Wednesday, December 14, 2011

MAZLAN ALIMAN CONTOH PEMIMPIN PAS YANG LOW CLASS.

mazlan aliman kata dia perjuangkan hak peneroka felda.

semalam dia buat demo, tapi sayang demo dia tu manifestasi syok sendiri.

kualiti pembangkang terutamanya dalam pas semakin jatuh merudum.sungguh low class. dalam kualiti kelas paling rendah.

menyelesaikan masalah rakyat dengan cara demo.
wakil rakyat ada dalam parlimen.

bincang dan perbahaskan sebaik mungkin dalam dewan rakyat, satu-satunya tempat untuk menggubal apa jugak undang-undang.

pas suka buat perangai gila babi. suka sangat menyondol nyondol tanpa hala tuju.

tunjukkanlah sikit kualiti dalam kepimpinan.
malau lah sikit wei pas...kenapa low class sangat nih ?

17 comments:

Anwar ejen Yahudi said...

Nak tunjuk kualiti kepimpinan apa nya GAP..

Takde. Yilek. Zero. Kosong.

Apa pasal takde yg baring atas jalanraya? Tak aci le camni...

Anonymous said...

Se 'low class' mazlan aliman, 'low class' lagi si mahzpudz dgn mat syabu.

Pendek kata, PAS mmg ramai sungguh pemimpin 'low class'. Sbb itu la diorang bolot semua jawatan keldai dalam pakatan rosak.

Keldai PKera. PASngok.
Keldai DAPigs. PASngok.
Keldai BERSHIT. PASngok. Ada yg mati, ada yg jatuh tergolek, ada yg pura pura mati.
Keldai empayar ngok ngek. PASngok. Baring atas jalan jugak.

Semua lah PASngok nak..

Anonymous said...

tu pemimpin pas bebb....

pengikut2 pas lagi la 10x lagi terokk....

biasa laaa....mentaliti tak pergi sekolah ni mmg mudah kene klentong...

bdak2 duk tepi longkang, jual berger , suruh skolah malas ...

cabut skolah, ponteng, isap rokok...

bila dah beso nyusahkan org tua, nyusahkan org kg, sbb suka kacau anak dara dan curik kasut, lagi beso nyusahkan negara...

skrg ni pandai plak politikk..... kata kjaan zalim...alahaiiii...

geli gelemann mendegonyee.....

bukan kata low class lagi...ni dah sama taraf dgn taikk bebb....hehehe

hujan emas said...

Mazlan Aliamn dah menjadi keldai Pas yang ditugaskan untuk menghasut peneroka.

Anonymous said...

salam bro...
aku penyokong BN.. aku pun tk suka pemabngkang... tp dalam isu FELDA ni aku pun hangin je ngan isa ni.. sbb aku anak FELDA... dan aku tgok bloger umno semua tk sokong peneroka felda kenapa? aku kesain kat org felda sbb aku tau ssh payah diorg... semua org felda org melayu, jgn sia2kan diorag.. aku lgsung tk setuju dgn penyenaraian ni... kita kena ikhlas bro tlng melayu... pls... anak felda.

Nok said...

ini lah yg dikatakan penambahbaikan supaya felda terus maju...perkara2 begini mesti telah dibincangkan panjang lebar untung ruginya oleh gomen and the gang.....gila ke najib nak downkan kepentingan melayu yg di asaskan oleh bapak beliau...sekarang ni dunia perniaggaan..cuba bro eliberatekan secara yg mudah difaham apa ruginya pengswastaan tersebut pada peserta felda yg memungkinkan pembangkang beriya2 benar berdemonterasi seolah2 kesilapan besar yg di buat pengurusan felda...

satu lagi tolong terangkan apa parti pembangkang seperti dah bantu/buat/ khidmat pada peserta felda dalam hari ini melainkan apa jua felda buat semua alimin bangkang ???berapa banyak dana pembangkang dah bantu peserta felda????tolong sebut satu2 supaya bro GAP boleh faham...sbbsaya bukan anak felda...ini di panggil national interest...kalau ada yg bijak pandai tolong terangkan..tapi jgn bias/buyers pada sape2....salam

Servant of God said...

Aku tak ikut sangat berita Felda nih. Tapi, nampaknya ada yang tak puas hati sebab penswastaan yek?

Pertama sekali, aku nak kata memang Pakatan Rakyat nih talam dua muka. Hipokrit.

Mana taknya. Kalau Felda tuh dibiar bawah kerajaan, kata tidak berdaya saing lah, itu lah, ini lah.. alaa.. macam dorang kata hak2 Melayu tuh.

Tapi, bila nak diswastakan, kata orang pengkhianat lah, tidak peduli nasib rakyat laa, hapa laa..

So macam mana? Buat salah, tak buat salah. Apa punya pendirian Pakatan Rakyat nih?

Keduanya, pasal penswastaan. Aku harap, warga2 Felda akan bersabar dan cuba menerima dengan hati terbuka.

Dulu, dalam tahun 80an tak silap aku, Tun M nak swastakan Telekom dan TNB. Walaupun aku budak time tuh, aku teringat yang orang cukup tak suka, nak lawan habis. Sebabnya samalah dengan apa yang diperkatakan sekarang.

Tapi Tun M buat gak. Sekarang, aku lihat dengan mata aku sendiri, nasib pekerja2 TM nih alhamdulillah memang baik. Nak kata sempurna sangat, tidak akan sempurna usaha manusia. Hasil Allah SWT sahaja akan sempurna.

Memang lah penswastaan ini menakutkan. Kita tak tau apa jadi lepas nih. Tapi aku tahu anak2 Felda cukup kental semangat. Pak Ucu aku orang Felda. Sedara2 aku anak2 Felda. Semuanya berkebolehan.

Insya Allah kita dapat bersama2 maju lantas memajukan Islam dan Melayu.

Anonymous said...

nok said:-

antara yg tk untungkan ialah felda terpaksa pajakan taah felda plantation (300k hektar) kpd Felda global venture.. yg ni pak sham ketua felda tk setuju dan bila aku baca mmg tk patut. sbb sblm pjak felda dapat 3 bilion dari felda plantaion tp lpas pajak felda hya akan dapat 500 juta..

bro btul ramai yg berkebolehan.. tp aku nk cakap aku ni anak felda aku tau mcmna yg berlaku.. satu lpas disenaraikan byngkan bla peneroka diberi "pink form" mna peneroka nk cari duit, ok bank akan datang dan msti ada yg akan ambik kesmpatan.. byk sejarah berlaku.. barang kantin pun ada yg dijual bro...

bro aku bukan apa aku kesian kat org felda.. masih terngiang2 kata tun dalm minguan malaysia baru ni... org melayu semua nk jual harga naik sikit jual last2 org malayu dok kat hutan.. tu yg aku takut... aku mntak blog2 umno kaji sama2 penyenarian ni untuk pkir mna baik dan buruk.. demi melayu felda! mereka ni "fix deposit" umno bro jgn terlepas nnti ssh nk ikat balik dan jgn sampai pmbgkang kongke isu ni... harap kawan2 dapat paham dan tlng kami k.. adios..anak felda..

Anonymous said...

tak mungkin seorang 'bapak' tergamak runtuhkan keluarga yang dia senri bina.

sebaliknya seorang ANAK mungkin tergamak khianati keluarganya sendiri

PEMERHATI

Anonymous said...

Salam Gap...
Kenapa individu mcm Isa Samad , rahim tamby chik masih diberi kepercayaan dlm menerajui Felda dan Risda.. and few ex-menteri... nape? mereka nie dh ckp kenyang masa dlm kabinet. anak2 cucu2 dh kaya raya...apa yg x cukup lagi... x de ke lagi org2 melayu yang berkelayakan... mereka2 nie smua membebankan UMNO... BN please stop this trend.... Muak!!!!

Anonymous said...

Saudara/ti
Anda/di,

apa yang dilakukan oleh MB Praq terhadap yayasan pendidikan milik rakyat di Selangor adalah bukti jelas bahawa mana-mana entiti bawah tajaan negeri atau federasi adalah terdedah kepada manipulasi politik.

tetapi perkara sama tidak berlaku kalau entiti pendidikan milik rakyat itu telah diswastakan. dalam konteks pertanian juga sama. kalau baru pegang tampuk pentadbiran negeri membuatkan Praq terdesak jual bangunan itu dan ini bayangkan kalau pembakngang pegang federasi? tak mungkinkah feloni, fendi, feldi, felda dan akhirnya anda juga akan dijual?

khik khik khik

Nok said...

begini le bro kalau mcm tu apa le cara kita nak buat ???betul juga.. kata bro anak peneroka tu..aku pun kean adil dlm pengeluarkan pendapat yg mungkin menbena bukan membawa rebah....tapi aku rasa perkara ini..both party ada 'pro and con'

nak di bangkang isa samad ni org kuat najib...memang le dia ni dulu pegampu ni 1 najib satu masa dulu...siap cover sekali...tapi aku selalu berfikiran positive..what ever past is past...
takkan le najib ni tak bincang pjg lebar buruk baik nya yg nak dilaksanakan "brain storming' ke yg berdasarkan 'futuristic 'ya lah kadang2 rakyat dah buntu hanya parti pembangkang aje lah tempat mengadu bila org atas felda buat bodoh aje........isa samad ni satu hal juga tak ada ke sessi penerangan berkaitan urusniaga pada peserta2 supaya mereka tak protest..... dan yakin???? cuba le kot ada kekawan yg ada brutal idea sebagai pendapat kreatif yg boleh rasa 'win win situation' letihhh mcm ni kalau bapak peserta pun aku benggang jugak ....gomen kena adil tapi bukan parti keadilan...haru...

Anonymous said...

apa yang sebok2? Felda bukannya hak peneroka.. bukan peneroka yang bergabung membentuk Felda! Hak peneroka adalah keatas tanah yang di bagi (10 ekar ladang 1 tapak rumah) itu sahaja! yang lain2 hanya bantuan! Aku anak staff felda setiap 3 tahun duduk dalam hutan ikut bapak aku setup setiap ladang..bila ladang dah naik anak sawit dah usia 3 tahun baru panggil Peserta Felda masuk jaga sawit!


satu lagi dulu gomen panggil PESERTA TANAH RANCANGAN ok! bukan PENEROKA!

Anonymous said...

Satu lagi bapak aku pon keciwa lalu pencen umur 40 dari Jpa sebab fedup ngan Peserta felda yang suka songlap subsidi contoh jual baja n anak sawit subsidi (tak semua macam tu hanya yang kepala pengat sahaja) lalu bapakku pon masuk Felda Plantation katanya lagi mudah jaga Bangla/Indon usahakan ladang, senang nak kerah2 supaya plantation buat duit banyak2! last2 sekali duit tu pi kat peserta jugak dok bayar bantuan raya la sekolah la itu la ini lah tiap2 tahun nak kene beri, lagi best bagi pinjam duit sampai 100k untuk buat rumah kasik lawa! hahahhaha

sekang bapak aku dah fully pencen..36 tahun kerja ngan felda cukup untuk die bercerita macam2 kat anak cucu. sekang die dok kampung rilek bela itik bulan2 makan makan pencen rm600 masa berenti jpa dulu (pencen 40 tahun).

gua pon lega pasal bapak aku dah tak susah2 lagi roll call pagi2 kol 5:30 ngan bangla/indon terjerit2 atas bukit kejut bangla tidor bawah pokok demi memastikan hasil negara dapat di tuai dengan cemerlang...

sekian terima kasih hehehhehe

ANACONDA said...

MEME TAK D NAFIKAN YG MAZLAN ALIMAN NI PUKIMAK SIAL YG LOW CLASS, DIA PUNYA LOW CLASS TAHAP GAMPANG...

AKU CUMA HARAP BAHAWA FELDA HARUS BUAT DEKLARASI SECARA TERBUKA DGN TELUS YAKNI KENAPA & MENGAPA HARUS FELDA INI D SENARAIKAN KE BSKL...

JGN JADI SKANDAL NFC...

PERSEPSI BURUK TERHADAP UMNO/BN KHUSUSNYA PERGERAKAN WANITA UMNO AMAT MERUNCING...

TTG PAS DGN PEMIMPINNYA MCM PUKIMAK SEANTERO DUNIA MMG TAHU...

CUMA SEANTERO DUNIA HENDAK LIHAT KEBAIKKAN UMNO/BN...

PUKIMAK KAU NUAR...

ANACONDA said...

ANON OK 905 AM...

AKU PUN SETUJU DGN AYAT LU BRO...

TAHNIAHHHH...

Anonymous said...

"antara yg tk untungkan ialah felda terpaksa pajakan tnaah felda plantation (300k hektar) kpd Felda global venture.. yg ni pak sham ketua felda tk setuju dan bila aku baca mmg tk patut. sbb sblm pjak felda dapat 3 bilion dari felda plantaion tp lpas pajak felda hya akan dapat 500 juta"

bro untuk pengetahuan, FELDA tak pernah dapat 3 billion bro. Itu semua penipuan pembangkang. 500 juta tu cuma keuntungan diorang dapat dari hasil sewa tanah yang syarikat bayar pada derang. belum lagi profit yang syarikat buat. tak ke untung tu?

pasal peneroka nak jual saham pada orang luar tu, tak salah aku hari tu masa Felda & FGV buat jelajah penjelasan, derang ada cakap yang kalau peneroka dapat saham, derang cuma boleh jual balik pada KPF.ok la tu kan?

cara Mazlan Aliman ni cakap macam jahat benor la Felda ni. Jahat benor la kerajaan ni sampai sanggup nak musnahkan orang melayu. Apa bodoh sangat la Mazlan Aliman ni? hari tu beriya la buat kecoh suruh peneroka saman Felda. Cakap pengurusan Felda menipu. Tak salah aku pengurusan Felda tu DAto' Zulkifli la kan? beriya la die bermati2-matian menghentam pengurusan Felda yang diketuai oleh pengurus besar Dato' Zulkifli. Sekarang ni die hantar memorandum cakap sokong pulak pengurusan Felda? takkan tak nampak lagi kot peserta Felda ni?