Monday, February 20, 2012

DOA YANG BERBEZA.

KISAH 1

Pada awal kerasulan Rasulullah s.a.w. Baginda pernah ke Taif semata-mata untuk menyampaikan risalah dakwah yang telah diamanahkan Rasulullah s.a.w. kepadanya. Baginda dengan penuh ketaqwaan seorang diri telah ke sana tanpa sebarang ketakutan terhadap makhluknya. Cuba anda bayangkan, seorang manusia yang paling mulia disisi ALLAH seorang diri terpaksa telah berjalan seorang diri berbatu-batu tanpa ada sebarang perasaan su3uzzahn (bersangka buruk) kepada ALLAH s.w.t.


dalam perjalanan Rasulullah yang berbatu-batu dari Makkah ke Taif itu. Rasulullah s.a.w. telah terserempak dengan sekumpulan penduduk Taif itu dari kalangan kanak-kanak dan orang tua(wallahu a'lam). Kerana mereka telah mengetahui bahawa Rasulullah akan datang ke Taif untuk berdakwah, jadi mereka membuat perancangan untuk menyekat Rasulullah daripada sampai ke Taif.



Mereka telah berkumpul dan melemparkan batu kepada kekasih ALLAH yang amat kita cintai ini hingga berdarah. Diriwayatkan bahawa Darah Rasulullah s.a.w. mengalir terlalu banyak sehingga bertakung dalam sepatu baginda.



Baginda dengan sedihnya kemudian bergerak pulang ke Makkah dengan kesedihan yang amat sangat kerana dakwahnya kali ini disekat begitu sahaja oleh penduduk Taif. Dan dalam perjalanan baginda dengan kesedihan yang begitu sekali, Baginda telah terserempak dengan malaikat. Malaikat telah menawarkan untuk menterbalikkan bukit yang ada disitu lalu ditimpakan ke atas mereka.



Rasulullah dengan tegasnya berkata "Tidak, sesungguhnya jika mereka tidak mahu beriman, mungkin anak2 atau cucu-cucu atau keturunan mereka suatu hari akan beriman ".


KISAH 2.

kemudian datangnya cerita nik ajis sakit.
dia sakit lalu najib (sewaktu itu TPM) datang dan melawatnya di HUSM kubang kerian.

pakar perubatan memberitahu najib bahawasanya pok nik wajar diberikan rawatan rapi. lalu nik ajis diterbangkan dengan penerbangan ehsan oleh TUDM ke subang..

sihatlah kemudiannya pok nik.
teka lepas insiden najib tolong nik ajis, apa nik ajis balas ?



42 comments:

Aku Sayang Tun Mahathir said...

Ya ALLAH Ya TUHAN ku.....ku pohon jauhi dan lindungilah PM ku dari syaiton yang di rejam.......


Amiennnnnnnn...............

wiraless said...

sesiapa yang menyesal jadi Melayu tu fikir-fikirkanlah semula....jika dirinya dilahirkan sebagai bangsa lain selain Melayu adakah dia akan Islam? Ketahuilah, hanya 2 bangsa di dunia ini yang secara tradisinya (atau apa2 istilah lain yg sesuai) yang dilahirkan sebagai Islam. Maka, bersyukurlah pada Allah. Cumanya, musuh2 Islam sangat aktif menyesatkan dan memecahbelahkan umat Islam sekarang ini...terutamanya yang berbangsa Melayu....sebab di Timur Tengah umat Islam dah berpecah. Jika Melayu kuat Islamnya, maka bangsa lain akan turut mencontohi bangsa Melayu mengagungkan Islam. Inilah yang ditakuti oleh musuh Islam sebenarnya, mereka tidak rela Melayu jadi kuat/maju kerana mereka sudah tahu kesannya. marilah kita semua bersatu. Fikirlah, ada hikmahnya penguasa terdahulu meletakkan dalam perlembagaan bahawa Melayu itu Islam. Mungkin mereka tidak sedarinya, tapi Allah lebih Mengetahui. Wallahua'lam.

Anonymous said...

Tu bukan gambar Najib yg ziaroh Tok Guru. Org UMNO yg super impose (tepek) gambar Najib atas muka orang lain.

Anonymous said...

anon 6.41 tu ckp apa atau tau ke apa yang dia ckp atau dia tu manusia ke robot??.Inilah akibatnya kalau malas menyemak fakta dan hanya dengar dan telan terus apa orang kata atau kawan2 beritau lepas tu terus buat andaian sendiri.Inilah masalah besar orang yang mengakui melayu dan islam dinegara ini!!!

Anonymous said...

ABU - Aku Bersama UMNO

Anonymous said...

AKU DAH KATA PAS PIS PUS MAMPUS NI LAH YANG PALING DI LAKNATI!!

SEBAB MENGGUNAKAN AGAMA ISLAM UNTUK TUJUAN2 JAHAT DAN DENGKI MEREKA.

MA'ANUSIA TERKUTUK!!

PAS PIS PUS MAMPUS!!!!

Anonymous said...

PAS lebih bahaya dari YAHUDI.

PAS musuh dlm selimut penghancur Bangsa dan Agama Islam!!!

Anonymous said...

PKR pembelot Bangsa dan Agama Islam!!

Pemusnah dan Pencerai-Berai Bangsa!!

Musibat!!!

NoH HaL said...

tuh kan nabi nik ajis alaihi salam (AS)...

doa dia mesti kena makbul bro...

inilah contoh2 manusia ala dajjal laknatullah.

Anonymous said...

Anonymous said...
Tu bukan gambar Najib yg ziaroh Tok Guru. Org UMNO yg super impose (tepek) gambar Najib atas muka orang lain.

February 20, 2012 6:41 AM
-------------------------------------
Inilah merupakan orang yanga tak tahu fakta tetapi nak bagi komen.

Cuba cari surat kabar lama dan dapatkan gambar tersebut. Itulah asyik dengan Haramkah aje. bacalah akhbar yang lain baru dapat fakta yang boleh dibanding bandingkan yang mana lebih fakta.

Anonymous said...

Ya Allah

Selamatkan PM Kami...

Berkatilah Pemerintahannya

Semoga Agama bangsa dan negara akan terus terbela di bawah pemmerintahannya...

Amin

Anonymous said...

org alim yg betul betul warak dan berdiri diatas jln islam yg betul & benar selalunya ALLAH akan panggil awal awal lagi di akhir zaman ni....tapi kalau org yg berpura pura alim & warak di mata manusia,tapi busuk hatinya, ALLAH akan biarkan lama utk menongkat dunia ni....di biarkanya sesat dan menyesatkan seberapa ramai pengikutnya...sehinggalah sampai kesatu waktu,akan di rentapnya roh org tersebut dan di lemparkannya ke api neraka....masa tu nyesal x sudah!!!!

Servant of God said...

Satu doa datangnya dari Nabi tulen yang diutus Allah SWT.

Satu lagi doa datangnya dari orang yang ditabalkan nabi oleh ustaz tak cukup ilmu, tapi dia tak mau tegur pulak si jahil yang mentabalkannya itu.

Lepas tuh yang kena tabal nabi tuh suka hati lacorkan agama sesuka hati.

Pada penjilat nik ajis, tak payah laa korang nak "Kenapa kamu fitnah tok guru nih?????"

Nik ajis tuh dah tak percaya firman Allah dah, yang korang masih panggil tok guru kenapa?

Kau berani tanya aku kat mana bukti aku cakap camni? Berani?

Tanya laa kalau nak tengok bukti ulama' sendiri yang kata nik ajis dah tak boleh pakai.

Anonymous said...

Dulu di sanjung....tapi diakhir usia pemerintahan semakin hilang hormat penyokong kepada pok Nik ni....sebabnya satu janji PAS nak dakwah PKR n DAP mendekati dan memahami Islam, nampaknya telah menjerumuskan PAS ke lubang biawak kerna PAS kini yang hilang prinsip dan jati diri...Islam tah kemana...lain prinsip pula yang didokong kini. Jelas kini PAS pula yang dipengaruhi PKR n DAP.

Anonymous said...

Sebab itulah Nik Aziz tak layak bergelar tok guru. Dia bersikap dendam kesumat. Orang yang dendam mempunyai hati yanag busuk. Hanya penyokong PAS yang buta sahaja yang terlalu memuja Nik Aziz. Fikir-fikirkanlah.

Sesungguhnya YAB Najib lebih mulia dari Nik Aziz. Berdosa dengan Allah (seperti tak tutup aurat), mohon ampun dengan Allah semoga diampunkan. Tetapi berdosa dengan manusia, jika tak mohon ampun, mungkin tak diampunkan. Waalahhua'lam...

Anonymous said...

Matlamat menghalalkan cara bro...dalam kepala pemimpin PAS kini nak tarik Undi dan tawan putrajaya.....

Maka PAS dah kelihatan kebajikan dari perjuangan Islam, asbabnya mimpi Putrajaya....komen gua, muka tak malu, dulu berbondong-bondong kutuk Tun M masa awal pembinaan Putrajaya tetapi kini dia pulak yang lebih kepingin....

Anonymous said...

ini perbezaan akhlak pemimpin msia yg beriman dgn akhlak al ahzab, atau al khawarij yg mendoakan kemusnahan sesama ummat islam....

hadis nabi yg mahsyur, tak masuk syurga sesorg itu sehingga dia mengasihani sesama ummat islam....

sendiri2 boleh bezakan la siapa yg lebih beriman antara dua pemimpin ini...

Anonymous said...

Berdoalah semoga semua rakyat Malaysia terutama ahli PAS diberi petunjuk...

Bismillahhirrahmanirrahim...

Allah humma shakhidli (parti PAS dan penyokong PAS ) khamashakhattal Fir'uuna li Musa ..........
akan disambung selepas sembahyang Asar

Wallahhua'alam...

Anonymous said...

mcm tu ke akhlak seorg ulama...lngsung xde pon..hatinye penuh dendam kesumat..kata2 pnh dgn cacian n makian..klo harun din tu ok lg..pok nik ni mcm ulama celup je..die sorng je yg btul..konon2 maksum..hehehe

Anonymous said...

lilitan dikepala yg dipakai oleh padayappa tu aku tak leh tahan nak gelak...

macam azroy n the gang jer...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Jenis manusia tak mengenang budi memang ramai di Malaysia ini semenjak wujudnya PR.

Anonymous said...

Tampal gambar Tuan Guru kat kereta sebagainya,hehehe dapat pahala huuu.. aku kalau dapat tarik jubah dia,huu..lagi banyak pahala.haram orang tua yang di panggil tuan guru ni lah yang menghina Nabi Muhammad baru baru ini.NIK AZIZ TUAN GURU DAJJAL!!

Anonymous said...

Sah ni gmbr super impose! gmbr org blkg ds najib tu sbnrny x pkai bju, siap ada tatu lg( tatu ayam)....

Anwar Ejen Israel said...

Apa malangnya bangsa Melayu ada malaun bernama nik aziz..

Oi nik aziz,

Ngko kalau lahir dlm keluarga Lim Kit Sial, kau kafir.
Ngko kalau lahir dalam keluarga "over my dead body", hari ni kau kafir.
Ngko kalau lahir dlm keluarga ariel sharon, yahudi lah ngko.

Ini kau lahir dlm keluarga bangsa Melayu. Sebut bangsa Melayu semua faham bhw agamanya Islam. Cuba kau sebut cina, ada ke agama spesifik yg dikaitkan dgn bangsa ni?

Cuba kau sebut india, ada ke agama spesifik yg dikaitkan dgn bangsa ni?

Orang Melayu sanggup mati demi mempertahankan akidah. Buktinya kisah Natrah.

Tapi malang hari ni, ada manusia celaka mcm kau dan anwar ibrahim.

Sekor tak nak mengaku sbg orang Melayu. Sekor sokong murtad.

Malang betul bangsa Melayu dan org Islam ada lahabau dua ekor mcm ni.

anwar ejen israel said...

Anon 6.41am,

Superimpose mcm gambor yg korang tepek muka kafir altantuya sebelah najib..

Superimpose mcm gambar palsu najib di nandek oleh hindu gara gara gelabah nak cover anwar ibrahim tgh tersenyum simpul dinandek oleh tok sami padayappa.

Tgk le muka dan keadaan nik aziz. Dah nak mampos pun nak jd MB lagi. Jawatan dunia tu nak dibawak ke kubor.

Anonymous said...

Nabi Nik ajis as tu amerika syarikat la bro hehehe

Anonymous said...

Betolla...Nik Aziz di ujung1 usia dia semakin melalut...mungkin usia di panjangkn utk melihat kerosakan akhlak dan akidah di kalangan penganut PAS gy di dididik selama brpuloh tahun....

Ya Allah Ya Tuhanku ..berila petunjuk utk mrk yg kian sesat dlm perjalanan menuju kepada Mu utk kembali kelandasan yang betul...

Kalo dulu saya amat mengkagumi Tok Guru Nik Aziz ttp stlh brbagai2 fatwa mengarut yg dia keluarkan , maafla ..hormat di hati saya dah kian terhakis...Tok Guru Nik Aziz hanya kenangan ..yang tinggal hanya TOK GARU.....

Anonymous said...

kalau pecah perut, itu bukan balasan dari allah. kerana allah maha penyayang. Pecah perut maknanya siksaan sampai mati. Allah ta'ala bukan macam tu. Allah ta'ala adalah tuhan, Dia tidak mengikut telunjuk hambanya.
hanya orang kurang ilmu saja yang mendoakan bencana kepada saudara islam nya. Kesudahan orang itu lah yang sendiri mendapat bencana yaitu sesat dalam cahaya syaiton.
Orang islam disuruh berdoa supaya yang saudara seislam berbuat baik dan untuk bukan islam supaya mereka terbuka hati mendapat hidayah keislaman, bukan memohon bencana keatas mereka.

Anonymous said...

YA ALLAH BERKATILAH PM AGAMA DAN NEGARAKU.JAUHILAH KAMI DARI SEGALA AZAB DUNIA DAN AKHIRAT.DEK SEBAB SOLAT HAJAT DAN MENDOAKAN PM PECAH PERUT....MULIANYA PM MASIH DATANG MENZIARAH ORANG YANG MENDOAKAN BELIAU.ALLAH MAHA MENGETAHUI NAMPAK GAYANYA YANG MENDOAKAN ASYIK KELUAR MASUK HOSPITAL.APA PUN MOGA NIK AZIZ BERISTIGHFAR....MENDOAKAN KESEJAHTERAAN KITA SEMUA.

paritjawa said...

org cina takbir..org pas sambut. ingat ni jela smpai bile2..

Anonymous said...

kpd pmbgkg, tlg bg cntoh melalui sirah rasulullah S.A.W samada rasul prnah atau tidak berdoa supaya musuhny(iaitu ORG kafir)ditimpa malapetaka.

Anonymous said...

PAS PIS PUS MAMPUS Munafik!!!

Berlagak Alim tapi PENYANGAK BESAR!!!

KUBURKAN PARTI MUNAFIK NI BARU BANGSA, AGAMA DAN NEGARA AMAN!!!

Anonymous said...

Satu perbandingan yg terbaik bro...tapi pengikutnya dah di basuh nik aziz nie ulamak, pewaris nabi...nabi sendiri x doa mcm tu tapi si nik aziz nie????? mcm nie nak di panggil ulamak??? hopefully pengikut Nik Aziz baca la blog nie, fikirkan la sendiri, sesuai ke Nik aziz di panggil ulamak.

Anonymous said...

Assalamu'alaikum;

Pada pengamatan saya yg hina nih; ada hikmah Allah wujudkan manusia2 spt Imam AnuGAY & Nabi Nikki di Mesia trcinta nih.

Sekiranya kita sentiasa sihat & tak pernah sakit, tahukah kita mensyukuri nikmah & kelebihan masa sihat?

Mungkin Allah ingin kita berFIKIR sendiri dgn MATANG siapakah yang LAYAK memimpin kita sume khususnya Melayu Islam Mesia nih.

Marilah kita berFIKIR lebih jauh sedikit dari PRU-13 nih & berdasarkan petunjuk2 yg telah terjadi sejak PRU-12,11,10; timbul persoalan:

"Adakah keadaan ditempat aku & sekitar lebih baik atau lebih buruk sekarang berbanding 5,10,20 tahun lepas?"

"Apa mungkin berlaku 5,10,20 tahun dari sekarang jika keadaan ini berterusan?"

"Adakah anak cucu ku akan hidup lebih baik atau lebih teruk dari hidup ku?"

PM datang & pergi.
Begitulah AnuGAY&Nikki.
Kita juga datang & pergi.
Cumanya selepas ini, kita akan dihadapkan dihadapan Illahi.

Bak Kata Nabil:

"Lu pikirla sendiri"

rakab said...

Nik Aziz ulamak pewaris nabi ???

KHAAAWK TUUUIHHH !!!

Anonymous said...

paritjawa said...

org cina takbir..org pas sambut. ingat ni jela smpai bile2..

February 20, 2012 12:11 PM

_____________________________________

akan aku ingat sambil ketawa sebab melayu penganut pas bangang...

pejuang hamas...

GotYou said...

Jangan memain...kot terbalik jadinya nanti... kot org yg berdoa tu pula yang pecah perut :p

Anonymous said...

GotYou said...

Jangan memain...kot terbalik jadinya nanti... kot org yg berdoa tu pula yang pecah perut :p

February 20, 2012 1:39 PM
_____________________________
belum org yg berdoa tu pecah perut dah jadi buta perut...

setakat doa membinasakan sesama muslim ni takkan redha sebab ALLAH MAHA PENYAYANG...

pejuang hamas...

Anonymous said...

GAP HARAP TUAN DAPAT KELUAR ARTIKEL MCM NI ...MENUSUK KALBU

Baik pada umno

baik pada pas

dulu GAP SELALU KUAR CAM GINI..KIASAN UTK ORG MELAYU...

Anonymous said...

Akidah Islam melayu perlu bersih dari khurafat, syirik dan nifaq dalam mentaliti umat seperti GOLONGAN SEKULAR ASSOBIYYAH ini...... Melayu perlu ditunjangi Islam yang hakiki, syumul dan dinamis bukan yang pura-pura dan jumud! Kita perlu beriman, taat, taqwa dan bersemangat juang dalam semua aspek... kita bina jatidiri.. kita bina yakindiri... kita berjiwa jayadiri... kita berdikari.... kita pelupor dalam segenap segi... kita bersaing dan kita hargai hak insani.... barulah Muslim Melayu layak memimpin!

Keluarlah dari kesyirikan jiwa assobiyah, budaya jahiliyyah & ideologi sekular ..... yakinlah hanya "Islam pelindung Melayu"!

anti bohmau said...

6:59 AM

kita anggaplah 6:41 AM hanya sindir mengatakan apa yg ada dlm pemikiran orang2 pr, tu saja!!

memang betul pun mrk hanya tahu superimpose ka orang. sbb tu anon 6:41 AM ni tahu!!

Anonymous said...

gambar super impose...hehehe....
sbenarny bukan tpm yg melawat tu,tpm akn melawat para solehin yg brhati mulia je...dn yg sakit tu bukan pak nik...sebenarny kapal singh melawat bapak kpd segala kepala babi2 yg sakit tu(BABI selalu d gantung d pintu dn d campak d masjid2 oleh dap/pkr)....


takbirrrrr.... ALLAHUAKBARRRR