Monday, December 12, 2011

KESAN BANTAH PPSMI.


29 comments:

Anonymous said...

Shark Fing tu nama keluarga Fing, nama pertama Shark. Kalau sirip ikan yu patutnya shark fin.
Nasib baik eja restoran betul.

Yg eja cina tu...aku tak pandai ler...

Anonymous said...

jangan salahkan peniaga saja tetapi salahkan PBT yang makan gaji buta.

Anonymous said...

PBT jangan buta bahasa. Ejaan "Rumah Urut Dapig/Dapking" kenapa dipastikan ikut buku tetapi lain-lain premis kenapa ejaan dipapan tanda semacam ikut suka hati pemilik papan tanda berkenaan?

Anonymous said...

Inilah hasilnya dari pendidikan sekolah vernakular.Terima kasih Najib, terima kasih Muhyiddin.

Anonymous said...

Papan tanda berkenaan elok dikekalkan sebagai satu elemen nostalgia.

Apabila terpandang papan tanda semacam itu, kenangan manis semasa berada di Negara Cina akan terimbau kembali.

*pemimpin Pas pun dah mula melencong ke Cina?

kah kah kah

Melayu Perak said...

hek eleh anon 10.46 macam sial aje...

melencong kata pemimpin umno yang salah....

Anonymous said...

anon 10.46, jgn buat komen bongok boleh tak? Kau tu hasil pendidikan mana pulok?

US,? India? China? atau pakistan?

Anonymous said...

bahasa inggeris tidak bahasa melayu bukan! habis tu bahasa apa ya?

inikah bahasa baru yang akan diperkenalkan oleh PR kalau berkuasa nanti?

Bior Betoi, Yoep.

Anonymous said...

Biasa le melayu perak..anon 10.46 tu spesis khalid gagap dan godfather godfathernyer..

Alangkan tgh dlm istana pada hari keputeraan sultan boleh melencong ke program angkat bakul puji pujian buat fuckatan..

Ini kan pulok dlm blog GAP..

Anonymous said...

Pandai pulak puak fuckatan cakap terima kasih.. Walaupun tak ikhlas, tapi ia adalah satu permulaan..hehehe

AnaQarbana said...

Ini kena tanya A Samad Said, saterawan negara yang pakar bahasa Melayu yang berjuang menentang PPSMI habis-habisan yang mendorongnya menyertai bergshit 2.0....

Anonymous said...

tu restoran kat terengganu kot.... fing.....

Melayu Perak said...

Orang Buangan PKR Kini Diiktiraf Sebagai Orang Lebih Pandai Dari De Facto



Bekas TKM1 Pulau Pinang Mohamad Fairus Khairudin yang dipaksa melepaskan jawatan yang disandangnya, akhirnya membuktikan yang beliau lebih pandai dari bekas Ketua Umumnya.

Fairus telah menamatkan ijazah kedoktoran dalam bidang sains politik

ramburambot said...

apek dari tengganu ler nih kot
kehehkeheke

Anonymous said...

owner dia tak sekolah...nak wat camner...

Melayu Perak said...

Kes Liwat Anwar Bermula... Shamsul Iskandar Pula Yang Terkencing Dalam Seluar!
>> MONDAY, DECEMBER 12, 2011


Selepas tertangguh selama dua tahun, perbicaraan liwat II bermula, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur akan mendengar penggulungan hujah kedua-dua pihak hari ini.

Terdahulu Ketua Angkatan Muda Keadilan telah mengeluarkan arahan kepada anak-anak buahnya untuk memberi sokongan terhadap Anwar Ibrahim... namun usaha tersebut dilihat menghampakan apabila mendapati penyokong PKR gagal tunjuk muka...




Anwar Ibrahim, dibicarakan kerana tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, di unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No. 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara jam 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.

Hujahan yang sepatutnya dijadualkan pada 23 hingga 24 November lalu berlangsung hari ini di hadapan hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah.



11:50: Anwar tiba dengan isteri dan presiden PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail dan rombongan wakil rakyat PKR dan pemimpin.

Ramai yang memakai pakaian rasmi kerana mereka hadir dari majlis perpisahan rasmi bagi di-Pertuan Agong ke-13.

12:05: Hakim Zainal Abidin Mohd Diah memasuki mahkamah.

12:18: Karpal Singh mula berhujah dengan sengaja mengheret Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam kes liwat II ini..

Anonymous said...

ha..ha...ha...Aku baru balik dr langkawi,restoran ni ada kat pekan kuah langkawi.

Melayu Perak said...

BICARA ANWAR IBRAHIM: MANA 10,000 ORANG AMK? SAM KETOT DAH DEMAM KUT?
Author: CUCU TOK WAN | Posted at: 12:39 PM | Filed Under: bicara anwar ibrahim |
Sepatutnya hari ini, penggulungan terakhir perbicaraan Anwar Ibrahim meliwat bekas pembantu peribadinya, Saiful Bukhari Azlan. Dan sepatutnya hari ini juga, Shamsul Iskandar Mohd Akin atau Sam Ketot menunjukkan yang dia memang BERGUNA dalam AMK dan PKR.

Arahan telah diberikan secara jelas kepada Sam Ketot. Sekurang-kurangnya 10,000 orang AMK dari seluruh negara diperturunkan ke pekarangan mahkamah untuk menyatakan sokongan padu kepada Anwar Ibrahim.

Malangnya jumlah wartawan tempatan dan asing yang datang jauh lebih ramai daripada ahli-ahli PKR yang sepatutnya dibawa oleh Sam Ketot. Setelah Anwar mewuar-uwarkan di dalam blognya tentang Ketua Pendakwaraya yang meletak jawatan dan perletakan jawatan tersebut telah diterima oleh Perdana Menteri, sepatutnya berita tersebut menjadikan pekarangan Kompleks Mahkamah Jalan Duta penuh sesak dengan umat PKR. Namun apa yang terjadi adalah sebaliknya.

Dan yang paling menariknya, di sebaliknya gambar-gambar yang menunjukkan Anwar menumpang populariti dan sambutan hangat terhadap Pakatan Rakyat dalam Siri Rapat Rakyat di beberapa tempat, termasuklah di Bruas, Perak, ternyata penggulungan akhir perbicaraannya yang sangat penting, hanya mampu menarik beberapa kerat penyokong setia sahaja.

Penyokong-penyokong yang lain, gagal tunjuk muka!!!

Anonymous said...

Anon 11.01,11.03 dan 11.05,jangan terburu-buru bila nak marah orang. Saya adalah penyokong kuat BN dan penyokong PPSMI. Ingin melihat Bahasa Kebangsaan dimartabatkan dan anak Melayu maju ke hadapan seperti bangsa dunia yang lain.Takkan pemimpin UMNO tak boleh ditegur apabila mereka memberi muka terlalu sangat kepada orang Cina. Berjuta-juta ringgit telah disalurkan kepada sekolah vernakular Cina tapi majoriti orang Cina tetap akan memberi sokongan kepada DAP. Najib dan Muhyiddin memang banyak memberi sokongan kepada sekolah vernakular dan bersetuju pula supaya mereka memartabatkan bahasa ibunda mereka. Takkanlah saya tak boleh luahkan kekecewaan saya tentang hal ini? Belajarlah menghormati pendapat peribadi orang lain. Tak payah maki orang. Kalau tak suka, boleh bantah secara bersopan.Menyokong pemimpin tak semestinya kita taksub kepada mereka.Adakala kita setuju dengan mereka, adakalanya kita tak setuju.Tak ada masalah kan dengan pendirian begini?

ANACONDA said...

HOIII PUKIMAK A SAMAD SAID RAJA JANGGUT BABI...

MANA KAU HAA...

PUKIMAK KAU NUAR...

ANACONDA said...

ANON KIMAK 1046...

BUTO BAPAK ENGKAU LA...

MCM GAMPANG JE KOMEN KAU...

KAU NI BAKA DARI SEKOLAH PELACOR PASTI KAN...

PUKIMAK KAU NUAR...

Anonymous said...

Ini bukan kesan dan tiada kaitan langsung dgn PPSMI. Ini adalah kebodohan pemilik kedai dan PBT yg meluluskan papan tanda itu secara membuta tanpa memberitahu kesalahan ejaan. PPSMI memang satu dasar yg amat merugikan melayu dan amat patut dibantah. Syukurlah kerana ia telah dimansuhkan.

Melayu Perak said...

KRONOLOGI PERBICARAAN ANWAR IBRAHIM SEBELUM DITANGGUH!!!
Author: CUCU TOK WAN | Posted at: 2:11 PM | Filed Under: bicara anwar ibrahim |


Lebih kurang pukul 12:30 tengah hari, Karpal Singh pun membaca revision kes. Ada yang turut hadir adalah Johari Abdul, Azan Ismail dan Yusmadi Yusof, Kit Siang, Kak Wan, Nurul Izzah, Tian Chua dan Azmin Ali.

Barangkali disebabkan pembacaan Karpal Singh itu kurang menarik minat, apatah lagi ianya sekadar satu pembacaan semata-mata, maka ramailah yang tersengguk-sengguk.

Panjang Karpal Singh membaca tetapi yang lain lebih sibuk tidur dan tidak fokus selain sibuk bermain BBM dan Twitter!!!

12:45.... Tian Chua khusyuk dengan Nurul Izzah bagaikan orang yang sedang mengayat awek! Karpal Singh masih tak letih-letih bercakap.... dan pada ketika ini, Chua Jui Meng baru terbangun dari tidurnya!!!

12:47.... Peguam bela Anwar tak berpuas hati kerana banyak evidence yang ditolak oleh mahkamah termasuklah kenyataan Dr. Osman, Dr. Brian dan Dr. Thomas. Karpal masih tetap hendak tarik Perdana Menteri ke mahkamah kerana masa PAU, PM telah menyebut nama Anwar secara berhabis-habisan... Karpal cuba spin, tapi kedengaran seperti kelakar. Hubungan Farah dan Saiful juga dipertikaikan.

12:53.... Mahkamah berhenti rehat dan Karpal Singh dapatlah hilangkan lenguh rahangnya setelah membaca penggulungannya tanpa henti dan tanpa meneguk air mineral. Anwar kelihatan tidak berminat dengan apa yang dibaca oleh Karpal Singh sepanjang sesi pertama. Malah dia kelihatan mengantuk.



1:00 tengah hari ... HINDRAF cuba buat provokasi di luar dewan. Atau lebih tepat lagi, cari glamour. Laungan UMNO RASIS, HAPUSKAN UMNO, BUBAR AG CHAMBER kedengaran. Gerombolan tersebut diketuai oleh Uthayakumar.


1:10 tengah hari.... Giliran JINGGA13 pula tunjuk glamour. Mereka sakan bergambar, kononnya mereka ni terlalu BEST dan TERLALU SEMPOI!

Di lobi, semua orang kelihatan tersenyum-senyum, mungkin kerana kali pertama dapat tengok Anwar berbaju istiadat dewan rakyat...

Perbicaraan bersambung pukul 2:00 petang...

Melayu Perak said...

Hujah Akhir : Karpal Rumuskan Liwat Berlaku Atas Dasar Suka Sama Suka
AIDCNews – 12/12/11 – Peguam Utama Datuk Seri Anwar Ibrahim, Karpal Singh merumuskan kejadian seks luar tabie di antara anak guamnya (Anwar Ibrahim) dengan Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 26 Jun 2008, antara jam 3.01 – 4.30 petang di Unit 1151, Kondominium Desa Damansara berlaku atas dasar suka sama suka.

Karpal berkata Mohd Saiful mendakwa diliwat secara paksa namun, hujahnya, keterangan saksi utama, di mahkamah membuktikan sebaliknya.

“Saiful tidak lari ke unit kondominium bertentangan dengan tempat untuk menyelamatkan diri”, katanya.

Karpal menyifatkan Mohd Saiful seperti seekor kambing yang menurut sahaja semua arahan daripada Anwar dan merelakan dirinya diliwat.

Menurutnya, Mohd Saiful mempunyai banyak peluang untuk melarikan diri tetapi tidak berbuat demikian.

Justeru itu, Karpal menggesa mahkamah mengkaji semula kredibiliti Mohd Saiful sebagai saksi.

“Kredibiliti SP1 (Mohd Saiful) perlu dikaji semula oleh mahkamah kerana ia amat penting dalam keseluruhan kes,” katanya

Karpal yang menggulung hujahnya selama 44 minit itu, turut mendesak mahkamah memanggil semula Timbalan Pendakwa Raya, Farah Azlina dan Saiful Bukhari untuk menentukan status hubungan mereka bagi memastikan keputusan perbicaraan dapat dijatuhkan dengan adil.

“Mahkamah ini perlu ditangguh untuk membolehkan Mohd Saiful dipanggil semula dan Farah Azlina juga dipanggil di bawah Seksyen 425 Kanun Keseksaan untuk memastikan keputusan yang adil untuk kes ini,” katanya.

Menurutnya, mereka perlu dipanggil kerana sehingga kini kedua-duanya belum menafikan hubungan di antara mereka berdua.

Semasa dalam proses pembelaan, Anwar dan barisan peguamnya tidak membangkitkan isu hubungan Farah Azlina dan Mohd Saiful, malah daripada 8 orang pembela, hanya Anwar dan Mohd Najwan Halimi sahaja yang menyentuh berkenaan kredibiliti saksi utama.

Seperti yang dirumuskan dalam hujah penggulungan Karpal, Anwar semasa proses bela diri mengesahkan beliau berada bersama Mohd Saiful di Unit 1151 seperti tarikh, tempat dan masa didakwa, tetapi menegaskan hubungan seks itu berlaku atas dasar suka sama suka.

Malah, kehadiran Najwan Halimi hanya untuk mengesahkan Mohd Saiful adalah sebenarnya pekerja Anwar yang sering dinafikan oleh Ketua Umum PKR sebelum ini.

Mahkamah ditangguh ke jam 2 petang hari ini

Melayu Perak said...

TERKINI ! Kes Liwat Anwar Ibrahim - Tuduhan Terbaru Terhadap Najib Razak!!

Labels: Sodomi, Sodomy

Karpal Singh, peguambela Anwar Ibrahim dengan tanpa malunya hari ini menuduh DS Najib Razak kononnya 'menghina mahkamah kerana menyerang Anwar memberi keterangan dalam kandang.'

Adalah amat memualkan apabila peguambela bercakap tentang 'menghina mahkamah' atau pun 'contempt of court' pada hal Anwar Ibrahim sendiri telah banyak menghina mahkamah.

Perlakuan tersebut bukan sahaja di dalam negara tetapi juga di luar negeri!

Sebagai contoh, pada 10hb Februari yang lepas, ketika berucap di forum “The Future of Democracy in the Islamic World”, Anwar Ibrahim sekali lagi menghina institusi mahkamah dan kehakiman negara.

Forum tersebut adalah anjuran New America Foundation, sebuah badan pemikir AS yang berpengkalan di Washington DC.

Kita boleh rujuk video tersebut : http://www.youtube.com/watch?v=XoXiDsxbYq8.

Anwar Ibrahim dengan sinisnya berkata,

“Muncul di mahkamah hanya sebagai satu syarat, sebab semua keputusan telah dirancang. Sekali anda didakwa, anda pasti akan dipenjarakan." KLIK SINI

Anwar Ibrahim sekali lagi mengaitkan keterangan Dr Osman dari Hospital Pusrawi yang kononnya menolak dakwaan Saiful.


Padahal, jika kita rujuk kembali laporan pemeriksaan Dr Osman, doktor tersebut tidak pernah memberi diagnosis yang mengatakan bahawa Saiful tidak diliwat!

Sebaliknya, Dr Osman hanya menulis To Rule Out (TRO) Sodomy!

TRO tidak sesekali mengesahkan sodomy tetapi pesakit perlukan pemeriksaan lanjutan ke atas komplen beliau!

MiM telah menerangkan bukti-bukti yang menunjukkan hujah Dr Osman yang tidak boleh dipakai di dalam artikel ini : KLIK SINI

Hairan kerana kenapa Anwar Ibrahim masih mahu berpegang kepada 'TRO Sodomy' Dr Osman padahal dari segi perubatan, ianya sangat jelas tidak akan membantu langsung suspek peliwat itu!

Anonymous said...

SHARK FING KARPALA PU_SING!!!

Anonymous said...

PEMIMPIN AKAN DAPAT MAKAN PERCUMA BILA MENGUNJUNGI KEDAI SHARK FING TU..

Anonymous said...

Anon 10:46 bukan komen bongok jer tapi memang dia sendiri yang BONGOK!!

Anonymous said...

tiada kaitan langsung nama kedai ini dengan ppsmi. kesalahan bahasa didapati dalam mana-mana bahasa dan tempat. tambahan pula, nama kedai boleh menjadi apa-apa sahaja sekiranya tidak mempunyai unsur negatif, shark fin/short fin/shark fan/shoot fin/dan apa-apa sahaja sekiranya diperkenan oleh pemiliknya. bukannya maksud 'shark fin' dalam bahasa cina nama kedai itu, kemungkinan besar 'shark fing' itu nama sahaja, ditukar daripada 'shark fin', ataupun sememangnya namanya shark fing.