IKLAN BERBAYAR

Thursday, March 15, 2012

BAHAN KEMPEN PRU 13 : TUN M BALUN NIK AJIS MAKSIMA !






187 comments:

GAP KEMBALI said...

SEBARKAN KEPADA SELURUH RAKYAT.

GUNA EMAIL,BBM,TWIT,FB DLL. TK

AJ said...

ok bro terbaikkk..

Anonymous said...

Terima kasih tuan atas kesudian berkongsi balasan Tun M ini kepada N. A. Semoga Tun M. diberkati dunia dan akhirat.. Assalamualaikum w.b.t.

Eddie
Kota Kinabalu..

Anonymous said...

MAHATHIR ... hanya berhujjah mengikut kotak minda takabburnya..... logik ego yang merasakan keilmuan beliau terlalu agung & hebat! Sifat lekehkan semua orang lain... raja-raja melayu, alim-ulamak, ketua hakim & hakim2 yang arif, sarjanawan, sasterawan, para profesional yang lain, PTD & ketua2 jabatan yang lain hanya dianggap kuda kayu saja untuk laksana 'all dirty works' semasa beliau 22 tahun berkuasa! Mahathir.. anda sendiri buat pelbagai 'TAIK' .. anda sendiri yang cuba mencampakkannya kepada orang lain..... hari ini anda masih ... boleh bersuara..... dan anda masih pamirkan 'keangkuhan' kau itu...... apakah "hajat" anda yang masih belum termakbul?????

Mahathir pada nama anda seiras Melayu tapi wajah, jiwa & adab anda amat aku ragui walaupun sedaya upaya anda cuba tonjolkan "keMelayuan" anda ... apakah hak anda yang ingin nafikan orang lain itu "bukan Melayu" atau "tiada nilai keMelayuan" seperti anda? Apakah Nik Aziz, Anwar, Hj Hadi, Ibrahim Libya,... bukan melayu disisi anda?

Kami, rakyat amat menunggu anda, MAHATHIR, terus BERSEMUKA & BERDEBAT dengan segala 'tokoh yang disampahkan', ANWAR, NIK AZIZ, HADI AWANG, TENGKU RAZALEIGH HAMZAH, dll... untuk menegakkan hujjah masing-masing didepan rakyat secara terbuka & langsung ........... Rakyat akan dengar, lihat, analisis dan mengadilinya ... seperti yang sudah berlaku terhadap HUSNI MUBARAK, MUAMMAR GADAFFI, ZAINAL ABIDIN ALI, DLL!

GAP KEMBALI said...

tkasih eddie..sama kita.

Anonymous said...

MAHATHIR 10 - NIK AJIS 0

Anonymous said...

Mamak gampang sialan anak haram mana dia tau apa2 hal ugama bagi mamak gampang ni ugama hanya kat mulut bangang dia saja sedangkan hudup pun dia permainkan ini kan pulak bloger longkang senang dia kelentong

Anonymous said...

punyala banyak hujah drM, sepatah haram pun juak DAP(pas n pkr)x balas.. membebel n maki hamun je tau. serupa dia punya tok laaa..

Anonymous said...

punyala banyak hujah drM, sepatah haram pun juak DAP(pas n pkr)x balas.. membebel n maki hamun je tau. serupa dia punya tok laaa..

Anonymous said...

TERHINAKAH NIK AZIZ DEK KERANA MAHATHIR?????????


Bila diteliti 50 hujjah Mahathir diatas didapati banyak yang mengarut dan dangkal sejarah & kefahaman Islamnya. Diharap UIA, Fakulti Islam IPTA, JAKIM & IKIM boleh betul secara jujur & telus. Dibimbangai, jika ada yang mengambil hujjah Mahathir yang 'keliru' ini mungkin akan membawa fitnah agama & "menyesatkan" umat secara sengaja!

Anonymous said...

ada anon @ beruk pakatan mula berkokok kepanasan..baru skit kena smash dhn Tun dh meroyan..realiti & kenyataannya puak2 ini sentiasa EGO TERLAMPAU, sehingga menuduh org lain plak yg angkuh....buktinya lihatlah komen anon 3.02am..

Manusia jenis ni memg dh KARAT, x akan akui kesilapan & keterlanjuran sendiri..yg mereka tahu SPIN balik perkara yg sama kpd pihak lawan...

Sbg contoh, benda yg yg halal akan jadi haram bila pihak lawan yg menyebutnya..KARAT yg ada dlm diri mereka x mungkin hilang kerana KETAKSUBAN MELAMPAU kpd pemimpin mereka...

INGAT WAHAI PENCACAI PR SUMA..KORANG PUN SATU HARI AKAN MATI..JGN MELAMPAU & TERLAMPAU.!!! BENAR KATA TUN, HANYA ALLAH YG MAHA MENGETAHUI AKAN SEGALA PERILAKU & AMAL IBADAT SETIAP HAMBANYA..

WEIII PENCACAI PR.!!!! HIDUP JANGAN MENONGKAT LANGIT, KELAK BINASA.!!!!!

Anonymous said...

Anon March 15, 2012 3:17 AM

Aku tau ko ni kafir, sebab kalau ko islam, ko tak kan tulis dengan ayat yang menunjukkkan kebodohan ko dalam mempertikaikan sesuatu.

So, kalau aku tersilap pun, paling koman pun ko tiada beza dengan kafir.

Hmm.. sebenarnya orang mcm ko ni memang harus diklasifikasikan sebagai sampah, kerana tidak memberikan manfaat dalam sesuatu apa benda pun.

Mamak? yup, kerana Mamak ni lah, aku lebih mengerti apa itu Melayu Islam. Mungkin, Mamak ni sendiri tak sedar apa yang dia buat selama ni, kalau dari sudut pembangunan negara yang meliputi pelbagai aspek, jangan cakaplah, sejarah telah memberitahu kita, tapi sudut pemikiran, diri, ianya telah terjadi tanpa Mamak ni sedari.

Itulah kebesaran Allah s.w.t. Kalau Allah s.w.t nak berikan pentunjuk, dengan melihat daun kering terbang ditiup angin pun, kita akan dapat pentunjuk. Tapi malangnya, Allah s.w.t juga mencipta golongan manusia yang bongkak dari sudut kerohanian.

Ambil satu contoh: HUDUD.

Ko mengatakan Mamak ni mempermainkan Hudud. Tapi, dalam masa yang sama, ko juga menghina HUDUD tu.

Ko mengambil Hudud untuk menjadi modal ko menghina insan yang lain secara jelas, ko fikir ko tak berdosa?

Yeah, cerita dengan orang mcm ko ni, ibaratkan cerita dengan dinding.

Tapi apakan daya, kita perlu lakukan sesuatu, dari melihat tanpa berbuat apa2.


- Spek Hitam.

Anonymous said...

salaam,

aku nak doakan nik aziz..tapi hati ni terasa teramat payah

tetapi

untuk Ayahanda Tun Mahathir :

Semoga Allah memberkati beliau dgn kesihatan yang baik serta hati yg aman dan tenang

TERIMA KASIH TUN!

abu aliff
melaka

Anonymous said...

Abu Aliff,

aku turut menyokong tuan. Semoga Ayahanda Tun M dan Bonda Siti Hasmah sentiasa di bawah Lindungan Allah hendaknya.Amin...

Mamak? Aku rasa orang yg kutuk mamak tu hari2 lepak kedai mamak. hehehehe...Melayu mmg mudah lupa jasa mamak, klu takde mamak yg dorang kutuk2 tuh, aku rasa Malaysia nih mungkin jd cam Bangladesh skang, lom maju lg.
:) @ cam negeri tadahe wohyu...ihihihihihi

pok ngah nik ajis said...

Nampaknya ada anon anon yg sokong puak PR tersangkat bodoh dan dangkalnya akal,hati dan perut...

Terserlah bagai langit dgn bumi antara hujah Tun M dgn pencaci dari team PR...

Pertama Tun M..Doktor...
Siapa anon pencaci tu..Lawyer..??,Akkautan..?? Engineer..?

Tun M adalah pembesar negara yg telah memasuki ruang Kaabah..!!.

Tun M adalah pembesar dijemput bertemu POp..ketua paderi dunia...!!

Kalau Tun Mamak..?? kamu siapa.??.siam,bugis,jawa,minang,kerinci,baba,keling...atau cina tongsan...

Apa jasa kamu pada negara...??

Pikiaqlah anon...?? kalau benar kamu itu islam menyebut perkataan mamak kepada seseorang saja dah kira berdosa....!!!

Begitukah daya pemikiran kamu.??..kiranya kamu menghina Tun..bermakna kamu tidak mengenang jasa seorang mamak islam.......atau memang kamu bukan orang islam...atau tak pernah berlajar dgn para ilmuan...atau memang kamu dari kumpulan awa..aww...yg suka mengadu domba....!!!!

Anonymous said...

Tun M kalau dia hebat,tak perangai mcm nie.Mcm bunting padi...makin tunduk makin berisi...Tun D ok.Bab agama di tak berapa pandai dia tak hujah cm nie.Dia fokus pada matlamat dan cita2nya.Tun M hebat lagu mana nie,nilai ringgit kian menjunam tika era dia.Pembangunan fizikal ,hebat lagi negara korea yg lebih menyeluruh di semua sudut negaranya tanpa hasil bumi.Di situ kepintarannya amat terserlah dan di kagumi.Pemimpin bertukar2,negara maju class dunia.Isu melambak2 dlm negara era Tun M,di topup2 pulak pemimpin selepas dia.Pembangunan tak seimbang antara semua wilayah walaupun ada hasil dlm negara.Kalau di baca pelbagai sudut pembangunan dlm negara,pembangunan rohani dan jasmani...lagi ler merudum terutama bangsa melayu tunjang pemerintah negara.Dunia artis,politik dan kerajaan boleh di campur aduk.Sedangkan dunia hiburan ada industrinya yg tersendiri,berdiri di atas kaki sendiri..dok copy negara mana nie.

Anonymous said...

Bila baca kenyataan Tun Mahdhtir kat ats tu, mcm ada benda menarik jer utk masa hadapan negara ,bila terkenang2 be end memerintah negara lepas merdeka sejak era Tun M..luntur perasaan di buatnya dan amat rasa kecewa bila pembongkaran demi pembongkaran telah terpapar dan di ketahui umum

Anonymous said...

aku org kampung jalan kebun..20 thn lepas dengan tahun 2012 ni jalan kebun dah jauh berubah dr mcm2 segi..terutamanya dr segi pembangunan..kawasan2 yg dlu byk kebun skang ni byk dah naik perumahan.. tanah yg dlu harga cuma 100k seekar skng dan naik smpai 200k seekar..dlu kedai2 runcit aje ada..tu pun ada 5-6 kedai.. skang kedai runcit da ada 20 lebih... tambah lg ada econsave, ada giant.. ada kilang2..tp mmg la sgt berbeza kg jln kebun dulu dgn skang...aku yakin kat mana2 pun mcm2 perubahan yg korang sedar tak sedar tgk2 wah kg aku dah mcm ni? 5 thn lepas aku berhijrah ke sg besar..duduk kawasan swh..tgk2.. org kg kat sini wlupun keja kg, ada yg jd nelayan, ada yg jd pesawah, ada yg menternak, ada yg usahakan sawit, kehidupan dorg pun boleh tahan..tak la susah mana.. tp aku rasa kadang dorg lg senang hidup dr org yg duk kat kl..dan bila aku amat2 amati.. bila aku round kat kg area sawah kat sbk bernam, pastu balik ke klg, aku tgk purata setiap rumah ada sebuah kereta...wow dlm hati aku ni bukti kejayaan kerajaan sedia ada dlam memberi kelangsungan hidup yg sederhana kepada rakyat msia..sbnrnya org melayu dengan apa yg kerajaan buat, tak patut lgsung utk komplain itu ini..klu org cina dr 20 jutawan 15 ada lah dr bangsa dia, bermakna langsung takde nya rasis kerajaan skng... cumanya org melayu sendri mmg sbb aman, sbb byk pertolongan dr kerajaan, so take for granted..yg lg teruknya ada plak pemimpin pembangkang yg sbnrnya dorg mmg tak boleh deny kejaayaan BN dlm mengurus negara, so dorg sbb hanya nak berkuasa telah menanam benci dan belah..natijahnya bila da terlalu benci, apa yg dibuat kerajaan semua tak btl..kita imbas la balik masa tun buat putrajaaya. apa pemimpin pas ckp, projek bazir, klu dorg memerintah nak lelong..skang ptrajaya tu la yg dorg sibuk nak takluk...masa petronas nak buat pun dorg la yg perkecilkan mampukah negara? tgk skng petronas da jd apa ? berapa ramai anak2 melayu yg keja dan hidup sng dgn petronas..tgk proton, wlupun musangka ckp proton gagal dan sakit, gagaln sakit kepala hangguk dia!!!sedangkan byk kilang kereta kat eropah pun susah nak survive, kira ok la proton wlupun mcm2 masalah tp tau tak berapa ramai org melayu yg keja ngan proton, yg keja ngna vendor proton, yg keja ngan pusat servis proton? yg g masjid naik proton, nak menuntut ilmu dgn proton...yg carik rezki naik keta proton.. agak2 tun mahadir dgn nik aziz sapa lg byk dpt pahala klu kira pahala sbb cetuskan idea proton ni? korg jwb la sendri..klu nak ungkit balik byk sgt bnda yg dlu pemimpin pembangkang bantah tp skng dirg telan balik,,

kepada semua, jgn la sapa2 kutuk tun mcm dr anda lebih byk jasa dr tun, lg byk korg kutuk tun lg byk pahala dia dpt, ingatlah.. setiap benda yg korg buat baik, ibu bapa dapat pahala, dan tentunya pemimpin yg dah sediakan segala prasarana baik dr segi pelajaran, kesihatan, jln raya, transportation, ibadah..tun mahadhir insyaAllah antara pemimpin yg akan mendapat sedikit pahala dr ibadah khusus mahupun umum sbb sepanjang dia memerintah lebih 20 thn dia dah sediakan 80% keperluan yg kita perlukan dan pling penting dia tak pernah halang umat islam dr beribadah...wallahuaklam..



kasih awan

Anonymous said...

Kepada anon2 bangang yang kutok Ayahanda Tun Mahathir, kalau setakat kutok dgn air lior saja, semua orang bangang bodoh biol boleh buat. Tapi apa yg korang dah buat untuk negara banding dengan Tun M, tak payah tanya negara, apa yg korang dah buat utk orang di taman perumahan korang atau kpg korang untuk membangunkan masyarakat setempat korang? Kalau tak suka UMNO tak kisah la, tapi kalau apa yang baik Tun M dah buat utk negara apa salah akui, tak hilang telor korang sebijik pon.

Anonymous said...

Tun Mahathir tetap yang terbaik!

Terkedu Pok Nik Najis kalau terbaca hujah-hujah dari Tun Mahathir!

Sudah terbukti dan terang lagi bersuluh yang Pok Nik Najis dan kaum kerabat dari parti Ajaran Sesatnya yang telah memecah belahkan perpaduan orang melayu yang beragama Islam di Malaysia!

Cuba fikirkan, adakah layak orang yang sebegitu keji yang sanggup melihat saudara seagamanya bermusuhan demi kuasa seperti Pok Nik Najis dan pencacainya mengatakan yang mereka lebih mulia dan lebih Islam dari saudara mereka yang berbeza dari segi ideologi politik dari mereka?!

sesungguhnya sejak sekian lama Pas telah mengadaikan agama demi kepentingan politik!

amanat haji hadi sebagai contohnya yang mengkafirkan saudara seagama jelas membuktikan parti PASetan telah tersasar dari jalan yang benar!

Dahulu mereka mengatakan orang UMNO kafir kerana menjalinkan kerjasama dengan MCA dan MIC..tapi sekarang lihatlah siapa yang begitu menyayangi kafir harbi DAPig kalau bukan juak-juak PAS itu juga!

Anonymous said...

aku pun nak mula maki jugak lah macam tu!

POK NIK NAJIS BILA PULAK NAK MAMPUS?!

TAK PUAS-PUAS LAGI KE HIDUP?!

KALAU SETAKAT HIDUP JADI DAJJAL, BAIK MAMPUS SAJA!

KEPADA PUAK PELIWAT PAKATAN HARAM, KORANG PUN BOLEH PERGI MAMPUS JUGAK!

HIDUP PUN TAK GUNA SEBAB OTAK KORANG PENUH TAIK!

KORANG PUAK FUCKATAN KERJA MALAS, ASYIK NAK MERUNGUT DAN MENGUTUK SETIAP USAHA GIGIH KERAJAAN BN MEMAJUKAN NEGARA!

BAGI KORANG HUDUD LEBIH PENTING?!

APA KORANG INGAT HUDUD TU BOLEH BAGI MAKAN ANAK BINI KORANG?!

KORANG HIDUP PUN TAK GUNA SEBAB ASYIK MEMECAH BELAHKAN BANGSA!

KORANG BERTEPUK TANGAN BILA TENGOK BANGSA LAIN MENGUTUK, MENGHINA DAN MENCACI BANGSA SENDIRI!

KORANG CAKAP BERDEGAR-DEGAR, TAPI HABUK PUN TAK ADA!

CAKAP KOSONG, MACAM TONG TAIK!

SAMPAH KAT SELANGOR PUN KORANG TAK MAMPU ANGKUT, ADA HATI NAK AMBIL PUTRAJAYA!

KHIAAKKK PTUUUUIHH!

MAKAN LUDAH AKU LAH ANAK HARAMJADAH fUCKATAN WEI!

Anonymous said...

sorg bdk kg da jd mulut katop..Smnjak 16 sept .dia jd cam sasau.. kariyah lain kcian dgn dia... sbb kompident issin betui anwar pojaan dia jd pm.. rasa2 otak urat ada putuih. cian .. dia jd cam tmalu sndri bahwa 30 katak kering besau adalah igauan anua mngencing jota2 umat..

bantuan ahli pas totok. maybank 1023 34343-70087-3245 saving.. semoga dibalas sorga

Anonymous said...

Hidup Tun!

Nik Ajis Wali Selipar Jamban dan puak Pakatan Rabak pulak boleh pergi mampuih!

Hidup pun buat tak guan sebab dok habiskan beras subsidi saja!

Anonymous said...

13 mei mamaak2 bersatu melayu bantai cinak dap (mca dia baikk)..mamapuih la ko dap ...ma..cibai...

lu pergi baca balik itu lu punya atok tipo malayo...macam lepas anjing tersepit ma... bukan macam la ma.. mmg anjing maaa...

Anonymous said...

bukan msalah hudud pnting x penting...

hudud gona utk undi ja....jahanam betui

ini kira barua2 agama..sorg baru bangsa... sorang barua agamq ...cntk la tu...

TIME HUDUD XBUAT DPT UNDI PULAK.. OOO HUDUD XDA DLM NGRA ISLAM.. NGARA ISLAM XDA DLM QURAN..

tungulah masa .. cina2 swing vote pd mca tiba2.. 3 parti bungkus satu kaligus...KITA BN AKAN ANGKAT KASI cmpak SATU KUBUQQQ...pacak papan tanda Pakatan 16sep2012

Anonymous said...

cari ler pemimpin melayu yg terbaik dari kalangan keturunan rawa,acheh,bugis,jawa,minangkabau dll.Asyik mee mamak jer berpuluh tahun,mana pi asam pedas,cili masak lomak,tempoyak,cincaluk dan sekutu dgnnya, malah lebih hebat dr mee mamak.

Anonymous said...

Mamak gampang sialan anak haram mana dia tau apa2 hal ugama

========================================================

Hang jangan cakap macam tu lain kali.

Hang tau dak Islam sampai kepada negeri mamak lebih dulu dp Malaysia.

Dan Mamak2 jugalah yang mengislamkan sebahagian dp org2 di Nusantara ini..

Anonymous said...

yg pengomen pro PR cam ler ilmu penuh didada....tak selayaknya ilmu seperti ayahanda TUN...tapi hanya sesuai seperti nik aziz bab kelentongkan islam utk kepenting kuasa dan undi sahaja!!!!

kerna apa!..telah terbukti selama TUN berkuasa korang merasa nikmatnya duduk di Malaysia spt nik aziz juga..tetapi nikmat yg anda minta dari nik aziz belum tentu ada terima!!! anda takbur dan tertutup akal fikiran utk terima kebaikan tetapi hanya terima balasan keburukan diri semata..nantikan pembalasannya...pasti datang kpd kamu!!pro PR jummud!!!

Anonymous said...

3;17am

CUBA KAMU BALAS HUJAH2 DR M DNGN FAKTA BUKAN DENGAN MEMAKI HAMUN..NAK TAU JUGA RASIONAL FAKTA KORNG. SEKURNG2NYA AKAN MENJADIKAN AKU TERDETIK UTK MEMANGKAH PAS PD PPRU13!

KLU KAMU TAK DAPAT MEMBALAS HUJAH DR DENGAN FAKTA BERMAKNA PERANGAI GAMPANG ITU AKAN BERBALIK KEPADA MUKA KAMU..BUKAN SETAKAT ITU TTP SELURUH KELUARGA KAMU MEMANG GAMPANG!


EXpas

Anonymous said...

ko ngan mahathir taik sama jer jahil nie..

Unit Multimedia said...

dah lama dah aku respek kt tun..dia memang hebat,tapi dia sentaisa merendah diri dan mengakui kelemahan diri...

Anonymous said...

Di thailandpn pembangunan juga amat pesat,jalanrayapn tanpa tol,bangunan pencakar langit,semua sektor ekonomi bergerak dan bersaing sesama mereka sehingga sewa wifipn jatuh RM 60 sebulan pada kadar kelajuan tinggi,tv berbayarpn bersaing juga sehingga menafaatkan rakyat mereka dgn kos yg murah.setakat gedung2 membeli belah,lot2 kedai usah nk cakp la samanya dgn negara maju dan membangun.Paling hebat sekali rizab simpanan mereka mencecah RM 700 billion ringgit.Kalau di lihat dr sosial ekonomi mereka la

Anonymous said...

Orang beragama menggampangkan orang lain ke???

Anonymous said...

Takyah panjang2 cerita!

Atur "MAJLIS DEBAT PERDANA" antara Madey Vs Nuaq ... tengok sapa handal!??

Bak cdg Anon 3.02 ,,,,, "Kami, rakyat amat menunggu anda, MAHATHIR, terus BERSEMUKA & BERDEBAT dengan segala 'tokoh yang disampahkan', ANWAR, NIK AZIZ, HADI AWANG, TENGKU RAZALEIGH HAMZAH, dll... untuk menegakkan hujjah masing-masing didepan rakyat secara terbuka & langsung ........... Rakyat akan dengar, lihat, analisis dan mengadilinya ... "

Anonymous said...

Tunku abdul rahman memang bijak..dia dah tahu siapa mamak mahathir..sebab tu dia dah tendang awal2 lagi..umno dok pegi kutip dia lagi buat apa!!..ni lah padahnya..hancur m'sia dibuat nya..susah dah nak diperbaiki lagi..skrg ni dia naik kan pulak anak dia..abis lah m'sia..

amik kau..rakyat m'sia jadi mangsa!!

Anonymous said...

Engko lah contoh orang jahil.tak tahu bersyukur.tak tahu berterima kasih.tak tahu mengenang budi.

Anonymous said...

puas hati betul jawapan tun. jawapan yang padat, tepat dan berilmiah.

perjuangan nik aziz hanya dalam negara & utk parti pas sedangkan perjuangan tun mahathir untuk keseluruhan umat islam didunia.

kepada para taksub pas renungkanlah siapa yang sebenarnya berjuang untuk islam. siapa sebenarnya yang memecah belahkan org islam. siapa sebenarnya yang dihormati dikalangan pemimpin islam dunia. renung sedalam dalamnya...

Anonymous said...

anon 6:29

engkau ni spesis yang baru turun dari pokok ker??

engkau ni spesis yang baru keluar dari lubang ker??

engkau ni terlepas dari tanjung rambutan ker??

amik cermin besar ..lihat diri engkau..something wrong u!!

Anonymous said...

undi PR!!! lektrik free,highway free utk satu penggal setengah shj, semua akan tersedia dan rakyat semua merasa.Selamatkan duit subsidi lebuhraya dan tenaga negara serta merta kembalikan pada rakyat semua dgn matlamat meringankan beban rakyat sepanjang masa.Undilah PR!!! jgn lupa bawa ic atau kad pengenalan ke pusat mengundi maka pangkah gabungan parti PR demi kesejahteraan kita bersama,hapuskan sejarah hitam sejarah be end yg lalu.Tinggalkan kak ijat seorg diri.

RH said...

Nik Aziz adalah seorang tua yang ingin disanjung. Beliau sepatutnya menumpukan perhatian bagi memuliakan agama Islam tetapi beliau telah terjerumus dalam kancah politik dan berasa gah dengan puji-pujian yang diterimanya. Alangkan baiknya sekiranya Nik Aziz menyatupadukan orang-orang Melayu melalui pengetahuan agamanya. Pasti beliau akan lebih dihormati.

Anonymous said...

Takyah panjang2 cerita!

Atur "MAJLIS DEBAT PERDANA" antara Madey Vs Nuaq ... tengok sapa handal!??


.........................

Mereka telah pun lama berdebat, sejak tahun 1957 lagi, di PARLEMAN.

Berdebat mistilah dihadapan org yang berilmu, rational, dan tidak emotional.

Anonymous said...

ANON BODOH March 15, 2012 7:59 AM

DAH KALAU NEGARA THAIK TU BAGUS KAU MINTAKLAH JADI RAKYAT NEGARA THAIKK

BARU KAU RASA MACAMANA JADI RAKYAT MELAYU PATANI--MEMANJANG KENA BELASAH TENTERA THAIK

Anonymous said...

Tun M negarawan ulung. Aku sangat bangga mempunyai pemimpin spt tun.

hanya ALLAH yang dapat membalas jasa jasa tun.
Semuga tun sentiasa sihat sejahtera..aminnn.....

Anonymous said...

Tunggu lah balasan tuhan terhadap 'musuh'2 Islam, syaitan bertopeng manusia - kata P Ramlee. Pak Nik ni local player bukan international. Aku nak dengar pak nik ditemuduga oleh BBC dalam bahasa arab atau Inggeris. Dari kecik hingga aku dah pencen, macam2 faktwa Nik Ajis aku dengar tapi ada kala bercanggah dengan ilmu Islam sedikit aku ni. Masa tak terlewat lagi, bertobatlah nik ajis! taksud orang Pas terhadap nik ajis lebeh dari Abuya Arqam. Ada yang kata semenjak nik ajis perintah kelantan, burung pun tak makan padi di bendang! Habis burung makan apa? Daun padi? Macam2 lagi, Tupai halal dimakan! Bertobatlah pak nik...Kalau ahli Pas buat salah, pak nik akan kata 'Allah dah ampun', hairan macam confession paderi kristian pulak! Syabas Tun, semoga Allah swt berkati usaha dan jasa Tun terhadap umat Islam Malaysia dan dunia.

Anonymous said...

YA KEEE????

Tak gebang aje keee???

Undi aku khas untuk umno/bn.

Anonymous said...

Mahafiraun tuu pemimpin hebat didunia ka?.... kakakahkahkah... Madey alkutty PEMIMPIN HEBAT AUTA, PENIPU & KONSPIRATOR ... adala....

cuba check track record scandal2 dizaman mahatir raja mandeliar tuu... supay kitol2 umno sedaq ckit....

1984 Skandal BMF
1987 peristiwa memali
1987 menang tipis 23 undi sebagai presiden umno lwn Ku Li
1988 hapus kuasa raja2 melayu
1988 bubar umno lama.....
.... pru 1990-- BN gayat...
.... konsesisi IPP, PLUS, IWK, West Port, dll utk kroni...
.... srkt PERNAS yg tun Razak tubuh bela kontraktor melayu padam...
..... Bank Bumiputera bankrap!
..... isu pemecatan ketua Hakim Negara Tun Salleh Abbas...
----- sokong UN/US serang Iraq..
----- hapus bahasa melayu bg subjek sains, matematik , PPSMI......
----- misteri jatuh helikopter TS Yahya HICOM,
----- tolak hudud kelantan...
----- hina jangut nabi.....
----- isu pemecatn Anwar...
----- penuduh/ penfitnah liwat I (jenayah qazaf) Anwar....
----- krisis badan kehakiman,..
----- pru 1998 --- BN gawat lagi...

2003 umno dah menjunan... cepat2 lari ..............

APAKAH ALLAH TERLALU LEMAH UNTUK MENYIMPIN REKOD JAHAT MAHATHIR INI DAN TIDAK AKAN DIADILI DIAKHIRAT NANTI?????????????????

PUAK BANGAP UMNO YANG MEMULIAKAN PEMIMPIN2 MUNKAR & ZALIM!.... ITULAH SAHAM PERJUANGAN ENGKAU ORANG DIAKHIRAT NANTI1

PRU13... TETAP ABU...

Anonymous said...

cakap atas kertas tak guna sbb yg menulis bukan dia tp org lain sbb tu susunan ayat nampak bagus je. klu berani dan rasa dia betul je apa salahnya DEBAT. tak kan takut pula. dia ni tak kan berdiam diri hingga anak dia jd PM. klu dah bersara buatlah cara bersara ni tak ke hulu ke hilir nak buruk burukkan org lain. dia tak sedar agaknya yg rakyat malaysia dah muak dgn dia. Dia lah yg menyebabkan UMNO di haramkan tp diktator mmg cm tu apa lg UMNO baru ni adalah milik dia. kerana merasakan itulah dia nak juga menempel dirinya walaupun org lain tak suka.
Rakyat Negara Sabah mengharapkan Najib umumkan RCI mengenai pendatang tanpa izin yg ramai di negara tu tp disebabkan mamak ni masih ada jd dia tak berani nak umumkan.

Anonymous said...

undi PR!!!Semua Free...Semuanya Free pas tu negara bangkrap...

Anonymous said...

Hujan emas di negara orang.
Pegi le engko pindah negara orang tuu.

pada aku Malaysia adalah yg terbaik.kerana di sinilah tanah tumpah darahku.

Anonymous said...

Mereka menganggap menyokong PAS bererti meyokong Islam kerana PAS menggunakan nama Islam. Itulah kesalahan mereka. Mereka kata undi PAS bererti undi Islam kerana PAS akan membentuk negara dan hukum Islam, adakah benar anggapan dan fahaman tersebut. Cuba renungkan apakah yang PAS buat dengan bergabung dalam PR. Inilah kesalahan fahaman PAS.

Anonymous said...

Mereka menganggap menyokong PAS bererti meyokong Islam kerana PAS menggunakan nama Islam. Itulah kesalahan mereka. Mereka kata undi PAS bererti undi Islam kerana PAS akan membentuk negara dan hukum Islam, adakah benar anggapan dan fahaman tersebut. Cuba renungkan apakah yang PAS buat dengan bergabung dalam PR. Inilah kesalahan fahaman PAS.

SEDAR DIRI..... said...

TUN DR MAHATHIR GUNAKAN AKAL SEPENUHNYA YANG DIANUGERAH TUHAN.
TUN TAK SIA SIAKAN PEMBERIAN TUHAN.
TUN TAK PERNAH MAKI ORANG.
TUN TAK PERNAH MENDOAKAN KEBURUKKAN ORANG.
TUN PEMBELA RAKYAT, AGAMA DAN BANGSA.
TUN TAK RIAK, BERPAKAIAN MACAM ALIM ULAMAK.
YANG TERPENTING ADALAH HATI.
PAKAIAN, PERCAKAPAN TAK DE ERTI.
SAYA DOAKAN TUN SIHAT SELALU, INSHAALLAH.

Zaeydee said...

Saya sanjung TM...dari dulu, sekarang dan selamanya...tak pernah goyah...aku dah kata sebelum ni... berdebat dengan puak2 pencacai agama dan peliwat tegar ni buang masa je.. kutuk2 TMpun naik kereta proton juga..basa muka tak malu...kutuk2 TM pun dok sibuk nak ke Putrajaya yang kononnya kalau PAS dapat nak lelong! kutuk2 TMpun bersepah puak2 PR dok gi mari kat KLCC...kutuk2 TMpun siang malam dok naik LRT, monorel... kutuk2 TM pun sibuk siang malam dok lalu kut jambatan Pulau Punang... tulah jenis spesies yang tak pernah sedar kediri... lihat TM ke mana2 pergipun muka bersih je...tak risau langsung...sampai hari ni orang dok sanjung...Nik Najis! takdelah...sampai bongkok tiga pun dok sibuk nak jadi MB, dok sibuk pecah belahkan umat Islam... dok sibuk peluk cium orang2 kafir harbi..HUDUD PAS! dia dah jadi semacam peluru hidup musim pilahanraya...kena jerkah DAP...je senyap tupah...tok leh gi mu dengan TM..ibarat langit dengan bumi...masa aku menulis ni aku berada kat penang...sedihnya aku selama satu minggu ni takde langsung bacaan tarhim waktu subuh..sebab apa? takut ganggu tidur geng2 DAP kat Penang... itu baru bab tarhim... azan pulak.. fulamak slownya...control habis.. takut puak2 DAP meroyan...kalau macam ni taklama hayat Islam kat Penang... itulah kebanggaan PAS dan Nik Najis....sorry cakaplah.. lebih 50 tahun ada PAS ada kat Malaysia ni...takde jasa langsung.. dok punah ranahkan bangsa langi ada...MASYAALLAH!

Anonymous said...

Buat kali pertama aku betul2 kagum kat kamal atartuk kerana mengangkat islam jauh lebih tinggi dari zaman khalifah sebelumnya.




Hidup Umno

Anonymous said...

THANKS TUN M. YOU HAVE DONE A VERY GOOD JOB. I AM VERY INTERETED ON YOUR PERFECT COMMENTS BAOUT NIK AZIZ. ISLAM IS MODERATE. WASATIYAH AND ISLAM IS TEH WAY OF LIFE. THANK YOU.

HAMBA ALLAH............. said...

MEMANG MUDAH KITA MENCELA,MENGELLAR ORANG.
SEMPURNAKAH KITA.
BAIK KAH KITA.
KALAU KITA TAK TINGGAL SOLAT
KALAU KITA RAJIN BERTASBIH
KALAU KITA IKUT SURUHAN ALLAH
KALAU KITA AMALKAN AMAL MAARUF, NAHI MUNKAR
NESCAYA KITA TIDAK LEMPAR KAN KATA NISTA KPD TUN MAHATHIR.
SEMUA ORANG ISLAM BERSAUDARA - re AL'QURAN.
TETAPI KITA TUDUH SESAMA ISLAM KAFIR !
KITA SEMUA HAMBA ALLAH.
TETAPI KITA CUBA MENGATASI KUASA ALLAH.
KITA LUPA YANG KITA SEMAKIN TUA.
JANGAN IKUT PERASAAN MARAH.

BERISTIGHFAR LAH SEBAGAI ISLAM.
ADALAH WAJIB BAGI SESAORANG ISLAM MEMELIHARA PERTALIAN SESAMA ISLAM.
AYUH........BERGABUNGLAH KITA DEMI ISLAM.
BALIKLAH KEPANGKAL ALAN.
ALLAHUAKBAR, ALLAHUAKBAR.....................

praha2 said...

eden tak sonang membaca komen yang kurang adab. kalo tak suko kan TDM jangan kito guno perkataan yang sopan. Kito oran melayu ado adat sopan. hormat oran tua tua yang lobih pengetahuan dari kito. TDM tolah berjaso kepado Malaysia dan kalo bukan kerano dio tak mungkin Malaysia dikenali. Ado yang menulis mencaci, ini bukan caro kito oran Islam.
TDM menjawap apo yang dikatokan olih Si ajis. Kito patut baco dan teliti apo yang dikatokan bukan buet komen yang tak sodap.
ini lah oran zaman sekarang-baru setahun jangung dah nak mengajar oran yang lamo. eden peringatkan jangan cubo nak membuet oran Melayu marah nanti jadi May 13, sekali lagi tak elok.
Siajis ni lihat sondiri dicermin. saperti kato TDM Allah swt ayng akan menentukan bukan siajis.

Anonymous said...

Memang standard puak pembangang ini asyik lihat buruk orang saje, macamlah mereka itu baik sangat. Dalam organisasi mereka sendiri pun tunggang langgang nak citer pasal keburukan Org lain. Tun masa nak buat Highway dan Jambatan PP dulu semua pembangang kata membazir. Akhirnya siapa yang terkedu??? mereka jugaaak. Rasanya tiada satu negara dalam dunia ini yang tak dak krisis pembangang oii, kalau hampa rasa banyak sangat krisis boleh belahlah ke negara yang tak dak krisis, minta kerakyatan sana. malaysia pun tenang sikit, tak payah jadi duri dalam daging..

13mei 2012 said...

aku makan kedai tomyam ...anak dara dia tenong ja anak aku ...

mata dia bulat..dia tanya umur anak ..mcm ..

ropa2 teringat anak dia.. suami masih di thailand tempat perang..org islam dibunuh sewenang2 oleh tentera thailand kafirin..suami masih bejuang.. melarikan diri..ke tempat berteduh ORG MELAYU ISLAM...

TEMPAT MEREKA SEMUA BERSATU MENENTANG TENTERA..

KITA BERPECAH DAN MENGHARAP UNDI CINA..AKHIR SEMUA KEBAIKAN TERBAGI PADA MRK. MRK KINI BOLEH PAKAI 'ALLAH'. TANAH BYK. TUKAu 999. gereja terbesar selangor. tongkong terbesar kelantan.. azan tpaksa slow..APA AKAN JADI JIKA PR BERKUASA..MAKIN BYK BENDA TERLEPAS PD MRK...KRN APA?: ...kerana kebodohan POLITIK atau ketamakan pangkat keduddukan...

dah melepek mcm islam thai.. baru angKat senjata brsama ...dah xberguna....

Anonymous said...

zaeydee

aku kat penang skrg ni tgh bercuti subuh td aku terjaga sbb dgr azan ler. tak der pun slow bunyi dia sama gak kuat cm kat negeri lain. klu pun ko penyokong tegar umno, jgn nak buruk2kan kerajaan PP sbb kerajaan tu di pilih secara demokrasi bukan mcm kat perak tu.

Anonymous said...

9;06

Klu tuan betul2 menyokong umno jngn jadi penyokong yng bodoh mcm penyokong pakatan rakyat..

FAHAMKAN MAKSUD TUN M ..

Dia tak kata kamal atartuk lebih hebat dari pejuang islam sebelumnya,tetapi islam nasionalis kamal atartuk tlh menyelamatkn turki dari di kristiankn oleh greek.

jadi jngn jadi bodoh..tun m tak pernah kata ikut pemerintahan gaya sekular mcm kamal atartuk .jangan jadi bacul mcm pakatan rakyat yng suka memutarbelitkn kenyataan.Jngn ikut perangai PAS K!

Anonymous said...

anon 9.19 am

pembangkang masa tu bukan tak suka jambatan di bena tp kos dia tu yg meragukan terlalu mahal bg jambatan spt tu. sama gak dgn kapal selam. mahal teramat mahal harganya.

yes debat said...

masalahnya anwar kaki kelentong'
kita panggil india2 kg buah pala...apa dia kata sebelum undi...

mai debat india kaum buah pala dgn anu yg nampak buah pala amacam,???

Anonymous said...

ANON 8:44

AKU SOKONG SANGAT2 ..MEMANG BETUL APA YG KAU CAKAP TU.

BIAR LAH MEREKA MENGAGUNG2KAN MAHATHIR TU..SAHAM MEREKA TETAP ADA.

YA ALLAH YA TUHAN KU..AKU BERSYUKUR PADA MU KERANA SEDIKIT PUN AKU TIDAK TERPENGARUH DGN DAKYAH MAHATHIR DAN PENYOKONG NYA.

Anonymous said...

tak perlu debat antara tun dr mahadir dgn nuar aljuburi atau nik aziz yg membela maksiat mat sabu dan elizebth wong...
krn gerak kerja tun dr mahadir membangunkan negara berbanding nuar,ajis n adi awang membangunkan negara terlalu jauh bagai langit dan bumi...
berhujah dan berckp n memaki hamun dan mengkafirkan org bkn satu gerak kerja yg membantu rakyat, negara dan agama......
nik ajis hanyalah sampah yg membawa penyakit kpd rakyat negara ini.... bahkan pemikirannya hanyalah sampah...

legsorbreast said...

1)mahathir is not perfect, but he was the best among the malay politicians then.
2)mahathir's father is a true blooded malay, so he is more malay than some of us
3)if only he is the prime minister of pakistan!! - quoted from imran khan
4)i wish pas will continue to rule kelantan, as it is the wish of the majority there, so that she will always be our relative benchmark & i can say "padan muka ko"

Anonymous said...

kesian anon 8.44. Ni la contoh semua benda kat malaysia ni salahkan umno... Ostad badrul main burit bini org pun salahkan umno..... Padahal x tau malu pegi skolah kerajaan, pegi unibersiti kerajaan,dah belajarr tinggi2 x sedar diri..... Mak ko sakit perut pun ko salahkan umno... Sengal org fuckatan ni....

Anonymous said...

ZAEYDEE

macam mana orang lain semua dengar bunyi azan subuh kat Penang tapi engkau sorang tak dengar!!!
hairan jugak..ker engkau tak tidur sedap sangat sampai tak bangun subuh...jangan tipu..berdosa tau

aku undi pr ja.sori said...

HOI AKU NK UNDI PR HOIII

TUNGUU SAT...

AIR FREE
TOL FREE
ELEKTRIK FREE
HOSPITAL WAD FREE
RUMAH KOS RENDAH FREE
TOPI KELEDAR FREE
TOPI KELEDAR ANUA FREE
MAKAN GEREJA FREE

ROTI CANAI 1Mesia FREE
Akhbar HARAKAH FREE

PERGI BELI PASAR TANI FREE

ADA BYK LAGI
KOREK PASIR FREE
KOREK HIDUNG FREE


DAN CERAMAH FREE

YEEHOOOOOOO...SEMUA FREE

Anonymous said...

dasat2 anon 8;44 aku hampir terkeliru ingatkan ko nak kutuk tun lupanya ko bermetafora mengutuk pakatan haram dan mereka2 yang menentang tun...taniah lah sebab memberitahu orang ramai...

macam mana setiap perkara yang ko komen dalang nya memang kita tahu bukan tun tapi orang2 yang dengki dengan tun..

1984 Skandal BMF<---ini kerana anwar
1987 peristiwa memali<--ini kerana PAS
1987 menang tipis 23 undi sebagai presiden umno lwn Ku Li<---ini kerana demokrasi
1988 hapus kuasa raja2 melayu<--tapi kenapa masih ada raja dan sultan lagi,pegang agama di setiap negeri tu heran heran "hilang kuasa" tapi siapa yang buat nak hapus kan kuasa sultan kat selangor
1988 bubar umno lama.....<--tolong baca balik buku sejarah umno ko orang pakatan haram paham ke sejarah umno??
.... pru 1990-- BN gayat...<--agaknya gayat sebab siapa yang bijak pandai bagi ekonomi malaysia jatuh dan kalau tak kerana tun yang mengekang RM agak2nya ekonomi malaysia boleh kekal ke?
.... konsesisi IPP, PLUS, IWK, West Port, dll utk kroni...<--ko check betul2 kroni yang ko cakap ni kroni tun ke kroni anwar
.... srkt PERNAS yg tun Razak tubuh bela kontraktor melayu padam...<--ni satu lagi ko check lagi sekali padam sebab tun suruh padam ke sebab tak berkemampuan
..... Bank Bumiputera bankrap!<--ni tahun berapa bankrap ni?tun keja bank ke masa tu?
..... isu pemecatan ketua Hakim Negara Tun Salleh Abbas...<--kena pecat pun salah tun
----- sokong UN/US serang Iraq..<--ko ni biar betul fakta mana yang ko pakai ni, yang aku anwar je yang sokong israel tak kisah palestein kena rampas dan rakyat ye mati kena bunuh dengan israel
----- hapus bahasa melayu bg subjek sains, matematik , PPSMI......<--kalau berani ko tanya PAS apa kata dorang, lepas ko taya PKR apa kata dorang pastu ko taya DAP kata dorang ada berani
----- misteri jatuh helikopter TS Yahya HICOM,<--tu dia alhamdullillah fitnah siang2, ingat tun macam pakatan haram, abis pakar malaysia tak sokong dia pakai pakar antarabangsa sekali pakar antarabangsa tak skong dia cakap kena beli pulak(takder kredebeliti langsung paktan haram)
----- tolak hudud kelantan...<--siapa yang tolak??tun ke nik aziz yang pandai bercakap 20 tahun cakap nak buat hudud tahun lepas baru nak tubuh jawatankuasa kaji hudud???
----- hina jangut nabi.....<--heran bukan nik aziz ke yang hina nabi budak kampung dan kononnya sama taraf
----- isu pemecatn Anwar...<--sila tunjuk satu negara yang mana pemerintah besar meraka bila ada skandal nak duduk lagi dalam pemerintahan, semua letak jawatan(gentleman) anwar plak main menggentel man
----- penuduh/ penfitnah liwat I (jenayah qazaf) Anwar....tolong baca balik keputusan yang hakim keluarkan kejadian berlaku cuma tidak ada bukti yang cukup teknikal untuk menyabitkan kesalahan.
----- krisis badan kehakiman,..<--kawan siapa yang peluk dia dalam makamah? kawan tun ke?
----- pru 1998 --- BN gawat lagi...<--agaknya gawat sebab SIAPA tun ke atau orang yang tak malu bersalah tapi mengaku mulia DEMI KEADILAN KONON.

Anonymous said...

impak maksima!

Anonymous said...

umno hanyalah platform politik yg orang2 melayu beragama islam bersatu.kita mesti ada platform untuk memperjuangkan nasib bangsa dan agama.kalaulah kita tak ada platform ini macamna kita orang2 melayu beragama islam nak berjuang nasib kita.

Anonymous said...

Prangai ahli dan pemimpin PAS sering mmprtikaikn keimanan dan keislaman org yg xsehaluan dgn mrk...tabiat yg sebegitu la yg mnyebabkan unsur taksub, takbur n riak melingkari diri mrk...

Betol kata ayahanda Tun, siapala kite utk menentukn tahap keimanan dlm diri kite dan org len...

Ketaksuban melampau ini mmbuat apa yg tlh di capai selama 50 tahun lebih kite merdeka sering mrk perlekehkn..

Bgmana kite nak mncapai tahap kemajuan spt Korea umpamanya jika mentaliti majoriti rakyat terutama Melayu pembangkang langsong xde kelas...asik mmbangkang tanpa langsong nak menyumbang idea utk kemajuan..

Kalo brbalik kpd Islam, kite eratkn tali prsaudaraan, brsyukur dgn apa yg kite miliki dan sntiasa berusaha memajukn diri , bangsa dan negara insyaallah sgl prgeseran kite rungkaikn dlm prsaudaraan bkn kite semarakkn api pergeseran itu dgn brsekutu dgn org yg memusuhi Islam/Melayu..

Apa yg Ayahanda Tun coretkn mmg tepat, padat n ummmppphh...Pok Nik mst panas bontot....

Anonymous said...

Nik Aziz produk istimewa negeri Kelantan - Aziz Desa

KOTA BHARU, 15 Mac: Ketua Pegawai Operasi Kelantan Trade Cantre (KTC) Aziz Desa menyifatkan Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat adalah produk istimewa di negeri itu.

Katanya, kerana keistimewaan yang ada pada Tuan Guru, masyarakat di negara ini termasuk luar negara datang khusus ke negeri Tadahan Wahyu itu semata-mata untuk bertemu dengan Tuan Guru dari dekat.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan program ceramah keibubapaan ‘Zuriat Kita Tanggungjawab Kita’ anjuran Kelantan Trade Cantre (KTC) dan Buraqoil, di sini malam tadi.

Aziz Desa, personaliti TV adalah bekas Setiausaha Akhbar Menteri Besar Kedah, Tan Sri Sanusi Junid ketika Kedah diperintah oleh BN sebelum ini.

Pada masa yang sama beliau berkata, hasrat kerajaan Kelantan untuk menarik pelancong sempena Tahun Melawat Kelantan (TMK@12) seramai 6 juta orang akan berjaya.

Jelasnya, ini kerana pelbagai keunikan yang tersendiri dapat dinikmati oleh pelancong termasuk mengikuti kuliah seorang Menteri Besar di Dataran Ilmu, Kota Bharu.

“KTC akan bekerjasama dengan kerajaan negeri untuk menjayakan hasrat itu dan insyaallah, esok seramai 40 orang rombongan para guru dari Kedah akan menginap di sini dalam rangka lawatan mereka selama dua hari,”ujarnya.

Anonymous said...

ALLAH TERLALU KUAT UNTK BATALKAN NIAT JAHAT DAP YG NAK PERINTAH MALAYSIA DAN BAWAK BALIK CHIMPENG..(bawak balik chimpeng cita2 pakatan)...

askar2 polis2 pejihat2 waris2 mari kita bagi pukulan maut politik pada dap.. DAH DEKAT SERUAN JIHAT..INGATLAH TAKALA KAWAN2 Kita kena tembak..kena bom.. sementara belum mati mereka tabur garam dan memasukan kemaluan dlm mulut para syahid

Anonymous said...

Pok Nik Ajis,Hadi Awang,atau ustaz azhar ke bukan setaraf dengan ulama muktabar seperti imam As shaffiie,Hanbali,Maliki,Hanafi atau Imam Al-Ghazali.Ini barulah digelarkan ulama tulen.mana ada kiatab2 yg hebat2 dikarang oleh mereka yg saya sebut diatas tu.puuuiiih.nak tipu kaum muslimin konon.

Anonymous said...

Nik Ajis bukan ulama tulen tetapi ulama POLITIK,jangan anda percaya dia sangat2.ayuh tentang PAS habis2an.

aloya said...

Terbaik dari Tun M. Well said, well said Tun M..

Anonymous said...

kita berterima kasih pada manusia, dan bersyukur pada ALLAH....

Anonymous said...

March 15, 2012 7:59 AM-Anon

Bezakan Malaysia dgn negara thailand?? Mcm mane pulak dgn pergolakan yg berlaku kat thailand tu? ko pun nak jgk mcm tu ke?

Anonymous said...

Apa kelas negarawan negara (Tun Mahathir) nak berdebat dengan Peliwat Negara? Hakkkkptuihhh!

Anonymous said...

tun mahadir je yg boleh ajar nik aziz ambik ko buku dgn ruas pd aku hujah tun sgt matang berilmu belandaskan pd kebenaran... tak pula mengatakan yg dia lebih islam dari islam yg ada di melaysia tetapi heheh ...antara dia dn nik aziz siapa lebih sumbangannya utk pelastin?

bila la pulak anwar nak kena tertggu tggu nih tak sabar2 dah ni

Anonymous said...

balun mahathir balun..balun lah sesiapa yg kau suka selagi nyawa dikandung badan..balun mahathir balun sebelum engkau dibalun oleh Allah Yang Maha Esa...Waulahualam

Anonymous said...

PERBEZAAN DI ANTARA ORANG PANDAI DAN ORANG MEMANDAI2.

TUN M ANDA ADALAH YANG TERBAIK!!

TERLALU BESAR SUMBANGAN TUN KEPADA NEGARA DAN BANGSA.

SEMOGA TUN SENTIASA DI DALAM KEADAAN SEHAT WAL'AFIAT.

AMIN...........

JANGAN UJUB said...

SEBAB ITU JANGAN UJUB..
ADA GOLONGAN2 MANUSIA DALAM PARTI TERTENTU DI NEGARA INI SANGAT KUAT SIFAT UJUB MEREKA.
MEREKA BEGITU YAKIN BAHAWA MEREKA LEBIH BERIMAN DARIPADA ORANG LAIN.
MEREKA BEGITU BANGGA KONONNYA IMAN LEBIH TEBAL DARI ORANG LAIN YANG BERLAINAN PARTI POLITIK DGN MEREKA.
MEREKA BEGITU PASTI BAHAWA MEREKA BERADA DI JALAN MENUJU SYURGA.
TAPI MEREKA TIDAK SEDAR BAHAWA SIFAT UJUB ITU HANYA MEMBAWA MEREKA KE NERAKA.
TIDAKKAH MEREKA INGAT AKAN AMAL IBADAT MEREKA YANG DICAMPAK SEPERTI KAIN BURUK?
SIAPA MEREKA? ANDA TENTU TAHU SIAPA MEREKA.
MAKA BERINGATLAH..

Anonymous said...

terima kasih TUN.

bijak dan perpandangan jauh dan luas.

Tun memandang islam luas seluas seluruh alam cakrawala.

Anonymous said...

MAHATHIR 10 - NIK AJIS 0

March 15, 2012 3:13 AM

-------------------------------------------------------

ANWAR AL-JUBURI, MAT SABURIT DAN LAIN PEMIMPIN PAKATAN RUBBISH - MINUS 10.

SAPERTI LANGIT DAN BUMI EH SALA PERUT BUMI.

TUN DI LANGIT PEMIMPIN2 PAKATAN RUBBISH DI PERUT BUMI. TEMPAT SESUAI UNTUK SAMPAH2.

Anonymous said...

TERHINAKAH NIK AZIZ DEK KERANA MAHATHIR?????????


Bila diteliti 50 hujjah Mahathir diatas didapati banyak yang mengarut dan dangkal sejarah & kefahaman Islamnya. Diharap UIA, Fakulti Islam IPTA, JAKIM & IKIM boleh betul secara jujur & telus. Dibimbangai, jika ada yang mengambil hujjah Mahathir yang 'keliru' ini mungkin akan membawa fitnah agama & "menyesatkan" umat secara sengaja!

March 15, 2012 3:44 AM

------------------------------------------------------------

PANDANGAN PENCACAI PR = PAKATAN RUBBISH YANG KONON NYA DIRI SENDIRI BEGITU BIJAK MENGENAI AGAMA!!!

Anonymous said...

Mamak gampang sialan anak haram mana dia tau apa2 hal ugama bagi mamak gampang ni ugama hanya kat mulut bangang dia saja sedangkan hudup pun dia permainkan ini kan pulak bloger longkang senang dia kelentong

March 15, 2012 3:17 AM

-------------------------------------------------------

Pencacai PR = PAKATAN RUBBISH yang menganggap diri terlalu bijak!!!

Hidup TUN!!

Mampos ko Pencacai Anak Syaitan!!

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 14 Mac - Kesatuan Pekerja-pekerja Sistem Penerbangan MAS (Maseu) menggesa kerajaan mempertimbangkan semula pertukaran saham antara Malaysian Airline System Bhd. (MAS) dan AirAsia Bhd. (Air Asia).

Pengerusinya, Alias Aziz mendakwa, perkara itu perlu dilakukan memandangkan pertukaran saham berkenaan jelas hanya memberi kelebihan kepada sebelah pihak sahaja iaitu AirAsia.

Beliau berkata, sejak pertukaran saham berlaku pada September lalu sehinggalah hari ini, tiada perubahan atau kelebihan dinikmati oleh MAS.

"Ketika ini, suasana pengurusan dalam MAS juga telah berubah apabila kebanyakan pengurus atasan adalah daripada AirAsia dan suara mereka lebih didengari. Ini perkembangan yang tidak sihat kerana menjadikan MAS seolah-olah minoriti
...................................
KENYATAAN BODOH KESATUAN SEtaktahuKERJA MAS
DAH KAUORANG TAK TAHU MENGURUS MAS CARILAH ORANG LAIN MENGURUS MAS HARAP GAJI BESO TAPI MALAS HIDANG AIR OREN SEGELAS GAJI BERIBU, TENGOKLAH PRAMUGARI AIR ASIA SIAP KENA JUAL BARANG ATAS KAPALTERBANG LAGI...

Anonymous said...

punyala banyak hujah drM, sepatah haram pun juak DAP(pas n pkr)x balas.. membebel n maki hamun je tau. serupa dia punya tok laaa..

March 15, 2012 3:39 AM

------------------------------------------------------

BRO!!

INILAH ORANG2 PR - PAKATAN RUBBISH APA SAJA YANG KELUAR DARI MULOT MEREKA SEMUA RUBBISH SAMPAH.

SEBAB ITU MEREKA CUMA LAYAK JADI PEMBANGKANG SEBAB TAK BIJAK UNTUK MENTADBIR NEGERI JAUH SEKALI NEGARA.

Anonymous said...

Jawapan Tun Mahathir aku salute. Penuh dengan fakta dan bukah khayalan rekaan seperti PAS & the gang. Allah hu Akhbar.

Anonymous said...

Gamaknya esok, tu NIK ajis selamat berehat di wad vip sempena cuti sekolah, cari ketenangan....

Anonymous said...

ANON March 15, 2012 3:44 AM YANG BODOH
............
APA HUJAH MAHATHIR YANG MENGELIRUKAN KAUORANG?
....HABIS HUJAH SAPA YANG BETUL SANGATTU, NIK NAJIS,ATAU MAT SAPU KOT.."MAH BAU PUKI MAH MASIH MELEKAT KAT MUKA ABANG MAH,,"
ATAU HUJAH SI USTAT LENDIR TU..KAU TAULAH SAPA..BERHUJAH SAMPAI PUKUL 2 PAGI.. KAT BILIK HOTEL,,,KAHHHH

Anonymous said...

Di thailandpn pembangunan juga amat pesat,jalanrayapn tanpa tol,bangunan pencakar langit,semua sektor ekonomi bergerak dan bersaing sesama mereka sehingga sewa wifipn jatuh RM 60 sebulan pada kadar kelajuan tinggi,tv berbayarpn bersaing juga sehingga menafaatkan rakyat mereka dgn kos yg murah.setakat gedung2 membeli belah,lot2 kedai usah nk cakp la samanya dgn negara maju dan membangun.Paling hebat sekali rizab simpanan mereka mencecah RM 700 billion ringgit.Kalau di lihat dr sosial ekonomi mereka la

March 15, 2012 7:59 AM

--------------------------------------------------------

Ko gi tinggal pat Thailand lagi baik.

Ko boleh jadi Kedi dan kerja sebagai Pole Dancer atau pon Pelacur Jalanan.

Anonymous said...

ko dap kot

Anonymous said...

Mahafiraun tuu pemimpin hebat didunia ka?.... kakakahkahkah... Madey alkutty PEMIMPIN HEBAT AUTA, PENIPU & KONSPIRATOR ... adala....

cuba check track record scandal2 dizaman mahatir raja mandeliar tuu... supay kitol2 umno sedaq ckit....

1984 Skandal BMF
1987 peristiwa memali
1987 menang tipis 23 undi sebagai presiden umno lwn Ku Li
1988 hapus kuasa raja2 melayu
1988 bubar umno lama.....
.... pru 1990-- BN gayat...
.... konsesisi IPP, PLUS, IWK, West Port, dll utk kroni...
.... srkt PERNAS yg tun Razak tubuh bela kontraktor melayu padam...
..... Bank Bumiputera bankrap!
..... isu pemecatan ketua Hakim Negara Tun Salleh Abbas...
----- sokong UN/US serang Iraq..
----- hapus bahasa melayu bg subjek sains, matematik , PPSMI......
----- misteri jatuh helikopter TS Yahya HICOM,
----- tolak hudud kelantan...
----- hina jangut nabi.....
----- isu pemecatn Anwar...
----- penuduh/ penfitnah liwat I (jenayah qazaf) Anwar....
----- krisis badan kehakiman,..
----- pru 1998 --- BN gawat lagi...

2003 umno dah menjunan... cepat2 lari ..............

APAKAH ALLAH TERLALU LEMAH UNTUK MENYIMPIN REKOD JAHAT MAHATHIR INI DAN TIDAK AKAN DIADILI DIAKHIRAT NANTI?????????????????

PUAK BANGAP UMNO YANG MEMULIAKAN PEMIMPIN2 MUNKAR & ZALIM!.... ITULAH SAHAM PERJUANGAN ENGKAU ORANG DIAKHIRAT NANTI1

PRU13... TETAP ABU...

March 15, 2012 8:44 AM

-------------------------------------------------

1ABU 1000 BN!!

Bungkus la ko Anak Haram Pencacai PR = Pakatan Rubbish!!

Cakap berjela2 tapi tanpa fakta. Mulot Kandang babi!!

Anonymous said...

walaupun Tun M kurang ilmu agamanya, tapi apa yang dia cakap adalah BETUL...

Anonymous said...

Tun M terhebat!!

Berpuloh tahun memerentah tak satu orang pon yg berjaya mengugat kedudokkan beliau!!

Sehingga Tun bersara!!

I repeat Tun M bersara bukan di kalahkan!!

Tun M you are the ONE!!

You are the Best of the Best!!

Anwar, N.ajis and the rest of PR = PAKATAN RUBBISH Leaders, You are nothing but RUBBISH FULL OF SHIT!!

Anonymous said...

Cakap pasal Thailand ni, mmg kita nampak amat membangun, lebih kurang sama dgn Msia la..cuma yg pastinya harga minyak 2x ganda dari Msia (tu pun berduyun org kita drive masuk thai tak merungut pun minyak mahal sbb hati pun pasal), hospital, ubatan pun bukan semua free, klinik pun kena bayar, barangan mereka tak kurang juga sama mahal, MRT/LRT pun mereka ada hasil usahasama Msia-Thai. K'jaan Thai menyediakan keretapi antara bandar dan juga bus percuma, tetapi malangnya keretapi dan bus luar jangkaan, keretapi dan bus tidak ada air-con, kalau hujan kita kena turunkan tingkap, malah kaum remaja & wanita terperangkap dlm perkerjaan jual diri, kerana itu juga sebahagian dr keuntungan yg k'jaan thai perolehi. Begitu juga Indonesia, sama juga, England lagi teruk, masalah rakyat pun kjaan kena tanggung beri wang sara, bagi mereka tak kerja, anak ramai etc etc. Kita byk dengar dari cakap cakap org walhal kita tahu atau tidak samada cakap org itu betul atau tidak. Rakyat Msia ni byk yg mampu kalau nak banding 20 tahun dulu, mereka mampu terbang ke luar negara tp mereka keluar negara nak bershopping dan keseronokan semata. Cuba sekali sekala nai keretapi, bus sama level dgn rakyat negara mereka lawati, alangkah bagusnya sbb dari situ kita lihat dan kumpul pengalaman. Yg pastinya saya sendiri pun terlebih teruja dan bangga dgn apa yg ada di Msia.
Saya amat bangga dgn org Thai, sepanjang perjalanan keretapi menyusuri dari Padang Besar sehingga Bangkok saya lihat betapa mereka amat menyanjung tinggi Raja mereka, poster kecil besar sentiasa ada dimana saja walaupun pun dikampung terpencil, malah rakyat asing yg nak buat onar dgn mengambil gambar secara tak senonoh pun pastinya ada org bakal menegur tau silap haribulan masuk lokap, kita disini bukan kata tak tahu hormat Raja, mak bapak atau pemimpin pun dah kira terlebih kurang ajar dah.

Anonymous said...

Ponik terlalu jauh ketinggalan sebagai seorang manusia.
Bukan contoh terbaik utk agama dan bangsa.
Beliau ditahap tok siak ...

ark said...

Kita patut bersyukur kpd. Allah SWT kerana telah memberi nikmat kepada kita, rakyat Malaysia sebuah negara yang aman dan makmur. Adakah kita pasti sekiranya parti politik seperti PKR, DAP dan PAS memerintah negara, kita akan bebas drp. segala bentuk penyelewengan, rasuah dan salah guna kuasa. Kita perlu bermuhasabah diri kita dahulu, apakah sumbangan kita kpd. negara sepertimana Tun Dr. Mahathir telah laksanakan semasa pemerintahannya ? Adakah perlu kita mencaci, menghina dan menjatuhkan maruah seorang yang telah banyak membuat jasa kpd. negara dan bangsa kita ? Kita lakukan yang terbaik kpd. diri & keluarga kita sebelum kita sebelum kita menilai tentang keburukan orang. Kita tidak akan pernah terlepas dari membuat kesilapan dan nilailah diri kita sebelum kita menilai orang. Akal yang Allah SWT anugerahkan kpd. kita seharusnya digunakan dgn. sebaik mungkin.

Anonymous said...

Untuk anon 3:02am, 3:17am, dan semua yang sewaktu dan senada dengannya anggap jerlah Si Ajis tu 'ARTIS' seperti yang diminta oleh dia. Jangan anggap dia 'ATHEIS' sudah!!!. Jadi, apa perlunya kita berdebat dengan artis? Biarkan saja kalangan artis berdebat dengan si Ajis ni. Saya cadangkan berdebatlah dengan Erykah Badu!!!!. artis yang ada tatoo tu.

Anonymous said...

UNTUK MENJADI PEMIMPIN TERBILANG TAK MESTI PANDAI BERDEBAT, YG PENTING RAKYAT SELESA DENGAN PERANCANGAN DAN CURAHAN KENIKMATAN.
YG PANDAI BERDEBAT CAKAP JER LEBIH BERPUTAR2 JANJI PRU12 PUN TAK TERTUNAI.

JANGAN MELIWAT, DILAKNATI ALLAH, NABI TAK MENGAKU UMAT, RAJA TAK MENGAKU RAKYAT.

Anonymous said...

ooo macam projek2 dap selangor... resit byk tp projek lansung xda

lu hansap xkisah pulak
lu hayung byk mana pas xkisah janji pangkah dia ...tak nampak:-)

Anonymous said...

banyak hujah dr M yg perlu di ambil perhatian oleh puak pas. Tetapi puak pas ni tak tahu berhujah dengan cara ilmiah, yg dia tahu maki hamun dgn mengeluarkan kata-kata kesat. di mana keislaman puak pas ni?

Anonymous said...

sekali Tun M bagi pukulan K.O daaa....

Terbaikkkkkkkkkk...

Anonymous said...

Satu benda dengan terang dan jelas dah aku tahu...

PADA YANG SUKA JADIKAN HOBI KUTUK MENGUTUK NIE... ADALAH TERGOLONG DALAM KUMPULAN "BANGANGGGG"....

Buang masa layann....hahahaha

Anonymous said...

mesej yang utama ialah perpaduan antara umat Islam...Ulama sepatutnya memainkan peranan menyatukan umat Islam bukan memecah belahkan umat Islam...sebelum ini ada usaha ulama dalam PAS ingin mewujudkan kerajaan perpaduan...tetapi kenapa terhenti????

Anonymous said...

siapa kata Tun M kurang ilmu tentang agama? teman rasa Tun banyak membaca kitab agama dan al Quran dan Hadis. Sebab itu pandangan beliau terhadap Islam amat terserlah dan sgt ilmiah.

Tun bukan sahaja mahir dalam ilmu pentadbiran tetapi tinggi pengetahuan dalam agama islam itu sendiri.

tun sepatutnya menjadi idola kepada semua umat islam di Malaysia dan di dunia ini.

Syabas Tun...

Telebih Sudah said...

Gua suda copy.....

-DM- said...

Anonymous said...
Di thailandpn pembangunan juga amat pesat,jalanrayapn tanpa tol,bangunan pencakar langit,semua sektor ekonomi bergerak dan bersaing sesama mereka sehingga sewa wifipn jatuh RM 60 sebulan pada kadar kelajuan tinggi,tv berbayarpn bersaing juga sehingga menafaatkan rakyat mereka dgn kos yg murah.setakat gedung2 membeli belah,lot2 kedai usah nk cakp la samanya dgn negara maju dan membangun.Paling hebat sekali rizab simpanan mereka mencecah RM 700 billion ringgit.Kalau di lihat dr sosial ekonomi mereka la

March 15, 2012 7:59 AM

-----------------------------------

pendapat aku,ape yg Thailand tgh kecapi skg agak sama dgn ape yg kita dah kecapi 10-20 tahun dulu time kilang2 mula membangun kat Malaysia,zaman tu pelabur2 luar start melabur kat Malaysia maka wujud la byk kilang2 perindustrian,tp skg kita dah boleh kata habis dah zaman tu dan bergerak maju setapak ke hadapan(maksudnya kurang la kewujudan kilang2 baru secara pesat).Apa yg kita dah kecapi dahulu itulah yg sedang Thailand kecapi skg.Kemasukan pelaburan asing melalui kewujudan kilang2 perindustrian yg tumbuh bagai cendawan.Untungnya Thailand mereka sedang membangun di zaman teknologi & kemudahan skg,kita dulu 10-20 tahun lepas,mana boleh sama kut.

Anonymous said...

hah ambik kau nik ajis !! jawab jangan tak jawab..tapi jawab la dgn hujah2 yg tepat, jangan berkias-kias..bahasa sekarang mau tepat tak mcm zaman dulu!

Anonymous said...

same like u ..aku pro umno ligat kat sini..tp. aku kesian jgk org tua ..xkisah pun dia nk jg klantan lg..

tp dia nak bawak dap jadi pm / tpm tu ...

DAH BUNTU KO..MU PUNYA PIKIRAN...GILO APO BUAT NAYO ANAK. NEGERI LAIN... NEGRI KELANTAN MMG LAH MU JAGA ..NEGERI LAIN PULAU PENANG.. XDA SEKOR HABUK PAS DPT MASUK kABINET LGE

MU ISTOKHOROH BETUL2 Berkawan dgn syaitan baik ko berkawan dgn umno baik...

kalu mu betul2 buat xmungkin Allah kata ''mu berkawen lah dgn syaitan... syaitan lebih baik dari umno''

syaitan2 ..mu jgn nak ganggu nik aziz nak istikhorah tu..pi main jauh2...

Anonymous said...

pada legsorbreast....


me

same like u ..aku pro umno ligat kat sini..tp. aku kesian jgk org tua ..xkisah pun dia nk jg klantan lg..

tp dia nak bawak dap jadi pm / tpm tu ...

DAH BUNTU KO..MU PUNYA PIKIRAN...GILO APO BUAT NAYO ANAK. NEGERI LAIN... NEGRI KELANTAN MMG LAH MU JAGA ..NEGERI LAIN PULAU PENANG.. XDA SEKOR HABUK PAS DPT MASUK kABINET LGE

MU ISTOKHOROH BETUL2 Berkawan dgn syaitan baik ko berkawan dgn umno baik...

kalu mu betul2 buat xmungkin Allah kata ''mu berkawen lah dgn syaitan... syaitan lebih baik dari umno''

syaitan2 ..mu jgn nak ganggu nik aziz nak istikhorah tu..pi main jauh2...syohh2

Anonymous said...

kadang2 aku terpikir...mungkin betul anua main amoi...org lelaki.kann..org sorong bantal..aaaaeerrr mcm perak le 2pkr teima rasuah seks tu..

apa: sedekah ...kepala hotak hang sedekah..

aku cuma tepikir jelah... org lain buleh berlakonkan kan...

Anonymous said...

sapala anon 3:02 AM yg SGT BEBAL ni????

ko baca balik apa yg Tun tulis tu? adaka dia pamerkan keegoannya atau pamerkan keegoan n.ajis??????

tak perlu berdebat dgn manusia2 kapir dap yg bongkak, berdebah, tok gurau yg main2kan ayat AlQuran & raja liwat yg kamu sebutkan tu.

Tun bukan sebaris dgn pemimpin2 arab korup yg ko sebutkan tu! jika ada yg nak bangkit berontak thadap Tun, berjuta rakyat yg rindukan kepimpinan Tun & sentiasa mendoakan kesejahteraan buat Tun akan bangkit menghalang!! ko ada brani???

Anonymous said...

Allahuakbar..terima kasih Tun, terima kasih GAP..

Anonymous said...

anon 8:44 AM,

yg ko snaraikan tu semuanya kekuatan Tun krn ujudkan kepentingan melayu...yg jd jahanam bukan krn Tun tp krn org2 yg tak jujur mcm ko!! memang Tun tolak hudud kelantan sbb tu hudud pas, BUKAN HUDUD ALLAH SWT!! bodo tk habih2 nak pertikai jasa budi Tun!! ko ada apa? kebodohan semata2!!
sila baca jawapan 9:46 utk ko! bodo!!

Anonymous said...

Di thailandpn pembangunan juga amat pesat,jalanrayapn tanpa tol,bangunan pencakar langit,semua sektor ekonomi bergerak dan bersaing sesama mereka sehingga sewa wifipn jatuh RM 60 sebulan .............

===============================================

Ko banding dak dg gaji dorang dg gaji di Malaysia.

Kemudian lihat pula indeks harga makanan dan dll lagi.

Itu OK lagi, tapi ko nak pergi bermastautin di Thailand aku nak nasihat ko supaya jaga baik2, nati askar dorang sembelih ko idup-idup tau.

Anonymous said...

agak sinis kan.. kenapa yang bukan ulama mohon dan berkehendakkan kita umat islam bersatu dan kuat.
berbeza dengan yang kononnya ulama

sanggup dengan DAP
jadinya terbukti

dalam zionis telah dinyatakan
mereka ada wakil dalam parti memerintah dan membangkang.

so kalau BN ada buruknya
PR jugak sama buruknya cuma PAS terlebih buruk
kerana menolak bekerjsama dengan UMNO

isu ini lepas LEE KUAN YEE datang berziarah TOK GURU .. hehe nampak tak mainan tu.

Sokong islam.. org selain MELAYU pun ramai yang ISLAM :) jadi xPM telah SINISKAN Nik Aziz..

anti bohmau said...

GAP,

diaoram pr ni tak boleh terima kenyataan la GAP!! habis dicarut2 & makihamun Tun sesuka hati je!!

ambo ucapkan terima kasih krn tuan kluarkn tulisan Tun ni biarpun ada yg pertikaikan ini bukan idea Tun. bg mrk yg tak kenal siapa Tun, pergila baca buku2 Tun & biodata Tun, ibunya melayu, bapanya gurubesar sekolah melayu!!

mak ambo dpt khidmat & nasihat masa mengandung & bersalin dr Tun dr siti hasmah di klinik maha aloq staq tahun 60'an & sampai hari ni, mak ambo tetap ingat lemahlembutnya Tun dr siti hasmah. tak sapa pun boleh lawan kelembutan doktor melayu perempuan pertama dikedah tu, kata mak ambo...

ambo nak tanya/nasihat mrk yg begitu kelam hati mencerca Tun.

SIAPA KAMU? APA JASA @ JASA2 KAMU? APAKAH KAMU PERNAH MASUK KE DALAM KA'ABAH? ADAKAH KAMU DIKENALI DI DUNIA ARAB/ISLAM KRN BERSUARA UTK ORG ISLAM? APAKAH KAMU PERNAH MAJUKAN DIRI & KELUARGA KAMU HINGGA KE TAHAP BAIK TANPA GUNAKAN KEMUDAHAN YG KERAJAAN BANGUNKAN?

tolong sedarkan diri kamu yg mabuk dgn bisikan penipuan2 pr sblm nak nafikan kebajikan yg kamu rasai selama ni!!! SIAPA KAMU? JGN JADI MANUSIA MUNAFIK!!

Anonymous said...

nik ajih = ambo tak pahe pasai dia tak tulih bahasa kelate..

Anonymous said...

nik ajih - ambo waso sedih bilo mahadir tak hormat ambo sebagai ore tuo.. tapi apo hok mahadir kato tuh betol belako..

kah kah kah..

jejakazman said...

saper kater mahathir tak pandai agama....dia kaji al quran lebih dalam dari nik ajis sendiri...lihatlah riak wajahnya... subur cahaya wajahnya....lihatlah pulak nik ajis tu....serabut kusut masai....

Anonymous said...

anti bohmau said...

..........................

ambo nak tanya/nasihat mrk yg begitu kelam hati mencerca Tun.

SIAPA KAMU? APA JASA @ JASA2 KAMU? APAKAH KAMU PERNAH MASUK KE DALAM KA'ABAH? ADAKAH KAMU DIKENALI DI DUNIA ARAB/ISLAM KRN BERSUARA UTK ORG ISLAM? APAKAH KAMU PERNAH MAJUKAN DIRI & KELUARGA KAMU HINGGA KE TAHAP BAIK TANPA GUNAKAN KEMUDAHAN YG KERAJAAN BANGUNKAN?

tolong sedarkan diri kamu yg mabuk dgn bisikan penipuan2 pr sblm nak nafikan kebajikan yg kamu rasai selama ni!!! SIAPA KAMU? JGN JADI MANUSIA MUNAFIK!!
===========================================================

KES BERAT .. HUJAH PARA PENGANUT AJARAN AYAHANDA MADEY NI.................

"Islamnya" UMNO-KPI 1: Masuk KAABAH

ABU JAHAL, ABU LAHAB ...lahir, besar & hidup setiap hari diMekah ... keluar masuk KAABAH beratus kali.... tapi menginkari risalah & sunnah Rasulullah... apakah meraka ini jugak hebat seperti Mahathir yang terlalu bangga "Islamnya" kerana boleh masuk dalam Kaabah tuu ... puak2 umno ni betul2 mendekati KHURAFAT yg SESAT!


"Islamnya" UMNO-KPI 2: DIKENALI DI DUNIA ARAB/ISLAM

George Bush, Barrack Obama, Netayahu, Lowrence of Arabia, dll pun dikenali didunia arab/Islam .... tapi terkenal dengan kejahatan & konspirasi mereka... apakah Madey sebaris dengan mereka ini?

"Islamnya" UMNO-KPI 3: BERSUARA UTK ORG ISLAM

sehebat Osamah ibnu Ladin kah, Sheikh Ahmad Yasin, Ismail Haneyeh, Hassan Nasrullah kah, Erdogan atau Ahmadinejad suara Islam Madey?

"Islamnya" UMNO-KPI 4: BANGUNAN2 KEGUNAAN UMAT ISLAM

Di Rusia Komunis, India Hindu, Thailand Budha, Singapura Cina, Filipina, pun bina masjid, sekolah agama dan ada mufti..... tapi mereka sekular tolak syariat sepenuhnya,,,,,,,,,,,,,,, apa yg Madey nak banggakan dengan binaan2 canggih tapi menteliti masih rendah..


USAHLAH DABIK DADA & UNGKIT2 BENDA2 YANG REMEH....... NANTI BERSIFAT HIPOKRASI ABDULLAH BIN UBAY MEMBINA MASJID DENGAN TUJUAN SEKADAR MENYAINGI DAKWAH & JIHAD ISLAMI YANG SEBENAR ...................

SAY NO TO mADEY,, TO UMNO/BN, TO NAJIB!

Anonymous said...

xkisahla nk cakap mahathir dh nyanyuk BUT he quit already.

nik aziz pun dah nyanyuk BUT he never quit.

Anonymous said...

Syukur Kepada ALLAH RABBUL ALAM, ALLAH NAMA YANG MAHA AGONG BAGI ZAT YANG QADIM...Tiada Tuhan Melainkan ALLAH, MUHAMAD ITU PESURUH ALLAH...YANG TERPUJI ITULAH PERSURUH ALLAH...Ayahanda Tun Mahathir merupakan anugerah ALLAH yang tidak terhingga khusus bagi Rakyat Malaysia dan seluruh umat islam didunia...dengan kejayaan mentadbir Negara Malaysia aman makmur..memberi kemajuan..memberi kejayaan ekonomi dapat pula Negara Malaysia sedikit sebanyak membantu umat Islam yang dalam kesusahan di dunia ini..walaupun tidak meliputi keseluruhanya tetapi Ayahanda Tun Mahathir telah melakukan tangunggjawabnya sebagai hamba ALLAH dengan seikhlas mungkin...apatah lagi kita ini yang merupakan rakyat Malysia...Islam agamanya,Melayu Bangsanya...tidak mahu bersyukur atas kurniaan ALLAH yang telah mewujudkan Insan yang bernama Mahathir Muhammad ini..apakah kita merasa diri kita ini lebih hebat dari ALLAH, dengan rasa tidak berpuashati apa yang ditentukan ALLAH...sifat Riak, Ujub, dan Takabbur...telah melindungi dan menghalang kebenaran...janganlah kerana pahaman Politik yang bercorak keIslaman kita merasa orang lain sudah tidak Islam lagi...betulah kata Ayahanda Tun Mahathir...siapa kita untuk menilai seseorang itu...ALLAH LAH YANG BERHAK MENILAI KERANA SETIAP NYAWA ANAK ADAM DALAM GENGGAMANNYA...DALAM HATI MAKHLUK YANG BERNAMA INSAN MANUSIA SEMUANYA ALLAH TAHU ..KERANA DIALAH YANG MAHA MENGETAHUI...ADAKAH INSAN MANUSIA YANG LEBIH HEBAT DARI ALLAH...yang mengetahui hati orang lain...sekian, TERUSKANLAH USAHA MU AYAHANDA TUN MAHATHIR MUHAMMAD...KERANA SETIAP APA YANG KAU USAHAKAN ADALAH DARI ALLAH JUA..."TIADA DAYA DAN UPAYA MELAINKAN DENGAN IZIN ALLAH"...Untuk INSAN-INSAN YANG MERAS DIRI SUDAH PENUH ILMU DI DADA...MERASA DIRI SUDAH KUAT BERTAKWA...'SULUH LAH DIRI RATA-RATA BARU KAU KENAL TUHAN YANG NYATA'...SAYA MENYERU KEPADA UMAT ISLAM DI MALAYSIA KHUSUSNYA DAN UMAT ISLAM DI LUAR MALAYSIA AMNYA, MARILAH KITA BERSATU HATI ATAS KALIMAH SYAHADAH...UNTUK TENGAKAN AGAMA ALLAH DAN MENGESAKAN ALLAH...UNTUK ITU SESEBUAH NEGARA PERLU KAYA, KUAT, RAKYAT BERSATU BARU BOLEH KITA LAKSANAKAN DENGAN JAYANYA...SYUKUR ALLAH

Anonymous said...

dulu aku sokong PAS nih...tapi dalam satu2 isu kalau xbleh jawab dgn ilmiah nampak sangat something wrong...asyik maki hamun tahap dewa..

Melalui pengalaman hidup aku org yg tak boleh berdebat cara ilmiah nie selalunya KAKI KLENTONG yee laa...dah xboleh bagi bukti maki hamun laa pulak...sokong BN laa pulok...

Anonymous said...

BN Forever

Anonymous said...

MAHATHIR 15...
NIK AJIS 0....(NIK AJIS SKOR SENDIRI 5}

Anonymous said...

Mamak ko panggil??????
Kerana mamak ni la.. ko mampu hirup udara keamanan di sini.. kerana mamak ni la ko dapat pelajaran terbaik.. kerana mamak ni lah ko bangun pagi tak risau pasal peluru melayang kat atas kepala.

Memang dasar makhluk tak tahu bersyukur!!!

Anonymous said...

DAPig BABI TAK SEDAR DIRI...

PGayR SIAL

PASshit....

Aku undi UMNO..

Anonymous said...

5;35 tpykal otak PAS..

Anonymous said...

Kpd
Anon March 15, 2012 3:53 PM


KES BERAT .. HUJAH PARA PENGANUT AJARAN AYAHANDA MADEY NI.................

"Islamnya" UMNO-KPI 1: Masuk KAABAH

==========================================================

Masalah dg korang, ialah korang anggap semua yang di perkatakan oleh Nik Aziz adalah sebagai fatwa,

Kami org BN tidak menganggap kata2 Nik aziz sebagai fatwa . kecualilah sekiranya di backing oleh sheikh2 yang besar seperti mufti mesir mufti Jordan mufti Syria Sheikhul Azhar dll.

Anwar pun tidak mengiktiraf Nik Aziz mampu mengeluarkan fatwa yang boleh menyakinkan org ramai. Atas sebab itulah juga beliau menjemput Sheikh Yusuf Qardhawi ke Malaysia untuk mengeluarkan fatwa berkaitan dg kes liwatnya dulu.

Anonymous said...

TDM menjadi doktor dimasa zaman gelap di Malaya.

Yg hidup dizaman serba maju apa kelulusan kamu?

Apa jasa kamu pada negara?

Macam Anjing kurap melalak.
Sedar lar diri,

Siapa pun yg perintah Malaysia yg jenis Anjing tetap jadi Anjing.
Kepala Batu, Bangang, Bahalol.

Melayu yg tinggal hanya KUASA. Yg tu pun kamu nak bagi pada kaum lain.
Memang spesis Anjing kurap otak selut hati babi.

Anonymous said...

Standard Poknik jadi Toksiak jer lar.
MB paling BODOH dalam sejarah dunia.

nazir said...

Salam

Tulisan Tun cukup bernas dan tepat hingga ramai yg tanpa nama marah serta panas. Tiada nama juga gagal menjawab atau menyangkal hujah Tun yang cukup terperinci.

KEPADA YANG TIADA NAMA TOLONG KOMEN , BUKAN MEMAKI HAMUN.

Anonymous said...

Itula kelebihan org2 Islam ...suke mmprtikaikan keislaman dah keimanan org lain....

Jgn igt nama parti tu ada perkataan Islam bermakna kalian telah Islam sepenohnya...jgn nak melebihi kuasa Allah SWT..

Kalo benci sekalipon dgn Tun M, cube pikirkn saje tentang masa depan kite dan generasi akan datang, bolekah kite hidup spt skrg seandainya negara kite di kuasai oleh puak kiasu itu...tgk contoh Spore dah la...

xbole ke kite bersatu atas panji Islam?

Anonymous said...

*dibawah panji Islam....

ANAK JOHOR said...

MALAYS AND MUSLIM SHOULD UNITE.
OTHERWISE YOU BECOME SLAVES IN YOUR OWN LAND.
NO PLAY PLAY EH.
BE SERIOUS....................
OTHERS ARE TAKING ADVANTAGE OF YOUR OWN DOING.
NO HYPOCRITES WILL SURVIVE......

Anonymous said...

bangsa PAS Laknatullah ni sering menghina mamak!!

PAS lah puak assobiyyah yg berteraskan bangsa mcm Araba Jahilliah.. sikit 2hina mamak.. seolah2 mamak itu lebih hina dr bangsa PAS?

Mamak ialah Islam, dn Islam sampai ke Tanah Melayu atas asbab kehadiran pedangan2 India dan Arab..MAMAK jasa MAMAK juga!

MAMAK yg masih utuh dan SETIA serta BERANI mempertahankan masjid2 dan musolla2 di Pulau Pinag spt di Georgetown yg sengaja dihimpit oleh kafir, KALAHU HARAP MELAYU, yg hanya tahu nk selesa..dengki khianat..alamatnya masjid dirobohkan mcm nasib yg bakal Madrasah Salihiyah terima di Kedah.

Hina mamak? mamak adalah kejadian Allah juga..jd bangsa PAS banyak hina Allah dengan menghina ciptaan2-NYA.

Sesungguhnya bangsa PAS ialah MUNAFIQUN yang amat nyata. Mereka mungkin 'penyambut' Al-Maseh dan Dajjal. Hati2lah dgn bangsa PAS.

UMNO banyak melindungi mamak, Cina Muslim, sbb UMNO berteraskan siapa yg ISLAM akan dpt HAK YANG SAMA seperti yg disyariatkan oleh ISLAM!!

Anonymous said...

ALQURAN KATA SYAITAN TU MUSUH YANG NYATA.
YANG SI GILA NI BANGGA KAWAN DGN SYAITAN.
SEBAB ITU PERANGAI DAN TINGKAH LAKU MACAM SYAITAN............

Anonymous said...

Semoga Allah swt mengurniakan Tun M dengan kesihatan yg baik dan umur yg barakah untuk terus memberikan pandangan dan idea yg baik khasnya kpd umat Islam.

Tahniah! Ayahanda Tun M.

Anonymous said...

Sejak aku dilahirkan Islam, aku tertanya tanya semana betulnya ISLAM bangsa PAS? tak pernah satu pun sifat bangsa PAS yg kununnya ISLAM, sama macam aku dgr cite-cite NABI, cite-cite ISLAM yg ustaz ustazah cerita baik kat sekolah ataupun masjid.

Di mana ISLAM nya bangsa PAS ni? Anyone???

Malunya aku...

Anonymous said...

hmm.....apalah masalah orang melayu ni...dah la hidup terumbang ambing 500-600 tahun dahulu,lupa ke yang melayu ni semua HINDU?,marah pasal kuil banyak di malaysia.....mana taknye....Melayukan Hindu?,lepas Islam turun di INDIA barula sampai di Malaysia....yang mengislamkan orang malaysia ni pun orang dari INDIA,kesian....ok Tun Mahathir mamak.....Anwar Ibrahim apa pulak ye?, nak fakta ok Anwar Ibrahim Mamak Cholia (Kasta Rendah),apakata maki dia pulak mamak keling cholia?, tak boleh pulak.....lepas dari mahkamah tapi COP MOHOR SUKA SAMA SUKA NAK LETAK MANA?, aw shettt!!! he's a GAY!!!!,dan yang jadik bodoh orang melayu oh ya orang melayu memang bodoh sejak dilahirkan lagi.....kesian.....maksud saya melayu asli yang bodoh sebab bagi pada melayu(campor) harta diorang dan jangan lupa melayu yang campuran ni pun menumpang aja di negara ni....so apa yang Tun Mahathir cakap pada Nik Anjing tu untuk jangan bercakap apa2 lagi or berhujah lagi nanti dia tersalah cakap sekali lagi.....contohnya al-quran adalah ayat politik....,undi PAS masuk syurga,mengkafirkan orang ISLAM,yang haram di halalkan DLL...banyak betol kesilapan dia....ow tersilap.....dalam ISLAM ada bagi tahu yang kita kena cakap macam tu....(ISLAM PAS),dalam al-quran ada cakap macam tu (al-quran PAS).....hebat PAS ni,sampai boleh buat al-quran sendiri.....kesian....

Moral of this story.....Nik Aziz need to step down and let others to handle....kalau tak semua orang yang berbangga dengan PAS ni jadik sampah jalanan aja.....Sorry to say kalau segelintir orang PAS yang mana selalu mengutuk orang2 lain macam NIK ANJING ni....ISLAM DIA TAK COMPLETE....

REMEMBER ISLAM IS FOR PEACE AND NO WAR!!

ISLAM IS A BEAUTIFUL RELIGION!!

ISLAM NEVER TEACH US TO HURTS OR SAYS ANY DIRTY WORDS TOWARDS OTHERS!!

ISLAM IS FOR ALL!!!

BUT THIS PEOPLE THEY WILL DAMAGE THE ISLAM NAME AND MAKES OTHERS RELIGION LAUGH AT OUR ISLAM!!!

SHAME ON YOU NIK AZIZ AND PAS SUPPORTERS WHO ARE WITH HIM!!

Anonymous said...

Perkara 40 - 43 saya tak setuju. Tak habis-habis mempertahankan ideanya yg terbukti bodoh, silap & gagal itu.

Anonymous said...

whateve la....pas mmg taik

Anonymous said...

Terima kasih Tun dan terima kasih GAP. Satu jari kita yang menuding kepada sesaorang ada tiga jari kita yang lain yang menuding kearah kita. Itulah apa yang terjadi kepada Nik Aziz dan juga kepada Hadi Awang. Amanat Hadi Awang adalah sesuatu yang paling keji dan jijik didalam panorama masyarakat Melayu di negara kita. Ianya dibuat kerana apa?. Kerana politik. Selagi Hadi Awang tidak menarik ungkapan Amanat Hadi Awang selagi itulah bangsa kita akan bercakaran. Haji Hadi WAJIB MENARIK BALIK DAN MEMBATALKAN AMANAT SONGSANGNYA ITU dengan memohon maaf kepada seluruh orang Melayu sebelum nyawanya dicabut Allah 'Azawajallah. Saya yakin dan percaya jika Haji Hadi Awang (Presiden PAS) dan juga Nik Aziz (Mursyidul Am PAS) yang amat sering mengeluarkan kata kata dan melakukan tindakan tindakan yang menjurus kearah kebencian dan perpecahan ummah dinegara kita ini dapat mengakui kesilapan mereka, bertaubat dan memohon maaf kepada oramg orang Melayu semua, maka akan bertautlah kembali perpaduan dan keikhwanan masyarakat Melayu kita. Insya'Allah.

wak said...

ha..ha..
memang terbaik dari tun mahathir
terkedu..n tersumbat telinga nik ajis dengar hujah tun m..
nampak x tuan2 dan puan2..
betapa jauhnya perbezaan IQ antara tun m dan nik aziz..
penerangan berfakta yg mudah difahami..
inila cara pukulan checkmate terbaik..

Anonymous said...

TUN M TETAP TERBAIK...

NIKOJIS... uumm.. sendiri pikior le... 20 thn jadi MB bikin.. punoh3... kihkihkih....

Anonymous said...

ya ALLAH, kau panjangkanlah umur TM, berikanlah beliau kesihatan yang baik dan ketajaman akal berpanjangan untuk terus membela nasib bangsa ku ini. amin..

Anonymous said...

penganut2 dewa madey cukup sadis bila dewa mereka tidak disembah oleh golongan Islamis dan profesional ....

nampak sangat para kaki bodek & kaki ampu ni bermentaliti fasis seperti Madey jugak.............

Sebab tu tokoh2 Melayu visionari seperti alMarhum Tengku Ab Rahman Putera, Allahyarham Dato' Harun Idris, TS Ghazali Safie menentang hipokrasi & opportunis Madey sehingga akhir hayat .......... UMNO rosak kerana Madey?

Anonymous said...

anti bohmau said...

ambo nak tanya/nasihat mrk yg begitu kelam hati mencerca Tun.

SIAPA KAMU? APA JASA @ JASA2 KAMU? APAKAH KAMU PERNAH MASUK KE DALAM KA'ABAH? ADAKAH KAMU DIKENALI DI DUNIA ARAB/ISLAM KRN BERSUARA UTK ORG ISLAM? APAKAH KAMU PERNAH MAJUKAN DIRI & KELUARGA KAMU HINGGA KE TAHAP BAIK TANPA GUNAKAN KEMUDAHAN YG KERAJAAN BANGUNKAN?

tolong sedarkan diri kamu yg mabuk dgn bisikan penipuan2 pr sblm nak nafikan kebajikan yg kamu rasai selama ni!!! SIAPA KAMU? JGN JADI MANUSIA MUNAFIK!!
===========================================================

KES BERAT .. HUJAH PARA PENGANUT AJARAN AYAHANDA MADEY NI.................

"Islamnya" UMNO-KPI 1: Masuk KAABAH

ABU JAHAL, ABU LAHAB ...lahir, besar & hidup setiap hari diMekah ... keluar masuk KAABAH beratus kali.... tapi menginkari risalah & sunnah Rasulullah... apakah meraka ini jugak hebat seperti Mahathir yang terlalu bangga "Islamnya" kerana boleh masuk dalam Kaabah tuu ... puak2 umno ni betul2 mendekati KHURAFAT yg SESAT!

Anonymous said...

peeehhh.. KURAFAT yg SESAT... nak p tadah botoi ayor jap kat NIKOJIS.. mambang ayor.. mambang angin... harap ayor keruh leh jadi terang.. hehehehe

Anonymous said...

Semoga Ayahanda Tun M diberkati Allah sentiasa

Amin

Anonymous said...

penganut2 dewa madey cukup sadis bila dewa mereka tidak disembah oleh golongan Islamis dan profesional ....

nampak sangat para kaki bodek & kaki ampu ni bermentaliti fasis seperti Madey jugak.............

Sebab tu tokoh2 Melayu visionari seperti alMarhum Tengku Ab Rahman Putera, Allahyarham Dato' Harun Idris, TS Ghazali Safie menentang hipokrasi & opportunis Madey sehingga akhir hayat .......... UMNO rosak kerana Madey?

---------------------------

FUCK YOU MA FUCKER CHINGKIES PIG!
THE ONLY THING YOU KNOW IS TO CHEAT AND SPREAD LIES! DO YOU THINK YOUR GOOD BM WE CANT SMELL IT AR? CHEATER....
YOUR RACE AND ANCESTOR FULLY RESPONSIBLE TO WHAT U HAD DONE TO
THE BUMIPUTRA COMMUNITY WHICH IS CHEATING AND MANIPULATING US FOR OVER HUNDRED OF YEARS!!!!

FUCK YOU DEVIL PIG IN HUMAN FACE!!

P.S
AT LEAST THE JEWS DID NOT EAT PORK KAH KAH KAH...

Anonymous said...

assalam tuan,
hujah ko terlampau mendalam sampai pok nik tak terselam nk berfikir...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Sya bersetuju dengan perkara 41-43, ini memang fakta dan realiti sebenar dunia kita sekarang, untuk membina generasi muda yang terbilang, ini adalah wajar sekali dilaksanakan.

Anonymous said...

penganut2 dewa madey cukup sadis bila dewa mereka tidak disembah oleh golongan Islamis dan profesional ....

nampak sangat para kaki bodek & kaki ampu ni bermentaliti fasis seperti Madey jugak.............

Sebab tu tokoh2 Melayu visionari seperti alMarhum Tengku Ab Rahman Putera, Allahyarham Dato' Harun Idris, TS Ghazali Safie menentang hipokrasi & opportunis Madey sehingga akhir hayat .......... UMNO rosak kerana Madey?

---------------------------

Bodoh!! Abdul Rahman gadai Singapura Bodoh!!

Otak Lembu!!

Anonymous said...

Blah Blah blah........

Mencaci, menfitnah tak abis!! Pakatan Rubbish ( PR) tetap Rubbish!!

Pencacai tgk video pemimpin ko mantat pelacur China lagi baik ataupon dgr Ceramah dari pemimpin PAS yang kuat mantat bini orang!! Hahahaha

Tun Teja said...

1) The best organised comment I've ever read by respecful Tun Mahathir.
2)We must continue to slam PAS, PKR and DAP to the dungeon.
Nik Aziz, Hadi Awang, Mat Sabu and the rest of PAS members are all blind and blunt brains. The 3Bs that led the PAS kampung supporters become coocoos. These PAS supporters become ill-feelings against UMNO.
3)

Anonymous said...

anon 4.50am awat tak komen masa Tun Mahathir memperlekehkan hal agama islam..masa tu kamu buta tuli ke.usah tunjuk bijak nasihati diri sendiri tu sape.sibuk tanya orang lain pulokkk.

Anonymous said...

Tak dpt dinafikan Tun Mahathir negarawan semoga Allah memberi beliau taufik dan hidayah.

Anonymous said...

Syabas GAP..ruangan maya anda dapat pertontonkan ketidakpuasan hati masyarakat terhadap kerajaan.

Abu Garcia said...

BERTAUBATLAH NIK AZIZ .... SESUNGGUHNYA PINTU TAUBAT MASIH TERBUKA SEKIRANYA ANDA BENAR-BENAR IKHLAS ....

Zek said...

Terima kasih GAP kerana menyiarkan komen2 Tun Dr M mengenai pendapat dan fatwa Nik Aziz Nik Mat..

Johari said...

TERBAIK DARI TUN DR MAHATHIR BIN MOHAMAD. PUKULAN TKO UNTUK NIK AZIZ.

Anonymous said...

kenapa org PR hangat hati dgn kenyataan Tun M kalau ia tidak berbekas di hati mereka..

tahniah Tun M.. saya sokong Tun M dan berdoa semoga malaysia akan dikurniakan dengan pemimpin macam tun yang dikhabarkan akan lahir 70thn sekali sahaja..

org mcm nim ajis berlambak2 tepi jalan... macam org jual ubat hanya tau bercakap jer..

yusof said...

nik ajis ni sesat lagi menyesatkan

Zaeydee said...

Aku berada di Penang dari 11 hingga 17.03.12. Mula2 sampai melilau cari surau atau masjid...bukan aku kata tak ada surau atau masjid tapi tak banyak...tambah lagi kurang papan tanda...kalau nak cari gereja atau tok kong china banyak le... aku tinggal kat hotel continental... kiri kanan belakang depan penuh pub..disco...pelacur dok naik turun kat hotel semacam bebas yang amat.. subuh yang pertama aku alarm jam 6.00 pagi..nak dengar orang tarhim sebelum laungan azan kat sekitar memang takde...kat surau atau masjid lain aku tak tahu..aku cakap sekitar tempat tinggal aku... pagi esukpun begitu juga...aku tak puas hati... jam 6.00 pagi aku drive ke masjid kapitan keling...subuh kat situ.. aku tertunggu2 kalau ada bacaan tarhim...confirm TAKDE! kemudian masuk waktu subuh baru ada azan.. cara laungan tok bilal amat control..sebab aku kata control giler... negeri orang lain.. belum subuh lagi dah ada tarhim... suaranya melilau ke angkasa mengejutkan penghuninya... azan pulak berkumandang bebas... baik di bandar besar yang ramai kafir harbi mahupun di kampung2... anon 9:42 kata aku tak sembahyang subuh.. itulah kerja orang bodoh..dok hakimkan orang sembahyang tak sembahyang...itulah juga hasil mahsul orang2 PAS yang dok selama ni sibuk tukang beri pahala dosa kepada umat...kerja lain takde...syak wasangka tebal sangat...agaknya itulah ISLAM ala PAS....syurga neraka depa punya.. sorry cakaplah....minda Pok Nik Najis dengan TM ibarat langit bumi..takleh nak banding langsung... kerja2 pencacai PKR dan PAS pulak tak habis2 bercakap tentang rasuah, kroni, bangkrapsi.. pembaziran dll... isu2 dah basi lah weh... umat Malaysia tahu yang mana benar dan palsu... ke semak kejayaan PAS dari dulu sampai sekarang..TARAKKKKKKKKKKKKK! Sebab apa? sebab parti ajaran sesat.. sebab apa? sebab parti angkara syaitan....MASYAALAH!

Anonymous said...

kpd anon March 15, 2012 9:46 AM.

Aku suka baca komen balas kau. Puak2 ni mmg tak sedar yg benda tu semua adalah salah pemimpin mereka sendiri yg dulunya ada dalam kerajaan.

kpd anon yg pro pas, dap dan pkr, ye!! PRU 12 dulu, mmg BN tak ambil kisah sangat dgn blog yg suka sebar fitnah dan korang menang banyak, tapi kali ni jgn harap kau boleh menyalak dgn kuat kat blog ni. Paling kuat pun batuk aje, bersin pun tak boleh. he he.

Aku tak pernah tengok ke, nampak ke Nik ajis tulis fakta yg panjang mcm Tun M ni,maksud aku yg punya fakta yang ilmiah la! atau dia mmg pandai cakap aje ke?

Harap-harap NA berundur lah, dah penat org nak faham kan dgn cakap2 kontroversi dia tu. Puak PAS, tolong lah nasihatkan NA korang tu supaya tak kene balun lagi macam ni.
kpd anon yang kutuk Tun M, jgn kutuk sampai tak bernapas, takut makan diri sendiri. dah banyak tauladan. Tak gitu GAP?

aku sangat hormat kat Tun M.

Anonymous said...

Alah..toksah dok bertengkar dlm blog nie. apakata kita cuba try test bg PR perintah buang sekali Malaysia nie. Dgq kata semua free.. Xkan kita xmau kot.. Xkan satu penggal pun dah nak lingkup Malaysia. Kalau lingkup pun xpala..kita tanggung sama2. Plg kurang kita tau performance PR.. Nak tgk juga cina bl dpt kuasa besaq jd lagumana. Sbb skrg nie PR sedap sgt komen.

Anonymous said...

ayahanda Tun Mahathir....teruskan perjuangan ....biarpun kata nista dihumbankan kepada Tun oleh pakatan pembangkang, namun mereka tetap tidak menghapuskan sejarah perjuangan Tun membina kekuatan minda Melayu, membina lanskap negara dan memartabatkan negara tercinta ini....

Anonymous said...

tak payah lah nak beri peluang kat pembangkang perintah malaysia. Itu menggadai maruah namanya. Kedah, kelantan, selangor, penang pun dah di beri peluang. Masih tak cukup lagi ke?

kalau dalam bola sepak, sah pengurus kene pecat. takde lah nak beri peluang lagi. Selisih !!!!!, minta di jauhkan..

Anonymous said...

tahniah tun, muka nik aziz ni selayaknya diludah berkali2.

JIHAD MISKIN PAPA said...

Saya bersetuju dengan pandangan Tun Dr. Mahathir. Nik Aziz wajib bertaubat sebelum terlewat atau sebelum disembahyangkan.

Anonymous said...

SECARA JUJUR AKU TAK NAMPAK NIK AZIZ SEORANG INTELEKTUIL. YANG DIA TAU CAKAP HANYA DOSA-PAHALA, SORGA-NERAKA.

KALAU NAK DIBANDINGKAN DENGAN OTAK TUN MAHATHIR AKU RASA OTAK NIK AZIZ SEBESAR KACANG PEANUT SAJA.

Anonymous said...

Siapa Nik Aziz yang sebenar? Klik SINI

Anonymous said...

kalau tak kerana tun M aku ingat org melayu masih lagi duduk di ulu. miskin, buta huruf, bodoh.
tp bila tun M telah memajukan malaysia, masih ada juga melayu yang miskin budi bahasa, buta sejarah, buta hati.. dan bodoh tak boleh diajar..

pakai otak la dol!!

Anonymous said...

I don't even know how I finished up here, but I believed this put up was once great. I don't unԁerstand whο yоu're however certainly you're going tо а well-knоwn bloggeг
for those ωho aren't already. Cheers!
My web blog - loans for bad credit

Anonymous said...

Hello thеrе, Yοu havе dоne аn excellent jοb.
I'll certainly digg it and personally recommend to my friends. I am confident they'll bе benefitеԁ from this site.


Here is my page - how to lose weight
my web site - how to lose weight

Anonymous said...

"Hukum hudud hanya rekaan ahli2"
fekah....hok ni mcm mane Tun huhuhu

Anonymous said...

baik mamak yg pertahankan dan memajukan bangsa Melayu dpd cina kafir harbi yg tk abis2 nk kayakan bangsa dia dgn harta dan kuasa.Bangsa lain habis ditindas.

Anonymous said...

ӏ go to sеe each daу some web
pages and infoгmation sіtes to rеad articleѕ, excеpt this webѕite offerѕ fеaturе basеԁ artіcles.


my homeρage :: New Bingo Sites

Anonymous said...

Everything is veгy open with a νery сlear еxplanation of the challengеs.
It wаs truly infoгmatіve.
Your site is very uѕeful. Many thankѕ for sharing!


Alѕо visit my site :: payday loans

Anonymous said...

Attraсtive part of content. I simplу ѕtumbleԁ upon уour ωеbѕitе and in accession сapital to assert that Ι
get aсtuallу loveԁ acсount уour wеblog posts.

Any way Ӏ'll be subscribing on your augment and even I success you get entry to consistently quickly.

Check out my site :: payday loans