor UIAM.

Pingat dan darjah kebesaran daripada istana, jauh sekali! Tetapi inilah harga yang perlu dibayar untuk mempertahankan maruah ilmu yang dijunjung oleh beliau..

Anonymous said...

Sepanjang yang saya tahu, Aziz Bari tidak bercita-cita tinggi pun di dalam politik. Cita-citanya hanyalah para pelajar, buku-buku ilmiah dan hasil kajiannya sahaja. Setahu saya, Aziz Bari tidak ada telefon bimbit pun. Takkanlah orang yang tiada telefon bimbit sebegini cita-citanya mahu jadi wakil rakyat dan seterusnya menjadi menteri kabinet atau Perdana Menteri?

Terkini, beliau telah digantung tugas daripada UIAM disebabkan tuduhan-tuduhan jahat ke atas beliau. Saya percaya bekas pelajar-pelajar beliau yang sudah menjadi "orang-orang besar" menggeleng-geleng kepala dengan perkembangan ini.

Bagi saya, ini tidaklah aneh kerana warga UIAM sudah masak dengan wayang murahan sebegini. Kita pun tahu apa sudah berlaku sewaktu Ustaz Azhar Idrus dijemput berceramah di UIAM. Hilang seorang profesor, berderet-deret universiti luar negara yang akan mengambil beliau untuk berkhidmat di luar negara. Akhirnya siapa yang menjadi mangsa? Para pelajar kita juga.

Anonymous said...

Lawaknya isu ni pun dipolitikkan Pakatan..

Isunya,
AZIZ BARI TELAH PERTIKAI KUASA SULTAN dlm membuat keputusan.

Kuasa Sultan pula jelas termaktub dlm undang2 negeri ditmpt Aziz Bari cari makan. Silap besar.

Isu yang anda lupa ialah, Sultan telah buat keputusan atas laporan serbuan keatas gereja D.U.M.C oleh J.A.I.S.

Isu asalnya adalah, keputusan J.A.I.S menyerbu gereja D.U.M.C setelah menerima laporan kegiatan memurtadkan umat Islam.

Isu yg tersiratnya, kerajaan P.R lebih memihak pihak gereja D.U.M.C dari J.A.I.S sendiri demi D.A.P..
M.B sendiri telah meminta maaf pada pihak gereja. Malah lebih teruk J.A.I.S telah dikaitkan dgn politik UMNO walaupun dibawah kjaan P.R.

ambuyat said...

ni le keja pentaksub pr, meroyan je... tak faham atau buat buduh isu sebenarnya... jais pergi gereja, jais bawah pr, ada isu murtad, sultan tegur la ni aziz bingai ni kata sultan tak boleh campur, uia gantung kerja aziz bingai ni untuk disiasat sebab ada laporan dibuat... tak ada satu pun umno terlibat, ni yang gantung uia, tempat cari makan puak-puak penyokong pr... ni pun salah umno jugak...

konon pejuang undang-undang, tapi kes liwat nuar tu, takkan sokong nuar je, sepol yang kena liwat tu dia tak perjuangkan pulak...

Anonymous said...

Si Asri ni toksah nak banyak cakaplah..dia punya politik & ampu lagi dahsyat...satu USM tau..Yg terbaru dia pegi Oxford 10 bulan bergaji penuh dibayar USM tanpa sebarang kelayakan cuti- bukan cuti sabatikal, bukan cuti penyelidikan & bukan juga pertukaran staff.Pensyarah2 USM lain yg dapat tawaran yg sama tak dilepas oleh USM tp Si Asri ni dibenarkan tanpa melalui sebarang peruntukan cuti kerana campurtangan bekas VC USM, Prof. Dzulkifli Razak. Dia punya bodek kat VC terus dapat lesen besar!Kalau sape tak percaya pergi siasat sendiri kat USM ok..

Kalau kat msyarakat umum bolehlah dia temberang lebih...Lagi satu, dia kata tindakan UIA tak bertamadun..cuba tanya dia tindakan pecat Prof. Khalifa di UNISEL tanpa diberikan sebarang peluang membela diri tu bertamadun ke? At least si Aziz Bari tu, UIA bagi 3 kali surat tunjuk sebab & minta dia jelaskan dan bela diri..Kenapa Si Asri ni tak bercakap sepatah haram jadah pun dlm kes UNISEL? Salah satu sebabnya ialah Rektor UIA, Prof. Zaleha tu ahli majlis MAIS & bekas org kuat IKIM..paham2 je lah dendam Si Asri ni kat JAIS & MAIS sbb kes ceramah tanpa permit hari tu..& ni dia sendiri sebut dlm MAlaysiakini..Dr. Asri ni namapka sangat dendam & hati busuk..cerdik pandai taik kucing! boleh jalanlah...

Staf USM

Anonymous said...

CERDIK PANDAI? Berok pun kalau faham apa yg dusuruh oleh tuannya dah kira cerdik pandai jugak. Baru kena gantung jawatan dah gelabah lainlah kalau kena gantung sampai mati! Pasal ambil tindakan Umno tegas tengok saja Anwar dia dipecat pal moral.Mat Taib,Tun Ling,Khir Toyo dll. Umno tak pertahankan kesalahan macam parti pakatan. Berselingkuh dgn isteri orang,Meliwat,YB buat hal dlm keretapi dll semua diberi perlindungan dan senyap sunyi. Umno pernah pinda perlembagaan pabila raja=raja bermasalah. Umno memang bes. Pada muka si prof.

Kena gantung jawatan oleh majikan sendiri dah sedih menangis macam bayi berok. Akademik fantasia agaknya si mamat ni.

You mai pren.

Anonymous said...

Dr Asri fikirannya lemah dan cenderong kpd Fuckatan....

Anonymous said...

Bila Unisel pecat Prof Dr. Asri ni tak cakap ape pun.

Bila UIA baru beri surat tunjuk sebab kat Aziz Bari dia cakap macam-macam pulak. Ulamak ke Ular dalam semak si Dr Asri ni...

Tindakan Dr. Asri ni tak de yang adilpun.

ALLAH maha mengetahui hati busuk Dr Asri ni....

Anonymous said...

KOMEN DR. ASRI ADALAH KOMEN PALING BANGGANG YANG AKU DENGAR....

KOMEN PALING BODOH YANG PENUH DENGAN EMOSI DAN DENDAM KESUMAT...

INILAH ORANG YANG SANGAT MERBAHAYA KPD MASYARAKAT ISLAM SEJAGAT....

Anonymous said...

Asri..sudah sudah lah, jangan menGOMEN lagi!!!!!!

Anonymous said...

Dr.Asri ni 'pandai' sikitlah dari Aziz Bari tu...Dr.Asri ni pemimpin kerajaan pun dia kipas & balun segala laba...pemimpin Pakatan pun dia kipas jugak..haaa..jenis kulit tebal & talam 2 muka...hee

Anonymous said...

Bro, tahniah....anda telah berjaya mempertingkatkan persepsi positif kepada pihak lawan melalui tindakan "over killing"...tolong ubah strategi bagitau sama MKN..kalau tak perbetulkan strategi muhasabah diri...strategi pra 2008 perlu dirombak...bro masih mengulangi gaya serangan yang memakan diri..percayalah, pasukan kami yang membuat tinjauan berterusan dan dapati serangan sebegini adalah pemangkin kepada simpati kepada pihak lawan....

Pasukan Semut Api....

SueC4 said...

Kekadang raja maupun sultan yang beriman dan mengikut suruhan tuhan daulatnya masih ada..bagi aziz dan asri tidak semua pendapat anda betul kekadang pemerintah pun ada silapnya inilah peranan pembangkang tapi pembangkang kita low class..

Anonymous said...

lancau la lu asri manadak kena dgn lu semua tak betul, alo bro idup musti ada undang2 kalu semua nak bercakap n berlawan ja mana nak aman, pi mabuk la lu asri

Anonymous said...

lancau la lu asri manadak kena dgn lu semua tak betul, alo bro idup musti ada undang2 kalu semua nak bercakap n berlawan ja mana nak aman, pi mabuk la lu asri

Anonymous said...

alo asri dari pada ku meroyan baik kau pergi maki keadilan ka pas ka bercampah2 pusat urut dlm selangor ni smp kat shah alam pun dah ada pusat judi intenet, aku rasa tu lg baik hari2 kau sungkit hari hari kau tulis hari hari kau pergi balai report hari hari kau maki PAS,KEADILAN,DAP N UMNO mana yg salah lah nescaya ramai pengikut kau jgn pilih yg sedap kat perut kau jaaaaa n kepentingan kau tak pun kau nak glamour kot, kalu cam tu kau masuk RAJA LAwak

Anonymous said...

hehehe.....aku lagi dulu tak minat dgn dr asri ni...

dia lebih cenderung utk sembunyikan kebenaran, cuku belum cukup ketara mcm ustaz pas yg kronik dan totok yg terus sembunyikan terus kebenaran....

cth yg paling dekat ialah isu video anwar main amoi...

pandangan dia seolah2 selari dgn hj hadi yg mengatakan video besi dan tak boleh jadi saksi...

tapi dia gagal utk mengulas video boleh digunakan dalam hukum takzir mcm yg di kupas oleh ustaz kazim...

sayang kalau ada ilmu tapi tak bjawab pada masyarakat, lebih cenderung utk sembunyikan kebenaran utk cari makan didunia...

kalau di depan ustaz2 pas dr asri akan menghentam umno tapi berlaku sebaliknya kalau didepan pemimpin2 umno...

org mcm ni yg menjual pengetahuan agama utk kepentingan diri sendiri tiada nilai disisi Allah SWT....

cth yg terbaru komen asri pada aziz bari, nampak sangat dia tak berlaku jujur pada ilmu. komen aziz bari tu kalau di baca terus, melintang, senget, terbalik tak ada satu sudut pun dibolehkan utk membela aziz bari...

adakah dgn keterbukaan intelek kita boleh menghina sultan??? hina kawan atas dasar keterbukaan intelek pun tak boleh apatah lagi utk menghina pemimpin...

Anonymous said...

Kena ingat Aziz Bari nie berkerja dan sudah pasti ada code of ethics.
Dia tak bolih ikut suka hati dia nak komen.Undang2 universiti ada kena patuhi.
Berhenti jadi pensyarah dan jadi ahli politik PKR itu takde masalah.
Dia jgn ingat dia tahu undang2 dia bolih langgar saje.Org lain pun ada belajar undang2 mcm dia.

RashidTawil-Melaka

Rtawil-Melaka

praha2 said...

asri jago lah periuk nasi mu. jangan nak memandai mandai pulo. kao pun makan gaji diusm nanti kono gantung baru tau. udah lah jangan nak pandai mengulas hal oran lain. ini takde kono mongono dengan ugama tapi etik. jadi jangan nak sampok pulo. eden dah meluat pado ekuo