Thursday, March 22, 2012

DUN SELANGOR : HASAN ALI BIKIN DR RANI JADI GILA !

gap nak cakap..hasan ali memang rock ! bidasan pedas macam hasan ali kepada  dr rani pesuruhjaya pas selangor bikin dr rani macam kera kena belacan..

baca sendiri lah beb. adeh dr rani, berentilah korek idung.


Ahli PAS yang dipecat Datuk Hasan Ali (Gombak Setia-Bebas) hari ini memulakan tugasnya sebagai wakil rakyat Bebas di dewan undangan negeri Selangor dengan membidas bekas rakan-rakan partinya semasa perbahasan titah diraja.

Sasaran pertama beliau adalah Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Abdul Rani Othman (Meru-PAS), yang semalam menyelar Hasan kerana tidak hadir pada Majlis Santapan Diraja, semalam.

Apabila Abdul Rani cuba mencelah dengan soalan yang berkaitan dengan kes murtad, Hasan cuba mengelakkan dirinya daripada menjawab.

Sebaliknya beliau menyelar Abdul Rani kerana menyerang peribadinya dengan mengatakan bahawa bidasan ke atas beliau itu tidak mencerminkan kebijaksanaan yang seharusnya dimiliki oleh seorang ADUN.

"Saya juga pernah jadi ahli parlimen. Kadang-kadang menteri tidak menghadiri sidang Parlimen kerana mempunyai beberapa perkara lain yang mendesak. Adakah itu bermakna mereka tidak menghormati Dewan Rakyat?"

"Meru hanya menyerang peribadi saya semata-mata kerana beliau tidak dilantik sebagai exco  (Selangor) selepas saya telah digugurkan.

"Beliau harus berjumpa dengan seorang pakar psikologi untuk mengubati masalahnya," katanya sambil disambut dengan tepukan oleh ADUN BN.

Berang dengan kata-kata Hasan itu, Abdul Rani sekali lagi mencelah dan menuntut Hasan menarik balik kata-katanya.

"Saya seorang doktor profesional, awak bukan. Saya tahu saya tidak perlu seorang pakar psikologi," katanya.

Hasan membalasi: "Apa masalah awak? Jumpa psikologi bukan perkara yang tidak baikbagi semua orang.” 



7 comments:

Anonymous said...

Yeahhh...org Melayu bergadoh, bercekau sesama sendiri, puak cibai DAP mengaup segala keuntongan...

Gadoh gadoh gadoh....jatohkn sesama sendiri, mmg itula nawaitu puak cibai itu sbnrnya ...mrk mmg nak kite brbunuhan sesama sendiri...

.nak tunggu smp kite kehilangan hak dalam negara kite baru nak sedar ke wahai orang2 Melayu???

Anonymous said...

marilah kita menjadi org yg jujur dan amanah..undilah pr. trima kasih.

Anonymous said...

Undila PR kalo nak sgt kite orang2 Melayu merempat di negara sendiri...

Tgok kat Selangor dgn Penang dahla...azan pon dah xbole sekuat dulu lagi, hak org Melayu hadi di gadai, kpg Melayu dan India seboleh2nya nak di hapuskn...apa2 shj yg berkaitan dgn hak Melayu nak di pertikaikn dan di hapuskan...


UNDI PR MMBAWA KEHANCURAN....
UNDI BN MMBAWA KEMAKMURAN...

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA freemalaysiakini2

Anonymous said...

sapa melayu bangang..

pilih pakatan
makna itm bakal runtuh
itm satu2 itp khas utk melayu dan bumiputra bakal hancur
kes dap mabuk langgar budak itm apacrita.. siap teekencing pncut lg kat area tu..cubaiii

kenapa korang tak percaya? pkr pas xda satu instrumen pun nak pegang telur dap (tapi kalu dah standby oklah).. tp yg aku tau dap yg pegang telur anwar.. termassuk jo jo luar ngaraaa..yg akan jentik telur anwar bila tiba masa..

tp kalu korang pakatan menang ..satu ja aku garap..kasi benam itu cepat2... jgn bagi sempat bnafaspun.. dah goal...baru semua lega dgn pas mahupun pkr. Kau nk ganti umno pun xpe..

Anonymous said...

50 tahun BN MENANG PILIHARAYA PRINGKAT PARLEMEN..

REKOD CEMERLANG... TANPA APA2 PERTUMPAHAN DARAH.. ATAU KEROSAKAN HARTA BENDA..

Anonymous said...

50 TAHUN KERJA MAKAN GAJI GOMEN...tetap dapat gaji tiap-tiap bulan....dan kekal kerja jika maintain perstasi....Alhamdulillah atuk saya golongan yang merasa zaman sebelum merdeka, bersyukur banyak-banyak kerana masih dapat pencen menyara hidup....UMNO lah pembela bangsa katanya....walau di hantar selonggok duit/emas pun katanya sokongan undi tidak akan bertukar...hanya UMNO.
Aku tanya apa pendapat dia tentang PAS?...PAS adalah parti-parti orang yang kecewa...ada bagus untuk timbal balik kerajaan...ttetapi jika besar akan rosak punah perpaduan melayu....kerana orang-orang yang kecewa selalunya memang berperangai suka cari salah orang sahaja,...bagi penyelesaian tak mahu...tapi bila orang semangat membina dia tak mahu....

PKR?...wujud sebab nak bebaskan anuar....dah Bebas?....dengar sampai terbabas-babas....jadi apa nak lagi.......biarlah pemimpin mereka dengan cara kebebasannya tu....ini hanya dasar orang yang tak bersabar dan gilakan kuasa.