IKLAN BERBAYAR

Saturday, March 3, 2012

LAYAKKAH PARASIT INI MEMBACA KHUTBAH ?


42 comments:

PUTRA MERDEKA said...

GAP, wakakaka...gila ke apa!
bagi tau khalid gereja tu yang dia baca khutbah jumaat untuk orang islam bukan khutbah paderi gereja hari ahad..pttuuiihh
gua follow..!

Anonymous said...

haritu sebok nak besarkan kilang arak, pas tu jadi bonzer gereja haram, pas tu lg gaduh sesama PAS alih2 jd pembaca kutbah pulak? donia2.. GAP jgn terkejut besok dia bertukar pulak jadi tok mudim. maklumlah dah kaki auta, pusing ikut mana pun masih nampak lg style nya.. style pembohong!

eh aku first komen ke?

Anonymous said...

2008 tu...

skrg ..aku rasa ahli pas sendiri baling buku jinggay kat dia....

kalu aku baling batu bata la plak

kurang ajau ko...ni bukan gereja tau nak baca2 ktubah....

cuma jgn baling taik sudah ...ini rumah Allah..

ANWAR EJEN ISRAEL said...

Dia ni la malaun yg pertama menafikan antiviti memurtadkan umat Islam berlaku di DUMC.

Kenapa mahu dinafikan??
Apa yg mahu dijaga?
Apa yg mahu disorokkan.

Dah memang le orang ISlam tersebut berada di gereja utk berbuka puasa.

Apa hal yg berbuka puasa kat gereja?

Maghrib kat mana?

Apa yg pastor dan paderi tu sediakan?

Apa yg pastor dan paderi tu khutbahkan?

KENAPA NAK COVER????

ANWAR EJEN ISRAEL said...

TAK LAYAK!!

NOT QUALIFIED!

Ala...PAS apa kisah..

betina kafir DAP boleh bagi tazkirah..dlm rumah Allah, dan didengar dgn khusyuk oleh ahlul ahlul yg bahalul..

kafirun boleh suka suka permainkan ayatul quran. Tajwid terbalik, maksud lari, PAS sambut dgn takbir..

Inilah PAS yg kita kenal pada hari ini.

Sungguh rosak!

Anonymous said...

simpati dgn masjid, simpati dgn jemaah.. apakah masuk PAS shj sudah menjamin gelaran ustaz? apela agaknya AJK masjid dok fikir, ke ade duit saguhati sbg upah.. atau ini sebahagian rasuah kpd PAS utk dpt kuota ke syurgawi?

Anonymous said...

ada kah nas2 yg membolehkan kita keluar dari masjid ni untuk tidak mendengar Khutbah yg dibaca yg kita semua maklum dari politikos murahan yg disamping mana menjual ugama, bangsa dan negara..Tolong carikan atau tolong cadangkan supaya solat Jumaat kita diterima.
Aku dah terkena banyak kes mcm ni masa solat Jumaaat di S'gor sekarang

Anonymous said...

Inilah keadaan dunia akhir zaman. Dlm masjid baca khutbah dekat luar jual kalimah Allah kpd org yg terang terang yg tak mengakui Muhammad itu Rasulullah terakhir.

Anonymous said...

habis makmum kena solar zohor

ANWAR EJEN ISRAEL said...

apa yg melayakkan dia utk menaiki mimbar dan memberi khutbah jumaat??

adakah kerana dia ahli politik PAS??

atau adakah kerana dia berjaya menjalankan peranan anti Islamnya?

Terlalu byk onar yg dibuat oleh PAS.

Dia menyembunyikan hal DUMC, sibuk cover line pembongkaran JAIS.

Dia bukan sahaja tidak menutup kilang arak seperti yg dijanjikan, tetapi juga memulangkan baliki apa yg sudah dirampas.

apakah begitu hina sekali Islam di matanya??

Anonymous said...

siapa2 pun boleh baca kutbah tetapi tidak semua orang dapt menemui/berjumpa Allah didalam solatnya.Dan apakah Allah yg dilihat(difikir) oleh Nabi2 dan Rasul itu serupa dan sama seperti yg anda fikirkan.

Anonymous said...

BANGSA YANG SUKA MEMPERJUALBELIKAN AGAMA/NAMA ALLAH Allah berfirman : (QS. Al-Baqarah:79)

"Sungguh celakalah orang-orang yang menulis dengan tangan mereka, lalu mereka katakan, "Kitab ini dari Allah", untuk mendapatkan keuntungan yang sedikit. Sungguh celakalah mereka karena tulisan tangan-ta-ngan mereka, dan sungguh celakalah mereka karena usaha mereka“.

Teringat aku bila puak-puak yang mendukung Yahudi menjual Kalimah Allah dinegara kita, perbuatan ini samalah dengan sifat Yahudi didalam Alquran...

Anonymous said...

astagfirulahhalazimm. manusia bertopeng kan syaitoon ni diberi jadi khatib. mmg nak mampos pas ni....

Anonymous said...

Tuduhan syaitan atau iblis adalah dari pandangan mata syaitan itu sendiri...

hangkedee said...

pas semakin menjadi hampas masyarakat.Allah maha besar.Allah tidak boleh dijual beli kepada yahudi atau kafir harbi.

penyokongketuanan said...

Manusia-manusia yang beragama Pas sanggup mendengar khutbah oleh penganut agama Pas. Parti yang kelirukan Umat Islam kononnya PAS ITU AGAMA! Sanggup dia pertahankan gereja yang murtadkan umat Islam, kemudian berdiri di atas mimbar Allah. Pas tidak mewakili Umat Islam. Pas hanya layak menjaga adat dan sukan sahaja. Bukan Umno yang kata, tapi PKR. Ustaz Pas tak layak memerintah negeri, Bukan Umno yang kata, tapi Phahrolrazi di Kedah (adun Pas). Kat mana lagi kredibiliti Pas? Masih tak tahu malu berdiri atas mimbar Allah.

Ya Allah, selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

Anonymous said...

Mereka menafikan unsur dakwah dan tarbiah..mereka tidak mahu menerima lalu mereka mengatakan menjual agama...

fames said...

macam mana orang yang pernah bergambar dengan perempuan kafir penzina (yang kemudiannya dikutip kahwin dengan seorang melayu bengong) layak baca khutbah. mamat ni cuma seoarng ahli politik.

Anonymous said...

majlis ni ler paling ramai orang dengar di berucap....

lain majlis... haram org nak dengar..

Anonymous said...

org sebok dgr khutbah sempat lagi amik gambo...

Anonymous said...

bila tengok orang2 pas ni macam2 ada....hahaha

Anonymous said...

KELAKAR, KELAKAR, DAN KELAKAR.............
INI TAKTIK BARU PANCING UNDI
AWAS AWAS AWAS
MUSANG BERBULU AYAM

Anonymous said...

dia nie dah dapat permit dgn jabatan agama ke...

Anonymous said...

APA agenda sebenar yang Farid Redzuan sedang rancangkan hingga begitu sekali beliau dikatakan mempertikaikan peranan yang dimainkan oleh bloger yang pro UMNO dan juga kerajaan sehingga tanpa segan silu `menyerang’ kerja-kerja pemain di ruang maya ini dan menyelar kononnya bloger-bloger pro kerajaan dan UMNO ini sebagai bodoh dalam menangani sesuatu isu?

Beliau sedar atau tidak betapa seksa dan sengsaranya bloger pro UMNO dan kerajaan bertungkus lumus mempertahankan parti serta kerajaan yang difitnah oleh pembangkang sedangkan dalam masa yang sama tidak ramai pemimpin,Menteri,Timbalan Menteri dan juga pegawai-pegawai Pejabat Perdana Menteri turut sama seiring dan sederap bersama bloger mempertahankannya hingga ada dari kalangan bloger tersilapa arah hingga menyerang sesama sendiri?

-----------------------------------

betul2 farid..

bloger2 upahan umno mcm gap.papagomo dll telah banyak merosakkan umno dan rakyat semakin benci kerana sikap mereka yg suka memfitnah..memutarbelit fakta..mencaci,,memaki..gambar lucah..komen yang tak cerdik..memang btul tu farid mereka ni hanya seperti sampah jer..
buang duit umno jer!!!

Anonymous said...

dia tu menyembah ALLAH tuhan yag ada dalam fikiran yg menurut perangsangkanya sahaja.Bukannya ALLAH tuhan yg menurunkan wahyu kpd Muhammad serta rasul2 yg terdahulu.

Anonymous said...

Allah anugerahkan manusia OTAK... Akan ditanya di akhirat nanti.., bagaimana kamu menggunakan otak kamu, wahai manusia..!

Di depan mata, mungkin sesaorang itu kelihatan warak dan bercakap dengan menggunakan ayat2 al Qur'an.., namun andai dia dijadikan imam/khatib tanpa diperiksa asal-usulnya.., pasti suatu hari umat akan dijerumuskannya kedalam lembah kehancuran..

Fikir... fikir...
Guna otak, tanya iman..

Anonymous said...

ek eleh anon 12.06,

satu cubaan provokasi. sorry le..tak menjadik nampaknya..

ni kalau exam BM, topik keluar tajuk, dapat la fail..

eerr...sila jgn keluar tajuk ye.

Tukang Komen said...

AJK masjid menjunjung titah parasit. Nak buat camne kalau otak hari2 terdedah pada Haramkah. Lagipun dia wakil Anwar. Diapun nak gelaran ostad mcm Mr.Bob Lokman.Anwar juga pernah baca khutbah. Harini hancus.

Anonymous said...

Siapalah yg bengong sangat bagi mamat ni baca khutbah..entah2 dia kata semua agama sama saja..Nauzubillah

Pok Nik K kerian

Anonymous said...

BEST ACTOR ON EARTH

Langsi said...

Habih tu.....nak suruh GAP baca? GAP baca buku seks boleh la, tak pun suruh je Serban of Goat baca.

Byk mana sgt puak2 UMNgOk Be-eNd yg mampu baca khutbah, mengimamkan solat, membaca kitab... puak UMNgOk Be-eNd ni expert kitab 52 je!

Anonymous said...

Ini di negeri Selangor ke? Hancurlah negeri selangorku.

Anonymous said...

TOLONG JANGAN GUNAKAN AGAMA ALLAH UTK MENDAPAT KEKUASAAN WAHAI KHALID...........TAKTIK PAS UTK MENIPU RAKYAT DGN MENUNJUKKAN KEBAIKAN DLM AKTIVITI AGAMA TELAH BERKUBUR APABILA ;
1)HJ HADI KATA TAKDE LAGI NEGARA ISLAM DLM QURAN
2)APABILA PAS TUNDUK PADA CINA DAP BILA KARPAL SING KATA OVER MY DEAD BODY......
CUKUP2LAH PAS MENIPU ORANG MELAYU......

Anonymous said...

Gambar tu diambil pada tahun 2008 semasa Khalid Samad dapat tauliah berceramah dimasjid di Selangor. Tetapi selepas banyak aduan tauliah Khalid Samad ditarik balik oleh Jais semasa Datuk Khusrin menjadi Pengarah Jais.

Anonymous said...

Nasib baik aku tak g masjid tu....

Anonymous said...

Ada tak rakaman khutbah ni. Manalah tau kekalau dia ada sebut perkataan 'Allah' ttp merujuk kpd 'Allah Kristian'. Bukan boleh harap dia ni.

kingnek said...

khutbah di situ berbeza dari khutbah kawasan lain, ia ada mengajar perkara yg jarang kita baca, seperti bagaimana nak memperluaskan kawasan kilang (faham2 ajelah), bagaimana nak sembunyikan kejadian murtad, cara menjual kalimah Allah dan lain2. kalau dibandingkan ayah pin, memang khalid gereja ada potensi menggantikannya dan si kahar, itulah kehebatan khalid carlsberg!

Anonymous said...

JAIS KENA SEMAK APA YANG DIA BACA NI.

Kalau mengenali celaka ini betul betul,bagaimana mungkin di brnarkan baca khutbah,bahaya sungguh.

Anonymous said...

Khalid gereja pernah memberi PELUANG dan RUANG pada kristian utk mengenepikan islam..ingat!

Anonymous said...

Dia dpt pahala,korang mengutuk dan menuduh pasti dapat bala..ambik engko.

Anonymous said...

Pada April 2008 sebulan selepas PR berkuasa bendera PAS dan PKR berkibar dikawasan kuil Sek 19. Mereka kata dua parti sokong kuil tak payah pindah. Usaha bertahun penduduk minta kuil yang mengganggu ketenteraman awam itu begitu mudah dibatalkan. Pada 29/12/2007 BN luluskan kuil pindah ke Sek 22 tapi dibatalkan selepas Mac 2008 alasan jauh dalam kawasan kilang. Pelbagai masalah gangguan di hadapi penduduk sekitar jauh lebih teruk drp masa lalu. Sehari selepas Khalid berkhutbah di masjid 25/7/2008 penduduk Sek 19 berhadapan situasi mencemaskan apabila pengunjung kuil buat keramaian besar. Pada 26/7/2008 pada jam 1 pagi mereka buat perarakan bergendang membawa patung besar kuda terbang dihadapan rumah penduduk Islam. Penduduk tegur bising diugut bunuh, selepas polis beredar mereka jerit apa komplen Melayu bodoh. Perjumpaan dengan wakil2 rakyat tidak ada tidakan. Nov dan Dis 2008 mereka besarkan bilik kuil. Dis 2008 penduduk minta bantuan NGO Islam. Campurtangan NGO bendera di turunkan. Tetapi kedatangan mereka diserang Khalid Samad pada 8/1/2009 tuduh NGO sebagai grombolan UMNO buat provokasi kepada kuil Hindu. Berderet artikel Khalid Samad mengenai Persoalan Kuil Sek 19 pada Januari dan Ogos 2009. Yang dipersalahkan UMNO dan NGO yang dituduh kaki perhangat. Tidak ada sepatah pun menyebut pelbagai masalah dihadapi penduduk Islam akibat gangguan pengunjung kuil itu. Pihak luar yang datang yang membuat provokasi kepada penduduk Islam Seksyen 19 yang dibela. Kenapa tidak persoalkan pelbagai ugutan yang dibuat oleh pengunjung kuil kepada penduduk sekitar?. Malah dalam Risalah diterbitkan kerajaan Selangor pada 30 Sept 2009 “Memahami Isu pemindahan kuil dari Seksyen 19 ke Seksyen 23” menyalahkan pertubuhan NGO Islam yang mengganggu kuil Hindu. Gelanggang dibina NGO utk mengelakkan lebih banyak kawasan diceroboh jadi isu pula. Januari 2009 NGO hantar memorandum desak kuil segera pindah. Kawasan tapak baru dipilih berhampiran kawasan penduduk Islam Sek 23. Bantahan penduduk tidak dipedulikan malah tapak satu ekar itu telah dipagar. Kerajaan negeri berkeras utk terus bina kuil disitu. Pada 28/8/2009 penduduk dan NGO mengadakan demonstarasi bantah kuil Hindu. Bila kepala lembu diusung sebagai hadiah kepada pemimpin, ia telah menjadi isu panas. Tiba-tiba saja kecuh dikatakan menghina agama Hindu. Ramai pula yang buat laporan polis konon simpati. Kenapa ada sikap double standard dalam isu ini?. Kenapa penduduk Islam tidak diberi perhatian sewajarnya?. Penduduk Seksyen 19 bersyukur selepas isu kepala lembu, kuil tidak jadi dibina berhampiran padang permainan penduduk Sek 23, dan kuil seksyen 19 terpaksa dipindahkan dari Seksyen 19 pada Februari 2012 selepas beberapa kali penangguhan dibuat.

man lempoyang said...

selepas pru 13 pemimpin si khalid gereja akan ditunjukkan jalan keluar oleh pengundi Shah alam...tungguuuuuuu!