Monday, February 6, 2012

PAS MAKIN HANCUR DI LIWAT ANWAR !



APA yang sedang berlaku kepada Pas sekarang hampir menyerupai krisis yang menggugat pucuk pimpinan UMNO lebih 12 tahun lalu. Penerapan anasir-anasir Datuk Seri Anwar Ibrahim menggoncang Pas dan akan menghancurkannya jika kesedaran tidak mengatasi sentimen yang menutup akal dan mata terhadap kebenaran.

Bezanya cuma Anwar tidak sempat menukarkan nilai dan prinsip asal UMNO walaupun percaturan politiknya berjaya menyingkirkan semua halangan kepada kemaraannya, tetapi Pas telah berjaya dikuasainya sehingga menukarkan keperibadian, memesongkan akidah, menjadikan kepimpinan ulama hanya sebagai patung-patung dan Pas menjadi ultra liberal.

Halangan besar kepada Anwarisme iaitu Nasharuddin Mat Isa dan Hasan Ali manakala Azizan menunggu giliran. Kepimpinan ulama umpama melukut di tepi gantang walaupun sesekali cuba tunjukkan Al ulama Warisatul Ambia (ulama mewarisi kenabian).

Tun Dr. Mahathir Mohamad membawa masuk Anwar ke dalam UMNO pada 1982 dengan harapan akan menggelapkan masa depan Pas tetapi 18 tahun kemudian tangannya sendiri digigitnya.

Dr. Mahathir hampir keseorangan dalam saat kecemasan menghadapi cabaran genting terhadap kepimpinannya. Yang tinggal hanya mereka yang bersiap sedia untuk mengikut arus.

Semua ini berlaku menerusi taktik terancang, penguasaan institusi strategik, mengambil kuasa ke atas media arus perdana, elektronik dan cetak, memperkecilkan projek-projek mega Perdana Menteri, membangkitkan amalan kronisme, memperkenalkan Islam Madani untuk menyaingi gagasan Penerapan Nilai-Nilai Islam, Universiti Islam Antarabangsa (UIA) dinafikan sebagai inisiatif Dr. Mahathir, persengketaan dengan Singapura didakyah sebagai berpunca daripada Dr. Mahathir dan pelbagai lagi tikaman dari dalam untuk menghilangkan keyakinan terhadap kepimpinannya.

Dr. Mahathir hanya tersedar pada saat terakhir, dalam keadaan lemas dan cemas, tetapi kekuatan minda dan jiwa luar biasa yang ada padanya dengan bantuan segelintir kawan-kawan yang masih setia telah membolehkan beliau timbul semula dan berenang mengharungi badai serta mengalahkan pencabarnya.

Apabila Datuk Kamaruddin Jaafar bekas Setiausaha Agung ABIM dan Setiausaha Politik Anwar menyertai Pas dan dengan pantas mendapat tempat sebagai Setiausaha Agung Pas, maka kelihatan jelas strategi penyusupan yang cukup licin untuk mengAnwarismekan Pas.

Tetapi barangkali Pas terhidu bahaya maka langkah seperti menarik benang dalam tepung diambil. Kamaruddin telah digantikan dengan Datuk Mustafa Ali, seorang nasionalis yang merupakan survivor handal dalam Pas.

Mustafa telah selamat mengharungi ombak politik apabila pimpinan nasionalis cauvinis Pas digulingkan oleh kepimpinan ulama dogmatis dan seterusnya dalam keadaan Pas berada di lembah ultra liberal.

Menguasai
Grand design Anwar dari awal penyertaannya untuk menguasai UMNO dimudahkan oleh kepimpinan Dr. Mahathir yang memberikan kepercayaan penuh kepadanya tetapi akhbar Utusan Malaysia tidak turut terperangkap dalam strategi medianya yang diinisiatifkan oleh orang kuatnya daripada Berita Harian. Namun keadaan berubah setelah berlaku perubahan pucuk kepimpinan Jabatan Pengarang Utusan Melayu.

Kelemahan Dr. Mahathir di sebalik semua keulungan, kepintaran, kebijaksanaan, kecekapan dan keberaniannya yang mengagumkan rakyat Malaysia dan juga masyarakat dunia ialah beliau boleh terpengaruh dengan orang yang karismatik, petah bercakap dan pandai berdrama dengan idea-idea besar.
Kebanyakan wartawan dapat mencium lebih dahulu perasaan tidak sabar Anwar untuk mengambil alih jawatan Perdana Menteri daripada Dr. Mahathir.

Dengan berasaskan kepada semua maklumat yang sahih, suatu hari saya memberitahu Dr. Mahathir tentang ancaman yang sedang di dihadapinya di belakang tabir tetapi beliau bertanya kepada saya, “Zam, yang baik tentang Anwar tak adakah, semuanya hanya buruk belaka”.

Dalam program Hal Ehwal Semasa terbitan RTM pada April 1993, Rosnah Majid daripada Utusan Malaysia mendedahkan strategi Anwar yang ketika itu baru menjadi Menteri Kewangan untuk mencabar Tun Ghafar Baba sebagai Timbalan Presiden UMNO.

Program itu disertai juga oleh Rijal Arbee daripada Berita Harian sebagai panel dengan Dr. Kamal Salih daripada Institut Penyelidikan Ekonomi Malaysia (MIER) sebagai moderator.

Rosnah telah bertanya; Apakah benar saudara Anwar akan mencabar Ghafar untuk jawatan Timbalan Presiden UMNO? Anwar mengalih pertanyaan itu dengan jawapan, “Apa gunanya dibangkitkan pekara ini sekarang sedangkan pemilihan pucuk pimpinan akan berlaku hanya pada November.”

Tetapi apabila Rosnah mengemukakan bukti bahawa beliau telah mengatur strategi yang cukup rapi dengan meletakkan orang-orangnya dalam semua media termasuk Utusan Malaysia, TV3 dan Berita Harian untuk mempromosinya, Anwar kemudian naik berang dan terus menuduh pertanyaan Rosnah itu mewakili orang yang benci dan iri hati dengannya.

Taktik inilah juga yang digunakannya sehingga sekarang apabila ada pertanyaan wartawan yang mencabar kredibiliti atau mendedahkan pembohongannya. Sudah lumrah mereka mendengar jawapan balas dengan pertanyaan daripadanya, “Oh, awak dari mana? Daripada UMNO, alat Barisan Nasional,” dan sebagainya.
Banyak peristiwa yang menimbulkan keraguan tentang penghayatan Anwar dengan nilai dan aspirasi UMNO.

Tentangan
Demikian juga dalam isu penentangan terhadap pertubuhan ajaran sesat Al-Arqam. Walaupun Perdana Menteri menyokong kuat perjuangan Utusan Malaysia untuk mengharamkan Al-Arqam tetapi akhbar Berita Harian menyokong gerakan itu dengan pelbagai publisiti dan menganjurkan majlis baca puisi Al-Arqam di PWTC. Anwar menjemput pemimpin Al-Arqam dan ahlinya berbuka puasa di kediaman beliau di Damansara bersama-sama dengan para wartawan dan pengarang kanan akhbar.

Apabila saya memberitahu Dr. Mahathir bahawa Utusan Malaysia tidak akan menghentikan penentangan terhadap Al-Arqam kerana berseorangan dalam hal ini, Dr. Mahathir meminta ia diteruskan kerana beliau tetap menyokong tetapi tidak menyedari siapa yang sedang menikam dari belakang.

Apabila Anwar menguasai Utusan Malaysia sepenuhnya, rombongan Al-Arqam telah melawat Ibu Pejabat Utusan Melayu dan diberikan sambutan. Namun akhirnya Al-Arqam telah diharamkan.

Harus diingatkan banyak peristiwa ‘gunting dalam lipatan’ hanya terdedah bila Dr. Mahathir menyedari kesilapannya tetapi beliau terpaksa membayar harga politik yang sangat mahal untuk menyingkirkan seorang yang amat dipercayai dan disayanginya pada saat-saat kedaulatan negara hampir tergadai kepada kuasa asing dan maruah bangsa yang dibinanya sejak lebih 20 tahun hampir terpadam.

Saya pernah memberitahu Dr. Mahathir secara terbuka dalam tulisan dan juga dalam ucapan semasa menjadi Menteri Penerangan dan sebelumnya, yang disiarkan oleh media cetak bahawa kesilapan besar beliau adalah membawa masuk Anwar ke dalam UMNO, tetapi beliau menjawab, “Mana saya tahu dia akan berbuat demikian”.

Sebenarnya tidak semua orang Pas yang percaya dan senang dengan Anwar, baik yang telah tersingkir atau yang masih berada di tampuk kuasa parti atau kerajaan.

Setelah saya kalah dalam Pilihan Raya 2008, saya telah menjemput Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak untuk melancarkan buku Ulama Terbilang Negeri Kedah, Allahyarham Haji Abdul Rahman Merbok, yang diterbitkan oleh JASA semasa saya menjadi Menteri Penerangan.

Azizan menyetujuinya kerana saya rakan semaktab dengannya dan Haji Abdul Rahman ialah guru bapanya.

Tetapi suatu yang tidak dapat saya lupakan hingga hari ini ialah bisikan Azizan kepada saya di majlis itu yang diadakan di surau pekan Merbok, “Buat apa RTM buat siaran langsung debat dengan Anwar di Dewan Bahasa? Saya menjawab, “Saya bukan lagi Menteri Penerangan”.

Penerapan anasir-anasir Anwar ke dalam Pas telah memesongkan parti itu daripada jati dirinya serta kemurnian prinsip agung perjuangan Islamnya. Walaupun Anwar hanya menarik tali dari luar dan tidak berada di dalam Pas seperti dia berada dalam UMNO tetapi kesannya kepada Pas lebih buruk lagi.

Pas telah menjadi begitu toleran terhadap segala kemaksiatan yang menjadi bahan cacian dan kutukan terhadap UMNO sebelumnya, daripada penjualan arak, persundalan, murtad, seks songsang dan terakhir, penerimaan kepada kepimpinan yang mahukan pengiktirafan terhadap keselamatan Israel.

Sudah terlalu lewat untuk Pas kembali ke pangkal jalan. Pas tidak mempunyai seorang manusia luar biasa yang berkaliber besar seperti Dr. Mahathir dalam UMNO yang berupaya mengumpul serta memulih kekuatannya dengan pantas, tegas dan nekad untuk timbul semula bagi menentang dan memusnahkan musuh dalaman.

Tidak ada siapapun dalam Pas yang akan dapat menandingi kekuatan Anwar. Para ulama pun telah menjadi umpama patung-patung.

Apa yang dapat diucapkan kepada Pas dalam saat-saat kesedihan menyaksikan penyerahan dirinya kepada segala kemungkaran hanyalah “Biarkan si luncai terjun dengan labu-labunya"


97 comments:

Anonymous said...

Gesaan Hasan Ali tak pengaruhi Pemuda PAS

Gesaan pembersihan "parasit" oleh bekas exco Selangor Datuk Dr Hasan Ali dalam parti tidak akan memberikan sebarang kesan terhadap PAS, kata Dewan Pemudanya.


Alhamdulillah, PAS telah pun bersih dari parasit. krn parasit itu adalah cik hasan ali kita sendiri. Baru sekejap sj ditendang keluar dari PAS, hasan ali telah pun menunjukkan kePARASITANNYA dgn bukan setakat hentam PAS/PR dgn dakwaan merapu, bahkan buat fitnah semberono. Alhamdulillah, rupa2nya tindakan menendang hasan adalah langkah yg tepat. Ianya juga adalah satu tapisan dari Allah sendiri bagi sesiapa yg kurang ikhlas dlm parti/jama'ah & ada agenda tertentu. Syukur pdmu Ya Allah. Alhamdulillah

Anonymous said...

Dia (hasan ali) kata, dia nak bersihkan PAS dari luar, saya kata alhamdulillah PAS telah pun bersih dgn ditendangnya diri dia dari PAS. Hasan, awk bersihkan diri awk tu sendiri, zahir & bathin. Malu org tgk!! Dlm ceramah awk, terlampau jelas kekotoran awk, semua org dpt lihat. Setiap ceramah awk hanya menampakkan betapa kotornya awk, jauh lagi nak pengaruhi sesiapa. No more no less. Saya pun heran, camne awk boleh dpt PHD. Krn yg jelas, phd itu hanya memberi makna yg berbeza skrg (perasaan.........).

Anonymous said...

hasan parasit la ni melalak sana sini dgn ceramah dia dihadiri oleh orang2 umno..umno nak buat ceramah sendiri tak beran jadi tumpang le ceramah hasan parasit ni...biarkan dia melalak satu malysia...letih nanti senyap lah hasan ni...pelik perjuangan dia iaitu ketuanan melayu, ketuanan islam dan kedaulatan raja2 melayu....setahu saya perjuangan yg betul hanya perjuangan islam je....lain2 tu asabiah dan ciptaan manusia je...

Apa yang diucapkan oleh Hassan Ali adalah dari dalam suara hati Umno. Hassan adalah pembaca skripnya sahaja. Dalam pada itu, beliau tidak menyedari bahawa beliau juga bukan ulamak. Jadi, Hassan Ali juga adalah parasit PAS. Dalam PAS tidak mengira ulama atau profesional, buruh kasar atau buruh halus. Apa yang dituntut ialah memperjuangkan Islam. Hassan hanya sekadar memperjuangkan pangkat, glamour dan perut. Bye, Hassan

Anonymous said...

datuk memang hebat. Mudah2an pendedahan ini dapat meyedarkan bayak pihak, seterusnya menyelamatkan Malaysia dari dimusnahkan oleh beliau. Tahniah

Anonymous said...

PAS masih tak sedar diri...

Anonymous said...

Tulisan Datuk Zam memang hebat,Kepada Datuk Hasan ali teruskan walaupun tiada kesan pada ahli Pas.
Pas sebenarnya sudah malu dengan perbuatan mereka cakap tak serupa bikin.

Anonymous said...

Bodoh akibat tipu daya DAJJAL, memang dah tersurat. Sebab tu aku tak heran kenapa org masih tak kenal siapa DAJJAL tu. Malah Hassan Ali cakap berlandaskan fakta pun masih tak percaya...Ya Allah. Selamatkan aku dan keluargaku dari Tipu Daya Fitnah Dajjal. Amin

-Akusedih-

Otak geliga said...

hahahaha......Anwar hampir2 berjaya mencabul UMNO, tp atas kebijaksanaan pemimpin UMNO yg dianugerahi Allah maka aktiviti pencabulan gagal dilaksanakan oleh Anwar

utk PAS????.....hahahahaha......Anwar bukan takat cabul, siap gentel2 bola pemimpin PAS.....itupun x sedar2 lagi....makin sedap pulak pemimpin PAS rasa.....hahahahaha

oit PAS, kalau kau nak BUTA, buta la sendiri2 jgn ajak rakyat Mas & umat Islam Mas BUTA bersama2 kau....hahahaha

Anonymous said...

Anwar Ibrahim adalah jelmaan IBLIS dalam bentuk manusia untuk mencetuskan huru hara pada SEMUA tak kiralah SiAPA...

Otak geliga said...

bro GAP, artikel panjang2 gini TERBACA ke pencacai pakatan???.....depa ni malas membaca, kalau boleh nak yg simpel2 & buang masa....artikel yg sarat dgn KEBENARAN susah nak tembus hati depa.....hehehehe

Anonymous said...

sedap2 belaka komen k atas...yg x betul smua umno...pelik jg rase..hassan ali tu org yg paling benci umno...dituduh pulak bace skrip drpd umno...betul ke gitu?? org2 pas yg taksub tu skrg ni dh mula rase x senang...lps pru13 nanti msh xleh nk merintah...setiap kali ada ceramah pas..modal smua kluar...nk wat belanja utk pru akn dtg...sian org2 taksub pr...wahai org2 pr yg dok ats pagar tu...sedaglah diri...sokonglah kerajaan yg ada skrg...selagi kita masih dpt bersujud kpd Allah tnpa ape2 gangguan dan halangan watpe kita nk bg kt pr yg ternyata dh sesat jauh dr ape yg kita hajati...dgn DAPig 150% x blh pecaya...dgn pkr 100% x boleh pecaya..dgn pas % tu jmlh drpd DAPig tmbh dgn pkr...sbb ulamak pas halalkan ape yg DApig dgn pkr buat...x caye tanya nik ajis ularmak terompah tu....

Anonymous said...

Antara kata-kata hikmat Ketua UMNO Bahagian Cheras,Datuk Wira Syed Ali Alhabshee untuk Shahrizat "Jangan reka cerita kononnya ada yang nak jatuhkan beliau, realitinya beliau tidak seharusnya menjadikan wanita UMNO sebagai perisai untuk melindungi kelemahan dan kepincangan ..

Anonymous said...

buka mata, buka hati, buka telinga, buka minda.. membaca luahan rasa, membuat kita lebih belajar daripada sejarah, gugusan peristiwa sejarah menjadi teks tidak bernokhtah.. kita amati guru "pengalaman" yang bersyarah tanpa suara dan kata.

Dengarlah suara hati kecil kita sendiri yg lebih murni, tulus dan insaf tapi sering ditenggelamkan oleh hati besar kita yang ego, bangga dan alpa..

rendahkan hati dan diri untuk membaca artikel ini..
kerana lembah yang paling rendah dapat menakung air yang paling byk..

Tak Kompeten & SOMBONG said...

IBLIS ANUAR HANYA MAMPU MENGANGGU ORANG LEMAH & LEMAU.

UMNO SEKARANG LEMAU KERANA DI KUASAI KRONI BODOH & SOMBONG..

PERSALAH TAK DIDAKWA & DICARI ALASAN2 TEKNIKAL & TAKTIKAL UNTUK MENGEKAL STATUS BERNAFSU SOMBONG EGOISTIK ELITIS..MCM KES NFC

MAKA ORANG2 BAK KATA MAHATHIR MEMILIH UNTUK BENCI UMNO & BERPAKAT DGN IBLIS..MCM NIIK NAJIS..

MCM ORG DULU2 JUMPA BOMOH PEDAJAL ORANG LAIN..

Servant of God said...

Anon February 6, 2012 4:07 PM,
Anon February 6, 2012 4:08 PM,
Anon February 6, 2012 4:11 PM,

Alhamdulillah, kamu telah bersuara.

Aku tak pasti kamu adalah seorang, dua orang, ataupun tiga orang individu, tetapi aku bersyukur kamu telah bersuara.

Tulisan kamu mengenai Hasan Ali sangat membuka mata aku. Sesungguhnya aku tidak percaya dengan apa yang ada di hadapan mata aku.

Memang sudah tiada parasit dalam PAS, dalam ertikata, jika boleh kita sembur racun parasit ke dalam dewan muktamar PAS, tidak akan jatuh mampus satu dua insan, dengan kaki mereka melejang2 bagaikan lipas nak mampos. Itu takkan terjadi.

Ini kerana satu dewan tu akan mampos. Korang anak haram bertiga ini bukti cukup ampuh yang anasir parasit ini sudah menjadi darah daging PAS.

PAS itu sekarang PARASIT, dan PARASIT itu PAS.

Hanya itu sahaja yang boleh menjelaskan kenapa orang yang bergelumang dalam najis dan penipuan boleh kata "Mana najis? Mana penipuan? Jangan kacau, kami tengah makan nih."

Kamu anak haram bertiga bangga kamu mampu guna kata2 untuk memburukkan pejuang akidah? Kamu bangga dapat mempertahankan penyekutu Allah SWT?

Aku harap, kalau Allah SWT mencabut nyawa kamu sebelum sempat kamu bertaubat, kamu akan melihat ayat2 aku ini di hadapan mata kamu, lantas kamu sedar kamu telah melacorkan agama Allah SWT.

Gi mampos kamu!

Anonymous said...

Bongkar!! Blogger UMNO Kutuk Rapat Hassan Ali
Posted by Addin at 2/06/2012
Addin sebenarnya pun bukan berkenan nak ulas tulisan blogger Umno nih.. banyak fitnah dan bahan lucah. Tapi disebabkan blogger nih hentam rapat Hassan Ali, kira oklah untuk dijadikan peluru buat tembak Hassan Ali balik. Selepas dipecat oleh PAS, Hassan Ali sekarang terus menerus menghentam Pakatan Rakyat terutamanya PAS.


Parti yang diwakili sejak zaman reformasi. Ramai sahabat Addin beritahu yang Hassan Ali nih jadi meroyan tak tentu pasal sebab tak di angkat menjadi MB, mungkin ada kebenarannya. Jikalau berjuang dalam jemaah untuk mengharapkan habuan dunia inilah akibatnya.. di dunia lagi mendapat kehinaan..wallahualam.

Lagi Pasal Jelajah Hassan Ali Di Ampang


Saperti yang aku janjikan,aku ulas sedikit tentang ceramah Hassan Ali yang berlangsung di Ampang malam tadi.Aku pada mulanya memang tak mahu turun membuang masa mendengar ceramah bekas motivator dan Pesuruhjaya Pas Selangor ini,tapi atas desakan beberapa sahabat AJK Bahagian aku turun lah juga.Semua pun tahu aku ini skeptikal sikit dengan karektor Hassan Ali dan pernah aku sarankan dia jual KISMIS JAMPI dari membuang masa menjelajah negara menerangkan sebab dia DITENDANG keluar Pas dan perjuangan IMR (Islam Melayu Raja) yang baru diilhamkan nya itu.

Memang sejak dipecat dari Pas aku tak pernah menulis atau membaca artikel tentang Hassan Ali ini malahan video video siri jelajah dia setakat hari ini yang banyak dipromo sahabat sahabat bloggers pun tak pernah aku tonton lagi.Hanya sekadar tertonton bila menonton Buletin Utama TV3 setiap hari,itupun klip klip pendek yang disunting TV3 untuk tujuan propa,jadi tak adalah aku ambil serious sangat apa yang dilalakan Hassan Ali hampir setiap hari.

Jadi misi aku turun ke Ampang Indah malam tadi adalah untuk mengikuti sendiri secara LIVE apa yang akan diperkatakan Hassan Ali yang aku rasa tidak akan banyak berbeza dengan apa yang telah dia perkatakan sebelum ini dalam siri jelajah nya.Aku berharap aku SILAP dalam membuat andaian aku terhadap dia sebelum ini dan mungkin malam ini akan mengubah PERSEPSI aku tentang susuk tubuh yang bernama HASSAN ALI.

Tapi setelah mengikuti ceramah penerangan/penjelasan Hassan Ali malam tadi,aku tambah menyampah dengan manusia bongkak dan hipokrit ini.Tiada apa yang diperjuangkan oleh Hassan Ali kecuali KEPENTINGAN DIRI dia sendiri dengan menjaja keburukan Pas yang dianuti dan didakapi nya selama bertahun tahun.Persetan lah dengan alasan PERJUANGAN DEMI MENEGAKAN AGAMA TOK NENEK yang konon nya menjadi sebab mengapa dia DISINGKIR Pas!Semua nya sembang kosong dan terlalu plastik pada aku.


Hassan Ali tidak lebih dari PEMECAH MELAYU dengan agenda KUASA KETIGA dan NGO JATI yang bakal dia lancarkan pada 21 Feb ini.Tidak kah secara terang terangan Hasan Ali berniat memecahkan kesatuan orang Melayu kepada kumpulan baru yang akan bernaung dibawah NGO JATI?Tidak cukupkah perpecahan sebelum ini yang melibatkan Perkasa dan lain lain NGO?

Nampaknya UMNO masih buta dengan menyediakan platform untuk PENJUAL KISMIS JAMPI ini menjual temberang nya.Meskipun Ketua Bahagian dan Timbalan nya tidak duduk dalam kemah dan memilih untuk duduk dalam samar samar cahaya belakang kemah utama,tapi kehadhiran ramai AJK Umno Bahagian Ampang memperlihatkan program malam ini di Ampang adalah dengan kerjasama Umno Bahagian.Tenguk saja kain scallop merah putih orang dah tahu anjuran siapa program ini.

Tak tahulah aku apa MILEAGE yang Umno akan perolehi dengan MENGUSUNG Hassan Ali kesana kemari memberi ceramah?Apa yang aku nampak Hassan Ali hanya berminat menarik penyokong nya didalam Pas untuk menyertai JATI yang mungkin akan digunakan nya sebagai PLATFORM untuk dia bertanding sebagai Calun Bebas di PRU13.Program malam tadi tak ubah macam sessi motivasi yang diberi percuma ditengah padang dan tidak dikenakan bayaran saperti lazimnya.Hasan Ali saperti ramai pemimpin Pas tidak lebih dari SAUDAGAR AGAMA!Jadi persoalan nya...

APAKE JADAH YANG UMNO TERHEGEH HEGEH PROMO HASSAN ALI INI..???~akupeduliapa

Anonymous said...

Anwar Ibrahim adalah Melayu Paling Celaka pernah wujud di dunia ...

Anonymous said...

servant of god...tak layak lah kau tapi baik kau tukar jadi 'servant of umnoo' lagi tepat sebab..mulut kau penoh perkataan maki dan sebut m...us jer..aku pun tak berani nak sebut..baik2 kau jgn nanti terkena diri kau sendiri..dah cukup bekalan ker tu..

tu dia said...

SATU2 CARA utk halang Hassan ialah HENTAM DIA..

TAKKAN TAK TAU KOT

SIAN HASSAN ALI ...PATUT DARI DULU LAGI HASSAN SEDAR SIAPA ITU ANWAR...

NO. ANWAR DLM 'CINA' IALAH =3

TAHUN KALENDER CINA ANWAR LAHIR = TAHUN BABI

NO.3 lambang meragau semua bidang xdak specifik..dia bukan pakar apa pun...org putih kata all rounder...jauh sekali pakar ekonomi..

BABI KORANG PAHAM2 la...pandai sungguh org 2 cina ni ...

... xcaya pi wikipedia

Anonymous said...

servant of god..

buka lah minda..muhasabah diri..
baca lah semua blog pro & kontra..
buat kajian komen2 dari org ramai.
bukan hanya maki hamun jer...jiwa kau tak tenang..dah tak tahu mana betul dan mana salah...mana dosa dan mana pahala..
banyak sangat dah aku terbaca komen2 kau yg tak senonoh penoh dgn maki2 hamun dan mencarut..Allah tak suka mcm tu..

Anonymous said...

Orang2 Parti Adat & Sukan tengah dok lena lagi tu...dek kesedapan digentel oleh AnuWar...

Anuwar adalah manusia yg paling chelaka sekali yang pernah dilahirkan di TANAH MELAYU...

Buat Hassan Ali tahniah...teruskan usaha anda...

Anonymous said...

yg org pas meracau2 tgh2 mlm tu apahal

biar lah hassan nak ceramah apa pun..

macam Anwar gak masa kena pecat..siap bercakap kat atas masjid lg...

standart la tu...anwar dwdah pekong umno
hassan dedah pekong pas..

kalu siri x umno x pkr biasa la

ini X PAS.. LO...macam astro.macam2 ada..
kali pertama pas menggigil ... elok la tu... lepas ni berpada2 ngangkat komunis..

kira bertuah la ALLAH Nak selamatkan jugak pas..jika tak.. ngangkat Yahudi plak..(sejak hassan bising2 ni tak perasan ke puak2 perasit mula tak ngankat2 sangat membabi buta...atleast yg positif
...'parasit2 tu bukak mata sket..mula risau undi melayu akan merosot...dok sokong dap sokong gereja...undi melayu akan lost)



x pas

Dot said...

GAP,

dah sampai masanya kut....

anon 4:07, 4:08, 4:11 PM & yg sewaktu dgnnya,

umno tidak perlu mewakilwalikan dato' hassan ali bagi menyatakan hasrat hati. umno mempunyai kekuatan sendiri & tidak pernah bergantung kpd pihak lawan utk menjatuhkan pas. rakyat yg waras nampak apa yg berlaku dlm pas & ianya tidak perlu diterangkan krn jelas mrk nampak dato' hasan ali dianiayai oleh pas sendiri...

umno hanya perlu memerhatikan gelagat manusia diluar sana.

pemuda pas mungkin tidak terjejas tetapi sudah ramai orang2 tua yg rasional, yg dah lama bergelumang dgn isu2 agama dlm pas mempersoalkan tindakan pas itu. umno tak pelu buat apa2pun tp nampaknya ahli2 pas sendiri yg akan jatuhkan pas dari segenap penjuru...

pas sendiri kata ia tidak perlukan dato' hasan ali & bila dato' hasan ali di tendang keluar, pas sepatutnya tk perlu bising2 lagi. malangnya pemimpin2 & ahli2 pas sendiri yg terloncat2 mcm kera kena belacan & menyumpah seranah dato' hasan ali yg bangkit menyatakan haknya serta ahli2 pas juga menyalak2 menyalahkan umno mcm anon 4:07 & puak2 yg sewaktu dgnnnya, sedangkan bukan umno yg memecat dato' hasan ali!!

mrk sebenarnya tergugat & sgt takut jika ramai ahli pas terpengaruh dgn dato' hasan ali sehingga setiap pergerakan dato' hasan ali pas akan ikuti & cuba sabotaj segala usahanya utk mendekati ahli2 pas lain yg ada daya pemikiran sendiri utk berfikir siapa betul, siapa salah tanpa dipengaruhi mana2 pihak...

...a slight breeze of truth from dato hasan ali will definitely stir chaotic pan Islamic party right now!!

Anonymous said...

IORANG PAS BACA HARAKAH SAJA. JADI AKAL KURANG PANJANG. BACA MEDIA UTAMA SEKALI. UTUSAN MISAL NYA. BARU DAPAT GAMBARAN SEPENUH NYA. JANGAN KENA TIPU DGN TULISAN YANG BERAT SEBELAH. JADILAH ORANG YANG CERDIK DAN PANDAI BERFIKIR. OTAK ADALAH ANUGERAH TUHAN...............

Servant of God said...

Anon February 6, 2012 5:07 PM,
Anon February 6, 2012 5:14 PM,

Mari kita buka minda.

Mari kita berbincang.

Tolong jawab soalan ini.

"Kenapa perlu kita sokong orang yang menyokong penyekutu Allah SWT, orang yang menyokong peliwat, orang yang menyokong pemurtad?"

Minda aku sedang terbuka.

Jawablah soalan aku.

Kalau kamu bukan orang yang melacorkan agama, jawab laa soalan aku.

Anonymous said...

APALAH PENCACAI PAS NI MEREAPU? TAU TAK MEREKA NI NILAI-NILAI ISLAM

SALAH KE HASSAN ALI MENENTANG MURTAD?

SALAH KE HASAN ALI MENETANG PENJUALAN ARAK KEPADA ORANG ISLAM?

SALAH KE HASAN ALI MENETANG GOLONGAN SEKS SONGSANG DAN PERSUNDALAN?

AKU NAK TANYA SIAPA YANG ISLAM ?

PENYOKONG SEMUA PERKARA DIATAS ATAU ORANG YANG MENENTANG PERKARA DIATAS.

Anonymous said...

KESIHAN AKU TENGOK PENCACAI PAS NI MERAPU.

DAH DIJELASKAN OLEH ZAINUDDIN MAIDIN SEJELAS JELASNYA OTAK MEREKA MASIH TAK MAMPU BERFIKIR?

APALAH AGAKNYA ADA DIDALAM OTAK MEREKA?

ADAKAH MEREKA DIKUASAI AKAL ATAU NAFSU? SAMPAI TAK TAHU NAK MEMBEZAKAN BETUL ATAU SALAH.

Anonymous said...

Terdapat desas desus bahawa tatkala 1CareMalaysia diperkenalkan, gaji semua rakyat akan dipotong 10% sebagai caruman wajib ke dana 1Care Malaysia...KALAU LAH BETUL BERITA NI AMAT MALANGLAH JD RAKYAT MALAYSIA

Anonymous said...

anon5.03

ko pula melayu paling bangsat yg ada kat blog ni

Anonymous said...

Apabila seorang yang berjuang mempertahankan dan menegah aktiviti murtad oleh kristian dlm DAP yg bemaharajalela seperti DDHA, maka nyatalah PAS sudah jauh tesesat sesesat sesatnya.

Anonymous said...

servant of goat

dah meroyan ke? kata2 yg ko tulis menunjukan siapa ko sebenarnya. dan ko ni adalah pengikut tegar umno yg tak blh terima pendapat org lain. atau ko ni hassan ali sebenarnya. tak pe siapa pun ko, cara ko mengulas dan menulis bertapa tertutupna minda ko pd sesuatu isu

Anonymous said...

Anon 5.45pm,

Yang komen katcatas nun tu adalah pencacai PASberg mersngkap keldai kafirun..

Hasan Ali sungguh2 mahu munyekat murtad, tapi dia diperlekeh..

Takde kena mengena langsung dgn UMNO? ni samalah dgn kes TBH mampos nak tutup bangkai DAP...

Oi, keldai kafirun..org2 UMNO kalau dgr ceramah takde la plak poyo sikit sikit takbir. Aku pg ceramah kat bangi..yg duk dlm khemah..sikit sikit takbur..

Mmg le takbir tu bukan kesalahan..tapi pokoknya itu maknanya ramai org PASngok sendiri yg dgr caramah HA.

Alalahai...pasngok..patut la bongok...

Anonymous said...

Anon 5.58pm,

Best tak blog ni. Komen kau boleh tersiar..aku kutuk pembangkang kat meloyakini tak keluar lak..

Apa apa hal pun...selamat menjadi keldai DAP dan tak selamat menyokong keselamatan ISRAEL

Anonymous said...

Steady servant of god..

Anon 5.58 dah goyang tu..

Maklum le...keldai kafirun yg menyokong keselamatan ISRAEL...syaiton la kawan kau.

Anonymous said...

servant of god 5.34

kenapa lepas tak jd pesuruhjaya pas baru hassan ali sbok pasal isu murtad. dan napa lps d pecat baru dia sibok beceramah ttg isu murtad dan akidah. klu dia npk kepincangan dalam pas sepatutnya dia ajak semua pemimpin pas bermusyarah dan bukan bertindak sendiri. sikapnya yg bertindak sendiri tu menunjukan dia nak nunjuk2 yg dia nak selamatkan umat islam. aku bangga klu dia ikhlas dlm perjuangan tp caranya tu lbh kpd politik utk dirinya. dan dia penah ckp klu sbg ngo pergerakan dia terbatas tak seperti klu jd wakil rakyat. ni dah terbukti dia nak bertanding lg. nak gelaran YB lg. klu dia ikhlas dlm memperjuangkan isu akidah umat islam, tak erlu jd wakil rakyat pun dia boleh perjuangkan.

Anonymous said...

anon yg terer mengadap blog GAP ni hari cuti ni...adalah contoh individu atau keldai kafir yg sgt takut akan kelantangan hasan ali. Lebih ditakuti adalah sambutan org2 PAS sendiri terhadap siri ceramah hasan ali.

Mana lak mangkuk yg panggil hasan ali hasan akidah tu? Terima kasih, sbb mmg hasan ali menjaga akidah umat. Pahala balasannya.

Anonymous said...

Anon 6.08pm,

Nak musyawarah apanya dlm PASngok hari ni? Semua nya dikawal oleh anwarinas dan DAP. Sbb tu la SUDAH RAMPAS KENA PULANG BALIK.

Kat luar ni, takde syaiton DAP yg nak larang. Azan subuh pun nak pertikai. Dana utk bina masjid pun nak pertijai.

Lahanat punya kafir.

Anonymous said...

Jangan lupa boikot ROTI MASSIMO.

MINYAK MASAK SERI MURNI.

Tepung cap sauh.

HASAN ALI TERBAEK!!

Servant of God said...

Anonymous said...

servant of goat

dah meroyan ke? kata2 yg ko tulis menunjukan siapa ko sebenarnya. dan ko ni adalah pengikut tegar umno yg tak blh terima pendapat org lain. atau ko ni hassan ali sebenarnya. tak pe siapa pun ko, cara ko mengulas dan menulis bertapa tertutupna minda ko pd sesuatu isu

February 6, 2012 5:58 PM

---------------------------

Laa.. apasal kau ni baghal sangat?

Aku tanya soalan, kau tak nak jawab, lepas tuh kau kata minda aku tertutup.

Aku dah siap beri kunci minda aku tadi. Kalau kau nak buka, cukup senang. Kau hanya perlu jawab soalan aku, aku pecah sikit soalan tu menjadi dua supaya lebih terang dan senang kau faham:

"Kenapa perlu kita menyokong seorang insan yang menyekutu Allah SWT, yang meliwat, yang menyokong murtad?

Dan, jika datang suatu pihak kedua yang menyokong insan pertama tadi, kenapa perlu kita sokong pihak kedua ini dan bersubahat dengan insan pertama?"

Haa.. minda aku dah sedia untuk dibuka nih.

Jawab laa soalan aku.

anak pak yop said...

cian orang pas....aku ingat orang pas nie pandai2...mcm hasan ali kata banyak professional...tapi aku rasa hasan ali salah...orang pas nie semua bodoh, bangang, tolol, skull full of mud....anwar dah nak pelingkup parti hampa...jenuh dok defend lagi peliwat dan penzina tu...yang paling jenaka sekali hasan ali baca skrip umno...apa punya bangang...aku ingat ada sorang saja mahfuz omar...tapi ramai tak terkira dalam pas nie yang macam tu....

macam zam kata...biarkan siluncai dengan labu-labunya...

yang aku sedih...lepas nie mana aku nak cari orang macam harun din...

Servant of God said...

Anon February 6, 2012 6:08 PM,

Terima kasih, terima kasih.

Cukup cantik point kamu.

Kata2 kamu ini memang menunjukkan kau belajar dari sekolah politik pakatan haram.

Kamu dengan sengaja cuba melupakan yang Hasan Ali bukan baru ini memperjuangkan akidah, mencegah murtad dan sebagainya.

Aku faham, tujuan kamu buat begini ialah supaya pembaca yang baru sampai kat blog ni, yang belum tahu sangat sejarah baru2 ni, akan terpedaya dengan kata2 kamu.

Alhamdulillah, ramai yang masih ingat, dan trick kau tak menjadi.

Yang Hasan Ali rampas arak kat Shah Alam dulu tu hapa?

Yang dia pi serbu gereja DUMC tuh haper?

Anon, kamu jangan nak kata Hasan Ali tu cuba nak menunjuk2. Walhal kami di sini nampak dengan jelas yang kamu ingin mengotorkan nama dia.

Kenapa kamu sengaja lupa yang Hasan Ali dari dulu memperjuangkan akidah? Hmm?

Anonymous said...

untuk Anon 1 Anon 2 & Anon 3
Parasit2 memang tak akan mengaku dia itu parasit, sebaliknya menuduh bukan parasit sebagai parasit.

Bukti yang PAS sebenarnya telah mati kerana dihinggapi oleh parasit2 ialah:-.


1. Nagara Islamnya telah mati
2. Hududnya telah mati
3. Perjuangan untuk Negara Palestinnya telah mati
4. Perjuangan untuk meningkat shi'ar Islam telah mati.
5. Perjuangan untuk meningkatkan 'Akidahnya telah mati. dan banyak lagi

Anonymous said...

servant of god

Yang Hasan Ali rampas arak kat Shah Alam dulu tu hapa?

Yang dia pi serbu gereja DUMC tuh haper?
.............................
tu yg sya maksudkan isu rampas arak dan serbu DUMC ni berlaku lepas dia bukan lg jd pesuruhjaya pas selangor. masa jd pesuruhjaya dulu apa dia buat? tak kan masa tu masalah arak dan isu murtad tak ada

akubekaspkr said...

Akan tiba masnyanya Bangsa Melayu akan hancur, Agama Islam menjadi sebaris dengan agam lain dan kedaulatan Raja-Raja bukan lagi tunggak negara.

Sejarah negara juga akan mencatitkan PAS, yang bersekongkol dengan PKR telah menyerahkan menyerahkan kepada DAP melakukan sedemikian

Tahniah PAS, tahniah Anwar dan PKR

Pejuang pelapis alaf baru. Bersedialah untuk kalian semua hadapi cubaan dan cabarannya nanti.

Anonymous said...

anon 6.32

pas tak pernah kata sokong israel, anwar yg kata. klu ko kata pas pn sokong israel sbb dia sokong anwar, samalah dgn umno sokong zina sbb dia tak ambil tindakan terhadap CSL

Anonymous said...

3 pencacai paling atas tu sebenarnya sudah terlalu buta hati dan salah seorg dari parasit pas... BAGI MRK HASSAN ALI ADALAH PARASITNYA KRN MRK SEDAR JIKA HASSAN ALI TERUS BERADA DI DLM PAS... MRK TIDAK AKAN BERJAYA MENGUASAI DAN MELIWAT PAS! ya, saya akui hassan ali adalah parasit... TETAPI BUKAN PARASIT MENGKUCAR-KACIRKAN PAS TETAPI HASSAN ALI ADALAH PARASIT BG KUMPULAN PARASIT ANWARISME DI DLM PAS!! kamulah 3 org contoh parasit anwarisme di dlm pas yg sebenarnya hassan ali dan mrk yg menyokong hassan ali maksudkan.

mungkin juga inilah kifarah kepada perbuatan dan kata2 nik aziz serta ramai pemimpin di dlm pas selama ini yg mengeluarkan bermcm fatwa dan maki hamun terhadap saudara seislam lain. Allah membalas setiap kifarah itu dlm bentuk yg berbeza bukan sahaja di akhirat malah mungkin juga di dunia lagi agar mrk yg berbuat kerosakan itu bertaubat dan melihat sendiri akan kerosakan dari lidahnya sendiri.

wallhualam.

Servant of God said...

Anon February 6, 2012 6:41 PM,

Betul dia buat hanya selepas digugurkan?

Betul begitu?

Adakah betul begitu, ataupun kamu hanya mahu memfitnah Hasan Ali?

Kamu ingat orang takde bukti yang membongkar penipuan kamu ni?

Anonymous said...

Anon 6.46,

Jadi PAS pun sokonglah zina sbb eli kangkang kantoi zina muslimah PAS boleh peluk nangis nangis dgn si penzina.

Kah kah kah kah kah

PAS jg sokong murtad sbb join pejuang murtad buat demo.

Anonymous said...

""pas tak pernah kata sokong israel, anwar yg kata. klu ko kata pas pn sokong israel sbb dia sokong anwar, samalah dgn umno sokong zina sbb dia tak ambil tindakan terhadap CSL

February 6, 2012 6:46 PM""

Baca betul2 komen aku. Aku tak sentoh pun perkataan "Israel" ,kau makan cili kau yang pedas.

Anonymous said...

anon 6.32

pas tak pernah kata sokong israel, anwar yg kata. klu ko kata pas pn sokong israel sbb dia sokong anwar, samalah dgn umno sokong zina sbb dia tak ambil tindakan terhadap CSL

February 6, 2012 6:46 PM

-----------------------------------

sokongan bukan bererti perlu cakap in public anon oi... cuba jadi bijak sikit. kita ni kalau dah berkwn dgn org yg menyokong LGBT, menyokong pluralisme and now menyokong yahudi israel... jika kita tidak bersuara dan menjauhkan diri dari golongan yg sebegini... samalah kita menyokong akan perbuatan mrk... itu pun kamu tak blh nak bezakan ke?

samalah juga jika kamu nampak sepupu kamu mencuri dan kamu diam tak report, dalam Islam kamu juga bersubahat melindungi seorg pencuri, hukumnya tetap berdosa selagi kamu tidak tampil berkata benar. dlm soal ini PAS ternyata telah terheret dlm SUBAHAH NYATA!

CHUA SOI LEK berzina sesama cina wahai saudara... bukannya dgn org islam. jika chua soi lek berzina dgn org islam saya pasti org islam tersebut bakal dihukum juga. csl sendiri telah dimskkan ke mahkamah, ltk jawatan dan akui kesalahan dia. undang2 sivil telahpun berlaku dan csl bertanggungjwb atas kesalahan dia sendiri... apa kaitannya dgn UMNO?

bagaimana pula mat sabu? adun pas yg ditangkap berzina? bagaimana pula mrk yg menggelapkan wang kohilal dan memali? bagaimana pula dgn ketua PKR sendiri yg akidah pun semakin hari semakin x menentu? kita ni bila kita memilih utk berkwn dgn syaitan seperti kata nik aziz maka sedikit sbyk sifat syaitan itu akan meresap ke dlm rohani kita juga. berkwn dgn jin maka perangai pun sedikit sbyk akan ke arah itu. berkwn dgn org seperti anwar yg diragui akidahnya pun sedikit sbyk bakal menggugat akidah kita sendiri.

mungkin saya dan ramai lg tidak layak mempersoalkan akidah org lain tapi saya dan ramai lagi ada hak utk meragui... dlm islam sendiri menyatakan... apabila kita meragui sesetgh perkara yg tidak kita pasti mungkar, halal atau haram... maka pilihlah utk menjauhkan diri...

Anonymous said...

PAS sokong ISRAEL sbb dikira bersyubahat dgn anwar.

Anwar kata nik aziz wali terompah, pun PAS sokong.

Wakakakaka

Bongok punya PASngok

Anonymous said...

anon 6.41pm ni bru lpas kuar dri utan ke ape..ke ko ni bru nk knal politik??..hmmmm..

Anonymous said...

Anon 7.04pm,

Penat je kau bagi penerangan panjang lebar. Yg bengkok juga dia ikut.

Sbb tu aku kata PAS pun sokonglah elizabeth kangkang berzina. Lagi dahsyat muslimah PAS peluk cium plak lagi.

Oi badigol anon 6.46,

Ada ko nmpak org UMNO nangis peluk cium CSL lepas dia kantoi tak??

Anonymous said...

Sumber sumber menyatakan dah lama hasan ali memendam rasa. Kena tindas dgn kerajaan khalid gagap yg kena ikut telunjuk DAP?

Paling memalukan ialah SUDAH RAMPAS PULANG BALIK.

Lagi memalukan PAS kini bukan lagi parti berlabel Islam tapi sudah berlabel PARTI ADAT & SUKAN.

Kah kah kah kah kah kah..

Anonymous said...

P Parti
A Adat &
S Sukan

Errr...hadi awang,
Bila lg nak declare tukar nama haaa??

keh keh keh keh keh keh..

Anonymous said...

Bangsa melayu 100% makan nasi, tetapi makanan yg dimakan cuma jadi TAHI!!! sahaja. tidak membuahkan kualiti kehidupan bangsa melayu yg baik dan terpuji.

1001 permasalahan bangsa melayu/islam hari ini, tiada ubat yg mujarab bila kebaikan tidak dapat diterima oleh akal yg waras.

PECAHAN melayu jelas dalam kelompok:
1. pro kerajaan
2. pro pembangkang
3. pro munafik
4. pro musrikin
kelompok (1) banyak pikul t/jawab dlm pengurusan kerajaan pd kadaan tertentu dilihat lembab bertindak mempertahankan kebenaran, keselamatan negara, kebajikan rakyaat dan pada saat genting jadi payung kepada semua rakyaat yg tahu menilai kebaikan.

kelompok 2,3,4 hanya tahu bangkang
cakap tak serupa bikin, jasa belum terbukti, jadi kerajaan dibeberapa negeri pon perangai tahaf pembangkang juga.

ketua maha pembangkang, impianya cuma nak duduk istana PM Puterajaya, penyokong dari kelompok 2,3,4 diatas dan dinobatkan jadi imam mahadi akan dimahkotekan nabi hamPas pork najis, cacamarba bangsa melayu tidak mustahil akan ditelan kemodenan dan melenyapkan sejarah silam: melayu takakan hilang
didunia.

Anonymous said...

"Anwar Aljuburi"...Mat Sabu yg bagi gelaran ni kat anwar ibrahim. Wahai pencacai2 PR adakah ini fitnah? Adakah umno yg bg gelaran itu? Org yg bg gelaran tu pun berkhalwat dgn bini org.
"Anwar harus bertaubat"..bukankah karpal singh yg berkata mcm tu?..Puak2 PR mesti kata ini fitnah umno.

Insyaallah..PAS,PKR, DAP bungkus pru 13 nanti.

Anonymous said...

Wan Azizah patut dapat masuk world records bagi kategori presiden parti politik yang paling kayu dalam sejarah.

Sape lagi boleh challenge?

Anonymous said...

Anon 7.51,

Ada lagi.. Gelaran bagi nik aziz wali terompah, anwar yg bagi.

Dari wali, hari ni dah upgrade ke nabi.

Hui....terer parti adat dan sukan ni..

Anonymous said...

Wei badigol. ?

Kalau gesaan hasan ali pemuda PAS tak terpengaruh, apa hal plak suruh tutup mulut??

Ni..ostat azizan plak kena kena arahan tutup mulut.

Ai..pasngok..

Anonymous said...

Apa pun org lain nak cakap, baik penyokong PR atau BN, pada aku sekarang ni aku nampak PAS adalah perosak hubungan silaturrahim sesama umat Islam di Malaysia.

Lebih tepat lagi aku labelkan PAS sebagai "Pergerakan / Parti Anasir Subversif".

-- Benci PAS dulu, kini dan selamanya --

Anonymous said...

PAS nanti bila hancur disebabkan parasit2, jawapannya ialah 'ini semua salah UMNO'

Anonymous said...

"ASAP"

"AKU SANGAT ANTI PAS",
"AKU SANGAT ANTI PKR".

---------------------

"ABU" - "AKU BELA UMNO",

satu2nya parti yg membela Melayu, Islam dan Raja2.

Anonymous said...

servant of gog 5:34

aku nak tanya kau balik..siapa yang kau tuduh peliwat..yang kau tuduh menyekutukan Allah..yang menyokong murtad..hah siapa????

jangan lah kau menuduh tanpa bukti..rakyat dah tahu semua..tuduhan liwat..video seks tu semua adalah fitnah...fitnah yang sengaja di reka..dlm mahkahmah pun nampak kes2 tu terlalu bodoh dan nampak sangat direka..tanggung lah dosa org2 yng sama bersubahat dlm fitnah2 ini..

hati kau memang dah benar2 hitam..aku masih suka bersangka baik mudah2an engkau dapat hidayah dari Allah..kebenaran akhirnya akan mendapat kemenangan.

dulu memang aku juga penyokong k'jaan tetapi lepas anwar di fitnah..oh tidak sama sekali..

kau dan penyokong umno bole reka fitnah mcm2 kat anwar..tapi jangan lupa Allah maha mengetahui dan balasan nya tetap ada..

aku nak tanya satu jer..macam mana kau boleh percaya video seks yg kabur hitam putih dlm zaman yg canggih ni??? siapa rahim thamby chik..yg satu m'sia dah tahu perangai nya..siapa eskay..Subhanallah..kalau sampai fitnah yang dibawa oleh org2 spt itu pun kau percaya bulat..
oh...servant of god..alangkah rugi nya engkau..fikir2 kan laa.

Anonymous said...

anon 8.59

Hahaha lawak la hujah ko ni....mesti terikut dgn pencacai pakatan. Tak sangka masih ada lg spesis bengap singgah kat blog ni...lawak....kahkahkah. Mcm katak puru br kuar dr bwh tempurung. Tempurung pula berada dlm kandang babi.

Go dr HA. Aku sokong dr HA.

Anonymous said...

Sudah pecat disuruh pula merayu. Ikut suka hati dia lah. Bukan dia yang minta dipecat. Macam budak-budak paih ni. Dulu bergegar-gegar ceramah konon ramai orang islam telah murtad. Kini bila kuasa ditangan tak berani pula.PAS sudah jadi bisu. Boleh harap ke orang macam ni nak meningkat syiar islam?

Anonymous said...

ANON 859 kurang cerdik. BERAPA Ramai orang Islam yang rapat dgn ANWAR dah tinggalkan beliau. You are behind time man ! There is nothing more to defend ANWAR. Only moron will .

Anonymous said...

Anon 8:59 PM

Klau Anwar difitnah psl video seks, napa dia x saman eskay (n semua Datuk T)?..Anwar kan suka saman menyaman, bukan sikit2 plk tu...ratus2 juta u. Tak berani nak saman eskay sbb takut byk lg yg akan terbongkar.Anwar kata dia x kenal eskay, padahal dlm gambar n cctv bukan main rapat gitu..

Hati sapa yg sebenarnya hitam ni?

Anonymous said...

859 NI SPESIS ANWAR KE ?

Anonymous said...

anon. 8.59 engkau ada mata tapi buta, ada telinga pekak, ada mulut bisu.

mata celik tak melihat. telinga pekak bolihlah dimaafkan mulut bisu ada mata pon tak melihat lebih baik matilah jer dari jadi abdi kaki jubur.

jgn berdalihlah dgn hukum dunia, kalau idola engkau menjubur 100 kalipon mahkamah kata tak bolih dibuktikan tetap tak salah. nak guna hudUd pas lagi habuk. aku tahu bezakan hudud ALLAH,

Anonymous said...

aku dah lama tau siapa si anu war itu!

Anonymous said...

Terima kasih GAP kerana menyiarkan tulisan ZAM yang begitu tepat dan bernas. Saya seronok membacanya. Semoga GAP akan terus membantu menerangkan kekaburan dan melegakan kekuusutan hasil dari putar belit dan penipuan pakatan pembangkang.

Anonymous said...

anon 8:59!

kalau dah ada bukti siap dgn video, cctv, jam omega & segala macam benda lagi tu bukan fitnah! cuma si anu empunya diri yg rasa tembelang dia dah pecah..tak akan berani dia nak pertikaikan bukti tersebut sebab akan melondehkan segala rahsianya! yg dia boleh jawab hanya menuduh ini kerja konspirasi UMNO dan BN.. kalau berani saman le Datuk T, Ummi, Ezam,Nalla dll tu! .. cukup2 lah dikelentong oleh si anu war, cubalah berfikir dgn rasional..jangan jadi bodoh,bengap & bangang!

☺ ☺ ♂ ☺ ☺

usin said...

3 anon atas sekali tu masih dilamun mimpi2 indah betapa pas masih dalam sangkar emas. ingatlah bahawa sangkar emas itu adalah penjara yg menyekat tindakan pas mengikut rentak sendiri. pkr dan daplah yg mengawal pas sekarang. anda masih tidur???

Anonymous said...

anon 8:59

minda kau telah diliwat dgn teruknya! telah hilang kewarasan & maruah diri kau..menyokong manusia yg pandai berlakon & berpura-pura..kau yg harus bertaubat & mengucap! moga minda kau akan kembali normal dgn menilai segala tindak tanduk idola busuk kau tu dgn hati yg terbuka!! bukti dah banyak ditunjukkan pandai2 lah kau menilainya jangan dibiarkan minda & otak kau diselubungi taksub yg melampau! bertaubatlah sebelum terlambat!!

Anonymous said...

Anon 8:59 seorang yg bebal dan penjilat tegar si jub!

bukit selumpit said...

anon 8:59,jangan kata mahkamah membebas aljub kerana tidak meliwat.Hanya DNA dikhuatiri tercemar.Semua rakyat M'sia tahu aljub meliwat kerana tak sanggup bersumpah mejunjung Al Quran.bagi menafi yg dia tidak meliwat.Dlm kes chinadoll dia nampak sangat munafiknya bila mengatakan tidak kenal datuk eskey sedangkan dlm cct tv nampak dgn jelas siapa bersama dtk rakan semaksiat beliau.Jam omega dikatakan dlm simpanan wan Azizah,kalau benar tunjukanlah.Kenapa memarah wartawan bertanya soalan yg nyata melodeh akan kedurjanaan moral beliau.Kenapa marah sewaktu di tanya seorang tuai rumah panjang di Kapit semasa kempen pilihanraya Sarawak dan terus cabut keluar kerana malu dan terus balik keesokan harinya.Anon fikir2kanlah,jangan sempitkan minda kamu sehingga tak tahu nak beza akan kebenaran dgn pembohongan

Anonymous said...

GAP,

SEJAK BILA ZAM & UMNO BEGITU PERIHATIN & SIMPATI TENTANG NASIB PAS? .... kahkahakah..lawak betul artikel ini....macaamla rakyat msia ni dungu sangat nak faham hujjah auta mamak Zainuddin Maidin niH....

INILAH BUDAYA POLITIK UMNO -- HIPOKRASI & KONSPIRASI-----> UMNO TAK SENANG HATI BILA RAKYAT RETI BERSATU! MEREKA BERSATU DALAM PR, ORANG MELAYU,CINA, INDIA , KAUM B.PUTERA SABAH & SARAWAK --- SEDANG BERSATU --- TOLAK KUASA DIKTATOR & KAPITALIS BN!

Anonymous said...

dalam utusan malaysia 5/02/12 kompeni robert sudah beli 1 muka penuh iklan pasal produk FFM group. ada tepung blue key,cap sauh,roti massimo,minyak masak seri murni. siap ada perakuan sah dari jakim,sirim.. agak2 ko la GAP,ada x enzim atau dna kerbau pendek dlm produk FFM? aku dah tobat xnk beli tepung cap sauh.. roti high5 pun da bertahun aku x mkn&beli lepas meletop ceta roti dia pakai minyak dubor dari german. dia lantik haron din jd jurucakap pun aku still x sanggup nk telan.. oii robert,pasni panggil nik najis jd jurucakap ko pulak. boleh la keluar fatwa mkn produk FFM bole masuk syorga. celako..celako..celako.. hehehe

Anonymous said...

sesiapa yang menyokong / membela / memuja / mengikut / memuliakan / mempercayai / mengagung peliwat harus BERTAUBAT!!!!!!!!!terutamanya puak2 Pakatan Haram!

Anonymous said...

anaon 12:44 am

dlm BN tak de diktator..tapi dlm Pakatan Haram ada! ada kroni, jawatan utk anak bini, laki, anak menantu, pak mertua, kekasih gelap dll!! lagi banyak contoh diktator ada dlm Pakatan Haram yg kau agung2 kan tu..cerminlah diri dulu sebelum menuduh org lain! otak penyokong Pakatan Haram semua tak boleh dipakai.. biol! bangang!

Anonymous said...

SEJAK BILA ZAM & UMNO BEGITU PERIHATIN & SIMPATI TENTANG NASIB PAS? .... kahkahakah..lawak betul artikel ini....macaamla rakyat msia ni dungu sangat nak faham hujjah auta mamak Zainuddin Maidin niH....

INILAH BUDAYA POLITIK UMNO -- HIPOKRASI & KONSPIRASI-----> UMNO TAK SENANG HATI BILA RAKYAT RETI BERSATU! MEREKA BERSATU DALAM PR, ORANG MELAYU,CINA, INDIA , KAUM B.PUTERA SABAH & SARAWAK --- SEDANG BERSATU --- TOLAK KUASA DIKTATOR & KAPITALIS BN!

TAK KAN , KAU TAK FAHAM APA YANG DITULISNYA. ATAU KAU SENGAJA BUAT-BUAT TAK FAHAM.

GUNAKAN LAH OTAK UNTUK BERFIKIR.

Anonymous said...

rakyat yg berfikirlah yg TOLAK cerita karut & mencarut MEDIA2 Umno sejak dari dulu tuu..... mereka masyarakat bermaklumat dan tau apa yg berlaku dalam pejabat2 kerajaan & pejabat2 menteri UMNO/BN termasuk pejabat n rumah PiEm.

masyarakat bandar dan terpelajar.. tolak UBN... masyarakat jahil & miskin pendalaman senang digula2kan oleh UBN!

PRU13 tetap ABU!

Anonymous said...

Bandingkan........

Perjuangan POLTIK ASSOBIYYAH, Hassan ali a,k,a Ibrahim ali a.k,a. Zulkifli nordin...... => UMNO..... ISLAM hanya untuk Melayu dan Raja saja
VS
Perjuangan POLITIK ISLAM, PAS .. Islam syumul... ISLAM untuk Semua Manusia.. “Islam For All” ... Islam untuk ummah dan Allah!


RasuluLlah SAW bersabda:
Maksudnya: “Bukan dari kalangan kami, mereka yang menyeru kepada Assobiyyah. Bukan dari kalangan kami, mereka yang berperang atas dasar Assobiyyah. Bukan dari kalangan kami, mereka yang mati atas dasar Assobiyyah”
Fikir2kanlah......... siapa yang SONGSANG

tobeng said...

Anon 2.00am,

Alahai anon,kau faham ke makna assobiyah tu?Kalau tak faham tak payah sebutlah..

Anonymous said...

Anon 2:00 AM

PKR, DAP tu assobiyah ke tidak?

Anonymous said...

AKU DAH BILANG!!

TUN M IS THE ONE AND ONLY BEST EVER PM DULU KINI DAN SELAMA2 NYA!!

SEMOGA NEGARA ISLAM DAN UMMAT ISLAM DI SELURUH DUNIA DI LINDUNGI DARIPADA KEJAHATAN SYAITAN, JIN DAN MAKNUSIA.

INSYA ALLAH AMIN......

Anonymous said...

Gesaan Hasan Ali tak pengaruhi Pemuda PAS

Gesaan pembersihan "parasit" oleh bekas exco Selangor Datuk Dr Hasan Ali dalam parti tidak akan memberikan sebarang kesan terhadap PAS, kata Dewan Pemudanya.


Alhamdulillah, PAS telah pun bersih dari parasit. krn parasit itu adalah cik hasan ali kita sendiri. Baru sekejap sj ditendang keluar dari PAS, hasan ali telah pun menunjukkan kePARASITANNYA dgn bukan setakat hentam PAS/PR dgn dakwaan merapu, bahkan buat fitnah semberono. Alhamdulillah, rupa2nya tindakan menendang hasan adalah langkah yg tepat. Ianya juga adalah satu tapisan dari Allah sendiri bagi sesiapa yg kurang ikhlas dlm parti/jama'ah & ada agenda tertentu. Syukur pdmu Ya Allah. Alhamdulillah

February 6, 2012 4:07 PM

-----------------------------------------------

BODOH BETUL KEPALA HOTAK KAU!!

KALAU HASAN ALI BUAT FITNAH SAMAN DAN TUTUP MULOT DIA!!

ADA BERANI SAMDOL??

Anonymous said...

Cikgu"S"said
Satu masa dahulu Hasan Ali disanjung sebagai ayam tambatan PAS.Dia lah pejuang PAS sebenar.Dia lah hero PAs.Dia itu dan dia ini.Semua memuji!
Hari ini setelah dia melondehkan PAS sebagai pati jamban bagi DAP dan PKR di mana para pemimpinnya setiap hari di kencing oleh DAP/PKA.Orang PAS yang dulu mendewakan Hasan Ali hari ini mengutuk pulak.Begitu mudah terbalikkod nya.
Sumpah atas nama tunggul kayu,bahawa para pemimpin PAS hari ini langsung tak berwibawa.Tak ade maruah.Tak ade pedirian.Kosong macam tong kosong.HamPAS betul lah anta semua!Tak boleh di harap!

Servant of God said...

Anon February 6, 2012 8:59 PM,

Baik, aku jawab.

Siapa yang aku tuduh peliwat? Aku tak tuduh peliwat. Karpal Singh yang kata Anwar meliwat.

Karpal Singh kata siapa meliwat? Anwar.

Karpal Singh kata Anwar buat apa? Meliwat.

(sedap laa kau kena maki dengan penjilat2 Nwar yang lain. Dorang seme dah pakat2 tanak sebut tentang liwat ni lagi dah, takut kami sebut Karpal yang kata Anwar meliwat. nasib kau laa baghal...)

Siapa yang menyekutu Allah? Orang yang sokong pluralisme laa.. yang mengatakan semua agama itu sama.

Jadi, siapa yang menyokong pluralisme? Anwar.

Pluralisme kata semua agama sama. Aku fahamkan ini untuk bermaksud penyokong pluralisme mengatakan yang Allah SWT itu sama level dengan patung berhala yang dibuat dengan tangan manusia. Astaghfirullah.

Jadi, siapa yang penyekutu Allah SWT? Anwar lerr.

Aku kata siapa yang menyokong murtad? Cuba kau tgk interview Anwar dengan BBC mengenai isu lina joy sial tuh. Hujung2 dia kata "It is her right..."

So siapa yang sokong murtad? Anwar.

Anwar sokong apa? Murtad.

Hoi baghal. Bukti benda2 ni semua ada dalam kawasan umum laa (public domain). Terpulang kau nak cari ke tak. Google laa.. yang kau asyik hisap konek Anwar tuh, sentiasa kau sedut air kencing dia, kenapa? Bukti ada kat serata dunia laa dol...

Macam mana aku boleh percaya video tuh? Sebab aku tak butakan mata, aku tidak butakan hati, dan aku baca berita. Dah tiga orang pakar dari tiga negara sahkan, kau nak apa lagi? Pada kau, video tu hitam putih menggangu ketepatan ke? Kau dah jahil dalam teknologi tu, jangan laa pulak kau nak tuduh orang lain bodoh, bodoh.

Aku rugi ke? Yang nak jadi PM ialah si bewak Anwar tuh. Bukan si Rahim Thamby Chik. Yang kau keliru sangat ni kenapa?

Wahai baghal. Sebenarnya aku malas nak jawab kau. Belum sempat aku balas, dah sedap kau kena penampar kiri kanan. Pulak kau nampaknya memang otak takleh nak guna. Tapi kau dah refer kat aku kan, aku jawab laa.

Aku tinggalkan kau dengan satu soalan, wahai anon. Sila jawab dengan menggunakan akal yang Allah SWT telah beri kau.

Adakah kau takkan mati dan tidak akan menghadap Allah SWT di padang mahsyar nanti dan menjawab kenapa kamu menyokong penyekutu Allah SWT yang turut meliwat dan menyokong murtad?

Sila jawab. Aku tunggu.

Servant of God said...

Anon February 6, 2012 8:59 PM,

Lagi satu.

Nama skrin aku Servant of God.

Hamba kepada Allah.

Kamu kata aku Servant of Gog?

Gog ni Ya'juj.

Mat Salleh menyebutnya Gog and Magog.

Orang Islam menyebutnya Ya'juj dan Ma'juj.

Aku Hamba kepada Allah tapi kamu kata aku Hamba kepada Ya'juj?

Kamu kata alangkah ruginya aku? Mungkin aku rugi, tapi kalau betul apa yang kamu kata ni, aku tidaklah serugi kamu, wahai baghal.

Aku nak soh kau tobat pun malas. Takpe, pi je jumpa n. ajis. Dapat laa kamu sorga nanti. Bangsat.

Anonymous said...

1. BIPPA menasihatkan adalah lebih wajar mantan Perdana Menteri sendiri melakukan taubat nasuha kerana beliau yang sebenarnya menjadi punca kepada perpecahan bahkan kemunduran masyarakat Melayu. Muktahir ini mantan Perdana Menteri menjadi penyebab maraknya api perkauman dikalangan masyarakat berbilang kaum di Malaysia. Pada usia senja adalah lebih baik untuk mantan Perdana Menteri banyak melakukan ibadah khusus kepada Allah SWT sebagai persiapan menemuiNya walaupun penentuan umur adalah di tangan Allah SWT.



2. Beliau bertanggungjawab memecat dan mengaibkan Dato' Seri Anwar Ibrahim, mantan Timbalan. Perdana Menteri dengan dakwaan fitnah liwat yang ternyata tidak benar. Beliau mengaibkan DSAI dan keluarga di khalayak ramai. Perbuatan mantan Perdana Menteri mengaibkan DSAI dan seisi keluarga adalah sangat bertentangan dengan prinsip dan hukum agama dan tindakan tersebut bertentangan denga norma dan tatasusila masyarakat bertamadun.. Justeru, DSAI mempunyai hak di sisi syariat Islam mempertahankan maruah diri dan keluarga daripada fitnah. Kiranya tindakan DSAI mempertahankan maruah diri menimbulkan perpecahan, maka perpecahan itu adalah hasil daripada pertembungan antara hak dan batil. Demikian penegesan dari sepotong ayat dalam al-Qur'an: "Dan katakanlah: Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap. Sesungguhnya yang batil itu adalah suatu yang pasti lenyap." (al-Isra': 81).


3. Mantan Perdana Menteri juga bertanggunjawab merobek unsur-unsur kekuatan bangsa Melayu dari segi bahasa, agama, pendidikan sekolah agama rakyat, kedudukan Raja-Raja Melayu, kedudukan ekonomi orang Melayu dan melakukan pindaan persempadanan kawasan pilihan raya majoriti pengundi Melayu sehingga menjejaskan keutuhan politik melayu

4. Menjadi satu kebiasaan mantan Perdana Menteri meletakkan setiap beban kesilapan dan ketelanjuran beliau diatas bahu orang lain. Isu perpecahan masyarakat Melayu dan rakyat Malaysia adalah berpunca daripada beliau sendiri.



5. Parti yang didakwa kecil oleh Tun Dr Mahathir Mohamad pada hakikatnya adalah sebuah parti yang lahir pada tahun 1999 dari gejolak kemarahan rakyat kerana kezaliman beliau dan terus mendapat dokongan rakyat pelbagai kaum di Malaysia. Alhamdulillah, parti ini pengaruhnya semakin meluas dan bertakhta dihati rakyat serta berpotensi besar, insyaallah, mengambil alih pemerintahan negara. Inilah yang digeruni oleh Tun Dr Mahathir yang menjadikan beliau sentiasa berada dalam resah dan gelisah. Sewajarnya mantan Perdana Menteri berlapang dada menerima penentuan rakyat dalam merayakan amalan demokrasi.



6. Seandainya DSAI itu rendah kualiti diri dan kepimpinan dalam mata pandangan Tun Dr Mahathir, mengapa DSAI masih terus mendapat sambutan dan sanjungan rakyat di negara ini walaupun dicerca saban hari dan waktu oleh pelbagai pihak menerusi pelbagai media. Beliau juga terus diterima dan dihormati sebagai seorang tokoh pemimpin berwibawa oleh sebahagian besar pemimpin dunia, para 'ulama tersohor, para ilmuan Muslim dan bukan Muslim di peringkat antarabangsa

Anonymous said...

anon 5:01,

jika benar mantan tpm tapi bukan mantan peliwat itu layak menjadi PM, tolong list kat sini apa pencapaian dia. selain dpd merosakkan imej negara dan menutup periuk nasi rakyat Malaysia di seberang laut, apa lagi yang pernah dia buat untk negara ni?

Anonymous said...

Wahai org2 yg beriman...kita kan percaya kpd qadha dan qadar. Anwar satu ketika sdh hampir jd PM tetapi akhirnya xjadi. Ketentuan siapa itu? TDM kah...? Atau ketentuan Allah. Dah bertahun2 Anwar nak jg jd pm tp tak jadik jg. Ketentuan siapakah itu...? Tetapi DS najib pulak yg jd PM..ketentuan siapakah itu....rakyat biasa selama ini byk berdoa utk DS najib jd PM dan alhamdulillah doa rakyat biasa dikabulkan. Bagaimana pula doa org2 pas serta barisan ulamaknya yg mendoakan anwar jd pm....nampaknya tak makbul....fokus isu ini saja tuan2...ketepikan isu lain....ketentuan siapakah semua ini. Knp Allah tak izinkan anwar jd pm sejak 1998 hingga skrg. Dah 14 tahun dah. Balik-balik konspirasi....rekayasa...dan mcm mcm lg fitnah yg ditabur...tapi Allah masih lg merestui BN memerintah. Kenapa agaknya ye...salah satu jawapannya mungkin tiada qadar Allah anwar akn jd pm. Jika ini adalah ketentuan Allah...mengapa kita org yg mengaku islam dan mengaku beriman tak nak terima?

Anonymous said...

anon 8:19

kau tahu ker apa perancangan Allah...
jangan buat andaian sendiri..berdosa...
Tunggu dan lihat jer lah...siapa yg betul dan siapa yang salah..

Allah maha mengetahui...

Anonymous said...

Anon February 7, 2012 11:12 PM,

Kau tak percaya qada' dan qadar Allah ke? Ada ke anon 8:19 PM cakap dia tahu perancangan Allah? Takde pulak dia cakap macamtu. Pada aku simple, segala yang terjadi ni atas kehendakNya. Kita mampu merancang tapi Allah yang menentukan.

Kalau dah ketentuan Allah si Nuar jadi PM, buatla segala macam rekayasa, fitnah, konspirasi mak nenek pasti dia jadi PM. Tapi kalau kita tengok sekarang ni si Nuar yang pusing keliling dunia menuduh orang fitnah dia tapi dia masih tak jadi PM.

Salah satu rukun iman ialah percaya kepada qada' dan qadar Allah. Simple je.

akuantiPAKATAN LIWAT.

Anonymous said...

apa nak dibanggakan dengan jawatan PM, Menteri, Raja, Sultan, Pegawai itu dan ini jika tidak beriman sepenuhnya dengan ajaran Allah dan beramal dengan amalan jahiliyyah?

Firaun pegang jawatan raja, tapi dilaknat Allah.
Haman berjawatan Perdana Menteri tapi dilaknat Allah.
Qarun hartawan hebat yg bersekongkol denga Firaun juga dilaknat Allah
Bal'am Barshisa ulamak hebat bani Israel bersekongkol dgn penguasa syirik & zalim tapi dilaknat Allah!

jawatan bukan matlamat, menegak yang "hak & adil" itu kemuncaknya!