IKLAN BERBAYAR

Wednesday, February 22, 2012

HADI OH HADI..NAPE MAKIN MEREPEK NI ?

hadi kata negara kebajikan umno adalah rasuah untuk menang pilihanraya.

yang dia janji kat bawah ni bukan rasuah pilihanraya ke wahai hadi ?

75 comments:

Anonymous said...

AKU HENSEM

FIRST
MATILA PAS PADA PRU 13

Anonymous said...

gap

tidak kah engkau terfikir..setiap komen yang memfitnah..mencaci..memaki..hamun..lucah..mencarut..t dan keterlaluan di luar fikiran bagi org2 yang berakal dan berilmu ini..kau akan menerima saham nya jugak kerana yg membuka blog ini.. saham yg akan kau bawa ke akhirat nanti..yang akan membantu engkau di padang masyar.. gap..kau tak takut kah kepada balasan Allah.

kamu semua sudah melampaui batas

Anonymous said...

Kerana terlampau benci dengan PAS sebab bergabung dengan PKR dalam Gagasan Pakatan Rakyat , Mahathir terlupa bahawa ahli-ahli UMNO di dalam Perhimpunan Agung Umno 2011 telah melakukan bai'ah - sesuatu amalan yang dilihat oleh banyak pihak, meniru 100% kaedah PAS.



Perwakilan Umno Sumpah Bai'ah Taat Setia

KUALA LUMPUR: Perhimpunan Agung Umno 2011 mencatat sejarah apabila semua perwakilannya bersumpah bai'ah untuk taat dan setia kepada parti.

Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, sumpah bai'ah berkenaan dibuat bagi memastikan kelangsungan perjuangan Umno dalam memartabatkan agama, bangsa dan negara.

"Dengan semangat kesatuan, kesepakatan, kejujuran, keikhlasan, keyakinan dan kesungguhan untuk meraih sokongan padu rakyat demi kemenangan kita dalam pilihan raya akan datang, ayuh kita lafazkan ikrar taat setia ini," katanya ketika menyampaikan ucapan penggulungan pada Perhimpunan Agung Umno 2011 di PWTC, Sabtu.

Ikrar sumpah bai'ah yang diketuai Muhyiddin berbunyi:

"Kami orang Umno, berikrar untuk merapatkan saf perjuangan, mengeratkan ukhuwwah, menghapuskan sengketa, menghindari hasad dengki dan irihati dan meletakkan kepentingan parti mengatasi kepentingan peribadi.

"Kami orang Umno berjanji taat setia kepada parti dengan memberikan sepenuh kepercayaan dan sokongan padu kepada Yang Amat Berhormat Presiden untuk memimpin kita mencapai kemenangan besar dalam pilihanraya nanti.

"Kami orang Umno bersumpah untuk bekerja dengan gigih, tersusun dan teratur, berjihad dan berinfaq di jalan Allah bagi memastikan kemenangan Umno dan Barisan Nasional dalam Pilihanraya Umum ke-13.

"Kami orang Umno berikrar untuk memberikan sokongan padu dan tidak berbelah bahagi kepada calon-calon yang bakal dipilih oleh pucuk pimpinan parti untuk bertanding dalam pilihanraya nanti."

Ikrar beliau itu disambut dan dibaca oleh semua perwakilan di dalam dewan. -mstar 3/12/2011

--------------------------

UMNOOO...MENGATA DULANG PAKU SERPIH. MENGATA PAS RUPA NYA UMNO YANG LEBIH2

Anonymous said...

BETULLAH KATA EZAM MAT NOOR, ROSLAN KASSIM, ZAHID MAT ARIP, LOKMAN ADAM, GHANI HARUN , ZUL KULIM, HASAN AQIDAH DAN GOBALAKHRISNAN DULU ZAMAN REFORMASI BAHAWA TUN M INI SEBENARNYA MAHANYANYUK!!!...MANTAN MAMAK BENDAHARA MUDAH LUPA!!!

Tak perlu bai'ah, kata Tun Mahathir

SHAH ALAM - Tun Dr Mahathir Mohamad mempertikaikan langkah Pas yang mahu mewajibkan calonnya, yang akan bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-13, mengambil sumpah bai'ah atas alasan ia seolah-olah menunjukkan ahli-ahlinya tunduk kepada pemimpin mereka.

Anonymous said...

anon 10:03 - tolonglah nasihatkan nik ziz tuuuu.... cukuplah jd MB, dah lamaaa daaah, dulu kutuk mahathir, skrg kena lubang hidung sndiri. tak ada calon lain ke di klantan tu yg layak ganti nik ziz?

Anonymous said...

BETULLAH KATA EZAM MAT NOOR, ROSLAN KASSIM, ZAHID MAT ARIP, LOKMAN ADAM, GHANI HARUN , ZUL KULIM, HASAN AQIDAH DAN GOBALAKHRISNAN DULU ZAMAN REFORMASI BAHAWA TUN M INI SEBENARNYA MAHANYANYUK!!!...MANTAN MAMAK BENDAHARA MUDAH LUPA!!!

Tak perlu bai'ah, kata Tun Mahathir

SHAH ALAM - Tun Dr Mahathir Mohamad mempertikaikan langkah Pas yang mahu mewajibkan calonnya, yang akan bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-13, mengambil sumpah bai'ah atas alasan ia seolah-olah menunjukkan ahli-ahlinya tunduk kepada pemimpin mereka.

Anonymous said...

Masalah PAS adalah tiada pemimpin berkredibiliti. Kalau ada yg sederhana pun bolih tahan, tapi pemimpian PAS amat rendah tahap kepimpinan apatah lagi pengetahuan, skill (kebolihan) dan moral. Parti ini tidak buat apa2 untuk naikan taraf kepimpinan mereka. Sia2 saje...

Anonymous said...

Wihuwihu hahahaha yeeehaaa...mereka ditaja bro....hahahaha duit ada masyukk....huhuhuhu bloger pro amno hehehehe masa ni la nak buat duit pun.....hahahahaha bisnes beb....rmh mau bayar...hahahaha kereta mau bayar...hahahaha..mcm2 mau bayar hahahaha...undi lu org punya suka hahahahaha

Anonymous said...

Perdagangan dengan Israel dan menuduh orang lain adalah Munafik – Nik Aziz

Murshidul Am PAS Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat mengulangi pendirian parti itu tidak mengiktiraf Israel sebagai negara yang sah, berikutan mesyuarat dengan Ketua Umum PKR Dato’ Seri Anwar Ibrahim untuk menjelaskan kenyataan kontroversi itu melakukan sokongan untuk keselamatan Israel.


"Tanpa mengira perbezaan kita dengan orang lain, PAS tegas pada pendirian (tidak mengiktiraf Israel)," katanya dalam satu kenyataan pendek pada laman Facebook beliau.


Menteri Besar Kelantan menyelar kepura-puraan mereka yang sentiasa membakar kontroversi untuk menuduh orang lain sebagai pro-Zionis, apabila mereka sendiri telah mengesahkan hubungan perdagangan dengan rejim Israel dengan membenarkan kapal-kapal Israel berlabuh di pelabuhan negara.


Mengarahkan serangan ke atas pemimpin UMNO yang telah menuduh Anwar menyokong Israel, Nik Aziz berkata:


"Mereka adalah sama seperti ayam jantan yang “Berkokok berderai-derai, ekor penuh dengan tahi mereka sendiri," kata Nik Aziz.

Anonymous said...

Apa lu citer Pak Hadi wooi...??

Anonymous said...

10:14, 10:17 - UMNO baiah? ikrar taat setia kau kata baiah? ini prof bodoh tahap mana ni? Org pas memang bodoh.spm gred 3 pun lantik jd timb presiden parti, tak ke bodoh namanya.

akan jd rekod baru, PM m'sia spm gred 3, pernah kena tangkap khalwat dgn bini org dlm bilik hotel di negeri Islam serambi Mekah. (sebenarnya serambi siam)

Anonymous said...

HADI BAWANG LEBAI MALANG!!!

Anonymous said...

Kalau sumbangan kerajaan dianggap rasuah. Pemberian subsidi oleh kerajaan juga rasuahlah? sebab kerajaan yang beri. Kerajaan dah berjanji hendak beri, janji mesti ditunaikan. Tidak seperti PR, berjanji macam-macam tetapi tak tunai pun. Yang nampak temolok YB dari PR semakin besar. Itu baru di negeri, kalau dapat putrajaya maka makin besarlah temoloknya.

Anonymous said...

10:21 - bila kena kawan sndiri yg backing Israel, mcm2 alasan yg dicari utk cover...mcmlah org tak tau perangai makhluk PAS, masa psukan kriket Israel dtg m'sia dulu, si Mahfuz snggup masuk penjara krana protes...hahahahaha... sendiri berak sendiri makan kaaa?

eXception said...

Yang PR buat tu bukan rasuah... Tapi RASUOH... Ha ha ha ha ha ha ha!! Troll lol lol lol lol lol lol!!

Benarkah Dua Kapal Dagang ZIM Milik Israel?

Anonymous said...

Anon 10.03PM
Dalam blog penyokong PR tu baik sangat ke? Terlalu banyak fitnah, kenapa tak tegor. Dalam akhbar Harakah pun banyak fitnah. Siapa yang bertanggongjawab tu?.
Anon 10.14PM
Bai'ah dalam perhimpunan UMNO adalah untuk parti dan kebaikan bukan sampai talak tiga.

Anonymous said...

N.ajis ada lah Najis!!!

MAMPOSKAN PAS PIS PUS DI PRU13!!!!

Anonymous said...

Teruk-teruk Tun M pun ada juga jasa kepada negara. Hj. Hadi pula bawa satu fatwa yang kalau betul fatwa itu maknanya PAS sekarang pun dah serupa UMNO. Lagi teruk PAS pasal kawan dengan kafir harbi pulak tu. Dayus pulak tu.. Wahai orang PAS, dalam Islam kalau seorang dan bebarapa orang buat silap kena sokong juga kah demi nak kuasa atau kena tegur dan perbetulkan. Atau dalam Islam kena perbetulkan pihak yang bukan sehaluan saja manakala yang sehaluan atau sekutu buat salah atau pembohong terang-terang pun dibolehkan. Qnon 10.03 - balasan di mahsyar juga lebih teruk bagi orang yang ada ilmu akhirat tetapi lebih cinta/kemaruk kuasa dunia. Tanggungjawab memimpin tidak seberapa cakap saja lebih. Janganlah Taksub kepartian membutakan mata kepada kebenaran. Tidak semestinya UMNO betul semua dan juga tak semestinya PAS benar semua.

Anonymous said...

hj. hadi kata dah tak nak brtanding... hahaha (wakil rakyat dr N. Trg yg paling lama - rekod baru), harap2 betullah sbb 8 billion penduduk dunia tertunggu2 mat sabu jd Pres. Pas...hahahaha...

eXception said...

Kelakarlah Anon February 22, 2012 10:14 PM...

Masa bila pulak ikrar UMNO tu dikira bai'ah? Itu ikrar taat setia...

Bai'ah ialah perjanjian bersumpah jika keluar dari PAS, maka akan ditimpa bencana... isteri diceraikan...

Dalam ikrar UMNO xde lak sebut jika tak taat pada parti kena ceraikan isteri...

Troll lol lol lol lol lol lol lol!!

Benarkah Dua Kapal Dagang ZIM Milik Israel?

Tino Gomo said...

si najib nih boleh mengimamkan org sembahyang ker? kalu tak, beliau adalah calon terbaik menjadi pemimpin negara!

pasal itu skg byk kes2 moral berlaku! pas tu, salahkan org lain pulak! big mama betui lah!

Anonymous said...

Itulah politik malaysia, ada yg guna agama utk kpentingan politik, ada yg guna sandiwara, ada yg guna perkauman, ada yg guna simpati.....semuanya utk kpentingan sendiri je....ingat tukar krajaan motor tk pyh repair selalu rupanya lg teruk, lg byk lubang, hari hari terjun dn tukar tayar selalu, patut rzab negeri byk rupanya hampeh ape pun tak di buat nye, kembam duit utk tunjuk rezab saja, tukar balik ke lama lah!

Anonymous said...

Anon 10.21PM
Hari ini Nik Aziz bercakap begini, besok bercakap bunyi macam lain pula. Yang berkokok tu sebenarnya perceramah-penceramah PASlah. Cakap berdegar-degar tetapi hamPAS. Nik Aziz kata haram tetapi tahu kerjasama Anwar dengan Israil, kenapa tak putuskan sahaja hubungan dan keluar dari PR. Ini masih bersekongkol. Sebab dapat juga habuan kan. Sama bersubahatlah tu. Cakap tak serupa bikin lah ini 0rang.

Pengundi Baharu said...

HADI AWANG PUN DAH NYANYOK SAMA DENGAN NIK AZIZ KE?

jo said...

PAS sebenarnya talk ada bakat di dalam organisasinya...Lmah...tidak berkeyakinan...tidak mempercayai...tidak demokratik...Bukan perjuangkan islam...

Anonymous said...

sedih...penyokong PAS tak faham apa itu taat setia dan berbai,ah..

Penyokong dan ahli UMNO hanya berikrar taat setia...itu biasa.

kalau berbai,ah macam PAS buat , kalau langgar dpat celaka dunia akhirat atau ada yg jatuh talak tiga dgn bini...ini ajaran sesat..

Anonymous said...

aduhaiiii

ramai nya pencacai penyapu pr yg melawat dan mengomen kat sini,dah habis 'tanah' ke nak berdebat..
kalau dah dasar penyapu..komen pun jenis sampah..,penyapu,penyapu..

shuu..shuuu..pegi main jejauh haa..
setakat komen tahap longkang hanya layak dok blog set-set milo suam

bung Nuaq cakap lain..kao org ni memang buta perut lahh

Anonymous said...

((si najib nih boleh mengimamkan org sembahyang ker? kalu tak, beliau adalah calon terbaik menjadi pemimpin negara!))


------------------------------

Aminah wadud pun biasa jadi imam juga.

Anonymous said...

Yang penting...Mat Sabu kata "Anwar Aljuburi"...

Anonymous said...

WOW!!! BESTNYE JANJI PR. PILIHANRAYA NANTI NAK UNDI PR LAH..... JOM KAWAN SEMUA UNDI PR.

Anonymous said...

Mariii..mari kita tengok....sapa yang kena !!!

Anonymous said...

beza negara berkebajikan PAS ialah
rakyat memberi/buat kebajikan kepada pemimpin pemerintah...manakala negara berkebajikan lebih 50 tahun BN memerintah ialah
pemerintah membuat/beri kebajikan kepada rakyatnya!!!

dikata 'rasuah' oleh PAS..BN tunai janji...PAS pula rasuah yg tak tertunai

Anonymous said...

Boleh dikatakan setiap hari rakyat termasuk pemimpin pembangkang serta suku sakatnya makan subsidi adakah itu rasuah pilihan raya, subsidi ni dah lama dah kerajaan sediakan,jika nk disenaraikan alahai byknya..tapi kenapa setiap pemberian kerajaan pada rakyat pembangkang kata rasuah pilihanraya dan yg anehnya kaum kerabat dia pun belasah juga..kalau semua kerajaan beri adalah rasuah jgn ambil..pergi kedai beli gula beli pada harga sebenar,gas memasak pun beli pada harga asal jgn beli harga yg disubsidi kerajaan pendek kata semua barangan beli harga tanpa subsidi ini baru dikatakan pembangkang sejati,kerajaan beri brim jgn ambil..rasuah tu tak baik..inilah sikap pembangkang yg singkat akal ibarat yg cerdik tak boleh nak tumpang yg bodoh tak boleh nak diajar yg dia nampak hanya kuasa nak rampas putra jaya..

Otak geliga said...

Rakyat Malaysia dah TAK PERCAYA apa yg pemimpin2 PAS ckp dah.....rasuah ke apa ke, yg penting KEBAJIKAN rakyat Mas UMNO/BN dah lama tunaikan.

Insya-Allah "RASUAH" ni akan berlanjutan pd PRU13 malah mungkin selepas PRU13 menyaksikan "RASUAH" UMNO/BN akan meliputi Kelantan yg selama ini diabaikan kebajikannya oleh kerajaan PAS

PAS apa ada???....ayaq liur basi je....reforBASI!!!!....reforBASI!!!!...reforBASI!!!!.....hahahaha

bye...bye...PAS, PKR & biaDAPigs!!!

Harakahx said...

Memang begitu.. kalau pas buat tk berdosa.. kalau parti lain buat berdosa..

Otak geliga said...

aku tgh tunggu FATWA merapu N.Aziz....hehehe

ntah apa pulak nak dikarang org tua tu utk PRU13 nnt.....x sabao rasanya.....berdebar2 je nih....hahahaha

Otak geliga said...

ntah apa la nak diagungkan sgt FATWA Hj Hadi & N.A ni.....akupun x faham....sudah JELAS merapu masih ramai yg ikuuuuut jd pak turut

mcm mana "mereka" berfikir???.....apa yg ada dlm JUMJUMATON mereka????....berisikah atau......hehehehehe

Anonymous said...

PAS bukanlah parti memperjuangkan islam..kalau ya tolong tunjukan disini apa jasanya pada orang islam kat negara ni..aku kata ISLAM ITU BUKAN PAS sebab jika orang pas keluar dari parti PAS adakah orang itu akan terkeluar dari islam...dan dalam alquran tak ada sebut pun tentang parti pas ni..dan lagi satu mursyidul am pas tu kalau betul memperjuangkan islam dia tak kan kata kelahiran nabi muhammad serupa dengan kelahiran mamat2 kat kampung ...dan sambutan maulud tu adalah pekerjaan yg tak sudah..sebab aku benci betul kalau ada orang hina nabi muhammad dan samakan nabi dengan manusia biasa ulama jenis apa lah pemimpin PAS ni yg herannya rakyat masih tak buka mata..masih didalam tidur terutama yg mengaku dirinya ISLAM..tinggalkanlah ulama parti ni yg menghuru harakan islam kat malaysia ni..sebab mereka manusia biasa juga yg tak bersifat MAKSOM yakni terhindar dari dosa

Anonymous said...

ITU LAH ULAMA ISLAM AKHIR ZAMAN. KENCING SANA KENCING SINI. BUNGKUS LAH PAS PRU 13.

Otak geliga said...

sejak PRU-12 apa sahaja yg kerajaan UMNO/BN beri adalah RASUAH....HARAM.....tapiiiii ramai pulak penganut parti Islam terlebih ni amik.....x faham aku

yg menghulur tgn mengambil RASUAH kerajaan UMNO/BN x rasa apa2 ke???.....cuba guna OTAK ttu utk berfikir HATI tu utk menilai mana yg BENAR, mana yg SALAH

pemimpin PAS kata HARAM,penganut bertakbirrrrr mengiyakan, TETAPIII kendian pemimpin kata AMBIL SAHAJA apa yg kerajaan UMNO/BN beri tapiii undi bg "mereka".....penganut sekali lg tanpa menggunakan OTAK yg terdapat dlm JUMJUMATON mereka bertakbirrrrr keriangan

kamu semua x rasa diDAYUSkan kah???
cuba fikir guna akal yg diberi oleh Allah.....nilai sendiri....bukan suruh pemimpin kamu yg nilai & kamu sibuk bertakbirrr tanpa mahu menggunakan OTAK yg telah diberi Allah bersamanya AKAL supaya berfikir....jgn la bawa JUMJUMATON yg kosong ke hulu...ke hilir....bwk OTAK & AKALnya bersama

Otak geliga said...

manusia di dalam gambar artikel bro GAP ni bertanggungjawab menyebabkan keHANCURan perpaduan UMMAH, rumahtangga, persaudraan, kekeluargaan dgn AMANAT MENGARUT lagi bertentangan dgn Islam

contohnya, anda boleh baca di sini:
http://kamabakar.blogspot.com/2012/02/amanat-yang-mengkhianati.html

pengakuan dr seorang HAMBA ALLAH yg mana keluarganya terlibat secara langsung dgn peristiwa amanat "manusia" itu

sungguh keji cara permainan politik PAS yg menghina agama Islam sedemikian rupa

Anonymous said...



BETUL LA............

PAS = PARTI AJARAN SESAT
PAS = PARTI AJARAN SESAT
PAS = PARTI AJARAN SESAT
PAS = PARTI AJARAN SESAT
PAS = PARTI AJARAN SESAT
PAS = PARTI AJARAN SESAT
PAS = PARTI AJARAN SESAT

TAPI KALAU .......

PIS = PARTI ISLAM SEMALAYSIA?

HA HA HE HE ......KELAKAR. LAGI SESAT!

Otak geliga said...

mungkin ramai yg perasan.....sebahagian amanat/fatwa/pandangan yg keluar dr SEGELINTIR pemimpin PAS merupakan DISASTER bagi Umat Islam di Malaysia....DULU, KINI & mungkin SELAMANYA

diharapkan selepas PRU-13 ini, suara2 sumbang pemecah belah umat Islam di Malaysia dpt direndahkan martabatnya sehingga serendah2nya....jgn biarkan "mereka" bermaharajalela lagi.....CUKUPLAHHHHH

Anonymous said...

Muktamad..!!!!

Muktamad..!!!!

Muktamad..!!!!

Klu penCaCai penToTok PenJiLat PR dtg bLog GAP ni stkat nak SPIN prkara yg sudh TERANG LAGI JELAS BAIK X USAH..!!!

Sory to say, KAMI RAKYAT YG PRO KERAJAAN TAK BODOH, TAK BUTA, TAK PEKAK, TAK BEBAL MCM KORG PENJILAT2 PR..!!!!

DAN LAGI KAMI RALYAT PRO KERAJAAN TAK GUNAKAN AGAMA UTK TIPU ORG LAIN, TAK MELIWAT CAM PEMIMPIN PR, TAK BANTAI ISTERI KAWAN & TAK RASIS CAM DAP...

Tp sekiranya kami ada salah kami akui kelemahan kami sbg manusia biasa..BUKAN CAM KORANG YG EGO TINGGI BERLAGAK MAKSUM SPT TAK PERNAH SALAH DAN TAK AKUI SILAP SERTA TAK BOLEH DITEGUR...

InsyaAllah, masa akan tiba..korg akan dpt AIB dan bakal tenggelam PRU13 nti...ALLAHUAKBAR!!!!!!!!!!!!!

Otak geliga said...

utk pemimpin2 PAS & pentaksub2 mereka PINTU TAUBAT sentiasa TERBUKA bg mereka yg mencari kebenaran Islam sebenar......jgn berhenti berusaha k....sama2 kita muhasabah diri

jom pangkah UMNO/BN PRU-13 ni....tinggalkanlah PAS, PKR & biaDAPigs tu......x ke mananya mereka boleh bawa kita semua....sebelum keadaan Mas bertambah parah mari kita HANCURKAN PAS, PKR & biaDAPigs.....hehehe

Otak geliga said...

kepada penganut TEGAR PAS, kau semua fikirlah......PAS sekarang menuju ke arah kebaikan ATAU keburukan

aku ckp dr perspektif PERJUANGAN ISLAMnya....bukan PERJUANGAN POLITIKnya

sedangkan Ustaz Fathul bari yg berlatarbelakangkan PAS juga sudah berpaling dr PAS, bukankah ini sebagai PETUNJUK ada sesuatu yg tak kena dgn PAS?????......& ini bukan hanya terpakai utk Ust Fathul Bari sahaja, malah ramai lagi......fikirlah kenapa mereka berpaling dr PAS......jgn nak kata UMNO beli pulak.....buang ayat keramat UMNO BELI tu k......hehehe

Anonymous said...

BAPAK parasit dalam PAS

ANWAR EJEN ISRAEL said...

Hahahaha..

Sekarang, hari ini, tahun 2012..

Nik aziz la sebenarnya MAHANYANYUK!
nak jadi mb hingga ke lubang kubur,

Jawatan dunia tu nik azizi oi...

Lagi satu,

Sah, nik aziz ni munafik. Mungkir janji.
Dulu kan main berjanji akan berundur jika tun m berundur..

Alih alih???

Kawe nok bertande lagi. Hok ni ahli pah yg pakso.

Wakakakakakakaka

Anonymous said...

OTAK DAH TARUH DLM SERBAN, BUKAN DLM KEPALA LAGI, SEBAB TU BERFIKIR PUN BERCELARU.

APA UMNO/BN BUAT SEMUA RASUAH, APA YG PAS/PR JANJI TAPI TAK PERNAH TUNAIKAN ADALAH KEBAJIKAN.

ITULAH NAMANYA KEBAJIKAN ALA-ga-PAS.

Anonymous said...

Harap2 dlm PRU13 nanti rakyat taklah pilih pemimpin2 mcm ni meneraju negara, hancur Malaysia.

Org lain buat apa pun semua salah, dia yg tak buat apa2 pun utk rakyat, hanya janji kosong dan palsu, semua betul ...

Anonymous said...

dlm Islam, memang kena patuh kepada pemimpin selagi pemimpin membawa kepada jalan kebaikan. Bai'ah kpd pemimpin UMNO mungkin masih ok lagi sebb banyak kebaikan yg dibawa. Tapi aku hairan knaper org sanggup berbai'ah dgn pemimpin yg sanggup jadi lembu kpd kafir(menentang Islam). pelik lah. memang bahalol tahap gaban lah pengikut2 pembangkang bodoh ni.

Anonymous said...

kata si Tino Gomo;

"si najib nih boleh mengimamkan org sembahyang ker? kalu tak, beliau adalah calon terbaik menjadi pemimpin negara!

pasal itu skg byk kes2 moral berlaku! pas tu, salahkan org lain pulak! big mama betui lah"

wahai Tino Gomo,
engko tau tak sebab aper? SEBAB, ULAMA YG ADA ILMU AGAMA, KERJENYA DOK MENCACI, MENGHINA DAN BERPOLITIK BUKAN NAK BERDAKWAH.PEMIMPIN KAKI MAKSIAT PUN NAK DISOKONG, DIPELUK. SO BUDAK2 TAK HERAN TENGOK ORG PAKAI KOPIAH, BERJUBAH BERSERBAN.

lu pikir sendiri.

Anonymous said...

REKOD DIKELANTAN,SELANGOR, KEDAH,PULAU PINANG DAN TERENGGANU MASA PAS PERINTAH.
DISQUALIFIED(TAK LAYAK)
JANJI PUN BANYAK KENCING,
PERINTAH MACAM PAIRLUCK.
TOLAK PR MASUK DALAM KOLAM INDAH WATER.

PR = PaiRluck...

Anonymous said...

Anon 12.08am...

Aku setuju & spendapat dgn saudara...
Memang pun, diorg PR ni just dtg menempek kt blog2 yg pro krjaan ni utk sebarkan DAKYAH KARUT MARUT MEREKA...

Lg satu..tipikal puak2 penjilat Pakatan Rabak nie menulis adalh dgn cara copy paste citer2 yg diorg amik dr gua mana ntah..hahaha...

Tu laa diorg..taraf diorg hanyalh dgn tulisan copy paste jekk..punyalh PEMALAS !! Agaknya klu tulis KOMEN SNDIRI mesti lg SIAL @ TULISAN SAMPAH...

Konon2 nak sebarkn tulisan yg diorg CEDOK DR BLOG2 PUAK DIA..pastu prasan yg citer2 yg kuar tu citer yg BENAR LAGI BRSANDARKAN BUKTI!!! Alih2, kena tipu jekk dgn blogger2 sesat diorg..

Woiii pencacai pentotok penjilat hamPAS PGayR & biaDAPigs.!! Malu laa woiiiiii...

anti bohmau said...

GAP,

hj hadi BARU BERJANJI...bukannya bagi lagi!! keh keh keh...

Anonymous said...

http://dinturtle.blogspot.com/2012/02/bila-diri-diludah-orang-pas-tidak.html

http://kamabakar.blogspot.com/2012/02/amanat-yang-mengkhianati.html

Anonymous said...

UMNO bai'ah utk benda baik, Islam bkn hak PAS.. bodoh le anjing PR sekor posting atas tu..

PAS bai'ah ikut Arab Jahiliyyah..
laknat dunia akhirat? beraninye bai'ah gila mcm tu just taat bodoh utk parti SESAT lagi LAKNAT PAS!

PAS Laknatullah..
moga Allah hancur lumatkan PAS dgn perpecahan dan runtuhkan keangkuhan puak2 mereka ini!

Anonymous said...

Pas Laknatullah!
Matikanlah PAS PRU 13 nnt!
Hancurkanlah Pakatan Rakyat-Pakatan Ahzab KAFIR!

Anonymous said...

Sahih nyanyuk puak pas ni pantang bukak topik ade je menyelit merapu bukan2, wey apa program yg Pas ade? 20 tahun perintah Kelantan yg kayanya pemimpin! rakyat masih takuk tu jugak.

Rakyat mintak perkara asas pun tak boleh buat. 20 tahun guna alasan yg sama je. Yg paling pelik korang takde ke ikhtiar lain selain kerajaan pusat? kalau rakyat nak ambik bantuan BR1M dari kerajaan pusat bukan main pemimpinnya melenting, tapi kerajaan pas takpe pulak?

Dey apa yg korang buat ni.. sudah2 la menipu dan fitnah jgn nak persoalan kan apa jasa Umno tapi fikirkan apa jasa Pas pada rakyat. Eleh ciput je, 20 tahun di Kelantan masjid pun mampu buat sebijik je itupun rekabentuk dah rupa TOKONG!!! Selain tu patung buddha ditokong siam, guano lagu tu Pok Nik weh... nyanyuk doh

Anonymous said...

Takyah nak layan Pencacai2 PAKATAN RABAK tu. Buang masa korang jer!!

Sebenarnya Pencacai2 PAKATAN RABAK ni lah yang dah bersumpah Bai'ah. Otak bahlol tahap Kronik. Dorang ni dah di kasi makan taik.

Kerajaan buat apa pon dorang akan membangkang tapi Pemimpin Pakatan Rabak dorang syiok membedal pelacur mengangkang.

Walau mcm manapon sejarah dah membuktikan....

Tun M is the best!!

BN is the most Capable!!!

PAS PIS PUS MAMPOS!!!

PKR = PARTI KONGKEK RAKYAT!!

DAP = CINA KOMINIS BANGSAT!!

SETERUSNYA KORANG TOLONG SAMBONG.......

Anonymous said...

MUKA-MUKA PEMIMPIN PEMBANGKANG BILA BERCAKAP PAKAI PUKI BUKAN PAKAI MULUT, BERCAKAP PAKAI PUKI MERAPU TAK TENTU FAKTA. BERCAKAP PAKAI MULUT BERPANDU OTAK YG WARAS FIKIR DULU SEBELUM CAKAP.

MUKA-MUKA PEMBANGKANG NAK PIMPIN NEGARA?...MAKIN PUNAH BOLIHLAH...

Anonymous said...

Bila MB ganu cakap sesat, marah nak saman.

Anonymous said...

amalan berbai'ah dalam PAS seolah-olah cubaan parti ini mengongkong pemikiran penyokongnya dengan tidak membenarkan menerima pendapat-pendapat yang berlainan daripada parti tersebut.

Anonymous said...

sesorang muslim hanya perlu tunduk kepada Allah S.W.T dan Nabi Muhamad itu pesuruh Allah.

PAS - Parti Ajaran Sesat

praha2 said...

eden nak cakap yang hadi ini tak tau apo yang dio cakap. atau pun dio mudah lupo apo yang dio cakap. semuo oran pas cam tu baik hadi,siajis,mat serabu,mr bean dan llg. samo jo lupo apo yang dio dah cakap tapi tak ingat.
pru 13 akan hapus kan pas dan parti kuncing rakyat.

Karl said...

GAP,

hadi ni keluar amanat suruh jihad lawan UMNO dulu tu, dia ada turun asah parang hayun parang nak berjihad? Dia ada baring atas jalanraya? Takkkk... dia suruh balaci2 dia yang buat. Sebijik macam puak2 syiah. "imam"2 syiah suruh pukul2 badan sampai berdarah2 untuk cuci dosa, ada "imam"2 yang pegi pukul2 badan nak cuci dosa? Takkk... balaci2 dia je yang jadi bangang.

Ingat Memali, ingat Tabung Memali. Ingat Tabung Memali... ingat sapa lagi beb? Heh.. Sedap Mah!

Servant of God said...

Anon February 22, 2012 10:03 PM,

Kamu julang penyekutu Allah SWT tak takut ke?

Kamu julang penyokong pemurtad tak takut ke?

Kamu julang orang kata Allah tuh samseng tak takut ke?

Anonymous said...

ULAMAK ANJING YANG IKUT TUAN NYA DAP DAN PKR.

Anonymous said...

http://melikapakjangak.blogspot.com/
Tolong baca artikel yang ditulis oleh penulis ini.

CIFUT said...

Anon 10:14 PM... cuma bezanya tiada ikrar CELAKA-MENCELAKAI spt penganut2 PAS lakukan.

CIFUT said...

Anon 10:21 PM:
Baca dan teliti pandangan Uzt. Zaharuddin Abd Rahman ttg hubungan perniagaan dgn yahudi:

----------------------------------
Perlu diingat, selagi tiada edaran khusus, specifik dan rasmi oleh syarikat terbabit yang menyatakan mereka menyokong dan membantu serangan atas nama syarikat, selagi itu hukum asal iaitu harus berurusniaga dengan syarikat itu akan tetap terpakai.

Sekadar salah seorang pemegang saham bertindak sendirian membantu pembinaan kuil, atau membantu serangan oleh Yahudi juga belum cukup kuat untuk mengubah hukum harus tadi kepada haram. Ini kerana ia adalah tindakan peribadi salah seorang pemegang saham sahaja dan bukannya polisi sebuah syarikat itu.

Perlu difahami hukum asal harus berurusniaga dan membeli dari bukan Islam dan Yahudi adalah termasuk dalam bab yakin, ia tidak akan tergugat hanya dengan khabar-khabar angin penglibatan mereka dalam aktiviti serangan ke atas Islam. Keyakinan asal tadi hanya akan berubah bila dua sebab yang disebut di atas muncul. Wallahu'alam.
----------------------------------
http://zaharuddin.net/pelaburan-&-perniagaan/572-hukum-mcdonald-kfc-maxis-a-syarikat-yahudi.html

Anonymous said...

to anon 10:03

memang pahit untuk menyatakan kebenaran. tapi kena akui. sebelum ko kata kat blog GAP ko baca la blog pencacai pembangkang. haramkahdaily tu. mulia sangat ke?
dosa pahala Allah yang tentukan. kalau ko perasan ko tu ahli syurga sesangat jangan jengah blog ni.tak sape jemput ko.

Anonymous said...

bagi tau kat hadi, sebelum jaga kebajikan rakyat malaysia, jaga dulu kebajikan kakitangan Harakah. Gaji dah berapa tahun tak naik?...elaun berapa lama dah tertunggak. Staf yg meninggal hari tu, macam mana kebajikan isteri dan anak2 dia? haji hadi tak tau ke, sibuk memancing ye?

Anonymous said...

Kepala otak yang karat hang..".....

Tukang Komen said...

RASUAH? Eleh! Dulu sibuk nak cadang Kerajaang Perpaduang takde pulak pikir pasal rasuah. Si muka selambe ni mana reti malu. Nak buat kebajikang konong! Koperasi Kohilal pun tak terurus nak try urus negara plak. Menipu diri sendiri watpe.