Friday, January 6, 2012

KHAWARIJ YANG MENYOKONG PELIWAT.

6 comments:

Ghazali said...

Dalam Islam, matlamat tidak menghalalkan cara. Walaupun matlamatnya murni, ia tidak menghalalkan apa sahaja aktiviti untuk mencapai matlamat itu. Masyarakat kita bukan masyarakat seperti Robin Hood: merompak dari orang kaya kerana hendak menolong orang miskin. Tidak, Islam sama sekali tidak menghalalkan cara sebegini. Cara seharusnya selari dan dapat menunjukkan matlamat. Itulah Pembangkang (PKR khususnya): bertindak kasar menunjukkan matlamatnya juga kasar. Tidak betul.

Anonymous said...

ALLAH SWT MAHA MENGETAHUI.
YG BUSUK DARI PELIWAT.
YANG WANGI DARI ALIM ULAMAK DAN PENYINAR ISLAM TULIN.





SAY GO TO HELL NUAR....

Anonymous said...

Khawarij-kah orang Islam dari PAS, PKR, dan lain-lain bila menolak persengkokolan dengan kemungkaran dan kezaliman UMNO selama ini? Anti-perpaduan-kah PAS, PKR bila tidak mendokong pengkhianatan UMNO?

Penggunaan definisi ‘khawarij ‘terhadap bukan UMNO dalam konteks politik UMNO amatlah meragukan kejujurannya!
(Nota: kaum khawarij adalah golongan pelampau bidaah /ghuluw yang memisah diri dari jamaah Islam & kepimpinan khalifah Islam di Negara yang berperlembagaan Syariah)

Pentafsiran dangkal sesetengah ilmuan Islam UMNO terhadap perjuangan PAS menolak kepimpinan UMNO sebagai ‘anti-perpaduan’ atau ‘anti-pembangunan’ dengan perumpamaan kaum khawarij yang menginkari terhadap Kepimpinan Khalifah Kerajaan Islam dizaman Sayidina Ali bin Abi Talib KWJ adalah merupakan kecuaian intelektual serius dan semangat khurafat assobiyyah yang mendalam. Apakah kepimpinan sekular assobiyyah feudo-capitalist UMNO hari ini setaraf dengan Kepimpinan Khalifah Kerajaan Islam Sayidina Ali bin Abi Talib KWJ? Golongan yang memiliki ilmuan Islam dalam UMNO perlu muhasabah prinsip perjuangan mereka yang ‘gigih’ membela dan mempertahankan kepimpinan pasik UMNO itu! Apakah sesuatu yang syarie membiarkan diri diperkudakan oleh ketua2 pasik & zalim UMNO untuk menentang arus perjuangan dan kebangkitan Islam selama ini?

Anonymous said...

Ustaz ini sama juga. Berlum ada apa2 keputusan , dah kata perhimpunan HARAM. Ustaz perlu mengajar mengikut kitab, bukan ikut kehendak UMporNO YAHUDI APCO.

Anonymous said...

perhimpunan yang membuang masa..peserta2 perhimpunan lihat diri dan wajah anda sama seperti kedai yang dirembat buntutnya..korang ada anak bini kat rumah pi lah bawa berjalan 1 malaysia..apalah sangapnya korang sampai tahap ni..aku cadangkan korang ikut aku buat bisnes part time x list ada sumber2 rezeki halal.. bukak minda bro! satu hari lu yang jadi PM tak pun anak lu.. ingat tu bro ikut gua bisnes...

Anonymous said...

anon 409 am ...

ngko lagi mangkok ayun laa...

kalau orang ada niat nak merogol atau mengetuk kepala ngkao ...

pegi ketuk dan rogol ngko dulu .. baru kasi tarbiah atau nasihat ..???


jangan jadi bodoh laa....


apa pon bergantung kepada niat dan perbuatan awal ...

macam orang bewuduk ..
tangan sama kene air sama baca bismilah ...

kalau baca bismilah sebelum tuu lagi laa bagusss ...