Thursday, February 9, 2012

ZULNORDIN BALUN LAGI.

tajuknya DEJAVU. KLIK SINI

35 comments:

Nok said...

agak2nya parti pas ni kira2 boleh di katakan menyokong yahudi lah ....nauzubilah....dulu bila sebut aje org terbayang betapa parti ni memperjuangkan islam tapi la ni aku tengok...bila paspispus nak buat ceramah...org akan pandang semacam aje..tambah2 penceramah mat sebutuh....siap perli sekali "sedap ni mah ".....memang puak2 pas ni dah tak ada maruah dan rasa malu...harapkan serban aje macam roti kirai....tapi perangai mak dato...ngalahkan iblis...tipu sana tipu sini.....katoi le .....Ktan,selangor, BN akan dapat balik....

ceramah pas pun dah tak ramai dtg.......kalau BN tengok Ktan...ramai org mai.....ubah skrg.....ktan makmur....nak harapkan Nk aziz kena kencing le lagi empat tahun.....

Anonymous said...

ZULNORDIN ni ada beberapa bulan aje lagi...

PRU 13 lenyap lah dia....!!

tontojr said...

illuminati dibaca terbalik itanimulli,lps tu google dpt la NSA.cuba try,ni semua yahudi ni.

Anonymous said...

ADA KES SENSASI ZULKIPLI NORDIN ni..! melibatkan belap duit NGO..!!

PANAS..!!PANAS..!! Tunggu2....

Zes.......

Melayu Perak said...

Dato Patrick Wong dibunuh oleh sindikit Pasir di Selangor: RPK


Oleh: Raja Petra Kamarudin

Keseluruhan episod ini bermula dalam bulan Oktober 2009. Dato’ Patrick Wong dan isterinya melakukan lawatan ke UK dan melawat England dan Scotland. Mereka menghabiskan masa bersama saya dan isteri dimana kami bersembang sedikit sebanyak tentang keadaan di Malaysia dan kami juga risau tentang keadaan di Selangor

Salah satu isu yang dibawa oleh Dato’ Patrick Wong ialah berkenaan skandal mengorek pasir di Selangor.. Industri pasir ini sangat lumayan dan merupakan punca kewangan kerajaan BN terdahulu. Walaubagaimanapun, Pakatan Rakyat Selangor tidak menghentikan skandal yang dilakaukan oleh Umno dulu…sebaliknya terdapat orang-orang Pakatan Rakyat (khususnya dari PKR) yang mengambil alih sindiket mengorek pasir ini.

Saya, sebenarnya, mendengar cerita ini dah lama, ketika saya masih lagi di Malaysia (Anwar Ibrahim dan Khalid Ibrahim tahu perkara ini). Tapi saya memerlukan bukti kukuh, itu yang saya beritahu Dato Patrick. saya tak boleh mendedahkan sesuatu hanya berdasarkan cakap-cakap kedai kopi (walaupun ramai yang berfikir begitu). Saya perlukan bukti yang nyata.

Sama ada saya simpan bukti itu – untuk meyakinkan saya bahawa cerita itu sah – ataupun saya menyiarkan bukti tersebut secara umum..itu lain cerita. Kadang-kadang, saya tak siarkan bukti tapi hanya menyimpannya dan hanya akan menyiarkannya sekiranya saya dicabar.

Sama amcam main poker. Kalau ingat saya tak ada apa-apa..tambah lagi la wang pertaruhan!! Letak duit dulu..kemudian cabar saya. Saya boleh pastikan kamu semua akan kalah sebab saya tak akan berlawan kalau saya tak ada senjata.

Dato’ Patrick bersetuju menjadi pemberimaklumat dan berusaha untuk mendapatkan bukti untuk saya. Sebaik saja dia kembali ke Malaysia, dia berjanji kepada saya, dia akan mengumpulkan semua bukti dan menyerahkan kepada saya. Dia meminta sebulan dan kemungkinan di akhir November, saya sepatutnya mempunyai sebanyak mungkin penyelewengan yang dilakukan oleh kerajaan Pakatan Rakyat Selangor yang terlibat dalam sindiket mengorek pasir.

Malangnya, perkara itu tidak berlaku. beberapa minggu kemudian, Dato’ Wong dibunuh. Keluarganya (dan semua rakan-rakanya termasuk saya) percaya bahawa ia adalah satu pembunuhan yang dilakukan oleh pembunuh upahan. Pihak polis mengatakan ia adalah satu rompakan. Bukti perubatan menunjukkan Dato Wong di jerut dileher dan dipukul sehingga mati. (dia pengsan seketika sebelum mati). Polis menyifatkan kematian itu satu kemalangan apabila dia jatuh dari anjung rumahnya ketika cuba lari menyelamatkan diri dari perompak.

Apabila saya menerima panggilan telefon memberitahu saya Dato Patrick telah amti, saya menelefon seorang ejen saya didalam pasukan polis dan juga dikalangan kongsi gelap. Pemeberi maklumat saya mengesahkan bahawa pembunuhan Dato PArick dilakukan oleh pembunuh upahan. Ia bukan rompakan; ia adalah pembunuhan yang berkait dengan perniagaan.

Saya percaya kepada pemberi maklumat saya didalam pasukan polis lebih dari saya percaya kepada kerajaan. Dan kalau mereka mengatakan Dato Patrick dibunuh oleh pembunuh upahan, saya percaya. Saya tidak percaya ianya satu rompakan ataupun kematian Dato Patrick berlaku secara tidak sengaja dimana dia dikatakan terjatuh dari anjung rumahnya.

Melayu Perak said...

Ianya mengambil masa selama tiga tahun untuk mengetahui kebenaran. Tapi saya memang degil. Seorang rakan baik saya dibunuh dan saya mahukan sebab mengapa dia dibunuh. Dan sekarang, selepas hampir tiga tahun, saya mempunyai bukti-bukti yang kukuh untuk mendedahkan cerita sebenar disebalik kematian Dato Patrick.

Dan banyak kepincangan yang berlaku dalam cerita sebenar ini.

Laporan doktor memberikan sebab-sebab kematian dato Patrick ialah “blunt force trauma to the head with compression of the neck”. Itu laporan doktor . Pemberimaklumat saya memberitahu bahawa Dato Patrick telah di ikat dan dicampakkan dari balkoni rumahnya. Polis mengatakan dia terjatuh ketika cuba melarikan diri. Bagaimana mereka menerangkan tentang kesan jerut dileher kalau dia jatuh secara tidak sengaja dari balkoni rumahnya dan bukan dibunuh?

YB nurul izzah hadir ketika pengkebumian Dato Patrick. Dan bila balu Dato Patrick pergi berjumpa polis berkaitan dengan pembunuhan suaminya, polis mengatakan Dato Patrick adalah penyokong Pakatan Rakyat (sebab Nurul Izzah hadir ketika pengkebumian). Polis buat tak tau dengan balu Dato Patrick.

Ini menyebabkan saya rasa marah. Apakah polis tidak berminat untuk meyiasat dengan betul tentang pembunuhan Dato’ Patrick hanya kerana dia seorang penyokong Pakatan Rakyat? Sebenarnya, Dato Patrick bukanlah penyokong Pakatan Rakyat. Dia adalah penyokong Malaysia Today. Sebenarnya, dia juga tidak suka tentang apa yang berlaku di Selangor dibawah kerajaan Pakatan rakyat. Dan itu sebbanya mengapa dia mahukan saya melakukan sesuatu…seperti mendedahkan sindiket mengorek pasir di Selangor.

Dato APtrick dibunuh oleh tiga orang berbangsa Cina. Polis menahan tiga lelaki: Wee Siong (IC number 621106-04-5867), Kek Kim Ling (IC number 610809-10-5885) and Lee Thai Kean (IC number 800925-09-5087).

Seorang daripada mereka didakwa manakala dua lagi dibebaskan kerana “kekurangan bukti”. Siasatan polis mendedahkan bahawa dua orang lagi terlibat: seorang bernama Robert dan seorang lagi bernama Pei Yau. Kedua-dua mereka ini tidak ditangkap kerana mereka “tidak dapat dikesan”. Menurut polis, Robert adalah bos sebuah kongsi gelap yang terlibat dalam sindiket perjudian. Polis tahu siapa dia..tapi tidak dapat mengesan mereka.

Melayu Perak said...

Sekarang kita tahu mengapa Robert tidak dapat dikesan. Cuba teka siapa ketua sindiket perjudian haram? Tak ada hadiah untuk pemenang. Tips: Namanya sama macam nama Nabi Musa.

Hello..IGP…apa yang berlaku ini? Bagaimana Raja Petra boleh tau tentang pembunuhan Dato Patrick lebih banyak dari yang diketahui oleh keseluruhan pasukan Polis? Ataupun ada sesuatu yang cuba disembunyikan? Apa yang Pengarah CID, Bakri Zinin buat? Terlalu sibuk memukul tahanan sehinggakan terlupa dengan kes pembunuhan ini?

Taka da apa yang boleh dilakukan untuk Dato Patrick. Dia dah amti dan pembunuhnya lepas bebas. Kecualai seorang lelaki..yang dijadikan kambing hitam yang didakwa melakukan rompakan dan orang ini juga akan bebas secara senyap..apabila tak ada siapa yang peduli tentang kes ini nanti.

Tapi ini bukan rompakan. Ia dilakukan oleh pembunuh upahan. Dan walaupun saya tidak akan dapat memastikan polis akan melakukan sesuatu, sekurang-kurangnya saya melakukan sesuatu untuk Dato Patrick dengan mendedahkan sindiket mengorek pasir di Selangor.

Saya tidak tahu sama ada Dato Patrick benar-benar dibunuh kerana dia sudah hampir untuk mendapatkan keseluruhan cerita tentang apa yang berlaku, dan saya juga tidak tahu sama ada kematiannya berkaitan dengan sindiket mengorek pasir. Tapi saya adalah orang yang selalu mempunyai prasangka. Dato Patrick dibunuh (dan polis menutup kes ini), ketika dia sedang cuba mendapatkan maklumat untuk saya menjadikan saya berfikir bahawa satu jumlah wang yang banyak digunakan untuk memastikan pembunuhan ini dilihat sebagai satu rompakan.

Dalam episod seterusnya, saya akan mendedahkan secara terperinci tentang sindiket pasir di Selangor berserta dengan nama-nama dan bukti pembayaran yang dibuat kepada beberapa pemimpin Pakatan Rakyat .Tunggu.

Dalam pada itu, saya diberi amaran supaya tidak menyiarkan pendedahan ini kerana Ketua kepada mereka yang membunuh Dato Patrick adalah seorang yang sangat berpengaruh yang menguasai polis. Saya juga diberi amaran bahawa kongsi gelap terlibat dalam sindiket kongsi gelap sehinggakan pegawai Majlis Perbandaran juga takut kepada mereka kerana kongsi gelap ini mempunyai hubungan yang rapat dengan kerajaan negeri Selangor.

Saya katakan begini: Kalau apa yang berlaku kepada Dato Patrick berlaku kepada saya, maka ia akan mengesahkan apa yang saya katakan diatas. Kalau nak cari saya, saya ada di Manchester.

(Terjemahan bebas dari artikel asal EPISODE 2: The murder of a whistleblower)

X-UMNO MEN said...

Sebebenor nya BNUMNO sedang meroyan dalam ketakutan kerana beberapa bulan lagi,PRU 13,maka akan TURUN lah mereka dari Tahta..!

Melainkan main TIPU TIPU SATU Malaysia...!!!

Itu sebab bila nak dicadangkan PEMERHATI BEBAS pantau PRU 13,BNUMNOgok tak mau setuju....

TAKUT.........!!!!!!!

X-PAS said...

Sebebenor nya PAKATAN HARAM sedang meroyan dalam ketakutan kerana beberapa bulan lagi,PRU 13,maka akan TURUN lah mereka dari takhta yang baru dikecap. Itu pun sempat lagi kaut kekayaan 4 negeri mcm dah 30 tahun memerintah.

Melainkan main TIPU TIPU SATU Dunia termasuklah ISRAEL..!!!

Meroyan nak dakwat kekal...dah bagi tak nak..

Mcm Anwar Juburi, semua bantai tak nak.

Mubahalah. Tak nak.
DNA. Tak nak.
Poligraf. Tak nak.

Itu sebab bila nak Saiful nak buat rayuan, belum angin belum ribut dah terbalik semua TAK NAK..termasuklah ahlul PAKATAN TAIK tak mau setuju....

TAKUT.........!!!!!!!

Anonymous said...

Jangan lupa.

BOIKOT OLD TOWN WHITE COFFEE!!

BOIKOT ROTI MASSIMO!!

BOIKOT MINYAK MASAK SERI MURNI!!

BOIKOT TEPUNG GANDUM CAP SAUH!!




BUY CHINESE LAST!!!!

Aduka Pendekar said...

Melayu PErok ooiii....

Betoi ke cerito pasai Patrick Wong ni..???

Atau satu cerita SPIN ,SPIN ala-GAP the Nerd??

Sebab rating RPK and Malaysia Today dah tak berapa baik skrg ni...

Patrick Wong ni mati sebab duit HARAM lah??? ooooo...gitu....

ANTI TIPU TIPU RAKYAT said...

GAP,oh,GAP...BUAT cerita SPIN,SPIN ni pun tak bijak..!! Macam cerita LIWAT satu ,LIWAT dua,SEX 1,SEX 2..!! RAKYAT DAH MELUAT dan FED-UP cerita2 PEMBOHONGan BODOH ni...

SEMUA ni sbb BNUMNO dah Takuuuttt!!.........sbb nak KALAH,tak lama lagi.....!!!!

BACA lah....;

PUAK-PUAK PENCACAI NI MEMANG BANGANG
MENGALAHKAN LEMBU KONDO
LEMBU KONDO CIKAI PUN TAU PAKAI KAD KREDIT
KAH! KAH! KAH!

NAK TIPU PUN PI LA BELAJAQ BAHASA JEPUN DULU
LAIN KALI TANYA GUA LA
18 TAHUN KAT JEPUN BEB
KAH! KAH! KAH!

NAK FITNAH PI BUBUH GAMBAQ MIRIP ANWAR TU
TAPI TULISAN PULAK LAIN MAKSUDNYA
PANDAI SANGAT BUAT SUPERIMPOSE
TAPI TAK PANDAI BAHASA JEPUN
KAH! KAH! KAH!

SEMUA ORANG DEPA NAK TIPU
DEPA INGAT SEMUA BODOH MACAM DEPA
CUKUPLA WOII DOK BUAT KERJA FITNAH
DAHLAH GAMBAQ PUN FITNAH
KAH! KAH! KAH!

KALAU HANGPA NAK TAU
MAJALAH PORNO TU CERITA LAIN
ARTIKEL TU TULIS PASAL HACKER
YANG UPLOAD GAMBAQ2 AHLI POLITIK JEPUN
GAMBAQ PASAL AHLI POLITIK JEPUN DENGAN KEKASIH DIA
WARTAWAN TU KATA RUPA MACAM AHLI POLITIK JEPUN
DALAM ARTIKEL TU TAKDAK SEBUT ANWAR LANGSUNG
PUAK PENCACAI DAH GANTI GAMBAQ LA WEIIYY
APA PUNYA BANGANG LA PUAK PENCACAI NI
KAH! KAH! KAH!

BERTOBAT LA BLOGGER UMPORNO
SELAGI MASIH BERNAFAS NI
LARAT KA NAK TANGGUNG DOSA?
HANGPA BUAT VIDEO SEKS PUN TAK LAKU
BUAT MAJALAH PORNO PUN ORANG TAK PERCAYA
APA PUN TAK BOLEH
KAH! KAH! KAH!


Read more: http://biaqpila.blogspot.com/#ixzz1lrLrnbts

Anonymous said...

Nok lu klarklar lah!!

Serban mcm ROTI KIRAI...

Aku tambah lagi. Janggot mcm bros jamban.

Wahkahkahkah....

Anonymous said...

EH,BETUL KE ZULNORDIN ni pernah buat CBT..???

WAH..!!Ini macam tak boleh percaya punya orang...!!

Nampak Alim,tapi Alim alim KUCHING.....

X-UMNO MEN said...

Yea lah..!!!Dulu Loyar chabok kat Wisma Yakin,Jalan Mesjid India..!!

Bawa Motor aje pegi Parlimen...!!

Lepas di sua kan Beribu ribu Lemon, dan Berjuta Ringgit,macam Kuching,terus Ngap!! kaya sikit...

Kalau tak ZulNordin ni nak minta rm 60ooo aje untuk kosongkan Parlimen Kulim.....cekai betul!!

Sekarang,berkokok berderai derai,tapi bontot penuh TAHI....!!

Anonymous said...

Sebebenor nya BNUMNO sedang meroyan dalam ketakutan kerana beberapa bulan lagi,PRU 13,maka akan TURUN lah mereka dari Tahta..!

Melainkan main TIPU TIPU SATU Malaysia...!!!

Itu sebab bila nak dicadangkan PEMERHATI BEBAS pantau PRU 13,BNUMNOgok tak mau setuju....

TAKUT.........!!!!!!!

February 9, 2012 5:47 PM

-----------------------------------------

UMNO TURUN DARI TAHTA DAN DI GANTIKAN OLEH PARTI FAHAMAN KOMINIS, PARTI PELIWAT DAN PENZINAH, PARTI ISLAM MUNAFIK, PERASUAH DAN PEROSAK AGAMA...

LAGI TAKOOOOTTTTTT!!!!!

Anonymous said...

MELAYU PAS/PKR PENGGOSOK PELER DAP PARTI FAHAMAN KOMINIS!!!

Anonymous said...

Melayu PAS/PKR penjilat Bontot DAP Parti fahaman Kominis!!!

Anonymous said...

MELAYU PAS/PKR PENGKHIANAT BANGSA DAN AGAMA!!

Anonymous said...

umgok bodoh piang spin lah lagi ceta majalah jepun tu sebab kita orang tengah tengah guling2 ketawa tahap gapan ni kat penyudul umgok bahalol ni sebab dah menunjukkan kebodohan tahap a1

Anonymous said...

salam....

puak-puak PR dah panazzzzzz!!!!

kita tengok PRU13 nanti....

sapa menang!!!!

tak payah la kata nak kuburkan sapa-sapa....

yang pasti kita tunggu keputusan PRU13 nanti.....


SOLAT HAJAT dah buat kat merata-rata negeri..... yang pasti dan nyata semua tu di tuduh fitnah dan konspirasi....

tunggu...........semuanya kehendak Allah Taala....

Anonymous said...

Dalam Al-Quran pun Allah Taala ada menjelaskan bertapa Ia melaknati Bani Israel....

MELAKNATI BANI ISRAEL

MELAKNATI BANI ISRAEL

tapi

si Nuar Berahim ni dok pertahankan keselamatan Israel..

Wah..... hebat tu....

terlalu BERNAFSU BESAR

ngar ko ham said...

itu petric wong mati pr tarak mau bikin sebahyang sama lilin ka??suruh itu nizar jadi imam...wa nampak itu nizar banyak pandai ooo...semayang sama lilin...semayang bawah pokok...semayang pakai baju hitam....banyak pandai ooo wa ingat nanti wa mati mau suruh itu nizar kasi semayang......

Anonymous said...

PAS ibarat parti lebai malang, yang melukut di tepi gantang, jadi alat DAP hancurkan Islam-Melayu-Raja...tapi yg aku pelik, raja pun tak buat apa2...

Anonymous said...

Berhati2lah dengan Cina Islam - terutama yang berada dalam parti politik yg didiminasikan oleh orang Melayu seperti PAS, UMNO, dan yg sewaktu dgnnya.

Cin2 yg kununnya Muslim adalah gunting dalam lipatan.

Cina Islam sepatutnya berada dalam lingkungan orang2 yg sebangsa dgn mereka sekiranya ikhlas berkhidmat untuk "Tuhan dan Manusia".

Lu pikir lah sendiri.....

Nok said...

dah tak ramai penyokong2 PR....Najib memang smart....BN menang bergaya nanti di PRU13...penyokong2 haprak PR yg meroyan kat laman ni pun sekadar melukut di tepi gantang aje ,komen2 pun dah tak ada memberi makna kerana tak ada fakta.......kadang2 kesian tengok penyokong2 haprak ni meroyan macam org gila..akan lagi gila apabila BN menang bergaya nanti....lepas tu macam2 le keluar komen SPR tak telus le rasuah le...keh keh keh

last sekali kata tuhan pulak konnspirasi dgn BN.....

Anonymous said...

nok!

bn menang bergaya...
kah..kah..kah..
kalau menang pun..hahaha..menang tipu!!!

kau tak marah ker k'jaan m'sia hantar minyak masak kat israel!!!

dasar bloger2 dan penyokong haprak..kaki lucah...kaki penipu!!

Anonymous said...

BACA!!!!!!

KALAU KAU ORANG TAK MARAH MEMANG BODOH LAH!!

Malaysia sebelum ini secara hipokrit telah menipu rakyat Malaysia kononya negara ini tidak lansung mempunyai hubungan dengan Israel. Hipokrasi pemerintah negara telah dirobek apabila 7 November lepas melalui sidang Dewan Rakyat, SAMM den gan kerjasama dan melalui YB Er Teck Hwa, ahli Parlimen DAP Bakri telah membangkitkan persoalan mengenai hubungan dagang Malaysia - Israel. Tidak boleh lari dari soalan yang turut disertakan dokumen beberapa borang kastam yang menjadi dokumen rasmi penghantaran/penerimaan barang dagangan Israel-Malaysia akhirnya YB Mukhriz Timbalan Menteri kemneterian Perdagangan Antarabangsa (MiTi) terpaksa mengakui bahawa hubungan dagang memang wujud tetapi hanya dagangan 'terkawal' melibatkan syarikat asing (Multi Nasional Company-MNC) yang beroperasi di negara ini. Ini kononya terpaksa diberi kebenaran atas menjaga kepentingan pelabur yang datang ke Malaysia. Mukhriz menyatakan selain dari itu tidak ada lansung hubungan dagang. Menteri (MiTi) YB Mustafa Mohamad lansung diam dan tidak berani memberikan kenyataan
-------------------------

cehh!!! ini ker k'jaan m'sia
menipu rakyat!!

Anonymous said...

hello bongok atas nie awat bengap sangat sampai tak dapat bezakn antara
mengiktiraf israel sebagai sebuah negara berdaulat dan prkataan berdagang dgn israel.

Nabi saw pun berdagang dgn orng2 yahudi tetapi tidak pernah mengiktiraf israel sebagai sebuah negara!

Patut lah ko sokong PR...bodoh rupanya!!!!!

Anonymous said...

Anonymous said...
hello bongok atas nie awat bengap sangat sampai tak dapat bezakn antara
mengiktiraf israel sebagai sebuah negara berdaulat dan prkataan berdagang dgn israel.

Nabi saw pun berdagang dgn orng2 yahudi tetapi tidak pernah mengiktiraf israel sebagai sebuah negara!

Patut lah ko sokong PR...bodoh rupanya!!!!!

February 9, 2012 11:06 PM


----
aku yg baca...
gelak guling2..

betuilah.. nabi bergerak ke syam utk business..(dah tentu tak dapat tidak berhubungan dgn Yahudi ye dak..

Anonymous said...

nok!

bn menang bergaya...
kah..kah..kah..
kalau menang pun..hahaha..menang tipu!!!

kau tak marah ker k'jaan m'sia hantar minyak masak kat israel!!!

dasar bloger2 dan penyokong haprak..kaki lucah...kaki penipu!!

February 9, 2012 9:12 PM

...............

anon kat atas ni...ya paling bergaya sekali ialah nik aziz
kerana kali pertama DAPAT TURUN TAHTA secara KEHENDAK rakyat..

UMNO DAPAT KELANTAN..FUYOO BERGAYAAAA

Anonymous said...

zul nordin lu ingat lu sapa?????Kita punya tok guru ada kunci syurga oooo............itu yahudi kena jaga oooooooooooo........tempat babi kena lawat oooooooooo.........itu isu murtad kena taruk tepi oooooooooooooo.......kita mahu kuasa jadi pak menteri ooooooo......

Anonymous said...

zul nordin, ibrahim ali dan hassan ali ni meroyan sbb tkt masa PRU tak der kerusi nak bertanding

Anonymous said...

anon 7.32

sesama islam pun ada syak wasangka. nilah ciri ciri org takut hilang kuasa

Dot said...

mantop nok!!

mmg tipudaya iblis sangat kuat ke atas orang2 yg menunjukkan mrk warak. kepalsuan jelas kelihatan jika syaitan diambil sbg sahabat! inilah jadinya jika berjanji dgn syaitan spt yg tok guru nyatakan dulu. dia sanggup terima siapa shj sbg kawan waima syaitan sekalipun asalkan dapat mengalahkan umno!! Na'uzubillahiminzalik!!!adaka lagu tu sbg orang melayu Islam yg mengaku ulamak bercakap? atau dia bukan melayu Islam????