Saturday, March 3, 2012

TAHNIAH MAJLIS PROFESOR NEGARA..

aku bangga bila orang bijaksana akan mengesyorkan satu resolusi kepada PM mengenai permaslahan rakyat.

majlis profesor negara (MPN) katanya sedang menyiapkan sati resolusi besar yang dikemukakan oleh pakar mengenai isu kos sara hidup rakyat.

sungguh berhemah dan cukup baik move ini.
cadangan mereka yang pecah kepala untuk tolong masalah rakyat adalah amat kami hargai.

setiap orang punyai kepakaran dalam bidang masing-masing.
seharusnya pujian diberikan kepada MPN atas inisiatif mereka ini.

harap MPN juga memperjelaskan secara terperinci mengenai resolusi mereka kepada rakyat..biar rakyat tahu dan rakyat juga boleh perbincangkan.

inilah kualiti profesor..
tahniah MPN..

kumpulan ini lebih bernilai di mata rakyat jika dibandingkan dengan 'seorang bekas profesor' yang dah jadi penganggur pada januari lepas..mantan prof ni terlalu biol sampai semua isu sensitif dia usik..last-last kena terajang..hamik kau.

72 comments:

Anonymous said...

Bekas Pesuruhjaya PAS Datuk Hasan Ali hari ini mendakwa pemecatannya sebagai anggota PAS akan menjadi sebahagian daripada faktor yang menyebabkan kekalahan parti itu pada pilihan raya umum akan datang.

-----------------------------------

Astaghfirullaaaal'aziim!! Siapa awk utk berkata bahawa PAS akan tumbang disbbkan pemecatan awk? Awk nak berlagak sbagai Tuhan ke hasan?? Istighfar byk2 hasan. Meh saya nak habaq (khabar), pemecatan awk adalah teramat relevan bagi pihak PAS, krn tanpa pemecatan awk, ianya akan menjadi duri dlm daging pd PAS itu sendiri. Justeru, keberadaan awk dlm PAS akan menyebabkan kerosakan sedikit sebanyak, & mungkin juga akan sbbkan prestasi PAS merosot dlm PRU13. Maka, pemecatan awk itu adalah langkah yg tepat & kena pd masanya. Krn awk lah yg sbnarnya PARASIT dlm PAS, sperti mana yg awk warwarkan sblom ini. Parasit kenalah dimusnahkan/dikeluarkan dari parti sblom ianya merosakkan parti lebih teruk sikit demi sedikit dari dlm. Awk lah yg perlu muhasabah, jgn nak menuding jari pd org lain. Sepatutnya awk telah insaf dari pmecatan itu & x berlagak angkuh/sombong. Tapi yg berlaku adalah, awk masih lagi SOMBONG/ANGKUH. AWK INGAT AWK SIAPA HASAN?? Awk x takut ke Allah turun BALA pd awk dlm sekelip mata?? (dek krn kesombongan awk) Cukup2lah bermain wayang, & jadi alat pd puak2 berkepentingan. Kpd keluarga hasan, sila nasihatkan elok2 hasan ini, dia dah byk menyeleweng sejak dua menjak ini. Klau anda kasihaninya, nasihatkan dia spaya JGN KERAS KPALE & JGN SOMBONG/TAKABBUR!...

komen2 dari rakyat m'sia..malaysiakini

Anonymous said...

aku setuju bro bukannya profesor yang gila kuasa berpolitik. Kemaruk nak kuasa akhirnya dinyah gelaran 'profesor'. siapa agaknya lu fikirla sendiri heheh..

Anonymous said...

Buat anon 3:18

Awaklah yang patut kena istighfar banyak2 kerana Allah masih butakan mata awak. Allah berhak siapa yang DIA nak beri hidayah dan siapa yang DIA tak mahu beri. Aku bersyukur Ya Allah kerana KAU bukakan mataku, lapangkan dadaku. Janganlah Ya Allah kau jadikan aku macam Ani 3:18 yang KAU tutup pintu hati dan butakan akalnya. Nauzubillah.

Anonymous said...

PAS DAH GOYANG...PAS DAH GOYANGPAS DAH GOYANG...PAS DAH GOYANGPAS DAH GOYANG...PAS DAH GOYANGPAS DAH GOYANG...PAS DAH GOYANGPAS DAH GOYANG...PAS DAH GOYANGPAS DAH GOYANG...PAS DAH GOYANGPAS DAH GOYANG...PAS DAH GOYANG...SEBAB APA KALAU ORANG SEBELUM INI MEREKA SANJUNG DAN PUJA LEPAS KEMUDIAN LANYAK MEREKA MAKA DENGAN KATA LAIN MEREKA DAH NAMPAK KEKALAH..... AYUH INILAH MASANYA KITA TERUSKAN LANYAK PAS SAMPAI LUMAT...

Neilkie69 said...

Kasian pada anon 7:18...sampai bila kah dia ini akan terus berada dalam celik tapi buta, dalam cerdik tapi jalil, dalam beriman tapi kufur. Ya Allah Kau ampunilah umah Nabi Muhammad S.A.W sebelum Kau tutup pintu taubat Kau Ya Allah...Peliharalah Agama Kami, Umah Kami dan Negara Kami...Amin

Anonymous said...

dah dikatakan oleh mafuz...ala hassan ali tak ada dalam pas tak ada hal....habis yang hampa goyang pasal apa...tak tahan ke...dah keluar nanah ke telinga tu

zakzak said...

btw, dr aziz bari tu apa cite skarang ni ye? semenjak dari kemelut yg lalu, tak dengar apa2 cerita pun.

katanya sanggup jadi calon atas tiket pas/pkr?

dulu pernah ikut majlis yang dr aziz ni jadi ahli panel berkaitan dengan masaalah murtad di malaysia. that was like 5 years ago.

Anonymous said...

Anonymous March 3, 2012 7:18 PM

Kau dalam keadaan kemarahan tahap melampau, sahinggaakan komen kau kuluar dp topik 100%.
Jangan terlalu marahnya ya!, bawalah bersar sama. Kemarahan yang melampau akan menyebabkan ganguan kepada phisical & mental anda sendiri.

Anonymous said...

Orang yang bijak pandai seharusnya bertindak begitu, melihat, menilai dan memberi cadangan. Jangan tunjuk pandai dengan cara emosi, tak kemana.

Kalau cadangan tak diterima, tanya kenapa tak diterima dan pihak yang tidak menerima cadangan tersebut harus memberi sebabnya. Kedua pihak seharusnya duduk berunding mengenai apa juga cadangan tersebut supaya boleh diterima dan dilaksanakan bukan merusuh atau baring tengah jalan!!!

- Pengundi Atas Pagar -

Anonymous said...

anon 7:33

aku rasa lah kau yg mesti bertaubat..waktu maghrib pun masih melayari internet..melekat dlm blog gap ni!!

blog2 pro umno mcm gap..papagomo..gel.wangsamaju.dll lagi..semua penoh dgn tulisan caci maki..fitnah..cerita2 yg di reka..naik meluat membaca nya..macm mana engkau boleh percaya dgn mereka..Masyallah
ALLAH MAHA MENGETAHUI SIAPA BENAR DAN SIAPA SALAH.

kalau dah pemimpin umno terang2 ramai yg korup..bergelumang dgn maksiat..gambar anak2 berpoya2 di kelab..itu kau kata betul hah!!..mana lah pergi akal fikiran kau.

setiap blog pencacai umno penoh dgn cacian..sampai farid ridzuan sendiri mengaku memang tulisan banyak fitnah..caci..maki..tak ada kualiti!!

blog2 pro pembangkang lebih ilmiah..penoh dgn fakta..tak ada lucah2..

tak boleh ker engkau org bersaing secara sihat..jangan memfitnah dan caci maki..buat tambah dosa jer!!

Anonymous said...

ampasan kuasa yang berlaku di Negeri Perak dilakukan dengan penglibatan pelbagai agensi kerajaan yang telah diperkudakan untuk kepentingan politik Barisan Nasional. Sistem Demokrasi tidak dihormati dan keluruhan perlembagan negara juga telah dicemari.

Dewan Negeri Perak yang mulia juga telah diceroboh oleh pihak polis dan samseng diatas arahan yang diberikan oleh Barisan Nasional.

Krisis Negeri Perak hanya boleh diselesaikan oleh pihak legislatif yang dipilih oleh rakyat melalui pilihanraya. Tetapi pihak eksekutif telah campurtangan dalam isu dewan perundangan untuk menjatuhkan kerajaan yang diberi mandat oleh rakyat. Tambahan pula pihak eksekutif telah memperalatkan mahkamah untuk kepentingan mereka. Mahkamah merupakan platfom terakhir kepada rakyat Malaysia untuk menuntut keadilan. Setiap warga negara mengharapkan keadilan yang suci daripada pihak mahkamah. Mahkamah tidak boleh dipengaruhi oleh mana-mana pihak. Mahkamah harus memberi pengadilan kepada pihak-pihak yang terlibat mengikut lunas undang-undang dan perlembagan negara.

Apa akan berlaku jika pihak mahkamah itu sendiri tidak boleh memberi pengadilan yang sebenar kerana dipengaruhi oleh faktor-faktor lain?

Terdapat beberapa kes penting di negeri Perak. Antaranya ialah kes Dato Seri Nizar vs Dato Seri Zambry, V.Sivakumar vs Dato R.Ganesan, V.Sivakumar vs Jamaludin, Osman & Hee Yit Foong, V.Sivakumar vs SPR, V.Sivakumar vs Zambry & EXCO. Pakatan Rakyat kalah dalam semua kes-kes di atas walaupun banyak kes-kes sebelum ini dan undang-undang negara lebih mirip dan condong kearah Pakatan Rakyat. Kenapa ini boleh berlaku? Kenapa pihak mahkamah kabur melihat undang-undang dan sanggup memberi keputusan berpihak kepada Barisan Nasional? Jawapan untuk soalan-soalan ini akan diperjelaskan satu per satu.

Peguam untuk Barisan Nasional ialah penasihat undang-undang UMNO iaitu Datuk Hafarizam Harun. Ketua Hakim Negara pada masa itu ialah Tun Zaki Azmi. Kontroversi terbaru timbul ekoran pemberian konsesi bernilai RM2.2 billion Lebuhraya Kinrara- Damansara (Kidex) kepada kedua-dua tokoh ini. Konsesi ini diberikan kepada dua orang tokoh yang terlibat secara lansung dalam menggulingkan kerajaan Pakatan Rakyat Perak. Antara perkara-perkara yang perlu dilihat dan diberi perhatian adalah seperti berikut:

1) Datuk Hafarizam adalah merupakan pengarah 2 buah syarikat yang menerima konsesi tersebut iaitu Emrail Sdn Bhd dan Zabima Engineering Sdn Bhd.

2) Nik Sazlina Mohd Zain, Isteri kepada Tun Zaki pula merupakan pengarah Syarikat Emrail.

3) Peguam UMNO dan Isteri Ketua Hakim Negara merupakan pengarah-pengarah dalam syarikat yang sama diberi konsesi oleh kerajaan yang bernilai RM2.2 billion. Terdapat konflik kepentingan yang jelas dalam perkara ini.

4) Emrail tidak mempunyai rekod dalam pembinaan lebuhraya. Syarikat ini hanya berhasrat menjadi syarikat kejuruteraan Rel Utama di negara dan rantau ini.

5) Apakah sebab tender ini diberikan kepada kedua-dua syarikat ini? Apakah kriteria-kriteria yang telah diguna pakai dalam isu pemberian konsesi ini ? Adakah syarikat-syarikat lain juga dipertimbangkan? Adakah tender terbuka dibuat? Apakah terma-terma konsesi? Apakah kadar tol dan perkongsian keuntungan?

6) Hafarizam sendiri mengaku bahawa syarikat-syarikatnya diserang memandangkan mereka adalah antara sebilangan kecil syarikat Bumiputera yang dianugerahkan projek ini.

Laporan dibuat di SPRM Ipoh untuk menyiasat perkara-perkara kontroversial yang ada kena mengena dengan kemelut negeri Perak. Pada dasarnya, pemberian konsesi ini adalah dilihat sebagai habuan untuk penglibatan kedua-dua tokoh ini dalam ramapasan kuasa negeri Perak. -speakforperak

-------------------------------

anon2 semua!!

tak mengapa lah..ALLAH MAHA MENGETAHUI SEMUA PENIPUAN PEMIMPIN UMNO..DIDUNIA INI KAU ORG LEPAS KAH..TAPI INGAT PEMBALASAN ALLAH TI AKHIRAT SENTIASA MENUNGGU.

Anonymous said...

KEPADA BRO March 3, 2012 9:29 PM
YG BUTA....

KENAPA KAITKAN HASSAN ALI DENGAN UMNO??..SETAKAT NI SEMUA HUJAH DARI PUAK2 PKR SEMUANYA MENJURUS KE UMNO.

PAS SENDIRI YG ADA PROBLEM..KENAPA KAITKAN DENGAN UMNO??AKU YG SOKONG PAS PUN MALU ADA PENYOKONG MACAM KO.

BAGI AKU..AKU MMG X SUKA PAS BEKERJASAMA DGN PKR DAN DAP

JADI MINTA LA PAS KUAR PAKATAN.

Anonymous said...

betui aku pung sokong anon atah ni...drama sorekok smlm dan mca tv1 ...mmg menyokong PR BERMAKNA MENAIKKAN DAP..

CLEAR SUNGGUH !! Itu cina cakap sendiri..baik mca atau dap..

depa tak cakap plak menaik kan pas...sebb depa tau... lu jwb sendri...

Anonymous said...

Manusia yang dianggap seperti `Iblis' oleh Nazri Aziz ini bernama Anwar Ibrahim dan beliau naik di dalam Umno adalah kerana kekuatan pengaruhnya. Beliau bertanding Ketua Pemuda Umno
Ibrahim. Bahkan, orang tua rosak akidah bernama Mahathir Kutty berjaya menang tipis ke atas Ku Li di dalam perebutan Presiden Umno juga adalah kerana kekuatan pengaruh Anwar berada bersamanya ditambah pula dengan tipu daya mamak bendahara itu.

Anwar berjaya `mengislamisasikan' Umno walaupun ketika itu beliau bermula hanya dengan jawatan Menteri biasa sehinggalah ke jawatan nombor dua tertinggi iaitu Timbalan Perdana Menteri di mana kerja-kerja dan program berbentuk Islamik diteruskan oleh Anwar di dalam kerajaan. Pada ketika itulah imej Umno berada di tahap tertinggi, manakala PAS agak sukar untuk berdepan dengan Umno kerana kerja-kerja Islamik yang dilakukan oleh Anwar di dalam Umno sedikit menyukarkan PAS untuk berkempen. , namun bagi Melayu ketika itu Anwar Ibrahim sedang cuba untuk memperbaiki Umno.

Universiti Islam, Bank Islam, Takaful dan beberapa sistem kewangan berunsurkan Islam diperkenalkan di dalam kerajaan adalah dari idea Anwar Ibrahim. Sistem pendidikan yang menekankan moral dan akhlak, pelajar lelaki memakai seluar panjang, pelajar perempuan pula berbaju kurung dan bertudung adalah hasil dari Anwar sewaktu beliau memegang jawatan Menteri Pelajaran. Kakitangan pejabat kerajaan ditetapkan seminggu sekali mengadakan majlis tazkirah di jabatan masing-masing juga adalah di antara program yang dibentuk oleh Anwar. Beliau juga tampil mendahului sejarah pemimpin utama di dalam Umno yang mampu menjadi Imam Solat dan membaca Khutbah kemudiannya baru lah Pak Lah sewaktu Pak Lah menjadi PM. Sejarah Umno tidak pernah mencatatkan Tunku Abd Rahman, Tun Razak, Hussein Onn, jauh sekali Mahathir Kutty kerana Mahathir adalah tokoh utama di dalam sejarah Umno yang paling kuat menentang hukum Allah sehingga kini.

Namun, oleh kerana sejak azali lagi Umno memang dilahirkan bukan untuk perjuangan Islam, maka kemasukan Anwar ke dalam Umno tidak menjadikan Umno itu Islam. Walaupun beberapa usaha Anwar untuk memperbaiki Umno agar lebih Islamik disokong kuat oleh ahli-ahli Umno di akar umbi, tetapi Umno hakikatnya amat anti kepada tokoh Islamik. Siapa tokoh Islamik yang boleh berjaya di dalam Umno? Us Nakhaie Ahmad, bekas Naib Presiden PAS memasuki Umno hanya layak menjadi tukang baca doa makan. Begitu juga bekas Imam Masjid Negara, us Firdaus yang sekarang mungkin kembali menjadi Imam kampong. Jamil Khir pula sibuk mendirikan mahligainya di samping belasah duit zakat.

Akhirnya Anwar menerima kifarah' apabila dipecat dari Umno dan kerajaan. Bahkan, beliau difitnah dan dizalimi oleh puak-puak yang tidak mahu Islam itu berkembang. Hikmahnya, Anwar Ibrahim seorang tokoh Islam kini boleh mengenali siapa Umno sebenarnya. Beliau sedar beliau telah tersasar sewaktu memilih Umno dahulu, justeru itu beliau kini berusaha sedaya upaya untuk menebus kembali kesilapannya yang lalu.


Kita tidak lagi memandang sejarah lampau Anwar, kerana Khalifah Islam bernama Omar Al-Khatab yang dijanjikan Syurga oleh Nabi itu juga lebih hebat sejarah lampaunya dari Anwar. Allah memandang manusia di akhir usianya, bukan di awal usianya. Apatah lagi Nazri Aziz yang menggelar Anwar seumpama `Iblis', apakah jasa Nazri Aziz terhadap Islam? Lihat sahaja akhlak keluarga beliau kita akan tahu sikap Nazri Aziz dan Mahathir terhadap Islam tidak banyak bezanya

------------------------

anon2 semua !!

kamu semua patut malu kat Allah saban hari mencaci dan menghina anwar..adakah kamu semua terlalu baik??


lihat lah gambar2 anak2 pemimpin yg bergelumang dgn maksiat..dlm you tube pun ada..

fikir2kan lah

Anonymous said...

PASAI HASSAN AKU XKISAH PUN..PAS DOK NAFI MACAM2 Jatingok la hasssan ngok la...

yg penting hasssan kena ronda seberapa byk org mesti tau.. apa dah jadi internal pass... lg puak pas buat xtau lagi bagus...kerja Hassan mudah.. (pas dlm deneil state dan yg parasit semua dah kena ikat tgn dgn janji barua916)..

pas akan mati slow2...
padan muka

Anonymous said...

begitu lah politik yang umno suburkan..puja bila berkuasa dan maki hamun serta fitnah bila hilang kuasa,jadi ingat anak muda politik islam itu lebih ikhlas dan amanah...pilihan terbuka kepada semua???

Insya'Allah, orang yg dimusuhi oleh Umno/BN inilah yang akan menjadi PM....

Dengan kerja kuat dari Pakatan Rakyat, doa & harapan agar Umno/BN yang cuba menipu dalam PRU13 tidak kesampaian, kemenangan YANG BENAR akan berada ditangan kita rakyat Malaysia yang mahukan perubahan... Insya'Allah.

Anonymous said...

pas forever...insyaallah.

Anonymous said...

ORANG PAS PERASAN DEPA SEMUA NI AHLI SYURGA KE?????DEPA MAHU KONGSI SYURGA SAMA KARPAL,KIT SIANG,GUAN ENG,LEE KUAG YEW DAN CINA DAP KE?????PRINSIP PERJUANGAN PAS DH DIGADAI DARI NEGARA ISLAM KPD KEBAJIKAN.ORANG PAS BOLE BAGI SYAFAAT KE DI PADANG MAHSYAR NANTI?????ORANG PAS YAKIN KE MEREKA BOLE MENGUCAP KETIKA SAKARATULMAUT NANTI ?????BOLE SURUH CINA DAP TAFSIR QURAN DAN HADIS DAN SURUH ORANG PAS TAKBIR KETIKA CERAMAH PEMBANGKANG.....ORANG PAS FITNAH UMNO MACAM2.....AKU HARAP ALLAH YANG MAHA KUASA AKAN AMKAN KEBURUKAN ORANG2 PAS......

Anonymous said...

pas yakin dgn ketentuan allah dunia dan akhirat..insyaallah..

Anonymous said...

Taniah Arsenal.

Nok said...

aku harap penyokong2 PR jgn berharap sgt nak ambil putrajaya.....tapi sekadar nak seronokan hati tu bolehlah sementara nak tunggu pilihan raya....tak belajar ilmi hisab ke PR ada berapa kursi BN ada berapa kursi????esuk jgn kata pilihanraya tipu pulak....bila dah kalah...kira kot mana pun BN teap menang bergaya....ingat BN ada 222 kerusi PR ada berapa????kira sendirilah....dan sendiri mahu ingat...tak semua rakyat syok sgt kat PR.....hanya segolongan yg haprak aje......tunguuuuuuu

Anonymous said...

PAS forevermore Bahalol.

Anonymous said...

SATU UNDI dari aku untuk UMNO yang banyak berjasa untuk Melayu, Islam dan Negara.

SATU MAKI dari aku untuk PKR dan PAS yang langsung takde jasa malah merosakkan Melayu, Islam dan Negara.

Takyah berangan lah...

Pssst...Anuar Berahim mengislamkan UMNO? Adoiii....

Anonymous said...

YAKIN DGN KETENTUAN ALLAH???? BAGUS LE TU.......TAPI AKU HARAP PAS JGN LUPA PELUK MR KARPAL OVER MY DEAD BODY TU.....

Anonymous said...

Anuar Berahim mengislamkan UMNO .. kau Anon yang tulis ni manusia ke ? Babi Tonyok.

Otak geliga said...

bila nak umum Mahfuz jd PM ganti Anwar???....hehehe

bila nak umum LKS ganti HH & KS ganti NA???....x sabar rasa di hati....hehehe

bye...bye...PAS....bye..byeeee...hehehehe

majlis pengkebumian jgn risau, walaupun UMNO kau KAFIRkan tapi atas dasar Islam, UMNO akan uruskan.....biaDAPigs boleh bertafakur sama jika mahu

bye..bye..PAS..bye..byeeee...hehehe

Otak geliga said...

nasib baik la MPN "MAKHLUK" tu x da....kalau dia termasuk, mahu punah segala usaha murni

Dot said...

GAP,

izin laluan...

anon 7:18 PM,

kalaulah dato hassan ali ni parasit, dia parasit yg HEBAT la sbb berjaya tarik berpuluh ribu ahli pas ikut ceramahnya!! kamu yg bukan parasit dapat ka buat mcm tu?

apapun, pas yg akan tinggal nama nnt sbb parasit2 asli bnyk sgt dlm parti pas sekarang...

semakin ramai yg sokong BN. tengok kehadiran rakyat tiap kali PM turun padang sekarang ni... memang dah nampak ke mana condongnya sokongan rakyat...

Anonymous said...

budak2 dap ramai kat sini...

depa mana kisah LKS JADI PM KA..LGE JD TPM KA..

SO. TIME KASIH JE LAH NGATA MACAM2 Kat umno...aku yg jadi pnyokong pas about19 tahun sejak masuk u... nekad undi umno atleast kali ni la..

undi pas bermakna mengundang PAP campur tgn politik malaysia... jgn jadi bodo kawan..

kalau nak islam sgt ...HASSAN DAH BOLEH JADI PLATFORM TERBAIK... THIRD POWER...LEBIH BERKUASA DR PAS ITU SENDIRI..JGN BUAT TAK PAHAM PLAK YA..INI HAKIKAT POLITIK BARU..

BUDAK2 DAP PLS GOTO HELL

Anonymous said...

Ko ni cakap mcm babi
x ada otak ke...sudah terang lagi bersuluh sapa jahanam dlm pas
jgn jadi yahudi lah anjing
haha lupo pulok tok guru pun sokong israel kahkah

Anonymous said...

Penjilat tegar Anwar Ibrahim,

Kalau Anwar liwat sorang je, memanglah aku tak percaya tapi kalau 3-4 org mengaku kena liwat, memanglah aku akan percaya. Bab Anwar buat Bank Islam, UIA, aku ucap terimakasih je lah. Dia nampak Islamik serba serbi mungkin nak menutup kelemahan dia meliwat org jambu2 dia. Skrg dia sokong pulak Israel, yg bunuh budak2 kecik, bayi, wanita, org tua dan muda Islam. Apalah otak lembu ko ni. Serigala yg memakai sarung biri2 yg berada dalam kelompok biri2 tetap seekor serigala dan dia paling bahaya bagi biri2...untuk perhatian anon yg otak lembu.

Putra Melayu said...

Anwar ditendang keluar sbb dia penzina dan peliwat bkn sbb dia mengislamkan UMNO..Satu dunia da tahu/jelas.. Tolong la jgn samakan makhluk dajjal ni dgn umar al kattab, imam mahdi dll.. Itu seolah menghina islam.. Politik bkn agama maka pisahkan keduanya.. Kalau kurang matang dlm mmbicarakan politik jgn cakap.. Kerana ia makin mencerminkan kebodohan diri dan mghina agama Islam.. Fikirlah dgn akal bkn dgn nafsu hati...

Anonymous said...

ha..ha..Anwar..punya filem tak nak ulas..Ostad pukol 2.00 pg bagi motivasi kat hotel tak buat kesimpulan ... apa perasaan mamat-mamat PKR kalau Bini dia org org pukol 2.00 pg dgn Ostad alasan nak minta nasihat kat Hotel..PAS tu pandu di jarak 12o km...ha..ha.. mahu kayu 2 x 3 singah kat kepala..hu..hu

Anonymous said...

HASSAN BANTAI ANU KAU-KAU PUNYA

KUALA LUMPUR 2 Mac –Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali hari ini mengemukakan empat saranan berhubung isu sokongan Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap sebarang usaha melindungi keselamatan negara Israel. Saranan Hasan itu dibuat dalam satu kenyataan akhbar yang dikeluarkan di sini berikutan perkembangan semasa isu berkenaan, dengan yang terbaru Pengerusi Biro Politik Hamas, Dr. Mousa Abu Marzook menafikan pendirian pertubuhan itu selari dengan kenyataan Anwar.

Empat saranan Hasan itu adalah:

* Anwar menarik semula kenyataan menyokong usaha membantu mempertahankan keselamatan negara Israel.

* Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat membawa semula isu ini untuk dibincangkan dalam Majlis Syura Ulama Pas supaya ahli-ahli majlis itu dapat melihat semula perkara ini dalam perspektif yang lebih sahih.

* Anwar harus berhenti menggunakan nama pemimpin Palestin dan ulama terkemuka dunia untuk dijadikan bahan mempertahankan posisi yang beliau ambil terhadap isu ini yang ternyata tidak benar.

* Anwar memohon maaf secara terbuka kepada seluruh umat Islam di Malaysia, Palestin dan masyarakat dunia terhadap kenyataan beliau yang secara jelas mengkhianati perjuangan umat Islam seluruhnya dan jauh bertentangan dengan realiti yang sebenarnya.

Semalam, Mousa dalam wawancara yang disiarkan Buletin Utama TV3 memberitahu, Hamas menafikan pendirian pertubuhan itu selari dengan Anwar dan pihaknya sama sekali tidak akan mengiktiraf rejim Zionis kerana bagi Hamas negara itu tidak sah kewujudannya di muka bumi.

Kenyataan Mousa itu dianggap satu tamparan kepada Anwar yang sebelum ini mendakwa telah bertemu dengan pemimpin Hamas, Khalid Mashal di Qatar bagi menjelaskan kontroversi berkenaan.

Menurut Hasan yang juga Presiden Jalur Tiga (Jati), kenyataan Mousa menunjukkan sikap sebenar Anwar yang sanggup menggunakan nama-nama pimpinan Palestin dan ulama-ulama terkemuka dunia untuk memutar-belit isu tersebut.

“Kenyataan ini dengan sendirinya menjelaskan betapa Anwar telah menipu rakyat Malaysia dan memutar-belit kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini semata-mata untuk mencapai tujuan politiknya,” ujarnya.

Berhubung saranan supaya isu tersebut dibincangkan dalam Majlis Syura Ulama Pas, jelas Hasan, ia kerana Anwar telah menemui Nik Abdul Aziz dan memaklumkan kepada orang ramai bahawa Mursyidul Am Pas itu faham serta mengambil maklum mengenai kedudukan isu tersebut seperti yang diperjelaskan.

Katanya, walaupun Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah mengeluarkan kenyataan keras mengatakan ‘haram mengiktiraf negara haram’, pemimpin tertinggi Pas tersebut masih belum mengeluarkan kenyataan mengenai pertemuan Anwar dengan Nik Abdul Aziz itu.

“Terdapat juga kalangan ulama yang lebih cenderung mengambil pendirian bahawa isu tersebut patut dibawa semula ke Majlis Syura Ulama Pas,” katanya.

HASSAN NAMPAKNYA DAH MAHIR TAHAP OTAK KELONTONG ANWAR

MAMPUIH LAH KAU ANUAR PENGKIANAT BANGSA SENDIRI..

PAS..sirrrr.. said...

PAS...Berubahlah sebelum Islam terus diperbodohkan oleh DAP...

Anonymous said...

paklah xdapat tawan kelantan...

ironiknya.. najib yg serba kekurangan..akan dpt memetik bunga ditaman KELANTAN...

GANJIL BUKAN...'
CUMA PENANG JELAH PAYAH SKET..CINA RAMAI BEBENOR....

Melayu Perak said...

mintak maaf lah anon yang mengangkat anwar tuh....

untuk pengetahuan saudara Idea Bank Islam bukan dari Anwar tapi Prof.Ungku Aziz.....

Melayu Perak said...

idea pembentukkan uia adalah dari Agong sendiri masa tuh Sultan Pahang....

Melayu Perak said...

bank islam malaysia di tubuhkan dengan gandingan idea raja mohar raja badiozaman dan prof engku aziz.....

Anonymous said...

Betul2 ... idea ambik kredit atas usaha orang lain telah dipelopori oleh Anwar sejak dia dari dlm kerajaan lagi.

Skrg ni ilmu "curi kredit" atau "menempel" ni telah diturunkan kpd anak perempuannya Nurul Izzah dgn jayanya.

Masa dlm kerajaan pun yg dia mampu fikir utk rakyat ialah penggunaan bahasa baku ....

Harap2 pencacai PR jgnlah segan2 bertutur dlm bahasa baku ye. Itulah satu2nya kejayaan Anwar yg harus dipertahankan.

Anonymous said...

pencacai dap boleh ......ya...
ya boleh bla....

pencacai pas..pempaham la cakap dr. candra...

argument dr candra cukup mudah..kalau betui dia bagus... dah tentu byk kementerian dia jaga dulu muncul cemerlang... tp kita (hujah dr candra) xdengar apa pun...yg gempak2...

apa yg anwar kerjakan masa dlm bn...kenapa rapat sgt dgn nala.. patut menjauhkan diri...lagi la kan..

so much 'why'..

sebut je nala... anwar will keep silent... kenapa xsaman dia pasal 'bagi anwar duit magnum'

tang 'nala' cukup dah point... apsal dgn nala ko main tenis...apa pasal... xda ka org lain ka pandai main tenis...

jawablah anwar...kita tau pencacai dia mesti selalui intai blog Gap nikan....

Anonymous said...

KESIAN DGN PENGIKUT PAS YANG BERSUNGUH2 SANGKA DEPA NI PERJUANG ISLAM...

TP DLM X SEDAR DEPA TERLALU TAKSUB DGN PEMIMPIN..

KALAU ANWAR BOLEH BERZINA XPE...ITU VIDEO BESI...
KALAU USTAD BEROMEN...ITU KONSPIRASI...
KALAU BAWAK LARI ANAK DARA ORG DEPAN MAK BAPAK...ITU HAL PERIBADI...

KALAU RASUAH...ITU UMNO PUNYER...
KALAU LAKI BINI ANAK BERANAK KUASAI PARTI...ITU DEMOKRASI
KALAU UMNO...ITU KRONI...

SAMPAI BILER KORANG NK KENE TIPU DGN PEMIMPIN MCM ANWAR & PAS MCM AMANAT HJ HADI ITU??

APA AGAKNYA ARWAH IBRAHIM LIBYA AKAN BUAT BILA TAU RUPANYA AMANAT HJ HADI UMNO KAFIR ITU TERPALIT KE PAS SBB KERJASAMA DGN DAP.

ITU BELOM LAGI DALAM DIAM KALIMAH ALLAH PON DAP NAK PAKAI...
DLM DIAM KALIMAH ALLAH PON DILETAK KE TEMPAT BAWAH DLM LOGO KERAJAAN SELANGOR SKRANG...DALAM DIAM...
ISLAM ITU INDAH...
TAPI PENGIKUT TAKSUB TU LA PALING BODOH
BERMUSUH SESAMA SENDIRI
HALAL HARAM TOLAK TEPI SBB ITU PEMIMPIN KAMI?????

Anonymous said...

macam ni lah baru betul..

meonolong melihat keperluan rakyat

bukan mcm PR yg cuma tau menjerit itu ini salah tp xde penyelesaian konkrit...

nak harapkan pakatan...
buku jingga pon tah pape
x logik

Anonymous said...

Hahahah....Anuar ISLAMkan UMNO....???? Hahahahah

Hahahah...Anuar buat UIA...??? Hahahaha

Hahahaha....Anuar Buat Bank Islam...??? Hhahha


Yang Anuar buat CUMA kalau berjubo bukan depan public. Nak main jubo ke, nak lesbian ke, nak tibai bini orang ke, semua boleh. Tapi cover line sket. Undang-undang Malaysia ni dah lapok..!! Nanti dia jadi PM, dia gubal undang-undang baru ok? Tu kan yg korang nak?? Hahahah..saaaaayang nuar..

Anonymous said...

Dengan kerja kuat dari Pakatan Rakyat, doa & harapan agar Umno/BN yang cuba menipu dalam PRU13 tidak kesampaian, kemenangan YANG BENAR akan berada ditangan kita rakyat Malaysia yang mahukan perubahan... Insya'Allah.

March 3, 2012 10:12 PM
_______________________________
apa punya bingai la lahabau nie!!!
kemenangan kepala hotak hang...
ko pi la jilat kaki kapir harbi dan kaum munafik...

pejuang hamas...

Melayu Perak said...

kedua dua ibu bapa anwar ibrahim adalah orang umno....

bapanya setiausaha parlimen kementerian kesihatan malaysia dan juga ahli parlimen....

ibunya seorang pemidato wanita umno....

Anonymous said...

Wihuwihu hahahah pejuang ramas..hahahaha ancaman kebangkitan islam ka atau ancaman kapir harbi. hahahahaha hang takut yg mana hahahahaha...

Melayu Perak said...

pengasas pas yang dianggap ulamak ia itu Ahmad Fuad Hassan adalah asalnya ustaz dari umno....

Anonymous said...

Anonymous said...

Wihuwihu hahahah pejuang ramas..hahahaha ancaman kebangkitan islam ka atau ancaman kapir harbi. hahahahaha hang takut yg mana hahahahaha...

March 4, 2012 1:06 AM
_____________________________
zaman kebangkitan islam tetap akan datang...
yg pasti bukan dari pas yg sesat tu...
kapir harbi pun aku tak kisah sebab akan datang juga waktu yg kapir tak nak peluk islam akan diperangi...
tiada lagi ufti akan dikenakan...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Wihuwihu hahahaha syukran2 pejuang ramas akui kedatangan islam hahahaha moga rahmat allah turun bersama org yg memperjuangkan islam dan parti politik yg bermotifkan islam...hahahahahaha takbirr takbirr......

Anonymous said...

weii anon 3.18am..
ko jgn suka2 SYOK sndiri utk kutuk prjuangan DDHA..org yg nak prjuangkn aqidah & salahlaku umum ko kata apa, duri dlm daging...hehehe, berat doh mu ni..mu hok keno istighfar byk2..ke mu ni KAFIR YG TRLAKNAT..?!

Sory beb, bg aku saper yg menentang prjuangan utk selamatkn aqidah umat Islam dr MURTAD adalh KAFIR..!! Cer mu tanya Nicky Ajis, betul x apa aku cakap ni..!! Klu x betul, SAH something wrong with him...

Anonymous said...

org yg memperjuangkan islam dan parti politik yg bermotifkan islam...hahahahahaha takbirr takbirr......

March 4, 2012 1:36 AM
__________________________________
tak leh tahan...kah kah kah kah kah kah...
lebih baik ko take beer jer la...

hampas nyiok lagi mulia dari PAS...

PEJUANG HAMAS...

Anonymous said...

Adoi laaa..

Aku heran sungguh dgn puak2 penJILAT penTOTOK penTAKSUB Pakkhatan Rosak nie..

Semenjak 2 menjak ni asyik MEROYAN cam beruk mat yeh jer aku tengok..apa x nya, bila dh KANTOI x bleh nak hujah satu2 isu mula laa wat semak dlm blog org dgn ayat COPY PASTE diorg..

Sumber utama ayat copy paste diorg adalh dr kitab agung puak2 perosak iaitu Malaysiakini @ Meloyarkini..kebyakan komen yg pro krjaan utk debat artikel diorg akan ditapis dan x disiarkan..!!

Itulh yg menyebabkan puak2 penjilat ingat artikel Meloyakini tu benar2 belaka sbb x bleh didebatkan..Diorg pun akan terus hanyut dibuai mimpi indah dgn artikel berita tahap SAMPAH..!!

Pastu dgn muka x malunya terus cedok & tampal kt blog yg pro krjaan..cam SIALkan..?!

Anonymous said...

Wihuwihu hahahaha pejuang ramas hahahaha tak perlu malu hahahaha taubat nasuha insyaallah tuhan terima hahahaha tok najib pun mintak maaf kat org kedah haahaha jgn sesekali takebeer...hahahahaha ucapkanlah takbirr....hahahahahaha

Anonymous said...

Mana perginya Musangka? Jawablah wahai pengikut Parti Asobiyah Se-Malaysia @ PAS.

Musangka, apa dah jadi dengan Madrasah Salihiah? Dulu kalau pihak kerajaan nak robohkan masjid dan surau untuk diperbaharui dan diperbesarkan, melalak tak tentu arah pihak PAS dan kuncu-kuncu mereka tuduh kerajaan zalim dan kejam dan menentang Islam, tapi sekarang apa sudah jadi bila PAS di Kedah nak robohkan Madrasah Salihiah untuk dibuat shopping complex?

Dulu PAS kata UMNO membiakkan arak dan judi, tapi kini PAS sanggup jadi pecacai DAP yang mahukan arak dan judi terus disuburkan di Shah Alam walaupun Majlis Bandaraya Shah Alam nak kuatkuasakan larangan arak dan judi di kawasan pentadbirannya, tapi PAS menjadi benteng utama DAP menentang perkara itu hingga Dr. Hasan Ali pun dipecat, apa sudah jadi?

Dulu PAS tuduh kerjasama UMNO dengan MIC dan MCA sebagai haram dan kafir walaupun MCA dan MIC menghormati kedudukan Islam serta menerima Malaysia sebagai negara Islam, tapi sekarang PAS boleh jadi pecacai nombor satu kepada DAP yang mana seorang pemimpin DAP pernah kata langkah mayat dia dulu kalau nak tubuhkan negara Islam, apa dah jadi Musangka, PAS sekarang bukan setakat berputar 360 darjah, mungkin 36000 darjah, apa dah jadi Musangka?

PAS kata UMNO menentang Islam, kononnya hanya PAS memperjuangkan Islam, tapi UMNO melalui kerajaan Barisan Nasional memajukan negara, membangunkan masyarakat dalam berbagai aspek, membina masjid dan surau yang beribu jumlahnya di seluruh negara, mengadakan sekolah agama, mengadakan jabatan agama Islam negeri serta JAKIM, PERKIM untuk memperkasakan Islam, apa itu bukan perjuangan Islam ke? Malahan apakah ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar yang dibuat oleh PAS dan kuncu-kuncunya itu ajaran Islam ke? Itu Islam mazhab apa, apakah Islam Mazhab Pakatan Rakyat oleh Al-Imam Shiekh Tuan Guru Nicky Aziz dan Sahibul Fadhilah Syeikul Lim Guan Eng yang berpaksikan buku Jingga yang merapu itu?

Korang cakap Pakatan Rakyat nak buat Malaysia sebagai Negara Kebajikan sedangkan sejak berpemerintahan sendiri lagi Malaysia di bawah pentadbiran kerajaan Barisan Nasional adalah negara kebajikan kerana berlambak-lambak usaha kerajaan untuk rakyat. Malahan ko, ibu bapa ko, mungkin datuk nenek moyang ko pun merasai Negara Kebajikan oleh pihak kerajaan bila pendidikan disubsidikan, barangan asasi disubsidikan, jalan raya dibina untuk kemudahan rakyat, kemudahan kesihatan yang disubsidikan, dan macam-macam lagi, pihak Pakatan Rakyat samada bangang atau bodoh nak mampus sebab tak reti nak menilai usaha kerajaan Barisan Nasional yang dari dahulu hingga sekarang dan insyaAllah pada masa akan datang akan terus untuk menjadikan Malaysia sebagai Negara Kebajikan, sedangkan korang baru melalak tak tentu arah negara kebajikan korang yang pandir itu, terlebih kebajikan boleh menjadi macam Greece, korang tak reti nilai sebab itulah korang janji suka hati tapi korang tak buat, menifesto parti korang 80% tak dibuat, apa dah jadi?

Jawab Musangka, jangan tak jawab, itu pun kalau benar ko di pihak yang benarlah, kalau jenis asobiyah tahap Arab Jahiliah, fahamlah, ko akan terus bela kemungkaran dan sikap buruk parti ko sebab ko asobiyah tahap Arab Jahiliah, buat jahat dan keji pun ko bela kalau dipihak puak ko dan kuncu-kuncu puak ko.

Ada berani Musangka? Jawablah.

Anonymous said...

Khas untuk tatapan Musangka dan pengikut Parti Asobiyah Se-Malaysia @ PAS:

Dulu

PAS melalak ke sana ke mari bila kerajaan nak robohkan masjid atau surau untuk dibina baru yang lebih besar, kononnya kerajaan menentang Islam dan zalim.

Dulu

PAS kata kerjasama UMNO dengan MIC dan MCA adalah haram, tak boleh kerjasama dengan parti bukan Islam, haram, berdosa. Sedangkan MIC dan MCA menghormati kedudukan Islam dan bangsa bumiputera serta mengiktiraf negara ini sebagai negara Islam.

Dulu

PAS tuduh UMNO membiakkan arak dan judi walaupun UMNO tak menjalankan walau satu pun kedai arak dan judi.

Dulu

PAS tuduh UMNO menentang hudud dan kononnya PAS nak jadikan Malaysia negara Islam.

Sekarang

PAS sanggup robohkan madrasah dan surau untuk buat shopping complex dan tempat parking kereta.

Sekarang

PAS boleh jadi pecacai DAP dan ikut saja nafsu serakah DAP walaupun merugikan kepentingan Islam dan bumiputera.

Sekarang

PAS sanggup memecat ahlinya yang juga mantan Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr. Hasan Ali kerana ketegasan Dr. Hasan Ali menentang kehendak DAP yang mahukan arak dan judi dibiakkan di Shah Alam serta isu murtad.

Sekarang

PAS sanggup ketepikan undang-undang hudud dan tak apalah Malaysia tak jadi negara Islam asalkan PAS masih boleh berkawan dengan DAP. PAS rela jadi kerbau dicucuk hidung oleh DAP dan diseret ke sana ke mari oleh DAP.

PAS sudah teruk, sudah tenat dan nazak, PAS telah hilang arah tuju kerana ulama dan tok guru politik telah menunjukkan belang dan taring sebenar mereka disebalik jubah dan serban.

Musangka ko apa lagi nak menetang, sudah jelas lagi bersuluh bahawa PAS memang Parti Asobiyah Se-Malaysia. Blah la.

Anonymous said...

Untuk hebahan umum:

Musangka menuduh Dr. Hasan Ali sebagai parasit, tapi apakah Dr. Hasan Ali parasit bila mempertahan Islam dari diperkudakan oleh DAP? Lihat isu arak dan judi di Shah Alam, siapakah yang bersungguh membela tindakan Majlis Bandaraya Shah Alam untuk menguatkuasakan larangan jualan arak dan judi di Shah Alam? Dr. Hasan Ali. Tapi lihatlah kepimpinan ulama politik yang telah menjadi pecacai suruhan kepada DAP yang menjadi benteng utama DAP dalam isu arak dan judi berkenaan hingga sanggup paksa Dr. Hasan Ali diamkan diri dan jangan menentang DAP, tapi Dr. Hasan Ali tetap tidak mengalah dengan tekanan itu, satu persatu Dr. Hasan Ali berbeza pendapat bukan saja dengan DAP, malahan dengan PAS sendiri dan kemuncaknya isu majlis berbuka puasa di pusat ibadat bukan Islam yang turut diselitkan acara keagamaan bukan Islam dan kelantangan Dr. Hasan Ali menyertai HIMPUN untuk menyelamatkan akidah umat Islam telah menyebabkan PAS memecat Dr. Hasan Ali dari jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor dan kemudiannya bila Dr. Hasan Ali menentang dasar Pakatan Rakyat yang merosakkan nilai-nilai Islam, maka PAS terus memecat Dr. Hasan Ali dari PAS, itu adalah kehendak DAP, PAS adalah pecacai suruhan DAP saja. Sekarang Musangka, siapa yang parasit? Sebenarnya PAS telah dijangkiti parasit sejak berkawan dengan DAP, hinggakan ulama dan tok guru politik PAS pun telah jadi pecacai DAP, ko apa lagi nak menentangnya, kebenaran telah terbukti, cuma ko saja yang buta perut dan tak reti bahasa sebab ko pengamal asobiyah tinggalan Arab Jahiliah, sikap ko adalah sikap asobiyah yang sanggup membela kemungkaran puak ko kerana itu adalah amalan asobiyah tulen tinggalan Arab Jahiliah, ko jangan nak menafikanlah, sudah terang lagi bersuluh, ko pun salah seorang parasit perosak juga, Pakatan Rakyat memang perosak.

Anonymous said...

Untuk tatapan umum:

Tindakan melulu Hassan Ali dlm isu arak & gereja memang tidak di persetujui PAS. Suma ahli2 PAS yg matang jugak tidak setuju.

Kerana apa?

Kerana Hassan ali bertindak secara BODO PIANG!

Itu bukan cara Islam sebenar!

Dia parasit sebenar dlm PAS!

Bila dah kena humban, di reka-reka pulak org lain sebagai parasit.

Akai ada ka?

Puak2 UMNU pun apa laei, cuba nak guna isu yg dibawa Hasssan!

Alamat jadi lauk PAS je le....

------------------------------------

Melulu jadah ko, melulu kepala otak apa pula? Ada Dr. Hasan Ali pergi pukul dan menyiksa sesiapa hingga cedera parah berkenaan isu arak dan judi atau isu di acara buka puasa yang diselitkan acara keagamaan bukan Islam di program berkenaan?

Dr. Hasan Ali bukannya bertindak melulu, isu arak dan judi adalah kerana selaras dengan keputusan Majlis Bandaraya Shah Alam, isu buka puasa yang disertai acara keagamaan bukan Islam di pusat ibadat bukan Islam adalah mengikut enakmen perundangan syariah di negeri Selangor.

Bukan Dr. Hasan Ali yang melulu, tapi ko yang buta perut sebab ko asobiyah, apa saja yang puak ko buat adalah halal dan mulia walaupun perkara haram dan maksiat, ko memang asobiyah Musangka, ko tak payah nak berdalih lagilah.

Lihatlah sikap PAS sanggup perdagangan agama untuk kepentingan politik. Dalam isu arak dan judi PAS dengan melulu tuduh UMNO itu dan ini boleh pula, apa cerita? Ada pernah UMNO buat promosi arak? Tak ada, sudah terang lagi bersuluh PAS memang penipu yang sangat berbahaya, harap serban dan jubah ke sana ke mari, tapi dasar perosak masyarakat. Blah la PAS, Parti Asobiyah Se-Malaysia.

Anonymous said...

Untuk tatapan umum:

Kenapa UMNO perlu dikapankan?

Kerana 50thn lebih memerintah atas ehsan penjajah, masih gagal memacu negara tercinta ini ketempat sepatutnya.

S'pore yg kecik gedi, bekas tapak kaki kita pun dah mampu berdiri sendiri sebagai negara maju.

Angan2 M'sia negara maju! Dibawah BN? Hanyalah idea malam si Mat Jenin saja.

Makin mundur ada le....!

Konon megahkan keta Proton. Berapa bijik keluar setahun? Berapa untung setahun? Berapa jumlah zakat niaga yg telah dibayar?

Idea bernas bapak pelingkup melayu...Che Det!

Thailand kuar keta, 2 juta setahun!

Senyap je....!!!

------------------------------------

PAS perlu dikuburkan terus, sebabnya walaupun Musangka menuduh itu dan ini kepada kerajaan Barisan Nasional, tapi tuduhan Musangka itu dangkal benar, kalau negara ini tak maju, mungkin sekarang ini ramai yang merempat di jalanan termasuk Musangka sendiri, Musangka ko bukan saja tak reti bahasa malahan ko ni bangan juga, lihat saja kemudahan dan kemakmuran yang diusahakan oleh pihak kerajaan, apa ko ni tak ada fikiran ke?

Malahan PAS di Kelantan isu air tak selesai-selesai, malahan sepanjang 20 tahun pemerintahan PAS di Kelantan hanya sebuah masjid saja yang dibina sedangkan beratus yang lain dibina oleh kerajaan Barisan Nasional.

Itulah Musangka nak tuduh itu dan ini, dasar asobiyah dan dengki serta iri hati macam Musangka ini, rosakkan negara sendiri pun dia sanggup asalkan dapat mengainaya UMNO.

Di Thailan keluar kereta 2 juta unit setahun pun, paling kurang Malaysia ada kereta jenama sendiri, itu pun ko tak tahu lagi ke? Ko tinggal di mana, di pulau terpencil ke? Lihat kereta Proton dan Perodua, itu adalah kejayaan Malaysia di bawah pentadbiran Barisan Nasional.

Anonymous said...

untuk tatapan umum:

Macam mana Musangka nak dapat BR1M, Si Musangka ni sub kontraktor, kontrak pembinaan shopping complex yang nak dibina atas tapak Madrasah Salihiah itu pun Musangka dapat tempiasnya, ini diakui sendiri oleh Musangka? Tak gitu Musangka? Sebab itulah dia bela benar Madrasah itu dirobohkan sebab dia dapat tempias untung dalam projek shopping complex itu juga.

Ko jangan nak menafi lagi Musangka, ko pernah buat kenyatan ko dapat sub kontrak untuk kerja-kerja pembinaan shopping complex itu dalam sebuah portal, amacam Musangka, best tak pendedahan aku ni? Tergigit cili pula Musangka sekarang, sudah kepedasan dengan pendedahan demi pendedahan, makin bingung dan pening di Musangka lepas ini. Mungkin akan larikan diri dua tiga hari kerana takut pendedahan demi pendedahan yang menelanjangi kebobrokan Musangka dan Pakatan Rakyat yang rakus dan tamak itu.

Musangka, amacam sub kontrak buat shopping complex atas tapak Madrasah Salihiah macam mana? Tentu ko bengangkan bila ramai yang menentang tindakan PAS Kedah tu, tapi hakikat dan kebenaran tetap kebenaran, ko kata perjuangan Islam dan Jihad, tapi perjuangan dan jihad apanya kalau sanggup bersekongkol untuk meruntuhkan sebuah madrasah untuk dibina shopping complex sebab diberi habuan sub kontrak kerja di sana? Itu perjuangan dan jihad ke Musangka? Negara Islam, Hudud, blah la PAS, cakap saja banyak tapi tak guna.

Musangkah silalah beri komen pasal isu ini, ada berani ke? Pengikut Parti Asobiyah Se-Malaysia @ PAS mana berani berhadapan dengan kebenaran, saya akan berikan laman web kenyataan Musangka itu beserta komen beliau untuk tatapan umum, apa lagi Musangka, apahal dah tak beri komen, dah takut ke sebab tembelang dah pecah?

Berani kerana benar, takut kerana pengikut Parti Asobiyah Se-Malaysia memang dasar penakut. Blah la.

Anonymous said...

Lihat ini:

musangka said...

Namun...balun sikit dah le!

Buatnya komplek ni cancel!

Mau 6 bulan aku merana...!

Barang2 dah order!

Kuah kuah kuah...!!!

Jgn lingkupkan periuk nasik org woi...!!!
November 17, 2011 12:05 AM

dan

musangka said...

Warisan sejarah ka! Bangunan antik ka! Bekas harta UMNU ka!

Aku apa kisah..!

Org kasik job, aku buat ngan tekun & berhemah mengikut sunnah!

Walaupun sekadar sub, aku tetap akan pikul amanah kerajaan Islam Kedah ini.

Subhanallah...!!!
November 17, 2011 12:10 AM

Nak lihat dengan lebih banyak lagi komen Musangka berbulu ayam ini sila lihat di laman sesawng ini:

http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2011/11/pas-roboh-surau-meruntuh-surau.html

Anonymous said...

anon2 semua !!

kamu semua patut malu kat Allah saban hari mencaci dan menghina anwar..adakah kamu semua terlalu baik??


lihat lah gambar2 anak2 pemimpin yg bergelumang dgn maksiat..dlm you tube pun ada..

fikir2kan lah

March 3, 2012 10:05 PM

------------------------------------

Pecacai Suruhan Pakatan Rakyat sudah mula menyalak, tapi tak lihat diri sendiri, menyalak tak tentu arah saja dia ni.

Ko pergi lihat sikap PAS dan kuncu-kuncunya memaki hamun Tun Dr. Mahathir dengan berbagai gelaran yang keji, itu ajaran apa kebendanya? Begitu juga tuduhan korang terhadap Datuk Seri Najib dan keluarga beliau, bukti apa kebenda pun tak ada korang tuduh sesuka hati boleh pula, itu apa punya pemikiran? Sedangkan pimpinan 'anugerah tuhan' yang korang sanjung ada klip video tak senonoh, bukti DNA, bukti CCTV melibatkan salah laku dia korang boleh sokong dan bela habis-habisan, korang memang asobiyah yang lebih ekstrem dari arab jahiliah lagi, korang memang teruk sangat, teruk bebenor.

Ko pergi cermin muka ko dan ko bawa cermin besar ko suruh para tok guru ko cermin diri, korang suka buat ceramah maki hamun, hasutan itu dan ini, tuduhan melulu terhadap kerajaan, korang suka demontrasi liar hingga menyusahkan orang ramai dan merosakkan negara, korang baik sangat ke? Itulah dasar tak sedar diri dan dasar tak kenang dek untung memang jenis bermasalah.

Korang tuduh anak isteri pemimpin kerajaan bergelumang dengan maksiat, korang tak ulas pula isu maksiat dalam koc keretapi melibatkan pimpinan PAS, korang tak ulas apa yang dibuat oleh Timbalan Presiden PAS dalam bilik 121, korang tak ulas pula 'ustaz' korang yang boleh ada dalam bilik hotel jam 3 pagi? Apa kejadahnya ada dengan bini orang jam 3 pagi dalam bilik hotel, kaunseling kejadahnya apa lagi? Kaunseling konon, lepas tu korang tuduh konspirasi UMNO, konspirasi jadahnya apa pula, korang memang tak dapat terima hakikat yang Pakatan Rakyat memang perosak masyarakat sebab korang dungu dan membiarkan diri korang diperbodohkan oleh petualang yang berselindung di sebalik jubah, serban, ketayap putih, kopiah putih, sekadar pakaian saja macam ustaz dan ulamak, tapi kelakuan entah apa-apa.

Saya bukannya nak menuduh sesuka hati korang pergilah lihat sendiri dan nilailah, tapi kalau otak korang dah berkarat dengan segala ketaksuban asobiyah arab jahiliah yang didoktrinkan oleh tok guru dan ulama politik korang, memang susah nak dijelaskan kerana korang pastinya tidak akan reti bahasa walau diulang sejuta kali pun.

Anonymous said...

EJIM PAS KEDAH..berjaya ’memajukan’ PEROBOHAN MADRASAH!! itulah ‘jihad’ yg plg hebat oleh puak Khawarij PAS khususnya di Kedah.. Tiap2 hari bukan main sakan mereka berhujah ikut logik akal, bab Islam tolak buang ke mana.. konon Madrasah itu ‘cabuk’, tiada jemaah, disebarkan dgn sindiran2 buruk kpd rumah ibadah umat Islam..mereka hina tapak mulia dan bermaruah pd Islam..

mereka kata hebat sgt pasai Islam..so buatlah program pengimarahan..untuk hidupkan Madrasah tu..tp TIDAK..nafsu mereka ialah WANG! Sedangkan mereka tidak tahu disisi Allah apakah hakikat sebenar nilai Madrasah itu..

keikhlasan si pewakaf yg mewakafkan 100 tahun dulu untuk TUJUAN AGAMA.. dan doa org2 SOleh yg tidak sanggup melihat maruah syiar Islam digantikan dgn RM 1.47juta.. Maruah Islam tidak ternilai dgn wang ringgit..ttp mereka..

REJIM PAS Kedah berpakat dgn Mufti untuk ‘mentaksirkan’ nilai Madrasah itu mengikut hawa nafsu mereka..berpakat dgn pemaju DAP Harbi.. dgn Mufti sekali pn terpengaruh..Mufti akhir zaman.. tksampai sebulan dr kes berat itu..kedudukan Azizan mula 'bergoncang' teruk..

So.. fikir2kan lah..siapa yg menggerakkan semua ini.. Allah Itu Maha Berkuasa! Peringatan Allah blh dtg dlm mcm2 bentuk.. sedangkan kita pun tahu sifat ASSOBIAH dan TAKSUBNYA org2 PAS pd sesama mereka wpun dicalit najis mereka tetap jilat…

Semoga Allah GAGALKAN kerja2 REGIM PAS KEdah ini meruntuhkan Madrasah Solihiah dan merosakkah syiar Islam di Kedah..
Hancurkanlah dan laga2kanlah Regim PAS ini di seluruh negera..sbg pengajaran buat umat..!

Anonymous said...

Yakin dengan ketentuan Allah ????

Ketua PAS N.ajis kata
Allah Samseng
Ada kah inI ajaran Islam ?

PAS mengatakan undi UMNO kafir .
Adakah ini ajaran Islam ?

PAS berdoa agar Allah menghancurkan UMNO
Adakah ini ajaran Islam ?

Semasa krisis di Perak , selepas solat Jumaat, pengikut PAS berdemostrasi dan berbaring di tengah jalan lalu menghalang segala kenderaan
Adakah ini ajaran Islam ?

Ada dari golongan Ulama PAS menganggap N.Ajis macam Nabi ?
Adakah ini ajaran Islam?

PAS bersekongkol dengan Penyokong kuat Murtad dikalangan orang Islam ia itu Keling Ambiga
Adakah ini ajaran Islam ?

PAS Penyokong kuat Aljuburi yang mempertahankan Regime Zionis
Adakah ini ajaran Islam?

Siapa yang tak Ba'iah kepada PAS akan menerima Celaka , kata ulama PAS
Adakah ini ajaran Islam?

Kalau apa yang diatas ajaran PAS, tak salah kalau kata PAS ;

PAS ; Parti Ajaran Sesat
PAS : Parti Aqidah Songsang

Anonymous said...

anon 2:40, 2:54

kau patut sedar..malu pada Allah..apa yg kau cakap tu semua palsu dan rekaan fitnah dari umno..dari bloger umno.

Anonymous said...

fitnah amalan pas.
tanpa fitnah pas mati.
pas parti sonsang akan hancur.
sekarang pun dah nampak.

Anonymous said...

Bro GAP... rugi aje MPM buat kajian ni... puak2 pembangkang lebih percaya kan Mahfuz (SRP tak lepas)punya kenyataan...

Anonymous said...

anon 12:40 am

kau bercakap dgn gaya angkuh..sombong..memfitnah..tak mengapa lah..didunia ini kau buat lah apa yg kau suka..ingat pembalasan Allah di akhirat kelak.
itu janji Allah yang pasti.

Anonymous said...

putra melayu

kau terang2 memfitnah anwar liwat dan zina..

kau tak takut balasan Allah ker???

kau tunggu lah di akhirat kelak balasan Allah untuk org2 yg reka fitnah..kau dan bapak pemfitnah besar..siapa lagi??kau tahu sendiri kan.

Anonymous said...

11:17 AM

berentilah menipu diri sendiri.

kesian nko.

mudahan allah beri nko sedikit ketenangan.

To Live Again said...

Bro GAP blh tak deletekan comment2 yg 100% out of topic..Bosan la baca bila tgk topic lain tapi comment dn hujah hbs ke laut..

Pd pro-umno x pyh lyn komen2 merapu yg lgsg xder kaitan dgn topic..Tambah plak comment yg copy paste suma 2..Biar pencacai2 cm 2 meroyan sorang2..

To Live Again said...

Pandangan aku mcm ni:

1) Kita tnggu dn nilaikan dulu pandangan MPN ni.Kena analisa dan kaji dulu setiap cadangan 2 jgn main amik bulat2 konon mereka ADALAH GOLONGAN SERBA TAHU.Takut nnti jd la mcm cadangan2 PEMUDAH dn PEMANDU yg lbh cepat membawa umno ke KUBUR!

2) Aku harapkan kajian yg bakal dibentangkan oleh MPN ni 1 kajian yg menyeluruh dn bersifat emprik dan REALITI! Kenapa aku kata realiti?? Kerana spt yg kita tahu golongan prof ni(bukan semua) hnya trlmpau taksub pd teori2 yg diasaskan dn dicedok dari buku sedangkan teori dari buku dan pelaksanaan dlm bentuk realiti adalah jauh berbeza.Kita taknak la dgr lepas ni cadangan2 gila spt kalau kerajaan meneruskan SUBSIDI boleh menyebabkan kerajaan BANKRAP!

3) Harapnya jgn cerdik pandai yg menganggotai MPN ni adalah "TRUE PROFESSOR" bukannya PROFESSOR KANGKONG ATAU PROFESSOR LONGKANG mcm sesetengah prof 2..