Thursday, February 23, 2012

HARAKAHDAILY KALAU NAK MENIPU PUN BERAGAKLAH...

perhatikan wajah ini.. dalam laporan harakahdaily semalam ada menyebut bahawa nama lelaki ini adalah sanggam a/l raju.

harakahdaily mendakwa sanggam a/l raju adalah peneroka felda.

( ingat watak sanggam seorang peneroka yang disiarkan oleh harakahdaily semalam.)

pada 20 november 2011 BAR COUNCIL BUAT DEMO membantah bil perhimpunan aman.

kelihatan kelibat sanggam, si peneroka felda ada dalam demonstrasi BAR COUNCIL.

hebat mangkok pkr ni. 
semalam dia jadi peneroka.
 bulan november 2011 dia jadi lawyer.
dalam kes liwat anwar, dia jadi bodyguard.
berdasarkan maklumat bloger medan info, mamat ni pernah jadi penjaga sekolah.

mana satu yang betul ni ?! 

109 comments:

Anonymous said...

Aku dah kata Keling Ular Kepala Dua tak boleh di percaya langsong!!!

ANWAR EJEN ISRAEL said...

hahahaha.

ini le spesis sesumpah..
anak murid anwar ibrahim ni.. best student dia ni..

teringat la cerita labu labi.

"baru jadik haji dan pindah ke robin??"

harakah dan fitnah tak dapat dipisahkan.

Andai dipisah harakah dan fitnah...musnahlah ilham..hilang pedoman..

Anonymous said...

HARAMJADAHDAILY BAPAK ULAR KEPALA DUA!!

MUSIBAT AGONG!!!

Anonymous said...

Anwar Al-Juburi DATOK ULAR KEPALA DUA!!

Anonymous said...

Pepatah tamil ada menyatakan kalau jumpa keling dan ular, bunuh keling tu dulu..

tapi kat sini..

kalau jumpa spesis anwar ibrahim, keling dan ular..bunuh spesis anwar la dulu..

Anonymous said...

PAS PIS PUS MAMPOS MOYANG ULAR KEPALA DUA!!!

ANWAR EJEN ISRAEL said...

SERAKAHDAILY??

ooo....patut la....

apa nak heran...


Mmg dari dulu, kini dan selamanya memfitnah je kejenya.

Aku stop baca harakah ni masa muka depan dia tempel tajuk "Mahligai Mahathir"

masa tu mati mati aku ingat tu rumah mahathir..

rupa-rupanya kompleks pentadbiran persekutuan..

hari ni..diorang pun tgh berangan nak masuk situ..

huh...putar belit, fitnah tak ingat..

Servant of God said...

Hahahahaha

Pegh.. harakah memang sesuai hanya untuk PAS laaa...

Sapa lagi nak percaya apa yang tertulis di dalamnya....

Aduh laa.. penat gelak.

Anonymous said...

Bro!!

Yang baik kita biarkan ULAR, KELING DAN ANWAR bunuh sesama sendiri. Kita rilek one corner perhatikan jer.

Anonymous said...

Cakap tak guna tembak tak kena.

Pastikan Melayu bersatu dan tanam hidop2 PAKATAN RABAK!! Takyah di Sembayangkan pada PRU13 nanti.

anti bohmau said...

GAP,

pas/haramkah perlu lebih jujur, amanah & fathonah dlm mengeluarkan berita mrk krn yg membaca akhbar mrk merupakan ahli2 jaminan syurga pas belaka! jika haramkah sentiasa menipu, bgmn nak pastikan jaminan ke syurga berkekalan krn penipuan, fitnah & pembohongan merupakan dosa besar yg menghapuskan pahala yg dikumpul selama ni?

*err...ahli felda ni adaka kalangan bukan melayu/bumiputera? ambo tak rajin lg nampok bangso lain dlm felda!!??

Anonymous said...

peneroka felda? hahahahahaha..

Anonymous said...

tu tokit zaman moden semalam jd peneroka ari2 je lawyer pas2 jd bodyguard nama nya tokit keling pariah haram jadah laknat musibat

Anonymous said...

Wihuwihu hahaha yeehaaa...oh oh katak nape pangil ujan....hahaha ular nk mkn akuu...hehehehe oh pakcik oh makcik nape jadi gitu hahahaha ada ular sawa pendek nk telan aku hahahahahaha.....mana pejuang hamas ni....ohohooh rindu hatikuu tidakk terkiraaa terkenangg org yg jauhh ewaahh hahahaha yeeehaaa....

Anonymous said...

dah nama pon keling... kalau tak memutar belit tak cukup ori tahap kelingnya.... poddaaa chitt

HARAMJADAH.daily

Anonymous said...

BANGSA YANG PALING SUKA MENGATUR TIPU DAYA DI TENGAH MASYARAKAT Allah berfirman : (QS. Al-Baqarah:76)

"Dan bila mereka berjumpa dengan orang-orang beriman, mereka berkata, "Kami beriman". Dan bila sebagian mereka bertemu dengan sesamanya mereka berkata, "Apakah kamu ceritakan kepada mereka apa yang Allah bukakan kepadamu untuk mereka jadikan alasan melawan kamu di harapan Tuhanmu? Tidakkah kamu berpikir?"

Tipu daya ini mainan puak2 pendukung Yahudi....

Ada mata lihat, ada telinga dengar..

Tepuk dada Tanya Iman

Anonymous said...

HARAKAH HARAMJADAHDAILY...

HARAMKAH?.. YA HARAM...

HARAMKAN HARAKAHDAILY

KAH KAH KAH

Anonymous said...

Inilah bukit pengaruh Yahudi telah wujud didalam kelompok pendukung Yahudi dinegara kita ... setiap perbuatan menyerupi perbuatan dan tektik Yahudi...tujuannya hanya satu menjatuhkan Islam di negara kita...

Anonymous said...

anon 3.26 dh kene sawan babi! ahak..ahak! harakah daily peneraju pembohongan!

Anonymous said...

sape orang gila yang meroyan kat sini tu? alaaa si anon 3.26pm tu la..

Anonymous said...

Perhatikanlah tingkahlaku dan percakapan puak2 pendukong Yahudi...semuanya telah dijelaskan di dalam Al Quran....

Anonymous said...

KAH KAH KAH

PENCACAI PAKATAN KANTOI MENIPU. JADI PENEROKA, JADI LAWYER, JADI JAGA SEKOLAH..FOR SURE ADA RAMAI LAGI YANG SUKA MENYAMAR CAM MAMAT KELING NIH!

Anonymous said...

Sebenarnya ramai disekiling kita yang amat susah dan tertekan sekarang ini. Mereka yang susah dan tertekan ini tak ada masa nak fikir isu Israel ke, isu JATI ke, isu Hudud ke, isu Pilihanraya ke. Mereka fikir macamana nak cari duit nak beri makan anak isteri, gaji tak cukup, bil api dan elektrik nak bayar, rumah pula 3 bulan tak bayar dapat surat notis lelong dari bank, duit bantuan RM500 BR1M yang heboh dalam media belum dapat, ada pula yang tak layak dapat walaupun gaji bawah RM3,000

Baru-baru ni kenalan saya yang tinggal di kawasan taman perumahan kos rendah di Senawang mendapat notis dari bank rumahnya akan dilelong kerana tunggakan 6 bulan berjumlah hampir RM2,000. Kalau RM10, RM20 bolehlah kita tolong, RM2,000 payah juga. Bulan lepas pula rumah dia, TNB potong bekalan elektrik, juga kes tunggakan bil elektrik. Bulan ni kes rumah nak kena lelong pula.

-----------------------------------

Bila banyak rumah kena lelong oleh institusi kewangan, itu menunjukkan ekonomi negara ditahap yg cermelang..Cermelang dalam erti kata gagal membayar pinjaman bank sebab kos hidup yg semakin tinggi.

sistem ekonomi yahudi,perbankan kalahkan yahudi...

inilah m'sia...

spekulator hartanah mcm yahudi.....

Anonymous said...

hahaha kantoi tak ingat...bravo la gap....dia ni pelaon tamil ke? boleh membawakan pelbagai watak...kalah anvar yibrahim!!!

Anonymous said...

Soalan: Sebahagian kumpulan moden mengikat bai’at kepada pemimpin-pemimpin mereka yang mereka pilih untuk diri mereka dan mereka berkeyakinan wajibnya dengar dan taat kepada mereka (pemimpin-pemimpin jamaat) sedangkan mereka ini berada di bawah kekuasaan pemimpin-pemimpin yang sah yang dibai’at oleh umum kaum muslimin.

Adakah perbuatan ini harus? Yakni adakah boleh di atas tengkuk seseorang itu mempunyai lebih daripada satu bai’at dan sejauh manakah kesahihan bai’at ini?

Jawapan Samahah al-Syeikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz –rahimahullah- :

Bai’at ini adalah BATIL dan TIDAK BOLEH melakukannya; kerana ia akan membawa kepada perpecahan kesatuan, fitnah (kekecohan) yang banyak, dan pemberontakan ke atas pemerintah secara tidak syar’ie. Telah sahih bahawa Nabi s.a.w bersabda:

أوصيكم بتقوى الله والسمع والطاعة وإن تأمر عليكم عبد ، فإنه من يعش منكم
فسيرى اختلافا كثيرا ، فعليكم بسنتي وسنة الخلفاء الراشدين من بعدي ،
تمسكوا بها وعضوا عليها بالنواجذ ، وإياكم ومحدثات الأمور فإن كل محدثة
بدعة ، وكل بدعة ضلالة

Maksudnya: “Aku berpesan kepada kamu supaya bertakwa kepada Allah serta dengar dan taat walaupun kamu diperintah oleh seorang hamba, kerana sesungguhnya barangsiapa yang hidup antara kamu dia akan melihat perselisihan yang banyak, maka wajib atas kamu berpegang dengan sunnah ku dan sunnah para Khalifah al-Rasyidin selepasku, berpegang teguhlah dengannya dan gigit dengan geraham kamu serta hati-hati olehmu akan perkara baharu kerana setipa perkara yang diadakan (-dalam agama-pent-) itu adalah bidaah dan setiap bidaah itu sesat”. [al-Tarmizi, Ibn Majah, dan Ahmad].

Serta sahih juga baginda bersabda:

على المرء السمع والطاعة فيما أحب وكره ، ما لم يؤمر بمعصية الله ، فإن
أمر بمعصية الله فلا سمع ولا طاعة

Maksudnya: “wajib atas seorang muslim itu mendengar dan taat dalam perkara yang dia suka dan benci selama mana dia tidak diperintah melakukan maksiat kepada Allah, jika dia diperintah melakukan maksiat kepada Allah maka tidak wajib dengar dan taat”. [Muslim].

Dan baginda s.a.w bersabda:

إنما الطاعة في المعروف

Maksudnya: “Sesungguhnya ketaatan itu hanya dalam perkara makruf”.
[al-Bukhari dan Muslim].

Dan baginda s.a.w bersabda:

من رأى من أمره شيئا من معصية الله فليكره ما يأتي من معصية الله ولا
ينزعن يدا من طاعة

Maksudnya: “Barangsiapa yang melihat pemerintahnya melakukan sesuatu maksiat kepada Allah maka hendaklah dia membenci apa yang dia lakukan daripada maksiat kepada Allah itu namun jangan pula dia mencabut tangan daripada ketaatan (bai’at)”. [Muslim].

Hadis-hadis dalam perkara ini sangat banyak semuanya menunjukkan wajib taat kepada para pemerintah dalam perkara makruf serta tidak boleh memberontak kepada mereka melainkan mereka melakukan kekufuran yang jelas yang ada pada pemberontak bukti daripada Allah.

Tidak diragukan lagi bahawa wujudnya bai’at kepada sebahagian manusia akan membawa kepada perpecahan dan pemberontakan kepada pemerintah maka WAJIB MENINGGALKANNYA, dan HARAM MELAKUKANNYA, kemudian wajib atas mereka yang melihat pemerintahnya melakukan kufur yang jelas untuk MENASIHATINYA sehingga dia (pemerintah) meninggalkan perbuatan itu, dan tidak boleh memberontak kepadanya jika pemberontakkan itu membawa keburukan yang lebih banyak kerana mungkar tidak dihilangkan dengan perkara yang lebih mungkar, seperti yang dinyatakan oleh para Ulama seperti Syeikhul Islam Ibn Taimiah dan al’Allamah Ibn al-Qayyim –rahmatullahi ‘alaihima-. Wallahu waliyyut Taufiq.


[Sumber: Majmuk Fatawa Ibn Baz, jil 28, m.s 250-253].

Anonymous said...

Yg sawan babi, gila, meroyan aje dah yg masih dlm PR. Yg celik hatinya semua dah ca alif but....cabut.

Anonymous said...

Wihuwihu hahaha yeehaaa...ramai org gila judi hahahaha akhirnye merosak diri merosak diri haha jaha...ramai org jadi angau haha ha selalu risau haha ha akibat undi haha ha....1 rngit.. 2 rngit...tigaaaaa riiingitt hahaha ewahh yeeehaaa..

Anonymous said...

Dasar orang goblok kata jawa.

ANWAR EJEN ISRAEL said...

anon 3.41pm,

satu lagi cubaan utk menghalalkan sokongan anwar terhadap ISRAEL.

Kalau tak suka dgn Malaysia ni..syoohh..boleh cuba dok negara lain.

Tu..australia negara maju paling dekat.. syoohh..

Kat sana terima gaji, semua kena tax. Tak kisah la sikit ke byk.

Cuba la belajar bersyukur.. nak cari saaaaalah aje kejenya...

A PhD student from a muslim country told me after he read about the stupid anti-BN rallies , "wait till they go to my country, then only they will appreciate what this country has"

Anonymous said...

Kita penyokong PAS Harakah adalah paling suci dan benar,membacanya saja ulamak kami kata dapat pahala dan syurga.

Ia membongkar segala mungkar UMNO,Masa akan tiba Malaysia akan menjadi negara ISLAM.

Pada waktu itu semua menteri adalah Alim ULamak.

TAKBIR 3 kali.

Anonymous said...

SEMUA YANG KERJA KAT HARAKAH ADA LAH ORANG-ORANG BERIMAN.MUSTAHIL MEREKA AKAN BUAT FITNAH,ULAMAK KAMI BERITAHU DAN SEMUA MEREKA PAKAI SERBAN TAK PUN KETAYAP LEBAI.

INI LAH ISLAM..MEREKA SEMUA BERWAKTAKKAN LEMAH LEMBUT DAN MERENDAH DIRI.

TAKBIR 3 KALI

Anonymous said...

WIWWWUHUWUWUWUHAHAHAHA YEEEHAAAA..

JADI GILA DAH PENCACAI PAKATAN MENYAMAR BANGLA KAT SINI? APASAL JADI GILA? ANUGERAH TUHAN TAK BAGI IC PALSU KE? CITA2 MENGUNDI TAK KESAMPAIAN KE? PATUTLA GILA..

TU LAAAA..HANG FIKIR SENANG KE NAK DAPAT IC MALAYSIA? ANUGERAH TUHAN PUN TAK MAMPU NAK TOLONG BEBEH..

WAKAKAKAKAKA WIWIWWUWUWHAHAHAHAHA YEEEEHAAAAAA...

Anonymous said...

Anon 4.04 & 4.14,

Hehhehe..lawak la wei...

Anonymous said...

Anon 4.04pm & 4.14pm,

I AGREE TO DISAGREE WITH YOUR COMMENT!!!

HAHAHAHAHAHAHAHA

Anonymous said...

Teringat aku kat Suhari yang bole Mati hidup semula

Pentas berlainan tapi jalan cite lebih kurang je

Producer dia tak lain dan tak bukan

Pengerak taktik Yahudi di Malaysia

Siapa lagi kalau bukan The Jubokk depan belakang @ Cinadoll

Anonymous said...

JAHAT MEREKA ''DOSA JADI HALAL'' KERANA POLITIK

SYURGA JADI HARAM (BAIAH) Demi POLITIK

DAH TUHAN BAGI KUASA..

PADA GERAKAN 'ISLAM'

JADI PENJENAYAH GERAKAN ISLAM PULAK
(kalimah islam)

ujian berat Allah agaknya pada PAS 'JIKA KAU DIBERI KUASA''

BAYANGKAN PUTAR BELIT BERITA JIKA MEREKA BERKUASA.. YG HIDUP BOLEH MATI

YG MATI BANGUN BALIK BUAT DEMO PETANG PULAK..

Anonymous said...

mangkok beberapa ahli kpf tu yang p bwk ke mahkamah buat pe...aku ahli kpf jugak bengang betul dengan mangkok2 tu...majoriti ahli kpf hendak masuk bursa saham... harap PM dapat tolong selesaikan masalah ni...kami nak durian runtuh yang dijanjikan...

Anonymous said...

Persamaan penipu ni dengan Al Juburi ialah mereka ni macam sesumpah .... lu mau gua jadi apa pun bole

Ciri2 manusia Munafik. No wonder sokong Yahudi

Anonymous said...

hahaha kantoi

Apa Nak Jadi Harakah ni .... baik jadikan je Pejabat Harakah depan Hospital Tawakal tu Rumah Mayat lagi ada faedahnya....

Penipu Punya Paper

Anonymous said...

sume die boleh sarung..kopiah je x pakai lagi..

Anonymous said...

betul ke alim ulama yang jadi menteri??? kalau betul alhamdulillah...tapi masalahnya PAS sekarang pun pemimpin tertinggi hanya 30% je ulama tak mcm dulu...negeri Selangor pun PAS tak mampu menjadikan ulama menteri besar...

Anonymous said...

Bila aku terpandang nama Keling ni, teringat aku dengan kes Arsenik Al-Juburi 14 tahun lalu. Nama Maniam ni ade kaitan dengan air kencing Al-Juburi yg kena arsenik ke?? Memang kaki kencing pun.....

http://konspirasi.8m.com/anwarsubra.htm

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

BANGSA YANG PALING KERAS KEPALA MENOLAK KEBENARAN ILAHI
Allah berfirman : (QS. Al-Baqarah:74)

"Kemudian, sesudah itu hatimu menjadi keras sebagaimana batu atau lebih keras. Padahal sungguh di antara batu-batu itu ada yang terbelah, lalu keluar air daripadanya, dan di antaranya ada yang jatuh menggelinding karena takut kepada Allah. Dan Allah sekali-kali tidak lengah dari apa yang kamu kerjakan."

Inilah ciri puak2 yang menyokong Yahudi....membohong je kerjanya...

Anonymous said...

Eh, tu pelanduk 7 serupa la GAP. 3 orang yg punyai muka mirip dan jumpa, tinggal 4 lagi tak di ketemui. Cuma orang yang mirip dalam video China Doll je yang tak jumpa-jumpa lagi.......

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Anom 4:38 PM

Lu buat gua tersenyum Bro ...

Anonymous said...

hahahahhaha..

KANTOI!!!!

tu le..dah darah daging menipu..

ai...esok ada pekerja serakahdaily kena bagi surat tunjuk sbb kerana mengkantoikan keling ni..

heh

Anonymous said...

JoM Debat:

Sapa yang Rebat cinadoll dalam perakam Besi ....

Al JubJub Al Baluni

Anonymous said...

Hari ini jadi peneroka, semalam jadi loyar, kelmarin dulu jadi penjaga sekolah. Wah, agak2nya esok keling ni boleh jadi ape pulak ek??? Boleh ganti sesumpah pulak la.....

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

BANGSA YANG SUKA MEMPERJUALBELIKAN AGAMA/NAMA ALLAH
Allah berfirman : (QS. Al-Baqarah:79)

"Sungguh celakalah orang-orang yang menulis dengan tangan mereka, lalu mereka katakan, "Kitab ini dari Allah", untuk mendapatkan keuntungan yang sedikit. Sungguh celakalah mereka karena tulisan tangan-ta-ngan mereka, dan sungguh celakalah mereka karena usaha mereka“.

Kat Malaysia ni dah ada puak2 yg seperti ini ....

Tepuk dada Tanya Iman

Anonymous said...

Gadai Kalimah Allah....

Sudah Berlaku....

Siapa dalangnya kalau bukan Pendokong Yahudi Al JUBJUB AL BALUNI

Anonymous said...

HAHAHAHA..MMG BEST GAP TERBAIK DARI LADANG!!! Tu baru sorang kantoi ntah2 ada beribu lagi penipu cam ni, Nuarkan dah macam paria padhayapa tak heran la ramai lg yg perangai macam ni dlm PKR hohohohoho.. harap bnyk lg blogger boleh sebarkan hal ini, babi punye Nuar!

Anonymous said...

Hahahaha....langsung tak berani komen orang2 PAS ...hahahah

Anonymous said...

HARAKAh ni sesuai di buat tisu tandas (toilet paper)untuk DAP lap bontot.

Anonymous said...

Malu.......


Malu semalu malunya...... Oooo...


Kerna kekantoian ini....

Hehehe

Anonymous said...

Hehehehe..

Kes kantoi keling ni jadik sesumpah tak nak salahkan UMNO ke????

Inikan feveret korang pasngok oi....??

Kkekekekekeke

Peneroka Felda said...

Allo Incekkk,, tada baik la bikin ini mcm saya punya gambar. Saya juga ada tiga beradik,muka semua serupa.Loyar ada, wakil rakyat ada,saya felda jugak ada.itu harakah cakap betul tada tipu punya. Anwar ibrahim juga ada tau,dia sama saya punya family pun ada baik.

Anonymous said...

Org pakatan rabak mcm ketua mereka (ANUwar) mcm sesumpah, blh tukar macam-macam, kejap jadi melayu, kejap jadi cina, kejap jadi india, kejap jadi israel, kejap jadi mcm-mcmlah.

Anonymous said...

gap..

sama jugak lah dgn mamak yg bawa kuih tahi kat P.pinang tu..kemudian dia menyamar pulak jadi ahli pas dan buat demontrasi kunun nya marah kat anwar..

hahaha..mamak ker keling ..sama jer..

bloger2...

Anonymous said...

Bunga bunga divert isu by anon 5.23, cubaan yg gagal...

Heh

Anonymous said...

Anon 5:23 PM, ape benda yang ko merepek tahap keling ni? Ada bukti ke??...

Anonymous said...

Wei...

Dia mmg ada kembar seiras la wei..kembar 3..

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

anon 5.23 tgh nak divert isu le..

eleh...takde bukti.

Oi la serakahdaily,

Meniiiiiipu je kejenya. Kan dah kantoi....

Anonymous said...

PAS itu maksum!!!!!!!!!

Buat jahat macam mana sekalipon mereka kata mereka dapat pahala.

Mangkuk ayun

Anonymous said...

Wei...

Dia mmg ada kembar seiras la wei..kembar 3..

Kah kah kah kah kah

February 23, 2012 5:31 PM

---------------------------------------

Kembar seiras hantu bonceng China Doll bila nak keluar pulak oooiii..????

Mungkin tarak kembar, sebab pemilik muka hantu bonceng tu hanya ada satu je kat Malaysia ni iaitu Rabai Anvar Ibrahim Al-Juburi.....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Mana anoNGOK 5:23 pm ni??? Ttunjuk la bukti keling 5:23 pm oooiii.....

Anonymous said...

anoNGOK 5:23pm, sila beri bukti dari serakahdaily eh. TEPAT DARI SUMBER FITNAH tu....

Keh keh keh

Anonymous said...

Tahniah utk Sanggam a/l Raju. Seorang warga peneroka felda dan jaga disebuah sekolah akhirnya berjaya menjadi peguam pada usia emas.

Servant of God said...

Peneroka Felda February 23, 2012 5:20 PM,

Hebat betul family kamu yer. Betul 3 orang je yang sama rupa?

Mana tau anwar konon nak betulkan institusi kewangan, ada laa pulak adik engkau jadi banker...

Hehehehe

Anonymous said...

harakahdaily adalah serakahdaily! akhbar pemfitnah no. 1 Malaysia, tak ubah seperti tuan besarnya si anwar sesumpah!

pas tandus modal, takder isu jadi saja create isu! saman jer mamat tu!

Anonymous said...

Sanggam ni la batu api yang buat masalah kat peneroka Felda Sendayan masa dapat pampasan dulu... Orang Felda Sendayan OK, dia yang hasut peneroka supaya jangan terima pampasan kerajaan... cilaka...

Anonymous said...

Haprakah Putar Alam cuba nak gantikan tempat paria...kah kah kah kah

Anonymous said...

Nama betul dia Thanggam a/l Rajoo. Antara penjilat buntut Nuar bagi kaum India.

Anonymous said...

Ingat PAS, ingat Mat Sabu...
Ingat Mat Sabu, ingat "Anwar Aljuburi"..

Anonymous said...

Nama sanggam? ahahahhah...byk sgt tgk filem hindustan nih...taruk ler nama putumalai ker rajoosamy ker baru la nak terpecaya skit...serakah..serakah...

Anonymous said...

kahkahkah... boleh masuk raja lawak laa dorang ni... hahaha... btl laa ngko no bro, kasi bogel sama dorang...

best regrads
tigerimau

Zam Senawang said...

Walau apa pun nama dia, kalau sungguh pun peneroka felda sendayan, bukan ke tanah felda tu dah diambil dan ddimajukan sebagai sendayan city, setiap peneroka dapat kalau x silap rm 400,000.00, tanah 0.8 hektar dan rumah bungalow kat sendayan city. jangan lupa mereka juga telah mendapat bayaran 10% ddari MHS iaitu ssebanyak RM 100,000.00 hingga RM 120,000.00.
Jadi apahal pulak dia nak menyibuk tanya jaminan kerajaan, dah x ada tanah yang hendak ditakutkan hilang terjual. Nilah Hero Tamil PR buat lawak aje.

Anonymous said...

MEMANG SIAL LAH DIA ORANG NI BRO... INILAH KEPIMPINAN ISLAM KEPALA BUTOH DIA ORANG!

PUKIMAK PUNYA PAS!

HARAMJADAH...!

GERAM BETUL AKU!!!

BUTOH NIK AJIS LAH MACAM NI... SPIRITUAL LEADER APE KE BENDE NYA! SIAL SIAL SIAL... DOUBLE CELAKO CELAKO CELAKO!

NI AKIBAT BENARKAN DIRI KAWAN DENGAN SYAITAN, DAH JADI BAPAK SYAITAN DAH. TAK LAMA LAGI MAMPOS, SEBAB KENA RASUK SYAITAN GAK!@

HEE GERAM BETUL AKU NIH!

ahsan ahsan said...

Sungguh tidak disangka, pada awalnya kami menyangka blogger-blogger pembangkang hanya mereka cerita kononnya logo Jalur Tiga (JATI) iaitu NGO yang baru ditubuhkan oleh Dr.Hassan Ali (foto) itu mirip logo "Syaitan". '

Namun, sungguh menggemparkan, apabila ia ternyata benar belaka dan sudah tidak menjadi rahsia lagi. Malah, logo JATI jelas menyerupai logo "Syaitan" seperti yang terdapat pada blog Art Backwash atas tajuk Satan's Logo. Apa yang dapat dilihat, jelas sekali logo JATI 100% menyerupai logo terbabit. Mahu dikatakan logo itu meniru logo JATI, mungkin tidak masuk dek akal.

Ini kerana, logo yang dipaparkan di blog terbabit sudah bermula pada 7 Mei 2008. Makanya, Hasan Ali yang telah meniru logo berkenaan. Soalnya, kenapa perlu tiru logo "Syaitan", sedangkan JATI dikatakan mahu perjuangkan Islam, Melayu dan Raja (IMR). Jika inilah keadaannya, maka sia-sia saja Hasan Ali menubuhkan NGO seperti itu. Walau pun beliau mendakwa JATI tiada agenda tersembunyi, namun kita khuathir Hasan Ali "dijelmakan" untuk memesongkan akidah dan pemahaman Islam sebenar kepada Umat Islam di negara ini.

Justeru, rakyat Malaysia terutamanya yang beragama Islam digesa berhati-hati dengan taktik licik Hasan Ali ini. Ia cukup berbahaya dan boleh memesongkan akidah jika inilah NGO yang mahu dibangga-banggakan sangat oleh beliau selama ini. Nampaknya, agenda Hasan Ali sudah mula terbongkar walau pun baru saja melancarkan JATI. Jika inilah senarionya, maka sahlah selama ini dialah "Perasit dalam PAS".

Maka itu, tidak syak lagi tindakan PAS memecat Hasan Ali dilihat satu langkah wajar sebelum dia terus merosakkan parti tersebut dari dalam. Dengan pendedahan panas ini, eloklah Hasan Ali berfikir sejenak dan menginsafi atas apa yang telah beliau lakukan sekarang ini. Jangan dek kerana mengejar "keuntungan duniawi" dia terlupa siapakah dirinya yang sebenar. Kembalilah ke jalan kebenaran, jalan-jalan orang yang telah mendapat rahmatNya.

Anonymous said...

BN dan PR kantoi menipu....betapa kotornya politik yg dimainkan kedua2 antara kerajaan dan pembangkang...sudahnya rakyat mls nak daftar jd pengundi.


http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2012/02/harakahdaily-kalau-nak-menipu-pun.html

pastu korang tgk pulak yg ni...

http://addin77.blogspot.com/2012/02/kantoi-rupa-rupanya-peserta-demo-ni.html


kasih awan

Anonymous said...

ekekekeke.....kantoiiiii bebb...

kalo dah keling paria tu paria la jugakkk....

silap h/bulan lu kene hempok muka baru tauu....

ANWAR EJEN ISRAEL said...

Aiya...ahsan,

Logo punya celita pun lu mau kecoh meh?

Mana lu tau itu logo syaiton yg punya? Ooo...lu ada kawan sama itu syaitan ma...

Lagi satu ar..itu logo pkr ada sama logo yahudi. Tapi wa malas mau kecoh la..

Itu talak kena mengena dgn wa.

Tapi itu isu murtad, isu plyralisma agama...wavtatak mau liam ooo..

Itu anwar musti mau kasi hantam oo...

Anonymous said...

kasih awan...

Aku kesian melihat engkau ditipu hidup2 oleh golongan PR yang BODOH SOMBONG tu. Mereka hanya mengambil sumber dari KLPos, cuba anda cari pula artikel sumber dari BERNAMA pula, baru anda akan jumpa orang yang anda kata "penyamar PAS" tu betul ke tak....

Kalau agak2 tak boleh mencari artikel yang betul, cuma bagitau dalam komen ni yang anda sebenarnya memang terima bulat-bulat sahaja apa golongan BODOH SOMBONG tu siarkan..... nanti saya akan tolong terangkan perkara sebenarnya. OK???

Kah kah kah kah kah.... ikut kata golongan PR BANGANG memang kita pun jadi BANGANG la jugak.

Anonymous said...

hahahahaha... surat khabar syorga masuk neraka sebab menipu....

rupanya betullah watak hero tamil kejap ada di gunung, kejap ada di ladang tebu, kejap mandi di sungai, kejap jadi inspektor, kejap jadi lawyer, kejap jadi penyanyi... dan watak tu dah ada brganding dengan hero tua..
cukup ngam lah...
hahahahahhahahahhahhahahhahah...

Anonymous said...

anon2 semua.

cuba kau org baca kat nih!!

mengata dulang paku serpih..mengata pr...umno lagi lebih2 ..sungguh memalukan..menjerit2 ..memaki2mencaci..tak sedar penyokong umno sendiri yg berugama islam..terang2 menipu!!!..

------------------------------

PAS Permatang Pauh gesa PAS keluar Pakatan?.. TV3 pulak Kantoi!! Bukan Ahli PAS dikatakan Ahli PAS..

TV3 suku dalam siaran malam semalam kununnya memberitahu bahawa kepimpinan PAS Permatang Pauh mendesak supaya parti mereka keluar dari Pakatan Rakyat disebabkan kenyataan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang kununnya menyokong rejim Israel.





Berita penuh disertakan di bawah.



Manusia yang dalam gambar pertama dan gambar kedua sebenarnya adalah Mohamed Ghani Abdul Jiman, seorang ahli Umno-APCO yang menyamar alim kunun menjadi ahli PAS siang tadi di Masjid Shaik Eusof, Jalan Air Itam, Keramat, Pulau Pinang selepas solat Jumaat.


Dia juga sebenarnya adalah orang yang sama membawa hadiah coli dan seluar dalam corak harimau ke pejabat Guan Eng (lihat gambar di bawah yang bercermin mata tersisip di atas songkoknya).

Bukti lanjut berkenaan Mohamed Ghani ada di bawah sebagai perbandingan.



Ternyata Umno-APCO dan TV3 suku sanggup menipu seluruh rakyat Malaysia kerana terdesaknya mereka mempertahankan kuasa sanggup melaga-lagakan PAS dan PKR dalam soal Israel-Palestin walaupun Anwar sudah membuat kenyataan rasminya semalam - JALAN PULANG

Mohamed Ghani Abd Jiman (kanan sekali) membawa
empat kek berbentuk tahi kepada Ketua Menteri
Pulau Pinang, Lim Guan Eng pada 8 Disember tahun lalu


SELAIN memainkan "politik lucah" dan "politik selak kain", Umno kini mula memainkan "politik taik" pula. Budaya politik menjijikkan akan terus dimainkan untuk mendapatkan sokongan rakyat.



Tindakan kali ini benar-benar di luar tahap kewarasan manusia apabila mereka menghina kakitangan kerajaan yang dipilih oleh rakyat dengan hadiah "tahi manusia".



Deligasi Umno Pulau Pinang tengah hari tadi menyerahkan empat hadiah seakan ‘tahi manusia’ yang dibungkus seperti kek kepada kakitangan kerajaan di Komtar, George Town, yang menempatkan Kompleks Pentadbiran Kerajaan Negeri.



Kakitangan kerajaan yang menerima hadiah "tahi manusia" itu dilihat terkedu dengan tindakan "luar batas" dilakukan oleh Deligasi Umno Pulau Pinang itu.

deligasi Umno Pulau Pinang Mohamed Ghani Abd Jiman berkata: "Orang lain tak boleh bagi hadiah ‘tahi manusia’, hadiah ini memang mempunyai nilai sentimental dia kerana dia buat Pulau ini macam ‘pulau tahi".



“Empat (‘tahi manusia’) ini DAP yang taja. Sesiapapun tak perlu tahu dan biar polis siasat. Kalau nak tahu, Guan Eng kena buat laporan polis,” sindir beliau sambil menghina kakitangan kerajaan yang setia berkhidmat dengan kerajaan negeri



Tindakan itu dilihat akan meningkatkan lagi kebencian kakitangan awam kepada Umno yang sebelum ini mengamalkan "politik lucah" dan kini "politik najis" pula - Milo Suam



Berita dari KLPos.com


ALANGKAH BUSUK NYA HATI UMNO TERHADAP PR..
INI KAH AJARAN ISLAM..
MAMAK ENGKAU ISLAM KAN??

GAP & ANON2 PENGKOMEN..CERMIN DIRI DULU SEBELUM MENCACI DAN MENGHINA ORANG!!

ADAKAH KAMU SEMUA TERLALU BAIK DI SISI ALLAH.
Tergamak mereka menghina kakitangan kerajaan yang bekerja dengan kerajaan yang dipilih oleh majoriti rakyat di negeri ini.

Anonymous said...

Manusia yang dalam gambar pertama dan gambar kedua sebenarnya adalah Mohamed Ghani Abdul Jiman, seorang ahli Umno-APCO yang menyamar alim kunun menjadi ahli PAS siang tadi di Masjid Shaik Eusof, Jalan Air Itam, Keramat, Pulau Pinang selepas solat Jumaat.


Dia juga sebenarnya adalah orang yang sama membawa hadiah coli dan seluar dalam corak harimau ke pejabat Guan Eng (lihat gambar di bawah yang bercermin mata tersisip di atas songkoknya).

Bukti lanjut berkenaan Mohamed Ghani ada di bawah sebagai perbandingan.



Ternyata Umno-APCO dan TV3 suku sanggup menipu seluruh rakyat Malaysia kerana terdesaknya mereka mempertahankan kuasa sanggup melaga-lagakan PAS dan PKR dalam soal Israel-Palestin walaupun Anwar sudah membuat kenyataan rasminya semalam - JALAN PULANG

Mohamed Ghani Abd Jiman (kanan sekali) membawa
empat kek berbentuk tahi kepada Ketua Menteri
Pulau Pinang, Lim Guan Eng pada 8 Disember tahun lalu


SELAIN memainkan "politik lucah" dan "politik selak kain", Umno kini mula memainkan "politik taik" pula. Budaya politik menjijikkan akan terus dimainkan untuk mendapatkan sokongan rakyat.

------------------------------

UMNO MENIPU LAGI!!!

Anonymous said...

February 23, 2012 10:20 PM... taik tu untuk pemimpin yang cakap macam taik. Bukannya untuk kakitangan kerajaan Penang, jauh sekali untuk menghina mereka....

Anonymous said...

GAP & KENGAKAWAN SEWAKTU DGN KAU..

JANGAN TERLALU SERONOK MENGHINA ORANG!!

PUAK UMNO LEBIH TERUK LAGI!!

TAK MALU KER MENCACI PR TETAPI SEBALIK NYA UMNO LEBIH DULU MENIPU!!


SILA BACA BLOG ANAK SUNGAI DERHAKA.

KAMI SEMUA LEBIH PERCAYA BLOG2 PR

Anonymous said...

Apa yang berlaku sebenarnya..... ini dari KLPos:

KUALA LUMPUR - Satu perhimpunan mendesak Ketua Pembangkang Dato Seri Anwar Ibrahim menarik balik sokongan terhadap Yahudi di hadapan Masjid Masjid Shaik Eusof Jalan Air Itam,Keramat. Perhimpunan anjuran Sekumpulan Jentera PAS Pulau Pinang dan Persatuan Anak Jati Melayu Islam (PAJIM) itu telah dihadiri kira kira 25 orang.

Mereka berhimpun untuk menyuarakan dan membangkang secara berhemah tentang kenyataan Anwar Ibrahim yang mengiktiraf dan menyokong Israel.Sebagai umat islam,ini sama sekali tidak boleh diterima.

Menurut mereka yang berhimpun,Anwar Ibrahim seolah olah telah membuka pekung di dadanya sendiri dengan mencemarkan nama baik agama islam di mata dunia.Sewaktu perhimpunan ini berlangsung,mereka juga turut mengulas sekiranya BN kalah pada PRU-13 ini,Pihak Israel akan turut menjajah Malaysia.

------------------------------------

Daripada sumber KLPos ni mereka menganggap bahawa Mohamed Ghani Abd Jiman telah menyamar sebagai ahli hamPAS.....

Anonymous said...

MOHAMAD GHANI ABDUL JIMAN..AHLI UMNO ADALAH ORG YG MENYAMAR KONON AHLI PAS DAN ADALAH ORANG YG SAMA BAWAK KEK TAHI( ORG UMNO SUKA KOT MKN)..

TUH DIA!!!MENIPU LAH TU

Anonymous said...

Buat pembangang2 yang terima bulat2 apa blogger2 taik di sebelah katakan, cuba rujuk pula berita dari BERNAMA:

Ketua Pemuda Pas Cawangan Permatang Pauh, Mohammad Hafiz Nordin yang berang dengan pendirian ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menyokong Israel, menggesa kepimpinan Pas supaya menamatkan hubungan dengan pakatan pembangkang.

Mohammad Hafiz, yang juga bekas Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Jumaat menyertai berpuluh-puluh anggota Dewan Pemuda Pas negeri mengadakan demonstrasi dengan memegang poster tertulis "Anwar Pengkhianat", "Singkir Anwar", "Anwar Sokong Penceroboh" dan "Anwar Agen Israel".

Demonstrasi itu, yang berlangsung selama 30 minit selepas solat Jumaat di hadapan Masjid Sheikh Eusoff di Jalan Datuk Keramat di sini, TURUT DISERTAI ANGGOTA BEBERAPA NGO seperti Persatuan Al-Ehsan Islamiyah Malaysia, Persatuan Anak Jati Melayu Islam Negeri (PAJIM) dan Perkasa.

Anwar sebelum ini dipetik oleh akhbar antarabangsa Wall Street Journal sebagai berkata bahawa beliau menyokong sebarang usaha melindungi keselamatan Israel.

Mohammad Hafiz berkata sudah tiba masanya Pas keluar daripada pakatan pembangkang dan tidak terpengaruh dengan percaturan politik Anwar.-BERNAMA

---------------------------------

Dimana yang dikatakan "MENYAMAR"??? wartawan dari KLPos mungkin tak dapat penerangan yang sebenarnya, berita dari BERNAMA lebih lengkap. maknanya perhimpunan demonstasi itu disertai juga oleh beberapa NGO-NGO, dan Mohamed Ghani Abd Jiman adalah mewakili NGO Pertubuhan Suara Anak-Anak Malaysia.

Buat pencacai2 PR, tolong tunjukkan kebodohan anda di sini. Noktah....

Anonymous said...

SUDAH2 LAH UMNO!!!

DARI DULU KINI DAN SELAMA NYA..
TAK HABIS MENIPU RAKYAT...MEMFITNAH ANWAR

RAKYAT DAH TAHU HATI PERUT UMNO..

Anonymous said...

Pencacai PR BODOH dan BANGANG....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Kalau dah buta mata dan hati tak payah buat komen bodoh kat sini wahai pencacai BODOH dari PR....

Kah kah kah kah kah...

Anonymous said...

hahahahaha... blogger penyokong karung kunyit kantoi....

Anonymous said...

CUKUP LAH!!

MALAS DAH NAK LAYAN PUAK2 PEMFITNAH TEGAR NI!!

AKU NAK LAYAN BLOG BIAQPILA..LAGI BERMENAFAAT DARI BLOG GAP NI YANG TAK CERDIK NIH..

KEKADANG JER AKU MASUK..NAK NASIHATKAN KAU ORG DAH TAK JALAN LAGI...JUMUD SANGAT..

Tukang Komen said...

Mamat tamil ni jelmaan sifat amalan munafik Anwar yg dilain tempat bercakap lain. So jelmaan ini sering bertukar 'jabatan' bila perlu. Dalam soal akhbar haramjadah aku rasa dah tak dapat nak diselamatkan lagi. Pembohongan dan fitnah dah jadi budaya wajib. Ahli Pas pun dah pedap nak baca. Perkara tak perlu bohong pun dia spin bagai nak rak. Jualan harian camtu jugak. Membazirkan kertas je. Nak kitar semulapun kedai taknak beli.

Anonymous said...

CUKUP LAH!!

MALAS DAH NAK LAYAN PUAK2 PEMFITNAH TEGAR NI!!

AKU NAK LAYAN BLOG BIAQPILA..LAGI BERMENAFAAT DARI BLOG GAP NI YANG TAK CERDIK NIH..

KEKADANG JER AKU MASUK..NAK NASIHATKAN KAU ORG DAH TAK JALAN LAGI...JUMUD SANGAT..

February 23, 2012 10:39 PM

-----------------------------------

Bagus pun, jumudkan lagi pemikiran ko yang asyik kene kencing dengan blogger Fuckatan di sana.... kebenaran dah didepan mata pun masih tak nak mengaku. BODOH PUNYE PENCACAI...!!!!

kah kah kah kah kah kah

Tukang Komen said...

Anon 10:39 - Cukuplah

Eloklah ko berambus ke tempat asal kau yg busuk tu. Ko masuk je kt tempat GAP monitor aku keluar aroma semacam je. Kalau tak cukup ilmu didada jangan blog GAP nak ko duga. Blog sini semua original story takde fitnah.

alamak said...

AKU BACA KOMEN DR ATAS SAMPAI BAWAH

KESIMPULAN PENTING DI SINI

ORG YG BERWAJAH HITAM
TU DAH TERKANTULLLLL...

X DAPAT ..ELAKKKK DAAA (malu siut)

org hitam tu mesti kluar esok.. rupa macam saya tp itu saya kaaa??? kah kah kah

Anonymous said...

anon 9.27, saya bukan nya terima bulat2.. saya baca dan amati..mmg jiman tu berada di ke tiga2 tempat mcm yg didakwa kat blor pro pr tu.. sama mcm singgam tu yg ada kat tempat2 yg di digambarkan.. cuma yg singgam tu lg teruk sbb apa kaitan nya dia kat tempat bar counsil..sama gak cara yg di buat suhairi masa demo bersih...saya baca blog2 dr pr dan bn.. bg saya pihak pr lbih teruk spin.. tp dr pihak BN pun kadang spin gak.. sbb tu saya kata politik skng ni mmg sangat kotor...tp apa2 pun kita kena halang anwar dr jd PM sbb dia manusia pling teruk sekali kat msia ni...


kasih awan

Anonymous said...

Orang PR standard baca Haramkah dan Keldaian Daily je. Bila baca Bernama dia jadi pening tak dapat nak bezakan orang PAS dan NGO. Editor KLPos pun bangang. Subjek BM masa SPM bab menjawab kefahaman pun fail. Sebab tu orang PR bakar Utusan, otak diorang tak dapat nak proses berita2 dan kenyataan selain dari Haramkah dan Keldaian.

Orang macam ni nak diharapkan memimpin negara? Baca Utusan pun dah pening camana nk baca WSJ, NYT. Owhh... diorang cuma pandai baca Jerusalem Post je, bahasa Hebrew pun diorang paham.

akuantiPAKATAN.

Anonymous said...

aku dah tak kisah kat ANUwar AL-Juburi (Mat Sabu kata ye)...
tapi aku kesian kat pengikut2 bontot busuk ANUwar AL-Juburi (Mat Sabu yg kata ye)....
depa dok kena kelentong hidup2...
ANUwar Ibrahim harus bertaubat (Karpal Singh yg kata)....bukan harus lagi Singh, WAJIB dah tu...

Servant of God said...

ahsan ahsan February 23, 2012 8:44 PM

Konon kamu nak tunjuk pandai.

Siap kamu bagi nama blog tuh, tarikh, dan macam2 lagilah.

Hebat giler lah kamu ni yer?

Tapi, kenapa kamu hanya berhenti kat situ saja dalam deskripsi blog tu?

Kenapa kamu tidak meneruskan pembentangan isi2 kat bahagian2 bawah tu?

Alah.. tang part "apa yang menjadikan logo tuh logo syaitan".

Kan blogger tu sendiri kata, elemen utamanya ialah nombor anti-Kristus (number of the anti-Christ) iaitu 666.

Ini kepercayaan orang Kristian, wahai bangang. Kau orang Islam ke Kristian? Bagaimana boleh kau terima 666 tuh sebagai lambang syaitan?

So kau nak kata apa? Yang Hasan Ali tuh sebenarnya ejen Kristian pro-syaitan? Haa... kalau itu yang kau mahu kata, maka (i) kau memang bodoh tahap dewa, dan (ii) kau perlu bukti, kalau tidak kau hanyalah penebar fitnah upahan pakatan haram.

Kami tunggu bukti. Kalau tidak, semakin nyata yang PR ni hanyalah penipu. Jangan lupa, blog GAP yang korang perlekehkan ni sudah ada 14 juta viewers.

Anonymous said...

tulaaaa aku kata, depa tu suka ambil sekerat-sekerat. tahu nak menipu je pencacai2 pakatan ni.

lagi pelik, depa percaya pulak apa yang org kristian percaya pasal anti kristus 666 tu..

iman tebal konon..buang je la serban korang tu.

Anonymous said...

Kasih awan...

Bagus kalau anda dah memahami akan kebenaran yang sebenarnya. Walaupun aku mengakui kadangkala UMNO juga banyak kelemahannya, tetapi aku tetap takkan menyokong pihak PR yang terang2 melacurkan Islam, maruah bangsa Melayu dan Raja-raja. Bagi aku, antara busuk dan bangkai, aku rela pilih yang busuk. Kalau dah tahap bangkai kalau kita cakap macam mana pun ia tetap BANGKAI (tentulah bangkai tu pihak PR)....

Kah kah kah kah kah

-anon 9.27-

Anonymous said...

geng2 pencacai PR dh jd bodo tahap guling2 dh tu, xleh nk kuar apa2 fucktua lg dh hahahahahaha...
tu la org dh ckp jgn dok blaja kencing org sngat, la ni lu org tejilat kencing lu org blk la, kesian2 kat cai2 PR nih kehkehkeh...

Anonymous said...

mamat keling tu duduk seremban..

Anonymous said...

satu dpd kelemahan pkr ni yg sya lihat adalah TIPU...kes tipu harakahdaily sebhagian je...nyarislah rakyat akhirnya dah tahu penipuan ni dn rakyat mula bosan perangai pkr yg tak habis tipu, fitnah, belit dan klentong yg nak hancurkan negara!

Anonymous said...

permulaan politik nuar ni mulanya macam baik je...tapi disbbkn moralnya tak dpt dikawal...mulalah merapu dn tonggang langgang...yg kita tak leh terima politik fitnah dn bersekongkol dgn yahudi maka tak da maaf bgimu!