Friday, December 2, 2011

MALAYSIAKINI SAH TROJAN HORSE UMNO !

13 comments:

Nok said...

apa sudah jadi gobala? patut dulu lagi you sudah keluar dari PKR...masuk bebas seperti mana YB Zul,snator Ezam dan ramai lagi...tapi ok lah masih tak terlambat lagi untuk menukar haluan...

ada tersurat dan tersirat malaysiakini jadi trojan umno....semua org mahu hidup bro..buat lah apa yg patut...jgn depan belakang sama rasa sama rata dah le.....

Melayu Perak said...

KOMISYEN RM40 RIBU - PENGURUS PKNS AKHIRNYA AKUI TERIMA RASUAH!!
FRIDAY, DECEMBER 02, 2011


Pembangkang kini sedang asyik menyerang UMNO dengan pelbagai tuduhan penyelewengan walaupun kesemua pertuduhan tersebut tidak disusuli dengan bukti kukuh. Serangan bertubi2 ini dilakukan bagi menutup penyelewengan besar2 an yang berlaku melibatkan Kerajaan Negeri Selangor pimpinan Khalid Ibrahim pada ketika ini.

Perhimpunan Agung UMNO hari ini sekali lagi menyaksikan pendedahan Perwakilan dari Selangor, Datuk Johan Abdul Aziz yang mengulangi pembongkaran yang diperakui Kerajaan Negeri mengenai jumlah gaji Pengurus Besar PKNS yang dilantik MB tersebut.

Jumlah gaji beserta Elaun RM40 Ribu sebulan diperakui Khalid Gagap yang mempertahankan jumlah tersebut diberikan oleh Kerajaan Negeri. Komisyen luar biasa turut diberikan kepada Penjawat2 PKNS yang lain yang menimbulkan seribu 1 persoalan. Itu belum dikira komisyen2 dari Ahli2 Majlis, Exco2 Negeri dan MB Selangor sendiri. KLIK DI SINI untuk laporan penyelewengan ini.

Datuk Johan juga mengingatkan semula kepada para perwakilan mengenai Kontol Besi Yayasan Selangor yang bukan tidak mengotakan janji PRU 12 iaitu penyediaan premis yang cukup dan latih usahawan, malah kesemua aset Yayasan telah dijual dengan tergesa2. Paparan Lanjut KLIK DI SINI.

“Sewa premis di bangunan PKNS dinaikkan 300 peratus. Menipu rakyat turunkan cukai pintu kediaman. Penyangak tidak berhenti di situ saja, sekarang nak ambil alih padang awam di Kelana Jaya,” katanya.




Isu Yayasan Selangor yang merupakan milik rakyat Negeri tersebut turut dikritik Sultan Selangor kerana mengeluarkan jumlah wang peruntukan yang sangat besar untuk menyambut Ulang Tahun Yayasan terbabit. Akan tetapi Majlis yang turut diboikot Sultan dilihat tidak 'serasi' dengan jumlah peruntukan yang dijual. WANG BOCOR!!

Mereka dok kata UMNO Korup dan Rasuah. PKR pimpinan Anwar Bersih dari rasuah. Mentaliti itulah yang berjaya dan terus dipergiat agar tertanam di minda masyarakat.

Khalid Gagap dipersalahkan. Khalid Gagap sahaja. Lupakah kita Anwar adalah Penasihat Ekonomi Kerajaan Selangor? Oh, mereka telah mindset bahawa setiap kali ada pertuduhan negatif terhadap Anwar, ianya fitnah.

Banyak lagi pendedahan penyelewengan mereka yang jauh lebih jelas dengan bukti berbanding tuduhan mereka terhadap Pemimpin2 UMNO. Persoalannya,kenapa diam membisu tanpa sebarang tindakan. UMNO MESTI SERANG!! SERANG KERAJAAN PKR SELANGOR!!

Anonymous said...

dulu lu ada mabok skarang lu sudah sedar dr mabok,

Anonymous said...

Lepas Anwar join, semua bend nak islamkan. Padahal Umno dulu dah islam dah. Cuma faham dengan sifat manusia. Ni anwar punya gejala, wajibkan semua pakai tudung, padahal kongkek dua 2 jalan.

Mampos kau anwar.

Kembalikan umno pra-anwar. Umno yang toleran. Yang boleh campur dengan semua bangsa.

Anonymous said...

anwar doll masuk umno dia kasi hamtam sumua depan ko blakang ko, dia saya yingat ada yindia punya darah la,pusing cakap.

Anonymous said...

woit ini melayu atas punya komen tarak pirgi jumat semayang ka? haiyo yo tarak bagus thambi..tuan Allah mara woo

ANACONDA said...

KALAU KORANG FIKIR ATAU BERANGGAPAN SI MALAYSIAKINI, MALAYSIAN INSIDER ATAU SESIAPA PUN WAIMA BAR COUNCIL SEKALI PUN ADALAH TROJAN HORSE KE APA KE PD UMNO ATAU SESIAPA PUN, BAGI AKU ASASNYA ADALAH ANWAR IBRAHIM KEPALA PUKIMAK SEMALAYA...

BABI SIPLIS INI HARUS D TAMATKAN DGN APA CARA SEKALIPUN...

MMG KETURUNAN SUNDAL BELAKANG MATI...

Anonymous said...

boleh ke aku cadangkan kita kumpul ramai-ramai penyokong kerajaan dalam 20000 orang keatas kita pegi serang anwar dan kuncu-kuncu dia terutama yang anti islam, anti melayu dan tak mengaku melayu macam lim guan eng, karpal singh, lim kit siang, ambiga, nik aziz dan ramai lagi. kita buat 'public arrest'. masa tu kita belasah lah sampai lunyai. kerat kaki ke. tak pun tempeleng sampai bisu.boleh ke kita buat public arrest? nak minta pendapat abg gap?

Anonymous said...

Gobala...KAU yang LUPA ASAL USUL..kini bila dah jadi YB.. KAU BERCAKAP BESAR.....BONGKAK.. kau kata kau menang kerana kau hebat... rakyat pilih kau bukan kerana faktor parti PKR atau PAS atau DAP atau PR...?!!! Esk-esk.. hebatnya GObala, sama seperti IBRAhim Ali, ZULnordin, ZAHarain, dll..... WATAK Manusia "kacang lupakan kulit"!

KAMU2 YB lompat..... Dulu kamu hanya penumpang tuah hasil kebangkitan rakyat melalui "Reformasi GERAK 1998" ... tapi bertindak "menggigit jari yang menyuap" bagaikan melepas "Anjing tersepit, menggigit betis yang menolong"... KAMU semua Manusia LUPA DIRI.... jika benar apa yg kamu ucap sekarang... mengapa kamu tidak bertanding atas tiket .. Bebas? ... atau jika kamu hebat UBN akan pilih kamu sebagai calun MIC, MCA, PPP, UMNO...???

Gobala.. dulu kau puja Anwar bagai orang gila...ayat digemarinya adalah "wamakaru wamakaralallah".... seperti yg lain...yg telah gugur dalam perjuangan... PRU10..1999... UBN sedikit tergugat... Madey berundur... PRU11.. 2004...UBN kembali angkuh... kemudian PRU12..2008.. kau ditabal sebagai YB.. atas kehebatan dirimu melebih Samy Vellu atau Karpal Singh?

Gobala.... demi kepentingan diri .. kau jilat BN & puja Umno?... PRU13..kau perlu buktikan kata2 mu itu.... Kau bertanding Calun Bebas ditempat dimana kau suka... kau buktikan kau BOLEH.. MALAYSIA BOLEH! Begitu juga dengan oppurtunis yang lain.. IBRAhim Ali, ZULnordin, ZAHarain, dll.....

JIKA kamu menang lagi.. aku akan tabek kepada engkau! Tapi jika sebaliknya... aku cadang satu "Tribunal Awam Bagi Jenayah Politik Fitnah & Wang" untuk adili tindakan dan tingkah laku kamu semua sebelum ini..termasuk puak2 UBN ..

SELAMAT BERJUANG... Gobala................demi "KEBENARAN, KEADILAN & KEBAJIKAN RAKYAT" .....

Anonymous said...

Anon 5:17 PM

Sayang jugak ko dgn Gobala ye.. bro Reformasi 98 adalah gerakkan yg berlainan ikut cakap YB Zul yg saya sokong ia banyak dipengaruhi unsur simpati dan percaya dia di aniaya sebab itu Adil ditubuhkan. Tapi persoalannya ketika Anuwar dibebaskan perjuangan parti telah berubah bro.. rasa simpati bertukar jadi benci perjuangan ala Anuwar dah bertukar menjadi ala DAP atau yahudi. Kronisme dan nepotisme jadi amalan biasa dlm parti. Jadi lu fikirlah sendiri salah siapa sebenarnya?

Anonymous said...

hoi anan 5.17,
hang ni bila la nak sedaq.org yg rapat dgn dia ,semua 30 lbh org dah blah..hang ikan bilih apa tau,,pi sua pungkok hang kat dia tingok, kata org opportunis kunon,pi rah mabok, bengong btui,akai ada ka,kuda kayu,mangkok hayun,samdol,otak ada pikiq la,ni pikiaq pakai lubang kemut

Melayu Perak said...

TUDIAAA!! ORANG MUDA MENGEGARKAN BERBAHASAN DI PAUMNO

Mc tak sempat mengulas panjang mengenai dua orang muda berbahas tadi. Namun ulasan dan perbahasan yang mereka lakukan amat bertenaga dan mengegarkan dewan yang agak suram pada mulanya.

Wakil Puteri amat bertenaga, pidatonya menyusuk kalbu semua perwakilan yang ada di dewan. Manakala Wan Mohamad pulak bijak berbicara dan secara santai mengupas semua isu sambil ada kalanya menghentam pembangkang. Terutamanya Pas. Satu ayat yang menjadi tepukan ramai ialah "Parti mengaku Islam tapi buat kerja tak macam cara Islam".. baca petikan dari Bernama..untuk kupasan lanjut..


Puteri Umno , Jumaat mencadangkan supaya peremajaan dan penjenamaan semula parti dilakukan dengan menilai semula program Umno agar ia bersesuaian dengan citarasa golongan muda.

Wakil Puteri Umno Wan Salwati Abdullah berkata usaha itu perlu kerana golongan muda boleh memberi nafas baru kepada Umno untuk memastikan ia terus hidup subur bagi meneruskan perjuangannya.

"Untuk memenangi hati generasi muda, Umno perlu menyusun langkah lebih berkesan, setiap program hendaklah berdasarkan citarasa mereka supaya terus bersama dan menyertai kita," katanya ketika membahaskan usul ucapan dasar Presiden pada Perhimpunan Agung Umno 2011, Jumaat.

Wan Salwati berkata pemikiran kalut, kuno atau cepat melatah perlu dihapuskan dan sikap keterbukaan yang bukan dibuat-buat perlu ditonjolkan supaya golongan muda tidak rasa terpinggir.

"Janganlah bila orang muda bersuara kami dilabel sebagai anak kecil yang ingin mengajar orang dewasa namun inilah realiti yang harus diterima sekarang... kami juga perlu diberi peluang atau kepercayaan," katanya.

Katanya zaman menghimpunkan puluhan ribu hadirin di padang untuk menyambut ketibaan pemimpin sudah berakhir kerana sekarang adalah zaman menghargai pemimpin yang boleh berjabat salam, berbincang serta menjawab "Twitter" dan "Facebook".

"Zaman sekarang adalah zaman menyanjung pemimpin yang dilabelkan "cool" apabila meluangkan masa bermain futsal dengan generasi muda dan bukan lagi zaman untuk terus mengherdik, mencaci dan hanya tahu melihat kesilapan golongan muda,"

"Kalau Perdana Menteri yang sibuk dengan tugas boleh meluangkan masa bersama menonton perlawanan bola sepak, kenapa tidak kaedah sama direalisasikan semua pemimpin di peringkat negeri, bahagian atau cawangan," katanya.

Wakil Kelab Umno Luar Negara Wan Mohamad Azam Wan Rosdy berharap barisan pucuk pimpinan Umno dapat memberi perhatian kepada golongan muda dengan memahami serta membimbing mereka.

Katanya golongan muda mempunyai semangat juang yang tinggi dan sanggup berbuat apa sahaja tanpa mengira apa pun yang menanti di hadapan mereka.

"Tak kira sarang tebuan atau apa, walau ayah kata jangan panjat, kita panjat juga. Bila dah jatuh, dah sakit, baru terngadah. Tapi kalau tak jatuh, tak tahu, tak kenal dan tak cinta. Kami dalam proses mengenali parti, bimbinglah kami," katanya.

Anonymous said...

Pendidikan rendah, masuk dewan jangan minum la gobala. kah kah kah kah