Thursday, February 9, 2012

KRISIS PAS MERUNCING. INI TAHAP KRITIKAL !

hasan ali kata dia nak hapuskan parasit dalam pas.
dah hampir 3 minggu dia buat roadshow.
roadshow pula baru pusingan pertama.
pusingan ke2 akan sentuh bab politik.

dalam keadaan itupun, parasit pas nampaknya makin gelisah dengan move yang hasan ali bawak.

kawasan pertama hasan ali serang dun meru, tempat rani si penggalak IKS pelacoran. crowd ini mencecah 1 ribu.

diikuti dengan shah alam crowdnya 3 ribu. kawasan ini adalah lokaliti parasit nombor satu si kalid gereja.

kemudian diserangnya kawasan parlimen nizar jamaludin. bukit gantang crowdnya mencecah 8 ribu.

diikuti dengan parlimen kota raja. ada 3 parasit tegar di situ. dr mariah,suhaimi dan xavier. crowdnya mencecah 3 ribu.

kemudian hasan ali serang kawasan chua jui meng di bakri. kabarnya crowd mencecah 5 ribu. chua adalah kristus tegar dalam pkr.

diikuti dengan parlimen temerloh, kawasan parasit si tuan ibrahim. crowd cecah 5 ribu.

ampang dalam keadaan hujan lebat pun crowd cecah 2 ribu. 

melihatkan movement ini jelas kedapatan ahli dan penyokong pas bersedia untuk menerima cerita daripada kedua belah pihak.

memahami gerak fikir dan pandangan ahli pas kita bakal mendapati beberapa kemungkinan.

kekecewaan luar biasa ahli pas terhadap perogolan dasar islam dan hudud yang telah dilacurkan oleh pas.

mereka menanti suara penentang yang cuba untuk memperbetulkan keadaan.

hasan ali muncul dan ia setakat ini telah berjaya memporak perandakan minda ahli dan penyokong pas.

kemahuan mereka yang ribuannya sanggup hadir menentang cerita hasan ali sudah menampakkan signal penting.

mereka bersedia untuk mengajar pas.

ada lagi beberapa pandangan dan penilaian aku, namun aku biarkan dahulu buat setakat ini. biar situasi itu berlaku dan aku akan punyai ghairah lagi untuk mengupas gelombang puluhan ribu ahli pas yang telah sedia menolak pas.

39 comments:

kingnek said...

Situasinya begini, dulu pada PRU lepas, ramai ahli UMNO benci kerakusan dan korupsi Pak Lah dan menantunya yang amat melampau, Khairy Jamaluddin. Lantas, walaupun berjuta ahli, BN kalah di 5 negeri kerana sabotaj dan undi protes. Situasi akan berulang, tapi bukan buat UMNO, ahli UMNO telah secara umum, bersatu di bawah kepimpinan Najib Tun Razak (sudah tentu ada ahli masih mahu sabotaj, tapi bukan tahap kritikal). Bagi PAS pula, undi Melayu Islam sudah jauh menjunam akibat serangan bertubi-tubi bloger dan media massa terhadap PAS yang dilihat menjual diri mereka pada DAP dan Anwarisme. Ingat, ini berlaku SEBELUM Hassan Ali dipecat. Ia bertambah buruk setelah Hassan Ali dipecat, tanda-tandanya adalah beribu-ribu yang berkopiah dan berserban datang ke ceramah beliau. Maknanya, undi Melayu Islam berpihak majoriti pada UMNO dan BN, ada tempat mungkin majoriti kecil manakala ada tempat majoriti yang besar. Di Selangor, memang ramai yang anti-UMNO, tetapi jika mereka tak undi UMNO pun, mereka tak akan undi untuk puak parasit dalam PAS, iaitu sabotaj, perkara yang jarang berlaku dalam PAS yang selalunya berdisiplin tinggi. Adakah kembalinya undi Melayu dan India cukup untuk 'balance out' undi Cina yang sudah tentu majoriti ke Pakatan Rakyat? Hanya Allah SWT sahaja yang tahu, tapi sedia maklum, perkara ini sudah berlaku di Sarawak dan kita tahu apa jadi di sana.

Anonymous said...

Sikap terburu buru PAS dan terlalu mengikut telunjuk sekutu mereka akhirnya menikam mereka.

Jika pada PRU 12 lalu rakyat mengundi pembangkang sebagai undi protes, tidak mustahil pengikut PAS akan membuat perkara yang sama walaupun mereka tidak keluar dari parti PAS. Harus diingat Dr. Hasan Ali bercakap pasal akidah dan masa depan agama Islam dan beliau masih belum terikat pada mana mana parti politik.

Setiap parti politik sedar, setiap undi amat penting pada mereka pada PRU 13 nanti, selain pengikut tegar parti, pengundi atas pagar yang akan menentukan kemenangan parti yang bertanding.

Jumlah yang hadir untuk mendengar ceramah Dr. Hasan mungkin tidak seramai mereka yang datang mendengar ceramah ketua parti pembangkang atau PM, tapi berapa ramai yang mengikuti ceramah Dr. Hasan melalui You Tube dan blog?

- Pangundi Atas Pagar -

Anonymous said...

Hasan oh Hasan,
tak mengenang budi,
siapa yg mengajar dan menaikkan engkau dlm politik?
Siapa yg mentarbiahkan kau mengenai Islam?
Tinggi sangat ke Ilmu Islam mu?
Nak bela apa?
apa?
Apa yg kau majukan bangsa Melayu dan Islam di Selangor semasa menjadi Exco Agama Islam?
Kau dah terlupa pada Alim Ulamak PAS yg banyak membimbing mu mengenai Islam.
Ilmu kau secetek air di cawan.
Kau Pengkhianat ....
Menyampah!

who said...

Anon 4:22 AM....

aku memahami maksud hatimu..
baca lah berulang agar difahami

aku dulu sgt cemas melihat umno (najib) yg dimula condong ikut bontot anwar...

walaupun aku sokong najib.,.aku sgt cemas..(bengang)

maksud hati aku diterjemah oleh seorang saja --> ibrahim ali
(walaupun dia tu musuh korang kat Kelantan esplly)

Ibrahim Ali bergerak seiring laungan hati ahli umno..
Syukur Ibrahim Ali dapat menyedarkan Najib..

Syukur..

DAN YG PALING MENGHAIRAN KAN AKU JUGA X SERONOK CARA PAS BERMAIN POLITIK (AKU JUGA X PAS, PAS SEKEJAP)..

''KALU AKU ANWAR AKU TAK SESEKALI MENIZINKAN SESIAPA NAK PAKAI KALIMAH ALLAH WALAU KEHENDAK AKU NAK JADI PM MENGGUNUNG TINGGI..ITU TAKAN MUNGKIN''

SYUKUR SEGALA HASRAT HATI TERMAKBUL..


(Tak paham baca lagi tuan)

Anonymous said...

Crowd Anwar Al-Juburi beri ceramah pada CHINADOLL dalam MAJALAH JEPON mencecah pulohan ribu.

Syabas Anwar Ibrahim kerana berjaya meningkatkan martabat Malaysia di peringkat Antarabangsa dalam BIDANG MAKSIAT yang di lakukan oleh PEMIMPIN MELAYU ISLAM dan di NEGARA ISLAM.

Anonymous said...

aku tak mau undi PAS sebab PAS dah sesat...(Pengundi Atas Pagar yang jatuhkan Pak Bedollah)

Anonymous said...

Anon 4:22am!!

N.ajis, Mat Bauburit, Anwar Pemburit tu tinggi sangat ka Ilmu Islam Mereka?? Mungkin tinggi jugak Ilmu mereka sahingga kitab Islam mereka menggalakkan Rasuah, Memesongkan akidah Islam, Berzinah dan Meliwat.

Tolong faham betul2 erti pembelot. Hasan Ali perjuangkan kebenaran.

Pembelot adalah orang2 PAS/PKR khusus nya yg beragama Islam. Bekerjasama dan berpelukkan dgn orang2 yg bermaksiat dan penghancur Bangsa dan Agama Islam saperti DAP, Eli Kangkang, Hindraf dan lain2 lagi.

yogibear's season said...

utk mengekalkan momentum sokongan rakyat kpd Umno, Shahrizat kena berundur...klu masih berdegil, kacaulah!

klupun dr sudut perundangan beliau tk salah, tp persepsi rakyat...??

Anonymous said...

Syabas kpd Hasan Ali yang telah mengurbankan pangkat, kedudukan, kuasa dan wang ringgit, demi untuk Islam ,Melayu dan Raja2.

Memang orang seperti ini dihina, dikutuk, diperlekehkan oleh org yang mengejar pangkat, kedudukan, kuasa dan wang ringgit.

Anonymous said...

Hassan Ali dapat Phd pun Duit Kerajaan jugak begitu juga Dr. Dr. Phd lain yang dalam PAS atau PKR. Tapi biasalah Orang Melayu mudah pura pura LUPA asal usul. Tak sedar diri, bangsa tak ramai mana di dunia ni. Senang sikit je ekseyn lebih. Pandai cakap sikit je lawan tokeh.

Sibuk bercakap politik tak habis habis. Berdebat sana sini, bangsa sendiri bergelumang dengan masalah sosial yang tak kunjung tiba. Ada PM yang baik baik tak dihargai. Yang jahat macam DAP disanjungi. Orang Melayu Orang Melayu, ramai yang berjanggut sana sini, tudung labuh, jubuh labuh tapi PAS disangka AGAMA. Kalau tak jadi Ahlul Bahlul PAS bukan Islam namanya. Tak rasa Selamat kalau tak dalam Bulatan kotor Nik Aziz...siang malam baca doa. "Allahuma antasSalam.." Tapi hakikatnya lain..hipokrit..

Jasa UMNO pura pura lupa, pura pura tak nampak. Nik Aziz tak buat APA disanjung, Anwar Ibrahim punya video China Doll kata palsu, Saiful, Azizan Abu Bakar, Sukma semua mereka tak percaya. Inilah majority orang Melayu. Kanser sindrom buat buat pura pura lupa dan tak tahu amat merbahaya walaupun pada yang bergelar Dr.

Daripada dengar ceramah melalut melaga lagakan lagi bangsa yang luka lebih baik duduk rumah dengan anak bini belajar mengaji, belajar tafsir sebab orang Melayu pandai tajweed, peka dengan mana idram dan izhar tapi tak hayati ISI kandungan ajaran Islam yang sebenar...WaAllahuALam . Ya Allah selamatkanlah Bangsa dan Tanah airku..

Anonymous said...

Berita terkini di Singapura.

Saorang Anggota Parlimen Pembangkang (Workers Parti) berbangsa Cina dan bukan Islam dan sudah berumah tangga meletak jawatan kerana di tuduh berhubungan sulit dgn wanita lain.

Pemimpin2 Malaysia khusus nya yang Beragama Islam yang bermasaalah maksiat bila nak lakukan begini yakni Perbuatan yang Bertanggung jawap daripada terus menipu, memutar-belit rakyat??

Anonymous said...

Anon 7:27 am!!

Bangsa yang berkopiah puteh, Berjubah, betjanggut tebal dan syok Alim ni lah yang bahaya.

Berhati2 lah rakyat Malaysia oiiiii!!!

Anonymous said...

Perkara kedua penting ialah kenyataan orang paling berpengaruh dalam keluarga pemilik NFCorp iaitu Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat yang juga Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abul Jalil kepada Sin Chew, "Beritahu saya, pemimpin Umno mana yang tidak ada masalah?"

Bab tu, bukan Shahrizat seorang yang kena jawab, rakyat semua. Semua pemimpin Umno kena jawab. Ah, teringat Tun Dr Mahathir Mohamad kata, Umno sudah jadi parti perasuah.

Tak kisah kalau Shahrizat bajet diri dia macam bagus sangat dan tak nak kurang ajar kepada Tan Sri Rafidah Aziz. Tapi, janganlah kurang ajar kepada rakyat. Kalau betul dana yang NFCorp dapat tu tak ada personal guarantee dan tak ada personal collateral, rakyat yang jadi collateral damage.

Itu sangat kurang ajar!!

Anonymous said...

salam GAP

ayat 'memporak peranda kan pemikiran" tu kurang sesuai digunakan

Hassan Ali cuba memberitahu apa yang sebenarnya berlaku semasa menjawat jawatan EXCO dulu.

kebenaran dari H.Ali membuka mata dan minda penyokong atas pagar and PAS and PR supporters. saya rasa ayat ni lebih sesuai. kebenaran tidak pernah merosakkan pemikiran or mengkucarkacirkan keadaan.....apatah lagi ianya berkenaan islam..........

Ikhlas....HMI

Anonymous said...

kingnek

beribu2 yg brkopiah & beserban datang dengar meroyan hasan ni..
hahaha..tipah tertipu...dia org sajer jer dtg nak dengar..masuk telinga kiri kluar telinga kanan..
dia orang pun tahu..merepek meaban hasan ali..dok ulang2 rasa tak puas hat dia..mengutuk pas jer.semakin lama si hasan tu merepek semakin hilang sokongan orangramai kat umno/ bn..

kalau kau nak tahu..tunggu jer pru 13 nanti..

Servant of God said...

Anon February 9, 2012 4:22 AM,

Mana yang lebih penting? Budi atau Islam? Manusia atau Allah SWT?

Pangkat, harta dan ilmu ni semuanya pemberian Allah SWT kepada kita sebagai khalifah di muka bumi ini.

Kalau kita tak guna apa yang kita ada untuk membaikkan apa yang ada di sekeliling kita, apa nilai kita sebagai hamba Allah SWT?

Sedarlah sikit anon. Kamu cakap pasal bimbingan tentang Islam, tapi kamu macam sungguh tak sedar kenapa ajaran Islam ni penting.

Kau kata Hasan Ali khianat PAS. Tapi kamu khianat Allah SWT takpe?

Servant of God said...

Anon February 9, 2012 8:02 AM,

Kalau betul Hasan Ali tiada sambutan, kau diam je laa.

Kalau betul laa apa yang kau katakan tuh, kenapa kau terhegeh2 nak menyampuk kat sini?

Allah Maha Mengetahui. Nanti kebenaran akan keluar juga. Kan penganut Parti Sukan pun selalu sebut2 benda ni.

So biar laa orang nak pi dengar apa Hasan Ali cakap. Kalau masuk kiri keluar kanan, kau apa peduli?

Anonymous said...

YANG BAIK DARI ALLAH.........YANG BURUK DAN SESAT SUDAH PAStI DARI PAS........

Anonymous said...

teruskan sann...

aku perati lagi jauhh jeee...

tapi pada pendapat aku, teruskan usaha murni ini, momentom makin kuat skrg...

bukan senang nak sedarkan manusia2 yg pemikiran yg dah kene liwat dgn anwar dan pas ni...

gunakan bahasa motivasi dan NLP - neuro linguistik utk sampaikan maklumat...

bahasa2 meta yg boleh match dgn kebanyakan cara puak2 pembangkang ni berfikir...

tumpukan pada isu2 utama, anwar liwat, ulamak yg dah hilang kuasa dlm pas dan golongan parasit dlm pas yg makan duit dap....

cukup 3 isu ni gerenti pas dan anwaris tak bleh counter punya...

apa yg mereka ada nak serang balas, dah mmg tu hakikatnya, anwar mmg peliwat dan golongan anwaris ni yg merosakkan pas...

apa nak takut sannn... bubuhh je cukup2..hehehe

oraitt sannn...

SAM said...

SEMALAM 8 FEB. 2012 HASAN ALI CERAMAH DI KANGAR DAN KEHADIRAN 3000 ORANG (AGAK AKU LAH) DAN MUNGKIN LEBIH.

HASAN ALI DAN UZTAZ HASSAN BASRI TIDAK SENTUH SANGAT SOAL POLITIK DAN LEBIH SENTUH TENTANG AKHIDAH ISLAM DAN PENYATUAN UMMAH.

AKU AWAL2 LAGI DAH P TUNGGU DIA DI TAPAK TERSEBUT.

BRAVO 3X

ANTI PENYANGAK said...

utk mengekalkan momentum sokongan rakyat kpd Umno, Shahrizat kena berundur...klu masih berdegil, kacaulah!

klupun dr sudut perundangan beliau tk salah, tp persepsi rakyat...??

-----------------------------------

SAMA LAH MCM TAK MENGAKU MASUK KEDALAM TONG TAIK,TAPI BADAN, PAKAIAN,BEG TANGAN,TUDUNG etc semuanya bau TAIK...!!!

Hingga CAKAP pun,NAFAS bau TAIK...!

Lagi mau pecaya kah...?? SHIT..!!!

ANTI MURTAD,ANTI RASUAH said...

KRISIS PAS KRITIKAL>>>????

HUH,dengor lah cap si-GAP the NERD,tu...!!!

MANA ADA KRITIKAL?? Kalau kritikal dah berBONDONG2 ahli PAS keluar PAS,tapi sampai skrg TAKDE APA2 pun...!!!

Sebenornya,si-HASAN Ali (kaki pukul bini,penjenayah;juga anak cabut lari dari rumah) adalah PARASIT BESOR (BIG PARASITE),next after Ibrahim Ali...!!!

Orang Politik sejati,tak kisah kalau point dia dalam sesuatu isu (in this case MURTAD),lambat ditangani dgn tindakan segera.

Mesti ISTIQAMAH,usaha kita..

Hasan Ali cannot FIT in PAS,so bagus lah dia PASS ON...cari avenue lain untuk isu dia.Kalo usahanya diterima ALLAH SWT,bagus lah...banyak PAHALA dia. Tapi skrg, Hasan Ali sudah banyak MENGUMPUL DOSA atas sebab2 politik!

dan UMNOgok beria2 MENANGGUK diair yg KERUH...!!!

Sorry lah,PRU 13,PAKATAN tetap MENANG...Tunggu dan Teruk saja le..

Servant of God said...

Anon February 9, 2012 11:18 AM,

Aku ingat aku nak layan kau, tapi bila aku lihat kau tuduh:

"Sebenornya,si-HASAN Ali (kaki pukul bini,penjenayah;juga anak cabut lari dari rumah) adalah PARASIT BESOR (BIG PARASITE),next after Ibrahim Ali...!!!"

tanpa letak sebarang bukti, aku sedar yang kau sebenarnya hanyalah budak kecik yang cuba berlagak dewasa dengan mengulangi apa yang kau dengar orang lain sebut.

Kau nak percaya apa, suka hati kau budak. Tapi jangan fitnah orang. Kalau Hasan Ali takde kesan kepada PAS, kau patut diam saja dan jangan nak tabur fitnah.

Kau ingat Allah SWT tak boleh kenakan kat hidung kau ke?

X-UMNO MEN said...

PAS TETAP DI-GERUNI olih BNUMNO!!

PAS tetap di-GERUNI tapi di-RESPECT olih DAP....

PAS dah lama bertapak diMalaysia ni sejak 1955...

Tetapi UMNO (yg Ori) dah berkubur tahun 1988 olih Mahathir...(mcm Zaid nk kuburkan parti KITA..??!!).

UMNO skrg UMNO BARU (lahir 1988),
tapi kerana tak mau dilabel UMNO BARU-AH,nak juga puak2 ektrimis UMNO,panggil UMNO jugak..!!Semua ni TIPU TIPU Rakyat aje...tak mau cakap betoi,betoi...asyik nak tipu aje....JADI pada juak2 UMNO,yg lahir dari 1988 hingga skrg lu semua sudah kena TIPAH TERTIPU, TIPU terTIPAH...!!!or

RAKYAT TERTIPU,UMNO MENIPU...!!!

Anonymous said...

jadual penuh hassan ali bulan ni ada tak? tolong kongsi

Anonymous said...

servant of god

mengata dulang paku serpih..
mengata orang..awak lagi lebih..
ckp jgn fitnah orang..
yang kau sesuka hati fitnah anwar tu apa????
nanti aku tahu kau akan jwb ada bukti...
bukti yg semua di reka..hanya orang yg bodoh jer yg percaya..
ckp jer mcm pandai..tapi hampas

Anonymous said...

Hasan akidah bapak segala iblis

Anonymous said...

PAS SURUH ORG ISLAM BERFIKIRAN TERBUKA.HIKHIKHIK.BABI PON BABILAH JANJI UNDI IYA TAK PAS.PAS=PARTI ADAT DAN BERSOSIAL.MASA UMAT ISLAM NAK MENYAMBUT PERAYAAN TAKDA PULAK SIBUK2 YB2 PAS,PIS,PUS PI KAT PENIAGA2 KECIL ISLAM BAGI DUIT RAYA!BABI PON BABILAH JANJI UNDI HIKHIK...

Servant of God said...

Anonymous said...

servant of god

mengata dulang paku serpih..
mengata orang..awak lagi lebih..
ckp jgn fitnah orang..
yang kau sesuka hati fitnah anwar tu apa????
nanti aku tahu kau akan jwb ada bukti...
bukti yg semua di reka..hanya orang yg bodoh jer yg percaya..
ckp jer mcm pandai..tapi hampas

February 9, 2012 12:47 PM

-----------------------------

Wahai anon,

Cuba kau lihat website NewAsiaRepublic yang konpem bukan dipunyai oleh orang UMNO nih.

Kau baca text ucapan Anwar yang dia beri semasa di London School of Economics pada March 18, 2010.

Tajuk ucapan ialah "Religion and pluralism in a divided world", dan linknya di sini supaya kau boleh lihat sendiri.

http://newasiarepublic.com/?p=17060

Ada satu perenggan di mana Anwar berkata:

I believe I’m not alone in saying that for religious pluralism to flourish in a divided world, it is morally unacceptable to say to people of other faiths:

“We believe in our God and we believe we are right; you believe in your God, but what you believe in is wrong.”


Terjemahan:

Saya percaya saya tidak keseorangan dalam berkata untuk mewujudkan kemajmukan agama dalam dunia yang berpecah belah, adalah salah dari segi moral untuk kita mengatakan kepada orang-orang yang berfahaman lain bahawa:

Kami percaya pada Tuhan kami dan kami percaya kami betul; kamu percaya pada Tuhan kamu, tetapi kepercayaan kamu salah."


Kamu faham tak nih? Anwar memberi maksud bahawa kita perlu cakap kepada orang bukan Islam yang kita percaya Tuhan dia juga betul, walaupun dia penyembah berhala.

Aku fitnah ke? Teks ucapan ni bukan orang UMNO letak kat internet. Aku yang cipta bukti ni ke?

Buka mata dan fikir, wahai insan. Guna google. Kalau tak faham bahasa Inggeris mintak tolong orang terjemah.

Jadi, ini aku fitnah ke, kau tutup mata hati kau?

Servant of God said...

Kepada sesapa yang mungkin tak faham, komen aku kat atas ni ialah sumber aku bila aku kata Anwar menyekutukan Allah SWT.

Aku dah eja satu persatu nih. Masih nak sangkal ke?

ABIM pun hantar surat kat Anwar pasal ucapan nih. Masih nak sangkal ke?

Anonymous said...

melayu memang bagus bila beragama & berilmu .. tapi melayu2 jahil yg bangang dok dengar "hadis palsu" UMNO sepanjang hayat, otak katak tak keluar dari tempurung....


UMNO goreng apapun ditelannya butatuli ... mengaji agama tak nak, masjid/ surau datang bermusim saja, hidup bermentaliti kebendaan dan hiburan saja.... mana nak terima hujjah alQuran & al hadist.. Allah kata liwat/zina adili ikut hudud.. mereka, UMNO bangap ni asyik nak "BERSUMPAH MUHABALAH" saja... entah betul, entah palsu.... macam syariat Allah tu cacat jika tak bersumpah!

Kalau dengar criter UMNO APCO ni... ribuan PAS hadir sokong Hassan ali konon,... macam dah ranap saja PAS ni dek hebatnya Hassan Ali! ...tapi entah puak mana yg dikerah kerumun Hassan ali nih..... sama seperti Ibrahim ali & zul Nordin dulu... KONONNYA habis orang PAS kelar parti... TAPI bila Himpunan BERSIH 2.0 selesai..... barulah nyata 'cakap besar' brahim ali tu PALSU! hassan ali ni pun sama.... syok sendiri.... HAKIKATNYA UMNO TIPU DIRI SENDIRI.. nak tunjuk HEBAT tapi rakyat dah MELUAT!

insya allah.. lagi banyak fitnah kepada para pejuang rakyat.. lagi kental SEMANGAT rakyat yang inginkan PERUBAHAN SISTEM PENTADBIRAN KERAJAAN MALAYSIA harus dijayakan!

Anonymous said...

melayu memang bagus bila beragama & berilmu .. tapi melayu2 jahil yg bangang dok dengar "hadis palsu" UMNO sepanjang hayat, otak katak tak keluar dari tempurung....


UMNO goreng apapun ditelannya butatuli ... mengaji agama tak nak, masjid/ surau datang bermusim saja, hidup bermentaliti kebendaan dan hiburan saja.... mana nak terima hujjah alQuran & al hadist.. Allah kata liwat/zina adili ikut hudud.. mereka, UMNO bangap ni asyik nak "BERSUMPAH MUHABALAH" saja... entah betul, entah palsu.... macam syariat Allah tu cacat jika tak bersumpah!

Kalau dengar criter UMNO APCO ni... ribuan PAS hadir sokong Hassan ali konon,... macam dah ranap saja PAS ni dek hebatnya Hassan Ali! ...tapi entah puak mana yg dikerah kerumun Hassan ali nih..... sama seperti Ibrahim ali & zul Nordin dulu... KONONNYA habis orang PAS kelar parti... TAPI bila Himpunan BERSIH 2.0 selesai..... barulah nyata 'cakap besar' brahim ali tu PALSU! hassan ali ni pun sama.... syok sendiri.... HAKIKATNYA UMNO TIPU DIRI SENDIRI.. nak tunjuk HEBAT tapi rakyat dah MELUAT!

insya allah.. lagi banyak fitnah kepada para pejuang rakyat.. lagi kental SEMANGAT rakyat yang inginkan PERUBAHAN SISTEM PENTADBIRAN KERAJAAN MALAYSIA harus dijayakan!

February 9, 2012 6:58 PM

APA LU CERITA KAWAN! UMNO TAK PERNAH GUNA HADIS & AL QURAN DALAM CERAMAHNYA.
PAS ADALAH BERJELA-JELA.

UMNO TAK PERNAH MENGUMPAT DALAM CERAMAHNYA.

PAS ADALAH BEBAKUL-BAKUL. TAK SAH TANPA UMPAT DAN KEJI.

UMNO TAK PERNAH SOKONG GEJALA MURTAD DAN LIWAT

PAS PENYOKONG TEGAR .

SEBAB ITULAH HASAN ALI CUBA MEMPERBETULKAN PAS.

TAPI DITENDANG KELUAR HANYA KERANA HENDAK MEMUASKAN NAFSU PEMIMPI PAS.

Anonymous said...

PAS TETAP DI-GERUNI olih BNUMNO!!

PAS tetap di-GERUNI tapi di-RESPECT olih DAP....

PAS dah lama bertapak diMalaysia ni sejak 1955...

Tetapi UMNO (yg Ori) dah berkubur tahun 1988 olih Mahathir...(mcm Zaid nk kuburkan parti KITA..??!!).

UMNO skrg UMNO BARU (lahir 1988),
tapi kerana tak mau dilabel UMNO BARU-AH,nak juga puak2 ektrimis UMNO,panggil UMNO jugak..!!Semua ni TIPU TIPU Rakyat aje...tak mau cakap betoi,betoi...asyik nak tipu aje....JADI pada juak2 UMNO,yg lahir dari 1988 hingga skrg lu semua sudah kena TIPAH TERTIPU, TIPU terTIPAH...!!!or

RAKYAT TERTIPU,UMNO MENIPU...!!!

HELO GENG,

ITU PAS ZAMAN DULU-DULU.

PAS SEKARANG HAMPAS BAHKAN BUSUK

PENYOKONG MURTAD

PENYOKONG KESERAMATAAN BERAGAMA,

PENYOKONG LIWAT DAN HIDUP BEBAS.

MENOLAK SAUDARA ISLAM UMNO UNTUK PERPADUAN

MENJADIKAN DAP LAKNAT SAUDARANYA,

MENJADIKAN LIM GUAN ENG KHALIFAHNYA.

CUB CITA SEDIKIT SIAPA YANG ISLAM.

Anonymous said...

pas sudah jaja nama Allah
pas sokong penyekutu Allah
pas sokong pemurtad
pas buang pejuang akidah
pas kata akidah macam sampah... kalu tidak, kenapa sebut Hasan Akidah?
pas sudah masuk pasar babi
pas sudah jadi babi.......

so takyah kamu masih nak berlagak bagus kat sini

Anonymous said...

Berani ke UMNO laksanakan..

HUKUM HUDUD terhadap orang Islam yg BERZINA, LIWAT, MINUM ARAK/MAKAN DADAH, MENCURI, MEROMPAK, ROGOL, QAZAF ...

HUKUM QISAS- bagi pembunuh, kaki pukul, penzalim, ...

HUKUM RIDDAH - bagi yang murtad, ..

HUKUM BUGHAT - bagi yang menentang AHLUL AMRI yang laksana perlembagaan Islam?


Sekarang 54 tahun berkuasa dalam kerajaan Pusat & dgn majoriti muslim ...... masihkah berdolak-dalik macam spr?

Anonymous said...

Berani ke UMNO laksanakan..

HUKUM HUDUD terhadap orang Islam yg BERZINA, LIWAT, MINUM ARAK/MAKAN DADAH, MENCURI, MEROMPAK, ROGOL, QAZAF ...

HUKUM QISAS- bagi pembunuh, kaki pukul, penzalim, ...

HUKUM RIDDAH - bagi yang murtad, ..

HUKUM BUGHAT - bagi yang menentang AHLUL AMRI yang laksana perlembagaan Islam?


Sekarang 54 tahun berkuasa dalam kerajaan Pusat & dgn majoriti muslim ...... masihkah berdolak-dalik macam spr?

HARI NI PUN PAS DAH JADI NEGARA BERKEBAJIKAN

PENYOKONG MURTAD

PENYOKONG LIWAT

DAP SAUDARANYA

LIM GUAN ENG KHALIFAHNYA

CUBA CITA SIKIT?

Anonymous said...

SEPATUTNYA ITU YANG DIHARAPKAN OLIH UMAT ISLAM DISELURUH NEGARA KITA HARUS TOLAK PAS PADA PRU 13 NANTI KITA SOKONG YG BENAR TINGGALKAN YANG BATIL.

Anonymous said...

Cikgu"S"said
Ayuh wahai semua ahliPAS,kita ajar parti PAS ini sungguh2 dalam PRU13 nanti.Kita bukan anti kepada PAS,tetapi kita benci kepada pemimpin2nya yang telah membawa PAS ke lembah kehinaan dan kecurangan terhadap Agama,Bangsa dan Tanah Air.
Pemimpin2 bangsat ini juga boleh kita anggap penderhaka kepada raja dan murtad budaya dan bangsa.
Demi Allah,kita singkirkan mereka ini agar masa depan agama,bangsa dan negara terlindung daripada kekeufuran.
Jom ,ramai2 kita jangan beri satu undi pun pada mereka.

Anonymous said...

hoi tak payah kau nak ajar Pas,ajar umno tu dulu yang tak nak hukum islam.