Friday, February 10, 2012

CUBA BACA BAHAGIAN..KESIMPULAN.




47 comments:

Servant of God said...

Memang Khalid Gagap dan PKR petualang bangsa, memang sial dan tak guna.

Hai orang Melayu. Bukankah ilmu ni satu2nya cara kita nak memperbaikkan diri, untuk meningkatkan ekonomi kita dan anak2 kita?

Apa nak jadi camni? PKR cuba buat apa?

Penjilat Anwar yang Melayu kalau tak reti malu tentang ni kan, korang memang takde maruah. Masa depan anak2 bangsa pun kau jaja.

PKR memang sundal!

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah.

.

CIFUT said...

Dulu YBK, skrg yayasan selangor pulak jadi mangsa. Padan muka org selangor... termakan sgt dgn gula2 air free tuh (free la sesangat!)

Anonymous said...

kata duit selangor ada lebih 1 billion,...tp statement sbb nak jual 0r roboh yayasanb sbb kerajaan negeri kekurangan aliran tunai...heheheheh
ni tau urus negeri ke tak.. cakap berdekah2 bangga ada tabungan 1bil..temberang betul PR ni.. yg bodo mmg pas sbb biarkan je benda mcm ni berlaku...


kasih awan

Anonymous said...

MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI ! HIDUP PKR, HIDUP PAS, JULANG DAP. BIAR MELAYU MAMPOS DI TANAH AIR SENDIRI......................MELAYU PAS DAN PKR PASTI GEMBIRA APABILA MELAYU HANYUT DAN MAMPOS DI BUMI SENDIDRI...............HOORAY............UMNO ! MENGIGAI JE LAH.

Anonymous said...

Yang Bangsat PKR.

Yang Sundal PAS.

Yang Bahlol Pencacai2 nya!!

Anonymous said...

KHALID MB PANDAI, BIJAK DAN CERDIK. HAPUS KAN KEPENTINGAN MELAYU DI SELANGOR. JAGA DAP BAIK BAIK. BUAT KANDANG BABI TERBESAR DIDUNIA DI BUMI SELANGOR. BIARKAN MELAYU JADI KEPARAT. WELL DONE KHALID, CONGRATS KHALID YOU ARE A REAL MALAY GENIUS, A REAL MALAY GENIUS.

Anonymous said...

inilah hasil kepakaran penasihat ekonomi anwar kote bengkok,semua dia nak jual,,,utk tampung kos keliling dunia memburuk burukan msia

penasihat ekonomi??,,pemusnah ekomi adalah!!

Anonymous said...

Kat johor lagi le byk tanah melayu kena jual, tak heran pun. Ni PKR punya pasal la.

Anonymous said...

MANA HASAN ALI...INI KES AKIDAH NI...???


Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria melahirkan rasa terkilan dengan sikap Najib yang “menggadai akidah” apabila hadir dalam upacara keagamaan sempena sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves kelmarin.

“Sebagai perdana menteri, Najib sepatutnya sedar dan menghantar wakil. Saya sudah tegur perkara ini setiap tahun namun tidak dipedulikan,” katanya menambah Najib wajar mencontohi sikap perdana menteri terdahulu yang menghantar wakil masing-masing.

Pada 7 Februari lalu, Najib menghadiri sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves selain turut mengumumkan peruntukan awal berjumlah RM2 juta untuk membina pusat kebudayaan di kawasan itu.

Najib yang lengkap berpakaian Kurta berwarna kuning muda ditemani isteri Datin Seri Rosmah Mansor, mengakui gembira untuk turut sama memeriahkan Hari Thaipusam.

Tegas Harussani, walaupun sudah ditegur setiap tahun namun perdana menteri itu seolah-olah tidak memandang berat akan kepentingan agama Islam dan akidah.

“Jangan gadai akidah kita, hukumnya syirik apabila kita hadir dalam perayaan mereka seperti kita merestui agama kaum lain... kita sepatutnya menjauhi perbuatan khufur yang boleh merosakkan akidah.Perkara ini serius kerana ia masalah akidah, saya wajib tegur... kalau tidak mahu dengar terpulang,” kata Harussani menambah tiada halangan sekiranya menghadiri majlis rumah terbuka tetapi bukan upacara keagamaan.

“Ini perbuatan syirik, saya tidak tahu mengapa jadi macam ini... sedangkan perayaan kaum lain kita tidak boleh sambut ini pula hadir di rumah ibadat mereka.

“Bagaimana boleh terlajak macam ini, sepatutnya perdana menteri wakilkan menteri beragama Hindu untuk menggantikan dirinya... sebab umat Islam tidak boleh terlibat dalam sambutan perayaan agama lain,” katanya kepada The Malaysian Insider.

TanTinTun said...

Ello Khalid 'Kulop'..(sekalang gua kasi lu satu lagi pangkat - kulop)

ini pangkat manyak susah dapat, tapi olang macam lu banyak senag punya..

pasai apa lu tau?
aiyaa,, habis gua baca itu 'kenyataan akhbar' gua pun menitiskan air mata gua looh.
Macam mana lu tak ada rasa apa2?


Lu dapat itu pangkat 'Kulup' sebab lu hati macam olang cina, dulu olang pnggil kita 'cina kulop' sekarang lu dengan gua sudah banyak persamaan, kita sudah geng dan kamceng!

Khalid, gua olang cina pun tenguk itu budak2 Yayasan manyak kesihan punya. Lu roboh asrama mereka? patut lu lagi mau kasi busak dan kasi lagi cantik, apa pasal mahu roboh?

Lu mahu bikin commercial? lu tenguk manyak commercial centre di Slangor pun banyak lagi kosong.

Eh gua tanya hah lu jangan malah.
Lu biking ini macam sebab itu anwar suluh atau DAP suluh kasi jual mahu pakai duit untuk PRU?

Khalid, tak mahu biking itu macam lah, sebab gua ada dengar olang islam mengatakan, kalau ada 40 olang kasi sumpah sama lu.. itu sumpah memang bolih jadi punye...

Eh ini hal sumpah jangan kasi tau Anwar, dia manyak 'elejik' ini perkataan punye..

semalam gua ada baca lu shok tulis kata selangor rezab sudah sampai 9 million? lagi apa pasai mahu kacau anak2 kampung belajar di kota besar

Khalid kulop, tolong lah kasihan sama anak2 di asrama itu.. jangan lah kasi roboh, OK?

Kalau lu loboh jugak, lu memang jenis ..... (soli gua lupa itu last perkataan, nanti gua kasi ingat dulu baru tulis lagi)

sekalang gua mahu baca sulat khabar nik-nok ajis punya, itu 'HALALKAH'

Anonymous said...

anjing-anjing dajjal laknatullah tidak akan berhenti merusak umat. anjing-anjing ini jantan betina bertuankan hamba-hamba dajjal lakntullah itu sanggup berbuat apa shj, sembah undi, jilat p....t elizabeth wong, tlg jual babi, sokong murtad, hapuskan peimimpin Islam.Sementara menunggu dajjal laknutullah hamba-hamba dan anjing-anjing nya menyalak kuat pagi petang. FYI, anjing aku sijackie lebih mulia dari dari anjing-anjing dajjal ni (PAS dan PKR).

Anonymous said...

syabas selangor....
PKR....hemmm.....
yg paloi rakyatnya leeee

Anonymous said...

TAHNIAH UNTUK MELAYU SELANGOR
UNDILAH LAGI PR DALAM PRU13 NANTI
TINGGAL SELUAR DALAM AJALAH NANTI

Anonymous said...

bukan ke kononnya ada 1 billion saving? takkan nak simpan je duit tu utk dibangga2kan? sepatutnya gunakanla duit tu utk rakyat..

Anonymous said...

Aku suka si TanTinTun tu...
baik orang nya.. kalau betul dia ni cina, Khalid kulop ni patut malu..sangat2 malu (melainkan kalu dia dah tak ada kemaluan)

Ni Khalid aku nak khabak sikit...
Kalau kau teruskan juga niat setan kau tu... aku akan anjurkan solat hajat bersama penghuni2 asrama Yayasan itu bersam keluarga meraka. Apa hajat nya akan bergantung pada keadaan nya nanti..

Tapi aku nak bagi sepatah dua nasihat dlu kat kau Khalid... kalau2 kau dah lupa, bahawa doa, hajat dan permintaan mereka2 yang teraniaya akan terus di makbulkan Allah.

Jadi lu sendiri fikirlah OK?

Anonymous said...

Melayu PKR dgn Melayu PAS keldai DAP.

Melayu UMNO takkan jadi keldai MCA mahupun Gerakan.

Itu bezanya.

Kenapa suka sgt jadi keldai??

Anonymous said...

Aku duduk Selangor, x mengundi Pilihanraya lepas sbb bengang dgn Pak Lah....pilihanraya akan dtg nie akan mengundi BN pagi2 lagi then p bfast mkn nasi lemak

Anonymous said...

Melayu UMNO takkan jadi keldai MCA mahupun Gerakan.
---------------------------

dah hampir habis tanah rezab melayu KL, P.Pinang, bandar Melaka, JB, genting highland ... dimiliki cina ...baru UMNO ngaku tak ditunggangi oleh MCA, gerakan, MIC, .....

Pulau Singapura melepas, Pulau Batu Putih berputih mata, tanah KTM Tanjung Pagar, Woodland lesap ... UMNO punya kerja la tuuuu bongok! Bukan PAS atau PKR....

baruah punya laknat umno nih...... nak palit taik pd orang lain pulak!

Anonymous said...

dia orang apa peduli tentang masa depan bangsa melayu
ini salah orang melayu juga yang menyokong parti yang jelas tidak mengambil berat tentang masa depan generasi melayu akan datang. dek termakan gula gula parti kelentong rakyat, padan muka. kenapa masa bn perintah selangor dulu tak timbul isu isu ini. Khalid apa dia peduli tentang nasib melayu dia jenis manusia yang mabuk dengan duit tetapi akhirnya habuk pun tak ada. selama perintah selangor apakah sumbangan khalid kepada bangsa melayu.

Anonymous said...

satu je aku nak cakap kat khalid ibrahim.

LU MEMANG CIBAI TAHAP BABI!!!

Anonymous said...

kah..kah..kah..

sendiri komen..sendiri jawab..
memaki..mencaci..meroyan..menghamun..sesama sendiri..amik kau..

kah..kah.kah..
org m'sia cerdik pandai..bijak.beramal soleh..tak masuk pun blog haprak ni..

tak kemana pun maki hamun fitnah kau org ni..tambah dosa yg menggunung tu ada lah..

baik bertaubat cepat2..ok

Anonymous said...

Tatkala Hasan Ali mengelilingi Malaysia berceramah untuk menyelamatkan akidah umat, kini pasangan suami isteri Najib dan Rosmah adalah 'peserta' pertama untuk diselamatkan akidah mereka oleh pakar motivasi itu.

Najib ‘Gadai Akidah’ demi undi masyarakat India..



Demi mengekalkan kuasa dan demi meraih undi dari masyarakat India yang merakakan perayaan Thaipusam baru-baru ini.. Najib telah menggadai Akidah nya... bukan aku kata tapi Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria yang kata..


Sepatutnya beliau dinasihati oleh Menteri Hal Ehwal Agama Islam atau penasihat agama sepatutnya tidak hadir dalam perayaan itu..

Menteri Hal Ehwal Agama Islam sibuk renovate rumah kot...

Najib ‘gadai akidah’ hadir upacara Thaipusam di Batu Caves, tegas Harussani

Anonymous said...

anon 9:21

hahaha..ada aku kisah kau sorang nak pangkah bn..

ada beribu2 lagi rakyat selangor dan m'sia yg dah tak sabar2 nak pangkah PR

anak2 muda ..ipta /ipts..semua tak sabar nak pangkah pr..membenamkan umno / bn salah guna kuasa tuh

Anonymous said...

Anon 10.56pm..

Ko silap beb..ko punya gelak pun org dh tau itu gelak org kena SAWAN!!!

Mesti ko PANAS kan..?! sbb dh teruk ko punya pemimpin kena 'taruk' smpai x sedar diri dh naik SAWAN..gelak sndiri2 nak cover pinya pasal..

Nasib korg la..!!!

Pssttt : Org lain aku tengok COOL jerr, ko sorg jer yg trlebih2 rasa pehal? PANAS BEB, HAMBIK KAU LABU....

Anonymous said...

Anon 11.12pm..

konpiden nampak, SYOK sendiri kot..cubaan utk nak tipu diri sndiri & org lain..

ko ada fakta ke.? mai habaq skit..
ko cakap apa, nak benam saper?
ceciter, ceciter lagi..aku nak dengar..
tapi jgn buat citer yg di CEDOK dr alam fantasi ko yer!!!

Anonymous said...

BACA!!!!!

LIHAT LAH BONGOK KER TAK BONGOK NYA CAKAP ORG YG ADA PHD!!..HASAN..OH HASAN..CKP TAK PAKAI OTAK..MAIN TUDUH2 JER..FITNAH TUH!!!


Saya tidaklah mempunyai PhD, tetapi saya ingin meminta jasa baik Hassan Ali untuk menjelaskan bagaimana dengan hanya bertanding 46 kerusi Parlimen, DAP boleh menang 112 kerusi? Untuk menguasai Malaysia, DAP perlukan 112 kerusi iaitu lebih 50% dari kerusi Parlimen sebanyak 222 kerusi. Sedangkan DAP hanya bertanding 46 kerusi.

Maka sudah pasti ianya satu thesis menarik jikalau ianya boleh dibuktikan bahawa DAP boleh menangi 112 kerusi dengan hanya bertanding 46 kerusi! Itu tidak termasuk persoalan bagaimana DAP boleh mendapat majoriti 2/3 yang akan diperlukan untuk mencantumkan Malaysia dengan Singapura dan dijadikan Malaysia sebuah Republik!

Amatlah malang sekali nasib Hassan Ali. Sudah mula merapu dan cakap tidak menentu. Lebih baik beliau berehat seketika, insafi apa yang sedang dilaluinya dan kembali ke pangkal jalan. Jangan termakan dengan hasutan puak UMNO yang jelas hanya mempergunakan beliau -

trinie tempah said...

harussani mungkin salah faham. DS Najib hanya melakukan lawatan kerja. tak lebih dari itu. DS najib tidak pernah merestui dan menyambut perayaan thaipusam atau perayaan lain. DS najib hanya menghomati perayaan agama lain.

http://www.vanguardngr.com/2011/12/madalla-blast-fct-imams-sultan%E2%80%99s-rep-visit-bombed-church/

http://www.standrewslisbon.com/imam-s-visit

Anonymous said...

(HA)luncai....oooooooooooo.... luncai.... luncai terjun(peluk umno) dgn (UG)labu2nya............ BIARKAN... BIARKANx10000 ........

Anonymous said...

trinie ...
aku sokong ngko ..kerana apa apa pon bergantung kepada niat ...

takkan laaa DS sampai jadi begitu naif ...sampai tak leh pkio ...

lain laaa orang yang nyanyuk ...

Anonymous said...

trinie...

ko spin lg najibul & rm tu...... .baru balik tawaf dimekah, haji express .... pergi saei di batu caves pulak ke?

Anonymous said...

LUNCHAI .. TAK LUNCHAI ....

BANGSA MELAYU KENE INGAT ...!!

JANGAN SAMPAI SERONOK MENGATA DAN MENYANYIKAN LAGU LUNCHAI PADA ORANG LAIN ...

DIRI SENDIRI ...ANAK CUCU SENDIRI YANG TERJUN LUBUK ...!!!

DANNN ...

SUDIKAN KITA TENGOK JIRAN KITA ..ATAU KENGKAWAN KITA YANG SEBANGSA .... MEREMPAT DI TANAH AIR NI SELEPAS KITA MATI ...!!

MANA PAHALA YANG KITA SIBUK NAK CARI KAN UNTUK MATI ...????

PIKIR LAAA SEMUA ....
APAKAH KITA MAU MELIHAT NANTI ..
GENERASI SELEPAS KITA HIDUP MEREMPAT ...????
SEMAKIN MELARAT ....
TIDAK DAPAT MERASA KESEDAPAN DAN KESEPESIALAN YANG KITA RASAKAN KINI ...

ADAKAH ITU SEMUA NAK KITA BUANG ....???

KETAHUI LAAA BETAPA PENTINGNYA KEKUKUHAN POLITIK DALAM DUNIA MALAYSIA INI .....



lihat laa apa yang ada depan kita ...
tanah ...???
rumah ...???
pangkat ....????
kredibiliti dalam akdemik ...???

sudah mula di banyakkan oleh orang lain ....

nanti kita akan ada apa ....????

lagi lagi kuasa politik tidak dijaga dari sekarang .....

Anonymous said...

Yg tulis mmg berjiwa besar. Harap khalid angkat punggung dari situ kalau tahu erti Malu lah

ah-lipas said...

Rakyat Selangor telah menolak Pakatan Haram..HANCUR la pakatan haram..tggu la PRU nanti..masanya akan tiba utk ucapkan selamat tiggal..

p ipta said...

11.12... gua pnsyarah ipta....gua jg x ipta... mntaliti b4 2k and after 2k sngat berbeda...

b4 mmg! 90% sokonv pas...termasuk gua la...

gua sndiri sudah cium stdn skrg lain...depa elert politik rational sedang gu pun dulu emtional in politik

selain tu mmg ajar rational dr taksub..minda international.... tgk iraq! pemimpin saddam apa jadik??? tgk asia ..thailand cukuppp!!!

trust said...

11.22.. nmpak sgt kko xda phd...

pmimpin paling brnafsu besar dlm politik tu.. offer timbalan pm kat dap!!!! tidak kah itu satu kuasa yg besar... tp aku xpandang kat situ...

aku pandang anwar celaka tu bukak pintu besar fir rotating pm .. (ini sudah cukup menakutkan rakyat kalu dia paham apa dap mampu buat)..

keputusan kebijaksanaan PRN SERAWAK 12-3-0 membuktikan ketololan Semua pemimpin melayu pembangkang!!!!!!

maka Hassan masih in the right track.. (tanyalah hati kecil ko tu...kalu ko ni melayu lah..kalu ko babi menyamar xtahu lah)

usin said...

aku, bekas anak yayasan s'gor rasa sgt kecewa apa yg pernah yayasan s'gor beri pada aku tidak dpt memberi benda yg sama kpd adik2 aku. malang sungguh anak2 melayu s'gor kerana bermenteri besarkan seorg bekas bisnesman yg dungu...

Anonymous said...

teringin sesangat nak tengok Barisan Nasional jadi pembangkang lepas PRU13 ni....

yogibear's season said...

... Maka PAS yang berdasarkan Islam menolak penyelesaian wujud dua negara, satu untuk rakyat Palestin dan satu lagi bernama Israel untuk Yahudi Zionis. Bagi kami, hanya satu negara Palestin sahaja bagi penduduknya yang berhak.

------------------

itu hari Ayoh Chik test market utk tidak bertanding PRU 13, tp beliau rujuk kembali setelah di desak oleh Lujnah Politik Pas.

Statement Ayoh Chik diatas menyanggah pendirian Nuar for two states solution..

Ball is at your feet boys(parasit)!

Presiden antum dh tuniuk nelang(gedebe) kat Abg Non!

Klu buat tk senonoh kat Abg Non sepatutnya kena pecat dr parti!

Anonymous said...

aku teringin tengok negara jd thailand..ajar rakyat ni real punya teladan... apa maksud ancaman politik spt berpuluh2 negara diluar sana..

nk kata katakk... zaman dah internet..

WiraSedar said...

Apa wadah perjuangan politik orang Islam/Melayu yang ada?

Jgn sampai nanti anak-anak kita menyalahkan kita dikemudian hari. Semuanya tergadai....

Sekiranya landskap politik dan soal dasar ini berubah tiada lagi pusingan U hanya yang tinggal nanti Yaacob Ibrahim saja. Fakta yang kita takuti ada 129 MP yang beragama Islam dari 222 MP tidak kira daripada parti mana. DAP 29, PKR 24, PAS 23.....?

Anonymous said...

ANON 11:22PM
DAP PASTI DAPAT 46 KERUSI CINA SEBAB ITULAH DAP PERLUKAN 66 KERUSI LAGI DARIPADA PAS DAN PKR UNTUK JADI 112 KERUSI
DARIPADA 222 KERUSI PARLIMEN.
KENALAH PAS DAN PKR KERJA KUAT UNTUK TOLONG DAP NAK AMBIL PM MALAYSIA

Dr. RBAONG said...

Salam,

Saya bukan anak Selangor atau anak yayasan Selangor.Asrama ini ada nostalgia sendiri untuk saya dan anak-anak Yayasan Sarawak yang lain. Dulu Yayasan Sarawak banyak hantar anak anak Sarawak belajar disekolah asrama penuh di seluruh s
Semenanjung. Asrama inilah tempat kami singgah dan bermalam hampir setiap hujung tahun sebelum berlepas ke Lapangan Terbang Antarabangsa Subang untuk balik kerumah masing-masing di Sarawak.

Bekas anak Yayasan Sarawak

azman jantan said...

ooo dap bertanding 46 kerusi parlimen jeeeee........baru aku tau.........so cina-cina jangannak belagak........lu cina-cina babi tak akan dapat tubuh kerajaan tanpa orang melayu huuu,,,huuu

Anonymous said...

satu je aku nak korang fikirkan. kat semua kedai mamak yang aku gi, surat khabar Utusan mesti sold out ataupun tinggal satu dua naskah je..kesimpulan? makin ramai nak dengar isi kandungan parti kerajaan . terima je lah kenyataan. sekian

Anonymous said...

MALAYSIA AKAN AMAN TANPA CINA DAN BABI

saifuddown said...

lagi aman kalau tanpa aljubori dan DAPig. malah, teraman di dunia