Thursday, November 24, 2011

PENDEDAHAN PANAS TONY FERNANDEZ !


 The fact is that, till early this year AirAsia owed RM 103 million in airport taxes collected upfront from passengers and these travelers already completed their journey. It means that not only the airport taxes were collected upfront and not passed to Malaysia Airports, the services of Malaysia Airports have been fully utilised.

13 comments:

mohamed said...

"this Greedy Ular aka Towkay Keling Wayan must be stopped."

Susah! dia ada backing dari TDM

Walau bagaimana pun apabila keling atau cina berada dalam GLC tujuan mereka satu, merompak dan menghancurkanya. Lepas tu salahkan Melayu

Aku amat sokong Dato Najib.

Anonymous said...

Melaka jatuh kerana ketamakkan pedagang dan pembesar keturunan benua kling.

Anonymous said...

boring aaa bro ceta ni. tukar channel lain aaa. keling ni tgh nak buktikan dia ceredik. lantak laa. janji kompeni untung. kalau dia rugi baru la kita hemtam dia sampai terberakk.

Anonymous said...

anon 1013..tipikal melayu..dah rugi baru nak melalak..sikap "tak pa la".."biaq pi lah".....bila dah penang di perintah cina baru nak melalak..kena sekat sebelum depa rampas!!!.tambah2 keling yg licik tu...

Melayu Perak said...

Betulkah rumah Saifuddin di Australia RM73.3 juta?
THURSDAY, NOVEMBER 24, 2011

Rumah yang dikatakan milik Saifudin bernilai RM73.3 juta di Australia
INILAH gambar sebuah rumah agam yang bernilai RM 73.3 juta yang dikatakan milik Setiausaha Agung PKR dan juga MP Machang Saifuddin Nasution yang terletak di Australia dan kalau benar ianya cukup mengejutkan untuk seorang MP biasa seperti Saifuddin Nasution ini kerana cala-calang orang yang boleh memiliki rumah yang semewah begini malah Saiffudin juga didakwa memiliki simpanan wang jutaan ringgit yang disimpan diluar Negara(ini kita akan dedahkan kemudian).

Saya terperanjat menerima gambar-gambar yang mendedahkan kekayaan serta kemewahan yang didakwa milik Saifuddin Nasution kerana mana mungkin MP yang melebelkan dirinya bersih bolah terlibat dengan pengumpulan harta dan kekayaan sebegini.Kalau benar ini rumahnya maka jelaslah Saifuddin adalah pemimpin munafik dan sesuai sangatlah berada di dalam parti munafik seperti PKR itu..

Sebelum ini blog ini pernah mendedahkan rumah mewah milik Saiffudin di Machang yang dibina dengan kualiti kayu bermutu tinggi hingga mencecah harga jutaan ringgit dan sebuah lagi rumah mewahnya di Setiawangsa,Kuala Lumpur malah kemampuan Saifuddin memiliki rumah-rumah sebegini mewah sukar diterima akal kalau bersandarkan kepada gaji ataupun pendapatan sebagai Ahli Parlimen.Dari mana datang wang sebanyak ini?

Saiffuddin sebelum ini cukup ghairah mendedahkan kononnya penyelewengan pimpinan UMNO dan Barisan Nasional rupanya menyembunyikan kebejatan moral yang cukup tersendiri dan Saifuddin kalau benar merasakan beliau seorang pemimpin yang bermoral,bebas dari rasuah dan penyelewengan,beliau harus tampil untuk menyanggah dan mempertahankan dirinya bahawa itu bukan rumah beliau dan beliau juga tidak mempunyai simpanan ringgit berjuta di luar Negara itu.Dan pendapatannnya hanya cukup makan untuk dirinya serta keluarga.


Sumber wangnya dari mana?
Kita juga terkejut atas dakwaan pemilikan rumah yang sebegini mahal harganya sedangkan rakyat di bawah pimpinannya masih hidup melarat di Machang dan meminum air yang tidak bersih dan berpenyakit.Namun Saifuddin hidup mewah dan membina kekayaan serta nama atas kemelaratan rakyat yang beliau jadi wakil rakyatnya.

Kalau dakwaan ini benar,kita boleh membuat kesimpulan bahawa Saifuddin yang selama ini terkenal dengan imej Islamik enggan meninggalkan parti PKR yang tidak bermoral itu kerana beliau memperolehi kekayaan yang cukup luar biasa dan tujuh keturunan keluarganya tidak akan kebulur ataupun merempat walaupun satu hari nanti beliau bukan lagi sebagai MP ataupun Setiausaha Agung PKR.

Mungkin kerana pengorbanannya untuk terus bersama PKR di saat rakan-rakan beliau seorang demi seorang meninggalkan parti itu,Saifuddin tetap bertahan dan Saifudin diberikan ganjaran sebesar ini.Dan hebatnya semua pemimpin PKR ini dilihat terlalu banyak sumber kekayaan mereka.


Rumah di Machang...
Malah kalau dikaji orang-orang yang berada di sekeliling Anwar selain daripada Saifuddin termasuklah Rahim Ghaouse dan beberapa orang lagi sanggup menjadi hamba abdi kepada pemimpin PKR itu kerana mereka memperolehi kekayaan dunia dan berbaga-bagai lagi kemudahan.

Malah anak Anwar sendiri Nurul Izzah mempunyai simpan tetap di salah sebuah Bank di Israel dan sehinggga kini Nurul Izzah berdiam diri dan tidak mengambil tindakan apa-apa terhadap laporan simpanan kewangannya itu yang didedahkan.

Anonymous said...

keling akan pelingkup negara ini jika tidak dibendung.

Anonymous said...

ASTRO milik siapa?
KERAJAAN TIDOQ.
MENGAPA DIBIAR MEREKA MONOPOLI.
BERI KELONGGARAN UTK RAKYAT GUNA PARABOLA...

Anonymous said...

kisah hidup ane ni.. tak ubah seperti Richard Branson billionaire n owner Virgin Airways dia bukan asal kaya raya adik diapun ahli muzik je Freddie Fernandez tapi cara dia naik hingga jadi millionaire patut boleh di contohi tak payah. harap bantuan pun walau dia mastermind Air Asia tapi dia bukan kuasai penuh syarikat kerana rakan2 nya Kamarudin Meranum dan Aziz Bakar dari industri hiburan serta beberapa org Lembaga Pengarahlah yg banyak menjadi tulang belakang hingga tertubuhnya Air Asia. Tony Fernandez kepala otak dia mmg org respek beza A.A dgn Astro, Astro dikuasai penuh Ananda Krishnan tuan tanah asal KLCC.

Ida Zul said...

betul kata anon 2:23 AM, otak orang2 spt tony & ananda bukan kapcai...

memang mrk semua bukan berasal dari keturunan kaya raya. mrk seperti kita asslnya tetapi mrk berani mengambil risiko. tony membeli syarikat penerbangan yg memang asalnya dah bangkerap dgn harga RM1.00!! sebelum tu tony orang muzik & dah dikenali ramai pun. tp selepas berkerja keras mengatasi segala halangan, beliau berjaya membayar hutang kompeni bangkerap tu & dpt pula membuat keuntungan yg bukan sedikit. baca kisah awal dia menapak..bukan senang...
"It was through Datuk Pahamin A. Rejab, the former secretary-general of the Malaysian Domestic Trade and Consumer Affairs Ministry that Fernandes got to meet up with then Prime Minister, Tun Dr. Mahathir Mohamad in October 2001.
AirAsia, the heavily-indebted subsidiary of the Malaysian government-owned conglomerate, DRB-Hicom, was losing money speedily. Instead of starting from scratch, Mahathir advised Fernandes to buy an existing airline instead. Fernandes mortgaged his home and sank his savings to acquire the company, comprising two ageing Boeing 737-300 jets (9M-AAA and 9M-AAB) and USD$11 million (RM40 million) worth of debts, for 26 US cents (one ringgit), and transformed it into an industry player."http://en.wikipedia.org/wiki/Tony_Fernandes
dah makin ramai pula memuji2nya:
http://www.tonyfernandesblog.com/main.php/2009/04/11/a-compliment

http://ms.wikipedia.org/wiki/Ananda_Krishnan- "latar belakang Ananda sebelum tahun 1992 merupakan satu misteri". ananda krishnan pernah menguruskan perniagaan barangan rumah di alor setar hingga ke guar chempedak, sg petani & kampung2 sekitarnya.
http://www.forbes.com/lists/2010/10/billionaires-2010_Ananda-Krishnan_YK1N.html
ini bukan cerita dongeng tp orang yg membantu dia masih ada hingga hari ni tp tak pernah mengambil peluang utk bertemu dgn ananda krn tidak mahu dianggap parasit. dia tahu susah payah ananda ni dulu & dia turut membantu menjaga perniagaan kecil ananda bl ananda ke kl utk mengambil stok. itu kisah 60an. orang ini tahu ananda pernah cuba mencari dia semasa perniagaan ananda mula berkembang sekitar awal 90an tp dia tidak menonjolkan diri. dia hidup biasa mcm orang2 pencen yg lain di kampung...

kita sepatutnya berani mengambil risiko mcm mrk. jatuh bangun dlm perniagaan berkali2 & akhirnya berjaya hingga orang lain jd iri. muhasabah diri. mengapa orang yg tdk ada apa2 asalnya blh berjaya...

aku suka perkataan 'PROBABLY' yg ramai orang suka guna utk justifikasi pendapat!! betul @ tidak, belakang kira!!!!

Anonymous said...

ini melayu banyak dengki la..kerja malas...bodo punya orang.

mohamed said...

"ASTRO milik siapa?
KERAJAAN TIDOQ.
MENGAPA DIBIAR MEREKA MONOPOLI.
BERI KELONGGARAN UTK RAKYAT GUNA PARABOLA"

Keling ni pun anak didik TDM juga!!! Diberi monopoly satelite tv. Macam tanah Melayu ni bapak dia sorang yang punya..

Aku setuju rakyaat di beri kelongaran guna parabola...dikendali oleh syrikat Melayu.

mohamed said...

antibomau, jika kau suka cara keling berdua ni buat business itu kau punya hallah.

Ramai orang lain tak suka. Sebat utama bukan kami jealou. Ramai lagi cina2 yang lebih kaya dan berjaya, orang tak bising macam ni...

Anonymous said...

mastermind2 PKR memang kaya-raya belaka. ada kreta ferrari, ada duit beratus juta di Bank Israel.
ada rumah ala istana di Australia

dan bagaimana dgn master akaun yg bernilai berbilion ringgit.

Bongkar, terus bongkar demi kebenaran.