Sunday, February 5, 2012

NIK AJIS TAK SUKA SAMBUTAN MAULUD NABI ?!

90 comments:

Anonymous said...

aduhai nik aziz oi... cukuplah anwar sorang meliwat anak muda bangsa seagama...

kamu yg serban di kepala pun jgnlah sama naik nk meliwat minda bangsa seagama kamu juga... jika birthday kamu pun org sambut, birthday anwar pun bukan main lagi disambut... apa salahnya sekali setahun kamu berarak mengingati kelahiran seorg insan pilihan Allah... dia nabi kita... bukannya berarak tu bawak lilin, tiup lilin atas kek pun nik aziz oi... berarak sambil berserta doa yg baik2 dihebahkan kepada anak muda generasi dtg... betapa besarnya insan kerdil pilihan Allah itu...

sedih sungguhlah jika maulidurasul pun hendak kamu jadikan isu... :'(

Anonymous said...

Syabas Nik Aziz, jadilah MB sampai ke liang lahad

AWANG mahu menjadi orang pertama mengucapkan tahniah kepada Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat kerana telah mengisytiharkan diri untuk bertanding lagi pada PRU13.

Pengumuman mengenai perkara itu dinyatakan kelmarin dalam ceramah beliau di pejabat parti negeri. Nampaknya tempoh 45 tahun belum cukup.

Jika tidak silap, Nik Aziz, 81, adalah wakil rakyat paling lama dalam sejarah tanah air. Beliau mula menjadi calon pilihan raya pada tahun 1967. Jawatan Menteri Besar pula sudah empat penggal iaitu melebihi 21 tahun. Pun tidak cukup lagi.

Tidak sangka dalam keadaan yang agak uzur, Nik Aziz masih mahukan jawatan tersebut. Khabarnya, hendak menyampaikan taklimat kepada beliau juga sukar atas masalah pendengaran dan fikirannya yang tidak lagi tajam. Kenyataannya juga selalu mencelarukan, yang tidak mencerminkan beliau seorang Menteri Besar dan Mursyidul Am Pas.

Itu belum menyentuh soal prestasi pentadbiran beliau yang dianggap lemah. Misalnya, isu air bersih, yang merupakan keperluan asas untuk rakyat Kelantan sehingga hari ini belum dapat diselesaikan.

Tetapi Nik Aziz ada kuasa untuk mewajarkan kedudukannya sampai bila-bila yang beliau mahukan.

Awang masih ingat tidak lama dahulu bagaimana beliau memburuk-burukkan Dr. Mahathir Mohamad kerana dikatakan begitu lama menjadi Perdana Menteri.

Malah Nik Aziz pernah menyatakan tidak sedikitpun akan mengikut jejak langkah mantan Perdana Menteri itu. Paku dulang, paku serpih mengata orang, dia yang lebih.


Keputusan terbaru itu menyerlah hakikat siapa sebenarnya Nik Aziz. Dakwaan beliau kononnya Pas masih mahukan khidmat beliau, sekadar alasan.

Mahathir berundur ketika majoriti rakyat masih memerlukan kepimpinannya dan ketika popularitinya berada di kemuncak. Biarpun setelah menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun, dunia termasuk negara-negara Islam mengagumi ketokohan beliau.

Beliau tetap dengan pendiriannya walaupun ramai yang menghalang beliau untuk bersara. Jika Dr. Mahathir yang tidak dikaitkan dengan imej ulama mempunyai keyakinan untuk berundur dan tidak selamanya mahu bergayut pada jawatan, mengapa Nik Aziz tidak boleh berbuat demikian?

Apakah beliau tidak yakin kepada pemimpin pelapis Pas Kelantan. Buruk dan dungu sangatkah mereka? Atau mereka dikaitkan dengan isu korup yang serius (sebagaimana menjadi buah mulut) sehingga tidak layak diberi kepercayaan? Nik Aziz juga ada isu integriti berkaitan menantunya, yang semua orang tahu.

Difahamkan, reaksi di kalangan pemimpin dan ahli Pas bercampur-campur. Ada yang suka dan ada yang menyambutnya secara sinikal. Makin ramai ahli dan penyokong Pas sesungguhnya kecewa dengan Nik Aziz kerana tunduk kepada agenda DAP dan PKR sehingga parti itu tergelincir daripada landasan perjuangan Islam sebenar.

Sesungguhnya Awang kasihankan Nik Aziz, beliau sudah hilang keyakinan untuk mencermin diri dan memahami realiti. Apa pun, kuasa sememangnya mudah melekakan manusia. Kalau Tok Guru sudah sedap - peduli apa - teruskan sahaja.

Anonymous said...

MEMANG SAH DAH NYANYUK NAK MAMPUS ORANG TUA NI.
ELOK BUANG AJE KE JAMBAN.

TAK LAYAK MENJADI PEMIMPIN UMAT ISLAM.

ADA KE DIA KATA MEMULIAKAN DAN MENGHORMATI RASULLULAH SAW TU MENGIKUT AJARAN KERESTIAN.

MAKNANYA NIK AJIS TAK MEMULIAKAN RASULULLAH SAW.

KALAU BEGITU APA GUNA JADI ORANG ISLAM KALAU RASUL PUN TAK DIHORMATI DAN DISANJUNGI.

BUAT PENCACAI PAS FIKIR FIKIR KAN LAH. APAKAH INI YANG DINAMAKAN MENEGAKKAN AGAMA ISLAM.

Anonymous said...

Nik aziz ni nyanyuk dah..dulu kan main lagi menghina tun m cakap tun nak jadik pm sampai ke lubang kubur..

Hari ni, dialah yg sebenarnya nak berkuasa jd mb kelate sampai ke lobang kubur.

Lahanat punya nik aziz. Cakap tak serupa bikin. Yg keldai bongok terus bongok angkat nik aziz jd ulamak. Sampai tahap berhala dah aku tgk bila berebut nak mkn dlm bekas nik aziz mkn.

Pasngok patut la bongok...

Anonymous said...

errkk...Anjing penggigit polis aka Tian Chua sudah memeluk Islam hasil dakwah Anwar Brahic???


"Tian Chua @tianchua
Majlis Kesyukuran Pembebasan @AnwarIbrahim, Sentul: @N_Izzah sampaikan penghargaan kpd rakyat & kuasa Allah (???) pic.twitter.com/JXbPHxPz"

- Sumber: http://twitter.com/#!/tianchua/status/165815165894397953/photo/1

Anonymous said...

Pembetulan....

-Sumber: http://twitter.com/#!/tianchua/status/165815165894397953/photo/1

Anonymous said...

http://twitter.com/#!/tianchua/status/ 165815165894397953/photo/1

Anonymous said...

Oi nik aziz,

Apa kata kau pun ikut nuar berahim sokong pluralisme agama?

Ikut si khalid samad beri offer pd tauke kilang arak utk besarkan kilang..

PAS bukan parti Islam. Tiada satu pun usaha dia ke arah memartabakan agama suci ini. Usahkan di kelantan, masjid pun tarak buat, tp rumah berhala byk lak yg baru.

Mcm ni ada hati nak claim dia je la Islam seraya mengkafirkan org lain yg bukan PAS.

Apa peranan PAS utk agama Islam di peringkat global??

Peringkat shah alam pun tak terbela. Sudah rampas pulang balik..

Adoi ai...pasngok..pasngok..

Anonymous said...

Kpd pasngok yg bongok..

Teruskan sokong si wali terompah ni. Adapun terompah hanya digunakab di jamban jamban sahaja.

Terima diucapkan kpd nuar berahim kerana beri gelaran yg tepat utk nik aziz..

Anonymous said...

Aik????

Bukan nik aziz ni suka dgn agama kristian? Wah wah wah....konon nak canang dia la yg paling alim.. Ulamak terompah la katakan...

Bukan ke dia suka akan kristian?? Sehingga nama Allah pun disyirikkan??

Bukan je dia suka kristian?? Tunggeng terbalik sokong bible bahasa melayu??

Ni dah tak suka plak dah?? Mcm nuar berahim la pulak...kejap suka israel kejap kutuk israel..

Last last kantoi oleh lidah dia jugak. Padan dgn muka ko...

Wakakakakakakaka...bodo betul...

Anonymous said...

Marilah kita berdoa semoga kesihatan mental N.ajis kembali pulih. Amin.

Anonymous said...

ISU NI AKU GERENTI PUAK PENCACAI HAMPAS TAK BERANI KOMEN PUNYA.

AKU PERCAYA PUAK PENCACAI NI SEMUA ADA OTAK TAHU MANA BETUL ATAU SALAH.

INI BUKTI MEREKA SEMUA SEDAR TENTANG PEMBOHONGAN PEMIMPIN PAS DIDALAM MENGGUNAKAN AGAMA UNTUK KEPENTINGAN POLITI MEREKA .

TETAPI KERANA KETAKSUBKAN KEPADA PEMIMPIN MEREKA MENUTUP MATA DAN HATI, WALAUPUN NALURI MEREKA MENGAKU KEBENARANNYA.

OELH ITU MEREKA PUN SESAT BESAMA-SAMA PEMIMPIN MEREKA.

HAMBA ALLAH said...

Bersama-samalah kita berdoa agar Nik Aziz di panjangkan umur agar boleh memerintah Kelantan selama 50 tahun lagi.

Anonymous said...

Nabi Noh berjuang sehingga umurnya mencecah hampir 1000 tahun..... jadi sekiranya Allah beri kesihatan dan upaya kpd TGNA untuk berdakwah dan berjihad fi sabilillah, apa salahnya... kita dokan semoga Allah bantu setiap usaha makrufnya.....

Yang kita tolak tuuu... KETUA2 FASIK SEKULAR... walaupun umur panjang tapi perangai macam RAJA NAMRUD, RAJA FIRAUN atau RAJA JALUT .......... tak sudah2 LAWAN ISLAM!

Chow Sing Chi said...

Najis tu bukan nabi nk memerintah smpi 1000 tahun kerbau woi...

Anonymous said...

APA GUNA SAMBUT MAULIDIRASUL JIKA TOLAK SYARIAT ALLAH DAN SUNNAH RASUL TU SENDIRI........ SIFAT MUNAFIK NYATA ???????????

BETUL LA JIKA SEKADAR SAMBUT HARI JADI NABI SAJA .. SEPERTI AMALAN KRISTIAN SAMBUT KRISMAS.. KEMUDIAN HIDUP TANPA SYARIAT & SUNNAH...

JANGAN JADI MACAM PENIPU.... DIPUJINYA SESEORANG KEMUDIAN DI PUKAU DAN ROMPAK SEGALA HARTA BENDA ORANG YG DIPUJI TADI....... AMALAN MUNAFIKIN MMADINAH DULU PUN MACAM TU... DIDEPAN RASUL DIPUJU HABIS TAPI DIBELAKANG RASUL DIRANCANG MEREKA TINDAKAN MENYAKITI ISLAM DAN KHIANATI RASUL....

Anonymous said...

Asal Bukan DAP PKR PAS...
Aku sokong...............

Anonymous said...

Chow Sing Chi said...

Najis tu bukan nabi nk memerintah smpi 1000 tahun kerbau woi...

======================

MR CHOW,

MARAH NAMPAK! KAKKAKAAKH ... HEHEHEHEH.... kerbauuuuuuuuuuuuuuu...

Anonymous said...

Dari Anas r.a., katanya: Rasulullah s.a.w. bersabda: "Tidak sempurna iman seseorang dari kamu sehingga aku menjadi seorang yang dikasihi olehnya lebih daripada ibu bapanya, anak pinaknya, dan manusia seluruhnya." (Bukhari dan Muslim)

Mana kedudukan N.ajis? Tapi dari ucapan dan perlakuannya jelas rosaknya iman N.ajis.

Saya pernah menonton syarahannya mengenai Nabi. di kejinya Nabi. seolah olah dia cemburu mengapa Muhammad yang itu jadi rasulullah bukan dia N.ajis yang di takdirkan.

Cermin lah diri tu. wajah pun tak ada cahaya.

Anonymous said...

nik aziz suka buat perhimpunan haram jer,mmg suka sgt la dr memperingati jujungan Mulia Nabi muhammad S.A.W,nik aziz junjung ANWAR IBARAHIM sbg kiblat perjuangan

Anonymous said...

boddo punya nik aziz...

Anonymous said...

Macam mana dia suka sebab dia kan dah diangkat oleh ustaz budak utusan iblis laknatullah ketahap 'nabi', nabi palsu. Nabi palsu utk pengikut PAS.

Anonymous said...

Jangan di cerca nabi hamPAS tu, nnt tak dapat syafaat ke syurga N.ajis tau!!!!!

Anonymous said...

Nabi Noh berjuang sehingga umurnya mencecah hampir 1000 tahun..... jadi sekiranya Allah beri kesihatan dan upaya kpd TGNA untuk berdakwah dan berjihad fi sabilillah, apa salahnya... kita dokan semoga Allah bantu setiap usaha makrufnya.....

Yang kita tolak tuuu... KETUA2 FASIK SEKULAR... walaupun umur panjang tapi perangai macam RAJA NAMRUD, RAJA FIRAUN atau RAJA JALUT .......... tak sudah2 LAWAN ISLAM!

---------------------

sapa ? sapa yang di maksudkan ?
jika ada bukti sila kemukakan dalam bentuk video atau bertulis ya
agar mudah untuk kita sama sama menolaknya ..

contoh macam video ni
>> http://www.youtube.com/watch?v=KdvcA249oVM

contoh
>> http://www.youtube.com/watch?v=jxzmPg62lBQ

contoh
http://www.youtube.com/watch?v=TJnsIJHMJ3s&feature=related

Anonymous said...

Nik aziz tgh jilat balik ludah dia tu..

Bior le....

Nik aziz..ooo..nik aziz... RM600 juta utk prasarana air kelantan mana pegi???????

Babi punye pencacai pasngok. Tak habis habis nak tuduh tun m firaun. Tu..firaun tu anwar verahim. Sokong keselamatan israel..itu baru firaun..

Nik aziz pun furaun berlagak alim. Kata org kroni..pasngok pun kroni..

Apalu mau cakap lagi sial?

Anonymous said...

non 156;

Keldai dan babi pasngok ni ckp modal bukti air liur je...semua percaya..nabi la katakan..

Bukti besi tak terima. Mubahalah tak terima. Yg diorang terima kote bengkok je..

Anonymous said...

nik aziz tu jeles sbb takde maulud nabi utk dia walaupun pasngok dah angkat dia jd nabi..

Anonymous said...

Bukti video (termasuk youtube) adalah besi, bukti tak boleh pakai - Hadi AweNGOK

Anonymous said...

Kristian dan PAS byk persamamaan.

Tak caya??

Perjuangan dan sokongan bible melayu.
Perjuangan dan sokongan utk syirikkan nama Allah.
Arak dah rampas pulangkan balik kat kawasan PAS.

Tahniah PAS.

Anonymous said...

Yang kita tolak tuuu... KETUA2 FASIK SEKULAR... walaupun umur panjang tapi perangai macam RAJA NAMRUD, RAJA FIRAUN atau RAJA JALUT .......... tak sudah2 LAWAN ISLAM!

------------------------------

Oh itu Karpal Sinki, Lim Kit Siang la.... takkan nk kata mereka tu muslim dan boleh terima ajaran Islam..
"Over my dead body" kalau nak laksanakan negara Islam, ayat sape tu haaa????

Anonymous said...

Anon 1.56,

No no no....tak boleh diterima.. Ini bukti besi..
Ana cuma percaya dgn bukti 4 saksi.

Wakakakaka...

Anonymous said...

Ooooo...tolak ketua fasik sekular la konon....

Sokong perjuangan MURTAD boleh plak..

Tak ke bongok si bongok bongok PASngok?

Anonymous said...

Anon 1.56,

No no no....tak boleh diterima.. Ini bukti besi..
Ana cuma percaya dgn bukti 4 saksi.

Wakakakaka...

February 5, 2012 2:05 PM

--------------------------------

Takde 4 org saksi pun takpe la.... kita dengar je crite 'sahih' dari RPK, Meloyakini dan Tulang besi...

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Nik aziz mana suka sambutan maulud nabi..

Itu sambutan memperingati lahirnya junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW.

Kalau sambutan maulud nabi nik aziz...ha....suka la dia....

Anonymous said...

Anon 2:09 PM

Ade satu lagi... Milo Basi

Wakakakaka

Anonymous said...

Anon 2.09pm,

Kalau tak pun serakah daily dan keldaian daily..

Yang ni ana percaya..

Kalau nabi nik aziz lagi ana percaya..

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Kpd yang poyo ckp tolak ketua fasik sekular,

Murtad kau sokong.
Seks bebas kau sokong.
Syirik nama Allah kau sokong.
Dakwah kristian di kalangan org Islam kau sokong.
Arak dah rampas pulang balik kau sokong.

A...bagus la sgt. Bongok punya PASberg.

Anonymous said...

Ya, anon 2:12pm... betoi tu... tapi serakah daily aku boleh percaya kat ubat sex kuat diorang je. Crite2 kat dalam serakah daily tu sembang je kuat... isi cam hamsap...!!!!

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Peh...dah samakan nabi nik aziz dgn nabi noh la pulak....

Sesat sesesat sesatnya..

Tahniah PAS.

Anonymous said...

Anon 2.15pm,

Ubat kuat seks kena ada dlm serakah daily. Agama pasngok benarkan meliwat isteri..

Kalau tak pakai kuat, cemana nak main lubang jubur.?

Wakakakakaka

Anonymous said...

Peh...dah samakan nabi nik aziz dgn nabi noh la pulak....

Sesat sesesat sesatnya..

Tahniah PAS.

February 5, 2012 2:18 PM

-------------------------------

Tak lama lagi nabi N.ajis akan sama taraf dengan Nabi Musa pulak, sebab Nabi Musa ada tongkat mukjizat.

nabi N.ajis bertongkat tak larat.....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Huiyo...nabi nik aziz dah sama taraf dgn nabi noh tu...

Ada upaya apa ke benda nya??

Sampai mekah kena naik wilchar.

Lu pk la sendiri..

Anonymous said...

hmmm...kalo dia, dapat kek hari jadi beribu ringgit terus 'bisu', tutup mulut....xde pulak dikatanya ikut/tiru kristian ke hape.....hai dunia2....

Anonymous said...

Anon 2.15pm,

Ubat kuat seks kena ada dlm serakah daily. Agama pasngok benarkan meliwat isteri..

Kalau tak pakai kuat, cemana nak main lubang jubur.?

Wakakakakaka

February 5, 2012 2:21 PM

---------------------------------

Tu agama PASngok, kalau agama PKRngok lagi hebat lubang kunyit jantan2 gayboy pun dibelanya.. penyokong LGBT tu..!!!!!

I'm gay, I'm OK, vote for PGayR eh..... auuwww, manjanye...

Anonymous said...

orang pas masih menipu rakyat bila bercakap soal syariat bila mereka bersongkol perkara2 tersebut iaitu
1)cuba menutup isu murtad,zina,arak,gejala sosial diselangor
2)bersetuju dgn anwar utk jaga keselamatan israel
3)taksub dgn pemimpin sampai anggap nabi
4)sudah tiada lg negara islam kerana over my dead body
5)terlalu gilakan kuasa dan sanggup buat apa saje

Anonymous said...

Di mekah nik aziz pakai wilchar..

Di mekah tun m dipilih Alkah utk masuk kaabah.

Siapa yg dimuliakan Allah, siapa yg diambil keupayaannya di mekah??

Itu bukti kebesaran Allah..

Si bongok pasngok tetap buta...

Oi, pasngok!

Bila nak buat sambutan maulud nabi nik aziz?

Anonymous said...

maulud nabi nik aziz dah lepas le, 10 Januari.... dah tua sangat dah....

Anonymous said...

Tun M dihina dicaci dgn pelbagai kutukan dan cacian oleh pasngok..

Tapi...Allah memuliakannya..

Syukur..

Anonymous said...

Ala, Tun M baru sekali je pergi Mekah.... 'Haji' Anwar Ibrahi lagi hebat, 2 kali pergi Mekah tanpa sesiapa sedar. Siap buat haji bukan pada bulan Zulhijah... sape boleh celen...????

Anonymous said...

sesiapa yg menyokong/menyebelahi peliwat harus BERTΔUBΔT!!!

☺ ☺ ♂ ☺ ☺

Anonymous said...

Bro, rukun Islam wajibkan buat haji sekali shj.

Anonymous said...

JANGAN TERTIPU DENGAN SERBAN DAN JUBAH. TAKUT ITU GIMMICK JE. ORANG AKAN KAGUM.........TAPI BANYAK DOSA DALAM SERBAN DAN JUBAH TU"..........

Anonymous said...

Anon 2:42pm, komen aku bermaksud sinikal... pahamkan betul2. TQ

dari February 5, 2012 2:34 PM

Anonymous said...

KAIT BERKAIT... CUBA PIKIR
nik ajis kata lebih baik kawan dgn iblis setan DAN SETERUSNYA hj anwar kata kena KAWAN DAN jaga keselamatan negara israel DAN mr karpal kata over my dead body kalau nak buat negara islam DAN orang pas pun akurRRR bila hadi kata tak de lg perjuangan negara islam dlm pas.
INSAFLAH ORG PAS SEBAB BYK SGT FITNAH UMNO SEBAB ITU JD BODOOO

SAM said...

DAH NYANYOK DAH...

RUMAH KATA P, KUBUR KATA MAI

NIK NAJIS SESAT LAGI MENYESATKAN

Anonymous said...

Anon 2.34pm..

Paham bro, tajam menikam menusuk ke qolbu.
Masalahnya org pasngok ni bongok, tu kena bg penerangan pjg lebar.

Hehe..

SAM said...

SALAM DATUK NIK AZIZ. KOTE ALJUB KERAS TERPACAK TUTOH PUKI AMOI CINA TU CAMNA PULA???????/

FITNAH KA FAKTA??????????/

Anonymous said...

Anon 3:10pm, bagi la penerangan panjang mane pun, puak penganut Fuckatan bukannya nak paham. Tiap2 ari hirup air kencing pakcik Nuar dan nabi N.ajis je, mane le otak nak berfikir dengan sempurna....

Orang tua peliwat cakap kononnya dia pernah pergi haji 2 kali pun penganut Fuckatan percaya, pernah dengar ke berita pasal pakcik Nuar pergi haji sejak dia berada dalam kerajaan ataupun lepas dia dah ditendang dari kerajaan??? Tak pernah langsung... tapi setan2 dalam Fuckatan percaya habis bro...

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

DUA2 SAJENIS!!

ANWAR PELIWAT MAKNUSIA - DUBUR NYA!!

N.AJIS PELIWAT MAKNUSIA - AGAMA NYA!!

NA'UDZUBILLAH........

FUCTUA NIK NAJIS MEMBELA LGE said...

FUCTUA NIK NAJIS MEMBELA LGE

ketika LGE mengharamkan Maulidur Rasul di Penang..


NIK NAJIS TAKUT LGE & NUAR DARI ALLAH SWT.

DIA DIRASUK SYAITAN

Anonymous said...

N.AJIS TAK SUKA SAMBUT MAULUD NABI SEBAB DIA NAK ORANG2 PAS (PARTI AJARARAN SESAT AKA PARTI ADAT & SUKAN) MAULUD NABI N.AJIS...

Anonymous said...

Nik ajis dah sesat sebab berkawan dgn DAP & PKR.

Anak Lenggong said...

Tapi dia pulak suka saperti baru-baru ni dia potong kes hari jadi nya..tu laa yang dikatakan si musang berjanggut ni akan mengeji dan mencerca pabila sesuatu perkara dilakukan puak yang tak sehaluan nya tetapi kalau dia sendiri melakukan perkara yang sama dihalalkan pula..sudah2 laa nike ajis ooii...kubur dah kata mali tu..duduk2 laa kat rumah..ko pandai mengutuk Tun Mahathir supaya berundur tapi ko sendiri takut disepak ditengah jalan oleh penyokong ko sekiranya ko letak jawatan sebab ..nanti dikata orang tua nyanyuk pula..

Anak Lenggong said...

Tapi dia pulak suka saperti baru-baru ni dia potong kes hari jadi nya..tu laa yang dikatakan si musang berjanggut ni akan mengeji dan mencerca pabila sesuatu perkara dilakukan puak yang tak sehaluan nya tetapi kalau dia sendiri melakukan perkara yang sama dihalalkan pula..sudah2 laa nike ajis ooii...kubur dah kata mali tu..duduk2 laa kat rumah..ko pandai mengutuk Tun Mahathir supaya berundur tapi ko sendiri takut disepak ditengah jalan oleh penyokong ko sekiranya ko letak jawatan sebab ..nanti dikata orang tua nyanyuk pula..

Anonymous said...

"TUA NYANYUK"

THATS A GOOD ONE!!

Anonymous said...

ust najib gor kata nak jdkan malaysia macam knsep madinah...... betul ke?

Anonymous said...

pi ngaji dulu... ada ko nabi sambut maulid dia atau sahabalu maut nabi buatd nih? jgn bertengkar benda ..bidaah nih.. nampak jahil pulak nanti

Otak geliga said...

Anon 4.05PM

mmg la Nabi x sambut hari lahir sendiri & sahabat x perlu sambut maulud nabi sbb nabi dah ada depan mata......apa yg nabi cakap terus direct sahabat dengar.....jd mereka x perlu nak buat maulud nabi utk memperingati kelahiran & sunah Nabi.

sedangkan kita, umat akhir zaman ni, dah la iman lebih nipis dr kulit bawang.....sebabtu setiap tahun & kalau boleh setiap masa kena diingatkan ttg junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w supaya org x lupa

ttg bidaah ni....apa yg teruk sgt menyambut maulud nabi utk memperingati kelahiran & sunah nabi.....adakah kita menyambut dgn tarian, minum arak, pergaulan bebas etc????.....kita sambut dgn cara yg baik, berzikir, ceramah, etc.....mana yg x baiknya???.....kalau nak kata perarakan maulud nabi tu bercanggah, kita perbaiki supaya nampak lebi baik......bukannya menyamakannya dgn org Kristian yg dah mmg jelas bercanggah dgn amalan umat Islam dulu, kini & akan datang

jd apa masalahnya???.....kerana nabi & para sahabat x buat maka HARAM kita buat????....kalau mcm tu byk BIDAAH dlm dunia ni.....sbg contoh x boleh gunakan laptop/internet utk menyebarkan Islam kerana mmg JELAS zaman nabi dahulu tiada benda ni semua.....itu baru satu cth

jd mana yg baik kita patut teruskan yg betul2 bertentangan dgn Islam yg patut kita ttgn

Anonymous said...

February 5, 2012 4:15 PM

sangat bersetuju dan sangat jelas penerangan saudara.

zaman nabi dulu baginda hanya guna unta ke sana ke mari utk sebar agama, tak ada kereta, motor jauh sekali kapalterbang... maka bidaah la kita ni yg dan para semua alim ulama dunia yg ke sana ke mari menyebarkan agama dengan menggunakan apa kemudahan yg ada kini, guna saja unta...

jgnlah terlalu sempitkan sangat fikiran dgn menyatakan zaman dulu tak ada siapa yg sambut dan ingati kelahiran nabi...skrg ni mmg perlun kita terus mengingatkan generasi kita dgn semua ni. hari maulud nabi ni pun bukannya org sambut mcm org pas buat demo lilin or berarak ganas. berarak sambil baca doa, zikir dan salam keliling kawasan perumahan... ajarkan anak2 muda tentang nilai2 baik, ceramah dan sbgnya. bukannya mcm kat iran hari memperingati saidina ali sampai tumpah darah...

apa yg mengikut kristian? apa yg tak baiknya? berdemo pegang lilin sb kematian seorg kafir tu elok ke? nik aziz potong kek sambut hari lahir dia elok ke?

Anonymous said...

jika anak2 nik aziz menyayangi bapa mereka, pujuklah si bapa untuk berhenti dr politik. berdakwah tidak semestinya menggunakan politik.

umur sudah terlalu tua, badan sudah uzur pula. fikiran tidak lagi setajam dulu. lidah sering berkata salah dek kerana akal yg sudah uzur... nasihatlah dan bawalah si bapa keluar dr semua ini krn semakin hari semakin jelas... nik aziz sudah tidak berkeupayaan baik dari segi tenaga dan ingatan.

saya kasihan sebenarnya krn jika dibiarkan bukan sahaja ramai umat yg salah faham dgn kata-katanya malah dirinya sendiri terjerat dek kata2 dan perbuatan sendiri. selamatkanlah si bapa dari duniawi ini...

paritjawa said...

setahu ak yg menentang maulud ni wahabi je..dorg ckp maulud ni bidaah..

ajis ni wahabi ke?

Anonymous said...

logik ke kalau ingatkan tarikh lahir britney tak bidaah..

tapi bila memperingati tarikh lahir junjungan nabi muhammad saw sendiri dikata bidaah...

dah nak mampos nik aziz ni...

sama la juga dgn tambah perkataan saiyidina muhammad...

benda2 ni berlaku selepas nabi muhammad saw wafat..

tapi ulamak bersetuju tak di tambah dlm solat, sbb tak mau diubah apa yg nabi ajar...

tapi menyambut hari lahir nabi ni tak dak satu hadis pun yg melarang...

tak pernah dgr plak zaman sahabat2 yg lain tegah menyambut hari lahir sahabat yg lain...

kalau ada boleh la jugak di kiaskan...

jadi kalau tak dak hadis yg menegah, sama la jugak kita sambut harijadik diri sendiri, maka harus laa...

niat nak sambut sbb nak menaikkan syiar islam, nak megkokohkan lagi islam...

nik aziz ambil islam sekerat2....sbb tu boddo mcm taikk..

ambil hukum islam sbb nak praya ....lepas p/raya tinggal 0.001% saja..

nik aziz nak berhujah mcm dr yusof gardawi...tapi hukum tu bukannya qatti...

pokok pangkalnya tiada hadis yg menegah dan utk menaikkan syiar islam...

konteks negara arab dan negara dr yusof qardawi lain, mereka dah 99% islam...

kita negara cuma 60% islam, kalau utk menaikkan syiar islam mmg sabitt....

jadi nik aziz jgn terus membodohkan umat islam di msia yaa...

Anonymous said...

kiamat akan tiba...tanda2nya semakin jelas dan nyata...allahuakbar...

Anonymous said...

sbb tu msia ni tak mampu nak keluarkan tokoh ulama sendiri, sbb ulama yg ada pun takot nak berijtihad dlm konteks masyarakat islam msia yg majmuk dan sederhana....

apa yg ulama timur tengah cakap main copy paste bulat2, apa hujjah yg ditarjih pun main follow bliently, gagal nak blend dgn konteks masyarakat msia...

waalahuaklam....

SAM said...

Wartawan: Kenapa Dato Sri saman Utusan Malaysia?

Anwar Ibrahim: sebab akhbar itu memutar belitkan cakap saya dan berniat jahat!

Wartawan: Kenapa Dato Sri menyokong keselamatan dan hak negara Israel?

Anwar Ibrahim: mereka bohong dan memutar belitkan kenyataan saya..berniat jahat!

Wartawan: Adakah Dato Sri akan saman juga akhbar Wall Street Journal?

Anwar Ibrahim: ada soalan lain?..

February 5, 2012 4:20 PM

==========================

PRU13 DAH DEKAT ALJUB TERPAKSA KATA DIA SOKONG ISRAIL UNTUK DAPAT DANA NASSORO DAN YAHUDI UNTUK DIBELANJAKAN DI DALAM PRU13 NANTI. DANA ITU AKAN DIAGIHKAN KEPADA PAS PKR DAN DAP.

JELAS SELAMA INI PAS MAKAN KEDARAH WANG DARI DANA NASSORO DAN YAHUDI.

JELAS PAS SESAT LAGI MENYESATKAN.

Dot said...

GAP,

orang sambut harilahir Baginda Rasulullah, dia kata ikut mcm kristian!

abih tu dia sambut birthday dia siap potong2 kek tu apa hal?
http://bumiyang.blogspot.com/

hari raya pun menantu dia tempah kek 2 bijik sampai 1k lebih!! apa hal tu???
http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/2011/01/skandal-kek-ariffahmi.html

sampai bila pemimpin pas yg sorang tu nak hipokrit macam ni?

Anonymous said...

Hari kelahiran junjungan besar pun nak politik. Nik aziz oi....?? Pehal la dia ni???

Anonymous said...

Busuknya hati Nik Ajis..umat Islam ingin menunjukkan kasih sayang kepada nabi junjungan S.A.W dgn bersyukur di atas kelahiran baginda, dia pulak berkata tak boleh menyambut kelahiran Nabi SAW. Allah SWT telah menyuruh kita menyintai baginda Rasululullah melebihi segalanya..Nik Ajis pulak kata jangan disambut kelahiran Rasululullah SAW. Taubatlah kamu Nik Ajis..cukup2lah berselindung disebalik serban kamu..

Anonymous said...

Apakah hari kelahiran nabi bukan sesuatu yg patut disyukuri??

Jika tiada kelahiran baginda, tiadalah Islam pada hari ini.

Maulud nabi bukan menyembah atau mendewa dewakan kekasih Allah, tp sekadar mensyukuri, memperingati dan merai hari tersebut.

Itu pun salah??

Oo...tang pegang lilin TBH mampos tak salah plak.
Bila nak kongsi nama Allah dgn kristian boleh plak..
Bila bible melayu sokong plak.
Bila hasan ali tegah murtad di DUMC salah.

Sape yg lebih condong ke kristian nik aziz oi???!!
Celaka betul la si tua nyanyuk ni.

Anonymous said...

Nabi Noh berjuang sehingga umurnya mencecah hampir 1000 tahun..... jadi sekiranya Allah beri kesihatan dan upaya kpd TGNA untuk berdakwah dan berjihad fi sabilillah, apa salahnya... kita dokan semoga Allah bantu setiap usaha makrufnya.....

Yang kita tolak tuuu... KETUA2 FASIK SEKULAR... walaupun umur panjang tapi perangai macam RAJA NAMRUD, RAJA FIRAUN atau RAJA JALUT .......... tak sudah2 LAWAN ISLAM!

ITU NABI NOH!

NABI NOH TAK SETARAF DENGAN NIK AJIS

UMPAMA LANGIT DENGAN BUMI.

JANGAN MIMPILAH NAK SAMA TARAF.

NIK AJIS MENOLAK PERPADUAN ISLAM.

IA LEBIH RELA BERSEKONGKOL DENGAN DAP LAKNAT DARI BERSATU DENGAN SAUDARA ISLAMNYA UMNO.

MACAM MANA AGAKNYA NIK AJIS NAK MENGATAKAN SAUDARANYA ORANG ISLAM DIAKHIRAT KELAK. SEDANGKAN IA MEMBENCI SAUDARA ISLAMNYA.

Anonymous said...

Nik Aziz suka LOI Katong kot. Perayaan menyanjung Nabi Muhammad SAW tak suka mungkin dia dah berpaling arak dari Kerasulan Nabi Muhammad SAW. Nauzubillah.
Tak usahlah jadi tali barut DAP dan PKR yang tidak suka Islam disanjung. Penyokong PAS kena sedar selagi ada sokongan selama itulah akan berlaku kemungkaran dalam PAS. Kemungkaran yang dahsyat adalah memperalatkan Islam untuk kepentingan politik PAS.

Anonymous said...

Nik Aziz Bin Nik Mat S.A.W, akan mejadi Menteri Besar Kelantan sampai bila bila......

Anonymous said...

taruk video sekerat-kerat xrock...cuba upload sume eh video tu. ya Allah, KAU bukakanlah hati orang yang kutuk TGNA.kalu setakat wat majlis maulid je besar2, tu bkn tanda muliakan nabi lagi. hukum agama yang dibawa baginda harus dilaksanakan wahai pemimpin UMNO yang ku sayang. Hidup UMNO untuk melayu. Allahuakbar. Hidup PAS jgk.

>>>>>buka otak , buka minda wahai rakan separti UMNOku.

Anonymous said...

Kafir sentiasa mencari ruang untuk menghina Islam. Dengan adanya ruang yang telah dibukakan oleh Nik Aziz akan mudahlah mereka menjalankan jarum mereka. Jika ada perkara yang tidak sepatutnya dilakukan eloklah berbincang bukan mendedahkan dihadapan umum dalam ceramah. Jangan jadi manusia toughot. Naauzubillah.

Anonymous said...

Kafir sentiasa mencari ruang untuk menghina Islam. Dengan adanya ruang yang telah dibukakan oleh Nik Aziz akan mudahlah mereka menjalankan jarum mereka. Jika ada perkara yang tidak sepatutnya dilakukan eloklah berbincang bukan mendedahkan dihadapan umum dalam ceramah. Jangan jadi manusia toughot. Naauzubillah.

APAKAH SIFAT NIK AJIS?

KENAPA DIA TIDAK MAHU PERPADUAN DENGAN UMNO DARI GOLONGAN SAUDARA ISLAM.

TETAPI MEMILIH DAP LAKNAT SEBAGAI SAHABATNYA DAN MENOLAK SAUDARANYA.

ADAKAH INI YANG DITUNTUT OLEH ISLAM.

BAGAI MANA BELIAU AKAN MENGATAKAN ORANG ISLAM ITU SAUDARANYA DIAKHIRAT KELAK SEDANGKAN BELIAU TIDAK MENGAKU ORANG ISLAM ITU SAUDARANYA

Anonymous said...

Si Tua ni dah masuk alam NYANYUK dah...tak payah dilayan, makin dilayan makin menjadi2 NYANYUK nya.

aidil said...

Assalam Tuan-tuan. Sekadar berkongsi. Hadith sohih riwayat Imam Muslim RA. Rasulullah ditanya mengenai puasa hari isnin. Baginda Rasulullah menjawab 'padanya aku dilahirkan dan padanya Al-Quran diturunkan'.

Siapa cakap Rasulullah x pernah sambut harijadinya. Rasulullah TIAP-TIAP MINGGU sambut hari jadinya dengan berpuasa. Kita nak sambut setahun sekali pun payah. Haramlah, Bid'ah la.

Satu lg hadith sohih yg ingin dikongsi riwayat Imamul Bukahri RA. Dalam kitab sohihnya (kitab rujukan kedua bagi umat islam selepas Al-Quran) ABu Lahab diringankan azab siksanya oleh Allah pada tiap-tipa hari isnin kerana dia pernah bergembira apa bila hambanya memaklumkan akan kelahiran ank saudaranya (Rsulullah) dan membebaskkan hambanya yg memaklumkan berita itu dan menjamu org Mekah makan.

Tuan-tuan, kalau Abu Lahab yg kafir Alaihilaknatullah itu pun ALlah ringankan sedikit azabnya kerana bergembira atas kelahiran Rasulullah, apatah lagi kita yg Islam ini yg moga-moga dengan kegembiran kita menyambut kelahiran 'Rahmat Sekalian Alam' ini dpt meringankan azab kita di hari akhirat kelak. Aminnnn....

Anonymous said...

mmg betul la aper yg nik aziz cakap tu.zaman sahabat pun mana ader sambutan maulud nabi ni. sahabat nabi pun tak sambut yang kite beriya2 nak sambut ni nak watper.adakah kte ni lg hebat dr sahabat2 nabi ker.kalo kte nak sambut tu kte punya hal la.kalo dia tak nak sambut tu hal dia.dia ade hujahnyer sendiri.buka la minda tu sikit dan jgn la nak kutuk org sesuka hati.silap2 org yg dikutuk dapat pahala dan kte plak yg dapat dosa

kes ni sama la mcm tahlil arwah yg biasa kite buat tu. dlm mazhab syafie tu sendiri pun melarang diadakan tahlil dan jamuan makan.so, kte ni mazhab aper??

adakah sambutan maulidur rasul negeri sarawak yg patut kte contohi??. tercemar kerana buah bini muda Taib Mahmud. stim aku tgk.setahu aku mengcampurkan yg halal dengan haram tetap akan jd haram walaupun sedikit.

kalo fakta diatas ni salah tlg betulkan yer.

Anonymous said...

Xde pon dlm video tu nik aziz kata menolak maulud nabi,,..dia hanya cerita asal usul maulud nsbi, bagaimana terjadinya n sbb kitacsambut maulud nabi.. Korang jgn la nk putar belit mcm nuar berahim lak.. Elok aku nk sokong bn,tp mcm ni org bn komen, mmg baik aku sokong dap lg bgs.. Tergadai trus msia ni..

Anonymous said...

sila nyatakan dalil masing-masing please utk kuatkan statement anda. ckp kosong takde makna. hihi.