Monday, December 26, 2011

MALAYSIAKINI SEKALI LAGI GELARKAN SPRM PEMBUNUH !


perhaps a cow will falll from MACC office next.

itulah tajuk malaysiakini yang menyamakan insiden teoh beng hock dengan isu NFC.

malaysiakini cuba menyamakan kematian teoh beng hock dengan siasatan terbaru SPRM terhadap NFC.

malaysiakini jangan jadi pembohong.
teoh beng hock ada masalah dengan dap.
teoh beng hock bergaduh dengan ahli majlis dap semasa di toilet SPRM.
jadi siapa yang bunuh teoh ?


25 comments:

Anonymous said...

politikawan jatuh bangunan tak pernah kedengaran sebelum 2008.

Anonymous said...

pembida tertinggi dalam tender terbuka untuk item picisan belum pernah kedengaran sebelum 2008.

Anonymous said...

peguam hapuskan pelanggan bersama bahan bukti belum pernah kedengaran sebelum 2008.

Anonymous said...

.

KUALA LUMPUR 26 Dis: Kenyataan Datuk Seri Shahrizat Jalil yang mempersoalkan ‘siapakah pemimpin Umno yang tidak mempunyai masalah’ seolah mendedahkan ramai pemimpin Umno terbabit dengan skandal dan salah guna kuasa.

Shahrizat selaku Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat yang terpalit dengan skandal projek Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) mengeluarkan kenyataan mengulas tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) yang memulakan siasatan terhadap kes itu baru-baru ini.

Bagi Dewan Pemuda PAS Pusat, kenyataan spontan yang keluar dari mulut Shahrizat yang juga ketua wanita Umno itu seperti menyindir semua pemimpin Umno agar tidak berlagak bersih dari masalah.

“Skandal mereka belum terdedah dan masa yang akan menentukan keadaan diri mereka dalam Umno.

“Bagi DPP Malaysia, tidak ada apa yang memeranjatkan dalam kenyataan Shahrizat kerana rakyat sudah sinonim bahawa Umno dan rasuah serta penyelewengan sudah sebati,” kata ketua penerangnnya, Riduan Mohd Nor dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

Menurutnya lagi, kes Bekas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo yang didapati bersalah kerana rasuah boleh menjadi bukti dan kayu pengukur bahawa pemimpin Umno sukar untuk dijadikan contoh teladan buat rakyat Malaysia.

Malah ujarnya, selain Khir, ramai lagi pemimpin Umno yang pernah terkait dengan pelbagai skandal.

“Beberapa tahun lepas, beberapa orang pemimpin kanan Umno pernah dihadapkan ke Lembaga Disiplin Umno sehingga ke SPRM kerana dakwaan rasuah.

“Malah, bekas Naib Presiden Umno sendiri turut terbabit dengan rasuah sehingga terpaksa melepaskan jawatan beliau,” katanya lagi.

Anonymous said...

apa sebenarnya yang mendorong banyak insiden pelik dan tak masuk dek akal selepas 2008?

Anonymous said...

Keindahan Islam ialah panduan yang terkandung buat mukmin dalam menjalani kehidupan dan mendepani cabaran. Salah satu dari panduan tersebut ialah aspek "halal dan suci". Kalu digunakan dengan yakin, ia bakal menjadi faktor penting dalam memajukan ekonomi ummah.

Dalam konteks 'perang roti', di laman maya, ia berlaku kerana semua perkara dipolitikkan. Tiada perkara terlepas dari radar politik. Cumanya dulu kenapa tidak tetapi sekarang baru nak melalak?

Keterlibatan al-kafirun dalam politik adalah tuntutan biasa-biasa tetapi apabila al-kafirun mempolitikkan semua benda, ia perlu dilihat sebagai luar biasa dan mukmin harus mempamerkan reaksi luar biasa juga.

Untuk menangani permasalahan sebegini, punca permasalahan perlu jelas agar dapatan penyelesaiannya tidak tersasar atau separuh-separuh.

Justeru, persoalan tentang dari mana al-kafirun mendapat rangsangan dan motivasi untuk "berjihad" demi kelangsungan dan kedominasian seorang taikun adalah antara faktor yang perlu dikorek, diperinci dan di kaji untuk mendapatkan jawapan tepat dan benar.

Dipendekkan cerita, meskipun parti agama dan parti iluminati telah berjaya ditarbiayahkan oleh al-kafirun, namun jauh didasar hati mereka tertanam semangat untuk melihat muslim 'berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah' dengan al-kafirun dalam bidang ekonomi.

Makanya marilah sama-sama berharap semoga satu hari nanti parti agama dan parti iluminati melayu akan kembali ke pangkal jalan dan sedia bersama dengan marhaen arus perdana dalam misi mematahkan ketamakan dan kehalobaan al-kafirun.

Al-Makmum

Anonymous said...

SPRM perlu terus diberikan sokongan moral kerana dalam sitem dua parti kedua-dua belah pihak pasti berdepan dengan juak-juak yang makan rasuah baik secara tersembunyi atau terang-terangan. Jadikan kes lounge suit sebagai indikator bahawa rasuah masih ada dan akan terus ada.

ATAS PAGAR

Anonymous said...

Kesibukan SPRM selepas 2008 adalah bersebab tetapi bukan dibuat-buat. Malah SPRM akan terus bertambah sibuk apabila satu demi satu kejadian tumbuk rusuk akan keluar dari zon sembunyi pakatan pembangang.

AntiSeleweng

Anonymous said...

Bro GAP... nie komen penyokong PAS terhadap AdamJuburi & UPSI..


http://penyokongpas.wordpress.com/2011/12/26/pelajar-upsi-yang-melampau/

PAS Benci UPSI.. keh keh keh

melayuangkat said...

Mereka sebenarnya TIADA ISU nak diketengahkan. DS Najib dan team bertungkus lumus bekerja untuk semua rakyat Malaysia, mereka pun tahu akan kebenaran ini.

Isu Beng Hock ini akan terus dispin dan pada pru 13 nanti pasti meletup. NFC pula adalah ibarat 'bulan jatuh ke riba' bagi mereka. Atau orang mengantuk disorongkan bantal..

Kesian pada PM, tak sepatutnya isu seperti ini overshadow segala kerja kuat beliau untuk negara tercinta.

Tapi apa boleh buat Pembangkang terdesak jadi SPRM akan terus jadi mangsa. Tak akan nampak apa pun kebaikan SPRM dan Kerajaan Malaysia.

RAKYAT BETUL2 FED-UP said...

Kenyataan Datuk Seri Shahrizat Jalil yang mempersoalkan ‘MANA Pemimpin Umno yang tidak mempunyai masalah..???’ seolah2 mendedahkan ramai pemimpin Umno terbabit dengan skandal dan salah guna kuasa.MAKNA nya KEBANYAKAN PEMIMPIN UMNO ADALAH KAKI SAKAU dan PERAMPOK...!!!!

LAGI MAU SOKONG KAH PUAK2 LANUN,PEROMPAK,PERASUAH,PENYALAH GUNA KUASA...SHARIZAT is the TIP of the ICEBERG of CORRUPTION..!!!!

ADA LAGI??? MESTI ADA PUNYA LAH..!!

HABISLAH BNUMNO dalam PRU 13 nanti!

RAKYAT BETUL2 DAH FED-up dgn PENIPUAN,PENCURIAN,PENYALAHAN...

KERAJAAN SKRG PUN KERAJAAN HARAM agaknya,PTui!!!!

RAKYAT FED-UP

Anonymous said...

RAKYAT FED-UP

December 26, 2011 8:23 PM

tak payah la guna perkataan rakyat tu. ckp je kamu dah fedup dgn puak kamu yg dah makin nak putus nyawa skrg ni. nanti mati je. pru13 kami siap awal2 kubur...

Anonymous said...

tidak ada logiknya untuk SPRM lupuskan bahan bukti (saksi) dalam kes rasuah.

namun kalau ada ahli parti terlibat dalam skandal rasuah ia amat memalukan.

justeru, adalah logikal kalau pihak parti ambil tindakan untuk melupuskan ahli berkenaan supaya pekung tidak didedahkan.

Pengkritik Opera Cina

Anonymous said...

malaysiakini dgn tukang komen dia kepala hotak sama je. jenis tak reti beza benda betul dgn tahyul.

Anonymous said...

pihak peniaga 'menumbuk rusuk' pegawai kastam secara terang-terangan dan besar-besaran belum pernah kedengaran sebelum 2008.

kenapa, sebab apa dan apa yang tersirat? apa signifikannya 2008 dalam konteks amalan negatif dalam kalendar politik nasional? mesti ada jawapannya, kan? kan?

Sekadar Bertanya

Anonymous said...

Kenyataan Datok Hasan Ali..
negara kebajikan PAS lari dari perjuangan........
PAS tidak lagi parti yg mmprjuangkn Islam.....
Media PAS berat sebelah........

ASYIK MNGUTOK ORANG KADANG2 KITE TERLUPA BHW DIRI SENDIRI PON BYK MASAALAH....

Anonymous said...

Saudara/ri

pertumbuhan bagai cendawan selepas hujan beberapa aktiviti menjual produk maksiat di beberapa negeri tidak akan berlansung kalau tidak ada pihak dibayar oleh pihak terbabit agar PBT tidak mengggunakan mata terbuka dan otot yang ada dalam mengekang aktiviti penjualan produk maksiat.

MARHAEN

Anonymous said...

Minta malaysiakini al juburi tu minta statistik kes bunuih diri terjun bangunan tinggi sejak 10 tahun lepas...tengok bangs amana yg amat suka terjun bangunan.. kini agensi penguatkuasa da lembik mcm paklah.. Tahniah paklah ini adalah jasa peninggal kamu..

Anonymous said...

WALLAWEI..KAMI LAGI FED UP DGN PAKATAN..TAK HABIS2 BUAT ONAR!

Anonymous said...

nak tanya puak PKR bau taik tu mana king jubur dapat duit bebayak tu , kalau setakat jadi t/pm...berapa gaji dia masa tu.. ? Cibai punya pkr ( Parti kongkek Rakyat ). Umno hanya mampun bertahan aja..semua sunyi bila di asak? jika pkr kurang ajar Umno ke 10x kurang ajar baru gua dan rakan2 respek..Mampos la melayu.. sama sama bangas nak bergaduh. Bangsa lain perhati. Tunggu masa nak Republikkan Malaysia ni...

Anonymous said...

Dulu Cina dok jolok, melayu dok makan. Cina ajar melayu makan rasuah. Sekarang Cina bukan jolok je tapi makan juga, klu MCA makan DAP lagi tak boleh harap, kecil punya pun sapu, mau depa jual 1 Malaysia ni. Camna pun yang bodoh Melayu PAS & PKR, itu memang konpem.

rakab said...

Kuwang ajau betol wartawan malaysiakini..!!

mau disepak jer muka dia..

ANACONDA said...

AMACAM KDN...

LU ADA BRAN...

PUKIMAK KAU NUAR...

ANACONDA said...

GAP, BETUL KE SI SHAHRIZAT ADA KELUARKAN AYAT BERKENAAN SEPERTIMANA CERITA ANON 724 PM BERKENAAN...

Anonymous said...

PAS Besut melahirkan rasa dukacita dengan tindakan Umno bahagian yang mengibarkan bendera negeri separuh tiang sejak lebih seminggu lalu.

Yang Dipertua PAS Besut, Ustaz Wan Azhar Wan Ahmad berkata, tindakan mengibarkan bendera negeri Terengganu separuh tiang di pejabat Umno bahagian Besut itu tidak wajar.

Ini kerana, katanya di saat seluruh rakyat jelata gembira dengan keberangkatan pulang Sultan Terengganu, Tuanku Mizan Zainal Abidin kembali memerintah negeri tindakan tersebut amat dikesali.

“Ini tidak harus berlaku di saat seluruh rakyat negeri ini bergembira dengan kepulangan Tuanku Mizan Zainal Abidin untuk kembali memerintah Terengganu, setelah menamatkan tempoh pemerintahan baginda selama sepenggal sebagai Yang di-Pertuan Agong ke 13,” katanya.

Menurutnya, Umno BN bersikap hiporkrit apabila melenting marah ketika seorang mahasiswa yang berdemonstrasi bertindak menurunkan gambar Datuk Seri Najib Tun Razak tetapi membisu berhubung bendera Terengganu dinaikkan separuh tiang itu