Thursday, August 30, 2012

MENUJU PUTRAJAYA : PEPATAH INGGERIS PUN X PAHAM !




206 comments:

1 – 200 of 206   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Sbb tu la Tun suruh pakai PPSMI tapi bapak2 syaitan berjanggut putih sanggup jadi petualang bangsa...

Sapa bodoh sekarang? Biar korang bodoh pasal nak mampos dah...anak bangsa melayu pun kau nak jadikan bodoh macam korang???

Hidup Tun Mahathir!
Terima Kasih Allah kerana kau berikan seorang pemimpin melayu Agung ini. Kalau tidak nescaya kami juga jadi dungu seperti petualang-petualang bangsa yang dungu-dungu itu dan yang tak tahu bersyukur dengan rahmatMU. Ya Allah, kau maha mengetahui ya Allah. Amin..!

Anonymous said...

Setuju Anon 8.20.

Tapi Muydin jugak yg ikut telunjuk kambing tua berjanggut putih tuh! mikin malu sama satu donia!!!

Anonymous said...

anon 8:20

tak baca ker apa yg Tun Musa cakap pasal Tun..baca la blog pejuang rakyat..

Allah Maha Mengetahui Segalanya..
kami berserah pada Mu ya Allah..

Bomo Siam said...

Mengambil perumpamaan barat yg berlainan akidah mengenai syaitan & malaikat adalah kerja2 org yg jahil...!

Mengikut fahaman barat, malaikat juga ada buat salah! Ini berberza dgn umat Islam yg percaya malaikat itu sentiasa suci & taat pd AllahSWT. Tidak pernah buat salah!

Tambah pelik...kenapa Tun amik fikiran barat yg songsang utk tatapan umat Islam di Malaysia?

Makin jelas Tun M benar2 menolak Quran & hadis!

CheckMate said...

DULU NIK AZIZ KATA MAIN BOLA KERJA BODOH. SATU BOLA DI KEJAR 22 ORANG !
HARAKAH LAPOR SKRNG ADA "PIALA NIK AZIZ" UNTUK PERTANDINGAN FUTSAL.
AKU TERTANYA TANYA SIAPA SEBENARNYA YANG BODOH............
ITULAH STANDARD OTAK KEPIMPINAN PAS, CAKAP TANPA BERFIKIR.

Anonymous said...

Anon 8.58
Bomo Siam pun sama.

Anonymous said...

KAMI TAK PAKAI APA YANG ORANG CAKAP TAPI KAMI PAKAI APA YANG TELAH DI BUAT.

Bomo Siam said...

Mahathir ni makin dekat dgn kuboq, makin bangang...!

"Rasulullah telah beriman kepada apa yang diturunkan kepadanya dari
Tuhannya, dan juga orang-orang yang beriman; semuanya beriman
kepada Allah, dan Malaikat-malaikat-Nya, dan Kitab-kitab-Nya, dan Rasul-rasul-Nya."
(Surah al-Baqarah: 285)

Daripada ayat ini jelaslah
dinyatakan bahawa iman kpd malaikat sangat tinggi kedudukannya iaitu selepas beriman kepada Allah SWT. Ini bermakna salah faham dan
kekeliruan akidah seseorang terhadap malaikat adalah sesuatu yg sangat besar impaknya terhadap akidah seseorang...!

Mahathir jelas kurang imannya pd malaikat!

Anonymous said...

Selangor Cemerlang Di Bawah Pakatan Rakyat Berbanding BN

KELAB GREENBOC

Semasa mentadbir Selangor, BN tidak memberikan air percuma, tidak ada skim khairat kematian RM2,500, tidak ada hadiah RM1,000 masuk universiti, tidak ada skim anak kelahiran Selangor, tidak ada bantuan tadika, tidak ada skim taska, tidak ada pemeriksaan kesihatan percuma, tidak ada skim pembiayaan perniagaan Mimbar, tidak ada kebajikan kepada rakyat. Pendek kata tak de apa-apalah...rakyat dapat habuk jer....

Tetapi mengapa rizab Selangor sewaktu BN memerintah hanya berjumlah sekitar RM300 juta sedangkan apabila Pakatan Rakyat berikan berbagai kebajikan kepada rakyat Selangor termasuk air percuma, tiba-tiba rizab kewangan meningkat mencecah melebihi RM2 bilion...

P/S : Nilah beza mereka yg bijak mentadbir dgn mereka yg kaki rasuah dan suka berniaga dgn rakyat....tak nampak lagi ker....
















Laporan Audit puas hati prestasi kewangan Selangor

KUALA LUMPUR : Laporan Ketua Audit Negara 2010 yang dikeluarkan semalam secara umumnya berpuas hati dengan prestasi kewangan yang ditunjukkan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor.

“Secara keseluruhannya, analisis Audit mendapati kedudukan kewangan Kerajaan Negeri adalah memuaskan,” laporan Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang itu dipetik.

Menurutnya, Kumpulan Wang Disatukan kerajaan negeri meningkat sejumlah RM266.91 juta (20.2 peratus) kepada RM1,586.88 juta pada 2010.

Bagaimanapun hasil kerajaan negeri berjumlah RM1,571.50 juta menurun RM192.36 juta berbanding 2009 sebanyak RM1,763.86 juta.

Perbelanjaan mengurus pula menurun sejumlah RM382.56 juta menjadi RM1,447.26 juta, sekaligus menunjukkan perbelanjaan berhemat yang dilakukan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

Dalam laporan itu juga dinyatakan kerajaan negeri berjaya mengurangkan tunggakan hasil berjumlah RM99.87 juta kepada RM502.05 juta berbanding tahun sebelumnya.

“Usaha memperkukuhkan ekonomi, menambah hasil dan belanja berhemat tanpa menjejaskan kualiti perkhidmatan, sistem penyampaian awam dan sumbangan kepada rakyat dapat membantu mempertingkatkan lagi kedudukan kewangan kerajaan negeri,” laporan itu dipetik.

Namun, pulangan atas pelaburan jangka panjang yang dilakukan tidak memuaskan di mana secara purata, kerajaan Selangor hanya mendapat pulangan dividen sejumlah RM5.89 juta (1.6%).

Manakala pencapaian pengurusan kewangan jabatan dan agensi negeri pula, secara umumnya dicatatkan berada pada tahap sangat baik, jelas laporan itu.

Analisis Audit menunjukkan pada tahun 2010, baki hutang Kerajaan Negeri kepada Kerajaan Persekutuan menurun sejumlah RM58.91 juta (5.5%) menjadi RM1,004.64 juta berbanding RM1,063.55 juta pada tahun 2009.

Penurunan ini disebabkan Kerajaan Negeri telah membayar balik hutang sejumlah RM58.91 juta bagi menjelaskan pinjaman bagi Rumah Awam Kos Rendah dan Projek Ladang Hutan masing-masing sejumlah RM52.42 juta dan RM6.49 juta.

Dalam rumusannya, Kerajaan Negeri disyorkan supaya meneruskan perbelanjaan berhemat dan terus berusaha mengutip baki pinjaman boleh dituntut di samping usaha berterusan terhadap kutipan tunggakan bayaran pinjaman boleh dituntut.

“Kerajaan Negeri juga hendaklah mengambil tindakan terhadap syarikat subsidiari Kerajaan Negeri bagi mendapatkan pulangan dividen terhadap pelaburan yang dibuat,” jelasnya.

Bomo Siam said...

Nak tazkirah pd umat Islam, kena guna Quran & Hadis....!

Mahathir guna perumpamaan kapiaq...!

Tak sesuai langsung!

Malaikat pernah buat salah?

mohamed said...

"Makin jelas Tun M benar2 menolak Quran & hadis!"

Senang kau cakap...Alasan hanya dua tiga patah..tomohan begitu besar. Aku percaya banyak bangsat2 yang akan sedia setuju dengan tomohan mu terhadap TUN....

Otak mereka telah "dibasuh" sejak dalam rahim ibu lagi...

Bomo Siam said...

Dpd kenyataan Mahathir ini, jelas membuktikan Mahathir telah mengelirukan umat Islam dgn mendakwa bahawa malaikat akan menerima hukuman atau ganjaran iaitu sama ada ke syurga dan neraka.

Sedangkan, sebagaimana yg diimani secara ijma’ oleh seluruh umat Islam, bahawa para malaikat tidak ditaklifkan dengan sebarang tanggungan syariat sebagaimana manusia dan jin...!

asaklate said...

salam semua...

sinis je aku senyum dgn pihak belah sana...

biarkan lah depa tuhhhh.. tahap tu je la yg boleh pun..

Selamat Hari Merdeka ke 55 !

Merdeka ! Merdeka ! Merdeka !

Bomo Siam said...

Seluruh umat Islam berpegang dengan nas yg datang dari Al-Quran dan Al-Sunnah yg sahih apabila membincangkan perkara Akidah. Ini kerana hanya Allah yg mencipta malaikat dan hanya kalamNya sahaja merupakan sumber rujukan kepada kita apabila timbul persoalan mengenai malaikat.

Bukannya perumpamaan Inggeris...!

asaklate said...

salam semua ...

bomo.. bomo..

mencemarkan bomo2 educated yg ada !

hahah..

Bomo Siam said...

Semua keterangan dalil2 yg dipelajari, jelas membuktikan bahawa para malaikat adalah makhluk
yg sentiasa mentaati perintah Allah SWT. Mereka tidak mungkin sama sekali menderhakai AllahSWT dan tidak mungkin akan melakukan sebarang kesalahan berasaskan kepada jaminan AllahSWT. Tambahan lagi, para malaikat tidak ditaklifkan dengan syariah
sebagaimana sebagaimana manusia dan jin...!

Bomo Siam said...

Membuat perumpamaan solah-olah malaikat juga punya dosa....adalah kerja jahil!

Malah membandingkan sifat malaikat & manusia juga adalah kerja bodo...!

Bomo Siam said...

Kunun2nya Mahathir tu pakar kesusasteraan Inggeris....

Kuah kuaah kuaaah!

Satu2nya kepakaran keturunan firaun ni ialah...menipu!

Bomo Siam said...

Betul kata2 TG Dr Haron Din....

Mahathir Patut Bertaubat!!!

Bomo Siam said...

Mahathir nak didik Melayu Islam?

Nak didik bini dari muda sampai tua pun tak mampu, tiba2 nak didik rakyat?

Akai ada ka...???

Anonymous said...

nak didik apa lagi tok moh?

pakau tudung macam power ranger tu ke?

Bomo Siam said...

...maka datanglah kepadanya dua orang Malaikat yang mendudukkannya, kedua-dua malaikat itu berkata:

"Hallo Mathathir! Hg kenai aku ka?

Maka jawablah Mahathir " Sometimes you olso do a wrong thing!"

Malangnya Mahathir lupa, segala komunikasi di akhirat adalah dlm kesusasteraan Arab!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Bomo Siam said...

9:37 PM

Baguih budak tu...tutup orat!

Berani menegak kebenaran!

Anonymous said...

.
Patutnya perkataan "bertobat" ditujukan kepada Pok Nik sebelum Pak Run tujukan pada orang lain.

Nah sekarang ini persepsinya ialah Pak Run pulak yang kena bertobat kerana buat tak nampak gajah di depan mata.

Camno tu?

Anonymous said...

Orat kover baguih tapi jangan LOGHT nanti terlepas akhirat juga. kan, kan?

Bomo Siam said...

Hallo Mahathir!

Zaman hg bawak cerita muhung dgn gunakan kuasa, dah berakhir!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Awat ostat muda UMNU tu tak berapa berani sentuh bab malaikat?

Bab syaitan...budak tadika pun dah paham!

Anonymous said...

.
Antara perumpamaan inggeris dan burung merpati (logo merdeka PR), yang mana satu lebih memudoratkan aqeedah?

Inilah mokmun cakap berkerat-kerat dan pilih bulu akhirnya diri sendiri terjerat masuk jirat, apa pun tak dapat.

Anonymous said...

bomo siam lupa yg harun din juga kata kufur pada org yg menjual kalimah Allah pd agama lain.. antara bomo siam sendiri..
Btul tak jin?...
Jin: Betul boss!

Bomo Siam said...

Rasa2 komen Mahathir ni macam pernah dengor! Dtgnya dari pengasas AlArqam, Asaari Muhammad...!

Ce suluh sat!

Anonymous said...

Kepada yg bodo mcm bomo siam...
Ko fhm tak apa maksud peribahasa?
Bodoh bertingkat2 puak haram pakatan ni..

Anonymous said...

nape la bebal sangat puak2 seanutan Bomoh Siam ni?

Anonymous said...

.
selalu juga Ost Asree tegur mokmeen jangan cepat menghukum, tetapi masih ada juga pak junkgoat yang mengulangi kesilapan yg sama (gatai tangan nak letak halkum), semata-mata kerana politik partisan. apa nak jadi, nak jadi apa, dol!

Anak MERDEKA said...

BOMO SIAM PANDAI SEBUT SURAH AL QURAN DAN PERSOAL KEIMANAN TUN, DAN KATA TUN DAN DEKAT DGN KUBOR.
BOMO SIAM NI TUHAN KE...............JANGAN ......JANGAN TAKBUR....MUNGKIN BOMO SIAM YANG MASUK KUBOR DULU SEBELUN TUN.....JANGAN BONGKAK.
ESOK hang KELUAR RUMAH , KENA LANGGAR TERUS MASUK KUBOQ.
INI KERJA TUHan. PETIKNAYAT QURAN TAK ENA ADA TEMPAT NYA........AKHLAK BOMO SIAM RENDAH SEKALI.
TUN BERHEMAH ORANG NYA. AKU SELALU NAMPAK BELIAU SOLAT DI MESJID NEGARA.........SO HUMBLE DI SAF BELAKANG, A TRUE STATESMAN.
ORANGYANG TINGGI AKHLAKNA TAK AKAN PANDANG RENDAH PADAORANG LAIN.

JANGAN INGAT DIRI ANDA HEBAT BOMO, JANGAN IKUT RASMI LALANG........FAHAM PEPATAH MELAYU NI. !

Bomo Siam said...

"They a the angel which pupil dont know, but sometimes angel olso do a lot of wrong things"

Org tua ni paham ka apa itu rukun iman...?

Mana buleh nak umpamakan malaikat dgn manusia...!

Anonymous said...

bomo siam, aku nak jemput ko "launch" esok kt rumah aku...
Muahhahahaha...

Anonymous said...

Bomoh bkn org tua je mati org muda ramai juga yg mati awal, kau jgn lupa bomoh mati antara 4 rahsia Allah. Kalu esok lusa matinya Tum M ada juga jasanya modenkan Malaysia antaranya Putrajaya yg PAS nak lelong dulu skrg jd impian pulak. Tp kalu esok lusa bomoh pulak mati apa jasa bomoh pd Malaysia selain pecah belahkan org Islam dan org Melayu?

Anonymous said...

.
nama tuhan adalah nama tertinggi yang patut di hormati.

kalau nama tuhan pak junkgoat tak hormati -- beri kebenaran rasmi untuk pihak lain 'rosakkannya'

kenapa pulak perkataan angel depa nak jaga sangat...apa bendanya ni?

Anonymous said...

terdusta...

bro2 sdaraku semua..

2-2 pehak pernah cakap nak sekongkol dgn setan,2-2 bergaduh pulak,tak ngaku..

pas kata islam tak boleh dipisahkn dgn cara hidup..?demokrasi tu cara hidup islam ke?contohan dari nabi?

..darurat??dah agak dah..

umno kata pas patut di perangi,pas kata umno WAJIB diperangi juga..

yg sebenarnya kita sdara dgn sdara mana boleh perangi 1 sama lain..kita semua sdara bro..

TAK PERNAH LA LAGI TERJADI MASA AKU G SOLAT ADA ORG PAS ATAU UMNO YG SERET AKU KELUAR SURUH JGN SOLAT..SERIUS BRO TAK PERNAH..

TU YG AKU HERAN YG KORANG SAMPAI NAK BERPERANG NI APAHAL BRO?HEHE

saidina ali dan muawiyah boleh perangi 1 sama lain??belakang nama mereka ada RADHIALLAHUANHU bro..

belakang nama ko ada apa bro?parti islam yg telah diregisterkan bawah sistem kafir?

..saidina ali dan muawiyah masa lakukan hudud mereka tak pernah pergi tanya kat abu jahal bro..

pas kata umno tak mahu agama?umno kata pas pun tak mahu agama,cuma nak kuasa je..2-2 nak agama sebenarnya bro,tapi pas tanya karpal dulu,umno tanye rakyat majmuk dulu..kalau tak tanye semua ni pun,5thn sekali 2-2 tanya undi2 manusia..

sudikah lapangkan dada untuk melihat penipuan ini bro?langkah pertama..doalah pada Allah Taala..sama2 kita semua ye bro..insyaallah.

salam bro2.sampai nak berperang..gilo bro hehe

Anonymous said...

sape kata malaikat xpernah buat silap? harut dan marut tu? ada story dlm quran dan hadith lg?

Anonymous said...

antara angel dan alla

mana satu junkgoat nak jaga?

Anonymous said...

alahai bomo meracau lg.. kesiannya.. terlebih minum air kaki nikajis..

Bomo Siam said...

Kununya UMNU kata Mahathir pakar English...

Pakar aramjadah apa lagu tu...?

Inilah akibatnya bila paham Quran semata-mata guna kitab terjemahan!

Bomo Siam said...

9:58 PM

Hormat Tuhan bukan pd nama...!!!

Bomo Siam said...

9:58 PM

Bagi la satu kat aku. Ilmu tuuu...!

Anonymous said...

Bomo Siam mmg tak hormat nama2 Allah.. sbb tu dia lelong nama Allah kt org kafiq. Nama Allah dia tak hormat inikan pula zat yg memiliki nama tersebut?..

Bomo Siam said...

GAP said: "MENUJU PUTRAJAYA : PEPATAH INGGERIS PUN X PAHAM !"

Mahathir guna perumpamaan Inggeris utk serang PR?

Ada akai ka...???

Mmuuaahhahahaha...!!!

abu yusuf said...

Tuan bomo sila rujuk dgn alim ulama ttg crita2/riwayat2 malaikat. Sy rasa tuan tentu tidak akan menyangka yg malaikat2 pn ada yg buat silap. Sila rujuk kitab2 yg besar.

Bomo Siam said...

Guna perumpamaan Inggeris utk serang PR! Kemudian kata org2 PR tak paham English....

Org tua ni mabok or nyanyuk...?

Kuah kuaah kuaaah!

Anonymous said...

Bangang Tun M brjaya jg tadbir Malaysia 22 thn hgg trkenal d dunia antaranya bantu rakyat Pelastin. Pandainya kau bomoh apa jasa kau d Malaysia hgg antarabangsa yg bole anak cucu kau dan rakyat Malaysia banggakan?

MataLebam said...

BOMO SIAM NI MEMANG BONGKAK ORANG NYA, SALAH SATU SIFAT YANG TERCELA DI SISI ISLAM, AND YET CUBA PORTRAY DIRI DIA SEBAGAI ORANG ISLAM YANG BAIK.
PROVERB MELAYU BERBUNYI "JAUH PANGGANG.......
ORANG ISLAM SEBAIKNYA HAYATI ISLAM 100%
��������������������������������������

Anonymous said...

setau aku.. bomo siam ni xberpegang pada mana2 kitab sebagai rujukan melainkan bisikan jin peliharaan dia sahaja..
Betul tak jin?
Jin: betul boss!

Anonymous said...

Hahaha nice try bomo... sanggup backing kawan2 jumud ko tuh. Tak payah spin lebih la bomo siye tak faham english cakap tak faham lebih2 lagi perumpamaan. Ini nampak ketara sangat kebodohan bila berlagak pandai. Pemimpin kau Mahfuz "Launch" salah sorangnya eja 'simple' english pun kantoi... err aku cakap 'simple' bukan sample ok. sample cam sample kuih semperit muahahaha.

zat said...

statement Tun M ni biasa la dari seorang pemimpin yg takut hilang kuasa...tapi bagi org biasa mcm kita ni apasal nk ikut...

knpa harus kita takut utk melakukan perubagan? kalu dah tau yg ada skrang ni 'Devil' knpa tak mau berubah? takut apa?

satu yg perlu kita ingat bahwa utk kita maju ke hadapan kita jgn takut utk melakukan perubahan...kalu tak berani berubah dok mcm ni je la kita...

Bomo Siam said...

10:07 PM

Jika itu dikatakan sebagai kesalahan or kesilapan, kenapa malaikat tidak ditaklifkan dengan sebarang tanggungan syariat sebagaimana manusia dan jin...?

Persoalannya, Mahathir dah umpamakan manusia dgn malaikat. Padahal tidak bagi AllahSWT...!

zat said...

Anon 10:12pm

mmg la perumpamaan...tapi hakikat nya kita disuruh menyokong bende yg kita dh mmg tau tak elok...ada ka logik?

bagi aku Mahathir tak bodo buat statement mcm tu..yg ikut la yg bodo..

Anonymous said...

"Tun M takut hilang kuasa"
kenyataan bodoh dari org yg bodoh.

alo brader, dah brape lama tun M bersara?..setahu aku yg takut hilang kuasa ialah N.ajis dn konco2nya

Bomo Siam said...

Siapa yg tak faham sebenarnya...?

Mahathir guna perumpamaan tersebut sebagai hujah! Tentunya dia setuju dgn perumpamaan tersebut!

Padahal dari segi Islam, kita dilarang dari berumpama sedemikian...!

zat said...

Anon 10:09pm

betul ke Msia terkenal seluruh dunia? kau selalu pegi overseas ke?

zat said...

Anon 10:17pm

Tun bersara?

aku ke kau yg bodoh?...kah kah

Anonymous said...

Sape kata tak bole bersekongkol/minta tolong dgn setan..
Tok Guru aku..Murshitul Am Pas N.ajis cakap bole ape!
Ko jgn mcm2..pandai2 nk lawan fatwa tok guru, tiket syurga kena tarik balik baru tau!
Muahahahahahah

Anonymous said...

fuyooooooo!!!

mantap la bomo....

hebat bomo ni...

semua dia boleh ramal dan tahu....

bagus ada org cam ni....

patutlah malaysia ni aman damai...

bomo ni memang kelas dia begitu tingi...

hebat bomo....

terharulah bomo....

pakar dalam segala hal...

bg la apa tajuk pun.....

kacang je bg bomo...

Anonymous said...

ALJUBS SETANKUAT MANTAT BII KAWAN, MAT JAMBU DAN PELACUR..

Anonymous said...

hahaha..
bodohnya puak2 pakatan haram ni..

Bomo Siam said...

10:21 PM

Hg dengaq ka apa UFB kata bab TGNA vs setan dlm video GAP diatas...?

Itu ulama hangpa yg kata! Tak nak ikut jugak?

Anonymous said...

BUMU SIAL PUKIMAK MENGATA TUN M BANGANG!!

ENGKAU SIAPA SIAL ANAK HARAM NAK BANDINGKAN DGN DGN BELIAU?? ENGKAU CUMA KUCING KURAP ATAU ANJING PARIAH YG CUMA PANDAI MENFITNAH DAN MEMBOHONG.

AKU RASA KO GI HISAP KOTEK BENGKOK ANWAR ALJUB PON CANTIK!!!!

Bomo Siam said...

10:22 PM

Mana ada posting GAP yg 'tak kacang'...!

Kuah kuaah kuaaah...!

Anonymous said...

Tun M bknnya rasul yg maksum yg tidak buat dosa dan kesalahan tp apakah 1 dosa kesalahannya menutupi 1000 jasa dan kebajikannya kpd rakyat Malaysia. Apa bomoh kau rasa diri kau maksum mcm rasul ke? Walaupun kau dan puak PR tak hormat jasa Tun tp sekurang2nya kau hormat umurnya dan tidak kurang ajar. Ngapa kita jd manusia yg tak tahu brterima kasih?

Servant of God said...

Bomo nizar sial seperti biasa mencampuradukkan benda2 yang tidak berhubungkait untuk menegakkan benang basahnya.

Semoga perit laas siksaan kamu, wahai bomo nizar sial bangsat.

Bomo Siam said...

10:27 PM

Sapa Mahathir? Satu donia tahu...Bapak Penipu Melayu!

Anti Quran & Sunnah!

Anonymous said...

Bumu Sial Anak Haram Mak Satu Bapak Beribu Pemantat Bangsa dan Agama!!

Bomo Siam said...

SoG 10:28 PM

Berikan contoh...!

Anonymous said...

mulai saat ni, tiket syurga utk Bomo terpaksa ditarik balik sbb melanggar fatwa Tok Guru N.Ajis..
Kalo nk dpt tiket balik, kena minum air kaki Tok Guru

Bomo Siam said...

10:28 PM

Mahathir sepatutnya lebih baik bawak cerita2 apa yg akan jadi dlm kuboq je...banyak faedahnya pd rakyat....

...dpd bawak cerita muhung malaikat buleh buat salah serupa macam manusia!

Anonymous said...

Bomosiam.

Ko memang tak cerdik. Memang ada malaikat yg buat salah. Ko pegi tanya ulamak. Jangan tanya Nik Aziz dia ulama spin.

Anonymous said...

Zat pun tak faham maksud Tun M? Muahahaha..
'PAS anggap diri mereka' suci umpama malaikat. Umno pula 'Pas anggap' kafir ibarat syaitan.
Maksud sindiran Tun M lebih pada pemikiran orang Pas.

Tapi mereka lupa sedang bekerjasama PAS dengan golongan anti islam dalam DAP termasuk PKR. Jadi dimanakah malaikatnya PAS? Harap orang PAS faham dan sedar.

Bomo Siam said...

Makin tua, makin bangang!

Mengaji bab doktor pun tak habis! Cuba nak ajaq org bab malaikat!

Porrraahhhh...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam,

Anon 10.36 berkata benar.
Pernah dengar 'the fallen angel'. Dalam injil pun ada kish ini.

Anonymous said...

bomo siam bercakap bersumberkan bisikan jin pelharaan dia.. mana ade tnya2 ulamak!

Anonymous said...

Sayang, perkataan angel dipertahan tetapi perkataan "Allah" dijual untuk habaun duniawi.

Charlies Angel

Anonymous said...

BUMU SIAL NI MEMANG SIAL PETASAN BAGUS TAPI BESAR PUNYA PUKIMAK DIA!!

Bomo Siam said...

10:36 PM

Klu malaikat ada buat salah, kenapa depa takdak dosa?

...dgn puak2 UMNU ni kena main hukum akai...!

Anonymous said...

kalo alisson angel best gak!

Bomo Siam said...

10:39 PM

How about Heaven Can't Wait...?

Bomo Siam said...

Mahathir ni ingat dua malaikat nanti akan tanya dia dlm bahasa Inggeris...!

Muaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

ORANG ORANG PAS NI BERKAWAN SYAITAN DAN BERPERANGAI SYAITAN, TAPI NAK TUNJUKKAN YANG MEREKA NI LEBIH ISLAMIK DARI ORANG LAIN. CAKAP TAK SERUPA BIKIN.
KALAU DI ANALISIS PUAK PUAK PAS NI BERSERABUT DENGAN SIFAT SIFAT ORANG MUNAFIK.
CUBA TANYA BOMO SIAM YANG KONONYA TINGGI ILMU ISLAM NYA.
JANGAN ANGKAT BAKUL........................

Anonymous said...

.
Banyak juga paler percuma yang Mader dapat susulan fitnah anti-hadis dan anti-qoran yang dilontarkan oleh puak-puak jankgoat.

Mungkinkah itu sebabnya aura TDM bertambah dari sehari ke sehari?

FIKIR-FIKIRKAN

Anonymous said...

Woi Bomo!

Amal kebaikan kalo Allah xnak bgi pahala, terpulang, amal kejahatan kalo Allah xnk bg dosa pon terpulang..
dosa pahala tu hak Allah.

Maha suci Allah bebas dari segala sesuatu! Allah bole buat apa yg Dia suka tnpa perlu sebarang peraturan

ko jgn tunjukkan bodoh bebal dan sesat ko kat org.. simpan untuk diri sendiri dn kluarga cukup la.

Anonymous said...

PAS anggap diri mereka' suci umpama MALAIKAT.... UMNO pula 'Pas anggap' kafir dan jahat umpama SYAITAN....

Maksud sindiran Tun M lebih pada PEMIKIRAN ORANG PAS.Tapi PAS lupa mereka sedang bekerjasama dengan golongan anti islam dalam DAP termasuk PKR. Jadi dimanakah malaikatnya PAS? Harap orang PAS faham dan sedar.

zat said...

Anon 10:38 nak cuba spin lagi putting words into Mahathir's mouth...kesian la aku tgk kau dgn pencacai lain berpeluh nak defend statement bangang Mahathir...

Bomo Siam teruskan lagi...ajaq sikit depa ni...taksub sgt kat Mamak Mahathir tu..

Bomo Siam said...

Jika TG Dr Haron Din kata, Mahathir patut bertaubat....

Bomo plak kata, 'kuboq Mahathir patut pasang CCTV'...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

anon 10.46
Btul..btul..btul..
Simpan sikit bodoh dan bebal mung tu bomo, jgn abiskan!

Anonymous said...

Bumu Sial ni spesis Anak Haram Sial Mak satu Bapak tak tau mana satu!!

Anonymous said...

SIAPA KATA ANGEL TAK TANYA DALAM BAHASA INGGERIS?

CUBA ANGKAT TANGAN?

Anonymous said...

Bomosiam

Malaikat yg buat salah itu digantung kepala kebawah hingga hari akhirat. Kau macam aku jugak dalam soal agama. Kita tak tau semua. Bezanya aku tak sombong dan berlagak macam ulamak besar. Kau berlagak sangat. Jadi kau pegi bertanya pada ahli yg bijak pandai tentang malaikat yg buat salah itu. Jibrael juga buat salah kerana protes bila Allah hendak mencipta manusia. Hang kena belajar terima kenyataan bomo! Hang bomo jenis apa bro.

Anonymous said...

Nama Bomo Siam pun dah terang2 lari daripada aqidah....nak cerita pasal Islam....

Anonymous said...

Bomo Siam :ade sesape nk jadi anak murid bomo? angkat tgan!
Zat: saya cikgu!

Huahuahua
Dasar bodoh bertingkat2

Anonymous said...

Bomo,

Kau persendakan alam kubur dgn suruh pasang cctv. Tahap bebal dan sombong kau terlalu xtrim. Mungkin kau rasa diri kau lebih mulia dari orang lain dan lebih banyak memberi munafaat pada rakyat berbanding Tun M.
Mempersendakan agama menghampiri murtad. Aku beri ingat je.

Anonymous said...

bahasa apa Nabi Isa pakai untuk sebarkan agama Allah?

siapa berani jawab?

Anonymous said...

Zat said..

Anon 10:38 nak cuba spin lagi putting words into Mahathir's mouth...kesian la aku tgk kau dgn pencacai lain berpeluh nak defend statement bangang Mahathir...

Bomo Siam teruskan lagi...ajaq sikit depa ni...taksub sgt kat Mamak Mahathir tu..

August 30, 2012 10:48 PM

Aku lagi kesian tgk ko yg bodoh mempertahan Pemimpin2 ko yg kat mantat bini orang, mengaku Nabi dan pemecah belah Bangsa dan mempermainkan Agama Islam.

Mungkin jugak ko niorang yg makan aiskrim Assmin dalam jamban.

muahahahahaha...

Anonymous said...

Puak2 seanutan Bomo siam dn zat ni, setakat persenda agama, apa ade hal.. nama Allah siap bole lelong2 lg.

saje je seronok bce komen merapu bomo& zat.. mcm baca majalah ujang, nak masuk kepala otak, sorry la

Anonymous said...

kalo statement mahathir bangang, statement nik ajis tu, lagi la bertingkat2 bangang dan bebalnya..

dan penyokong2 PR spt bomo,zat & etc.. lg la bangang taraf mangkuk hayun!

zat said...

Anon 10:47

tak kira la sapa devil sapa angel..apa2 pun statement tu tak betul..mcm mana boleh suruh org sokong devil (yg dlm konteks ini maksud nya subjektif tapi tetap yg buruk yg hitam & semua2 yg tak elok)hanya kerana politik...dan kerana taksub nye ko org dgn UMNU ni sampai statement2 mcm ni pun kau nak defend..

kalu suruh sokong Red Devil lain citer lah..tapi tu pun aku marah jugak..

Tukang Komen said...

BUMUSIAM,

Kau memang hebat dari segi menghina manusia yg kau tak suka. Kau bangga dgn coretan kau disini. Kau mengharapkan ada yg memuji gaya kau dan keberanian kau. Tapi sayang kau gagal menjadi contoh muslim yg baik.
Kau menjawab hujah dengan nafsu bukan dgn akal dan adil. Yg penting kau spin dan spin. Niat kau masuk ke blog ini 'jahat' dan tidak ikhlas dalam memberi pandangan sihat. Kesian.

Bomo Siam said...

Mahathir kata komen dia tu sebenarnya membawa maksud bahawa – adalah lebih baik kita berurusan dengan pihak yg kita tahu keburukannya, kerana kita akan lebih berwaspada dengan pihak begini, berbanding kita berurusan dengan pihak yg dilihat bertopeng dengan rupa yg seolah baik, tapi tidak diketahui niat buruknya.

Persoalanya...kenapa yg kelihatan baik tapi sebenarnya buruk itu di kaitkan dgn malaikat?

Itukah sifat malaikat?

Kenapa tak kaitkan dgn Najib je! Bukankah itu lebih sesuai...!

Anonymous said...

CARA CARA BOMO SIAM TULIS NAMPAK NYA DIA DAH NAK MASUK KUBOQ LEBIH AWAL.

Anonymous said...

Bumu Sial said...

Jika TG Dr Haron Din kata, Mahathir patut bertaubat....

Bomo plak kata, 'kuboq Mahathir patut pasang CCTV'...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

August 30, 2012 10:48 PM

---------------------------------------------------------------

Anwar nak mantat bini orang di rakam cctv dan Assmin mantat dlm jamban pon di rakam mcm mana pulak??

Jgn2 pompoan itu bini ko tak Bumu sial??

Hehehehehe....

Bomo Siam said...

10:54 PM

Memang layak buat UMNU...! Ada baca pasai kuboq Kamal Antartuk...???

Bomo Siam said...

TK 11:02 PM

Ingat bro....aku cuma ikut rentak game korang je...!

Cakap hina aku yg ko pikir! Maki hamun korang, amacam plak!

Its just a game brother...!

Anonymous said...

Bumu Sial aku rasa ko gi tgk Anwar mantat pelacur Cina style spider kang dgn spider bu pon cantik!!

wahkahkahkah...

Anonymous said...

dulu masa kecik2 bila main panjat2..mak aku sound" ha..panjat lagi pokok tu tinggi2 sampai pucuk"..
aku pon terus turun dari pokok..takut jatuh, kalo aku ni sebebal bomo siam dan puak2 PAS, memang aku trus je pnjt sampai pucuk pokok tu.

kalo gaduh lak dgn adik beradik, mak aku trus sound" ha teruskan gadu2.. ambik parang ngn pisau kat dapur tu, baru best gaduh! trus terhenti gaduh.

kira mak aku ni sebijaksana Tun M la..
yang pasti, mak dan bapak aku bukan penyokong parti ajaran syaitan!

Anonymous said...

Bomo,

Kamal Antartuk tak sama. Apa yg telah dilakukan terhadap syiar islam dan rakyatnya memang dashat. Apapun biarlah Allah sahaja yg menghukumnya. Sibuah hadith Nabi Muhammad S.A.W berbunyi ' ada manusia dari luarannya kelihatan sebagai ahli syurga tapi sebenarnya dia ahli neraka. ada manusia luarannya kelihatan sebagai ahli neraka tapi dia ahli syurga'. Wallahualam.

Anonymous said...

Woiii Bumu ko check bini ko ada tak ?? Ni dah jauh malam ni aku takot nant pukol 3 pagi dia gi jumpa O_Start Badigol belajar ugama pulak!!

Heeeeehehehehe

Anonymous said...

sebaik2 org kafiq, mati tanpa iman tak cium bau syurga..
Seburuk2 org islam, iman sebesar zarah, syurga luas 10x dunia..

Tukang Komen said...

BUMUSIAM,

Ko ni jenis ikut oranglah. Orang maki ko pun maki hina. Itulah yg ku katakan kau memang ikut nafsu bukan pakai akal. Provokasi yg kau buat disini yg mengundang pukulan seperti itu. Aku ikut coretan kau dari awal lagi dan kau memang ganas. Itu namanya cari pasal. Berubahlah sikit. Jangan suruh orang bertaubat kalau diri sendiri masih tak berubah. Kalau kau layan orang lain dgn baik dan beri pandangan ikhlas semua selamat. Kau adalah PUNCA pesta maki hamun disini. Tapi aku yakin kau tak akan berubah. Tabiat bukan senang nak buang bro.

Anonymous said...

Umnu jahil bab agama.. sebab tu x reti nk putaq belit agama
PAS tahu ilmu Agama, sbb tu sanggup jual agama untuk doniya..

Anonymous said...

tukang komen..
Btul..btul..btul.. biasa la, kalo tak cmana nak hntar claim.. carik makan beb!

Bomo Siam said...

TK 11:17 PM

Hg bagitau Mahathir, ini dia perumpamaan Melayu yg butui....

'Masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang rimau umoq pendek!'

Bomo Siam said...

TK 11:17 PM

Maap bro...blog ni bukan bilek kuliah! Ia ...meja ping pong!

Mmuuaahhahahaha...!

zat said...

JOM PI TGK BUNGA API...SAMBUT MERDEKA..!!

Anonymous said...

ni lagi satu perumpamaan melayu yg betul
" Masuk parti PAS,anda SESAT"

Anonymous said...

Siapa kata angel tak tanya paster dalam bahasa Melayu, boyan, loghat kelantan dsbnya?

Mana dia peng omen yang mengaku semua tahu dalam bab bahasa apa yang angel pakai? mana dia? hah ha

Anonymous said...

Bumu Sial..

Ko suroh bini ko kerja rajin layan pemimpin ko yg penoh dgn maksiat supaya ko terus dat hasil lendir.

Anwar suka style Spider.
Assmin suka makan aiskrim.
Mat Sabu suka bau puki.
O_Start Badigol suka beri ceramah pukol 3 pagi sebelom mantat.

Ko pulak cuma pandai fitnah dan menghina dan menghasut.

Ko gi mantat bini ko lebih baik sebelom dia cari pemimpin2 ko yang pemaksiat.

Wahkahkahkah

Anonymous said...

Alahai... BOMO SIAM pi lah berdebat aje dgn TUN... Hang tu takde apa2.. Setakt Tin kosong je...

Tukang Komen said...

BUMUSIAM,

CARI MAKAN RUPANYA! MAKANLAH HASIL MAKI HAMUN KAU TU. AKU DAH SUSPEK KAU DIUPAH. TERUSKAN.TERUSKAN. PALING TIDAK KAU DAH MENGAKU YG KAU CARI MAKAN DIBLOG GAP. JANGAN SEGAN2 UCAP TERIMA KASIH PADA GAP.

Anonymous said...

bomo 11;05,

Brapa pemimpin umno yng telah meninggal dunia?..ko beri satu yng nasibnya mcm jenazah Kamal Al Tartuk..
Ko memang manusia haramjadah.. pemfitnah.. ko pun bila mampus tak tau lagi nasib macam mana,ada hati nak menyamakan cara kematian dgn orng lain...
Memang layak ko mewakili PASial punya tok guru yng bengong.Undi PASial masuk syurga,heh mcm la syurga rumah mak bapak korang!

Anonymous said...

PR ni semua biol pun orang, paling biol PAS konek.

Anonymous said...

bomo nak berdebat dgn TUN? Huh.. level dia ngn TIN kosong boleh la..

Anonymous said...

Mana lah PR & PAS ni tak biol, mat memantat pun sunggup angkat jadi ketua, geli aku.

Bomo Siam said...

11:37 PM

Aku nak berdebat dgn Mahathir?

Ambulan disediakan ka?

Anonymous said...

Salah tu!!

Level Bumu Sial sama dgn Tin Sardin lah!!!

Hahahahaha

Anonymous said...

Nik Ajis, Hadi setaraf dgn Anwar & LGE, memang layak, geli aku.

Anonymous said...

KERANDA DI SEDIAKAN UNTUK KO BUMU SIAL!!!

Anonymous said...

Sekali lagi, bagaimana seorang yang normal boleh angkat mamat kuat memantat jadi ketua? Mustahil berlaku melainkan semua dia orang sakit otak.

Anonymous said...

TUKANG KOMEN 1136
HALAL KE HARAM, AYSIK FITNAH ORANG SAHAJA.
TAK BERKAT, SEBAB TU PERANGAI BURUK.
TAUBATLAH BOMO SIAM........

Bomo Siam said...

11:36 PM

Laaaa...ada sekoq je Kamal Antarturk kat Malaysian ni! Tunggu je le!

Kuah kuaah kuaaah!

Jgn lupa pasang CCTV...!

Anonymous said...

Ada hati Bomo sial nak debat dgn Tun M, tulah maksud aku orang PR terutama PAS sakit otak.

Anonymous said...

pepatah melayu menyatakan
"Umnu adalah tong taik, dan PAS adalah taiknya"

Bomo Siam said...

11:43 PM

Bila masa aku bawak fitnah...?

Mahathir tu Bapak Penipu Melayu!

Fitnah ka...???

Anonymous said...

ya betul! ada sekoq kamal atartuk di malaysia.. iaitu empunya nicknam Bomo Siam..
er... ko dh order cctv nk pasang kt kuboq ko bomo? nak yg itam putih ke kaler2?

Anonymous said...

Bomo.

Ko ngan Nizar lambai..banyak persamaan..persamaan yng ketara
sama2 ada tok guru bengong!

Bomo Siam said...

Tun Ghafar selepas bersara ada berkata bahawa "Umno nampak saja besar macam gajah tapi kakinya lembik macam plastik"

Kini apa yg dikatakan oleh Tun Ghafar Baba sudah jadi kenyataan. UMNU nampak gah kerana adanya media dan wang ringgit tetapi pada hakikatnya parti itu menuju keruntuhan akibat perbuatan kepimpinan mereka sendiri...!

Fitnahkah ini...?

Anonymous said...

Pas nampak mcm malaikat tapi sebenarnya syaitan yng berserban dan berjubah...

Fitnahkah ini?

Anonymous said...

ORANG ORANG PAS MAKSUM KE BOMO.
HANG TAKDE KOMEN NEGATIVE PUN. SEMUA BAIK SAHAJA UNTUK PAS, UMNO JAHAT SEMUANYA.
HANG ISLAM YANG BERSIKAP ADIL KE, ATAU BERSIKAP SEWEL !
RASUAH DI kelantan TAK KOMEN KE ?

Anonymous said...

Sudah2la bomo ooi... Komen2 hang tu setakat memperbodohkan diri hang je...

Anonymous said...

Bomo...


Mahathir atau N.Ajis bapak penipu melayu ?

Ooooooo tak mengaku fitnah!Ko siniskan kematian umno dengan kamal Atartuk tu bukan fitnah ker?Ko mendahului tuhan atas nasib kematian seseorng yng belum berlaku itu bukan fitnah ker?

Bla la ko bomo...ko memfitnah orng, ko tunggula hari kematian yng ko sendiri tak tahu apa nasibnya..

Melayu Perak said...

Senarai 50 Universiti Terbaik Di Malaysia 2012

1.Universiti Putra Malaysia (UPM) (Rank dunia: 428)
2.Universiti Teknologi Malaysia (UTM) (Rank dunia: 437)
3.Universiti Sains Malaysia (USM) (Rank dunia: 464)
4.Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) (Rank dunia: 523)
5.Universiti Malaya (UM) (Rank dunia: 596)
6.Universiti Teknologi MARA (UiTM) (Rank dunia: 626)
7.Multimedia University (MMU) (Rank dunia: 891)
8.Universiti Malaysia Sabah (Rank dunia: 1222)
9.Universiti Malaysia Perlis (UNIMAP) (Rank dunia: 1341)
10.International Islamic University of Malaysia (UIA) (Rank dunia: 1411)
11.Universiti Teknologi Petronas (UTP)
12.Universiti Tenaga Nasional (UNITEN)
13.Universiti Utara Malaysia (UUM)
14.Universiti Tunku Abdul Rahman
15.Universiti Malaysia Terengganu
16.Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS)
17.Universiti Malaysia Pahang (UMP)
18.Universiti Sains Islam Malaysia
19.Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
20.Universiti Pendidikan Sultan Idris
21.Open University Malaysia
22.Universiti Teknikal Malaysia Melaka
23.International Medical University
24.Taylor’s University College
25.Tunku Abdul Rahman College
26.Universiti Pertahanan Nasional Malaysia
27.University of Nottingam Malaysia
28.UCSI University
29.Monash University Malaysia
30.Malaysia Theological Seminary
31.Universiti Kuala Lumpur
32.Curtin University of Technology Sarawak Campus
33.Universiti Industri Selangor
34.Selangor International Islamic University College
35.Al Madinah International University
36.Wawasan Open University
37.University Tun Abdul Razak
38.KDU College
39.Universiti Malaysia Kelantan
40.Asia Pasific Institute of Information Technology
41.Help University College
42.Sunway University College
43.INSANIAH University College
44.Universiti Sultan Zainal Abidin
45.Segi College
46.University of Malaya Medical Center & Faculty of Medicine
47.Majlis Peperiksaan Malaysia
48.Malaysian Institute of Management
49.Limkokwing University of Creative Technology
50.Disted-Stamford College
Nota tambahan: Senarai ranking itu dibuat berdasarkan Size, Visibility, Research papers and scholars

Bomo Siam said...

Betui le...! Sambutan Ambang Merdeka: Kuningkan Dataran Merdeka bersama Mat Sabu...takde ramai yg datang!

Tak caye? Tgk gambaq...http://bomosiam.blogspot.com/

Anonymous said...

wei..bomo promote blog dia la wei!

Bomo Siam said...

11:57 PM

Pernahkah UMNU bersikap adil...?

Bomo Siam said...

12:37 AM

Aku nak boh gambaq kat sini...GAP tak kasik!

Kuah kuaah kuaaah!

Bomo Siam said...

Baru kini UMNU nak sedor bahawa fitnah itu tajamnya lebih dari mata pedang!

Sapa yg ngajor...?

Hangpa fitnah Anwar! Hangpa fitnah ulama2 dlm PAS! Hangpa fitnah LKS!

Sapa yg ngajor Yeop...???

Anonymous said...

Ikut peristiwa yng lepas ,klu berok2 pakai baju kuning datang mesti ada keganasan.Klu aku pun takan nak bawak
anak pergi ke tempat yng mungkin berok2 ni terlompat2 mcm otak dah tak ada kat dalam tempurung kepala.

Dah lah ganas bengap lak tu!

zat said...

Tun Musa: “kalau saya lawan, maka saya pasti akan dituduh seorang homoseksual malahan mengadakan hubungan seks dengan binatang dan lain-lain. Kamu tidak kenal dia (Dr. M) sepertimana saya. Pada masa itu juga saya tidak ada kekuatan kewangan. Duit semua dipegang oleh Daim.”

zat said...

esok muka depan paper utusex akan ckp 50 org je hadir...kah kah kah

Bomo Siam said...

MP 12:12 AM

Hg tak teringin ka nak listkan Malaysia rank yg ke berapa di dunia dlm export BABI...?

Melayu Perak said...

aku bagi info....

sesiapa nak hantar anak ke u bagus di malaysia nih....

Anonymous said...

Mula-mula minta nik ajis letak jawatan dan diam. suruh kurangkan bercakap ayat2 yg boleh mendatangkan kemurkaan Allah SWT. Kalau ahli2 pas mati esok2..boleh ka dia tolong jawab soalan2 munkar & nakir utk hangpa? nanti suruh nik ajis bagi tau kat munkar dan nakir, bahawa si polan ni adalah ahli pas seumur idup. tak perlu soaljawab, terus masuk syurga. sebab dah ada tiket syurga. Tolong pikir sikit..

Bomo Siam said...

WWW1: Utusan diperintah bayar gantirugi pada Nizar...

Mahkamah Tinggi Sivil Kuala Lumpur hari ini memerintahkan Utusan Melayu (M) Bhd membayar gantirugi kepada bekas menteri besar Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin atas saman yang difailkan ke atas penerbit akhbar tersebut pada Julai lalu.

Peguamnya Mohd Zamri Ibrahim berkata, keputusan interlocutari hari ini memerintahkan demikian memandangkan Utusan tidak diwakili peguam untuk pendengaran kes tersebut...!

Nak antor peguam pun Utusang udah tak mampu! Berniaga tak untung. Asyik2 kena bayaq saman....

Apa nak heran...duit UMNU!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

...sapa fitnah siapa?

Anonymous said...

Bomo

Anwar main bontot real bukan fitnah...baca keputusan mahkamah kes liwat 1.
Fatwa hadi menyebabkn lebai2 pas mengkafirkan umno adalah benar rujuk satu kes mahkamah di Terengganu berkaitan sembelihan orng umno haram di makan ,perkahwinan yng berwalikan orng umno tidak sah.Sembahyang berimamkan orng umno juga tidak sah .

Nik Ajis kata klu syaitan datang membantu dia sanggup terima itu bukan fitnah la ngokkkk..tok guru bengong ko yng cakap.

Azli Taliban kata sembelihan orng umno haram di makan ,dia tu orng gila penceramah PAS la Dol!

LKS and the gang tunjuk lanchow bawa penyapu..berteriak sapu melayu itu bukan fitnah la bodohhhh!

Di panggong wayang jln raja Laut apa cina buat pd melayu pd13hb mei.?
Ko memang PASial !

Anonymous said...

Bomo Sial...hg belajar agama pun tak abis. Apa kata..kalau aku pijak gambar pok nik ajis atau pak / mak hang...adakah satu dosa... itu cuma helaian kertas saja. tak kan marah kot..??

Anonymous said...

Kesian bomo..tak ada saper yg herankan kenyataan kau bomo..menyalak la kau sepuas2nya..yg penat kau..g jahanam la kau bomo!! huhuhuhu

Anonymous said...

sejak bila pulak puak parti ajaran sesat(PAS) ni percaya pd sistem mahkamah malaysia?...

Bomo Siam said...

1:14 AM

Klu bukan fitnah, kenapa Anwar dibebaskan?

Bomo Siam said...

1:23 AM

Sejak keputusan kes Anwar & kes2 saman malu yg banyak memihak pd PR...!

kuah kuaah kuaaah!

Anonymous said...

Anu War juboq tu dibebaskan kerana diberi pengampunan...laa..bodoooo... Mmg dijatuh hukuman.. Itu kuasa Agong, Raja-raja atau PM.

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Jika Malaysia jadi mcm asia barat, akan ku usaha cari pok nik & belasah... sbb dia..Islam dihina, sbb dia Melayu dihina dan hudud dipersendakan.

Bomo Siam said...

1:31 AM

Pengampunan? Versi mana hg cedok ni?

Kes liwat 1...Mahkamah Persekutuan dengan majoriti dua lawan satu membebaskan Dato Seri Anwar.

UMNU kata ianya kerana faktor teknikal.

Namun...jika bukan kerana tiada liwat, atas sebab apa OKT dibebaskan?

Biar aku jelaskan - dalam kes sivil mahupun jenayah, keterangan seorang saksi boleh dikatakan credible (adil) setelah saksi itu mengangkat sumpah, dia memberikan keterangan (dan besar kemungkinan disoal balas) dan keterangannya tidak tergugat.

Jelas Anwar tidak bersalah...!

Bomo Siam said...

1:31 AM

Kes Liwat 11...Pada tanggal 9 Januari 2012, Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Y.A Dato' Mohamad Zabidin Mohd Diah telah mengumumkan keputusan Kes Liwat 2 yang membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan bahawa, bahawa mahkamah telah menetapkan Anwar Ibrahim tidak bersalah, dan bersetuju melepas dan membebaskan beliau. Ini dibuat atas alasan tiada keterangan yang menyokong keterangan mangsa.

Sekali lagi 'hero' didapati TIDAK bersalah!

Anonymous said...

fuh, Mamat Angel kuning melepak kat dataran merdeka....Bapak Angel kuning pun ada! korang tak nak pi ke?

Bomo Siam said...

1:31 AM

Kes Liwat 3.....

Bagitau je, when & where?

Anonymous said...

Berita teriki:

59 ekor beruk dan anjing kuning yang terlepas dari hutan simpan hulu kelang telah dikesan merayau-rayau di dataran merdeka.

Bomo Siam said...

Laporan yg di terima dari Dataran Alamanda Parit Buntar, Perak....

AMBANG MERDEKA...penuh dgn baju kuning!

Syabas anak2 muda!!!

Anonymous said...

berita terkini:

sepasukan penangkap anjing dan beruk kuning telah dipanggil untuk memasang alat pengesan.

Bomo Siam said...

Dari Dataran Komuniti Selinsing, Perak......

Tembakan tanpa henti bunga api selama 20 minit. Hebat giler...!

Namun, apasal bunga api tu warna kuning? Ada permit ka?

Kuah kuaah kuaaah!

...tahniah geng2 motor baju kuning!

Anonymous said...

berita terkini:

Pak Haron menasihatkan agar anjing dan beruk kuning agar bertobatdan kembali ke tempat asal mereka.

Anonymous said...

berita terkini:

plastik air ketum dan pek kondom didapati berselerakan, dipercayai sebagai punca anjing dan beruk kuning bergaul secara bebas.

abb said...

“Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima.
Usahlah DAP, Syaitan pun saya boleh terima,” –
YAB Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat,
Mursyidul Am PAS dan Menteri Besar Kelantan, 23 Januari 1999.

Hurai sikit maksud di atas.

Bomo Siam said...

Di beritakan angkatan baju kuning HINA national flag....

Depa bukan hina...depa geli nak pegang 'daki UMNU' itu!

Its must be change...!

Anonymous said...

2.09,

mukmin minta tolong dari tuhan.

bukan manusia,

bukan angel,

jauh sekali syaitonirrojim.

Bomo Siam said...

Bab bendera Malaysia ni bukannye apa.....

Masaalahnya, bila nampak je Jalur Gemilang, terbayang wajah UMNU!

Ini satu masaalah negara...!

Bomo Siam said...

...tidoq dulu noooo...!

SUDAH MERDEKA KAH KITA?

Assalamualaikum!

Anonymous said...

2:09,

Ketersasulan kenyataan Pok Nik dalam menerima pertolongan syaitonirrojim...

membuatkan parti Pok Nik tidak mendapat rahmah

Sebaliknya parti Dapig muncul dominan...nampakkan impaknya?

Anonymous said...

hasil siasatan mendapati bomo siam yang selalu memberi komen yang tak bermanafaat di dalam blog gap ini adalah kerana :

1.permohonan menjadi ahli umno di tolak
2.permohonan melobi bisnes pam air dalam tanah melalui umno di tolak
3.cita2 nak beli motor cbr1000 melalui umno di tolak

sebagai tindakbals penolakan umno ini
.
.
.
.
.
.
.
yang jadi mangsa nya adalah.....
.
.
.
.
.
.
tun mahathir...





ish...ish...ish.. ko ni bomo lu sapa?

ANONYMOUS said...

Bomo Siam dah jadi merapu meraban nampak. Apa hal?

Jin hang demam panas ke, tak dapat bagi bisikan/nasihat?

Entah2 Bomo Siam terlalu takut project2 atau kontrak2 dia dgn PAS dan PKR jadi terbantut jika BN ambil kembali Kedah dan tawan Kelantan kot.

Betul ke Bomo, cuba tanya jin hang, dah sihat ke belum ...

zat said...

abb,

baca betul2..dia kata kalu ikhlas nk tolong apa salahnya..masalahnya kita tau sifat setan mcm mana..tak kan tlg tapi nk menjahanamkan...termasuk lah setan yg ko & Mahadey kenal...

Anonymous said...

Bagaimana pulak membandingkan sifat manusia dgn sifat Allah mcm tgna ckp tuh

Anonymous said...

bomo siam tau tak pasai malaikat yang tak nak tunduk hormat pada nabi adam bagila byk hadis dan kalamullah tp dia lupa atau buat2 lupa kuang kuang kuang

Anonymous said...

Bagaimanapula mengumpamakan sifat Allah dgn sifat manusia mcm tgna ckp tuh

Anonymous said...

Bumu Pukimak said....

...tidoq dulu noooo...!

SUDAH MERDEKA KAH KITA?

Assalamualaikum!

August 31, 2012 2:16 AM

___________________________________________

Malaysia da Merdeka!!

Kita da Merdeka!!

YANG BELOM MERDEKA IALAH MUSIBAT2 SAPERTI ULAMAK2 PAS, PEMIMPIN PAS, DAP, BUMU SIAL, ZAT DAN SEMUA BARUAH PR YANG MASIH DI TAKLUK SYAITAN, IBLIS DAN KUNCU2 NYA.

SEBAB ITU PERASAAN KORANG YG PENDENGKI KHIANAT CEMBURU DAN IRIHATI MENEBAL DAN HARAM MCM KULIT BABI!!

Anonymous said...

Bumu pukimak said..

Bab bendera Malaysia ni bukannye apa.....

Masaalahnya, bila nampak je Jalur Gemilang, terbayang wajah UMNU!

Ini satu masaalah negara...!

August 31, 2012 2:14 AM

_____________________________________________

Sebab itu aku kata ko ni Melayu Paling Bodoh Dalam "MALAY"SIA SEBAB BYK MAKAN BABI!!

JALUR GEMILANG ITU MELAMBANGKAN SEBUAH NEGARA DAN BUKAN PARTI!!

BERSEHKANLAH HATI KO YG SUDAH DI TAKLUKI SYAITAN DAN IBLIS!!

MAK KO KAN DAH MEMINGGAL TENANGKANLAH ROH DGN MENJADI MAKNUSIA YG BERGUNA JGN BERSIFAT BINATANG MCM SEKARANG NI!!

mohamed said...

"Bomo nizar sial seperti biasa mencampuradukkan benda2 yang tidak berhubungkait untuk menegakkan benang basahnya.

Semoga perit laas siksaan kamu, wahai bomo nizar sial bangsat." Servant of God

Amiin Ya Rabal Alamiin

abb said...

zat,
sila komen yg ini pula
http://merentasdaridesakedesa.blogspot.com/2012/08/perjanjian-syaitan-pas.html?m=1

Note: jika apa yg saya lampirkan adalah fakta yg salah sila bagitau dan saya minta maaf, takut juga nanti kat SANA kena jawab kalau fakta salah

Anonymous said...

Pembangkang bodoh Bomo Celaka, Harun Din bodoh tak faham pepatah Inggris baik belajar sekolah rendah semula....muahaaaaaaa

Anonymous said...

Nak tazkirah pd umat Islam, kena guna Quran & Hadis....!

Mahathir guna perumpamaan kapiaq...!

Tak sesuai langsung!

Malaikat pernah buat salah?

............

Nik Ajis takzirah guna Quran dan Hadis yang diputar belit....muahaaaaaaa

Anonymous said...

Bab bendera Malaysia ni bukannye apa.....

Masaalahnya, bila nampak je Jalur Gemilang, terbayang wajah UMNU!

Ini satu masaalah negara...!

......

Tukar dengan bendera baru budak budak nakal tu, agar sentiasa terbayang wajah wajah pelacur INDON.......

Ini masaalah Bomo Sial dan PR akibat berguru dengan ularmak ularmak DAP dan PAS yang main ular dengan ayat ayat Alquran dan hadis...

Anonymous said...

haron din ulama bisu tua nyanyuk dan bomo sial haramjadah terkutuk harus bertaubat, tu pun kalau pintu taubat masih terbuka...atau minta hapuskan dosa dari pok nik kerana korang lebih takutkan pok nik daripada takutkan Allah SWT.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
9:58 PM

Hormat Tuhan bukan pd nama...!!!

August 30, 2012 10:02 PM

-------------------------------
aku bagi contoh

AL-KHALIQ

Ko nak sebut apa salah satu nama Allah SWT ni dalam doa harian... ini salah satu panggilan nama Allah SWT yang bermaksud MAHA PENCIPTA... kalau nama ini tak leh dihormati org Islam sendiri.. ini kan pulak org kafir serta kufur nak suruh mereka hormati..?

GotYou! said...

Kalau dah dasar Bomoh, satu patah katanya tak boleh dipakai apalagi dipercaya! Bomoh Siam lagi la pulak!
Ahaks. Semburlah sebanyak mana jampi serapah pun, takkan ada yang sembuh!

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 206   Newer› Newest»