Thursday, January 5, 2012

USTAZ IDRIS SULAIMAN MEMANG TEGAS !

39 comments:

Anonymous said...

hehehe....tgk hassan ali di TV3 tadi bro...

perghhh kelasss .....nangis guling2 pencacai nuar satu malaya bebb.... hahahahaha....

Anonymous said...

aku cuma risau ada bdak2 PAS yg tido menongeng bila nengok ustaz idris sulaiman ni. al maklum la pencacai pas ingat pas tu agama islam.

Anonymous said...

http://pengundibaharu.blogspot.com/2012/01/pru13-ketuanan-melayu-itu-asobiyah-dan.html

jawapn kepada nik aziz siam...

Anonymous said...

Diminta pada TOK HAKIM, sebelum perbicaraan dijalankan dan hukuman dijatuhkan, adalah terlebih baik solat sunat ISTIQARAH terlebih dahulu.Semoga Allah SWT memberi petunjuk kpd KEBENARAN, bukan semata-mata mengikut ARAHAN dari NAJIB dan HISHAMUDDIN. Ingat para TOK HAKIM!!! kalau kamu jatuhkan hukuman berdasarkan FITNAH yang dirancang maka kamu akan menerima akibatnya dicampak kedalam api NERAKA.Ingat PESANAN dari Rasulullah SAW!!! 'Tiga Hakim Yang Menghakimi Perbicaraan tidak berlaku ADIL , Dua daripadanya adalah KENERAKA.Semoga Allah SWT memberi Taufik dan HidayahNya.Amin!!!.

Anonymous said...

ek elehhh...tak payah lah ko nak mengajar hakim yg berpengalaman tuh camner nak buat keputusan..siapa liwat dia lah yg kena...

soulrhyme said...

Anonymous January 5, 2012 9:20 PM

Semoga Allah SWT memberi petunjuk kpd KEBENARAN, bukan semata-mata mengikut ARAHAN dari NAJIB dan HISHAMUDDIN...Ayat saudara ini saja dah boleh membawa ke pada fitnah..sesungguhnya ia lebih buruk daripada membunuh..nauzubillah

Anonymous said...

Mana tinggi agaknya ilmu Ustaz ni dgn Nik Aziz?.Bagi Nik Aziz sembahyang pun dia kata demonstrasi,tapi ustaz ni kata demokrasi dan demonstrasi dari Barat dan ianya menyesatkan.Boleh ke nik Aziz jawab hujah dan pentafsiran ustaz muda ni?.

Bagi aku,nampak ustaz ni lebih berilmu dari Nik Aziz ,cakapnya tak main ikut akal semata-mata,semuanya berpandu pada alQuraan ,hadith dan tafsiran ulamak.Nampak gaya Nik Aziz hanya layak jadi tukang bentang tikar je pada uataz muda ni.

Anonymous said...

Fitnah Liwat Anwar II

Mengapa bahan bukti dari doktor pusrawi tak boleh dipakai?

Mengapa pengadilan secara syariah tidak mahu digunakan?

Mengapa JAWI tolak pendakwaan untuk HUKUM QAZAF bagi penuduh zina/liwat?

ADILKAH PROSES PENGHAKIMAN MALAYSIA HARI INI?

Berani BERSUMPAHKAH bahawa PENGHAKIMAN MAHKAMAH YANG DIKAITKAN DENGAN POLITIK tidak dipengaruhi oleh UMNO/AGEN2 UMNO/BN?

Banyak keraguan proses mahkamah & penghakiman ... walau apa2 bentuk hukuman yang akan dikenakan terhadap ANWAR!

Sistem Kehakiman, Sistem Perundangan dan Sistem Pentadbiran perlu diperkemas mengikut Prinsip Demokrasi & ‘Separation Of Power’ melalui PRU13 - tolak UMNO/BN!

Anonymous said...

Sabda Nabi Muhammad S.A.W:

"Sebaik-baik pemimpin kamu adalah mereka yang kamu sukai, dan mereka( pemimpin) juga menyukai kamu, kamu mendoakan mereka, begitu juga mereka, manakala seburuk-buruk pemimpin adalah mereka yang kamu benci dan mereka juga benci kepadamu, kamu melaknat mereka, mereka juga melaknat kamu” (Riwayat Muslim)

Menentang penguasa yang tidak baik.

Daripada ummu salamah r.a (isteri nabi )Sabda Nabi Muhammad S.A.W:

"kelak akan memerintah pembesar2 yang kebijaksanaanya ada yg kamu kenal baik dan ada yg tidak baik.maka sesiapa membenci yang tidak baik lepaslah dia dari dosa,bahkan sesiapa yg mengingkarinya (membantah)selamatlah dia tetapi siapa yang rela bahkan mengikuti yang tidak baik berdosalah dia.Bertanya sahabat bolehkah kita bunuh mereka ?jawab nabi tidak selama mereka masih melakukan solat.."

(1820 jilid 3 sahih muslim )


Pemimpin Yang Menipu Rakyat

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah S.A.W bersabda:

"Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga)"- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

Anonymous said...

Hadis: Ulama' Suk

Rasulullah S.A.W Bersabda:

Kecelakaan pada umatku adalah kerana Ulamak Suk
(Hadis diriwayat Al-Hakimi)

Rosak dikalangan umat ku ialah ulamak yang zalim dan siabid yang jahil. Yang paling rosak ialah kejahatan ulamk suk dan yang sebaik2nya ialah kerana kebaikan ulama(akhirat)
( Hadis diriwayatkan oleh Adarimi)

Ulama yang jahat ialah mereka yang datang menyembah (bekerja dengan ) pemerintah. Dan pemerintah yang baik pula ialah yang datang merujuk kepada ulama(akhirat)
Dipetik dari kitab Ahlul Sunnah Wal Jamaah.

Anonymous said...

Soalan kpd para ustaz UMNO .... apa relevannya Nabi Ibrahim menentang Raja Namrud, Nabi Musa menentang Raja Firaun, Nabi Daud menentang Raja Jalut, Nabi Muhammad menakluki Kota Makkah dan melucuti jawatan ketuanya Abu Suffian?

Terkini... Arab Spring/ Revolusi Arab menentang rejim kuasa2 pemerintah diktator Arab sekular mereka.. diTunisia, Mesir, Libya, Magribi, dll.. dan mendapat restu dari Ulamak besar Dr Yusuff al Qaradawi.

Sesatkah mereka ini?

Tidakkah mereka menentang 'ULIL AMRI' mereka? Sedangkan Surah anNisa' ayat: 59.. mewajibkan taat kepada ulil amri min kum (pemerintah mereka)?


ULIL AMRI MINKUM.. tak jumpa kah hadis/ ayat yang menjelaskan SYARAT2 UNTUK MENJADI KHALIFAH/IMAM NEGARA/ULIL AMRI TU.... ?

Layakkah UMNO menjadi ULIL AMRI mengikut syarat2 fiqh & syariyyah?

Apakah tiada yang lain dari umat Islam di Malaysia ini yang layak menjadi ULIL AMRI mengikut tuntutan syarak selain dari yang kau pilih para juhalla' UMNO berbanding ulama'?

Sekiranya kau & seluruh rakyat Malaysia tak jumpa yang lain selain daripada Najib atau pemimpin2 korup kapitalis UMNO tuuu untuk dilantik sebagai ketua yang bertaraf ULIL AMRI tuu ……. Masa tu aku dengan berat hati akan member bai’ah sementara sehingga didatangi kepada ku yang lebih baik dari tu ….
Dari Ibn Umar ra., dari Nabi Saw., sesungguhnya bliau bersabda : “Seorang Muslim wajib mendengar dan taat terhadap perintah yang disukai maupun tidak disukainya. Kecuali bila diperintahkan mengerjakan kemaksiatan, maka ia tidak wajib mendengar dan taat”

Cukuplah dosa kita mengikut mahfum hadist bahawa melantik seorang menjadi pemimpin/ imam tetapi terdapat orang yang lebih layak dikalangan mereka dari yang dilantik! Terutama terlantik melalui proses politik kotor seperti politik kepuakan assobiyyah parti UMNO hari ini!

Bagi kamu… pilih ULIL AMRI kamu… Najib tuuu… kau turut segala perintah dan amalannya..
Bagi kami..pilih ULIL AMRI kami… Nik Aziz… aku turut segala perintah dan amalan solehnya..

Anonymous said...

Surah Hud: [113 ]
“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), api neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan.”

Anonymous said...

Tuan punya badan sudah mau cabut lari...kahkahkah..

tak payah nak hujah2 le...

Anonymous said...

anons,,,6/1/12

kepada mereka yg dah pagi begini tk bolih tidor kenapa?...apapon hujah dan huraian serupa masuk bakul angkat sendiri.

berfikir semata2 nak salahkan mahkamah, hakim kerajaan dan umno kerja gila yg tak ada ubat. sedar tak kalau KAIL PANJANG SEJENGKAL USAH DIDUGA LAUTAN DALAM. kemelut yg melanda bangsa melayu dan islam adalah nafsu mengatasi fikiran!!! semuanya hendak dipolitikan.

bangsa asing senyum sinis, melihat, menyaksikan melayu islam sentiasa bercakaran dan tak berkesudahan, sedangkan bangsa asing terus berlumba mengisi peluang demi masa depan.

Anonymous said...

Anon 3:10
Ulamak akhirat tidak akan berkata Allah mencarut,samseng dan seterusnya mentafsir ayat2 al quran sebagai ayat ayat politik. Ulamak akhirat tidak akan membenarkan kawsan pelacuran didalam negeri pemerintahannya.Ulamak akhirat tidak akan sesekalai membolehkan berkawan dengan syaitan yg menjadi musuh Allah. Ulamak jahat sahaja sedemikian rupa.

Anonymous said...

Alahai keciannya pencacai2 meroyan membela peliwat. Kalau betul fitnah ngape tak berani bersumpah. Dalam mahkamah pun duduk kandang bisu takut disoal. Banyak keje lagi korang boleh buat. Hassan ALi sndiri pun tak caya Anwar baik dan benar. Salah gerenti bersalah. Yg penuh dalam penjara Malaya tu semua difitnah ke beb?

zethro said...

Wahai anony yg bertanyakan -
Soalan kpd para ustaz UMNO .... apa relevannya Nabi Ibrahim menentang Raja Namrud, Nabi Musa menentang Raja Firaun, Nabi Daud menentang Raja Jalut, Nabi Muhammad menakluki Kota Makkah dan melucuti jawatan ketuanya Abu Suffian?

Takyah nak tanye pada ustaz la. Ko gi baca balik al-kisah2 sirah tu. Sedangkan soalan ko tu pun TAK RELEVAN. Sbb pemerintah2 yg ko sebutkan tu, nabi2 menentang mereka bukan sbb mereka zalim ke, menindas ke tp SEBAB UTAMA nabi2 tersebut menentang pemerintah2 tu adalah kerana mereka KUFUR KEPADA ALLAH. Pemerintah2 tu mmg bukan muslim pon dan itulah tugas para anbia, menyampaikan dan berdakwah kpd para pemerintah di zaman itu. TAPI, Allah menyeru supaya disampaikan secara ilmiah dan berhemah.

Ko tanye la balik kat ostaz2 hamPAS ko tu. Ape hukumnya memecah-belahkan ummah? Ape hukumnya membela orang yg bersalah? Ape hukumnya mengkafirkan sesama umat Islam? Ape hukumnya bersolat jemaah dgn 2 org imam dlm satu masjid?

Anonymous said...

Anonymous January 5, 2012 9:20 PM.

Kamu nie berhujah bagaikan orang tak pergi sekolah..."....bukan semata-mata mengikut ARAHAN dari NAJIB dan HISHAMUDDIN. Ingat para TOK HAKIM!!! kalau kamu jatuhkan hukuman berdasarkan FITNAH yang dirancang maka kamu akan menerima akibatnya dicampak kedalam api NERAKA" ...Hakim tu evaluate all evidence presented during the trial. Kenapa la bangang sangat kamau ni...

Anonymous said...

ANON 3.00

BETUL LAAAA KO CAKAP PROSES TRIAL ANUAR NI MEMANG BANYAK KERAGUAN ....


ANTARANYA YEK ...

KENAPA TAK DE SAKSI ALIBI ...??? DULU ADA GAK DENGO KATA NAK JADIKAN KAK JIJAH SAKSI ALIBI .. PADA MALAM BERLAKU KEJADIAN ...
TAK DE JUGAK ....

MANA PERGINYA TUAN PUNYA KONDO YG KATANYA KAWAN ANUAR TU ... SEBAGAI SAKSI ALIBI ....
TAK DE JUGAK ...

PEGAWAI KAHAS ANUAR PON TAK DE SEBAGAI SAKSI ALIBI ....SEPATUTNYA DIA KENE ADE JADI SAKSI SEBAB DIA SEPESEL PUNYA PEGAWAI ... SELALU ADE KAT CELAH ANUAR ...

NURUL IZZAH PON TAK DE SEBAGAI SAKSI ALIBI ...
SEPATUTNYA DIA BOLEH BAGI JADI SAKSI PEMBELA ALIBI ANUAR TUU ....

BUKTI JAM PON KATA KAK JIJAH NAK TUNJUK ..TAK DE PON ...

YG PELIKNYA KNAPA KARPAL PULAK YG JADI PEGUAM BELA ......

BUKAN KE DULU MASA KES 98/99 DIA JADI PEGUAM AZIZAN ABU BAKAR KE ...??? BUKAN KE DULU KARPAL YG USAHA CARI BUKTI AZIZAN KENE TONYOH DEK ANUAR SAMPAI ANUAR TIDUR DLM SG BULUH INN BEBERAPA TAHUN ...
SEKARANG UDAH TERBALIK KOT ....???!!!!

MACAM TU PUNYA ORANG PON KORANG PERCAYA ...

CAKAP MEMANTAT MAMTAT AJE ....

Anonymous said...

Jongang

jeff said...

Ustaz umngok... bingai

Anonymous said...

apa komen penyokong2 umno sekalian??TIADA JIHAD DI PALESTIN,RAKYAT PALESTIN MESTI KELUAR DARI BUMI PALESTIN - USTAZ MUDA
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LuLDajjzspo

Nizar said...

Hakkktuiiiiii............. Pencacai UNNO pangil ust korae utk bagi fatwa tait...

Nizar said...

BODOH PUNYE USTZ IDRIS SULAMAN!!!! APA RASA KALAU AKAU NAIK RUMAH KAU DAN KACAU DAN ROGOL BINI KAU... APA TINDAKAN KAU? LARI MCM LELAKI DAYUS? ALASANYA KAU TAK MAMPU BERTINDAK BALAS SBB TIADA KEMAMPUAN..... HAHAHAAAA BODOH PUNYE USTAZ MUKA PUN MCM ISRAEL SIAL!!!!! CIS

Anonymous said...

semoga ustaz nie dapat taufik dan hidayah allah s.w.t .

Anonymous said...

fikirlah wahai pengikut2 ustaz idris nie,.. tak rase ke dia nie memecahbelahkan umat islam ? se akan-akan seperti dajja* . fikirlah sejenak

Anonymous said...

kesian pada Anon tu.. kul 3.00 pg. buat kajian kesalahan orang. spatutnya Anon la yang jadi saksi baru mudah nak jatuh hukum.

Anonymous said...

lagi kesian ANON . Mcm dah terlebih baca kitab/sirah/hadis. Tuan Guru Nik Aziz pun dia marah. kenapa yang islamik tu dia amat marah. yang kurang islamik tu dia suka.

Anonymous said...

Ni mamat yg jual ugama utk cari rezki kan.

Anonymous said...

U.stuck pookeymock!

Anonymous said...

Pencacai mencacai jerlaa..ayat ugama utk cr mkn. Hikhik mana nyer kitab xyh jihad musuh ramai..khhhtuiiiii. najis nyer u-stuck..muka penjilat

Anonymous said...

Allah SWT memangkan sengaja ingin menguji keimanan umatnya sebab tu dlm hal ini umat Islam sanggup memutuskan silaturahim atas perkara yg sebenarnya asal usul dari Yahudi Nasrani dan Majusi.
Islam.sudah sempurna jadi jika ada permasalahan kembali kpd Al Quran dan Sahih Hadith....jgn mau ikut hawa nafsu ,amarah....Syaitan dan org2 kafir bertepuk tangan dan gembira.

Allahul mustaan

ALIYA IMANI said...

Anonymous...u made me confused

ibnuhusin said...

Alhamdulillah .pengajaran yang berdalil Alquran ,Hadis,kisah yang dipraktikkan oleh sahabat dan ulama besar ahlulsunah Imam ahmad hambal.mudah-mudahan umat islam mengamalkannya.

Anonymous said...

#Buang_Najib
#Buang_UMNgOk
#kuburkan_Bazirkan_Negara

Anonymous said...

tuju pada pendukong PasLiwatt dan PkrLiwatt... sudah susdah lagi.. agak agaklah... kome memang kehabisan hujah..diam diamlah agar tersorok sikit sifat khawarj dan kemunafikun tu... jangan lajak sangat... Pada yg bukan geng al liwatt pulak... ambillah itibar..Abu Lahab akan naik sawan gila bila kebenaran tak tertolak.. Dont waste your time...pada yg bersifat A Lahabx2 moden ni ..Lahab intelectual katakan..

Anonymous said...

tuju pada pendukong PasLiwatt dan PkrLiwatt... sudah susdah lagi.. agak agaklah... kome memang kehabisan hujah..diam diamlah agar tersorok sikit sifat khawarj dan kemunafikun tu... jangan lajak sangat... Pada yg bukan geng al liwatt pulak... ambillah itibar..Abu Lahab akan naik sawan gila bila kebenaran tak tertolak.. Dont waste your time...pada yg bersifat A Lahabx2 moden ni ..Lahab intelectual katakan..

Anonymous said...

tuju pada pendukong PasLiwatt dan PkrLiwatt... sudah susdah lagi.. agak agaklah... kome memang kehabisan hujah..diam diamlah agar tersorok sikit sifat khawarj dan kemunafikun tu... jangan lajak sangat... Pada yg bukan geng al liwatt pulak... ambillah itibar..Abu Lahab akan naik sawan gila bila kebenaran tak tertolak.. Dont waste your time...pada yg bersifat A Lahabx2 moden ni ..Lahab intelectual katakan..

Anonymous said...

Sedih aku baca komen2 hinaan cercaan makian sesama islam.sudah la makian di sulami hadith2 nabi langsung tak hormat masing2 nak tunjuk ilmu konon paling warak.baik pihak kerajaan baik pun pembangkang.aku tak mau tengok kedua2 pihak di akhirat kelak makan daging busuk saudara sendiri.moga Allah lindungi umat2 islam di Malaysia dari politik kotor yg sedang merobek perpaduan umat islam di tanah air ku ini dan Engkau ampunilah kami yg semakin hanyut dalam kejahilan kami sendiri...amin