Saturday, December 24, 2011

AYUH SABOTAJ SAMPAI HANCUR EKONOMI MEREKA !


Kini tersebar luas di Internet tentang seruan dari segelintir kaum Cina yang menggesa bangsanya untuk tidak memberi sokongan kepada perniagaan melayu lebih-lebih lagi yang berkaitan dengan persatuan Islam dan Melayu. 

Email yang diforwardkan kepada saya menyeru agar memboikot roti Gardenia kerana dimiliki Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary(BERNAS) dan ramai orang Melayu mempunyai kepentingan dalam perniagaan tersebut.

Kebanyakkan kenyataan yang disebarkan bukan sahaja tidak berlandaskan fakta malahan ditokok tambah dengan kata-kata provokasi, antaranya menyatakan masyarakat Cina sering dianiyai oleh orang Melayu, perniagaan milik Raja Gula Robert Kuok disabotaj oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary.


 Kerana rakus dengan keuntungan perniagaan, mereka mencetuskan propaganda dengan mengharapkan simpati dari kaum mereka! Kini mereka telah melampaui batasan dengan mencetuskan sentimen perkauman, ada yang melontarkan kata-kata penghinaan seperti “PERGI MATI MELAYU BABI”, “MELAYU BODOH” dan sebagainya.Jika taktik kotor ini berterusan, dikhuatiri bukan sahaja akan memberikan kesan kepada perniagaan milik Bumiputera malahan bakal mencetuskan kebencian & perbalahan antara kaum.Kita lihat sendiri apa yang mereka katakan?:Di Facebook:

Image: Roti MassimoRingkasan posting di Facebook:ALL MALAYSIAN MUST KNOW THAT LAST TIME GARDENIA BUYS FLOUR FROM FEDERAL FLOUR MILL (FMM). RECENTLY GARDENIA WAS ACQUIRED BY BERNAS AND THE FIRST THING THEY DO IS THEY STOP BUYING FLOUR FROM FFM BECAUSE FFM BELONGS TO ROBERT KUOK. NOW, YOU ALL KNOW WHY ROBERT KUOK NEEDS TO LAUNCH THE MASSIMO BREAD


.MALAYS IS TAKING OVER OUR (THE CHINESE BUSINESSMAN) PROPERTY. THIS BUMI, THEY CAN’T TAKE AWAY PEOPLE’S BUSINESS THEY WILL TAKE AWAY PEOPLE’S BIG CUSTOMER. DO THEY REALLY HATE THE CHINESE BUSINESSMEN SO MUCH?PLEASE FORWARD THIS MESSAGE TO ALL THE MALAYSIAN CHINESE. USE THE UNITED STRENGTH OF CHINESE TO SEND GARDENIA TO HOLLAND (MAKSUDNYA BOIKOT GARDENIA).


Antara komen-komen:
Terjemahan:23 NOVEMBER 201111:28PM BUTTER LAUMEREKA DENGKI DENGAN KEJAYAAN ORANG LAIN. APA BEZANYA ORANG MELAYU DENGAN PENCURI?


24 NOVEMBER 20111:37AM DESMOND TEE DESMONDPERGI MATI MELAYU BABI! TAK ADA KELEBIHAN! JADI MEREKA MENCURI!! ORANG MELAYU LOW CLASS!!


2:49PM BECKY WONGTANPA ORANG CINA YANG MEMBANTU ORANG MELAYU, BOLEH KE MEREKA HIDUP SAMPAI SEKARANG? AMBIL BALIK DUIT YANG PERNAH KITA BAGI, SEMUA BABI-BABI INI TAK KAN MAMPU BUAT APA-APA. 


TAK LAMA LAGI MEREKA AKAN TAHU AKIBATNYA. MANA ADA 1 MALAYSIA, SEMUANYA TIPU! MEREKA SURUH TOLAK DISKRIMINASI KAUM TAPI MEREKA YANG MENGAMALKANNYA??


5:14PM STEVEN LONGMATILAH MELAYU BABI GEMUK MAK DIA!!BIADAP!!! SEOLAH-OLAH KITA ORANG MELAYU HANYA MELUKUT DI TEPI GANTANG! SUDAH CUKUP DENGAN KUTUKAN & HINAAN KEPADA ORANG MELAYU. 


MARI KITA BUKTIKAN SIAPA YANG PERLUKAN SIAPA! MARI KITA LANCARKAN BOIKOT ROTI MASSIMO INI KERANA KEBIADAPAN MEREKA!

99 comments:

Anonymous said...

GAP..

SILA SENARAIKAN SYARIKAT RUNCITAN KEPUNYAAN CINA..

MARI KITA BOIKOT..

JUSCO? TUKAR KE MAIDIN..

Anonymous said...

aku bukan seorang yang rasis...aku masih pergi ke kedai cina.....tetapi kalau benda macam ni...berterusan.....aku rasa aku akan jadi lebih rasis....terhadap kaum ini........

Anonymous said...

Cilakak punya cina gampang.... Apa korang nak mampos

Anonymous said...

AKU PASTI ROTI MASIMO NI DICAMPURKAN LEMAK BABI JADI KENA INGAT LAH KITA ORANG ISLAM.

Anonymous said...

satu bangsa yang tak pernah bersyukur, kerana pegangan agama yang tipis. tembolok kena isi, moral tolak tepi.
bangsa ni zaman dulu hormat kat melayu dan Islam, masih, walaupun tipu kiri kanan..
sejak kaya dan jadi jutawan rasa hormat tu dah berakhir, nampak macam tak sedar diuntung pun ada. kadang-kadang rasa macam melayu pulak yang menumpang. tak terlintas ke dalam fikiran mereka, asal usul datuk nenek mereka? kerana melayu baik sangat, maka mereka boleh duduk dengan aman di negara ini. jika melayu yang menumpang di negara mereka, bolehkah melayu begitu bebas macam mereka?
jangan biadap sangat, konon ekonomi mereka yang memajukannya. kalau tak kerana pemerintah melayu yang membenarkan, keamanan negara terjamin kerana melayu yang jaga, kamu semua tak akan begitu senang. melayu lebih banyak jasa membangunkan negara ini, kami memaksudkannya. kamu semua hanya sambil lalu saja, bukan nak sangat memajukan negara, kamu hanya mengisi tembolok nafsu nak kaya.

Anonymous said...

kalu difikirkan betul2 tanpa melayu sebagai pelanggan kedai cina, diaorang akan mampus... tengok population melayu sudah mencukupi... melayu yang mengkayakan cina... beli dari cina ertinya beri keuntungan kepada cina...

Anonymous said...

ho ho ho
Massimo must go !
Support bumiputra produk.

Anonymous said...

KITA KASI BUNGA, DIA BALAS KITA DENGAN TAIK ! TIADA SEMANGAT MUHIBBAH LANGSUNG ! KALAU GITU AKU AKAN AJAK KELUARGA DAN SANAK SAUDARA ,KAWAN DAN JIRAN TO BUY CHINESE LAST. INILAH BETUL BETUL RECIPROCAL DAN ACTION AND REACTION .

Anonymous said...

pandangan rendah china terhadap melayu tak boleh dinafikan. kelebihan mereka dari beberapa segi dilaungkan, tanfa sedar diri kebolehan sesuatu bangsa fitrah Tuhan. kalau depa pandai bisnis, melayu juga boleh. tapi melayu lebih terikat kepada kejujuran, takutkan balasan Tuhan. china lebih suka menipu. sikap menipu itu jadi darah daging mereka sejak azali. cerita kelasik tentang penangguhan serangan raja suran terhadap negeri china membuktikan kepakaran menipu orang china.
negara lain didunia ini banyak yang maju, tapi bukan kerana ada china.
sedar tak sedar cerita filem dari USA dah melambak pelakun china. ertinya bangsa ini walaupun rasis tapi tak malu, sanggup merempat, bukan kerana apa? kerana wang ringgit.

Anonymous said...

Sokong. Buat biar sampai mereka terasa kesannya, bukan sekadar hangat taik ayam. Bukan MASSIMO aje perlu diboikot tapi semua jenis barang makanan, minyak masak, segala jenis tepung, McD dsb kerana ditanggung halal oleh kafir adalah amat meragukan. Robert Kuok adalah orang terkaya di Msia tapi masih tamak haloba sehingga tergamak menganiaya perniagaan orang lain, jauh sekali hendak membantu.

Anonymous said...

BerTenanglah..

Hanya kerana dua tiga kerat mangkuk hayun Cina ini janganlah kerharmonian Negara kita selama ini tergadai. Inilah yang dinanti musuh musuh negara.

Pengajaran dari semua ini senang sahaja. Mereka senang maki hamun bangsa Melayu kerana dari kaca mata mereka Melayu tidak ada senga lagi. Antara kita telah berpecah kerana Politik.

Melayu PKR sendiri mengapi-apikan orang ramai supaya benci UMNO yang sinonim dengan Melayu. Kalau dulu mana ada bangsa lain berani bersuara terang terangan sebegini? Fikir2kanlah walau siapa pun anda dan parti apakah idola anda.

Melayu bersatu Melayu Padu.

Anonymous said...

Aku kata dah ...

Kita kena perkasakan industri2 Islam & Melayu. Tolak tepi politik demi perjuangan ini.

Ayuh jihad ...

Anonymous said...

LEPAS NI MARILAH KITA DIDIK ANAK2 KITA, ANAK2 JIRAN KITA, ANAK2 SEDARA KITA, ANAK2 BANGSA KITA SUPAYA BERPEGANG KEPADA PRINSIP 'KEDAI/BARANGAN/SERVIS KAUM CINA ADALAH PILIHAN TERAKHIR'.MEMANG DARI DULU LAGI 'KUASA MEMBELI DI TANGAN KITA'

tontojr said...

Kempen aku

BUY CHINESE LAST!!! Skrg ni pun nak sarap, nak lunch, nak minum ptg@lepak2 dgn member, aku sarankan pi kedai melayu. Sedap ke tak sedap blkg kira. Klu tak sedap bgtau tuan kedai dgn cara berhemah. Lambat amik order ke, lmbt antar order ke,just bgtau dgn cr berhemah.
Kedai mamak pun jgn lepak lagi. Bukannya geti nak ckp bhs melayu.
Ni bkn nak ckp rasis, tp kenyataan.

Melayu Perak said...

BELILAH BARANGAN DARI KEDAI ISLAM TAK KIRA MAMAK KE MUALLAF KE MELAYU KE.....

INI KIRA FARDHU KIFAYYAH....

KALAU TAK ADA KEDAI MELAYU KITA USAHAKAN BINA SATU....KALAU TAK ADA DESAK KERAJAAN MINTA KR1M DIADAKAN....

WAJIB KITA BELI DARI KEDAI ISLAM TERMASUK MAMAK

Anonymous said...

Allah bagi aku rezeki dapat peluang belajar di UK. Sama sama bersaing dengan cina melayu india met salleh, yahudi dll bangsa. Aku tak nampak cina hebat pun?
Yang beza ialah usaha. Kalu rajin success malas ..gagal. tu je.

Cina2 yang mana kurang ni kena di peringatkan asal usul mereka.

Melayu Perak said...

boikot barangan Cina...BUY CHINESE LAST.....

jangan-sekali sekali melayu beli dari kedai CINA....

kalau tak ada kedai Melayu beli dari kedai International...ingat jangan sekali-kali beli dari kedai Cina....

bukit selumpit said...

mereka kata mereka bagi wang kat kita,boleh tanya sikit.beri percuma atau ada maksud disebaliknya.Kalau kita berkerja dgn mereka,nampak sungguh kekejaman bangsa ini.dahlah gaji kecik berbanding dgn bangsa dia sendiri.Kalau dia taukey habis tenaga dan keringat kita di perah gaji ciput.bangsa dia sendiri walau kelulusan tak ada,tapi gaji lebih dari kaum bumiputera yg berkelulusan.Saya bertugas dgn GLC federal,dulu masa dlm goverment,kita punya director bangsa dia,ada ke patut bangsa dia yg menulis nama dia sendiri pun tak reti,dapat juga kerja berbanding dgn bumiputera.ada satu company yg satu ketika dulu bisnes teras mereka adalah kayu balak.Dekat pejabat dia orang rasis habis,jawatan dari atas sampai ke kerani milik dia orang.hanya 2 jawatan yg mereka tak nak,iaitu opis boy dan tukang cuci tandas/sapu sampah milik org bumi.cuba tanya dgn mereka semua nie siapa sebenarnya yg menindas?

sabar said...

Gap patut galakkan slogan berikut. Buy muslims fir st.

Anonymous said...

ADUII AKU KONPIUS LAA..MANA SATU BETUL NI..PUAK UMNO KATA ANWAR KAYA RAYA..PUAK PR CKP MAHATHIR PULAK YG KAUT HARTA..KONPIUS LAA..CUBA KAU ORG BAGI BUKTI2..TAPI YANG AKU NAMPAK ZAHIR NYA..CARA HIDUP ANWAR DAN KELUARGA DIA TU BIASA2 JER..ANAK MAHATHIR PULAK KELUAR DLM MAJALAH DAN SURATKHABAR SALAH SEORANG YG TERKAYA DI ASIA..KONPIUS2..HEBAT JUGAK LAH BISNES ANAK MAHATHIR NI BOLE KAYA SAMPAI BERBILION2 NIH..ADUIII TERUK NAK JAWAB KAT ALLAH..MANA DAPAT DUIT BANYAK2 NIH..

Anonymous said...

Ok 100% setuju!

Langkah pertama aku boikot roti MASSIMO!!

~ org shah alam

rakab said...

Tak guna kita buat baik dengan bangsa puaka ni..

agak-agak jer..

Anonymous said...

helo chinese bastard..tak sedar diri..many years you have dominate the businese activities in malaysia.malay now wants to compete what is wrong with that..If chinese businese man not happy to do businese they can go to singapork to do businese..chinese are the greedies lot.

Anonymous said...

BANYAK ORG2 MELAYU ISLAM KAT MALAYSIA NIE TAK TAU ATAU TAK NAK AMIK TAU KUASA BELI MEREKA DINEGARA INI LEBIH 60%.KALAU ORG ISLAM MELAYU SELURUH MALAYSIA INI PAKAT SATU HATI SEMUA TAK BELI KEDAI HARBI NIH BOLE SENANG LENANG KE PUAK NIE KAT NEGARA INI.MEMANG BAGSAT MALAUN PUAK2 NIE

Anonymous said...

Sebenarnya kalau orang Melayu berniaga,kita bisa mengalahkan orang cina.Biasanya peniaga cina lebih tamak,lalu meletakan harga yg amat tinggi,sedangkan orang Melayu lebih bersikap sederhana dalam mencari keuntungan.Oleh itu dari segi harga kita boleh mengalahkan mereka.Hanya tingkatkan sedikit lagi kecekapan dan mutu, pasti perniagaan orang cina boleh lumpuh.Tengok saja kesannya KR1M nanti.Tapi misti istiqamah dan tingkatkan keberanian utk berniaga.

Orang Melayu sekarang dikalahkan kerana perang siakologi.Melayu di katakan lemah dari segi perniagaan,lalu kita mengiyakannya.Kata-kata begini bukan hanya datang dari org bukan Melayu malahan dari orang Melayu sendiri,dari pemimpin politik hinggalah ke pegawai kerajaan,mana yg tak menghina dan melemahkan orang Melayu?.Hari-hari kita di katakan lemah,lemah,lemah... dan kita tidak pernah melawan malahan mebenarkan saja.

Orang Melayu dan Umno senasib,tidak ada siapa pun yg berterimakasih pada orang Melayu walaupun org Melayu sudah banyak 'memberi muka'.Begitu juga lah Umno,walau pun sudah banyak berjasa tapi sekarang di nafikan jasa tersebut oleh mereka yg sombong.Hidup Melayu ,Hidup Umno,hancurkan mereka yg sombong ,dan tamak.

Anonymous said...

Inilah sebenarnya hati orang Cina. Jahat !! Hati parti DAP pun sama, Jahat!

PAS dan PKR bersekongkol dengan DAP. Parti chainis Cina yang tebal. Depan cakap mani tapi blakang dia mainkan bontot Melayu !! Melayu Oh Melayu!!

Anonymous said...

Tak habis2 mat anon 11;03 ni. org bercerita tentang roti dia cerita tentang politik.

Inilah sebab Cina naik tocang. Org Melayu taksub sgt nk berpolitik sampai bangsa sendiri berpecah belah.

Sedarlah sikit mat anon 11:03 ... politik = kuasa + wang. Jgn taksub sgt dgn politik & org politik. Org bwh sokong bagai nk rak tapi yg senang org kt atas tu. Sama aje kedua-dua belah pihak.

Anonymous said...

Inilah sebenarnya hati orang Cina. Jahat !! Hati parti DAP pun sama, Jahat!

PAS dan PKR bersekongkol dengan DAP. Parti chauvinis Cina yang tebal. Depan cakap manis tapi blakang dia mainkan bontot Melayu !! Melayu Oh Melayu!!

Anonymous said...

menyesal plak terbeli roti tu..lepaih haram aku nak beli

Melayu Perak said...

ROTI MASSIMO ADA BABI....

JANGANKAN MAKAN PEGANG PUN HARAM....

DISAHKAN OLEH JAKIM.....

Anonymous said...

Kita promosi kan barangan buatan melayu yg sudah tentunya halal 100%. Galakan peniaga melayu buka kedai runcit sama ada kecil atau besar..Kerajaan harus beri peluang org melayu niaga sama ada kecil2 atau besar..Galakan banyak kedai mini mart saperti MYDIN.Good luck to malay busineseman.Tapi ingat sembahyang jgn lupa ashik nak niaga dan jgn lupa tuhan.

Anonymous said...

keling lagi rajin dari cina.. sebab keling makan biawak..cina makan babi..ketiak bau tengit..tak mandi..berak tak basuh main celet je dgn tisu..lps tu buang merata2..siang kerja mati2..malam minum todi,main judi,cinadoll..

Anonymous said...

ni citer aku ptg tadi..aku nak cari barang ganti kereta..aku tanya bengkel org kita..harga RM240..aku p test kedai cina..mulut manis jer kata..RM280..kalau mau cepat2 order nnt harga mau naik lagi...lahanat betul..!!!

patut lah lahanat ni kaya..MENIPU TAK SUDAH SUDAH..!!!!! AKU SOKONG UTAMAKAN EKONOMI / PERNIAGAAN ORANG KITA.

Anonymous said...

hina melayu dan hina agama Islam, macam dunia ni milik dia. tak suka sangat balik negeri, malaysia ini melayu yang punya. tak payah berdolak dalik fasal ekonomi. kalau ditakdirkan orang putih tak bawak china ke tanah melayu, melayu akan merempat ka? masa pemerintahan zaman dulu, melayu tak mati pun, malah melayu belayar ke seluruh dunia. melayu tak impot kapal layar dari china? sedar tak, china bawa budaya maksiat budaya jahat ke dalam masyarakat melayu? china bawak binatang najis. melayu tak suka tapi sebab baik sangat, melayu bertoleransi. ada china boleh bertoleransi dengan melayu? tentu payah! kerana hidup china adalah duit, duit, duit

WakJ Zoner said...

Salam Gap

Sila rujuk komen2 yg ada dalam link yg aku sediakan kat bawah nih..Bermati-matian dia org dok pertahan roti massimo ni lebih bagus dr roti gardinia

http://forum.lowyat.net/topic/2049659/all

Harap komentar yg lain dapat join sekali..

terima kasih

Melayu Perak said...

roti high 5 dan massimo ada babi....

jangan beli....

duit yang buat kilang-kilang nih dari duit haram....

Esperalzi said...

Kalaua ikut aku, aku mau lakukan ini semua pd kaum Cina cibai ini"

(1) Tutup semua sekolah dan sistem pendidikan Cina kecuali program bahasa Mandarin di fakulti2 bahsa di universiti kita..
(2) Hapuskan semua suratkhabar berbahasa Cina dan paksa semua akhabr ini bertukar ke bahasa Melayu
(3) hapuskan semua program bahasa Cina di TV dab radio baik milik kerajaan maupun milik swasta
(4) Haramkan iklan bahasa Cina di semua premis perniagaan di Malaysia.
(5) Boikot semua produk dan perniagaan Cina. Untuk ini kita perlu satu senarai produk keluaran org Cina..
(6) Elakkan membeli barangan dan perkhidmatan di premis2 perniagaan milik Cina - kedai woksyop kereta, kedai komputer, kedai runcit, farmasi,kedai barangan basah (sayur dan ikan), kedai fotostat, kedai alatuluis, stesen minyak m ilik org Cina, kedai buku, hotel, pusat tuisyen, chalet, dan apa saja milik org Cina
(7), Of course, yg tak dapat elakkan kita terpaksa langgan juga, sama dgn mereka terpaksa langgan benda yg tak dapat dielak
(8) kalau ada anak2 di sekolah Cina, kelaurkan segera

Yb Raz said...

memang tak wujud 1malaysia..aku sendiri benci 1malaysia..orang melayu islam mesti bangkit berjihad didalam ekonomi..kalau umat islam pegang ekonomi, umat islam boleh pegang 1 dunia insyaallah

hani.. said...

assalam. ku selalu lihat melayu berebut2 beli dr kedai cina. walau mahal 50sen org melayu xberani beli dr kedai melayu.org melayu belum ada kesedaran utk melihat melayu maju dlm perniagaan....dlm murah tipu timbangan..tipu ukuran meter..byk lagi kalau dikira. sedar la

Anonymous said...

Jom kita boikot.....setuju 100%. agak2 bila korang semua nak start. Saya dah sbb buka kedai runcit di pekan yan kedah.

Anonymous said...

https://www.facebook.com/pages/%E6%88%91%E4%BB%AC%E5%85%A8%E5%8A%9B%E6%94%AF%E6%8C%81%E6%B0%91%E8%A1%8C-We-Fully-Support-PKRDAP/132309263482799

fakta yang peristiwa berdarah yang cuba diselewengkan oleh si mata sepek..

tolong amik perhatian

Langsi said...

Ni ape plak ni... nak alih isu hangat ke?

Takkan tak hingat thread yg nko postkan pada 22 Dis 2011 ttg KhirToyo... betapa kuat dan yakinnya sokongan nko pada KhirToyo!

Takyah TokHakim jatuhkan hukuman... dari nama je dah tahu sifat almaklum anak Toyol... kaki rembat duit!

Jgn risau... tu sume kempen PRU13! Dah dekat PRU jadi tunjukkan KERAjaan UMNgOk Be-eNd tegas. Hukuman ditangguh sehingga keputusan rayuan. So... rayuan nanti lepas PRU13, dalam rayuan sure menang punya... gitu la gamaknya mak-kak-mah Msia!

Takcaye cer tanya SERBAN OF GOAT!

Takkan diamkan aje isu KhirToyo ni GAP... dulu bukan main lagi nko pertahankan, takkan sengap plak kot!

matrengganu said...

JUSCO tu Jepun la.........

Anonymous said...

perkara ni aku dah tau lama dah...

sebelum isu roti ni lagi tapi aku solo terpaksa la buat dlm diam...

apa pun aku harap melayu sekarang harus sedar sebab dalam masa yg mendatang ni lagi sengit perang ekonomi dan psikologi dgn kaum bangkai babi ni...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Kawan aku org Cina sendiri bgtau yg orang Cina nie bertuhankan duit. Takde salah atau betul, yg penting duit.

Anonymous said...

Sdra GAP Izin saya,
jangan lupa SDRA SDRA ABT semua di sini dan di seangakatan;

1.NAMWEE ... nasi lemak siapa kasi tolong dia ? Siapa yang berlakon ngan dia ?
2. David teo ... siapa yang kuat tonton Wayang dia ?
3.Air Asia siapa yang kuat sekali tolong dia dan siapa kuat naik AA ?
4.SP Sri Setia siapa yang beli saham comapny dengan cash tunai beratus juta ?
5.Old Town white coffee siapa pengerusi syarikat tu ?
6.Ayama 40 % bekalan dari Melayu , siapa yang bekal 60 % ?
7.Kedai KR1M ,kilang kilang yang membekal barang ,siapa yang punya "
8.Kilang Besi kilang simen nak buat rumah suapa punya towkay ?
9.Siapa kah majikan yang mengajikan 2.3 juta warga asing ?
10.Siapa kah majikan yang mengajjikan 300,000 amah dan pekerja "domestik" ?
11.Menteri mana kah yang mesasar 7 juta tourist dari negeri cina ?
12.Menteri mana kah yang ada kuasa kawalan barangan ubatan dan farmasi
sehingga barangan farmasi naik harga tiap 3 bulan ?

Jadi kalau nak tolong Orang melayu
boikot barang dari kedai cina, mesti ada strateji yang amat luas dan meliputi untuk memberi kesan yang tegar.
Orang Melayu sangat indie bila nak keluar duit dari poket sendiri nya,contoh kedai barang mas di KL siapa yang kuat beli barang mas ?
Kat Kota Baru Kelantan, orang melyu punya kedai Mas ber lambak,tapi orang kita masih pergi kedai mas cina ,amacam ?

Stesen TV9 di asas kan bahwa purchasing power kuasa pembeli adalah RM1.5BillionRM setiap bulan !
50 % pelangang Astro adalah orang Melayu.
SOGO KL -- 80 % pengunjung dan pembeli orang Melayu
Tapi .......... aku punya duit...

arjuna waspada
changkat lobak

Anonymous said...

ANAK HARAM PUNYA KAUM BABI NI PUN MENGAKU KAT AKU YG KAUM BABI NI PERLUKAN ORG MELAYU ADA DI PENANG UNTUK JANAKAN EKONOMI KAUM BABI DI PULAU PINANG...

LEBIH DARI 50 ORG KAUM BABI NI AKU SURVEY...

JAWAPAN SEMUA LEBIH KURANG SAMA JER...

APALAGI YG DITUNGGU OLEH SAUDARA2 KU SEKALIAN...

MARI KITA BOIKOT KEDAI KAUM BABI NI SEMUA...

PEJUANG HAMAS...

Anonymous said...

Kalau u all nak tahu...cina takan beli punya kat kedai orang melayu...walau pun harga yang di tawarkan lebih rendah dari kedai mereka.Cuma orang melayu jer yang terhegeh hegeh beli kat cina.

Anonymous said...

arjuna waspada
changkat lobak

December 25, 2011 1:32 AM
_________________________________

KALAU TAK KEBERATAN TOLONG LA SUMBANGKAN IDEA KEPADA KAUM KITA UNTUK BERJIHAD EKONOMI.

INSYAALLAH KITA AKAN BERI IMPAK WALAU TAK SEBESAR MANA TAPI KAUM BABI NI AKAN TERASA JUGAK...

KALAU 10 PERUNCIT KAUM BABI NI KITA DAPAT JAHANAMKAN 2 PUN DAH CUKUP KUAT UBTUK PERMULAAN...

KEPADA KAUM MELAYU YG KAYA KEPARAT NI JGN LOKEK NAK TABUR MODAL UNTUK GUGATKAN EKONOMI KAUM BABI NI SEMUA...

DI PENANG NI SEKARANG NI RAMAI KAUM KITA YG MEMBELI PERFUME DARI KEDAI ORG ISLAM YG MENJANJIKAN PRODUK YG HALAL DAN BEBAS ALKOHOL...

PEJUANG HAMAS...

Anonymous said...

Anonymous said...

Kalau u all nak tahu...cina takan beli punya kat kedai orang melayu...walau pun harga yang di tawarkan lebih rendah dari kedai mereka.Cuma orang melayu jer yang terhegeh hegeh beli kat cina.

December 25, 2011 1:39 AM
___________________________________

LU TUNGGU LA MAT PET NANTI PI SHOPPING KAT KEDAI KAUM LU NANTI...

LU PUN MACAM BABI...

BUKAN SEMUA ORG TERHEGEH MAU BELI TAPI PERUNCIT BABI YG MENANGIS MAU JUAL...

Anonymous said...

BOIKOT JANGAN TAK BOIKOT!!! Kedai mamak ada.Kedai india ada.Kedai melayu pun ada.

Anonymous said...

GAP perlu mulakan gerakan boikot kedai Cina .. Kami akan sokong... Celaka kau orang Cina tak sedar diri menumpang di Tanah Melayu...

Melayu Perak said...

KANTOI ! DAP PENYUMBANG BESAR KEPADA KENAIKAN INDEKS RASUAH DI MALAYSIA.
at 1:40 PG
Reactions:

Haiyaaa ... Wa Sutak Kantoi Mohong Musat ! Cilakak Manyak Suwey wooooo ... Najib Lu Manyak Bagus Perintah Malaysia.

FITNAH MEGA PAKATAN:
INDEKS PERSEPSI RASUAH.

Persepsi paling jahat yang dimainkan oleh DAP rasis melalui badan tajaan induk sekutunya Socialist International klik di sini SOCIALIST INTERNATIONAL iaitu Transparency International klik di sini TRANSPARENCY INTERNATIONAL (Transparensi Internasional adalah sebuah badan yang ditubuhkan oleh gagasan Sosialis Internasional, justeru itu lapurannya adalah prejudis) ialah mengenai CPI (Corruption Perception Index ) - Indeks PERSEPSI Rasuah. Ini yang tertera pada Transparensi Internasional mengenai badan itu:-
Since its founding in 1993......Politically non-partisan, TI does not undertake investigations of alleged corruption or expose individual cases, but at times will work in coalition with organisations that do.
Terjemahan bebas :-
Sejak penubuhannya pada 1993 ..... non-partisan politik, TI tidak menyiasat dakwaan rasuah atau mendedahkan kes-kes individual ,tetapi adakalanya berkerjasama dengan organisasi yang melakukannya.)
Pautan ke Transparensi Internasional Malaysia di sini TI-M anda semaklah sendiri satu persatu Ahli Eksekutifnya samada benar TI-M merupakan sebuah badan yang non-partisan politik.

Kita perlu meneliti samada CPI yang dikeluarkan oleh TI-M tersebut boleh dipercayai atau tidak dan jika dipercayai apakah perspekstif yang boleh disimpulkan? Lihat jadual di bawah ini:-

Tempoh
2001 - 2007
Sebelum Pakatan tadbir 5 buah negeri kedudukan Malaysia antara 44 -33 dengan kadar turun naik 1 -3 anak tangga setahun.

2008 -2009
Malaysia mendadak naik ke paras 11 anak tangga . Ini semasa Pakatan tadbir Perak , Selangor, Pulau Pinang, Kelantan dan Kedah.

2009 - 2011
Setelah Perak di ambil semula, tetapi Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan masih kekal di bawah tadbir Pakatan , Malaysia naik 4 anak tangga.

Namun CPI score dari 2001 - 2011 menampakkan penurunan yang ketara kecuali pada tahun 2008 berlaku tsunami.

Perhatikan juga jumlah negara-negara yang terlibat dalam bancian. Ada pertambahan dan pengurangan bilangan.

Dengan menggunakan selektif data , Kit Siang dan DAP rasis memainkan FITNAH MEGA kononnya rasuah semakin meningkat semasa pentadbiran DS Najib. Helo, 4 buah negeri di bawah tadbiran Pakatan. Kita sendiri maklum mengenai kes TBH. Itu kes rasuah pihak mana? Begitu juga dengan dakwaan rasuah mengenai penyelewengan kuota kontrak bumiputera yang di sapu bersih oleh DAP rasis.

Melayu Perak said...

Sebelum 2008, kedudukan Malaysia tidak banyak berubah pun. Malah jika di lihat pada mata CPI ternyata semasa pentadbiran DS Najib, mata yang diperolehi oleh Malaysia semakin menunjukkan penurunan.

2008 - 5.1% berbanding 180 buah negara
2009 - 4.5% berbanding 180 buah negara
2010 - 4.4% berbanding 178 buah negara
2011 - 4.3% berbanding 178 buah negara.

Kalau rasuah semakin meningkat sudah tentulah mata CPI semakin meningkat kenapa pula semakin menurun ? Takkan Kit Siang pun gagal matematik dan tidak tahu membaca data? Alah kantoi alh apek tua Sosialis buat FITNAH MEGA. Menipu sahaja kerjanya.

Di sini kita melihat bahawa data CPI yang dikeluarkan mempunyai dua data bertentangan. Pertama, kedudukan anak tangga dan kedua jumlah mata CPI yang diperolehi. Hairan bukan?

Tapi yang nyata sebelum 2008, kedudukan Malaysia tidak banyak berubah tetapi selepas 2008 kedudukan Malaysia banyak berubah secara mendadak manakala mata CPI yang diperolehi semakin menurun.

Anda fikirlah sendiri. Apa yang nyata apek tua sosialis memang pandai putar belit seperti Anwar Ibrahim dengan data yang dikeluarkan oleh sebuah badan yang dilahirkan dari gagasan Sosialis Internasional yang mana parti apek tua sosialis (DAP rasis) itu menjadi ahlinya.

Siapa kelentong siapa? Baca seterusnya di sini OHPEMERHATI.

Kalau apek tua sosialis dan DAP rasis boleh menipu dalam bermacam isu, tidakkah ianya suatu indikasi bahawa mereka juga menipu melalui FITNAH MEGA data CPI , TI-M?

TEPUK DADA TANYA IMAN!

Anonymous said...

Seruan kepada pengikut setia PAS dan PKR Se Malaysia.

JANGAN SEKALI DIDENGAR, DIPERCAYAI DAN DIKUT SARANAN PUAK2 UMNO NI.

Semua mesti teruskan membeli barangan orang cina, mereka ini yang membolehkan orang melayu tumpang senang. Jakim yang menyatakan Massimo dan High 5 ada babi adalah arahan daripada UMNO.

Anonymous said...

Halau cina makan babi naik tongkang balik tongsan... jom kita halau cina balik tongsan... kita ramai2 halau cina balik tongsan.... askar melayu jom halau cina balik tongsan... org2 kampung halau cina balik tongsan. peniaga2 cina di kampung2 melayu mesti dihalau balik tongsan...

Anonymous said...

SEMOGA BANGSA MELAYU YG BERBALAH KERANA BERLAINAN FAHAMAN POLITIK DAPAT AMBIL IKTIBAR,
MASA UTK KITA BERSATU.
BANTULAH PENIAGA2 KITA DARI YG KECIL SAMPAI YG SUPERB!
PEMIMPIN2 UMNO DAN PAS JANGAN TANGGUH2 LAGI.
BERSATU KITA SEMUA SAPERTI MANA YG DITUNTUT ISLAM!
BANYAK CARA UTK BERSATU,
TUAN2 SEMUA BIJAK pANDAI.
BERSATU HATILAH KITA.

Anonymous said...

Anonymous said...

Seruan kepada pengikut setia PAS dan PKR Se Malaysia.

JANGAN SEKALI DIDENGAR, DIPERCAYAI DAN DIKUT SARANAN PUAK2 UMNO NI.

Semua mesti teruskan membeli barangan orang cina, mereka ini yang membolehkan orang melayu tumpang senang. Jakim yang menyatakan Massimo dan High 5 ada babi adalah arahan daripada UMNO.

December 25, 2011 2:47 AM
_______________________________

TAHNIAH KERNA ANDA TELAH BERJAYA MENJADI ANJING CINA YG BAIK...

INSYAALLAH KITA AKAN BERJUMPA JUGAK 1 HARI NANTI JIKA DIIZINKAN ALLAH TAALA...

PEJUANG HAMAS...

Esperalzi said...

Anonymous said...
Seruan kepada pengikut setia PAS dan PKR Se Malaysia.

JANGAN SEKALI DIDENGAR, DIPERCAYAI DAN DIKUT SARANAN PUAK2 UMNO NI.

Semua mesti teruskan membeli barangan orang cina, mereka ini yang membolehkan orang melayu tumpang senang. Jakim yang menyatakan Massimo dan High 5 ada babi adalah arahan daripada UMNO.

December 25, 2011 2:47 AM
-----------------------------

Kami bukan puak UMNO, kami org Melayu dan Islam, dan kami dapati kafir2 Cina nak boikot perniagaan Muslim. Kamu ni bukan Melayu/Muslim pun tp aku agak kamu ni Cina kafir berlagak Melayu. Tp kalau kamu ni Muslim, kamu akan dimasukkan ke neraka Jahannam krn menyeru kepada permusuhan dan pergaduhan sesama Islam. Kamu ni barua dan pengkhianat agama Islam. Kalau Cina buat org Melayu senang, Melayu pun selama ni buat Cina senang krn org Melayu melanggan produk Cina tanpa perasaan rasis. Aku peduli apa org PAS tak sokong boikot Cina, PAS spt kau adalah Melayu2 kafir. Aku selalu doa kpd Allah agar kampung halama Melayu2 PAS dilanda rsunami biar mampos semua. Kalau dah ada PAS, org Melayu/Muslim tak perlu musuh lain, PAS saja pun dah cukup menjadi musuh bangsa Melayu dan umat Islam. Semoga Allah datangkan tsunami, gempa bumi, banjir besar, kebakaran, penyakit, tanah runtuh, kemarau panjang dan kesengsaraan kpd setipa kampun halaman dan penempatan org2 PAS...Amin Ya Rabbal Alamin..

ANACONDA said...

AKU BELI & MAKAN ROTI FEDERAL BAKERY JE...

KADANG2 BELI GAK GARDENIA...

PUKIMAK KAU NUAR...

ANACONDA said...

ALAH, AKU KENAL SANGAT MAJORITI TABIE BANGSA MELAYU NI...

HANGAT2 TAIK AYAM...

SEMANGAT BANGSA MAKIN LAMA MAKIN MENIPIS...

SESAMA MELAYU BERANILAH...

BANGSA YG TAK MAHU LIHAT BANGSA MELAYU SENANG BANGSA MELAYU SENDIRILAH...

SALAH SATU KELOMPOK BANGSA MELAYU PUKIMAK ADALAH BANGSA MELAYU YG TAKSUB TAHAP CELAKA DLM PAS...

DGN DAP BUKAN MAIN SANJUNG D MULIAKAN, PANTAT BINI PUN SANGGUP D KANGKANGKANNYA...

CUBA DGN UMNO...

KRISIS HASSAN ALI & NASHARUDIN DLM PAS, CUBA KORANG TENGOK JAWAPAN MUSTAFA ALI...

MCM PUKI BABI AKU TENGOK MULUT MUSTAFA ALI...

PUKIMAK KAU NUAR...

Nok said...

gomen bagi muka sangat kat depa ni...ada menteri KDN macam haramjadah...cuba bayangkan kalau depa jadi menteri KDN apa jadi pada melayu???tak usah pegi jauh S'pore cukup...org melayu nak kentut pun boleh....itu sbb aku memang tak suka Pas /Pkr mereka bersengkokol dgn DAP....

contoh terbaik indonesia cina2 tak angkat muka....lu cakap banyak lu balik tonsang....memang depa tak berani....kat sini puak2 haprak ni yg bagi muka sangat....DAP memang tak pernah tidor, kalau boleh malaysia ni jadi republik...buang kuasa sultan ,depa nak jadi PM ke atau MB ke....Lim Kit Siang tu sikit punya rasist ke ...dulu 13 mei dia le salah seorng pencetus......nasib baik tentera / polis 95% melayu kalau tak habis...

Anonymous said...

Tahukah anda bahawa kebanyakan makanan yang dihasilkan oleh org kapir harbi mengandungi bahan yg tidak halal...

STOP BUYING FOOD produced by kapir harbi. Now!!!!!!!

Bro GAP kena promote perang propaganda ini dgn kadar segera...

mohamed said...

anon December 24, 2011 11:03 PM kau bukan saja confius, kau juga pukimak....

mohamed said...

"AYOH SABOTAJ SAMPAI HANCUR EKONOMI MEREKA" Aku setuju. Ini adalah jalan terbaik untuk menghalau mereka dari Tanah melayu.

Kalau tak dapat berniaga, tentu mereka akan blah..Lepas tu kita uruskan melayu PAS dan melayu PKR.

Anonymous said...

dalam kes penderaan amah indonesia.. kalau tak kerana indonesia tu satu keturunan dengan melayu, mungkin penderaan tu kurang. mereka memang hina melayu. mereka menjadikan malaysia dipandang buruk oleh negara jiran itu. cukup mahal melayu terpaksa bayar dekat indonesia akibat perbuatan china. melayu dihina dicaci oleh rakyat sana, sedangkan kita tak buat apa-apa salah. kalau melayu dibabikan oleh china malaysia, melayu juga dibabikan oleh orang indonesia. tapi kesalahan itu dilakukan oleh china, mereka memang ikut nafsu tamak haloba, itulah jenama khas mereka. kesian aku terhadap bangsa aku sendiri, dihina kiri kanan...jika china tidak ada di malaysia, mungkin sejarah akan berlainan.

Anonymous said...

boikot? selagi pas dan pkr ada, selagi itu melayu tak boleh buat kerja. mereka ini puak gila. saiko dan boleh buat macam macam perkara pelik hanya kerana bencikan nama umno dan gila kuasa. pelihara bangsa dan agama serta kuasa raja. pedulik pas dan pkr gila. halatuju hanya nak bebaskan anwar dan nak jadikan anwar PM peliwat

Anonymous said...

itu akan berlaku dengan berleluasa sekiranya pakatan pembangkang menguasai malaysia..percayalah, melayu akan LAYU di tangan mereka

Anonymous said...

cina kapiaq punya konsep perniagaan sebijik style yahudi. BOIKOT MASSIMO!

Anonymous said...

Melayu dah bagi cina MENUMPANG kat negara nih pun tak berterima kasih lagi, lagi anggap macam tuan punya negara nih..BANGSAT LU CINA..aku bukan rasis sebab kaum cina tuh sendiri, tapi aku benci dengan cina sebab kebiadapan,kekurang hajaran,sikap tak tau berterima kasih,menipu,zalim dan sebagainya.jadi,kalau nak kurang ajar,cakap melayu amek bisnes kaum cina,silakan,amek2 la bebanyak..tapi TOLONG BERAMBUS DARI MALAYSIA,NEGARA KAMI!!

PAShit said...

SIAPA RASIS SEBENARNYA?

Lim Kit Siang adalah dalang 13 Mei.

Ini adalah kata-kata dari Kit Siang pada 13 Mei.

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakan-perarakan yang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis melayu”

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”.


Pada 11 Mei Jalan Changkat Dollah, “KL sekarang cina punya”. Pada 12 Mei Jalan Ipoh, Jalan Tunku Abdul Rahman, “melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.”

Di Jalan Khir Kampung Baru, depan orang Melayu ini kenyataan parti Yang Berhormat Ipoh Timur, “Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…”.

Pada 12 Mei depan Balai Polis Jalan Pudu… “… semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.”

-AAKJ



** Laporan MAGERAN juga boleh dijadikan sumber tentang betapa rasisnya Kit Siang . Sehingga sekarang beliau TIDAK PERNAH memohon maaf kepada bangsa Melayu.

PAShit

Anonymous said...

YANG AKU HAIRAN..
DEPA YANG BEGITU BERSELERA MAKAN BABI TAPI KUTUK PULAK MELAYU YANG TAK SENTUH DAN JIJIK DENGAN BABI..
HAIRAN KAN? DEPA JIJIK DENGAN BABI TAPI DEPA SANGGUP MAKAN..

JADI SAPE YANG BABI SEBENARNYA? TAK SEDAR DIRI PUNYA CINA KAFIRUN..

Anonymous said...

salah kita juga!!!!

yg kita baik sgt share kuasa memerintah sebab nak merdeka dulu sapa suruh???

masa tu mereka bolehlah hormat melayu....skrg tengokla sendiri kebiadapan anak cucu cicit mereka terhadap melayu....

yg kita plak, berpecah pecah x mahu bersatu...

tu pasallah anak cucu cicit depa naik tocang skrang!!

siapa yg bodoh??

KITA GAK YANG BODOH....!!!!!! ESPECIALLY PEMIMPIN PEMIMPIN MELAYU YG GILA UNDI & KUASA SAMPAI LA KEPADA PENGIKUT PENGIKUTNYA YG BAHALOL TAHAP MAKSIMA TU!!!

Anonymous said...

aku dah setahun stop belanja kat kedai cina. Alhamdulillah..kedai2 melayu nampaknya tiada cacat celanya..
baru2 ni paip rumah aku bocor dan aku buat sedikit renovation rumah, aku cari kontraktor melayu dan plumber melayu..Alhamdulillah..aku amat berpuas hati kerana hasil kerja sama dan upahnya pula murah...50% lebih murah drpd yg ditawarkan oleh kontraktor cina. padahal kalau kontraktor cina, yg buat kerja2 buruh tu melayu jugak..manade cina nak kerja buruh camtu..nampak tak betapa senangnya depa nak kaya dgn menipu dan memeras keringat org lain???

so semuanya bermula dari diri kita sendiri..

Anonymous said...

skrg ni tengah cari dan pilih lawyer2 melayu untuk urusan dokumen jualbeli tanah..hehehe

hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih.

Anonymous said...

Jaga solat Allah akan jaga ekonomi kita, Cina mana ada kuasa.

Dot said...

betul tu anon 10:53 AM,

jika dari dulu kita bersikap petingkan mutu bangsa kita & beri peluang & galakan, dah tentu kita ada beribu billionaire mcm mokhtar bukhari...

kita bukan nak nafikan @ rampas kekayaan bangsa lain tp kita nak merasa jgak kekayaan kita di bumi tanah tumpah darah kita tercinta ni DENGAN CARA YANG ADIL, BERMAIN DIPADANG SAMA RATA...tanah melayu, jati diri bangsa melayu, bahasa melayu, budaya melayu perlu dihidupkan & dikembangkan selalu...

masih belum terlambat krn Allah SWT Yang Maha Berkuasa. MARILAH KITA SOKONG USAHAWAN MELAYU ISLAM KECIL BESAR. INSYAALLAH, TENTU MELAYU ISLAM BERTAMBAH MAJU...

ali said...

boikot kedai cina..BUY CHINESE LAST. biar cina beli cina..melayu beli melayu.. Nak fight silakan..melayu uda sedar yg melayu di bodoh2kan.!

praha2 said...

eden nak nasihatkan kaum ni jangan jiolok sarang tebuan nanti padah. ekou dah banyak beruntung dah korajaan dah bori macam macam jangan nak usik hak oran melayu. kalo oran melayu nak berniago apo salah nyo? ni nogero melayu jo. tapi kalo nak lihat may 13 sekali lagi buet lah hasut. nanti ado yang tak sonang.
eden nasihatkan kerano eden pun ado saudaro yang berketurun cino isteri eden pun samo jadi tak ado masaalah. tapi kalo ekou dosak jo nahas nanti. biar kito jago mulut tu.

Anonymous said...

Hentikan..businis melayu-cina..tanpa melayu cina tak akan kaya raya..Sudah tiba masa nya kalau bisnis biar 100% Melayu>. Cina tak sedar diri sudah gunakan org melayu untok niaga kini melayu di hina2kan oleh babi habrak yg tak sdesar diri. Pegi mampus peniaga cina..jual lah sama bangsa kamu tolong jgn sama org melayu.

Anonymous said...

biar ulang lgi 13may..biar cina tahu dan kali ini kasi terok biar tak ulang lgi.. Cina uda melampau robert kuok kaya raya duit datang dari mana..org melayu yg bagi dia kaya kini bisnis bumiputra pula nak di ancham..GO TO HELL AND MAKE MY DAY YOU CHINESE BASTARD..BETTER YOU LEAVE MALAYSIA AND DO YOUR FUCKING BUSINIS ELSEWHERE..!

ali said...

Malays are better off without you chinese bastard..You chinese have done lots of things to kill malay bisnis..Now its our turn to stop you from taking away malay businis.Thank god our TUN MAHATIR is right in his vision.

Anonymous said...

CINA BUSOK..melayu semua gabong buka share dan majukan semua fast cash flows busines and long term busines..Melayu singapura tak ada chance nak buka businis..tak ada modal dan tak di beri kesempatan..Malaysia ada kesempatan dan jangan buang masa. ACT NOW AND MALAYS..YOU WILL NEVER
REGRET LATER.

Anonymous said...

robot kouk pls leave malaysia do you bisnis elsewhere.. You have already made billions what more do you want..Melayu Bangkit dlam semua bidang..!

Anonymous said...

malangnya ada lagi segolongan melayu yang bersetongkol dengan mereka untuk menjatuhkan melayu.

Anonymous said...

TESCO-British punye..majority management level chinese and indian..operation plak melayu n indian..

JUSCO-Jepun punye..BOD byk melayu..top management cmpr@..same byk..

CARREFOUR-Peranchis punye..top management byk indian and chinese..mid mgmt byk indian malay.. same ngan operation

GIANT-Cina punye pastu jual kt cold storage group..top mgmt rase nye byk cina..operation bykmelayu..share holder rase still byk cina..

MYDIN-Indian Muslim n Malay punye..tokey mamak bini melayu..hehe..top mgmt sampai operation 99% kot muslim..

and yg spent plg byk kt hypermarket2 nie ialah org melayu..patut nye khazanah beli share kt hypermarket/supermarket nie..at least duit org melayu pusing blk kt org melayu..aku tgh tgu bile la halal hub nak bukak..x kan pasal idea tu dtg dr pak lah n kj, bile najib take over, x nak diteruskan..

Anonymous said...

Anon 11:03pm (24th)..ape nak pelik..anak Tun pandai bisnes..x kan pasal bapak die PM, anak2 x leh bisnes..bisnes anak2 die pun x byk yg conflict of interest..dr anwar, keje x de, masuk jail, anak2 pun x keje..bini x keje..tp umah juta2..fund juta2..berubat g german..jalan sane jalan sini..mane dpt duit?..untungla kt malaysia ade org bodoh cam ko, percaye ape yg die ckp walaupun dh byk kali kantoi..

Anonymous said...

anon 2:10

semua hypermarket bangsa asing punyer..
TETAPI FITNAH DAN MAKI HAMUN..UMNO YANG PUNYA..HAHHAHA

usin said...

itu cina aaaa....selupa itu yahudi asia maa. sikit2 sampai satu hali semua lia mau. itu singapo tengok?

Wanredone said...

MENGAPA ORANG MELAYU DIAM AJE???? MENGAPA????? MELAYU DIKATANKAN BABI....MELAYU DIGELAR BABI ..... PERGI BALIK CHINA, JIKA TIDAK SUKA CAMPUR MELAYU..... KALAU TAK BALIK, BERSEDIALAH MELAYU, MELAYU, MELAYU, MELAYU DENGAN APA YANG ADA MENGHALAU MEREKA KE NEGARA TUMPAH DARH MEREKA... BIADAP PUNYA CINA!

Anonymous said...

Cina mmg dasar gampang..dasar makan babi..dari dulu.. Walaupun aku salah satu bos di company Cina, to perasan aku pada Cina mmg benci dgn sikap perkauman cina2 babi ni.. Ayuh Melayu tunjukkan keberanianmu, ajar sikit pendatang ni.. Boikotttttttt...

Anonymous said...

SAYA DARI SEBERANG KALAU KE KL SAYA MESTI SHOPPING KAT MAIDIN DI MESJID INDIA, HARGA BERPATUTAN TAK KURANG KUALITI DAN MEMUASKAN BOLEH BELI RUNCIT DAN BORONG.

PRODUK2 SEMUANYA SUCI HALAL DAN BERKUALITI. BANYAK PENGILANG2 MELAYU MEMPAMERKAN/MENJUAL PRODUK2 MEREKA DI KEDAI MAIDIN.

YANG PENTING BANTU MAJUKAN PERNIAGAAN SESAMA MELAYU/MUSLIAM. RAMAI ORANG MELAYU MENDAPAT PEKERJAAN DI KEDAI2 MAIDIN DI SELURUH NEGARA.

DAN YG PALING SAYA BENCI PEGI KAT BUKIT BINTANG TEMPAY MAKSIAT BERLELUASA BANYAK KAUM GAY (LBGT) LEPAK2 CARI MANGSA.

Anonymous said...

BUNUH CINA!

MARI KITA BAKAR KEMBALI SEMANGAT 13/5/69.

Anonymous said...

Orang cina DAP dah mula nak main api. Aku tahu siapa yg tulis email tu.
Mereka ni tak tahu diuntung.

Ada ke org atau business man cina beli brg mentah dia dari syarikat bumiputra?

Bila syrikat bumi nak beli dr syrikat melayu,kenapa mereka risau? Dasar org tamak!!!

Anonymous said...

ROTI MASIMO DARI CINA TAK PASTI HALAL JADI JANGAN MAKAN. BELILAH GARDINIA PASAI MELAYU PUNYA GERENTI HALAL TAL WAS WAS LAGI. P MAMPUIH CINACINA CELAKA

Anonymous said...

I came across a very interesting headline on the Nov 3rd edition of Sin Chew Daily. Its front page flashed the catchy "Najib: Malaysia without Chinese has no future". A very bold statement and direct recognition of the role played by the Chinese community by the prime minister. Being well aware of UMNO-BN's divide-and-conquer tactics in the last five decades, I decided to translate it into English and Malay.

Interestingly, the bold statement was read by Najib's deputy Tan Sri Muhyiddin Yasin. Usually when a UMNO president (Najib in this case) affirms the position of the non-Malay, its deputy will use it back in the Malay community to backstab his boss. Unfortunately, in this case Muhyiddin had to read Najib's speech because the latter was ill. It would be weird for the former to perform the backstabbing.

Read English version at: https://airkosong.com/_/2010/11/15/najib-malaysia-without-chinese-has-no-future/

Read BM version at: https://airkosong.com/_/2010/11/15/najib-malaysia-tanpa-kaum-cina-tiada-masa-depan/

Anonymous said...

Disini aku nak share sikit:

Aku dah dpt lihat trend beberapa kilang makanan sisepet harbi ni.Sebab aku terlibat dlm R&D dan marketing:

1)Kilang Makanan X di Subang Jaya- 70% target Melayu untuk yogurt, 80% snek kentang.

2)Kilang susu Y di Shah Alam - 75% target Melayu

3) Kilang Candy Z PJ-60% Target Melayu

Jadi ni apa?


KUASA MEMBELI ADA KAT TANGAN SAPA?
DIAORANG KAYA SAPA TOLONG?
SAPA YANG GILA NAK SIJIL HALAL SEBAB NAK TARIK MELAYU?
SAPA YANG GILA AMBIL MUDA MUDI MELAYU JADI MODEL/DUTA PRODUK MEREKA?
BODOHKAH MEREKA?
DASAR MAKAN BA...... BANYAK SANGAT.

Anonymous said...

Robert & Syed semua dalam BN, bagai poket kanan & kiri. Siapa ambil bisnis siapa pun tak kisah - bukan Melayu atau Cina.

Dongeng isu roti untuk melindung mata kita tentang wang 250 juta yang dihilangkan dari NFC, juta juta lagi dari Felda & KWSP.

Ingat, ini bukan lagi isu Gardenia atau Mongolia - isu wang untuk anak cucu cicit kita semua.

Anonymous said...

Kenapa bangsa cina haram jadah setaraf khinzir ni disembelih di serata dunia sejak zaman dulu lagi???

Fikir-fikirkanlah...

http://www.chinahistoryforum.com/index.php?/topic/1393-massacre-and-slaughter-of-the-overseas-chinese/