Friday, December 16, 2011

LAGI BANYAK MAHFUZ CAKAP, LAGI TEROK PAS KENA !

kelebihan mahfuz hanya satu.

lagi banyak dia keluarkan kenyataan mengenai politik, maka graf kehancuran pas di mata orang melayu akan merudum dengan lebih pantas.

mahfuz merupakan subjek kesukaan blogers.

semalam mahfuz arah hasan ali. kalau nak berambos dari pas silakan.

pada pandangan otak mahfuz ( otak mahfuz beratnya 2 gram) pas itu tidak langsung boleh dikritik.

dalam ertikata lain, pas itu dianggap suci.
jadi waima apapun terjadi, pas adalah haram untuk dikritik.

pas ditubuhkan secara rasmi pada tahun 1951. pas diluluskan hasil daripada tandatangan anak india yang bekerja di pejabat pendaftar pertubuhan di pulau pinang.

hasan ali wajib stay dalam pas.
jangan keluar parti.
tunggu sampai dipecat.

sementara nak tunggu dipecat hasan ali wajib buat roadshow HIMPUN.

24 comments:

Anonymous said...

Mahfuz ini politician substandard. Tidal cerdik langsung. Otak kurang. Melolong je pandai. Tin kosong.

Anonymous said...

memang la hamPAS tu suci. ketua dia yang sama level dengan NABI..so kalau boss dia sama level NABI maka pengikut ikut ajaran NABI dia la yang suka mencarut, menumpah seranah orang, mengkafirkan orang. so kira ok mah..heeee

Aliffnajmi said...

Mahfuz ni jenis fikir pakai lutut. Tgk la apa komen dia ttg BR1M RM500 & RM100 tu... merapu mcm bebudak. Mcm tu je tahap pemikiran dia?

Ms Pearl said...

I rasa H. Ali and Nasa takkan tinggalkan PAS :) - or kalau ye pun mereka tinggalkan (still rasa tak mungkin kot.....) :)

pertembungan antara kepentingan politik juga kedudukan dalam parti dan fahaman yang sekian lama dianuti yang mana yang lebih penting?

CIFUT said...

Sesuai dgn logo/lambang parti yg HIJAU KOSONG tu, hamPAS dgn tin kosong mmg xder beza.

Ghazali said...

Sdr Mahfuz ini saya merasakan memiliki otak yang boleh dianggap Otak Udang. Udang tidak mempunyai otak tetapi ada seketul benda yang terletak di bahagian kepalanya. Bila dimasak, benda ini dibuang. Apabila ditanya mengapakah ianya dibuang, ia dianggap tahi atau najis. Oleh itu Mahfuz ni serupa seperti seekor udang yang menjunjung najisnya di bahagian kepala. Faham sahajalah...

Anonymous said...

bagi mahfuz..karajaan perpaduan tak bagus. penyatuan melayu tak bagus. penyatuan islam tak bagus. sapa yang terlibat dlm usaha penyatuan tersebut adalah musuh.

aku nak tgk setinggi mana karea politik mahfuz. kalau dia terlingkup aku la org pertama akan gelak guling2...

Anonymous said...

Pas kena tukar warna. Warna hijau tu sama ngan warna Carlsberg. Tu yang jadi lalok diorang ni bila bercakap.

akuantiPAKATAN.

Anonymous said...

Kalau Hassan Ali tidak lagi bersama Pas ada ke dalam kalangan pemuka-pemuka sedia ada yang mampu perjuangkan agama kerana Allah dalam Pas?

Kalau jawapannya adalah tidak ada pemuka-pemuka yang mampu menggalas tugasan Hassan Ali, makanya adalah "wajib" untuk Hassan Ali stay dalam Pas.

SEKADAR PANDANGAN

Anonymous said...

Anon 4:03,

Pas tiru logo Carlsberg atau sebaliknya Carlsberg yang tiru logo Pas. Ko ada maklumat ke?

Anonymous said...

Dulu, golongan macam Pak Him Libya dijadikan sumber untuk menaikkan semangat tetapi lar nih insan yang bersemangat macam Pak Him Libya (contohnya Pak Hasan ini), belum terbit matahari, telah diprovoking oleh rakan dan taulan yang ada pentingan diri agar keluar dari parti. Donia! Donia!

Anonymous said...

Sebelum pas calsberg ada dah
kalu gitu
pas le yang ikut calsberg
warna aje tau..
yang bulat kosong tu tak
sebab tu orang pas suka cakap kosong
cakap tak ada isi
tak ada fakta

SD said...

Ms Pearl,

Kadang-kadang bila dah fed-up,..
ditinggalkan juga...

Cuba tengok contoh ustaz Nakhaie
Ahmad bekas naib presiden Pas,..

Akhirnya menyertai Umno...

Anonymous said...

Aku masih ingat lagi dulu Hassan Ali pernah kata dia bagi talak tiga pada UMNO bila dia tinggalkan UMNO dan join PAS.

Aku rasa dia dah checkmate dgn kata2 dia sendiri...

Aku rasa dia dah lama tinggalkan PAS kalo dia tak pernah keluarkan statement ni...

Dr Hassan Ali... tak ada salahnye kalo tinggalkan PAS dan join UMNO semula walaupun telah mengeluarkan statement macam tu.. kepentingan agama lagi penting.. PAS telah gagal menyelamatkan agama kita

Anonymous said...

Kalau insan seperti Hasan Ali boleh disindir mentah-mentah agar "keluar dari parti kalau mahu", makanya jangan hairan kalau ulamak muda melihat Pas semakin dikembungi dengan unsur-unsur assobiyah dan dengan itu layak dijauhi (bukan didekati).

PEMERHATI

Anonymous said...

Hassan Ali tak masuk UMNO pun tak apa, yang penting penyokong beliau kena undi UMNO/BN.....

Anwar Ejen Yahudi said...

PAS ditubuhkan dan kemudian diluluskan penubuhannya oleh Inggeris bagi memastikan bangsa terbesar Tanah Melayu ketika itu terpecah sekurang-kurangny kepada 2 puak.

Daripada perpecahan bangsa utama Tanah Melayu, Inggeris berharap supaya pembinaan sebuah negara merdeka oleh Tanah Melayu tidak akan atau sekurang-kurangnya lambat.

Dan jika kemerdekaan dapat dicapai, pemerintahan sendiri tanpa campur tangan British akan menjadi susah dan lembap kerana akan berlakulah ketidaksefahaman dan kecelaruan dalam pemerintahan Tanah Melayu yg merdeka kelak.

Tapi..jangkaan Inggeris adalah meleset sama sekali. Atas kebijaksaan pemimpin pemimpin parti bangsa Melayu terbesar iaitu UMNO bukan sahaja boleh memerintah Tanah Melayu yang baru merdeka dgn sendirian berhad tanpa campur tangan Inggeris malah membawanya ke sebuah pembentukan negarabangsa yang berbilang kaum, beraja dan dikenali sebagai sebuah negara Islam oleh negara negara Islam yg lain yang kemudiannya menjadi model dan rujukan oleh sekian banyak negara Islam.

Negara Islam lain sudah mengiktiraf Malaysia. Tapi, si sang serpih, si sang kecewa, si penuh dendan dan kesumat..masih macam tu la...jugak..pi mai pi mai tang tu..

Akulah paling Isle,
Org lain kafir,
Akulah yg membela Isle,
Tapi hakikatnya..?

Usahkan seantero dunia, seantero Shah Alam pun tak terbela. Sudah rampas pulang balik..

ai...

Anonymous said...

Persoalan: Yang mana lebih penting? Kedudukan politik dlm parti atau Islam?

Kalau kita imbas kembali sorotan senerio perjuangan Dato H. Ali ini kita dapat lihat PAS lebih pentingkan kedudukan politik dalam parti drpd memperjuangkan Islam.

Maka kesimpulannya: PAS bukanlah sebuah parti yang memperjuangkan ISLAM.

Huraiannya: Segala dalil, Hadis2 ayat2 alQuran yg mereka lafazkan fatwa2 yg mereka keluarkan selama ini bukannya untuk Islam tetapi sebagai alat (apperatus) menipu rakyat untuk kempenting politik dan kedudukan mereka. PAS ternyata pembohong.

PAS CHECKMATE.

Melayu Perak said...

Nurul Izzah Akhirnya Akui Anwar Bukan Seorang TPM Yang Bagus...


Nurul Izzah mengakui bahawa Pakatan Rakyat terpaksa membawa sama BEBAN POLITIK kerana Anwar yang tidak perform semasa dalam kerajaan. Ini adalah fakta yang disampaikan sendiri oleh Izzah di dalam wacana tersebut.

Apa yang Anwar buat?

Banyak benda menyaksikan Anwar tidak melaksanakan amanah sebagai Timbalan Perdana Menteri/Menteri Kewangan seperti yang selalu diungkap oleh Anwar di dalam ceramah dan sebagainya.

Agaknya, Nurul Izzah sempat membaca buku ‘Notes to the Prime Minister’ karangan TS Nor Yakcop yang secara jelas mengatakan Anwar tidak kompeten dan salah menasihati Perdana Menteri dalam banyak perkara.

Jangan kita lupa, TS Nor diarah oleh Jabatan Perdana Menteri untuk terbang ke Buenos Aires, Argentina bagi menerangkan kepada Tun Mahathir mengenai kesilapan Anwar yang terlalu menjadi hamba kepada Washinton Consensus.

Bagus dan amat bijak buat Izzah mengakui perkara yang begini. Tidak guna Izzah mempertahan Anwar yang diakui sebagai pengkhianat Negara kerana tunduk kepada desakan IMF dalam mengurus krisis ekonomi.

Izzah pasti boleh pergi jauh jika sanggup keluar daripada BAYANG Anwar yang buruk dan gelap.

Anonymous said...

Orang yang makanannya mencaci dan memfitnah menghasilkan otak yang senteng.

Anonymous said...

HASSAN keluar pAS tak menjadi kesan.. ketika dia masuk pAS dulu pun pd era reformasi memuncak, 1998, PAS pd kedudukan yg mantap.. bahkan pada PRU10, 1999-- umno diera mahathir yg hebat tu.. hampir rebah... sampai terpaksa letak jawatan pd 2003.... kecuali semasa mula2 mr. Cleaning jd PM, pru11, 2004, baru bernafas balik.... tp pd pru12 ..sebagaimana almaklum...

HASSAN hanya berada dalam PAS hanya 12 tahun... seperti Nasha.. tak pernah teruji dgn ISA, AUKU, Akta Polis atau konspirasi umnuu...jika dibanding dgn istiqamahnya Mohd Sabu, Mahfuz, Dr Hatta, Hussam Musa, Salahuddin Ayub, ... berpuluh tahun kental sbg aktivis PAS semenjak di universiti lagi....

Apakah HASSAN n NASHA seorang opportunis seperti YB2 lompat katak yg lain? ... sekadar menjaga kehendak diri saja? Maka jika betul selayaknya terkumpullah mereka2 ini sesama menjilat sekular UMNO selepas meludahnya...

UMNO lubuk segala lanun2 harta rakyat..... tp ramai juga melayu. ustaz2 tersilau dengan 'umpan kelazatan duniawi"....

PRU13.. pangkah parti ABU ... sebagai membayar darah2 syuhada memali, lubuk merbau,batu buruk, samad gol, dr zulkifli mohammad,dll.

Anonymous said...

MAHPUS NIE MEMANG BANGGANG+BEBAL PON.ADA SAMPAH DALAM KEPALA OTAK DIA.

Anonymous said...

PAS Laknatullah menternak makhluk bodoh spt Mahposs ini sbb gunanya utk memperbodohkan Melayu pencacai PAS dikg2.. sbb level Mahposs yg bodoh ni je balaci2 PAS ni paham!

Anonymous said...

Hassan Ali jgn tinggalkan PAS
biar PAS jd 'membarah' dgn adanya penentang dalaman pd dasar kufur mereka..

PAS akan dihukum Tuhan krn menipu ahli2nya dgn ISLE!!