Saturday, March 10, 2012

LYNAS..INI FAKTA MENARIK ( EMAIL ABU OMAR)


I have read and seen a lot of myths from Anti-Lynas activists like
1. Australian government has rejected Lynas rare earth plant in Australia.
Answer: Not true.
2. Lynas choosen Malaysia, not Australia because of hazardous waste disposal issue.
Answer: A half true.
All foreign investors like poor waste management policy in Malaysia for cost saving reason.
My support to Lynas always come with one condition, proper waste management audited by an independent expert panel.
3. Gebeng rare earth processing plant is same with Bukit Merah rare earth.
Answer: Not true.
Rare earth compound composition is varied and in different grade, the radioactive from waste in Bukit Merah is 50 times stronger than Gebeng waste.
4. Lynas plant is the same and as dangerous as nuclear plant in Fukushima.
Answer: A big lie.
Lynas plant is just another mining extraction factory from the rare earth with various toxic chemical processes like in the wafer and solar cell factories in Kedah, Sarawak, Penang , Melaka, etc.
5. All radioactive materials are deadly as Uranium used in the nuclear reactor.
Answer: Not true.
Thorium-232 does not produce dangerous gamma rays, which have high ionising energy, high frequency and short electromagnetic wavelength. So thorium radioactive material will not travel more than a few centimeters in the air and cannot penetrate into your skin like X-ray.
Thorium-232 with a half-life span 14000000000 year means destructive beta and gamma radiations are negligible compared to low energy alpha particles.
6. Thorium can dissolve into rainwater.
Answer: Not true.
Thorium is insoluble in water and the risk of going into food chain is minimal.
7. Environmental pollution in China is due to rare earth plants.
Answer: Not true.
All sort of factories, vehicles and coal-powered plants are main sources of pollution in China due to lack of enforcement on waste management.
8. Thorium can cause cancer.
Answer: True.
Thorium can cause cancer if you eat or inhale it into your body. But, there are more than 1000 types of chemical toxic particulates in the smoke from the cigarette can cause cancer also.
Which source is closer to you and would cause cancer risk to you?
9. Our stadium can collapse, how we trust our government to oversee Lynas waste storage facility?
Answer: Several space shuttles, bridges and dams in America did collapse and kill hundred of people. By this weired logic from green activists and PR politicians, American government should stop carry any public project.
10.  10,000-20,000 protesters in a rally is “suara rakyat” must be listened and followed by a government.
Answer: Yes, every Malaysian has the right to express opinion openly. Whether a rally is representing the majority Malaysian is still unknown and uncertain for its non-random sampling and biasness.
Opinion is not fact, and those taking opinion as fact is disastrous to human civilization. The collective opinion of 28 million Malaysians cannot change this fact, “no object can travel faster than light speed”.
Please get the experts to study rebuttals from Lynas about anti-Lynas myths before you want to argue with me.

67 comments:

Anonymous said...

point no 10 is epic!!!!!

Anonymous said...

Talking talking no meaning. Put lynas waste at open area and let public to do evaluation.

Anonymous said...

pr fail science exam

Anonymous said...

apa ni GAP..ko kena translate,

Mahfuz Omar bakal Perdana Menteri mampus tak faham.

mahfuz kalo ko baca ni kan, ko guna google translate. ko jangan translate bahasa omputih ke bahasa melayu, ko translate ke bahasa uganda..

musti ko faham

Anonymous said...

PR supporter all idiot about science!!!!

Anonymous said...

Bangkang tetap bangkang!

Teras bagi perjuangan kita ialah bangkang!

Andai UMNU berjaya mencipta & mengeluarkan 'ice cream berperisa keladi' sekalipun, kita musti bangkang serta tentang.

Kita musti kata....ianya HARAM!

Anonymous said...

Majoriti rakyat bukan tak tau.pr sengaja melebih lebihkan dan memperbesar besarkan cerita tersebut untuk kepentingan politik yang semakin meraban. pr lebih AUTA daripada FAKTA.

Anonymous said...

Encik Musangka, siapa yang rugi? Rakyat juga yang rugi kan?

Anonymous said...

Encik Musangka March 10. 2012 407 PM.

Kalau begitu mengapa tak bangkang seorang ustaz berada dalam bilik hotel bersama isteri orang pukul tiga pagi. Bukan kah perbuatan itu menyalahi hukum Islam betul tak? Sebab benda tu sedap pada ustaz tu tak apa lah. Betul tak Encik Musangka? Takyah adakan demo, takyah adakan protes sebab ustaz tu manusia biasa (cuma title jer ustaz) bukan malaikat. Betul tak Encik Musangka?

Anonymous said...

anon 4:15.

Ya! Rugi dek kerana perbuatan sendiri.

Bukankah rakyat yg memilih pemerintah & rakyat juga yg pacukan pembangkang!

Acuan masaalah ini dtg dari rakyat sendiri.

Pd aku, diri kita sendiri yg patut di salahkan, bukan projek Lynas tuu!

Anonymous said...

anon 4:31,

Betui..! Berdua-duaan dgn bini lawa org jam 3am dlm bilek hotel,

pd aku...teramatlah sahnya SALAH & BERDOSA!

Soal hukuman, tanya hakim!

Anonymous said...

Kalau ada projek kilang tekstil bulu musang,kita sokong, Itu sumber ekonomi. Tapi kalau kerajaan buat projek ternak musang, kita bangkang habis habisan. Sisa toksid, bahaya.

Anonymous said...

Rafizi minta PM kemuka bukti biayai anak bertunang

3:30PM Mac 10, 2012

Sambil menegaskan bahawa tidak timbul soal beliau memohon maaf, Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli sebaliknya meminta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menjawab lapan perkara dengan mengemukakan dokumen rasmi sebagai bukti perbelanjaan pertunangan anak perempuannya tidak dibayar oleh rakyat.

- Pertama, Najib perlu mengesahkan sama ada perbelanjaan yang tertera seperti dokumen Hotel Shangrila itu adalah perbelanjaan majlis pertunangan anak beliau;

- Kedua, Najib perlu mengesahkan sama ada dokumen Banquet Event Order (BEO) yang dikemukakan olehnya (Rafizi) adalah dokumen yang sah dan bukannya palsu;

- Ketiga, Najib perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri
mengemukakan kepada rakyat salinan Purchase Order (dokumen tempahan) yang dihantar kepada Hotel Shangrila untuk menentukan pihak manakah sebenarnya yang bertanggungjawab membuat tempahan tersebut;

- Keempat, Najib perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri mengemukakan rekod perakaunan dari sistem perakaunan Kerajaan Malaysia yang merekodkan Purchase Order tersebut, bagi menentukan sama ada tempahan direkodkan sebagai tanggungan Kerajaan Malaysia;

- Kelima, Najib perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri mengemukakan kepada rakyat salinan invois yang dihantar oleh Hotel Shangrila kerana ia boleh menjadi bukti bahawa ia dicaj kepada Perdana Menteri atas kapasiti peribadi beliau ataupun ditanggung oleh Kerajaan Malaysia;

- Keenam, Najib perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri mengemukakan rekod perakauan dari sistem perakaunan Kerajaan Malaysia yang merekodkan invois tersebut, bagi menentukan sama ada bayaran akan dibuat oleh Kerajaan Malaysia;

- Ketujuh, Najib perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri mengemukakan baucer bayaran yang dibuat kepada Hotel Shangrila untuk menentukan siapakah yang mula-mula sekali menyelesaikan tanggungan belanja majlis tersebut; dan

- Kelapan, Najib perlu mengemukakan bukti bayaran yang dibuat oleh beliau dan keluarga beliau untuk menanggung perbelanjaan tersebut; termasuklah salinan cek, penyata bank atau dokumen-dokumen lain dari akaun bank peribadi beliau.

"Sekiranya perdana menteri berjaya mengemukakan dokumen-dokumen tersebut dan membuktikan tidak pernah sekalipun caj tanggungan berjumlah hampir setengah juta itu direkodkan sebagai tanggungan Kerajaan Malaysia, barulah rakyat Malaysia boleh berpuas hati bahawa majlis mewah untuk pertunangan anak beliau itu tidak ditanggung rakyat Malaysia," tegas Rafizi dalam satu kenyataan.

Jika tidak, tambahnya, perdana menteri akan berdepan dengan persepsi rakyat bahawa beliau pun tidak ubah seperti menteri-menteri lain di dalam kabinetnya yang didakwanya, menggunakan wang rakyat dengan sewenang-wenangnya untuk bermewah bagi tujuan peribadi.

Menurut Rafizi, beliau menyambut baik kenyataan rasmi yang pantas dikeluarkan oleh PMO menafikan bahawa perbelanjaan majlis pertunangan anak Najib pada 17 Jun 2011 lalu dibiayai oleh wang rakyat melalui Pejabat Perdana Menteri, walaupun dokumen dari Hotel Shangrila yang mengendalikan majlis secara jelas menunjukkan semua urusan tempahan dan bayaran dibuat melalui PMO.

"Persoalan saya memohon maaf tidak timbul kerana kenyataan dua perenggan itu hanyalah satu penafian, tanpa ada sebarang bukti atau fakta yang boleh menafikan kesahihan dokumen atau tuduhan yang dibawa terhadap Perdana Menteri.

"Dalam suasana kepercayaan rakyat terhadap iltizam BN memerangi rasuah adalah sangat rendah, penafian semata-mata tidaklah mencukupi. Apatah lagi apabila dokumen yang dibawa menjadi bukti kukuh bahawa Pejabat Perdana Menteri mengendalikan urusan tempahan dan bayaran bagi majlis itu," tambahnya

Anonymous said...

Rafizi minta PM kemuka bukti biayai anak bertunang

3:30PM Mac 10, 2012

Sambil menegaskan bahawa tidak timbul soal beliau memohon maaf, Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli sebaliknya meminta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menjawab lapan perkara dengan mengemukakan dokumen rasmi sebagai bukti perbelanjaan pertunangan anak perempuannya tidak dibayar oleh rakyat.

- Pertama, Najib perlu mengesahkan sama ada perbelanjaan yang tertera seperti dokumen Hotel Shangrila itu adalah perbelanjaan majlis pertunangan anak beliau;

- Kedua, Najib perlu mengesahkan sama ada dokumen Banquet Event Order (BEO) yang dikemukakan olehnya (Rafizi) adalah dokumen yang sah dan bukannya palsu;

- Ketiga, Najib perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri
mengemukakan kepada rakyat salinan Purchase Order (dokumen tempahan) yang dihantar kepada Hotel Shangrila untuk menentukan pihak manakah sebenarnya yang bertanggungjawab membuat tempahan tersebut;

- Keempat, Najib perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri mengemukakan rekod perakaunan dari sistem perakaunan Kerajaan Malaysia yang merekodkan Purchase Order tersebut, bagi menentukan sama ada tempahan direkodkan sebagai tanggungan Kerajaan Malaysia;

- Kelima, Najib perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri mengemukakan kepada rakyat salinan invois yang dihantar oleh Hotel Shangrila kerana ia boleh menjadi bukti bahawa ia dicaj kepada Perdana Menteri atas kapasiti peribadi beliau ataupun ditanggung oleh Kerajaan Malaysia;

- Keenam, Najib perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri mengemukakan rekod perakauan dari sistem perakaunan Kerajaan Malaysia yang merekodkan invois tersebut, bagi menentukan sama ada bayaran akan dibuat oleh Kerajaan Malaysia;

- Ketujuh, Najib perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri mengemukakan baucer bayaran yang dibuat kepada Hotel Shangrila untuk menentukan siapakah yang mula-mula sekali menyelesaikan tanggungan belanja majlis tersebut; dan

- Kelapan, Najib perlu mengemukakan bukti bayaran yang dibuat oleh beliau dan keluarga beliau untuk menanggung perbelanjaan tersebut; termasuklah salinan cek, penyata bank atau dokumen-dokumen lain dari akaun bank peribadi beliau.

"Sekiranya perdana menteri berjaya mengemukakan dokumen-dokumen tersebut dan membuktikan tidak pernah sekalipun caj tanggungan berjumlah hampir setengah juta itu direkodkan sebagai tanggungan Kerajaan Malaysia, barulah rakyat Malaysia boleh berpuas hati bahawa majlis mewah untuk pertunangan anak beliau itu tidak ditanggung rakyat Malaysia," tegas Rafizi dalam satu kenyataan.

Jika tidak, tambahnya, perdana menteri akan berdepan dengan persepsi rakyat bahawa beliau pun tidak ubah seperti menteri-menteri lain di dalam kabinetnya yang didakwanya, menggunakan wang rakyat dengan sewenang-wenangnya untuk bermewah bagi tujuan peribadi.

Menurut Rafizi, beliau menyambut baik kenyataan rasmi yang pantas dikeluarkan oleh PMO menafikan bahawa perbelanjaan majlis pertunangan anak Najib pada 17 Jun 2011 lalu dibiayai oleh wang rakyat melalui Pejabat Perdana Menteri, walaupun dokumen dari Hotel Shangrila yang mengendalikan majlis secara jelas menunjukkan semua urusan tempahan dan bayaran dibuat melalui PMO.

"Persoalan saya memohon maaf tidak timbul kerana kenyataan dua perenggan itu hanyalah satu penafian, tanpa ada sebarang bukti atau fakta yang boleh menafikan kesahihan dokumen atau tuduhan yang dibawa terhadap Perdana Menteri.

"Dalam suasana kepercayaan rakyat terhadap iltizam BN memerangi rasuah adalah sangat rendah, penafian semata-mata tidaklah mencukupi. Apatah lagi apabila dokumen yang dibawa menjadi bukti kukuh bahawa Pejabat Perdana Menteri mengendalikan urusan tempahan dan bayaran bagi majlis itu," tambahnya

Anonymous said...

Ini kes suka Best... paling best untuk rakyat memahami cara cara umno rempat wang rakyat.
Anak dia kahwin.. guna duit rakyat.
Bini dia shopping , dapat DR itu guna duit rakyat dak?
bukan rakyat semakiin marah umno , semakin muak terhadap umno.
Tetapi rakyat amat menyanyangi umno , baru tibai umno.
Kerana sayang umno , tibai itu tanda kasih sayang... kua kua kua.
- Sehingga tak nak umno lakukan dosa dosa lagi.
Rakyat tanka dosa dosa ini ditanggung hingga anak cucu cicit.
Kerana terlalu sayang , manja kepada umno.
Rakyat sokong ABU... kua kua kua.

Anonymous said...

Setiap yang bermula, pasti ada akhirnya.
Setiap yang hitam, pasti ada putihnya.
Setiap yang kabur, pasti ada jelasnya.
Dan setiap yang benci, pasti ada sayangnya
Sampai waktunya kita tunjukkan sikap sayang umno
Sampai lah ketika kita tiibai umno
Sebab ... kita sayang malaysia lebih dari umno. kua kua kua

tu baru bertunang.. 1/2 juta lesap.!!! nikah nanti, berapa juta pulak, tak taulah...!! cukup la Najib, kamu x rasa bersalah ke..?? setiap saat dimaki rakyat...!!!

Itu pencacai2 umno 1Najis lagi sayang umno, mereka kata itu rafizi penipu, rakyat malaysia percaya sama itu penipu, pencacai2 ini tidak percaya Najis rembat duit rakyat, pencacai ini sudah totok sama itu umno 1Najis, mereka nak mampus bersama2 1Najis.

Anonymous said...

seperti kes pembunuhan Atantuya......semua sebab adalah tidak releven......seperti kata kak Ijat Ia berhak kerana ia ketua wanita UMNO....begitu juga Najib, ia berhak guna wang Raktat kerana ia di pilih oleh Rakyat.........kah kah kah.....ada faham?

Anonymous said...

kalau BEO kata PMO yang bayar maka PMO laa yang bayar melalui LO. Shangri La tak kan carry on with the event kalau tak de LO. Gua kenal sangat BEO Shangri La ni...

Rasuah sudah berakar umbi dalam UMNo!

siapa yang nak mengaku berak tengah jalan... Najib, Najib...

nak tunggu jawapan najib, dia nak dalih apa lagi kali ni

Anonymous said...

Tuan2 dan Puan2 jgn gelabah...semua alasan dan bukti yang dituntut oleh rafizi tu ada...malam ni nnti PM draf le benda2 tu...esok dia keluarkan la...ini semua no hal lah...PM boleh...kalau tak cukup orang kak ros tolong dia nnti...jgn risau..memeang PM ada bukti...tunggula kalau tak caya...juak2 PM semua senyap je..takut salah statement..nnti tak dpt calon boleh menang...

Anonymous said...

Tuan2 dan Puan2 jgn gelabah...semua alasan dan bukti yang dituntut oleh rafizi tu ada...malam ni nnti PM draf le benda2 tu...esok dia keluarkan la...ini semua no hal lah...PM boleh...kalau tak cukup orang kak ros tolong dia nnti...jgn risau..memeang PM ada bukti...tunggula kalau tak caya...juak2 PM semua senyap je..takut salah statement..nnti tak dpt calon boleh menang...

Anonymous said...

Bagi aku, kacang je!

Projek Lynas & produk yg dihasilkanya amat di perlukan olih industri seluruh dunia. Amat nyata ianya terlalu menguntungkan. Lebih2 bila tak banyak tempat yg mengeluarkannya.

Aku ada terbaca besar kemungkinan Msia akan jadik pengeluar terbesar dunia selepas China jika projek Lynas ini sempurna sepenuhnya.

Setahu aku inilah yg dikatakan 'peluang'. Peluang utk menambah pencapaian negara dlm mengurus ekonomi.

Ada dua soalan aku utk dua ekoq pemain negara ini.

1. Pemerintah.
Udahkah habis dikaji akan prospek serta risiko. Jika dah, teruskan & buktikan yg ianya benar2 bawak kebaikan.

2. Pembangkang.
Bila mau berhenti bangkang daaa....! Klu pun masin mulut hangpa, satu hari kilang tu meletup, masa tu, baru la org2 Pahang suma pakat2 telanjang!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Yang lebih dari PM pun ramai. Bukan duit rakyat ke tu. Kalau bukan duit rakyat, duit sapa ?

Anonymous said...

Alkisahnya puak2 pembangkang pun bertanyalah bertalu-talu....

"Dpd mana dtgnya duit keluarga PM, hingga berbelanja begitu mewah"

Maka terpancullah jawapannya dari empunya diri....

"Tunang I tu kasi hantaran...US25 juta! Ada apa2 soklan lagi?"

Kacang Merah said...

11. Musangkarium 686 is a poisonous waste in terms of mind and logical.

Yes. Musangka is a type of 'Canis Lupus' which had reduced in thinking and rational quality. Can be re-produce as a disposable waste.

Source: Paranormal Activity Syndromes (PAS) Research Centre.

Anonymous said...

Simple, and easy to understand.

All is a about basics. But if you're still not accept the basic things about nuclear, radioactive etc etc, and trying to a nuclear scientist at the same time, people should be more wise to choose that 'person' to be their leader in future.

Yeah, we trying so hard, to be modern in every aspect. But unfortunately, our mentality still same. That's why we're still people from the third world country.

Najeebey Al Clowney said...

Ha..ha..ha..

Kalau YB@ UMNO guna duit rakyat untuk kepentingan peribadi, itu adalah perkara biasa.

Nak buat apa2 pun kena tanggung. Tak perlulah puak2 UMNO nih nak defend. Nak pergi 'tengok' rakyat pun nak claim emolumen mahal2! Wal hal itu adalah antara tugas2 mereka!

Paling baik PRU nanti duduk jak kat rumah. perabih beras jak pegi undi pemimpin2 kat Malasnya nih!

Anonymous said...

Memanglah di akui, suma kerja2 pemerintah ialah berkaitan dgn membela nasib rakyat.

Tidak dinafikan jugak, pembangkang pun ada peranannya dlm membela rakyat.

Cuma, dlm kes Lynas, pembangkang bermati-matian mengkondemkan projek ini adalah kerana mereka takut kut2 mereka akan tawan Putrajaya melalui GE13 ini.

La ni, projek masih di peringkat perancangan asas & permulaan infrastruktur pembinaan.

One off profit dah tentu masuk kocek UMNU/BN.

Manakala depa pulak nanti (jika ditakdirkan memerintah), terpaksa sibuk mengawal supaya kilang tu tak meletup.

Org lain dpt untung, depa dpt bala!

Anonymous said...

Kebanyakan rakyat Msia terutama Melayu bukannya tak takut mati. Depa takut!

Malangnya, kesedaran terhadap punca serta kejadian kematian adalah terlalu rendah.

Mungkin ini ada kaitan kenapa Msia selalu dipilih sebagai tempat melunggokan 'risiko'.

Anonymous said...

Kumuhan hasil drpd ternakan babi adalah 50,000 lebih bahaya dari segi toxicity berbanding dgn Lynas.

yogibear's season said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

PM "U-turn" trpaksa jilat semula & batalkan dasar gopoh & kapitalis UBN...tuuuuuuuuuuuuu..

PPSMI,
Jambatan bengkok,
SBPA

projek Lynas..
MAS-Air Asia,
etc


tapi penjilat2 ketua2 lanun UBN yg dok ampu lagi... rakyat semakin meluat dgn ketamakan & keangkohan kuasa mereka......

Anonymous said...

DESPARADO memang gemar tonjolkan masalah pihak lain daripada mengatasi masalah sendiri terlebih dahulu.Inilah masalahnya. Bila nak jadi pesaing yang berkualiti.

Anonymous said...

Silap besar LYNAS.. bina kilang di Gebeng.. sepatutnya bina di Penang, DAP takkan bantah.. macam cerita empangan.. DAP sokong penuh empangan Mengkuang di Penang atas alasan untuk kesejahteraan rakyat. Tapi DAP bantah keras pembinaan Empangan Kota Belud di Sabah.

Anonymous said...

permainan politik pembangkang yang membosankan, honestly, daripad atas pagar saya semakin cenderung untuk memilih BN disebabkan kebodohan PKR, sikap ultrakiasu DAP dan kepalsuan PAS!

HeroTamil said...

hmmm...cam lahata juak PR nie....
deme nie tak paham tajuk ker?

hikhikhikhikhik....Ekceli KILANG LYNAS memang telah di luluskan di AUSTRALIA...

cuba baca disini...

http://www.freemalaysiatoday.com/2012/03/06/aussie-ngo-gebeng-not-part-of-lynas-blueprint/

hikhikhikhikhik..... Plan asal nya 14 tahun lalu, mereka nak buka di kilang, sepatutnya LYNAS bina kilang di Meenar, Western Australia 10 tahun lalu.

Tapi akhirnya LYNAS pileh Gebeng.

Now ANAWA minta LYNAS hentikan kilang di Gebeng, bawa balik kilang ker AUSTRALIA.

hikhikhikhikhikhik....
Apa gila yer org AUSTRALIA berusaha nak rakyat deme tercemar dgn radiasi....apa gila gamaknya org AUSTRALIA mau bunuh rakyat dia sendiri...huahahahahahaha...

Pada juak PR...
ALLAH bagi otak tu guna utk berfikir, bukan simpan dalam peti ais.

Anonymous said...

Kalau pr concern sangat hal lynas ni tak payahlah kecoh spin sana sini. Pergi approach aus.govt atau syarikat berkenaan.Kata ada penyokong di australia, mengapa tak buat demo kat sana.

Anonymous said...

Pakatan rakyat ni bodoh mcm lancau.. Diorg xkn fhm sume ni.. Pakatan,lu org babi!

Adik Sayang said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

How 20,000 people can represent 27 million of malaysian citizen?

Anonymous said...

Melalui paduan PR & suara rakyat celik politik ...... Jib juga terpaksa u-turn dasar sekatan bantuan SAR diktator anti agama Madey dulu ..... nak beli undi la tu konon ...

apakah Umno/bn masih anggap pemikiran politik rakyat era- selepas 54 tahun sekarang masih sama seperti era 60han/70han lagi yg boleh diperhambakan oleh UMno???? .... jangan under estimate rakyat.... hehehehehehe....

Anti Perang selagi boleh said...

WAHAI PENCACAI DAP PERCAYA LAH BGMANA BSuk pun NAJIB KO OLAH ...DIA TETAP BERGUNA DARIPADA MELETAK DAP MENJADI TIMBALAN PERDANA MENTERI SERTA KEMMENTERIAN2 BERPROFIL TINGGI CONTOH KEWANGAN DAN TENTERA..

CINA2 MCA JAUH LEBIH BAIK DARI DAP LAKNATULAH..
DAP (LEE A PIII) TU PARTI PEMUSNAH KAUM MELAYU ISLAM..PERCAYALAH...JGN DOLAK DALIH LG KERANA PRO PADA PAKATAN...

DAP ITU MEROSAKKAN JANGKA PENDEK SERTA PANJANG...ORG MELAYU BANGKITLAH BERSATULAH... TAKBKIRA APA PAHAMAN POLITIK KORANG...

DAP JANGAN DIBERI MUKA BARANG SEINCI PUN.. KELAK MENYESAL DIRI..

Anonymous said...

Bila pakar kata TAK bahaya, ada org yg bukan-pakar kata BAHAYA. Bila pakar kata OK, bukan-pakar kata KO.
Susahlah macam ni,
Aku tetap ikut kata pakar. Aku percaya 99% org akan ikut kata pakar.

Anonymous said...

Majoriti rakyat naik mual dengan pemimpin pemimpin pakatan yang tidak sedar diri. Tidak ada kekuatan melainkan permainan politik kotor.

APSB said...

WAHAI PENCACAI DAP PERCAYA LAH BGMANA BSuk pun NAJIB KO OLAH ...DIA TETAP BERGUNA DARIPADA MELETAK DAP MENJADI TIMBALAN PERDANA MENTERI SERTA KEMMENTERIAN2 BERPROFIL TINGGI CONTOH KEWANGAN DAN TENTERA..

CINA2 MCA JAUH LEBIH BAIK DARI DAP LAKNATULAH..
DAP (LEE A PIII) TU PARTI PEMUSNAH KAUM MELAYU ISLAM..PERCAYALAH...JGN DOLAK DALIH LG KERANA PRO PADA PAKATAN...

DAP ITU MEROSAKKAN JANGKA PENDEK SERTA PANJANG...ORG MELAYU BANGKITLAH BERSATULAH... TAKBKIRA APA PAHAMAN POLITIK KORANG...

DAP JANGAN DIBERI MUKA BARANG SEINCI PUN.. KELAK MENYESAL DIRI..

Zaeydee said...

Galak bebenor musangka ngan geng2 tegar PR kat sini...tapi isu2 yang dibawa berada dilevel terbawah... amat malang kita punya pembangkang kat Malaysia ni...ingat dok check and balance pemerintah...tapi bawa isu tah apa2...LYNAS..orang dok kata tak berbahaya...kesannya bukan macam nuklear kat Jepun... tapi dok mati2 pertahankan hujah yang bodoh...kalau dah orang PAS sendiri yang punyai kepakaran tentang LYNAS kata tak berbahaya.. apahal pulak ahli2 pembangkang yang lain...memang bengong... tempohari dok demontrasi hijau kat Kuantan .. nampak benor haramkah berbohong kononnya ribuan manusia yang hadir...aku orang kuantan yang dok perhatikan takde pulak seramai tu...itu harmkah yang dok kata parti Islam... siap muka depan lagi...dah macamana orang tak benci PAS PIS PUS ni... betul2 guna Islam untuk politik...lepas tu kata demo bukan alat pembangkang tapi terang2an dok usung ambiga dan Anwar Juburi...tak lupa keldai DAPig...PAS...PIS PUS...nak jadi ke cerita ustaz keparat PKR Badrul imun kena tangkap khalwat...konon nak bagi kaunseling....kepala otak hang...jam 3 pagi dok kaunseling menatang apa...dah takde waktu lain..itulah taraf ustaz dalam PKR...isu najib kahwin anaknya digegarkan pulak oleh Ramzi tongong PKR...amendelah taraf kepala otak orang PKR ni...tergamak ke kita nak kahwinkan anak kita tapi pakai duit orang....duit rakyat pulak tu..sengket bebenor ke si Najib tu..dia orang bangsawan lah we... siap ada yayasan toh puan rahah lagi...paling tidakpun takkan adiknya di cimb bank tak tolong kot..cerita2 hancing PKR ni dah tak laku...dah takde kerja lain.. buat kerja untuk rakyat jauh sekali..Apa? rakyat dah bagi sokongan kat PKR?...cermin dirilah dulu...cuba tengok setiap kali PM buat roadshow ke seluruh negara.. dua tiga orang je ke yang datang.. tengok bila Hassan Ali berceramah.. dua tiga orang je ke yang datang? banding pulak bila Anuar Aljuburi buat ceramah... sekejap kat Sarawak kena halau dek tok batin rumah panjang...padan muka...tengok si Khalid gereja buat ceramah...ribuan kerusi hadir...tapi kerusi ajelah... jangan dok buat kerja bedooh sangat..Tuhan marah...InsuaAllah PRU ke 13...rakyat pakat kuburkan PKR dan PR...tak rela weh kita nak berPMkan orang dok main depan belakang...kaki ahmoi...penyokong tegar israel...peminat lina joy... dok peluk cium kafir laknat dah harbi si lim guan ang, kit siang dan karpal pusing...tak rela weh...tobatpun!

Anonymous said...

umno dah jijik dengan "politik kotor" .... kah kah kah ..... dulu sekat rakyat terima baja padi cap dacing, kemudian sekat terima buku teks jika tak diakui oleh jkkk umno, sekat kontrak kpd yg bukan umnoputra, sekat royalti minyak negeri2 bukan bn, sekat bantuan SAR, etc.... yg mangsa ISA, AUKU, SPR, SPRM, PDRM tu jangan kira lah... .. tuntutan BERSIH, .....etc.. etc....

politik kotor & wang umno ... beyond logic..... begitu BODOH KAH RAKYAT???? kah kah kah.....

Anonymous said...

PR gunakan otak untuk mematat bini orang, menfitnah, membohong dan 24 jam asyik membangkang jer!!

Kerenah Pakatan Rabak ni membuat bosan dan jijik!!

Pakatan Raak selain dari membangkan tak abis2 ia lah surah bini orang mengangkang.

Anonymous said...

Mana lebih kotor dari bersama bini orang di bilek hotel pukol 3 pagi, Meliwat dan Bersama Bini kawan di bilek 121??

Anonymous said...

RAKYAT MEMANG BODOH ATAU BAHLOL. YAKNI RAKYAT YANG MENYOKONG PAKATAN RABAK SIAL!!!

Anonymous said...

'musangka' should change his name to BABIka!

this is because from this idiot comments, we can see how ignorant he his!

showing irrelevant facts again and again!

so lame lah!

this show how dumb you are about this Lynas issue!

the more you talk, the more you look like an idiot!

your stupidity know no boundary lah kawan!

cakap berdegar-degar macam tin kosong!

biasalah penyokong pakatan rosak!

otak pun rosak!

penuh taik!

better donate your brain to monkey!

they will put it to better use!

idiot, moron!

Anonymous said...

musangka is highly radioactive with a long half life and produces gamma and beta rays. Hahaha...

OR
musangka is a product of mass defect.......

Anonymous said...

KOMEN PALING COOL

BETTER DONATE YOUR BRAIN TO MONKEY.
DEDICATED TO MUSANGKA.

Anonymous said...

to musangka and all liwatters,

i know that your brain is malfunctioning..

so let me give you all stooges simple instructions on how you can get a clear explanations regarding Lynas matter..

Lynas have a FB page..

go check it out lah!

read all the explanations given by Lynas engineers and experts about this matter!

from their explanations your will eventually realize that you the Pakatan Rabak supporters semua sudah kena kencing dengan lu punya idola lah!

tapi aku tau, kalau korang baca dari page tu pun korang tetap akan kata yang semua nih penipuan je kan?!

biasalah attitude puak-puak pakatan haram!

to you all, everthing is a BIG FAT lie isn't it?!

come on lah stooges!

sampai bila lu orang mau kena kencing dengan pakatan haram?!

sampai bila lu orang mau jadi lembu?!

wakeup lah you morons!

lu orang pun masa sekolah dulu pun amik aliran sastera!

lagi mau argue dengan gua!

tuiii!

Anonymous said...

to musangka @ babika,

remember this fact!

malaysia is a democracy nation!

meaning that the majority voice is more important than the minority!

so musangka@ babika please give me the total @ sum on how many morons that attend protest against Lynas?!

how many?!

3 million?!

13 million?!

let me tell you how many!

tak sampai 8 ribu pun yang attend protest tulah sial!

so let me ask you another simple question!

8 ribu tu represent the majority ka?!

the samall number of morons that attend the protest against Lynas clearly show that you stooges are not representing the voices of the majority!

so in mathematical term, this means that you morons are the minority!

so in a democracy system, minority have no voice!

since you morons are the minority, let me suggest you morons to just shut the f**k up!

stop barking like a mad dog lah you pakatan haram suckers!

Anonymous said...

Apa tak suruh penyokong pakatan di australia berdemo kat sana.

Anonymous said...

DENGAR SINI PARA BONGOK -BONGOK UMNOgok...

PRU 13 - 100% CINA,100% INDIA,50% MELAYU AKAN MEMBERI UNDI PADA PAKATAN RAKYAT TAK KIRA LAH APA SAJA ENGKORANG NAK KATA APA PUN PADA PAKATAN RAKYAT !

KUASA DI TANGAN KAMI,PEGI MAMPUS UMNOgok!

REFORMASI ! REFORMASI ! REFORMASI !

Anonymous said...

Woii para penCACAI penTOTOK penJILAT Ketua Malapetaka Malaysia AnuGAYrah Tuhan..Baca ni.!!

Rafizi mengetahui bahawa acara ini dibiayai oleh keluarga Perdana Menteri sendiri.

Sebab itu, Rafizi dalam kenyataan kemudiannya menyatakan, “”Even if he paid for the event from his own pocket (later), it is still a moral issue as he cannot pay for a private function through the PM’s office.” Jika Malaysiakini dan Rafizi begitu yakin berlaku penyelewengan dalam isu ini mengapa ia perlu menyatakan kemungkinan Perdana Menteri membayar sendiri dan mempertikaikan pula isu moral kerana menggunakan pegawai-pegawai beliau di Pejabat Perdana Menteri.

Berdasarkan kenyataan Rafizi sendiri adalah jelas beliau mengetahui Datuk Seri Mohd Najib menanggung sendiri kos pertunangan anaknya. Namun untuk mensensasikan isu ini, maka Rafizi melontarkan persoalan seolah-olah kerajaan yang membayar kos tersebut.

Malahan, tindakan Malaysiakini yang hanya berani meletakkan tajuk dalam inverted commas, ’PMO paid for engagement do of Najib’s daughter’, menunjukkan mereka sendiri tidak yakin dengan kenyataan Rafizi dan tidak mahu terbabit menuduh. Namun sebagai media yang bertanggungjawab menjaga kepentingan PKR, mereka harus menggunakan isu ini untuk menjejaskan imej kerajaan dan Perdana Menteri.

Anonymous said...

kalo lynas boleh produce radioactive or neukler waste and it is dangerous to human...

hehehehe..... tu pusat neukler dan pusat atom di bangi tu dah lama tutup....

so far tak pernah dengar plak org bangi lahir kepala dua, kaki tiga....

muka sengget mcm muka alien... ekekekek

tapi muka senget pernah direkodkan di msia iaitu muka nik aziz di kelantan, bila hj hadi umum nak buat UG...ekekekek

Anonymous said...

zaeydee

apasal engkau punya tulisan dah macam orang tak sekolah..gaya bukan main lagi dgn kot dan tai tapi tulisan tak ada kualiti..penoh dgn pembohongan..caci maki..teruk nya.

engkau silap lah..yg sebenarnya macam mana lah rakyat semakin hari semakin benci dgn pemimpin umno..sebab nya dgn ada nya org2 seperti engkau dan kawan2 sewaktu dgn engkau yg tak habis2 menipu ..memfitnah dan mencaci maki..bawak2 lah bertaubat. Allah Maha Mengetahui.

Otak geliga said...

cara menjawab mcm ni baru dikatakan berILMU......kalau diikutkan kepala kosong pembangkang mmg ketinggalan la umat Islam & Mas ni dr pembangunan R&D, Sc&Tech etc.....semuanya membazir, membahayakan

JUMJUMATON zero!!!

Anonymous said...

i really want to see a good and high quality opposition in this country but this lynas issue has proven to me how idiot the opposition is..

Anonymous said...

UMNO tak dak PROJEK LAIN KE NAK BAWA "PELABUR ASING" DI MALAYSIA?!!!! Dasar UMNO ni semacam agenda YAHUDI dalam The Protocols Of Zion???

Contoh: KETUA2 UMNO NI... ASYIK2 PELUPOR PROJEK2 MENGARUT.... LYNAS, KASINO, PERMIT JUDI, KILANG ARAK, PELACUR ASING, LADANG BABI NS/ MELAKA, PENERBIT & PENGEDAR VIDEO SEX, BANK2 YAHUDI (CITIBANK, STANDARD & CHARTED BANK, HONGKONG & SHANGHAI BANK), FIRMA YAHUDI (APCO, etc), SYARIKAT RAKSASA YAHUDI (MARKS & SPENCERS, McDONALD, KFC, COCACOLA, STARBUCKS, etc, etc, .............

PRU13---A.B.U.

Dwen Rasid said...

Kalau bukan kerana orang putih bantu malaysia waktu kemerdekaan dan sanggup mengadai nyawa demi negara kita.Saya rasa,sampai sekarang malaysia x maju maju.PERCAYALAH.

Xsalah bawa pelabur dari luar,asalkan membawa kebaikkan untuk semua dan x salah untuk mencuba,andai kata tidak menjadi.Belajar dari kesilapan.

Baru la boleh membentuk negara Maju jika pengalaman banyak ditempuh.

Dwen Rasid said...

Kalau bukan kerana orang putih bantu malaysia waktu kemerdekaan dan sanggup mengadai nyawa demi negara kita.Saya rasa,sampai sekarang malaysia x maju maju.PERCAYALAH.

Xsalah bawa pelabur dari luar,asalkan membawa kebaikkan untuk semua dan x salah untuk mencuba,andai kata tidak menjadi.Belajar dari kesilapan.

Baru la boleh membentuk negara Maju jika pengalaman banyak ditempuh.

My Blog - Perniagaan Online | Usahawan Internet

Anonymous said...

Yang Kita TAHU..BABI2 ini gagal berhujh secara TEKNIKAL & INTELEK.
Apabila dijemput berhujah..semuanya
bersifat argument..

Babi2 ini hanya membakar2 emosi orang BODOH..kerana matlamat Babi ini semua perniagaan DIDUNIA hanya milik golongan BABI..

setakat berbogel (badan mengelebeh) pada zaman ni..tak cukup..untuk menyakinkan masyarakat..

Tak puas hati Panggil Pakar HAVARD & katakan IEA tak betul..

Ini bukannya perniagaan menggoreng BABI

Anonymous said...

Yang Kita TAHU..BABI2 ini gagal berhujh secara TEKNIKAL & INTELEK.
Apabila dijemput berhujah..semuanya
bersifat argument..

Babi2 ini hanya membakar2 emosi orang BODOH..kerana matlamat Babi ini semua perniagaan DIDUNIA hanya milik golongan BABI..

setakat berbogel (badan mengelebeh) pada zaman ni..tak cukup..untuk menyakinkan masyarakat..

Tak puas hati Panggil Pakar HAVARD & katakan IEA tak betul..

Ini bukannya perniagaan menggoreng BABI

anti bohmau said...

11:53 PM,

pas dah lama buat mcm tu..bagi bantuan utk org2 pas shj! musim banjir pas hanya bagi bantuan kpd pencacai pas shj. barang2 bantuan ada lambang parti pas. bantuan2 diberi pemimpin2 pas hanya kpd ahli2 pas!!

kalau marahkan umno buat mcm tu, mengapa pas sendiri ikut buat? sepatutnya pas lebih adil kpd semua mengatasi ketidakadilan umno yg suka memilih2..tp ternyata pas tidak dpt lari dari amalan klasik kronisme & nepotisme...silap umno pas ikut?