Thursday, November 10, 2011

POLITIK : PANDANGAN GENERASI 'Y'.

eddy anak muda generasi Y.
sungguh menarik pandangan anak muda generasi 'Y' ini.
KLIK SINI

23 comments:

Anonymous said...

mcm budak bawah umur je

Anonymous said...

i know him! saya penah dengar dia berhujah soal politik. tp rasanya dia tak minat politik. he is nice. nampak mcm budak bawah umur, tp dia dah tua sebenarnya. may Allah bless Him. hopefully dia tak masuk business. dia lebih sesuai jadi corporate people.

Anonymous said...

Pembetulan dari Anon Ke2 :

hopefully dia tak masuk politik. dia lebih sesuai jadi corporate people.

Anonymous said...

aku setuju pendapat budak nie . aku sebagai generasi y pown dapat rasa budak2 lebih suka copy paste dari media dan menghentam tak tentu hala tanpa selidik dan menganalis sesuatu isu . kadang-kadang terasa sakit hati bila ada golongan macamnie sebab dorang copy paste dari maklumat sahih atau tidak , berlagakk macam dorang paling berilmu dan pandai semua nie . padahal , dorang tak selidik benar2 . harap para pihak media bagi maklumat dengan benar supaya generasi macam kami tidak keliru . kami sebenarnya keliru . yang mana benar dan mana salah . harap jangan mempengaruhi minda kami dengan maklumat kotor dan fitnah .

aishah said...

dia adalah budak Universiti Teknologi PETRONAS. AKu kenal dia weyh

Anonymous said...

memang hebat. Jika semua penuntut IPTA/S mempunyai daya pemikiran dan berani spt nye...insyaAllah negara akan selamat.

Ruangkosong said...

Kagum.

Ringkas dan mempunyai banyak point - point yang penting untuk Pak - pak menteri dan Para Pemimpin ambil perhatian.

Aku sebagai 'Generasi Y' sentiasa mendengar segala perkara yang diuar - uarkan oleh kedua - dua pihak. Dan aku tak terlekat pada satu tempat je.

Blog adalah bukan salah 1 rujukan utama. Baik blog Pro Kerajaan mahu pun Pembangkang. Dan dari sini la peranan minda penting untuk digunakan dengan sebaik - baiknya.

Majoriti 'Generasi Y' sekarang suka sangat pada sesuatu yang berbaur penentangan.

Dan benda ni lah Pembangkang gunakan untuk memastikan mereka terus wujud.

Anonymous said...

baca yoep dan terus baca. hanya dengan banyak membaca dapat membantu membezakan antara benar/palsu/; fitnah atau fakta.

kalau agenda tersirat Malysiakini (paper lokal) masih tidak dapat dibaca, makanya jangan haraplah nak bongkar kepalsuan pihak luar yang jauh lebih licik.

PEMERHATI

Anonymous said...

Salam to all moslems,

jangan pulak gunakan medium internet untuk melayari paparan songsang kerana sedikit sebanyak akan mengajak anda terkalih mengamalkan tabiti bobrok itu.

kalau ada bangka songsang gamit tangan ke arah kesongsangan usah mudah terpujuk. sebaliknya tunjukkan jari tengah kepadanya.

dan ingat bahawa hanya agama benteng ampuh yang dapat menghalang anda terperosok dalam gaung hanyir lagi tertunggang-langgang.

Sesungguhnya bukan Ambiga, bukan Marina , bukan itu dan bukan ini tetapi, ya tetapi agama mampu menjadi penawar.

akhirulkalam, ikut agama anda bahagia.

ALPASIKU

Anonymous said...

Aku cukup menyampah dgn komentator malaysiakini. Nampak sgt jahil dlm sesuatu isu tapi ttp nak tunjuk diorang bijak berhujah.

Sini pun ada jenis copy paste dan berhujah lintang pukang. Cipta fakta ikut penilaian kepala otak sendiri. deny segala fakta yg terbukti. Mmg mengarut.

Ikram said...

kesian dia ni, dah dituduh pro-UMNO di facebook dia. Idea sebegini tak boleh masuk blog-politik. idea akan punah.

azmanrul said...

sy setuju pendapat dia. seme politik malaysia dayus!

Tukang Komen said...

Dia berkata yg benar. Mesti tahu sesuatu isu sepenuhnya sebelum berhujah. Jangan ambil sekerat sekerat. Tahu sikit brlagak mcm tahu habis. Dengar pada mulut orang pastu bawa masuk dlam blog mcm ide sndiri.Orang yg menyampaikan bodoh diapun dua kali bodoh. Kita dapat lihat kebodohan ini dikalangan pencacai2 pakatan. Jumlah pencacai yg kantoi juga meningkat. Semua kerana budaya lebih mendengar dari membaca.

Sikap lebih mendengar dari membaca ini disebabkan ceramah 24 jam. Penceramah pulak jenis banyak bercakap dari mendengar. Bahan rujukan mereka Buku Jinggay dan Haramkah. Bila otak kena gari mulut mencacai dan merapu. Dah puas mencacai,merapu puak ini meroyan sampai bentan.

Anonymous said...

saya yakin majoriti generasi Y sama sepertinya
MUSANG!!!!!
Hentikan sikap hipokrit kau, hentikan kerja provokasi kau, baca sendiri sikap dan pendirian generasi Y, dan tahu lah politik lama ko tu dah tak laku
Tahniah generasi Y

Anonymous said...

:) tapi kita lupa sudah berapa ramai "generasi Y" yg sudah di "kepak" dan di "sembelih" serta di "cantas" oleh "orang-orang kuat kerajaan" ??? :)

Raedah Abdul Rahman said...

saya setuju dengan pandangan khazaidi ni. bg saya, dia bernas dalam sinis. susah kita hendak cari penulis yang sifatnya mengancam, sebelum memanah, sasaran dah kena! pedas.

tahniah generasi Y

Dot said...

SYABAS MOHAMMAD KHAZAIDI!! mantap minda budak ni!!
memang bdk2 zaman ni tidak suka membaca benda2 ilmiah yg dpt memberikan mrk ilmu utk berhujah..kebanyakan hujah mrk 'kosong', ikut suka mulut mrk @ mulut orang lain nk kata apa...
contoh:
ari ni, 3 hari lg nak SPM tp ramai pljr t5 yg tak tahu nak jwb ttg tema/pengajaran berkaitan dgn peristiwa & watak dlm novel Bah. Inggeris yg diWAJIBKAN utk mrk!
apa yg dapat diharap dgn bdk2 yg tk suka membaca terutamanya dlm Bah Inggeris ni?
tengok jawapan mrk tulis hanya mampu beri apa yg mrk tahu/hafal tp tak mampu beri apa yg soalan nak!!
mrk ni hanya suka bergantung kpd nasib!!
bukan tak ada yg membaca tp mrk baca krn rasa TERPAKSA membaca & bknnya krn ingin tahu @ utk tambah ilmu...dah berpuluh thn mengajar, inilah yg selalu dihadapi. bkn shj pljr, guru2 pun ramai yg MALAS membaca tp lbh gemar bergosip memanjang bl free. bl tengok ambo membaca terutamanya buku2 ilmiah utk memantapkan diri, disindir2 plak!..
nasib! nasib!

Anonymous said...

jom copy kat blog dan laman facebook masing2. mantap seyh!

pergi mampus said...

dia ni mmg budak pencacai UMNO. aku kenal dia kat kampus.

Anonymous said...

kepada pergi mampus > ko jangan nak burukkan org kat sini eh!

Anonymous said...

Ada kumpulan orang-orang yang memang tidak boleh menerima pandangan orang lain walaupun pandangan itu adalah baik dan benar.
Kumpulan ini adalah PAS dan PKR!

Setuju sangat dengan Generasi Y.

choc-mint said...

kita mesti didik pemuda yg sebegini
tuk jd pemimpin bkn mcm menantu kesayangan ex-pm ke5 tu tu tu tu...
kaler betoi ler dia yg mikio apa yg tertulis tu......

Anonymous said...

kepada anon2 > apakah korang ni?