Sunday, January 15, 2012

KENYATAAN MEDIA GAPS.



Kenyataan Media

GAPS mengalu-alukan kenyataan Bar Council yang memberikan pandangan dalam setiap isu yang menyentuh masyarakat. 

Namun kenyataan Bar Council dalam isu Liwat 901 amat tersasar jauh dari prinsip Hak Untuk Di Dengar yang antara lain menjadi maxim penting dalam keadilan sejagat.

Tingkat mahkamah dari mahkamah rendah ke mahkamah tinggi ke mahkamah rayuan ke mahkamah persekutuan merupakan antara pertimbangan untuk memastikan Hak Untuk DiDengar diberikan kepada tertuduh dan mangsa dalam mana-mana kes yang dibicarakan dinegara ini.

Gesaan Bar Council yang mendesak Jabatan Peguam Negara tidak membuat rayuan kepada keputusan Mahkamah Tinggi dalam kes Liwat 901 merupakan sekatan yang cuba di buat kepada mangsa dalam kes yang tragis ini.

Gesaan ini boleh ditafsirkan sebagai sikap Bar Council yang double standard dan diskriminasi dalam memperjuangkan keadilan untuk rakyat dimana hanya mempertahankan golongan feudal dan atasan manakala cuba menindas golongan rakyat marhaen yang teraniaya.

Gesaan ini juga boleh dilihat usaha untuk menjuruskan kepada sistem undang-undang rimba dan menolak undang-undang yang diluluskan oleh Parlimen dalam sebuah negara yang demokratik seperti Malaysia.

Hak mangsa dan tertuduh harus diadili hingga ke peringkat mahkamah yang tertinggi di negara ini. Penindasan terhadap hak ini adalah kezaliman pemerintah kepada rakyat yang diperintah.

GAPS ingin mendesak Jabatan Peguam Negara memfailkan segera Notis Rayuan dalam keputusan Mahkamah Tinggi dalam kes Liwat 901.

Justice For Rakyat = Justice for Saiful

Hamidzun Khairuddin
PresidenGagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)
13 Januari 2012.

13 comments:

pukimaq said...

Homo macam aku ni ada hak untuk meliwat.

Anonymous said...

LESBIAN NAK JUGA KEBEBASAN
SEPERTI DLM PERLEMBAAN,BEBAS
BERPERSATUAN,BERHIMPUN,MENGUNDI,
BERKELUARGA....... GELARAN LESBIAN,PERILAKU HAK PRIBADI!!

Anonymous said...

gay@homosek orang bawah atau orang atas
sama sahaja aksinya....beza pada layanan
pada politicist gay@901 !!!

Anonymous said...

BAR KAUSIAL NI BERKELAKUAN SAPERTI PARTI POLITIK YANG PRO PEMBANGKANG.

ZAMAN TUN M DULU MCM TIKUS PENGECUT DAN SENYAP SERIBU BAHASA TAPI SEKARANG BERMAHARAJA!!!

BAR KAUNSIAL HARAM JADAH!!!

Anonymous said...

MELIWAT TU HAK PERIBADI WALAUPON KO SEDAR YANG IA SUATU KESALhan.

TAPI JGN LAH MELIWAT POLITIK DAN UNDANG2 PULAK KAN KAN KAN.

ALA CAYANG, TAK KIRA LAH NYAH JANJI MENGGERIP.. AWWWWWWW !!!!!!

Anonymous said...

UNDANG UNDANG DUNIA KALU SUKA SAMA SUKA APA NAK BOLEH BUAT. TUTOH PUKI KA TUTOH PUNGKOQ KA SEMUA TIDAK MENYALAHI UNDANG UNDANG.

TAPI GOLONGAN NI LAH(kota sodom)YANG ALLAH TURUNKAN BALA SEHINGGA TERBALIKAN BUMI DI SITU DAN SEHINGGA KE HARI INI TIDAK ADA SEBARANG UNSUR KEHIDUPAN DI ATAS MUKA BUMINYA.

ANWAR ALJUBURI ANAK HARAM JADAH LAKNATULLAH.

Anonymous said...

Tuan/Puan Peguam

Demi politik Tuan/Puan
korban etika guaman anda

Ada peguam bunuh & bakar orang

Anonymous said...

bila anugerah tuhan pertahan dan perjuang hak LBGT utk melepas tengkuk sendiri...pemimpin PR
makin rakus cayang musyuk..muah-muah!!!dalam politik ader makna tu!!!!

tapi apsal bebal sangat penyokong picisan tegar tu????tersesat
atau terkesima dgn kesongsangan
yg cuba di halalkan ker???

Anonymous said...

Aku harap akhirnya anwar akan kalah dan dipenjarakan. Aku harap Malaysia akan jadi negara yang aman damai, ekonomi sejahtera dengan kekalahan parti pembangkang yang menyokong perbuatan seks songsang.
Aku jangka jika penyokong buta minda pembangkang yang mengundi DAP, PAS dan PKR ini mengundang anwar menjadi PM Malaysia dan keluarganya sudah tentu menjadi besar kepala dan angkuh.
Aku jangkakan kerajaan Arab Saudi sudah tentu akan dicetuskan keraguan untuk menyambung hubungan dengan kerajaan yang menyokong homoseksual. Akhirnya kerajaan S A akan menghina Malaysia dan memutuskan hubungan dengan Malaysia.

usin said...

BC = Babi Celako

Anonymous said...

GAP!!

KENAPA KO PAKAI GAMBAR TU !!!

MCM TAK KENA GITU!!

Nok said...

zaman TDM mana ada ngo, ke majlis peguam ke yg berani angkat muka??? sekarang zaman najib PM, dah tu menteri KDN sepupu najib kerismuddin penakut nauzubilah macam kedi..sbb itu ngo2 berani buka mulut....actually susah nak cari kepimpinan macam TDM....kalau dia masih PM aku rasa anuar ibrahim pun tak angkat muka...zaman najib PM budak sekolah rendah pun berani buat demo...

Sbb najib dah kena nasi kangkang rosmah depa kata????nak bilang sepuluh pun tak boleh....aku tak tahu lah apa nak jadi dgn negara ni...sepatutnya majlis peguam negara tak banyak songgeh....ini depa pulak jadi pembangkang...Dato' nazri aziz buat apa????....

nak harap pembangkang pun lagi tak boleh sbb DAP dominan ...Pas lagi hancur bodoh lama tak habis lagi....PKR umat nabi lot asyik nak main bontot aje pas tu tak mengaku.....pas tu ada hajat nak jADI PM...hancur negara...bro

Anonymous said...

Sekarang ni tengok keliling korang (Zaman BN perintah), apakah takda gay kat malaysia? banyak bersepah-sepah siap ada club lagi..maknanya rakyat dah selesa jadi gay sekarang...habis-habis pun kena cemuh dengan masyarakat je...tapi polis tak tangkap pun kan? jadi apa maksud hak gay ni? gay bebas malah dalam jabatan kerajaan pun ramai gay apa...takde kena tindakan pun...PR belum memerintah lagi pun...ni masih zaman BN berkuasa...kalau BN nak banteras gay, inilah masanya..cerita banyak tak guna