IKLAN BERBAYAR

Friday, November 25, 2011

KISAH PANGLIMA TENTERA MASUK PKR.


Seorang mantan Panglima salah satu unit dalam Tentera Darat diberitakan meneyrtai PKR. Dipercayai, mengenai satu perniagaan melibatkan Angkatan Tentera Malaysia yang gagal.

Pada 1030hrs 24 November 2011  bertempat di pejabat ADUN Port Dickson, Brig. Jeneral (B) Dato’ Abdullah Bin Mohamed dipercayai telah menyerahkan borang menyertai PKR dengan membayar yuran RM200 (Keahlian seumur hidup).

 Pengumuman penyertaan Abdullah, 67,  bersama 50 bekas pegawai dan anggota ATM lain akan dibuat semasa program ceramah Ketua Umum di Teluk Kemang selama lawatan Ketua Pembangkang Anwar “Mat King Leather” Ibrahim ke Port Dickson pada 25 Disember bermula 2030hrs.

Penyertaan Brig. Jen. Abdullah dan 50 pegawai dan anggota ATM adalah susulan daripada penyertaan yang dibuat oleh seorang Brigadier Jeneral (Bersara)  lain yang telah menyerahkan penyertaan PKR kepada Mantan-Banduan-Salahguna-Kuasa Anwar “Mat King Leather” Ibrahim dibilik gerakan Bukit Antarabangsa. 

Penyertaan beliau ini dipercayai akibat isu kehilangan enjen jet pejuang yang mana beliau dipertanggungjawabkan atas kes tersebut.

Manakala penyertaan Dato Abdullah bersama 50 pegawai dan anggota ATM yang lain atas alasan isu audit pembelian kereta perisai yang dikatakan lebih tujuh kali ganda daripada harga asal, dan berkemungkinan kumpulan ini akan dipertanggungjawabkan.

Dipercayai buat masa ini, siasatan masih diteruskan.

Sekiranya benar penyelewengan ini  berlaku dan apabila siasatan dimulakan dan amat aktif untuk mencari mereka yang bersalah, maka tindakan mereka untuk menyertai Pembangkang wajar dilihat hanya untuk kepentingan sendiri semata mata.

 Ada juga kemungkinan besar mereka yang disasat ini  akan menggunakan pengetahuan dalam isu pembelian tersebut sebagai modal Pembangkang untuk terus dijadikan bahan kempen ‘Politik Kebencian’.

Sebelum ini, pemimpin Pembangkang seperti MP Lembah PantaiNurul Izzah (yang juga Naib Presiden PKR) telah berbohong mengenai keupayaan operasi kapal selam Perdana Class Scorpene dan MP PJ Utara Tony Pua pula telah memberikan analisa yang meleset berdasarkan fakta yang salah atas cadangan pembelian Littoral Combat Ships untuk TLDM.

 Ini merupakan strategi mreka untuk memperkecilkan kemampuan ATM dengan penggunaan asset strategik, sekaligus memberikan gambaran yang lemah mengenai peranan Kerajaan mempertahankan rakyat.

sumber bigdogdotcom

81 comments:

Melayu Pasir Gudang said...

Bila mereka berada dalam PKR mereka rasa selamat kerana PKR tidak akan melondehkan kesalahan ahlinya. Untuk kakitangan kerajaan yang rasa dah nak terkantoi cepat-cepatlah isi borang PKR. UMNO/BN tidak pandai ambil kesempatan.

Otak Geliga said...

ni kena sedia jawapan secepat mungkin ni.....tentera nak masuuk mengganas pulak......x habis isu lembu naik minyak di N9, e-coli beraksi seksi di Kelantan, tentera pulak nak masuk mengebom pangkalan BN/UMNO guna kereta perisai & jet pejuang......hehehe

makin moden & ampuh cara menyerang juak yg mempraktikkan "POLITIK KEBENCIAN" ni......pejuang UMNO/BN/Rakyat pula mesti terus menggunakan konsep "Politik Toleransi Berprinsip" utk menangkis bom2, tahi2 lembu & coli2 yg akan dilempar ke arah kubu kita......kepada para paglima perang bloggers, kami akan bersama anda bersama "the Shadow warriors" yg lain.

selagi nyawa dikandung badan, darah mengalir di saraf, kita pertahankan Agama, Bangsa & Negara dr petualang negara......ceeewahhh, ada yg naik semangat tak???.....ayat mesti power & bombastik......hehehehe

Anonymous said...

parti PKR sebagai lubuk mensuci diri dari najis dan kekotoran yg
terpalit dalam diri....amat sesuailah segala kekotoran seperti
mana penasihat parti miliki itu berkubang di dalam Pusat Kubang Ramai ini....sebelum mengadap mursidul hamPAS....mengampuni!!!

Anonymous said...

Tentanglah rasuah kerana impaknya terhadap masyarakat tetapi bukan kerana lain-lain sebab.

Jangan jadi macam Bob Artis. Bila masuk kemPas lantas profesion yang selama ini jadi sumber rezeki dibantai dan dikritik seolah-olah semuanya negatif belaka.

Anonymous said...

mereka-mereka yg masuk PKR adalah manusia2 yg membawa liabiliti kepada parti sahaja!!!!

parti cacarmarba..sesuai utk dia orang!!!!

kerja bloger pro BN lebih mudah!!!hehehehe...attacks!!!!!serang!!!!!

musangka said...

'Ini merupakan strategi mreka untuk memperkecilkan kemampuan ATM dengan penggunaan asset strategik, sekaligus memberikan gambaran yang lemah mengenai peranan Kerajaan mempertahankan rakyat.'

Macam biasa, madah beracun UMNU ni diharap dpt kelabukan otak rakyat khususnya 'melayu'...!!!

mmuuaahhahahaha...!

Andaikata depa tu menyertai UMNU, bagaimana ye...???

Kuah kuah kuah...!!!

Anonymous said...

""kedegang!!!kebaboommmmm!!!!!
kebabooommmm....kedebammmm!!!kebaboommmmm!!!!aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh!!!!

yeeeaaaahhhhhaaaaa!!!!

Anonymous said...

bayangkan kalau didapati bersalah dan dihantar ke buloh river yang mana di sana depa disambut oleh ketua umum buloh river? berlemoih!

kah kah kah

Anonymous said...

aku heran le apa yang nak di takutkan bekas panglima tentera masuk pkr ke apa ke...ingat tentera sekarang macam zaman dulu ke ?akan setia kepada panglima sampai mati..........kalau nak tengok ..cuba suruh mantan panglima TLDM dato ramlan masuk PKR dan bertanding kawasan lumut.....tengok mana dia nak pergi.....

Anonymous said...

bagi yg masuk pkr tu...tiada istilah 'andaikata masuk umnu'!!! tiada tempat baginya penuh liabiliti masuk umnu!!!hehehehhe..

musang-musang nak spin konon...menyedap bicara dengan
'andaikata'...cehhhhh!!

Anonymous said...

PKR apa ada?

Mursyid tak adak.

Ostad jarang-jarang.

Patutnya tuan jeneral masuk Pas baru boleh...kawtim!!!

kah kah kah

Anonymous said...

Wah wah otak geliga (meremang bulu ketiak hehehe..jgn marah gurau). Kita yg atas pagar ni pun dah menyampah kerana sikap pkr perosak masyarakat. Walaupun ada perkara yg boleh diperbaiki dalm bn tapi pkr/pr bukanlah pilihan untuk memajukan negara. Kesian tentera masuk pkr. Apalah yang telah dijanjikan peliwat tu. Orang bohong juga yg mereka pilih yek.

Anonymous said...

kalau tujuan masuk parti politik kerana nak serah nasib maka ia satu kesilapan.

Anonymous said...

nasib PR belum ada jaminan, macam mana PR nak bela nasib hangpa oii?

Otak Geliga said...

nasib baik bulu ketiak yg meremang.....ekekekeke

lawan tetap lawan sedara......jgn kasi can dah....masa berlembut kita berlembut......masa mengeras kita berkeras.....hehehehe

aisehhh letih la pulak asik komen....aku nak berehat la k....selamat malam.....teruskan perjuangan sedara/i semua.....hehehehe

musangka said...

948,

Cuba suruh UMNU hapuskan undi pos...!

Kita sama2 tgk, kulit Zambri jadi kuning ka? Putih ka ?

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

apa kuasa seorang angota askar layak menentukan harha kereta perisai dan bolih jual injin kapal terbang,halo GAP kalau nak menipu pun jgn tunjukan kebodohan awak tu,org kg yg berpati umno saja yg percaya tulisan awk ni.itu pun mereka tak baca pun.semua org dah tau skandal dlm kapal selam,enjin hilang,dan mcm2 lagi,yg buat bukan anggota asakar tetapi bapak2 dlm askar.

Anonymous said...

setahu saya askar adalah org yg berdisplin tinggi.jd tak mungkin buat kerja ni,lain mcm anggota p...s

Anonymous said...

UMNO PUKIMAK kalu bab rasuah mmg handal sejak merdeka lagi..pastu cari oarang buat kambing hitam untuk kegiatan haramjadah mereka.
Tahniah untuk yg menyertai PAKATAN..UMNO PUKINAJIB sudah semakin hilang sokongan...Nantikan PUKI-puki UMNO bersidang minggu depan>pasti hanya ucapan membodek PUKI Najib kedenganfan sampai habis persidangan.
Masa PRU semua kioook....

Nok said...

memang sepatutnya mereka menyertai umno....kerana masa dalam tentera dah muntahkedarah harta kerajaan,apabila berhenti, dah nak kena cekup, mulalah join pembangkang bagi memburukkan gomen...dalam tentera nak main golf free,nak tengok keretapi dekat london free,nak pegi disneyland free...semua nak free...bila pencen mula nak tikam gomen....tak ada apa yg parti pembangkang boleh bantu, melainkan mewarwar tohmah dan fitnah....

tapi tak apalah tuhan maha adil dan tahu apa yg parti pembangkang buat,tunggulah..lambat atau cepat kebenaran akan tetap hadir bagi menidakan kemungkaran....

Anonymous said...

wooi puki 10.03,
ada org nak tempah bontot mak ko la,..berapa nak jual?
harga boleh runding.

Anonymous said...

bontot musang aku tak nak la,
kalau bontot bini dia, aku nak juga!..hihihi

Nok said...

masih ada anom yg menyebut pukimak dia umno...bodoh betul...pukimak lu penyedap bapak lu...kalau bapak lu tahu pukimak lu umno belasah...umno juga salah.....bodoh betul anom 10:03 pm....

musangka said...

Kita amat berbangga & memandang tinggi mana pegawai2 kerajaan yg menyertai pembangkang sebagai pihak yg benar. Jika tgn kita dikat semasa berkhidmat, selepas bersara, ceritalah pd sekalian rakyat apa yg sebenarnya 'kelentong' UMNU selama ini.

Rakyat dahagakan maklumat!!!

rakab said...

Sekumpulan ahli parlimen pro Umno/BN berangkat ke Jakarta menemui speaker dewan rakyat Indonesia menyatakan bantahan rakyat Malaysia dan meminta penjelasan mengapa terdapat sentimen kebencian rakyat Indonesia terhadap Malaysia.

SYABAS BNBBC

Anonymous said...

Bagus sangatlah army and the geng masuk PKR bagaikan penyamun jumpa penyangak bagus...bagus...

musangka said...

Memang sejak akhir2 ni terdapat ramai golongan warga emas/berumur yg beralih arah....!

Yg join PR nampak segak dgn keinsafan!

Yg masuk UMNU plak ada iras2 along, tokeh funfair & blue film maker....!

Apa2pun...tahniah le !!!

Kuah kuah kuah...!!!

musangka said...

rakab 1033,

Satu lagi projek melancong UMNU yg perabihkan duit rakyat...!!!

rakab said...

Alah, yang rosak tu humban jer masuk pkr!!

nak buat apa kalau dia nak masuk dalam Umno !
memunahkan parti jer..

pergi mampus laa askar bangang tu..
mencemar imej ATM !

rakab said...

pak musang,

BNBBC tu pergi membela maruah rakyat dan negara.

Anuat pii indon buat fitnah supaya Malaysia huru-hara..

anti bohmau said...

SEKALI LAGI, HUKUMAN SELAYAKNYA UTK PEMBELOT NEGARA IALAH MATI JIKA MENGIKUT HUKUM HUDUD.

APAKAH JIKA PAS BERKUASA, IA AKAN MENJATUHKAN HUKUMAN INI?

musangburuksangka,

nwar keluar negara selalu tu guna pakai duit sapa? bukankah rakyat juga yg menaja dia? duit pkr bukan duit ahli ka? rakyat jugak tuh!!!

rakab said...

Pengkhianat tentera yang masuk pkr
tu tentu berhajat nak tempat dalam parti...sekurang-kurangnya sebagai calon PRU nanti..

Pemimpin pkr yang sedia ada mula susah hati...muka nampak senyum tapi dalam hati, bergelora..

bertambah cepat ler pkr hancur..

musangka said...

rakab 1045,
'BNBBC tu pergi membela maruah rakyat dan negara.'

Lawak dari hg antara yg tersadis...!

Kuah kuah kuah !!!

Umnu takkan bergerak, menjelajah berjalan tanpa disertai kepentingan DUIT...!

mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Para Jeneral ni join PR pasal nak shortcut jadi YB lah tu. Dalam servis dia disanjung dgn berbagai gelaran tapi bila pencen tiada ape kedudukan dalam masyarakat. Nak join UNMO/BN takkan lah nak terus jadi ketua cwg ke ketua Bhg...so nak short cut hulur borang masuk PR lah. Modal dia cuma maklumat ttg pembelian aset ATM aje...tak lebih dari tu pun. Kalau aku dgr lah ceramah dorang ni nanti...senang je aku nak patah2kan hujah dorang tu nanti..

Anonymous said...

musang
tulis ikut sedap hati aje
pukimak lu....

Anonymous said...

Musangka 10.52

Ni salah sorang penjilat bontot Anuar dan masih tak sedar diri lagi ke. Sediakan KY bila dia datang beri ceramah kat tempat nko nanti OK. Ape nko dapat dari si Anugay ni? Kecuali lah nak cepat berkuasa dan boleh buat harta...pas tu simpan kat luar negara..sedarlah Melayu..jgn tertipu dgn Taghut sorang ni..

Anonymous said...

ekekekeke....biasa la tu bro...

yg penyangak, yg perompak, yg rogol jubo jantan seme masuk pkr...

tu tmpat pembuangan ahli2 politik songsang yg tak dak kualiti...

skrg jeneral askar tu mau cari perlindungan politik, mereka tau mereka salah....

kalau lawan di court mereka tiada bukti, apa yg mereka ada ialah permainan persepsi...

askar memang dah terlatih dgn peperangan saraf dan peluang terakhir dato ni dan koncu2nya ialah dgn permainan persepsi...

mereka harap kalau pembangkang menang besar lagi di pru13 mereka tidak akan di dakwa atau sekurang2nya umno takut nak dakwa mereka kalau umno lemah..

hehehehehe......silap beso tuuu...

dgn video totey anwar yg tergantung tak mungkin pembangkang akan menang ...

dato tu masuk pkr umpama menggali kubur yg lebih dalam...

biarkan...biarkannnn......

umno tak rugi seposen pun dgn dato tu masuk pkr...

Anonymous said...

semua org keluar pkr, tapi askar biol ni masuk pkr, jadi ahli seumur hidup pulak tu. double mangkok.

belang said...

elok la join pr tu. selalunya bila org tua join parti tua sebab otak dah tak mampu pikir lebih2 ialah penyakit nyanyuk la tu...ada pengikut pon bkn blh buat negeri jadi maju...keje malas, ceramah rajin la, sbb guna air liur je..

Anonymous said...

bodoh punya manusia ... tak ade dalam tamadun manusia selama ini .... kalau perangai macam ijah tu ... pegi berita kelemahan pertahanan negara sendiri ... dah lama mati kene junam lembing ...kalau kat negeri omputeh dah lame mati... lost in space ...

Anonymous said...

ada lagi org yg tak tau anwar tu conman. ih ih ihh. duduk dlm gua kutt.

musangka said...

Kerajaan UMNU campakkan maruah askar2 kita melalui 'undi pos'....!

Umnu rampas hak mereka sebagai pemilih !

Betui atau Tidak ?

Anonymous said...

sayang. sepanjang hayat berbakti pada negara. dihujung usia sokong komunis.

Anonymous said...

Selama ni diktator umno paksa/tipu tentera undi BN........ bila dah pencen barulah mereka menghirup udara bebas... sebab tu ramai pegawai2/kakitangan2 kerajaan terus tolak hipokrasi Umno bila dah pencen..... mereka selama ini ditindas oleh ketua2 umno untuk dapat kontrak/ permit/ memangkah BN.....

politik wang/ rasuah/ politik kotor dan politik ganas umno ala gaddafi atau mubarak atau sadam husin dll harus ditolak oleh seluruh rakyat dalam PRU13 nanti!

Katakan TIDAK kpd umno @ BN...

Anonymous said...

kalau nak kata dato dollah ni tak kenal anwar mmg tak logik. takkan dia tak baca paper perangai anwar mcmana. tah2 ni perangkap yg dipasang umno utk perangkap anwar. habis la kau dato dollah...berakk lawas lpas ni. huhu..

musangka said...

" Hg pangkah pembangkang, aku transfer hg ke Sg Rejang! Bergomoi dgn 'bujang senang'..!"

Kata2 hikmat semasa dlm perkhidmatan...!!!

Anonymous said...

Harapkan pagar, pagar makan padi.

Anonymous said...

askar tu semua dah insaf dah. la ni depa nak jadi orang baik-baik. korang masuk pkr, korang akan jadi insan mulia. parti suci, jauh dari rasuah, mendidik dan keagamaan, tak suka bodek, tak memuji pemimpin. bagilah famili anuar tu jadi pemimpin, nescaya malaysia akan jadi negara contoh dunia. kah kah kah.

Anonymous said...

hello jenderal ni gayy kutt. dlm askar banyak yg kaki jubo. cuma penggemar jubo yg mengenal rakan sejubonya. muahaha...

Anonymous said...

pembangkang ni sekejap kata askar pangkah undi depan jenderal. sekejap lagi kata kalau pangkah pembangkang hantar serawak, maknakata pangkah bukan depan jenderal.

kalau nak fitnah pon biar la konsistent skett...senang sket nak masuk neraka. huhu..

Anonymous said...

omusangkafir gila nak hapus undi pos.. nak nafikan hak mengundi mereka yg berada jauh diperantauan atau perbatasan...! Apa...ko ingat dgn hapus undi pos PR boleh menang ke?? Jangan perasan la....!! PRU13 nanti PR akan terkubur!!

muaahahahahahahahaha..!!

musangka said...

1116,

Cerita2 merapu tentang Anwar?

Dlm paper UMNU?

Kah kah kah...!!!

Anonymous said...

YANG BAIK DARI ALLAH SWT….!
YANG JAHAT DAN BURUK SUDAH PASti DARI PAS!!


PASesat
PASongsang
PASyirik
PAShiT
PASewel

musangka said...

1139,

Yg diperbatasan tu, suruh dia org keluar, undi awal, tugas ganti dgn unit lain yg jugak dah pangkah undi secara awam...!

Nak buat seribu daya, taknak seribu dalih...!!!

Anonymous said...

tunggu dan lihat....bila agaknya si jeneral dan anak buahnya nak buat sidang fitnah haramkah...kasi dedah berapa ramai askar yg kena paksa pangkah BN kat Ada berani??
Jangan jadi pengecut spt moskot peliwat tu....nak bersumpahpun tak berani...!

Anonymous said...

musangkafir..

kata jer undi awal....bila PR kalah buat fitnah plak konon undi tu ditukar....ditokok tambah...dan macam2 alasan lagi....dah memang gitu perangai puak2 PR yg tak pernah nak mengaku ditolak oleh rakyat...!
Dasar Pakatan Kencing Rakyat..

alfa4M said...

PKR merupakan kilang pengeluar najis,pengkhianat agama,bangsa dn negara.kami xhairan kalau mereka yg desperat dlm mengejar kuasa, kemewahan dn kantoi dgn kesalahan undang2 menjilat buntut aljuburi.betapa bodohnya mereka bahwa keluar mulut harimau masuk mulut singa.ketawa terbahak2lah pak aljuburi heeee.kesihan mereka,ada otak letak kat buntut..

Anonymous said...

umno meletakan maruah ATM ditempat yg sepatutnya dgn memberi mereka HAK undi pos..............!

sedangkan pembangkang merendahkan martabat ATM apabila mejatuhkan maruah mereka dgn tohmahan bahawa askar diugut...dipaksa memangkah dihadapan jeneral tanpa kerelaan mereka.....!

Begitu rendah sekali maruah ATM di mata pembangkang..!!

Tak ke gitu musangkafir..?!

Anonymous said...

Kerana duit manusia bolih berubah, bolih dpt pahala dan dosa juga ramai yg telah mati dan akan mati akan masuk neraka angkara duit.
Saya mengingatkan diri saya dan kalian.
Biar kita kurang berduit tetapi tiada dosa kerana nya.
Insaflah muslimin mislimat. Duit perlu tetapi biar HALAL cara mendapatnya.
Buat apa pangkat dan darjat kalau KEKAYAAN dari HASIL HARAM.
HINA DISISI ALLAH SWT...

HIDUP ISLAM!
HIDUP MELAYU BERIMAN!
SELAMAT NEGARA TERCINTA M A L A Y S I A !

zat said...

apa bende la..org masuk pkr ko org ckp pengkhianat..apa ke bangang punya pemikiran...wei ni negara bebas la..suka hati dia la nk masuk parti mana2..tahan budak2 universiti berkempen pun mahkamah dh kata tk ikut perlembagaan...

zat said...

alfa4M

kalu kau betul2 minat nk cari pengkhianat negara aku cadangkan kau baca laporan audit baru2 ni...itu lah pengkhianat2 sebenarnya...

Anonymous said...

Tak kira siapa
Pengkhianat MUST GO!
Ini PENGKHIANAT yg disokong
AKAI ADA KER?
Kaki balun jubog disokong,
kaki songlap disokong.
Menteri, kakitangan awam yg tak amanah LU ORANG SIAL, Bolih BELAH!

Anonymous said...

Cepat charge mereka. Apa lagi tunggu. Heret mereka ke makamah. Kononnya nak selamatkan diri berlindung kat pembangkang. Bodoh punya General !!!Kepala mereka dah jam lah tu !!!

Anonymous said...

Anwar kan banyak duit menimbun-nimbun...setakat beli bekas-bekas tentera pe de hal..

Anonymous said...

Ramai BEKAS tentera Anti kerajaan.
Mereka tak terbela.
PR yg diterajui DAP dan PAS bukan PKR akan membela nasib mereka.
HIDUP PANGLIMA
HIDUP DAP
HIDUP PAS
HIDUP KOMUNIS
MAMPUS MAT JUBOG!

Anonymous said...

Awat kening tu naik tinggi hangat nak akan2 make up dalam wayang cina.Mungkin kenan hiras2 atok kpd cina doll kot??Apa hal yang nampak tekejut berok tu sampai mata sekali naik juling?????

Anonymous said...

Apa bezanya bekas tentera dgn orang2 lain yang masuk pkr ,pas ,umno atau dap sekali pun.Bekas tentera pun orang2 biasa je macam kita ni jugak yang tak boleh lari dari melakukan kesalahan.Jadi jalan paling mudah untuk hapuskan segala kesalahan lampau adalah dengan mendapat perkenan Musridul Pas..!

Anonymous said...

Hari ini ada 6 jemputan kenduri kawen...jom makan kenduri

Anwar Sabu said...

Musangka & Anom 10:30

Dua-dua ekoq ni kerja malam saja.

Sekoq jilat puki sekoq lagi kunyah buah pelir.

Anonymous said...

Dah ramai Pang5 lupa diri...akhirrr nya Pang5 akan jadi Pang10

Anonymous said...

Musangka Askar pencen ekkkk....tau pasai sg Rejang...jolok pencen tiap2 bulan ke atau Musangka brhenti 10 tahun jekk...patut laa Musangka mengadap blog 24 jam..maklum lahh ada banyak masa.. xde koje !!!

Anonymous said...

""" Hg pangkah pembangkang, aku transfer hg ke Sg Rejang! Bergomoi dgn 'bujang senang'..!"' kata musangka

pukimak kau musang atas pokok jangan libatkan orang sarawakla, aku lebih 20 tahun tinggal di sarawak tak nak kacau orang macam kau jangan nak kacau kita orang nak kena sumpit ke?

Anonymous said...

"""Dah ramai Pang5 lupa diri...akhirrr nya Pang5 akan jadi Pang10"""

Sebenornya merekani NGA Pang 5 NGAPANG ni maknanya GILA kata orang Melanau Sarawak

Anonymous said...

BIARLAH MEREKA MASUK PKR PUN..APA MEREKA BOLEH BUAT???NAK DEDAHKAN RAHSIA TENTERA???RAHSIA APA YANG MEREKA ADA?KALAU FITNAH KITA SAMAN LAH..DIORG TAHU KALAU JOIN PKR LAGI MUDAH MEREKA DAPAT TEMPAT LEBIH2 LAGI MEREKA BERPANGKAT MASA JADI TENTERA DAHULU....LEPAS NIE TGK LAH DIORG TUNTUT JADI CALON MASA PRU NANTI DAN JAWATAN DALA MPKR..ORG2 LAMA TUE SIAP SEDIALAH NAK SERAH JAWATAN YER :)MUSANGKA MASIH MACAM DULU CAKAP KEDAI KOPI...TUDUHAN TANPA BUKTI...

Anonymous said...

kita dah dapat tangkap pengkianat negara yang sebenar...betul dalam tentera memang banyak main duit....cara haram...coz x sibok..... manjang lepak jer...pas tu dok pikir projek mana yg leh wat duit haram.....pikirkanlah..jet pejuang pun banyak yg parking dr terbang..coz dah crack

Anonymous said...

Syabas bekas wira2 ATM,

orang bersih hati nuraninya akan TOLAK umno.......... mereka2 yg masih mengharap habuan dari umno terus menjilatnya walaupun terpampan kebusukan UMNo/bn...........

anda akan bersama rakyat membetul kedurjanaan politik kotor umno...

Anonymous said...

biar mereka telah keluar dari perkhidmatan ATM , pihak ATM boleh memanggil mereka pada bila2 masa untuk siasatan , malah lebih daripada itu mereka boleh ditangkap dan dipenjarakan sekiranya sabit kesalahan !

memang ramai anggota ATM pro pembangkang , kalau anda biasa dalam Kem , tentu tahu dan maklum bagaimana perangai askar dari kelantan , siang malam kutuk kerajaan , siang malam sembang sesama puak dia dalam dorm cerita pasal politik , dalam 10 perkataan ...9 perkataan kutuk kerajaan , dalam masa yg sama menangis minta kenaikan gaji dan elaun , hujung bulan dialah yg paling awal cucuk kad bank!

GAP kena sebarkan perkara ini , siasat secara detail siapa individu bekas Jeneral dan pegawai lain itu , siarkan muka mereka !

siarkan gambar mereka dalam Blog , biar satu malaysia kenal muka2 syaitan itu !!

Anonymous said...

Dalam apa juga organisasi kerajaan pasti ada yg menyokong pembangkang, tapi jgn risau golongan yg pro pembangkang ini amat kecil peratusanya.Kalau cerita pasal ATM & PDRM...mereka adalah fix deposit kerajaan yg memerintah(BN)Kalau ada yg buat cerita kononya anggota diugut supaya undi BN...tu semua bohong.Pegawai/anggota kerajaan yg sokong pembangkang adalah terdiri dari individu yg kecewa kerana tak naik pangkat/kena tindakan tata tertib...etc.Kerana nak tunjuk protes...sokong pembangkang. Tak kesah lah itu dah pilihan dia orang cuma kita bagi ingatan/nasehat pada dia orang kalau anda bocorkan RAHSIA Kerajaan anDA boleh didakwa di bawah AKTA RAHSIA RESMI.

mohamed said...

aku ingat dia orang ni, masih lagi kehausan duit.

Skill tak ada, kepandain tak sesuai, apa lagi masuk politik la..

Anonymous said...

Wahai penyokong2 PKR - Partai Kelentong Rakyat- tak usah banyak cerita berjela-jela.

Yg penting sekali rakyat umum mau penjelasan dari nuar anak-beranak bapak dan kuncu2 sekali benarkah mereka menyimpan deposit wang beratus juta US dlm Bank of Israel ketika nuar jadi TPM dulu, jawab jgn tak jawab.

Anonymous said...

ada kalangan yang bekas kerja dengan kerajaan tak kiralah apa pangkat sekaliponn...lepas pencen masuk pembangkang. ini menunjukkan kerja yang mereka lakukan selama ini tidak iklas dan hasil serta upah yang mereka dapat dan menjadik darah daging dan beranak pinak tidak diberkati..sebab itulah pendukung2 lgbt ramai dikalangan penganut2 pkr. Allah tunjukkan depan mata kita supaya kita berfikir.