Friday, January 13, 2012

TERBAIK : BEZA AKHLAK USTAZ ILMU DAN PAS !

26 comments:

Anonymous said...

Jangan pilih penjubur dan penzina jadi pemimpin,
menempah bala dan sial!
Jangan mengkhianati anak2,cucu2 dan cicit2 anda.
Pastikan mereka menikmati kenikmatan hidup yg selesa dimasa depan.

Anonymous said...

Raja Lawak youtube ni dulu brsekolah di Sekolah Inggeris Sultan Sulaiman Kuala Terengganu hingga Tingkatan 6.
Kemudian menjadi seorang guru muzik pada tahun 1985

Mulai belajar agama sekitar tahun 1990..

Anonymous said...

antara tugas utama golongan ulama ialah menggalas tanggungjawab melindungi dan menyatupadukan umat Islam ... namun demikian jika kita perhatikan betul²... skrg ni seolahnya golongan ulama ni jadi mcm tukang hentam-menghentam antara pemimpin dan pengikut parti politik! benarlah bahawa antara paling ramai penghuni neraka nanti adalah dari golongan ulama dan cerdik pandai agama. Semoga ALLAH membimbing kita semua kejalan yg lurus. Amin.

Anonymous said...

Ya betul,
beruntung mereka2 yg terencat akal, gila dan OKU.
Bulat2 masuk syurga!

Anonymous said...

GAP, aku nak bagi pandangan sikit.

kepada semua penyokong kerajaan BN dan UMNO, aku rasa dah tak perlu lagi jawab pernyataan bodoh dari pencacai PR yang kerja dia hanya nak provok kita. jauh disudut hati mereka tau yang kebenaran yang sebenar. ANWAR MEMANG MELIWAT, FITNAH TAK BERLAKU DAN ANWAR DILEPASKAN PASAL BUKTI DNA TIDAK 100%. SAIFUL MEMANG MANGSA LIWAT.

korang tengoklah sendiri pencacai bermatian memprovok kenyataan yang benar dan semua rakyat sedia maklum. kenyataan sebenarnya ialah mengapa mereka(pencacai PR) jadi macam ni? kerana mereka assobiyah, mereka jumud, taksub kepada makhluk (anwar, nikajis,hadi). dan yang paling penting mereka ni sebenarnya jahat. jahat dari semua segi iaitu jahat hati dan jahat perbuatan.

penyokong kerajaan BN-UMNO pada pandangan aku, anda semua adalah ahli sunnah waljamaah. bukti anda ahli sunnah waljamaah adalah anda mempertahankan kerajaan islam BN-UMNO. anda semua tidak pergi demo walaupun anwar dibebaskan. semua sedia maklum kalaulah penyokong kerajaanBN-UMNO berdemo membantah pembebasan anwar pada 901 oleh mahkamah, saya rasa anwar takde kat india sekarang, kurang2 pun ICU. mati gerenti.

jadi jangan dilayan, teruskan perjuangan menegakkan kebenaran dan halang kebatilan. komen pun dah tak perlu maki2, cukup menyatakan yang benar dan betulkan mana yang silap.

pencacai PR ni sebenarnya khawarij sedara kepada syiah. pada mata kasar nampak je islam, tapi perangan sama je macam yahudi dan nasrani pasal itulah asal usulnya.
doakan kepada mereka supaya diberi hidayah dan petunjuk. mereka ini sentiasa bergembira untuk kemenangan yang sementara dan tidak pada yang hakiki. mengata yang betul dan benar itu hanya datang dari puak mereka sahaja walaupun salah. orang lain semua salah walaupun betul.

mengenai perpaduan melayu dan islam dimalaysia terutama penggabungan UMNO dan PAS. hakikatnya pada pandangan saya tidak akan terjadi. ianya hanya terjadi dengan kesedaran individu samaada dia seorang pemimpin atau pengikut. mereka yang benar2 ulamak dalam PAS seharusnya berlapang dada dan masuk UMNO. jika mereka perjuangkan islam maka sepatutnya masuk UMNO dan tegakkan Islam dalam UMNO. UMNO mempunyai banyak kekuatan selain sebagai parti yang memerintah, chanel penyebaran islam melalui UMNO lebih meluas. kemampuan UMNO dalam menyediakan insfrastrktur dan kemudahan bagi orang islam beribadat dan mendalami islam telah terbukti sehingga peringkat antarabangsa. mengapa ulamak dan PAS masih terhegeh dengan PAS yang terbukti tidak mampu walaupun telah diberi kelantan selama 20 tahun.

ulamak PAS tolong jawab kepada saya dan umum mengapa masih dalam PAS untuk tegakkan syiar islam. PAS tidak mampu menjadi platform terbaik untuk menyebar dakwah islamiah. terbukti, rakyat majoriti memperakuinya. MENGAPA? mengapa tidak dibawa saja perjuangan negara islam yang diinginkan kemeja perbincangan UMNO atas kapisiti peribadi atau perkumpulan. tak sembahyang ke orang UMNO? tak mengucap ke orang UMNO? tak puasa ke orang UMNO? tak bayar zakat ke orang UMNO? tak pergi haji ke orang UMNO? tak percaya rukun iman ke orang UMNO? UMNO membuka meja perbincangan kepada ulamak dalam memperbaiki sistem pemerintahan.

adakah ulamak dalam PAS akan menyahut cabaran ini? cabaran menegakkan negara islam bersama UMNO. islam dalam setiap cabang pemerintahan. UMNO terbuka untuk perbincangan dan kesepakatan.

mana dia taib azamudin, hasan ali, nasarudin mat isa, harun taib, hadi awang. nyatakan dalam hati kamu, muhasabah diri kamu, istikarah lah. MAMPUKAH PAS, MAMPUKAH PAS, MAMPUKAH PAS.

jauh disudut hati kamu semua tahu jawapannya. tidak perlu berbohong kepada diri sendiri. atau memasang angan macam mat jenin. saya yakin jawapannya tidak. PAS tidak mampu menegakkan islam ditempat tertinggi di malaysia ini.

akhir kata

MENGAGUNGKAN ISLAM
MEMARTABATKAN MELAYU
MENDAULATKAN RAJA2
PEJUANGAN ISLAM, MELAYU DAN RAJA2

Anonymous said...

Bila Ilmu itu disampaikan dengan tenang... tiada kata dusta..nista..yang keluar dari mulut kerana penyampaian kita dipelihara oleh Allah s.w.t

Anonymous said...

MULUT AZHAR TERLALU LASER. IMAM GHAZALI PESAN SUPAYA KITA SELALU JAGA TENTANG BAHAYA LISAN. HARAP SEMUA USTADDD PAHAM MAKNA ILMU DAN AMAL. CERMIN CERMIN LAH DIRI. NABI YANG MAKSUM TU PUN SENANTIASA BERHEMAH. USTADDDDD IKUT SUNNAH NABI KE ?

Anonymous said...

**Jika Kita Pilih Jalan Yang Salah Kita Akan M'dapat Kebahagiaan n Kegembiraan d Permulaan Kehidupan Akhirnya M'dpt Kesedihan d P'hujung Hidup Kita**tetapi..

**Jika Kita Pilih Jalan Yg Benar Kita Akan Melalui Musibah n Halangan d Permulaan Kehidupan Namun KIta Akan Mendapat Kebahagiaan d P"hujung Kehidupan Kita Utk Selamanya**

jadi fikir fikirkanlah... allah maha kaya.. gunakan akal yg diberi oleh allah s.w.t utk menialai mana baik mana buruk dan mana yg bermanfaat untuk keseluruhan umat ..

dengar radio dan tonton tv secara online di sini http://liveradio.super-resources.com

Anonymous said...

Anon 8:07 AM. 13.1.12.

Saya sebagai seorang Islam yg boleh berfikir menyokong sepenohnya saranan sdr. Tepat sekali pandangan sdr. Kpd semua umat Islam dinegara ini bangunlah dari mimpi yg dibuai oleh PAS & PKR. Mereka adalah DAJJAL BERSIFAT yg mahu melihat perpaduan UMAH berkecai dan mereka mendapat keuntungan darinya. Mari kita rapatkan syaf berganding bahu tentang habis2an DAJJAL ini dari memporak-perandakan apa yg kita kecapi selama ini. Sama2 kita mempertahankan maruah AGAMA BANGSA DAN NEGARA.

HIDUP UMNO!!!!!!!HIDUP UMNO!!!!!!!!HIDUP UMNO.

Anonymous said...

Ustaz ni akan jadi macam azwan ali
Dulu ramai peminat kemudian dibenci

HAMBA ALLAH said...

Jangan berbangga dengan setitik ilmu yang kita ada semunya milik allah.Syurga dan neraka bukan hak mutlak manusia terpulang kepada rahmatnya.Jaga lisan jaga perbuatan.Anda selamat dunia akhirat.Umat berpecah islam mundur nanti menyesal tak sudah.

Anonymous said...

Ustaz Azhar Idrus? Standard lah namapun ustaz politik. Paling dikesalkan cara2 dia menilai sesuatu perkara yang ingin disentuh yang selalunya agak keras dan melampau.

Saya bersetuju dengan Ustaz Fathul Bahri dia harus berhati2 dlm menyampaikan ceramah. Sebab ada topik yg kontroversi cuba disampaikan yg kadang2 mengundang rasa yg kurang senang kita dan membuatkan kita tertanya dimana tahap ilmunya.

Tetapi lebih penting pesanan buat adik2 kita, sudah jadi lumrah masa muda ni ramai yg hanyut. Tapi bila kita mahu kembali kepangkal jalan pastikan kita mencari jalan yg betul asasnya, RUKUN IMAN.

Ingat, jgn kita pandai2 tulis sendiri makna Islam ikut kefahaman sendiri dan carilah guru yg betul.

Anonymous said...

jauh beza bro....mcm langit dgn bumi....

ustaz yg belajo tinggi dan kuat daya intelektual mcm ustaz fathul bari .....

dgn ustaz penjual agama mcm azhar ni yg mahu popular dgn ikut tarjih yg tidak itjmak dari ulamak terdahulu...

hanya utk dunia semata2... tak lebih dari tu...

ustaz azhar ni tak berani nak menentang arus, sbb dia akan berlawan dgn ustaz2 totok dan jumud didlm pas...

ustaz jenis yg mcm ni ada melambak, ikut buta dan blient followers...

sebenarnya dlm displin ilmu islam ni lagi la ketat, diajar supaya tarjih dari sumber iaitu al quran dan hadis...

kemudian barulah dari kitab2 yg muktabar, dari situ diajar analytical thinking utk perbandingan hukum dari sumber yg satu...

tapi masalahnya ustaz yg melambak hari ni ambil satu dua kitab hafal dan mula la nak kapirkan org..hehe

bila melihat ustaz fathul bari dan dr yusri hati rasa tenteram sket, ada lagi anak muda yg punyai fikiran yg waras...

insyaAllah terjamin masa depan anak aku....

kalau tgk muka ustaz sabu, ustaz nizar dan pok nik ....heiiii selisih malaikat 44, bakal ronggak la gigi cucu aku nanti...hehehehe

Anonymous said...

di harapkan ustaz fathul bari ni dan rakan2nya bakal menjadi pemangkin kepada kemasukan beribu2 lulusan agama di dlm umno...

golongan ni dam lama menyisihkan diri dari umno yg kununnya dilabelkan sebagai sekular oleh pas pada thn 60an dulu dan semakin menjadi2 bila masuk ke era 70an dan 80an..

akibatnya kelompok masyarakat ini semakin jauh dari kemajuan arus perdana. sepatutnya kemasukan golongan ini kedlm kjaan dpt membela komuniti mereka..

bayangkan kalau ustaz yg lulusan al azhar tapi tiada spm, kemana mereka nak pergi, kalau jadi tenaga pengajar di sekolah pondok dan persendirian berapa gaji yg dpt..

dduduk mengajar 10thn, dah kawin dan ada anak, pendapatan masih tidak seberapa dan mahu hidup didalam persekitaran yg memerlukan duit utk survive..

akhirnya golongan ini akan kecewa dan akan salahkan kjaan, mereka akan mudah tertarik dgn pemikiran yg radikal yg mahu merubah negara dan relatekan kadar yg segera itu dgn merubah isi poket mereka dgn kadar segera juga...

ini baru lepasan sekolah pondok yg tiada spm, belum lagi yg ada diploma alquran dan diploma bahasa arab dari pakistan dll negara, ada beribu golongan yg mcm ini..

manakala yg dari aliran maahad, sekolah tinggi agama kjaan persekutuan, koleh islam klang, ada spm dan lulusan al azhar..

mereka ini semua jadi guru, khadi, mufti dll jadi ustaz jakim dan mana2 di jabatan kjaan, nasib mereka jauh lebih baik tapi golongan ini tak ramai...

kalau nak dibandingkan dgn yg tiada spm, tak boleh kerja dgn kjaan dan lulusan diploma agama yg tidak diikhtiraf, golongan ini yg berpenyakit. dan golongan ini yg merosakkan rakyat..

sbb tu diharapkan dgn kemasukan secara besar2an golongan agama ini ke dlm umno dpt memperjuangkan nasib rakan2 mereka yg dari aliran agama supaya dpt bergaul dgn lapisan masyarakat yg lain akhirnya dpt memberi sumbangan yg berguna pada negara...

satu cth, alangkah baiknya kalau disetiap glc kjaan disyaratkan mengambil dari lulusan agama degree syariah, ussuluddin , ilmu hadis dll bekerja dgn syarikat...

letakkan mereka di admin yg kerja2 yg boleh dipelajari oleh sesiapa jua kalau di berikan pendedahan yg betul. golongan ini boleh juga di lantik sebagai panel syariah di mana2 GLC...

selain dari pada itu mereka juga boleh membimbing pekerja2 di GLC yg dahagakan ilmu agama supaya mereka mengambil ilmu dari sumber yg betul bukan dari ustaz sesat dari pas.

wallahuaklam.

Anonymous said...

Itu namanya Bustad Asshar.... Rajalawak Youtube tersohor.

Langsi said...

Cube tunjukkan bukti yg Ustaz Ilmu dari UMNgOk Be-eNd menegur BikMama supaya memakai tudung...

Mcm Ustaz Azhar Idrus tak pakai tudung tu... tak haram tapi tak tutup aurat tu yang haram. Kalo dah susah sangat nak tutup, serkup je pakai baldi... buat lubang skit kat mata utk melihat, dah susah sangat nak pakai tudung!

Berani ke nak tegur BikMama.....?

Anonymous said...

selak2 la kitab muktabar, ulamak dah itjmak solat aurat ni. kalau ikut pandangan ustaz biol dan sesat pasal aurat ni, jadi la mcm wanita afgan, pakai pendakap molot suara dah mcm dark vader. lepas tu pakai burga cuma nampak jaring pada mata. hahahahaha.....

kalau stakat musalimah pas yg pakai tudung nampak bontot tu, bakal kene rogol je la dgn org pashtun...hehehe...

tu semua tafsiran ulamak biol lagi sesat soal aurat...

XPAS said...

KITA TAK NAFIKAN USTAZ AZHAR NI ADA ILMU YG DIAJAR BLEH DIGUNA PAKAI..BAGUS TAPI ADA BYK BENDA YG TAK BLEH DI IKUT..RASANYA TAK MOLEK CARA USTAZ AZHAR NI MENYELESAIKAN BYK ISU..SY YG PALING TAK SUKA DIA SUKA CAKAP ORG BODO..GILA,BANGONG DAN BYK PERKATAAN YG TK MOLEK DIUCAP SEORANG YG DIGELAR DIRINYA ULAMA...ustaz ni tak bleh org komen dia..mula nk melentig..mcm la dia tak ada bt salah..yg perminat pulak setuju je apa yg diajar..syurga dan neraka hanya allah yg menentukan..fikir2kan..

Anonymous said...

Ustaz PAS memang kaki maki. Dulu, kini dan selamanya maki.

Anonymous said...

BRAVO..USTAZ AZHAR..I RESPECT YOU..YOUR PREACHING IS NONE NONSENSCE..TODAY ALMOST ALL MESSAGE ARE SOFT APPROACHED..THAT IS WHY MOST YOUNGSTER MUSLIM HAS CROSS BORDER AND SOMETIME THEY EVEN QUESTION THE HOLY WISDOM..FOR ME I UNDERSTOOD ALL YOUR DAKWAH..I HAVE MET EVEN ROUGH USTAZ MESSSAGE TELLING"IF ISLAM IS A DIFFICULT RELIGION, THEN I CHALLENGED YOU DENOUNC ISLAM" REMEMBER WE WILL MEET AGAIN. USTAZ AZHAR YOU ARE LIKE THAT.. I RESPECT YOU..!!!!DAKWAH MUST BE STERNED NOT SOFT APPROACHED..ALWAYS REMEMBER THE JEWS/CHRISTIANITY USING TACTICS ON ISLAM ON SOFT APPROACHED SO MUSLIM WILL LOSE THEIR FAITH..SYABAS..PUT PRESSURE IF THEY CANNOT TAKE IT LET IT BE..GOD IS MY WITNESS

Anonymous said...

eleh ..ingat pemimpin umno tu baik sangat kee..macam2 kes..kata orang badan orang berkurap yang bercakap lagi teruk kurapnya....ingat rakyat bodoh ke macam lembu....lu pikirla sendiri...

Anonymous said...

ahli PAS sendiri akui

Ustaz PAS kebanyakan nya "Ustaz Bisnes".

Jijik betul PAS nie.

Anonymous said...

ustad yg bodoh mmg cenderung kepada PAS..sbb mudah nak membodohkan org PAS, sbb diorg mmg dah sedia ada bodoh..

bodoh takleh diajar pulak tu..

hhaaa...kena daaahhh dapat tok guru bodoh cilako cilako tu jd mursyidul hampas diorg..

korg jgn tak percaya kata ustad PAS imam mahdi diorg baru bebas kes liwat..kah kah kah...

bodoh punye PAS..

PASBodoh..

SAMADLELONG said...

ITULAH USTAZ PAS YANG MENJADI PENCACAI DAN PENJILAT KOTE BENGKOK GAYS DAN LESBIAN.

ORANG LAIN YANG BERILMU AGAMA SEMUANYA MASUK NERAKA, KALU SOKONG DEPA MASUK SYORGA.

PAS ANAK HARAM JADAH

Anonymous said...

Berani ke nak tegur BikMama.....?

January 13, 2012 9:37 AM

=================================

ROSMAH TAK PAKAI TUDUNG XPA, LAKI DIA BAIK TAK TUTOH PENGKOQ, TUTOH PUKI JALANG, BINI ORANG DAN SEBAGAINYA LAGI.

TAPI WAN JIJAH TU CAMNA PULA.

PEMIMPIN PAS ZINA NGAN BINI ORANG DALAM BILIK 121 HOTEL PERDANA TU PAHAL PULA????? MAH OH MAH BAU BURIT U LEKAT KAT MUKA I..........

Abu Aqif Studio said...

Senarai lengkap video:

Azhar Idrus Fitnah, Ustaz Fathul Barii Jawab - Siri 1
http://abuaqifstudio.blogspot.com/2012/01/azhar-idrus-fitnah-ustaz-fathul-bari.html

Azhar Idrus Fitnah, Ustaz Fathul Bari Jawab - Siri 2
http://abuaqifstudio.blogspot.com/2012/01/azhar-idrus-fitnah-ustaz-fathul-bari_12.html

Azhar Idrus Fitnah, Ustaz Fathul Bari Jawab - Siri 3
http://abuaqifstudio.blogspot.com/2012/01/azhar-idrus-fitnah-ustaz-fathul-bari_13.html

Hadith Dhaif - Azhar Idrus Tak Faham, Ustaz Fathul Bari Fahamkan
http://abuaqifstudio.blogspot.com/2012/01/hadith-dhaif-azhar-idrus-tak-faham.html