Sunday, November 20, 2011

SUKAN SEA. KENAPA INDON BEGITU BERDENDAM.

aku perhatikan mood penyokong indon dalam sukan sea yang sedang berlangsung.

nak kata tak bertamadun pun boleh.
nak kata kurang ajar pun boleh.

jelas dalam apa jugak acara yang membabitkan malaysia, penyokong indon macam manusia yang ketinggalan zaman.

dendam.
marah.
puncanya pasal apa ya pak ?

aku berkeyakinan manusia bernama anwar ibrahim lah yang jadi penyundal kaki cocok,kaki bakar semangat anti malaysia di indonesia.

60 comments:

ahlee said...

indonesia=indonkalah!indonesia=indonkalah! yeaahh

hangkedee said...

Species yang tak reti malu.dan insaf.merempat cari rezeki di malaysia kutuk malaysia.Ada kebenaranya kerana Al jub & family sering kesana jual minyak keras kote bengkok.

Dylan Faris said...

Pasti ada individu yg nak laga2kan, api2kan phubungan dua negara ni..Si bangsat nuar juboQ ada memainkan peranan itu..Haramjadah lu nuar tapi selain dari itu sy rasakan mmg pyokong Indon amat kurang ajar dan ramai yg anti Malaysia..sialan lu !!!

Ular Menyusur Akar said...

Saya pernah menjaga anak anak mereka beribu orang dahulu. Mereka memang bongkak. Tak terasa pun negara ini negera orang. Dia buat mcm kampong mak bapak dia. Langsung tidak menghormati adat susila kita disini.

Biadap

Anonymous said...

GAP, kau tolong selidik apa BABI ni nak buat tak lama lagi. Dia mesti mcm mana pun tak nak duduk kat Sg Buloh??
Apa next step dia

Anonymous said...

kenapa indon dendam dengan kita sebabnya kat sini kita hari hari makan sedap kata org macam2 ada . kat indon makan pun susah hari 2 makan tempe tu pun baik kalau ada ...... kalau cuit sikit sikit sikit nak bakau . bakau ... dorang ingat malaysia nie tanah jajahan dorang ker ....... tapi tulah kalau dah ada darah melayu nusantara tetap ada tagline phd ........aku betul2 meluat dengan indon nie , dahlah datang negara org merempat suka buat huru hara .......buat klcc konon konon hasil titik peluh dorang .... hai taik lembulah ....... kita yang upahkan dorang naikkan klcc dorang nak nama pirahhhhhhhlah luuuuu...tulah kalah main bola tak puas hati .. mmg korang tak hebat pun .. lagi satu barua juburi suka sangat hentam negara sendiri kat indon .... aku cadang apa kata kau kaum kerabat semua pi indon baru kau tahu hidup kau kat sana cam mana ......lagi satu dulu dok sibuk orang indon nak sula org malaysia dengan buluh runcing apa kata kita hantar anuwar aljuburi kat sana ..... cucuk lubang gay boy dia gan buluh tu baru padan muka dia .........

Anonymous said...

Dia benci kerana Malaysia masih diperintah oleh BN , lebih-lebih lagi Najib.

zali

Anonymous said...

sebab tu lah negara indonesia ni selalu dpt bala... tak pernah bersyukur dpt malaysia sbg jiran yg hakikatnya bersaudara. pergi ke mana pun jika sifat riak dan bongkak yg dibawa tak akan ke mana jugak akhirnya.

kerajaan indonesia patut rasa malu kerana in reality, MEREKA GAGAL MENJADI KERAJAAN YG BERUPAYA MENDIDIK MORAL DAN SIVIK YG BAIK DIKALANGAN RAKYAT RK SENDIRI. datang ke negara org merompak mencuri membunuh... lepas tu kalau sorang je maid mrk kena dera, seolah mcm satu negara dia kena dera... abis yg merompak mencuri membunuh tu kenapa tak mrk fikir.

BERSYUKURLAH RAKYAT INDONESIA KAMU DPT JIRAN MCM MALAYSIA. KALAU JIRAN KAMU KESELURUHANNYA SINGAPORE DAH LAMA KAMU KENA NAHAS.

Allah dah turunkan mcm2 peringatan kpd kamu dari gunung berapi ke tsunami dan mcm2 lagi tp kamu tetap leka. nama saja negara paling ramai umat islam TAPI NEGARA ISLAM SPT KAMU JE YG BENARKAN ORG KAFIR KAWIN DGN ORG ISLAM GUNA UNDANG2 SIVIL DAN ANAK2 BLH PILIH NAK MSK AGAMA PILIHAN MASING2...

Unknown said...

pemikiran kelas ke3 inilah jadinya seperti puak PR ni.Hasutan dari dalam negara kita jugak?

rakab said...

Masalah yang membelenggu antara dua negara memang dah banyak....
Perebutan sempadan, pekerja tanpa izin, amah yang di dera dan mungkin banyak lagi..

Walaupun kerajaan antara dua negara berusaha menyelesaikan secara berhemah dan setiakawan tetapi media Indonesia yang kurang bertanggungjawab suka membakar sentimen rakyat mereka.

Mungkin bertujuan melariskan akhbar
serta menjana lebih keuntungan.

Sentimen kebencian ini di burukkan lagi apabila pemimpin pakatan haram seperti Anwar dan konconya selalu memberikan maklumat palsu kepada media Indonesia yang bertujuan mencari sokongan bagi dirinya.

kingnek said...

GAP, aku amat curiga dengan kemenangan besar Indonesia dalam Sukan Sea ini. Lihat bagaimana, dalam acara pencak silat, pesilat indonesia belari takut, menggigit pesilat dari Thailand dan sembunyi di belakang pengadil dari Singapura, Jasni Salim, tapi masih memenangi pengat emas, sungguh memalukan! Lagi memalukan, melihat aksi penyokong Indonesia yang seperti tidak kisah dengan perangai atlit mereka, yang penting bagi mereka, memenangi pingat emas, apa cara sekali pun 'halal'! Adakah ini semangat dan sikologi orang Indonesia sekarang ini? Sila menonton dan renungkan! http://www.youtube.com/watch?v=mbaARQnjy0Y

Anonymous said...

Persamaan antara rakyat Indonesia dan pembangkang dua2 low class kan zat kan.. tp ko lain zat ko tahap bebal Indonesia sejak zaman penubuhan Malaysia dah ada sikap anti-Malaysia, knape bebal sgt? jgnla tunjuk dpan penyokong BN.. hihihi

rakab said...

Sukan SEA sepatutnya memupuk semangat persaingan yang sihat antara negara-negara Asia Tenggara.

Tetapi rakyat Indonesia mmenggunakan kesempatan sebagai tuanrumah untuk melepaskan geram terhadap pasukan Malaysia.

Sungguh biadap !!

choc-mint said...

dgr kata depa nih senang di beli...
asal ada uwang pak.....bisa diatur.......

Anonymous said...

tak bertamadun mmg tepat. kalau bertamadun takan diorang buat keje bodoh hanya dgn sikit upah.

apa yg ko fikir aku dah fikir dah gap. mmg ada kaitan dgn beruk tu aku rasa.

Anonymous said...

aku sejak dulu cukup meluat tengok perangai dan sikap segelintir orang Indon , terutama apabila membabitkan acara sukan malaysia berlawan dengan Indon ,
perangai mereka cukup teruk , nak kata penyokong , penyokong yg liar! nak kata peminat , mereka tak ada semanggat kesukanan langsung!

mungkin mereka kurang pendidikan? atau taraf pendidikan mereka amat rendah?
atau memang mereka buta tentang apa itu sukan?

meneliti segala tindak-tanduk rakyat Indonesia , saya mengatakan mereka rakyat yang liar dan teruk , perangai seperti orang zaman batu, seolah tidak bertamadun,

mungkin istilah kurang ajar paling sesuai untuk mereka !!

Anonymous said...

bangsa Indon , jgn dipercaya !

mulut indon, tak boleh dipercaya!

undang2 indon , bisa diatur!

di Indon , nyawa bayarnya uang!

ada masalah , janji ada uang!

persetan undang2, yang penting menang!

Anonymous said...

hahaha... stategi tu bro kingnek. kalau dah menang emas .. lepas ni bleh la klaim silat tu diaorang punya

kah kah kah kah

apa bukti silat indon punya..
silat indon punya sebab menang emas sukan sea 2011

kah kah kah kah

apa bukti anwar tidak menutuh cina doll buktinya..

semasa anwar menutuh china doll awar bermian twitter

kah kah kah kah

Anonymous said...

Bukan salah orang Indon tapi salah media mereka yg mengapi2 kan kebencian pada Malaysia. Sama juga seperti orang Kelantan yg dibesarkan dengan ceramah2 PAS dan akhbar Harakah yg sentiasa ingin melaga orang Melayu dan menghancurkan parti UMNO.

Di sebalik itu mesti ada orang yg mengaut keintungan dari orang Islam yg bermusuhan sesama sendiri.

Anonymous said...

sebenarnya sesuatu bangsa walaupun dihasut tapi kalau boleh berfikir dgn waras;dia tidak akan mudah terpedaya.. senang cite, Indon mmg dari dulu dengki dan dendam dgn Malaysia. walaupun dianugerah Allah dgn sumber alam yg lebih byk, tanah subur dan rakyat ramai, tetapi kerana sifat dengki dendam yg bermaharajalela ;maka tidak diizinkan Allah menjadi negara maju kerana Allah tahu kalau mereka kaya ;mereka akan lebih angkuh..

Anonymous said...

dia suka rosakkan nama baik malaysia bila luar negara sebab dia nak berkuasa. kalau di takdirkan dia berkuasa, dia akan menjilat semua balik. itu manusia yang paling keji yang ada di negara kita ini. mudah2an cita2nya tidak akan di makbulkan oleh yang maha esa.

bagi kontigen kita cepatlah balik tak payah tunggu acara penutupan. perlawan akhir bolasepak, bagi walkover aje tak payah main dan di cederakan. bagilah pingat emas tu pada mereka.

Anonymous said...

bagi aku kalau kumpul banyak emas pun TAPI DGN CARA KOTOR DAN TAK BERMARUAH... lebih baik tak menang apa2 asalkan maruah negara dan maruah sbg manusia tu tetap intact... indonesia tidak akan faham apa makna SEMANGAT KESUKANAN.... sukan bukan bermaksud berperang or berbunuh sesama sendiri... sukan bermakna mengeratkan semgat setiakawan... saling bersaing secara sihat. KENAPALAH BADAN SUKAN DUNIA NI BERI INDONESIA KELOLAKAN ACARA SUKAN? PATUT BAN SAJA NEGARA NI DARI ANJUR SEBARANG SUKAN SELAGI ATTITUDE RAKYAT MCM SAMPAH...

Anonymous said...

Anwar kerja dia menghasut jer. Lain dia tak reti. Hasut, laga-lagakan orang. suruh orang bermusuh.

Kopi Panas said...

adalah puak2 melayu tu terpekik melolong konon mempertahankan Islam ler, melayu ler..

Nih apahal? Indon tu puak kafir ker?

Itu pasal,lain kali kalu nak memekak tuh tengok diri sendiri, takut terkena batang hidung sendir!

P/S: Najib tuh Bugis, bukan orang Indon jugak ker?

azriahmad said...

Salam semua....

Apa yang di perkatakan oleh pengkomen pengkomen memang betul..Sebenarnya para pemimpin Indon tak mengajar mereka tentang tatasusila serta pendidikan yang bagus.Lagipun pemimpin Indon ni banyak mengamalkan rasuah serta tidak mempedulikan tentang rakyat bawahan mereka.Oleh itu minda rakyat Indon ni secara otomatiknya memang tertutup untuk berfikir serta mengkaji.
Lihatlah di Mazidul Akmar Sidek Blog.Sewaktu beliau bertugas untuk liputan Sukan SEA.Sememangnya terlalu teruk dan boleh di katakan daif sungguh rakyat Indonesia..Di dalam adalah bangunan Penyiaran Asean.Di luarnya penuh dengan setinggan dan kekotoran.
Buat warga Indoon...bersyukurlah dengan apa yang kamu perolehi di Malaysia.Bukannya kami warga Malaysia mahu mengutuk atau mencaci..tetapi,itulah kebenarannya.Di mana warga Indon terlalu angkuh dan tidak berterima kasih.Sedangkan banyak bencana yg berlaku di negara kamu..tapi para pemimpin kamu serta rakyat Indon yg lain tidak mengambil iktibar..!

Anonymous said...

zali
apa masalahnya bn memerintah?
pelik le ko ni
dasar hasad dan dengki
bawa le bertaubat
semuga ko kembali kepangkal jalan
hee..hee..hee..

Anonymous said...

tak hran broo slogan mereka Indon Bisa lebiih kurang sama l dngan slogan " Bisa diatur pak" klau ada yang bayar bapak indon ni sumua "Bisa diatur pak" minta TV siarkan kmenangan pesilat indon yang menang macam sial tu ... kemuncak slogan " bisa diatur pak" dalam acara bolasepak nanti.....yang pasti mereka naik baracuda lagi...

Anonymous said...

Harap TV siarkan kemenangan pesilat indon supaya rakyat boleh nilai relvan lagi ke sukan SEA di abad ke 20 ni

Anak Lenggong said...

Istilah ganyang malaysia telah lama berlaku sejak zaman konfrantasi dizaman sukarno lagi..Pada pandangan Indonesia, malaysia sepatutnya berada dibawah jajahan mereka...dan juga mereka dengki yang malaysia berada lebih baik dan maju daripada indonesia sendiri..tidak kira lah dari segi ekonomi..kemajuan dan didalam sukan..kena pulak dengan api kebencian yang diterapkan oleh sinuar brahi..maka bertambah marah laa mereka kepada malaysia.

Anonymous said...

Melayu hanya berani terhadap bangsa sendiri saja. Melayu Indonesia & Malaysia sama saja. Dengan bangsa lain tak berani dan bersopan pulak. Tengok cara mereka main dengan Vietnam, sangat sopan.

Anonymous said...

Harap TV siarkan kemenangan pesilat indon supaya rakyat boleh nilai relvan lagi ke sukan SEA di abad ke 20 ni

Anonymous said...

sial si babi laknat kimak ni...siap pakai baju MCKK lagi...jahanam kau gay tua!!!

buat malu jer...sebab kau aku terpaksa cover yang aku ni bekas pelajar MCKK.

nnti org ingat aku gay sial mcm kau la laknat!!!

kau betul2 hanjeng la laknat!!!

memang betul2 kaum kerabat BABI!!!

cepat2 mampos la sialan punya gay tua.

BABI!!!

Anonymous said...

kpoi panas,

P/S: Najib tuh Bugis, bukan orang Indon jugak ker?

bugis bukan bermakna dia adalah warganegara indon .. kena faham tu wahai kop panas

apa pun aku setuju juga apa yang cuba ko sampaikan

nanti kalau ada lagi perlawanan antara indonesia dan malaysia.. dan kita sebagai tuan rumah

semasa lagu indonesia raya berkumandang kita nyanyi sama samam

kita tunjukan pada mereka.. apa itu makna "respek" :)

Anonymous said...

cuba saudara bayangkan indoensia dibawah belanda, bagaimana kehidupan mereka./perit memeritkan.stelah belanda undur pki dibawah seokarno mahu bentuk republik komunis indonesia, memborbrokan lagi sistem socio ekon mereka. Bila Seoharto mentadbir negara indoensia siang siang lagi dia mahu hak dan keistemwaan rakyat indoensia di utamakan.

migran cina yg datang ke asia tenggara kerana kesusuahan dinegara sendiri dan buruh koloni british, diambil ke malaya,sabah dan sarawak cukup senang kehidupan merekas etelah merdeka.tidak di indoensia dan negara negara jiran yg lain. seoharto sudah siang siang membatasi hak dan keistemwaan migran cina, bahasa idharamkan,sekolah cina dibubar dna diharam, nama cina di indoensiakan, perututran melayu indonesia dimestikan. kini hanyar rakyat indoensia peribumi sahaja yg penting dan semangat nasionalist mereka begitu tinggi demi bangsa,negara dan tanah air mereka.

Pembantu rumah dan PTI yg masuk bermaharajalea di Sabah sudah cukup senang hidup dan kni memiliki beberapa tanah dan rumah. shucks!!! kita masih tiada kuasa untuk berbuat apa apa. celako celako celako. tidak hairan bila kita bertandang ke sana dalam kelompok besar sea games, begini lah cara mereka. tamadun lama.

Anonymous said...

korang kutuk indon tp tak sedar bini korang tak leh hidup klu tak der amah indon. baru sehari amah indon berenti rumah dah berterabur, anak dan laki tak makan sehari. itu baru kes amah indon. klu kontraktor pula projek sah tak siap klu tak der pekerja indon. Mahu projek berjuta juta tp cari pekerja gaji murah. Jgn hpokrit lah rakyat mesia. terimalah hakikat yg korang tak leh hidup klu tak di bantu rakyat indon. mana mereka tak marah klu makanan, budaya, pakaian dan bnyk lg milik mereka di ciplak org mesia.

AnNisbah said...

Malaysia dianugerah rahmat dan diletakkan diatas siratulmustakim kerana bangsa melayunya menjunjung tinggi ajaran islam. Indonesia tidak berada dijalan yg lurus. Islam tidak dijunjung walaupun bilangannya ramai. Agama yg direstui Allah swt tidak dihormati oleh bangsa melayu indon ini. Maka indon tidak disayangi dan bala' serta kesusahan akan terus berpanjangan. Inilah yg membezakan melayu kita dgn mereka. Maka janganlah kita berkecil hati dgn sifat mrk.

InsyaAllah akan tiba suatu hari kita akan menyaksikan melayu indon berpaling kepada kita untuk menyelamatkan dan mententeramkan jiwa dan musibah mereka atas sifat persaudaraan melayu islam yg bersatu. Seperti tsunami melanda, kesusahan akan diikuti oleh kesenangan. Seperti menyembuhkan penyakit, kesakitan akan diubati walaupun ianya pahit. Ketika ini indon merasa marah kerana mereka gagal maju seperti malaysia. Ketika ini indon menumpang rezeki dari kita tapi tak bersyukur. Ketika ini iblis sedang berbisik di telinga mereka.

Dan apabila kejahilan berlalu maka ketika itu bangsa melayu akan menjadi satu bangsa yang dihormati dan digeruni oleh dunia. Ketika itu segala tamadun dunia akan berpusat dari kuala lumpur.

Dari kejahilan manusia terdahulu didatangkan rasul2 untuk membawa ke jalan yg betul. Dari kuala berlumpur akan datangnya umat melayu islam yg akan membawa syiar islam ketahap yg seterusnya. Adakah kita sudah bersedia?

Ketika itu undang2 terpakai hanyalah dari AlQuran dan ia akan menjadi model ikutan seluruh umat manusia. Undang2 rekaan manusia akan jadi obsolete dan hanya peraturan hidup dari Pencipta sahaja yg digunapakai. Hanya dinegara ini yg berbilang kaum dan agama diwahyukan Islam sebagai agama rasmi dan kukuh terpahat dalam perlembagaan negara. Membubarkannya amat sukar kerana ditakdirkan juga penjaga (sultan2) yang ramai.

Keruntuhan moral yg tak mampu dibendung oleh dunia berbanding umat melayu malaysia dapat kita saksikan hari ini apabila kita mampu menolak kekufuran kesyirikan kemurtadan kejahilan dengan begitu berani dan yakin oleh rakyat yg biasa tanpa mengguna kekerasan. Malah kita celik dan mampu menolak ajaran songsang oleh mrk2 yg bangga dgn gelaran mursyidul dan tok guru. Pemimpin politik pun tak terkecuali dari hakiman dan hukuman oleh rakyat yg majoritinya bangsa melayu islam yg tidak boleh diputarbelit oleh pembohongan yg rakus dan menjijikkan.

Adakah kita disini sedang bersaksi dan diasuhi oleh Tuhan yg Penyayang?

Lihatlah bagaimana melayu malaysia merendahkan diri seperti padi yg berisi. Berilmu tinggi tapi masih terus menuntut ilmu dan teknologi keseluruh dunia tanpa jemu. Bantuan pinjaman dan biasiswa diberi tanpa putus. Beribu2 melayu islam mempunyai doktrat, ijazah, diploma dari seluruh negara2 maju. Kita berkongsi rezeki tanpa meminta imbuhan balik atau prasyarat. Kaum lain merasa senang dgn kepimpinan melayu malaysia tanpa rasa teraniaya malah ada yg rasa malu kerana terlalu meminta dan dilayan tanpa jemu oleh melayu sebagai tuan rumah.

Tanah dan rumah diberi, pendidikan diberi keharmonian dijamin dan keselamatan negara tidak perlu kpd pengumpulan senjata bagi menakutkan lawan. Tapi aneh kan bila kita lihat negara2 maju berebut2 datang ke langkawi utk mempamirkan kehebatan senjata tercanggih dan kekuasaan yg hebat walhal kita tak bermusuhan.

Tidakkah kita terfikir kenapa Allah swt menghantar bangsa cina dan india berhijrah ke sini dan hidup dgn harmoni bertuankan bangsa melayu, yang di negara asal bangsa2 itu adalah gergasi dunia dgn jumlah penduduk berbilion ramainya? Tamadun india, cina, arab, barat semua ada dalam jiwa melayu malaysia. Fikirkanlah sendiri apa rasional dan kaitannya dgn apa yg bakal kita alami nanti.

InsyaAllah Andalusia akan kembali di Anusantara.

Wallahualam.

Anonymous said...

Harap TV siarkan kemenangan pesilat indon supaya rakyat boleh nilai relvan lagi ke sukan SEA di abad ke 20 ni................lu orang fikir le sendiri

Anonymous said...

anon 7:18 PM

yang tak boleh hidup takde amah indon tu ko je. org lain tak kisah pun. ko igt amah tu keje free? ko sedar tak berapa kena bayar nak amik sorang amah indon. reti buat keje ke tak belum tau lg. silap2 kena jenis kaki penipu, pencuri. tak tgk kat youtube ke yg budak kecik pun dia terajang. indon mmg tak bertamaduh...so what?

malaysia berlembut bukan sbb takut tapi malas layan org tak bertamadun. kalau layan baru sama malaysia dgn indon.

Anonymous said...

anon 7:18 PM ni mesti kaki layan cinetron. komen gampang mcm citer cinetron.

Anonymous said...

kah kah kah dah tengok psilat indon menang kah kah memang klakar adooii iii yang penting menang pak...Tak ada kualiti langsung sebagai pemenang.....keh kah huhuhuhu

Melayu Perak said...

JANJI TERESA KOK... DAP JADIKAN SELANGOR PUSAT PENTERNAKAN BABI
Bagi pihak DAP Selangor, kami memang berharap Kerajaan Pakatan Rakyat dapat melaksanakan beberapa projek berikut sebelum Pilihan Raya yang akan datang, iaitu: penubuhan Pusat Kebudayaan Malayu, Pusat Kebudayaan Cina, Pusat Kebudayaan India, Projek Penternakan Babi dan pilihan raya kerajaan tempatan.



Ayat di atas ialah apa yang diucapkan oleh Teresa Kok, EXCO Pelaburan, Perindustrian dan Perdagangan Selangor di Konvensyen DAP Selangor Di Dewan Serdang Raya Pada 20 November 2011.

Mungkin DAP nak lawan NFC yang jadi pusat ternakan lembu. Tentu projek yang ingin disegerakan oleh DAP ni, iaitu kalau boleh ianya dilaksanakan sebelum PRU13 akan menjadi projek mega. Alasannya tentu nak bagi Cina makan babi murah atau nak bagi seluruh rakyat Selangor makan daging murah. Patutlah beria-ia mereka mempromosikan sajian babi.


Namakan empat ekor anak babi ni....hadiah utama IPig.

Tak tau le samada projek tu nanti akan diswastakan atau jadi milik kerajaan negeri. Mungkin ada 2 Khalid kat Selangor tu boleh le tumpang tui jadi salah seorang pengarah dalam ladang babi tu nanti.

Anonymous said...

wah hadiah iPig...i like!

usin said...

cuma dua pak. satu iri ati, yg keduanya goblok.... harap org malaysia paham ya......

Anonymous said...

ya aku pun syak dia puncanya...SB..Risik ATM tau ka..atau masih Lelap..nak bodek Najib...

Anonymous said...

Incivilized Donkeys N endangered Species Incompetent Alien Nation

Anonymous said...

Final.........!

Malaysia 0 - Indonesia 5

Sah bin Sahih !!!

Andaikata Malaysia menang...FIFA patut siasat referee !!!

Anonymous said...

politician indon mudah kene sogok dgn nuar bro...

mereka alihkan kesusahan hidup rakyat mereka dgn sentimen benci malaysia...

ANACONDA said...

MUSANGKA 1054 PM...

KAU NI SIAL LA...

ANACONDA said...

AKU AMAT YAKIN SI NUAR PUKIMAK BERTARAF SUNDAL INI ADALAH DALANG KEBENCIAN MAT2 INDON GELANDANGAN INI...

SEDANGKAN BAJU BATEK MALAYSIA PUKIMAK INI BOLEH HINA D INDONESIA...

APATAH LAGI ACARA DLM PERLAWANAN SUKAN...

SIAL KAU NUAR...

Anonymous said...

ramai gak yg bangang, asyik2 coz encik Anwar Ibrahim. Korang x pikir ke kat indon tu. media diaorang x tapis berita yg boleh meyebabkan kebencian antara negara. kt malaysia ni bagus sikit n rakyatnye terpelajar dan beradap. cuma segelintir barua2 yg nk salahkan sedara islam kita DSAB. Sudahlah jangan nk hina dia lagi. Biar dia jadi pembangkang yg baik boleh buat check and balance. Najib dah takbir negara degan baik. Kita sokong dia. aku pun sokong dia gak. kes anwar aku dah lupakan. Jangan fitnah dia lagi!

Anonymous said...

Inikah sifat manusia yg pernah menjadi TPM.
Bersyukur kahadrat ALLAH SWT kerana menyelamatkan kami dari mendapat BEROK menjadi PM.

TUA TUA BEROK
SAEMAKIN TUA SEMAKIn TEROK!

Anonymous said...

Team lain semua naik bas. Tapi team kita hebat sebab naik kereta perisai seagate baracuda!

mae said...

Indonesia tu kan ramai ulamak ... tapi ulamak-ulamak ini nampaknya gagal mendidik hati nurani orang-orang Indonesia ... yang jadi kristian pulak makin ramai ... yang kurang ajar tu ramainya kristian dan islam abangan (islam ikut-ikutan) ...

Anonymous said...

anon 12:49 AM

ko pelik. ko sokong najib tapi ko percaya yg anwar kena fitnah. ko tak reti pikir ke dgn segala bukti yang keluar. kalau aku x sokong najib sekalipun aku tetap tak percaya anwar kena fitnah.

ko jgn pikir anwar ni perkara kecik. negara akan lingkup di tangan dia.

Anonymous said...

Nanon 8.01
Tak de orang yang sesuka hati letakkkan air mani dalam anus orang lain maelainkan B.A.B.I.

Anonymous said...

Aku percaya anwar kena fitnah. Ini disebabkan oleh kelangsungan politik. Aku jugak percaya jika pr memerintah melayu akan jadi terpencil. Jika pr ingin memerintah. Pr memerlukan sokongan melayu in total > go to PAS. Buat masa ini BN berjaya melakukan transformasi 360'. Najib did a very good job. Tapi masih banyak ketirisan, tapi bukan salah najib. n. Pada pandangan aku negeri2 yg dikuasai pr adalah amat sukar ditawan kembali. Contohnya selangor. Diaorg akan all out laksanakan janji pu yg lepas yg blom terlaksana.

Anonymous said...

Anon 8.11

Babi pun tak letak air mani dia kat mana mana kecuali babi tu di pelihara oleh Barang Naik ko

Anonymous said...

kopi panas

kanapa ko pulak panas. najib tu bugis. yup aku admit. tapi ko tau tak malaysia dan indonesia ni dalam satu kepulauan melayu.keturunan ko sendiri pun mesti sikit sebanyak dari baka belah2 sana. kita bukan salahkan negara indonesia tu. tapi rakyatnya yang berfikiran dan berperangai seperti orang yang tak bertamadun. eloknya ban je indonesia ni dari menyertai atau jd tuan rumah mana2 sukan. baru padan muka diaorang yang sombong, bongkah serta angkuh. yang ko kaitkan dengan najib bugis tu kenapa. giler ke apa ko ni. lain kali nak masuk umah orang bagi lah salam dulu. jangan main terjah je.

Dot said...

nwar lambai ni lah yg merasuk mat2 indon dgn fitnah2nya yg tak berkesudahan di sana, dia ni sejibik mcm nizar lambai yg gila kuasa tuh! lambai2 pun nwar ni GANAS bak kata mat sabu....

ini ambo cut& paste dari http://www.anwaraidc.com/?p=1621

Wawancara Ahmad Lutfi Othman dengan Ahli Parlimen PAS, Haji Mohamad Sabu, pada 14 Jun 1998, jam 11.15, di pejabat urusan TAMADUN.
"Angin perubahan itu bertiup ke Malaysia. Khususnya golongan yang menyertai Umno selepas penyertaan Anwar Ibrahim ke dalam Umno, bagi mereka kini adalah peluang untuk mereka menyahkan yang berkuasa sekarang iaitu Mahathir. Sebenarnya gejala nepotisme yang berlaku dalam pemerintah di Malaysia di antara Mahathir dan Anwar, saya meletakkan Anwar Ibrahim lebih ganas daripada Mahathir.

Anwar lebih ganas berbanding Mahathir? Ganas yang bagaimana?

Ya, ini kerana Anwar masih lagi berjawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan yang belum berkuasa penuh tetapi suku sakatnya telah mencipta kekayaan lebih hebat. Bukannya dari segi amaun kerana amaun yang dikumpulkan oleh kumpulan pro Mahathir tentu lebih banyak. Kita boleh bertanya, misalnya adakah Kamaruddin Jaafar atau Kamaruddin Mohd Nor menjadi jutawan segera kerana dia pandai berniaga atau disebabkan sahabatnya menjadi Menteri Kewangan?

Begitulah juga dengan Rani Ibrahim, Marzuki Ibrahim dan Rosli Ibrahim yang naik mendadak dalam perniagaan, adakah kerana mereka pandai berniaga atau kerana saudara mereka menjadi Menteri Kewangan ? Begitu juga dengan bekas setiausaha sulit Anwar, Nasarudin Jalil dan beberapa orang lain yang dekat dengan Anwar naik begitu mendadak. Kita jangan lupa semasa hendak menjatuhkan Ghafar Baba wujud peranan seperti Quek Leng Chan dan beberapa orang jutawan yang lain dalam membiayai golongan tertentu untuk menguasai saham NST dan TV3. Ini semua gara-gara Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan demi mengukuhkan posisinya.

Bagi saya, walaupun Anwar belum mempunyai kuasa penuh, dia sudahpun menunjukkan bakat ”keganasannya” melebihi Perdana Menteri, PM…..kita sudah tahulah yang anak beranak dan suku sakatnya terlibat dalam nepotisme."

walaupun ini kisah lama tp angin gila nwar berahi tu kekal tegar sampai hari ni....perosak bangsa! mat sabu kata kebangkitan Islam akan berlaku di indonesia lps reformasi di sana TAPI MAT SABI SILAP BESAR. SEKARANG BUKAN ISLAM YG KUAT TP PLURALISME YG TERTEGAK DI SANA!!!! nwar berahi suka keadaan ni & cuba utk bawa fahaman pluralisme ni ke negara kita.

JGN SESEKALI KITA BENARKAN!!!! NA'UZUBILLAHIMINZAALIK!!

Anonymous said...

indon dan pas sape lagi keji?