Wednesday, December 21, 2011

EMAIL : APA TERSIRAT DI SEBALIK KEBEBASAN AKEDEMIK ?


Saifudin mesti sedang memikirkan apa agaknya susunan kata2 yang sesuai untuk digunakan supaya tidak dilihat oleh lembu2 SMM itu dia tidak menyokong revolusi yang di war2kan oleh mereka. 



Memang betul pun, nampak jelas si Saifudin sengaja mahu pelajar2 itu serah memo itu di PWTC. Dia boleh beritahu supaya serah memorandum itu di tempat lain tetapi dia sengaja pilih PWTC sebab PWTC ialah HQ UMNO.

Jika dapat tersiar sehingga diluar negara berita mengenai pelajar2 itu datang membuat demonstrasi & serah memorandum tentang minta "Kebebasan Akademik"(konon2 le) itu, sudah tentu boleh memberi satu lagi imej negatif kepada UMNO & khususnya kerajaan. 

Masyarakat dunia akan beranggapan konon2 tidak ada kebebasan akademik diberikan oleh kerajaan kepada pelajar2 kita di IPTA & juga IPTS sedangkan pelajar2 yang telah diperlatakan oleh aljuburi & pembangkang itu sebenarnya tidak setinggi mana akademik mereka sebab mereka hanya pelajar, lainlah jika ada ramai pensyarah universiti menyertai demonstrasi yang pelajar2 itu buat bagi menjustifikasikan maksud minta 'Kebebasan Akademik' itu. 

Aku berani kata memorandum yang diserahkan oleh lembu2 SMM itu sebenarnya sampah tidak ada input2 berguna kepada kerajaan atau dalam erti kata lain desakan lembu2 SMM itu minta "Kebebasan Akademik" merupakan satu retorik kosong sahaja!
Jika jiwa & niat si Saifudin tidak mahu memalukan parti(UMNO) & kerajaan, aku nak kata bagus & syabas! Akan tetapi sokongan yang dia berikan kepada lembu2 SMM itu ramai orang tahu dia telah memperbodohkan dirinya diperalatkan bukan sahaja oleh lembu2 SMM itu malah oleh aljuburi & juga pakatan haram(PR). 



Saifudin sudah tentu tidak suka dirinya dikata bodoh, jadinya dia pandai. Pandai yang dimaksudkan ialah pandai berlakon berpura-pura setia pada parti(UMNO) & kerajaan tetapi dalam masa yang sama dia menjadi proksi kepada aljuburi & pakatan haram(PR) untuk terus menjadi penyebar agenda2 jahat & songsang mereka. 

Jika dia tidak mahu dianggap pandai berlakon atau lebih tepat lagi dianggap menjadi gunting dalam lipatan(musuh dalam selimut), berhentilah memperbodohkan diri menjadi barua(proksi) lembu2 SMM, aljuburi & pakatan haram(PR).


 "Politik Baru" yang dibanggakan sangat oleh si Saifuddin hanya tambah huruf "A" sahaja pada perkataan "Baru" untuk memberikan gambaran sebenar bahawa si Saifudin sedang merencanakan & merealisasikan "Politik BaruA" kepada aljuburi & pakatan haram(PR).
"Politik Barua" ini tidak baik kepada anak2 muda terutama kepada pelajar2 berbangsa melayu kita di IPTA kerana mereka akan menjadi mangsa kerakusan agenda jahat & songsang aljuburi & pakatan haram(PR) yang menghasut pelajar2 ini supaya membuat demonstrasi haram sehingga sanggup melakukan perkara2 biadab, liar & melanggar undang2.

 Apabila ada pelajar ini ditangkap oleh pihak polis kerana melakukan sesuatu kesalahan melanggar undang2, sudah pasti masa depan pelajar tersebut akan menjadi gelap kerana pihak universiti tempat dia belajar terpaksa membuang pelajar tersebut.

Kenapa pelajar2 melayu sahaja yang suka melibatkan diri membuat demonstrasi haram bukan bangsa lain? Pastinya disebabkan kealpaan ibu-bapa mereka yang tidak mempunyai kesedaran bahawa anaknya itu akan mendapat rugi jika membiarkan anak2 mereka diperalatkan dengan mudah oleh seorang petualang bangsa bernama Anwar Ibrahim.



Apa dilakukan oleh lembu2 SMM itu hanya satu ujian(test market) sahaja yang dibuat oleh aljuburi untuk melihat sejauh mana sokongan itu untuk dijadikan ukuran bagi mencetuskan keadaan huru-hara menjelang 9 Januari 2012. 

Keadaan huru-hara menjelang 9 Januari 2012 ini harus aljuburi realisasikan untuk memberi gambaran kepada masyarakat dunia konon2 sistem kehakiman negara tidak adil, kerajaan zalim & sebagainya kerana menjatuhkan hukuman dirinya bersalah kerana kesalahan meliwat. 

Tidak ada kena-mengena sebenarnya dengan minta "Kebebasan Akademik" oleh lembu2 SMM itu, apa yang penting bagi aljuburi ialah sama ada dia mendapat secukupnya ataupun tidak sokongan itu dari pelajar2 yang masih muda & mentah(mudah diperalat) & rakyat yang buta hati(mudah juga diperalat) supaya dapat dihasut untuk menyertai demontrasi haram menjelang 9 Januari 2012 nanti untuk merealisasikan agenda peribadi aljuburi semata-mata. 

Untuk merealisasikan agenda peribadi aljuburi mahu mencetuskan lagi keadaan huru-hara di KL, sebab itu kita dapat melihat anak babie sial haramjadah si tian chua bersama pelajar2 itu dalam gambar. 

Anak babie sial haramjadah tian chua ini pandai menghasut & mengajar anak muda & pelajar melayu kita untuk membuat demonstrasi haram, melakukan perkara2 provokatif & melanggar undang2. 

Aku berharap sangat ada mana2 pelajar IPTA yang berjiwa patriotik didatangi oleh anak babie sial haramjadah tian chua ini dapat 'memerangkap' dia. 

Maksud 'memerangkap' itu ialah buat2 berminat nak sertai demonstrasi haram menjelang 9 Januari 2012, iyakan & turutkan sahaja jika anak babie sial haramjadah tian chua itu mengajar sesuatu tentang apa harus dilakukan dalam demonstrasi haram itu nanti. Rakamkan secara rahsia segala percakapannya itu untuk diberikan kepada polis. Ada undang2nya polis boleh kenakan tindakan terhadap anak babie sial haramjadah tian chua.
Kenapa dahulu "Reformasi" sekarang ini "Revolusi"?
Jawapan yang tepat & betul maksud reformasi ialah aljuburi gagal mereformasikan dirinya yang dikenali sebagai "aljuburi" menjadi "altaksukajuburi".

 Bila gagal membuat reformasi seperti itu jalan paling terdesak ialah dengan "revolusi" cuba menggulingkan kerajaan untuk aljuburi tabalkan dirinya sebagai PM & memerintah negara dengan cara kuku besi. 

Inilah impian paling terbesar tetapi teramat sukar untuk direalisasikan oleh aljuburi. Memerintah negaradengan cara kuku besi sudah tentu bermaksud hakim yang mengendalikan perbicaraan kes liwatnya akan dipenjarakan. Banyak lagi perkara2 sial lain boleh dilakukan oleh aljuburi & pakatan haram(PR) jika revolusi ini dihalalkan untuk berlaku.
 SHAI BUDIN

22 comments:

Anonymous said...

PAS = Kurap

aku sayang Tun Mahathir said...

PKR = Pantat Bacin!!!!!

Unknown said...

SALAM, BEST PUNYA HUJAHAN...BRAVO

lufithemonkey said...

nih lah masalah budak sekarang bila dah berfikir dia sudah pandai . tp bodoh melampau sebenarnye.. masuk u pun tah tah spm pas pas jerk nih sapa nama nama n gambar tuh aku pesan satu jerk kebebbasan akademik tuh bukan tok kau berpolitik bangang kalau ko minat sangat politik berenti belajar p masuk parti politik ..ko nak kutuk ke nak ape ke terserah p jgn dok kacau keamanan org lain nak belajar.. kebebasan tuh org bagi kat u tok ko luahkan apa yang ko rasa tak patut kat u bukan kat luar ... nih sibuk berparti tah ape lah otak simpan kat muntut

Anonymous said...

ini lah masaalah yang dihadapi oleh umgok2 ni sesiapa sahaja yang menentang dilebelkan musoh oh bloger bahalol keluarlah dari bawah tempurong tu tengok lah dan buka lah mata kamu seluasnya sekarang bukan lagi parti kain batik seperti dulu,dan juga pesan kat mamak tongkang yang dah nak mampus dudok umah jaga anak yang tak seperti anak orang tu itu baru uhan nak bagi sikit je kemaluan dia

Anonymous said...

Adam Adli ????

SPM fizik..8...kimia..9...Biologi8

Tue pasal weng sekarang nie..

Anonymous said...

Perarakan SMM tiada kaitan dengan kebebasan akademik. Lebih tepat dilihat sebagai kebebasan untuk jadi 'budak suruhan' parti politik.

Pihak yang sepatutnya peka terhadap kebebasan akademik adalah golongan pelajar yang cemerlang akademik.

Sama macam isu agama. Pas mendabik dada bahawa mereka lebih layak bercakap mengenai agama kerana sebab itu, ini, intuni dan bla, bla.

Kalau golongan cemerlang akademik tidak berasakan akademik dikongkong makanya SMM adalah ibarat lebih sudu dari kuah.

ANTIhIPOKRASI

Anonymous said...

baik budak tu...dah turunkan gambar si najib...kemudian naikkan balik..

kalau aku...terus aku pijak dulu..kedian..aku ludah..kedian...aku lubang kan kat mata..kedian aku campak dlm longkang...

last aku blah dengan bangganya!!!!!!!!!

Anonymous said...

Islam adalah agama komprehensif, dinamis dan praktis.

Bukan saja agama galakkan si anak hormati ibu bapa tetapi agama juga tetapkan bahawa tidak boleh bersikap kurang ajar kepada ketua.

Anak boleh dengar nasihat ketua (ketua umum) tetapi agama larang ketaatan pada ketua umum kalau suruhan dari ketua umum ialah melakukan perkara sonsang, biadap dan anti-sosial.

aNTibIAdAP

Anonymous said...

MINTA SIARKAN MEMORANDUM BERAPI-API BEBUDAK SO-CALLED MAHASISWA NI...

NAK TGK GAK.

BETOL BERAPI ATAU FULL OF SHIT....

Anonymous said...

11;32

Harap ada orng dtng rumah tanpa beri salam pijak kepala mak bapak ko !!!!!
Dan tentunya ko akan berbangga dengan
orng itu....!!!

Mesti ko nie berdarah keturunan orng2 biadap....Taniah!

Anonymous said...

Dalam satu rumah ada bapa (Ketua Keluarga), ibu, abang (Ketua Umum), kakak, dan lain-lain.

Dari segi hierarki Ketua Keluarga lebih tinggi dari Ketua Umum baik dari sudut pandang sosial, agama mahupun politik.

Dalam konteks masyarakat sivil. Si adik bukan saja tidak boleh kurang ajar pada si abang (Ketua Umum), malah boleh dibuang dari rumah kalau dengar hasutan Ketua Umum untuk 'mengenakan' Ketua Keluarga (bapa)

POLITIK KELUARGA

Anonymous said...

anon 11:19 - bakal gundik anwar pd sessi baru 2012 (dah simpan stok KY jelly?)

Anonymous said...

11:32 - jgn malu2 tonjolkan muka kau pd anwar, ada harapan jd madu azizah.

Budiman said...

Kebanyakan pelajar universiti skrg tertipu dek hujah-hujah jahat PAS dan PKR bagi budak2 Melayu untuk melawan Kerajaan Sediada tanpa justifikasi.
Apa yg diperlukan oleh pelajar2 tersebut? Belajar pun separuh jalan nak berpolitik songsang.

Perlu adakan satu GERAKAN MEMBASMI PORTAL MEDIA ALTERNATIVE YG JAHAT SPT FREE MALAYSIA TODAY , MALAYSIAKINI DAN SEBAGAINYA. TUGASAN MEREKA ADALAH MEROSAKKAN AKIDAH DAN PEMIKIRAN RAKYAT TERUTAMA YG BERBANGSA CINA DAN INDIA TERMASUK ORG MELAYU YG ADVANCE KATANYA. MENGHASUT ADALAH KERJA MEREKA.

Harap ada pihak yg dpt memastikan mereka ini tidak merosakkan akidah dan akhlak rakyat .

Anonymous said...

GELARAN ANWAR ALJUBURI DIBERIKAN OLEH MAT SABU TIMBALAN PRESIDEN PAS BUKAN DIBERIKAN OLEH AHLI UMNO SEMUA ORANG KENA INGAT

Anonymous said...

"""baik budak tu...dah turunkan gambar si najib...kemudian naikkan balik..

kalau aku...terus aku pijak dulu..kedian..aku ludah..kedian...aku lubang kan kat mata..kedian aku campak dlm longkang...

last aku blah dengan bangganya!!!!!!!!!"""

GELARAN ANWAR ALJUBURI DIBERIKAN OLEH MAT SABU TIMBALAN PRESIDEN PAS BUKAN DIBERIKAN OLEH AHLI UMNO SEMUA ORANG KENA INGAT

ANACONDA said...

MMG PUKIMAK TIMBALAN MENTERI UMNO INI...

DS NAJIB MINTAK AHLI2 UMNO BERSATU PADU, TAAT, JUJUR, AMANAH, SAYANGI PARTI TAPI DLM MASA YG SAMA SIMPAN LAGI ANJING2 FUCKATAN DLM KABINET KHUSUSNYA KEPIMPINAN UMNO...

WOIIT SIPUDIN, BERAPA NUAR BAYAR KAU HAAA...

GAMPANG PUNYA BUDAK...

PUKIMAK KAU NUAR...

ANACONDA said...

ANON PUKIMAK 1119 AM...

PANTAT MAK KAULAH SIAL...

DASAR BABI SIPLIS...

ANACONDA said...

ANON PUKIMAK 1132 AM...

NI SORANG LAGI SUNDAL BELAKANG MATI...

PUKIMAK LA LU PUNYA AYAT WEII...

APA CLASS LU BIKIN SAMA BENDA TAK BERNYAWA...

PUKIMAK LU, KASI TAU MANA TEMPAT...

ONE BY ONE...

Melayu Perak said...

PANAS : PUNCA SEBENAR MENGAPA SELANGOR GUGURKAN DR HASAN ALI SEBAGAI CALON...
Sekali lagi parti Komunis DAP telah menunjukkan sikap anti Islamnya dalam menjaga kepentingannya di Selangor. Walaupun sikap ini ditunjuk secara terang-terang, malangnya masih ada pemimpin PAS yang secara membabi buta bekerjasama dengan parti rasis ini sehinggakan sanggup mengadai asas perjuangannya partinya sendiri hanya kerana kemaruk kuasa yang dijanjikan oleh DAP.

Jika ada pemimpin PAS yang vokal dan mempunyai prinsip dalam mempertahankan maruah dan kepentingan orang Islam di Selangor pastinya akan menjadi musuh ketat pada mereka. Semua pemimpin Islam dari PAS dan PKR terpaksa tunduk dan mengikut kehendak DAP jika mahu kuasa yang dimiliki oleh mereka selamat. Jika melawan, nasib mereka akan menjadi sama seperti Dr Hasan Ali.

PAS Selangor terpaksa tunduk dan patuh dengan arahan DAP untuk menyingkirkan Dr Hasan Ali daripada menjadi calon di Selangor kerana sikapnya yang suka melawan dalam mempertahankan institusi Islam di Selangor. Tugas yang telah diamanahkan kepadanya sebagai Exco Agama telah dilakukan sebaik mungkin tanpa sebarang kompromi dan tidak tunduk pada desakan politik.

Ini telah membuatkan DAP marah dan salah satu untuk membuang Dr Hasan Ali daripada memengang semula jawatan Exco Kerajaan Negeri ialah beliau tidak dicalonkan semula dalam PRU13 yang akan datang.

Mengikut perkhabaran DAP telah mengeluarkan arahan kepada PAS Selangor untuk menyingkirkan Dr Hasan Ali dengan alasan Dr Hasan Ali telah termakan umpan UMNO. Tapi apa yang sebenarnya berlaku ialah - baca dibawah. Perkara ini telah membuatkan DAP bengang..

EP ingin mengucapkan syabas kepada Dr Hasan Ali kerana masih mengekalkan prinsip perjuangannya dalam menjaga kepentingan dan maruah agama Islam dan bangsa Melayu terutamanya di Selangor...







41 Orang Islam Murtad Dipulihkan Unit Selamatkan Akidah
Oleh Sharifah Azmawati Syed Abdul Aziz


Unit Selamatkan Akidah yang ditubuhkan oleh Datuk Dr Hassan Ali berjaya “memulihkan” 41 umat Islam yang murtad sebelum ini, kata Ahli Exco Kerajaan Negeri Selangor itu hari ini.


Unit di bawah potfolio Agama dan Adat Resam Melayu yang dipegang oleh Hasan sedang diperkasakan kerana tanggungjawbnya semakin mencabar dengan peningkatan aktivi memurtadkan orang Islam.

"Unit yang boleh selamatkan akidah, nasib dan umat Islam dan kami sedang mengukuhkan unit itu dalam masa 12 bulan ini. Apabila kami memperkasakan unit ini, kami dapati 41 umat Islam yang telah menukar agama dan mereka ini berumur di antara lingkungan 30 hingga 60 tahun dan yang ramainya perempuan" kata beliau.

Beliau mendedahkan jumlah mereka yang memohon untuk murtad meningkat di Selangor.

"Dari semasa ke semasa yang dikatakan, di Petaling Jaya, Kelana Jaya dan beberapa tempat yang lain, bukan 40, berkemungkinan 100, bukan 100 tetapi berkemungkinan hingga sampai 1,000, saya tidak tahu sehingga seseorang membuat statistik tentang ini dan mengumpul maklumat tersebut," katanya.

Minggu lalu ketika berucap di Majlis Perhimpunan Sejuta Umat (HIMPUN) di Kuala Kangsar, Hasan dan Timbalan Mufti Perak, Zamri Hashim menzahirkan kebimbangan mereka terhadap isu pemesongan akidah di negara ini.

Hasan berkata beberapa langkah telah diambil bagi mengatasi isu ini di Selangor termasuk memastikan bantuan Lembaga Zakat Selangor sampai kepada golongan daif dan miskin yang sering menjadi sasaran golongan pemesong akidah.

"Kita minta bantuan daripada Lembaga Zakat, kita tengok permohonan bantuan mereka dan kita hantarkan kepada Lembaga Zakat dan kemudian kita berikan bantuan kepada mereka, bermakna kita dalam usaha membantu mereka dengan harapan mereka akan kembali kepada Islam," kata beliau.

Kebanyakan badan bukan kerajaan (NG0) Islam sebelum ini membuat kajian yang mendedahkan masalah murtad di negara ini berkait rapat dengan kedudukan sosia ekonomi di kalangan orang Islam.

Lantaran itu, usaha menyebarkan agama bukan Islam di kalangan ummah rancak digerakkan di kalangan orang Islam yang miskin dan daif.

Anonymous said...

ape yg diorg nak dgn KEBEBASAB MAHASISWA ?

mahasiswa mmg da bebas sekarang...

-nak jadi pelajar terbaik 4flat...go for it...xde sape larang...
-taknak hantar assignment ? ikut suka hati kau lah... lectrr xmarah pun...
-pointer ko rendah/ tinggi ? xde sape marah kecuali mak bapak korang...
-ko nk stdy smpai phD ? xde sape larang asalkan layak...
-ko nk wat trip ke mane2...korea? beijing ? bali ? buatlah...U siap bg sponsor lg...
-ko nk g kelas pakai round neck ? xde sape marah pun...(some lectrs myb strict)
-ko nk stdy smpai ayam berkokok ? xde sape nk marah pun...

**cuma ko jgn nk terlibat politik...sebab tujuan kau masuk U nk timba ilmu...bukan nk pegi jd pencacai anwar...bongoks !