Tuesday, December 13, 2011

MUSIBAT BERNAMA MAT SABU.

19 comments:

Anonymous said...

TUN MAHATHIR THE BEST!!!

Anonymous said...

musibat dia pun ada juga jasanya; ada jugak ungkapan al-juburi sebgai kenag-kenangan

Servant of God said...

Hai.. bangga dia bini dia nak peluk orang lain ek?

Anonymous said...

bau mah masih ada lagi mah...sedap mah

Anonymous said...

kalau orang PR nampak surau nak di tukar kepada surau baru, cepat depa berguling-guling atas jalan raya macam steam-roll. kalau BN buatlah!
kalau PR yang robohkan surau, berdetik pun tidak.

sama juga dengan kes khalwaliwat. kalau lawan buat bukan main dicanang dan ditayang tetapi kalau pemimpin sendiri buat terus tidak percaya seolah-olah pemimpin mereka adalah golongan 'maksom'.

Anonymous said...

kalau komunis merdekakan tanah melayu:

1. pas dinesankan

2. air paip di kelate tak lagi berkarat

3. mat syabu takdak can tabur fitnah merata macam kambing berak merata.

Anonymous said...

kalau komunis merdekakan ibu pertiwi:

1. poknik tak perlu susah-susah bina rumah ibadat tunggal dalam era pemerintahannya.

2. pes kedah tak perlu susah payah penuhi permintaan 'kroni kapitalis' yang mahukan tapak rumah ibadat untuk dibangunkan megamalls kerana kroni kapitalis tak ujud dalam negara sosialis penuh.

Anonymous said...

orang melayu perlu contohi kristian dalam bab kesatuan.

kristian bukan saja bersatu dalam konteks nasional malah bersatu ke peringkat global.

PEMERHATI

Anonymous said...

Mat S
kena langgar land rover
...ehh. kena langgar waja
..ehh...
kaki kena pasang sekeru..
eh...
naik Wheel chair...

bakal TPM malaysia

celako..celako..celako..

Nik aziz a.s.

Melayu Perak said...

Mahkamah: Rentetan Penggulungan Hari Ke 2. Anwar Konfiden Gila Boleh Menang.

Oleh: HHalem.



Video pada Penggulungan Hari Ke 1

Perbicaraan Kes Liwat Anwar - Hari Ke 2 Penggulungan.

Pukul 1:20 tengah hari
Wartawan mula masuk mahkamah. Turut kelihatan adalah Latheefa Koya, koresponden Kedutaan British dan Australia di dalam mahkamah. Datuk Param dan Datuk Yusof sempat bersembang dengan ceria, bergelak besar.

Turut kelihatan adalah Bomoh Singh yang duduk di kerusi paling hampir dengan tempat duduk biasa Anwar Ibrahim. Mulutnya sibuk terkumat-kamit.

Pukul 1:45 tengah hari
Hadir seramai 62 orang termasuklah Anwar Ibrahim, Wan Azizah, para peguam Anwar termasuklah Karpal Singh, Sankara Nair, Datuk Param selain pemimpin Pakatan Rakyat seperti Chua Jui Meng, Zuraidah Kamaruddin, Latheefa Koya, Shamsul Iskandar Mohd Akin dan Nurul Izzah.

Majoriti yang hadir adalah wartawan tempatan dan dua orang wartawan asing selain 21 penyokong Anwar Ibrahim termasuk tok bomoh dan lima orang pemerhati asing daripada Persatuan Pengamal Perundangan Komanwel, Kedutaan Australia, Amerika Syarikat, Poland/Kesatuan Eropah dan Britain.

Datuk Yusof memulakan hujah penggulungan kes bagi pihak pendakwaan.

Pukul 2:05 petang
Datuk Yusof menyentuh tentang Najwan Hilmi. Katanya, keterangan Najwan bahawa apabila Saiful diketahui bekerja dengan Anwar dan Najwan Hilmi telah menghantar email kepada Anwar untuk memberi amaran kepada Anwar, adalah bersifat menipu dan meragukan.

Datuk Yusof membaca semula keterangan Najwan Hilmi yang direkodkan.

Anwar menggeleng-geleng. Air mukanya kelihatan sangat keruh.

Pukul 2:45 petang
Datuk Yusuf menjelaskan Dr. Osman adalah saksi yang tidak boleh dipercayai. Keterangannya tidak ada langsung kredibiliti Katanya, terlalu banyak percanggahan dalam keterangan Dr. Osman dan tidak selari dengan Saiful. Dr. Osman juga telah menokok tambah dalam laporan perubatan di mana penambahan itu diberitahu kepada Saiful semasa pemeriksaan balas. Ini menunjukkan Dr. Osman tidak ada krebiliti dan keterangannya tidak boleh dipercayai.

Sekarang, cerita berkisar tentang Dr. Thomas Hoogland…

Pukul 3:02 petang
Mahkamah berehat 15 minit. Anwar bergegas mendapatkan para peguamnya dan kelihatan tidak berpuas hati kerana kesemua hujah peguam-peguambelanya telah dipatahkan dengan mudah dan dengan cara yang sangat santai oleh Datuk Yusof.

Pukul 3:15 petang
Faekah Hussin bermesra dengan dua orang anak Anwar Ibrahim. Syed Hussin dan Hee Loy Sin sedang berbincang tentang kes. Mereka kelihatan terkejut dengan kehebatan Datuk Yusof.

Ringkasan sesi pertama

Sebelum itu, keterangan Dr. Hoogland pada pandangan Datuk Yusof boleh dipatahkan kerana terdapat bukti video CCTV yang menunjukkan Anwar mampu membongkokkan badannya untuk mengambil briefcasenya.

Selain itu, kali terakhir Anwar buat pemeriksaan tulang belakangnya adalah pada 2005 oleh Dr. Hoogland. Datuk Yusof pertikaikan, kalau benar Anwar sudah lama sakit tulang belakang yang ‘teruk’, mengapa dia tidak buat pemeriksaan selanjutnya dan berulang untuk tulang belakangnya itu.

Ini adalah berdasarkan kepada kenyataan Hoogland yang kata tidak mungkin Anwar mampu meliwat berdasarkan sakit tulang belakang yang dihadapinya.

Pukul 4:50 petang
Sankara Nair pada pukul 4:50 – 4:55 petang di luar lobi mahkamah menyatakan penggulungan kes akan bersambung pada 15 Disember 2011, jam 9:30 pagi untuk penggulungan kedua-dua belah pihak dan dijangka selesai pada pukul 1:30 tengahari hari yang sama.

Kemungkinan hakim akan bagi keputusan atau tetapkan satu tarikh lain untuk jatuhkan hukuman.

Anonymous said...

Mat Sabu tuh ni bukan Syiah, tapi dah kafir pun.

Esperalzi said...

Syi'ah memang ajaran sesat. Mereka sentiasa benci kepada kita Sunnah Waljama'ah. Mereka menindas kaum Sunnah di Iran. Mereka membunuh, merogol dan menyiksa kaum Sunnah di Iraq sebaik mereka kuasai negara itu dengan pertolongan Yahudi-Zionis-Jewnited States of America dan Jewropean Union.

Ramai org2 Sunnah dibunuh dan disiksa hanya kerana bernama 'Omar', 'Othman', 'Abu Bakar' dan 'Yazid'. Mereka maki hamun Saidina saidina Omar, Othman dan Abubakar,. Mereka gelar Siti Aishah sebagai pelacur.

Itu belum lagi dikira bab hukum hakam dan aqidah mereka. Semua Imam mereka maksum dan siapa yg tak percaya pada 12 Imam mereka dikira kafir dan wajib diperangi, maka sebab itu mereka anggap kita golongan Sunnah sebagai kafir kerana kita tak terima Imam mereka.

Mereka suka bertaqiyah, yakni berpura2, jadi mereka selalu berpura2 berbaik dengan kaum Sunnah hanya kerana ada kepentingan utk mereka. Di Malaysia, org2 Syiah dari Iran tak mahu solat di masjid kita mengikut cara kita kerana kononya tak sah. Dan banyak lagi kesesatan mereka. Fahaman Syiah dah mula menular di Malaysia. Awasi Syi'ah! Lebih bahaya dari Ayah Pin!

Nok said...

aku minta kepada bro gap jangan tuduh sembarangan yg mat sabu pengikut syiah hangpa minta maaf pada dia sebelum mati....sebab kalau dia mengamalkan syiah ..dia tak kan panjat bini org ...sbb dalam syiah tak macam tu.....mat sabu adalah pengikut "AHLI PUNNAH WALLPUKAH" yg sama fahamannya dgn nik aziz alaihisalam, dan sama taraf AYAH PIN yg dikatakan murtad oleh JAIT...beberapa tahun dulu...

ini bermakna walau pun mungkin kita bukan pengikut syiah...tapi jgn melevelkan mat sabo sebagai pengikut Syiah...sbb syiah pun tak ajar pengikutnya macam itu harap maklum....tolong jgn rosakkan imej syiah yg lebih baik dari "ahli punnah wallpukah"

Nok said...

dan lagi syiah tak pernah berfatwa mengatakan bahawa ada nabi pasang siap selepas nabi mohd saw lahir sebagaimana yg di katakan oleh ustad pas..baru2 ni....

Esperalzi said...

Nak tau lagi tentang Syi'ah? Ini dia pandangan MAZA (Mohd Asri Zainal Abidin) tentang Syi'ah. Ada banyak kebenaran hujah MAZA.

http://www.youtube.com/watch?v=ayXKBxp12Yo&feature=related

ANACONDA said...

ANON CERDIK 1014 PM...

AKU AMAT SETUJU DGN AYAT KAU BRO...

RINGKAS, TEPAT & PADAT...

ANACONDA said...

DULU PULIMAK NI JUGAK YG KATA SI NUAR AL JUBURI...

SEKARANG PUKIMAK NI PLAK KATA NUAR U A MY FREIND...

MMG KEPALA PANTAT BETUL BABI SIPLIS DUA EKOR NI...

PUKIMAK KAU NUAR...

Anonymous said...

TOK PA + KU LI - NIK AZIZ = RM

Anonymous said...

TOK PA + KU LI - NIK AZIZ = RM