Friday, February 17, 2012

CAKAPNYA SIMPLE, IDEANYA MUDAH,IMPAKNYA BESAR.

41 comments:

Anonymous said...

TERBAIK TUN M... hahaha... sarcastic gila weii hahaha... satu2nya PM dalam dunia yg boleh bg penampar tanpa guna tgn or apa2 objek kat sapa2 cuma dgn bahasa paling comel dan boleh buat bahan gelak... TAPI CUKUP MAKAN DALAM...

Anonymous said...

Madey dah angkat bendera putih...apa yg dia cakap tu, hanya khyalan dia saja...lg Mat Sabu byk kutuk madey, umno.bn lg byk org sokong umno/bn...perghhh!!! tarak lah...lagi byk kutuk madey, umno, bn makin ranap lah bn..

Sebenarnya umno KACIWA apabila Mat Sabu dilantik jd Timbalan Presiden Pas sebab, Mat Sabu susah nak makan tak macam Nasha!!!

sampai madey pun bagi kredit kat abang mat!!

Bravo Abg Mat

hangkedee said...

mantan Tun orang lama, political game must be coool always.Baru lepas tenguk Bicara Rakyat.Ustaz Nakaie jangan gelojoh be cool.sperti Mufti.Apa apa pun kenapa tak saman WSJ?.

Anonymous said...

Sedap ucapan Tun.. wpun dh mececah usia 80-an
Allah berikan kelebihan wpun pencacai PAS laknatullah doakan keburukan sejak bertahun2 pd Tun.

Syabas TUN!

Anonymous said...

anon 10.12

org mcm hang ni bodoh..stail bodoh nya Mat Sabuh!
reading signal pun failed ada angan2 nk masuk Putrajaya..cehh mintak Tuhan jauhkan!!

UMNO nk kecwa? aku rasa pencacai2 dan anjing2 PAS sgt kecewa sbb Mat Bodoh tu rosakkan kerja penat mereka.. kempen sana sini Mat Bodoh tu sokong komunis, sokong Gay!

BODOH PAS BODOH!

Anonymous said...

Anjing PR- anon 10.12 pm

ko takmalu ke masuk sini nk jilat si Mat Kaki Betina tu?
Alloo anjing..lu sudah check ke internal error dlm PAS skrg krn Mat Kaki Betina ni?

lu je yg meroyan syok sendiri sokont Mat Betina tu..hahaha kononlah blh menang..Insya Allah tkkn menang lah org bodoh mcm tu!

Anonymous said...

PORK Nik Najis sgt keciwa bile Tun letak jawatan..abih le ambo xleh jd MB Kelate seumur idup..

kawe tok caro doh nk jd Syaitan pun..sbb kawe pn suko brkawn dgn syaitan!

Anonymous said...

..



Dulu Azmin dah kena sebiji sebab kepada tak ada otak punya hal.
Sekarang Mat sabu pula kena pula sebiji lagi. Memang teroklah PR kali ini.

Mat Sabu kata dia menyokong Mat Indera yang menyokong komunis, dan dasar komunis yang anti ugama yang menganap ugama adalah candu.

Jadi Mat Sabu menyokong siapa sebenarnya??? pro ugama atau anti ugama.





..

Anonymous said...

AKAN DATANG PERLAWANAN BOLASEPAK ANTARA MALAYSIA DENGAN MANA2 NEGARA LUAR PASTI MALAYSIA AKAN MENANG SEKIRANYA KITA GUNA STRATEGI BEGINI,MAT SABU KENA MAIN PERANAN DUDUK BERTINGGUNG BELAKANG GOL LAWAN PAKAI KAIN PELIKAT SAMBIL GARU TELOK.(TAK PERLU PAKAI LASER).SEKURANGNYA ADA JUGA JASA MAT SABU PADA NEGARA.

Anonymous said...

TERKENANG AKU...

Mat Sabu nak tiru abang sifu ..gimik BERSIH

GAP KLUAR BALIK GAMBAR TU...

..SORANG KRUSI RODA..SORANG PAKAI TENGKUK KUDA

(gambar kelakar of the year)

ANWAR MINTAK CHIMPENG BALIK..
MAT SABU TERUJA TERUS SOKONG KOMUNIS JADI MERDEKA...

ADUYA'...

Anonymous said...

jasa terbesar mat sabu yang amat dibanggakan olih orang pas ialah berzina dengan normah.

Didi Malika said...

He he he .. sarcastic as usual ... kalau nak tau Umno menang 2/3 ka tak PRU ni, tengok jaa direction Tun M .. kalau Tun M sokong Najib, menang besaq laa Umno .. kalau tak sokong, jadi laa macam zaman Pak Lah, 4 negeri hilang ... hehehe ... simple ja.

Anonymous said...

Baik arh Tun!!

Bedal teros!!!

Tun M kesayangan ku!!!

Anonymous said...

Anon 11:18 pm!!

Aku Setuju!!!

Anonymous said...

mahathir..
tahniah2 diatas kejayaan anak kau mokhzani menjadi yg ke 13 terkaya di m'sia - harta 1.7 billion...mak ooi sampai kiamat tak abis makan!!

moga2 tahun depan menjadi yg pertama terkaya..tak adil lah..aku harap juga nama mukhriz..marina dpat termasuk jugak yg terkaya...

rakyat dapat rm500 beratur sampai pengsan mcm pengemis..ramai nya rakyat yg hidup susah...bawak rm500 gi tesco sekali belanja abis..mahal2 nya barang nak makna..mak oii..bila nak dpt harta billlion tu..brim tu cuma tahi kuku mokhzani jer..sebelah harga kasut dia..

pelik gak yek..mcm mana boleh kaya sampai cam tu!!

Anonymous said...

mat sabu = anuar
bagus juga tak kena jel
kalu dah dalam jel dah tentu tak dapat sokong umno
lagi banyak si pm sepitol bengkok ni cakap semakin bertambah penyokong Umno.
hee..hee..hee..

Anonymous said...

anon 11:59 pm
kejayaan anak Mahathir adalah kerana Allah sayang kepadanya..tak seperti keluarga pemimpin pas yang dah mula ditimpa balasan Allah sekarang..Fitnah yang dilempar telah dikembalikan Allah kepada Pas dan peminpinnya..Terima kasih TDM diatas segala jasa yang disumbangkan..
PAS IS DEAD

Anonymous said...

"Anwar Aljuburi"...kata Mat Sabu

Anonymous said...

madey boleh la cakap pd orang2 umno PORNI tu.... dan macai2 umno apapun madey kata, mesti loncat ampu melangit, ccaya giler... sabda yang paling hebat .. mengalah ayat alquran n hadist... dulu bila madey kata nabi tak cukur janggut krn takdak gillette.. madey kata sekarang tak payah pakai janggut keran banyak gillette... puak jahil umno percaya giler....................

Anonymous said...

Allah bersama orang2 yg teraninya.... terfitnah........... berjuang atas syariahnya.................. bila tiba saat pertolongan Allah tiada yg dapat menghalangi kejayaannya.

Abu Garcia said...

Apapun Tun M terbaikk ...

Kita ni perlu ada lagi pemimpin berkaliber macam ni .. kita tak perlukan pemimpin standard paria mcm mat sabu, anwar, guan eng, hadi dan kit siang ...

Pemimpin PR semuanya adalah parasit negara .... mereka menumpang kemakmuran & kekayaan negara tapi dlm masa yg sama cuba musnahkan negara dgn bantuan yahudi dan syiah.

Apa yg PR berjaya lakukan selama ini adalah menghasut rakyat dgn kepalsuan dan fitnah. Rakyat jadi pemalas tapi kaki berontak atas nama keadilan dan hak asasi.

PR mensasarkan golongan melayu yg bodoh utk dimanipulasi. Merekalah yg melalak dan berdemo demi kepimpinan kafir mereka. Sedangkan kaum lain terutama cina terus membolot kekayaan dan segala peluang yang PR sediakan.

Contoh nyata di Pulau Pinang ... ramai kontraktor melayu kononnya diberikan kontrak kerajaan menerusi tender. Yg penyokong melayu PR tak nampak adalah nilai kontrak yg diberi. Cukupkah nilai kontrak 10-20 ribu untuk setahun sedangkan kontraktor cina diberi kontrak jutaan ringgit tanpa tender.

Kenapalah bodoh, bebal dan bangang sangat penyokong PR ... kalau PR perintah negara .... aku rasa dlm 5-10 tahun ... melayu akan jadi setaraf aborigine australia .... sekadar living muzium ...

pok ngah nik ajis said...

Dey macha anon anon PR. . Kalau TunM merapu meroyan boleh pakai juga kurang2 ada jasanya. .Tapi Pork Nik apa jasanya? .??

Ugama islam bawaan Pork Nik samalah puak iblis yg tak mahu tunduk kepada adam. .

Tahukah korang , iblis adalah ketua para malaikat? ? Akhirnya disingkir oleh allah swt atas keegoannya. .!!!

Samalah pork nik dan kuncu2nya dlm PAS. . Mendendangkan agama sebagai wadah politik . .Asas konsep assobiyah. . Spt mana Yazid membunuh seteru politiknya. ,

Lihatlah kaum luth.Aad,zhamut dan firaun yg allah terbalikkan mereka kerana dengki,busukhati,ego dan sombong. . .

Pernahkah ostaz2 tabarru mengajar istilah fitnah. .Yg dihukum pancong. . Kepada pengadu domba. . .

Anon anon PR , kalau suka menfitnah tanpa bukti azabnya lebih teruk dari berzina,pencuri dan perogol. .

Kenapa masih sokong jika buktinya sah. . Kenapa menidak dan eksploit cerita benar kepada rekaan. . .

Kepada pemimpin PR. .Saman mereka2 itu jika ada tuduhan yg palsu. . .

Bila nak saman UMMI, EZAM ,NALLA dan DATO T. ,kiranya mereka penabur fitnah. . .

Anon2PR janganlah menjadi manggkok ayun selamanya. . .

Anonymous said...

anon anjing PR

Alhamdulillah ank Tun jd org kaya kerana dia Islam, Melayu.

So kalau org Melayu kaya salah lah?
kalau cina makan Babi mcm Robert Kuok, atau PARIA makan biawak mcm Ananda tu kaya that's ok?

Sungguh bodoh dan bangang anjing2 PR..sapelah mak bapak ko wahai si bangang? hati perut busuk sesama umat??

RM500 tu bersyukurlah dpt jugak dr xde langsung..xkn ng bg setiap sorng sejuta? bodoh weii anjing PR.

Sesiapa shj bebas berniaga, siapa usaha Allah br rezki, kalau Allah xizin, politik besar mana pn tkkan dpt!!

ckp tu biarlah ber Tuhan sama!

Anonymous said...

komen nik aziz ketika ditanya tentang sokongan aljub terhadap israel" dia punya pasal lah" inikah ayat seorang pemimpin Islam? inikah pemimpin yang diagungkan oleh penaksub pas? kalau soalan itu ditanya kepada TDM, tentu jawapan boleh masuk akal. jawapan Nik aziz membawa maksud "aku akan terus menyokong anwar walau anwar jahat" - yah! demi ke putrajaya

Anonymous said...

rakyat malaysia memerlukan pemimpin yang bercakap menggunakan otak, bukan pemimpin yang bercakap menggunakan perasaan. TDM adalah contoh pemimpin yang bercakap menggunakan pemikiran. mat sabu? kah kah kah. malu jika dia terpilih jadi menteri. mentaliti rakyat malaysia?

Anonymous said...

Aku setuju dgn Tun M!!

Mat Sabu BauBurit, Anwar Al-Juburi, N.ajis Tok Guru Songsang is a "POLITICAL CLOWN".

Lim Kit Sial, Lim Guan Eng, Karpala Butoh Singh, Nazak Jamaludin, Khalid Gagap perosak Bangsa dan Negara.

PAShit said...

siapa yg dolu2 kuat fitnah Tun Dr Mahathir, aku pesan cepat2 lah mintak maaf sebelum korang mampus!

CUBA JADIKAN KES ARWAH BUNIYAMIN SEBAGAI CONTOH TERBAIK!

korang diharap jangan jadi mcm arwah ni...

Aku doakan negarawan terulung sihat walafiat. Amin.

PAShit

Anonymous said...

anon 4:49

dasyat bahasa kau..beranjing2..ckp jgn sebarang ckp..nanti Allah balik kan semula ke batang hidung kau!!..ingat tuh!

cina kaya berniaga halal haram tu dia punya pasal lah..
masalah nya..anak2 mahathir kaya sebab bapak dia mentekedarah duit rakyat untuk bail out bisnes anak2 dia..faham!!!

cuba kau fikir ada ker anak2 tunku abdul rahman yag kaya raya??..tentu tidak kerana pemimpin umno dulu mcm tunku betul2 berjuang untuk rakyat..tak ambil kesempatan mcm mahathir lol !!! sebab tu tunku sampai mati pun tak percaya dgn mahathir..sebab dia dah tahu perangai manusia tu..sebab tu kau jgn jadi bangang!!

Anonymous said...

anon 12:20

alangkah dangkal nya pemikiran tahu tak Allah sayang kepada semua hamba2nya tak kira mahathir anak beranak dan org2 pas..faham!!

kalau kau tak nak tahu pergi tanya ustaz..
ujian yg Allah beri itu tandanya Allah sayang kepada kita.

dan sekiranya hamba2 nya yang masih terbuai oleh kekayaan dunia tidak cukup lagi menambah kekayaan yg ada ..tidak bertaubat..maka Allah tidak memandang nya lagi..

renung2kan lah wahai anon 12.20

Anonymous said...

Pencacai PKR kat sini memang bangang tahap gabang...orang Melayu kaya tak boleh...bila kaya dok kata makan hasil ayah dia pulak...kalau gitu anak-anak pak menteri dok kena mintak sedekahlah sokmo...kita patutnya berbangga kerana ada orang melayu menjadi kaya-raya...cuba tengok harta cina kat Malaysia ni.. aku nak cakap malas dengan orang2 bodoh yang tak boleh ditegur ni... aleh2 TM rasuah...aleh2 TM bailout.. tak sedar diri langsung yang dia orang dok usung, puji-puja melangit anwar juburi takpe pulak...tulah JIN MATA SATU yang maha hebat kelentongnya...nak jadi PM kat Malaysia konon...langkah rakyat Malaysia dulu weh...!

Anonymous said...

pencacai PR nih bukan nya dia tahu bailout tu hapa..nwat kata mahathir bailout anak dia..diorang pun menyalak sama la..trima laa kenyataan mahathir terbaik wei

Anonymous said...

good Tun M!
die mmg bapak Malaysia terbaik!
hei! Pencacai PR..baca Tok Guru Korg Cakap Pe ni!

SO..SHUT THE F*** UP!!
tok Guru korg yg Benarkan, Die kan ISLAM SEJATI..so x salah IKUT kan, sbb nak masuk SYURGA

"KOTA BHARU 9 Ogos - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan amalan kronisme dibenarkan dalam Islam selagi pihak yangterbabit mempunyai kelayakan bagi menjawat jawatan penting dan tinggi dalam sesebuah organisasi atau syarikat.Beliau berkata, amalan berkenaan tidak salah kerana pelantikan Khulafa' Rashidin iaitu khalifah empat selepas kewafatan Nabi Muhammad S.A.W secara dasarnya adalah amalan kronisme.

"Mereka semua adalah kroni nabi kerana Abu Bakar, Usman, Omar merupakan bapa mentua dan Ali pula adalah menantu serta anak saudara kepada baginda. Mereka semua ada kaitan dengan nabi, kroni boleh dalam Islam selagi mereka ada merit," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Forum Rangkaian Perniagaan Muslim Antarabangsa di sini hari ini.

Menteri Besar Kelantan itu mengulas gesaan Ketua Penerangan UMNOnegeri, Datuk Mohd. Alwi Che Ahmad supaya beliau menjelaskan pelantikanmenantunya, Ariff Fahmi Abdul Rahman sebagai Ketua Pegawai OperasiPerbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK)."

kah kah kah! korg bilis2 bising pasal kronisme, tu Tok Guru korg yg suh

Anonymous said...

Dr Mahathir paling takut

Mimpi Najib berhubung tarikh PRU masih belum muncul disebabkan kelibat musuh politik beliau yang sering mengganggu laluan fikirannya.

Mungkin juga tilikan bomoh-bomoh Rosmah juga memberikan 'klu' yang sama.

Tapi nampaknya orang yang paling 'kalut' adalah bekas PM, Tun Dr Mahathir Mohamad. Semua orang tahu Dr M tidak akan duduk diam selagi Anwar Ibrahim masih berligar di pentas politik.

Mungkin beliau telah menduga apa yang akan berlaku kepada beliau serta kroni-kroni yang berhutang berbilion ringgit kepada rakyat. Anwar juga tahu jumlah sebenar yang Dr M gunakan untuk 'bail out' syarikat-syarikat anak-anak serta kroni-kroni beliau ketika krisis ekonomi 1998.


Malah paling di takuti Dr M adalah berhubung pengkhianatan yang telah beliau lakukan pada negara ekoran projek pemberian kad pengenalan kepada lebih 600,000 warga Filipina dan Indonesia untuk menjatuhkan kerajaan Pairin Kitingan pada era 1980'an dahulu.

Lantaran itu selama enam tahun selepas dibebas dari penjara Sungai Buluh, Anwar Ibrahim dihujani serangan bertali arus berhubung pelbagai isu liwat.

Isu Liwat dijadikan ikon serangan bertujuan untuk mengasak di minda rakyat berhubung persepsi rakyat ke atas ketua Pembangkang tersebut.

Lantaran itu apa sahaja kenyataan media Mahathir ketika ini semuanya berkisar kepada usaha mengaibkan Anwar.

Dr Mahathir pernah berkata sesuatu yang tidak benar itu sekiranya diulang berulang kali akan menjadikan pembohongan itu suatu kebenaran.

Itulah juga formula yang diguna pakai oleh Najib setelah melihat kejayaan taktik tersebut ketika era Dr Mahathir.

Anonymous said...

ANON2 SEMUA!!!

GEMPAR!!!
KISAH BENAR!!!
NAK TAHU????
SILA LAWAT BLOG KERAJAAN RAKYAT!!

AKU BAKAL PENGUNDI MUDA...
INSYALLAH

Anonymous said...

Anon 11.59pm,kau ni apalah orang melayu kaya sedikit kau dengki.sebab itulah Allah jadi kau miskin?orang bangsa lain kau tak dengki ke?BERUSAHALAH,GUNA OTAK SIKIT,JADIKAN ORANG KAYA TU IDOLA CONTOHI CARA BERURUSNIAGA.....NI ASYIK DUK DENGKI,ALLAH MURKA...renung-renungkanlah wahai bangsaku!

Anonymous said...

GEMPAR!!!

KISAH BENAR!!!

NAK TAHU KENAPA???

SILA LAWAT BLOG KERAJAAN RAKYAT

mat sabun said...

yg dia ni x habis2 dok rekemen blog KERAjaan Rakyat....yg hampa pun...apa dok kata kat TUN Madey ni....depa UMNO sanjung dia walaupun dia kutuk janggut Nabi....depa sayang dia lebih dari Rasul.....dr tadi anon tu tulis pasal dia kutuk nabi dulu.....sapa pun x komen balas.....depa sayang dia sebab depa parti Melayu......Islam dgn pokitik mana bleh campur kata TUN Madey depa...depa ikut saja.....pasal harta anak dia tu...sapa kata dia kaya sorang....Shahrizat dapat 250 juta...kan dia tulun 'melayu' tu....mana ada dia kronikan semua anak2 dia...kan Marina sokong Ambiga yg depa benci tu.....TUN Madhampa ni suka terbuka....hampa kata kat Negarawan Ulung.....kita Islam mana buleh kata kat Rasul pasai sunnak janggut camtu....depa 'melayu'...agama politik x campur....

Anonymous said...

wahai anon 11.45 am.
kalau korang dah tahu Allah sayang semua insan maka jangan dihina TDM anak beranak..cuba perhatikan betapa banyak fitnah dari orang yang mengaku ularmak dalam PAS..dan jangan lupa sayang Allah pada pengikut Pas adalah mungkin berbentuk Istidraj..supaya terus bertambah sesat sebelum bala turun...

PAS IS DEAD

anti bohmau said...

10:12 PM buta matahati. Tun sindir2 mat sabu pun dia kata menyerah kalah! memang otak puak2 pr berada di takat beku!!!

anti bohmau said...

11:59 PM ada PhD terbesar dlm dunia!! ciri2 tekal puak2 pr yg gagal memahami budaya kerja TEKUN, RAJIN & BERAMAL...

anak2 Tun bukan asal peminta sedekah. mrk ada kelayakan masing2, bukan mrk duduk saja2 mcm hang tp tiba2 jd kaya! cuba hang pi tengok mcm mana depa buat kerja. bukannya dok depan pc ni mencerca2 org tiba2 buleh kaya. ada akai ka?

lgpun mrk selalu mendengar kata ibubapa utk belajar bersungguh2 seak kecil, bukannya tuang sekolah mcm sesetengah anak2 org tu!!

it takes a hardworking person to succeed in life! not the other way round, Insyaallah.

Anonymous said...

anti bohmau

lawak lah apa yg engkau cakap..
suka hati kau lah...
ada aku kisahhh!!!
yang jawab dlm kubur macam mana dia dapat harta kaya raya sampai billon..mahathir anak beranak nanti..dan penyokong2 ..pembodek2..boleh pertahankan mahathir nanti