Friday, December 16, 2011

PAKATAN : BAGAIMANA NAK PERINTAH MALAYSIA ?

bagaimana lah gamaknya pakatan nak perintah malaysia kalau pada satu isu pun tak mampu diwujudkan konsensus ?

low class bukan.
takde kredibel bukan.
cuba perhati pada isu  LGBT di bawah.
sorang kata nak, sorang kata tak nak.



18 comments:

Pak jabit kg pisang said...

tak susah perintah Malaysia/negeri....bila tak bole buat salahkan kerajaan terdahulu....sebut laa umno/utusan/bn...sebut nama ni meleleh air liur penyokong tegar pakatan...

Anonymous said...

katakan tidak juga pada musang ungka yang dah kojol.... keh keh keh

Nok said...

memang lah haprak ni tak boleh perintah malaysia...jgn silap dan mesti ingat depa hanya standard pembangkang aje...guling2 atas jln rasa buat bershit...demo kat felda dan baru ni ada pulak komoiti "MARAH" yg baru di tubuhkan...kadang2 kita nak tergelak kat puak2 ni buat le keje lain yg ada faedah pada diri sendiri dan famili...tak kering ke tekak asyik menjerit aje yg seronok polis le boleh training cara2 mengunakan belantan pancut air tahi..gunakan gas pemedih mata..dan pelbagai lagi...yg buat demo tu org melayu bukan cina ,bukan india....kalau cina buat lagi teruk di balun Polis....

Melayu Perak said...

ANWAR RANCANG KEKACAUAN BESAR-BESARAN MENJELANG 9 JANUARI!!!
Author: CUCU TOK WAN | Posted at: 11:30 AM | Filed Under: anwar ibrahim |
Anwar Ibrahim kata, dia akan berjuang dari dalam penjara sekiranya hukuman yang menantinya adalah penjara ekoran kes liwatnya semakin ke penghujung. Anwar bagaikan sudah nampak apa yang bakal berlaku kepada dirinya. Apatah lagi kegagalan barisan peguam yang dilantiknya untuk menyanggah bukti dan fakta yang dibentangkan oleh pendakwaraya menjadi bukti yang sangat jelas, pintu dan lantai penjara akan mereputkan Anwar buat selama-lamanya!

Anwar mula bercerita tentang DEMI RAKYAT walaupun selama ini, dialah manusia yang memperdayakan rakyat dengan cerita-cerita dongeng ciptaannya. Anwar yang sentiasa berbelit-belit sibuk berceramah ke sana ke mari semata-mata untuk meraih sokongan agar satu perhimpunan besar dan perarakan yang mampu menjatuhkan kerajaan dapat diwujudkan.

Beberapa NGO seperti Jingga 13, dilihat cuba membantu Anwar Ibrahim walaupun sambutan yang mereka terima sangat dingin. Penubuhan beberapa buah NGO lagi seperti MARAH juga dilihat sedang mengusahakan kemarahan rakyat dan kebangkitan pemberontakan yang lebih revolusioner agar dapat menyelamatkan Anwar daripada reput dalam penjara.

Agak aneh, ketika di pentas ceramah, Anwar begitu bijak bercakap tetapi apabila mendapat peluang itu di mahkamah, Anwar bukan sahaja tidak membela dirinya tetapi bercakap merepek-repek menyentuh banyak perkara yang langsung tidak ada kena-mengena dengan kes yang dihadapinya. Malahan, Anwar memilih untuk memberi keterangan biasa, tanpa sumpah sekaligus menjadikan keterangannya tidak berkredibiliti dan tidak perlu diambil kira oleh mahkamah langsung!

Tetapi di pentas ceramah, Anwar terus bercerita seolah-olah dialah Laksmana dan Hanuman yang menyelamatkan Sitta Devi, isteri Rama daripada Rawana. Cakapnya sentiasa meninggi. Dia ada saksi. Dia ada alibi yang kukuh. Dia tidak perlu menampilkan saksi dan alibi, cukup dengan hanya memberitahu, maka mahkamah perlu menarik kembali dakwaan ke atasnya. Polis pula perlu berhenti menyiasat kerana siasatan tersebut hanya membazir wang rakyat!!!

Sekarang, dalam tempoh tidak sampai sebulan, Anwar Ibrahim berusaha keras dengan bantuan konco-konconya untuk menggerakkan satu kekacauan besar agar dia tidak perlu masuk penjara sepertimana yang berlaku pada 1998. Anwar akan ke luar negara sekerap yang mungkin untuk mendapatkan bantuan daripada tuan-tuan besarnya. Kalau dia tidak pergi, anaknya, Nurul Izzah akan menggantikan pemergiannya. Konco-konconya pula akan melipat gandakan usaha mereka melakukan fitnah dan untuk menimbulkan kekeliruan serta kemarahan orang ramai.

Dalam tempoh sehingga 9 Januari nanti, kita akan melihat lebih banyak perkara buruk yang akan dicetuskan oleh Anwar Ibrahim. Tanpa kekacauan dan kekecohan, tidaklah lelaki itu dinamakan sebagai Anwar bin Ibrahim oleh bapanya!!!

Peminat Filem Koboi said...

Anwar tak perlu buat apa2 pun kat penjara. Dia hanya tunggu waktu malam, sebelum Azmin datang dengan 2 ekor kuda dan meletupkan dinding penjara tempat Anwar dikurung. Dua orang ni akan memecut kuda selaju-lajunya melarikan diri dlm kegelapan malam. Maka dia telah BEBAS utk melakukan segala-galanya.

Adaptasi dari cerita koboi lama Hollywood ...

Anwar ejen Yahudi said...

mcm ni..

Senario 1:
"sita dan rampas arak yg dijual!(PAS)"
"ehem.."(DAP)
"ok..ok..kita pulangkan balik..lap, susun cantik cantik balik dlm kedai tu" (PAS)

Senario 2:
"hari ni kita berkuasa, esok kilang arak tutup!! takbir!!!" (PAS)
"ehem.." (DAP)
"tak payah tutup la..kensel..takjadi..er..kalau nak besarkan boleh..takebeer!!!"(PAS)

Senario 3:
"membangun bersama Islam..!! takbir!!!" (PAS)
"ehem.." (DAP)
"PAS for all" (PAS)

Senario 4:
"kita perjuangkan negara isle anutan PAS!!" (PAS)
"ehem..langkay mayat saya dulu" (DAP)
"negara islam tuada dalam al-Quran..kita tukar ke negara berkebajikan plak..(seraya dalam hati IKUT UMNO lah) (PAS)

Senario 5:
"HUDUD!!" (PAS)
"ehem.." (DAP)
"eh...hudud tiada dlm agenda kami" (PAS 1)
"hudud terpilih di negeri terpilih" (PAS 2)

heh. kecelaruan yg super flip flop.
Itu baru sikit bukti bukti DAP ganti PAS..

Konda Kondi said...

salam tuan..mohon link blog Keris..

http://keris7lok.blogspot.com

salam perjuangan..
demi menyampaikan informasi atas nama perjuangan agama bangsa dan negara..

Anonymous said...

AL-JUBURI TIDAK AKAN DAPAT LAGI UNDI PAMPASAN YANG DIA TERIMA PADA PR12. KALI INI PENGUNDI AKAN MELIHAT KEBOLEHAN DIA. TERNYATA, KEBOLEHAN DIA SELAIN SEBAGAI AL-JUBURI IALAH SEBAGAI PEMAIN WAYANG. kAMI PENGUNDI TELAH BOSAN. JOM, NYAHKAN DIA YANG TIDAK BERMORAL INI. GET LOST AL-JUBURI.

Brader Vo said...

Antara Calon Winnable dan Wannabe

Ketika berakhirnya PRU-12 lalu.

Bagi calon yang gagal,
Ada yang merayu kepada bekas majikan
Ada yang kena bertukar pekerjaan
Ada yang mulakan perniagaan
Ada yang sudah hilang pelanggan
Ada yang kembali mencari rakan
Ada yang kena bina semula handai dan taulan
Ada juga yang bertukar jiran

Bagi Adun yang terpilih,
Ada yang serik berpolitik parti
Ada yang puas berkhidmat kepada pengundi
Ada yang gelisah takut tak dipilih lagi
Ada yang resah takut hilang kerusi

Bagi Menteri & Exco yang berkhidmat,
Ada yang bakal hilang nikmat
Ada yang kena pulangkan tongkat hikmat
Ada yang dah mula berjimat cermat
Ada yang dok berkira takut tak lekat
Ada yang dok fikir mana nak melompat

Wahai Presiden,
Apakah kriterianya ‘Winnable Candidate’
Jangan pulak baru nak ‘create’
Calonnya mesti bukan ‘over-rate’
Kita tak mau calon ‘desperate’

Wahai Pengundi,
Siapa pula calon di hati
Waktu mengundi mesti berhati-hati
Harap-harap calon tak mati
Atau dapat si kayu mati

Nok said...

hangpa tak kasi chance lansung untuk haprak2 ni meroyan...dahyat...seketika yg lalu bukan main cabulnya mulut depa....ingat kutuk mengutuk pada BN rakyat akan menyokong...tak sedar di untung bahawa rakyat dapat menilaikan yg kan mana baik yg mana haprak.....yg gila babi ada yg gila sawan ada..yg gila nak jadi PM ada..yg gila nak ahli umno pun ada...betul lah kata pepatah melayu,gila manusia ni ada 144 gila...kebanyakan yg gila tu ada adalah penyokong haprak PR pkr/pas..salah sorang Blog 1 malaysia...dah balik tanjung rambutan ke apa....

Anonymous said...

Yeeeaaaaaaaahhhhhhaaaaaaaaaaaaaa..



luruskan ko punya kote dulu nuar oiii baru boleh berangan duduk Putrajaya...orng kata kote klu bengkok
otak pun bengkok muahahaha...!!!

Kote bengkok mcm sabit celorek .......takutttttt.............

Anonymous said...

BETUL KATA WAN AZIZAH ANWAR ANUGHAIRAH...I WONDER HOW SHE SURVIVED ALL THIS YEARS WITH THAT CROOKED WEAPON? ...HA.HA..

KASIHAN HIDUP DIA TAK INGAT YANG LAIN BESIDE SODOMY , CHINA DOLL NAK JADI PERDANA MENTERI....KEMPUNAN BETUL DIA DENGAN SRI PERDANA SEBAB DULU DIA MASTERMIND ARCHITECT BUAT BILIK PUN BANYAK UNTUK ANAK2 DAN PERHAPS UNTUK JAMBU2 SPECIAL ROOMS EK?

Anonymous said...

Rakyat Malaysia kehilangan “satu dekad yang telah hancur dek korupsi”, di mana wang haram sebanyak RM1,077 bilion telah dibawa keluar dari negara kita dalam tempoh 10 tahun dari 2000-9.

Mengikut laporan terkini badan pemerhati kewangan Washington Global Financial Integrity (GFI), wang haram sebanyak RM150 bilion (USD47 bilion) telah dikeluarkan dari Malaysia dalam tahun 2009 sahaja.

RM150 bilion ini adalah tambahan kepada kerugian besar RM927 bilion (USD291 bilion) dalam tempoh 9 tahun dari 2000 hingga 2008. Laporan GFI ini telah mengejutkan kita semua, terutamanya apabila Malaysia kini berada di kedudukan 5 negara yang tertinggi untuk pelarian modal haram yang terbesar.

Anonymous said...

Ini bukan low class, ini tarak class langsung yang ada pada mereka hanya otak yang bebal.

Anonymous said...

MELAYU PERAK..KER MELAYU BERAK KAU NIE
BOSAN NYA TULISAN KAU YANG PENOH DENGAN DENDAM..KESIAN NYA KAU..MASIH TAK CUKUP DAPAT PROJEK LAGI KER...CUKUP2 LAH TU..MUHASABAH DIRI..MINTA AMPUN KAT ALLAH DAN ORG YG KAU FITNAH TU..JIWA KAU AKAN TENTERAM..

Anonymous said...

KAU ORG SEMUA SILAP..AKU DAN RAKYAT M'SIA YG ADA AKAL NI TETAP AKAN TOLAK BN MENTAH2 NANTI...
TULISAN KAU ORG PENOH DENGAN DENDAM TERHADAP ANWAR..SEBENAR NYA KAU ORG SEMUA TAHU ANWAR DIFITNAH DARI DULU LAGI..TAPI KALAU HATI DAH HITAM DEK KERNA BNYK SGT MEMFITNAH..TU LA PADAH NYA..TAK DPT MENGGUNAKAN AKAL FIKIRAN DENGAN BETUL..

Melayu Perak said...

apasal anwar tak berani bersumpah laknat....

mengapa tak berani sumpah dalam mahkamah....

mengapa tak berani di soal siasat pendakwaraya....

siapa yang taruk air mani anwar dalam dubur saiful....

kalau ini tak boleh nak jawab....jangan lah katakan fitnah anwar.....ini adalah balasan setimpal yang diminta oleh penganut pas dalam solat hajat itu hari....

Anonymous said...

MELAYU PERAK..BNYK SGT DAH DPT PROJEK ...FIKIR2KAN LAH DEGN BETUL DAN LOJIK AKAL..JGN BACA UTUSAN ..JGAN ASYIK TV 3 JER..BUKA MINDA..AKU BACA DAN LIHAT SEMUA..PRO KR'JAAN DAN PEMBANGKANG..AKU DPT JAWAPAN..KALAU FITNAH TU AKAN TERSERLAH JUA AKHIR NYA..BAIK KAU BERTAUBAT..HENTIKAN FITNAH INI..MUHASABAH DIRI..ALLAHA AKAN TUNJUKKAN KAU KEBENARAN NYA