Monday, November 14, 2011

TROJAN HORSE DALAM JCORP ?

siapa mamat wan firdaus ni ?
betul ke dia ni dah menyelinap masuk JCORP ? KLIK SINI

aku tanya betul ke pasal wan mamat ni adalah pengkagum al jubs dan rakan rapat mangkok hayun si nik nazmi.

siapa nik nazmi ?

bapak dia pernah kerja dengan anwar. masa anwar jadi menteri kewangan nik ajis mintak tolong anwar untuk luluskan pinjaman pembekalan air ke kelantan.

bapak nik nazmi yang handle benda ni. anwar tolak mentah-mentah permintaan nik ajis.lepas anwar kena terajang keluar akhirnya leo moggie yang bawak usul ni pada tun m.

SOALAN ?
betul ke si pengkagum anwar iaitu wan firdaus ni dah join JCORP ? 

8 comments:

Anonymous said...

Kenapa tidak beri ruang kepada generasi Y yang berasal dari kumpulan sosio-ekonomi rendah. kenapa asyik pandang kepada generasi Y yang sawah padi tak pernah jejak?

Anonymous said...

YB GHANI TAK ADA LAGI KE ANAK JOHOR YANG PROFESSIONAL DAN BERPENGALAMAN TO ANCHOR JCORP ....KALAU SI WAN FIRDAUS NI TROJAN HORSE SILAP2 JCORP GONNA GO DOWN THE DRAIN.

BIASA TENGOK WAN FIRDAUS NI BILA ADA PROGRAM BICARA NAMPAK DIA NI PRO ANWAR .....YOU CAN SEE VERY WELL.JOHOREANS OPEN YOUR EYES.PREVENTION IS BETTER THAN CURE.

Anonymous said...

jangan ingat kalau PKN jatuh ke tangan pembangkang mereka akan tadbir dengan lebih baik. ini satu persesi yang sama sekali tersasar. jadikanlah PKNS sebagai pengajaran.

Anonymous said...

jadikanlah PKN sebagai wadah untuk membina usahawan dari golongan majoriti.

lebih penting dari itu ialah memberi ruang dan peluang kepada usahawan Melayu yang ada merit untuk menempa nama tanpa mengira darjat.

Melayu Perak said...

MONDAY, NOVEMBER 14, 2011

Gempar! Mana Anwar dapat dana RM 300 juta untuk pilihanraya?

Jangan risau, bukan sahaja ADUN BN yang heboh bertanya mengenai kewujudan Dana Khas RM300 juta di Pejabat Menteri Besar Selangor. Kalangan Ketua-Ketua Cabang PKR juga sedang senyum sampai ke telinga menantikan dana tersebut diturunkan bagi kerja-kerja pilihanraya PKR di Selangor. Anwar dengan sendirinya sudah meletakkan PKR di level yang tinggi sedikit. Selepas daripada ini, kesemua pemimpin DAP dan PAS perlu melutut sedikit kepada Anwar untuk mendapat dana pilihanraya. Hebat.

Dana khas yang diwujudkan atas nama ‘budget code’ MBI ini dikatakan akan diurus oleh beberapa orang tenaga kanan Pejabat MB dan Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor. Anwar mahu diwujudkan penggunaan yang transparent dengan dana ini. Transparent – tetapi masih bertujuan untuk menggerakkan jentera parti.

Kalangan Ketua-Ketua Cabang PKR di Selangor berasa sangat lega kerana Azmin Ali dikatakan akan menjadi antara tenaga yang diperlukan bagi meluluskan penggunaan dana khas pilihanraya Pakatan Rakyat ini. Nama-nama lain: Rafizi Ramli, Faekah Husin dan seorang akauntan Negeri yang sudah dineutralkan menjadi pencinta Pakatan Rakyat tahap maksimum.

RM300 juta ini bukan kecil anak. Malahan, dengan sikap Pengarah JPP Selangor yang sangat ‘tidak mesra’ kepada UMNO/BN; dana ini akan memainkan banyak peranan.

Fokus yang diberikan tumpuan adalah prasarana yang diperlukan masyarakat sekeliling. Yang kecil-kecil sahaja. Bawah RM20k insya’Allah boleh dipohon dan diluluskan dengan kadar segera. Perhatian khas dan istimewa diberikan kepada kerusi-kerusi yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat. Lain-lain tempat akan diberi menurut pertimbangan YB Azmin Ali yang bakal dilantik sebagai ‘core-coordinator’ kepada bajet ini.

Lupa dimaklumkan, dana sama turut boleh dikongsi jentera PR yang bermasalah di negeri lain. Boleh. Tapi tidak dalam jumlah yang banyak. Fokus dan keistimewaan diberikan kepada jentera PKR.

Bayangkan sahaja gerakerja pilihanraya PR yang boleh digerakkan dengan dana RM300 juta ini. Sure mantap.

Khabarnya, beberapa orang wakil PAS Terengganu juga sudah membuat lawatan rasmi kepada YB Azmin untuk mendapatkan bantuan khas. Walaupun dana diletakkan di MBI, namun Azmin diberikan tugas besar dalam mengurus dana ini.

Yang penting, RM300 juta ini sudah menaikkan SAHAM POLITIK PKR di kalangan teman-teman Pakatan Rakyat.

Anwar sudah ada modal politik baru. Tak lah banyak sangat. RM300 juta. Tapi boleh beri kesan jangka panjang.

Gelagat Anwar

Anonymous said...

pencacai jgn jeles.. korang blaja takat spm nk mintak kerja ngan JCORP.. manusia di nilai melalui kebolehan dan kepandaian...

Anonymous said...

RAMAI LAGI YG BERKELAYAKAN DAN BERKULULUSAN YG BOLEH DILANTIK GANTIKAN WAN FIRDAUS DAN RAKAN2 YG KINI SEDANG BERKHIDMAT DI GLC DAN KEMENTERIAN2 DI PUTRAJAYA TUE DAN KEBANYAKAN MEREKA ADALAH YG DI "CADANGKAN"....DAH BANYAK PENDEDAHAN TETAPI TIADA TINDAKAN OLEH KERAJAAN...KALAU KAT KERAJAAN PR NIE DAH LAMA KENA TENDANG...

Anonymous said...

apa kelayakan si w m firdaus tu sampai bole jadi direktor kulim? mamat ni tau apa pasal bisnes?

@anon November 14, 2011 at 3:37 PM

jangan jadi bodoh, berlambak lagi orang melayu yang track record bisnes lagi bagus dari trojan horse ni. hidup ni berlandaskan PENGALAMAN dan KECEKAPAN, bukan pakai teori je. baghal. bisnes man sekolah tak abis pun tapi kalau pandai bisnes, lagi kaya daripada profesor.