Friday, March 23, 2012

SELANGOR BANGKIT : KALID GUNA WANG RAKYAT TEMPAH 100 BILIK HOTEL !

 pada 16 november 2010 kalid gagap menggunakan wang kerajaan negeri selangor untuk membiayai penginapan delegasi/perwakilan PKR yang menghadiri kongres PKR di shah alam.

100 bilik penginapan di hotel armada dengan harga RM80,500.
ini yang bocor.. bagaimana pula dokumentasi yang 'belum bocor' ?
adakah ini yang dimaksudkan dengan makna transperan dan bersih ?





42 comments:

Anonymous said...

rafizi tak nak komen apa2 yg patut ker? hahahaha

Anonymous said...

Korang buat takpa, semua boleh. Melacur ok, meliwat ok, arak ok, judi ok, murtad ok, kautim ok, fitnah ok, mencarut ok, jual agama ok,jual pasir haram ok, jual balak haram ok, yahudi ok, hina raja ok, cemari masjid ok, babi ok.

Anonymous said...

jujur amanah ikhlas yakin berani demi perubahan..undi pr..trima kasih tuan..

Anonymous said...

Penyamun juga

Anonymous said...

1 bilek untok Anwar Al Kotek Sendeng

1 bilek untok Mat Sabu Al bauburit

1 bilek untok Ostad Al 3pagi

Hehehe......

Anonymous said...

Bertambah gagaplah nak menjawab..... nak tuduh UMNO terlibat juga ke?

Anonymous said...

Jawab Rafidi jawab! Jangan kona kona pulak

Anonymous said...

rafizi ramli xnak buat ulasan pasal hal ni?

Jebat Durhaka said...

Mak aii.. patut la sampah x kutip.. peruntukan dah bayar ke hotel...
Jahanam duit peruntukan sampah...

Jebat Durhaka said...

Mak aii.. patut la sampah x kutip.. peruntukan dah bayar ke hotel...
Jahanam duit peruntukan sampah...

Anonymous said...

kena la tempah bilik byk2.... Punaisihat agama nak bilik nak letak bini orang... X masuk bil punaisihat ekonomi booking ayam lagi.....

Anonymous said...

PR bukanlah Pakatan Rakyat TETAPI adalah PENIPU RAKYAT. Memang dah dijangkakan perkara ini akan berlaku selagi PAS dan PKR berimamkan Parti DOG AND PIG (PARTI DAP). Tak apa Khalid. buatlah apa yang kau hendak buat. Tapi ingat jangka hayat Menteri Besar kerajaan PENIPU RAKYAT ini dah hampir sampai ke penghujong. Ingat Khalid, jerat tak akan lupakan pelandok.

Anonymous said...

2009 paling banyak kes rogol di Malaysia





Harakahdaily,

23 Mac 2012




KUALA LUMPUR, 23 Mac: Sebanyak 24,635 kes rogol direkod oleh negara ini dari tahun 2003 hingga 2011, kata Menteri Dalam Negeri dalam jawapan bertulisnya di Parlimen.

Datuk Seri Hishamudin Husein memaklumkan perkara ini ketika menjawab soalan anggota Parlimen PAS Padang Terap, Mohd Nasir Zakaria (gambar).

Kes rogol ini pula meningkat dari tahun ke tahun dengan tahun 2009 mencatat rekod tertinggi iaitu 3,626 kes untuk tahun tersebut.



Pada tahun 2010 pula, kes rogol yang direkodkan adalah sebanyak 3,595 manakala tahun 2011 3,301 kes dicatat.

Mohd Nasir dalam soalannya bertanya Menteri Dalam Negeri statistik jenayah rogol yang berlaku di Malaysia dari tahun 2003 hingga 2011.

Dalam jawapannya, menteri memaklumkan, keseluruhan kes rogol dari tahun 2003 hingga 2011 adalah 24,635 kes.

Pada 2003, jenayah rogol mencatat 1,479 kes, 2004 (1,765), 2005 (1,931), 2006 (2,431), 2007 (2,098), 2008 (3,409), 2009 (3,626), 2010 (3,595) dan 2011 (3,301).

"Sedih saudara.. Inilah statistik jenayah rogol 2003 hingga 2011 di Malaysia," kata Mohd Nasir ketika mengulas jawapan menteri ini kepada Harakahdaily.

Bagi beliau, umat Islam perlukan undang-undang Islam yang objektifnya bukan sekadar menghukum dan mendenda penjenayah, tetapi mendidik, mengajar, mencegah, menghukum dan mengamankan dunia.

Namun, Timbalan Menteri KDN Datuk Wira Abu Seman ketika menjawab soalan beliau tentang memperkasakan Undang-undang Jenayah Islam menjawab "Kita akan kekal dengan sistem yang ada. Beliau menyambung kehendak Tun Mahathir."

template joomla


















Iklan Teks

Melayu Perak said...

Bekas Pemimpin PKR ini juga hampa dengan janji Pakatan satu ketika dahulu akan tetapi direalisasi Kerajaan Pusat pimpinan Datuk Seri Najib menerusi Dasar Transformasi dengan simbol 1Malaysia sebagai seruan mengutamakan rakyat.

Kesal dengan insiden yang berlaku, Gobala mendesak Kerajaan Negeri Kedah mengambil langkah segera mengarahkan Projek berkenaan dipindahkan di kawasan baru.

"Tidak jauh 1 ke 2 km dari kawasan (projek) ini terdapat beribu-ribu ekar tanah yang (status) bukan Rizab Melayu yang boleh diambilalih bagi meneruskan pembinaan Tanah Perkuburan Cina. Dan di kawasan tersebut juga terdapat beberapa (komuniti) penduduk kaum tersebut," tegasnya.

Bekas Ahli Majlis Pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) ini amat kesal dengan tindakan Kerajaan Negeri yang tidak didakwa tidak mempedulikan hak nasib penduduk Melayu.

"Apa yang saya persoalkan adalah nilai 2 tanah yang berbeza ini. Nilai keluasan Tanah Rizab Melayu ini jika setiap ukuran tersebut jika dibezakan dengan nilai tanah biasa adalah RM50 Ribu. Maka jika Kerajaan Negeri Pakatan diberi peluang mentadbir Negara, maka berjuta-juta ringgit wang yang merupakan hak pemilik masyarakat Melayu di Negara ini bakal dirampas," tegas beliau.

Beliau juga mengingatkan Kerajaan Negeri agar memperhalusi fakta sejarah berkenaan Tanah Rizab Melayu yang menjadi jaminan dan amanah sejak kedatangan penjajah British sebelum ianya diteruskan Kerajaan Perikatan selepas Kemerdekaan.

Melayu Perak said...

"Pihak British telahpun menetapkan Tanah Rizab Melayu tidak dibenarkan sama sekali berkurangan di Negara ini mereka telah merangka satu sistem yang memberi jaminan pemilikan tanah bagi setiap masyarakat Melayu. Jika sistem ini tidak dilaksanakan sebelum Negara mencapai Kemerdekaan, hak masyarakat Bumiputera Melayu akan ditindas.

"Akan tetapi Kerajaan Negeri Kedah pimpinan PAS dilihat bertindak sebaliknya menyondol Tanah milik penduduk kawasan tersebut tanpa mengadakan sebarang rundingan bersama pihak pemilik," katanya yang turut berkongsi pengalaman menemui penduduk kawasan baru-baru ini.

Sungguhpun begitu, beliau yang tidak mahu isu tersebut semakin kritikal lantas menawarkan diri bekerjasama dengan Kerajaan Negeri membawa tapak kawasan tanah bukan berstatus Rizab Melayu berhampiran kawasan asal yang dilihat lebih strategik untuk meneruskan Projek Tanah Perkuburan Cina tersebut.

Gobala yang juga Wakil Rakyat di kawasan itu, berharap isu ini dapat diselesaikan segera sebelum ianya bertambah rumit dan memberi kesan ketidakharmonian sesama kaum di Negara ini.

Anonymous said...

tu kn tetamu negeri selangor.. so mb sel ckp apa slh bg tempat /bilik kat tetamu...hahahahha ada aje jawapan.. klu dorg semua halal.. klu BN semua haram



kasih awan

Anonymous said...

no1 huhu dpt gak...
klu dah dasar gampang gampang la juga tuih

Anonymous said...

depan org kata kata bersih telus adil lah..blakang org dia lah perompak..

Mcm si nuar atas pntas tuduh org zalim rasuah lah blakang org dia sondol main blakang..

Anonymous said...

TAK PAYAH PANGKAH PKR LA..SAMA JUGAK.. INGATKAN LEBIHLAH MALAIKATNYA..

KESUDAHANNYA... MANUSIA SAMA MAA


YG TAK SAMA KOMUNIS..YAHUDI.. DUA BENDA NI CUKUP MENYERAM-NYEJUKKAN TENGKUK AKU..

DOSA PERTAMA ..MASUKAN YAHUDI DLM NEGARA

DOSA KEDUA .. MASUKAN DAP DLM NEGARA..

BILA BENDA NI DA MASUK..JAHANAMLAH NEGRA..DGN PAS ..PAS MELINGKUPPP

JOMO MALAYA said...

mantap bro! Salam perjuangan... mohon linkkan blog saya pendekarawang1.blogspot.com (JOMO MALAYA)... saya dah linkkan blog bro dalam blog saya...

Anonymous said...

Salam subuh..
Wey mangkok baik punye spin nampak.. Aku nak tanye sket apasal sebelum 2008 angkanya agak rendah berbanding peningkatan mengila bermula 2008. Adakah ia bermaksud kadar jenayah meningkat setelah 5 negeri berada dibawah PR? Apakah rakyat makin susah setelah 5 negeri gagal membantu ekonomi rakyat? Sila jelaskan pada rakyat.

Tapi ikut pandangan aku ini statistik tipu tujuannya hanya utk mengelirukan rakyat. Tapi kalau betul ini sahih ada kena mengena dgn 5 negeri yg diperintah P.R (Peliwat Rakyat) -modal besar BN ni hahaha

anti-anwar B.B.S

Tukang Komen said...

Kenderaan sendiri pun dijadikan kenderaan rasmi sbb nak slamatkan kos penyelenggaraan. Kalau camni aku pun boleh jadi MB.

Anonymous said...

org pas..jika nk agama naik.. inilah masanya..

ini persimpangan utk org islam xkira sapa...

betui nak islam ...(anda tahu apa yg harus dibuat kan?)

jika bedegil nk bsama dap.. makna anda nk pas yg naik.. bukan islam yg naik.. Tuhan dok perati je ..

bila pas nk berubahhh.. buat perubahan.. shift paradgma..

dulu ye sokong pas ,,islam naik..
skrg no more. hakikat da berubah

cepat bertindak ahli2 pas... korang nk tegah hari valentine buleh?? silap2 kapal kata over my death body

Anonymous said...

APA PENGARAH STRATEGI PKR NK CAKAP..

'' ERR INI STRATEGI PKR LA MONGOK
CELCAT DAH LULUSKAN..''

Anonymous said...

Inilah kerja2 LANUN2 MODERN DI SELANGOR!!!!!!
HANCUSSSSSS......

Anonymous said...

tak payah la nak cari kesalahan PAKATAN RAKYAT. ko bg pun palsu takat letterhead mcm 2, lembu UMNO PUN BOLEH BUAT

UMNO itu LEMBU
LEMBU itu UMNO

Anonymous said...

Banggang nya bloger sampah ni rupa nya,buat report lah bahalol kalau betul,tentu sekali sprm bekejar2 nak ambil tindakkan asal kan bukan umgok,kau ni bloger mangkok jamban cakap je lebih tapi abok pun tarak macam pemimpin kamu tarak telor itu umgok untok m,elayu no otak

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

gap..seriusly aku rasa banyak pendedahan dan salahlaku diorang.

tapi yang paling aku heran,kenapa sprm tutup mata je.ntah la gap...kekadang aku rasa malaysia ni bakal tenggelam terus.kita punya pertahankan tapi pihak yang berkuasa tak buat apa pun...

tapi kalau kena kat bn,boleh katakan sebelum subuh laju je sprm dan pihak berkuasa lain buat siasatan..

tak rasa sumting fishy ker..

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

UMNO punya himpunan & bas sewakhas tu guna duit mana plak?

Duit yuran ahli ke?

Anonymous said...

UMNO punya himpunan & perbarisan bas sewakhas tu amik duit mana plak?

Duit yuran ahli ke?

Melayu Perak said...

Lim Guan Eng DAP Minta Maaf Jual Tapak Masjid ?

Di manakah Lim Guan Eng DAP mahu lari lagi? Satu demi satu persoalan timbul yang menambahragu kredibiliti Setiausaha Agung DAP merangkap KM Pulau Pinang itu.

Isunya terlalu banyak dan juga melibatkan bilion ringgit wang rakyat. Habislah Guan Eng DAP. PRU13 ini adalah yang terakhir untuk beliau!
Ketua Menteri, Lim Guan Eng disifatkan sebagai bongkak dan biadab kerana tergamak menjual tapak masjid yang diluluskan dalam pelan pembangunan asal Bayan Mutiara kepada pihak pemaju.

Ketua Pemuda UMNO negeri, Shaik Hussein Mydin berkata, Setiausaha Agung DAP itu tidak berhak untuk campur tangan dan menyentuh 'harta' yang dikhaskan untuk orang Islam.

Tegas beliau, tindakan tersebut amat berbahaya kerana ia boleh menimbulkan kemarahan dalam kalangan orang Islam khususnya di negeri ini.

"Sepatutnya tapak tersebut telah dipecah sempadan dan diserahkan kepada Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) dan seterusnya diwakafkan oleh majlis berkenaan. Justeru, kami mendesak Guan Eng supaya mengembalikan tapak masjid kepada MAIPP.

"Kami mahu beri peringatan kepada Guan Eng supaya tidak mendiamkan diri atau cuba memutarbelitkan perkara ini," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini hari ini.

Shaik Hussein turut meminta pemimpin Pas menasihati Guan Eng tentang perbezaan di antara masjid dan surau kerana dimaklumkan pemaju akan menyediakan surau dan bukannya masjid.

Isu tanah Bayan Mutiara timbul apabila tanah tebus guna seluas 41.6 hektar itu tidak dimajukan oleh Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) yang merupakan pemilik tanah berkenaan.

Tanah tersebut kemudiannya dijual kepada pemaju swasta untuk dibangunkan sedangkan PDC mempunyai kepakaran serta pengalaman dan telah menjalankan banyak projek pembangunan untuk kepentingan rakyat.

Menurut Shaik Hussein, pelan pembangunan asal Bayan Mutiara diluluskan oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) pada 30 Oktober 2006 dengan nombor rujukan JPB/PM/4490(LB)PIN.1.

Katanya, selain kebenaran merancang masjid dan pelbagai jenis rumah, pelan tersebut turut merangkumi kompleks penjaja, balai polis, pusat komuniti dan tapak sekolah.

"Tapak sekolah juga perlulah diserahkan kepada Kementerian Pelajaran untuk dibina sekolah.

"Walaupun pemaju bersetuju membina sekolah tetapi Pemuda UMNO khuatir pelaksanaannya kelak akan diputar belit dan dibina sekolah antarabangsa seperti Sekolah Antarabangsa Prince of Wales di Botanica City, Balik Pulau yang telah menidakkan hak anak-anak miskin tempatan," ujarnya.

Beliau berkata, pihaknya juga inginkan kepastian daripada Guan Eng sendiri sama ada pemaju telah disyaratkan untuk membina gerai penjaja di situ.

Sekiranya ada, kata Shaik Hussein, pemaju perlu membinanya di lokasi strategik dan bukan terperosok di hujung tapak projek seperti mana kebiasaan dilakukan oleh pemaju kerana Bayan Mutiara adalah hak rakyat Pulau Pinang.
Persoalan besar ialah jika benar, apakah Lim Guan Eng DAP akan mengaku dan meminta maaf kerana menjual tapak masjid itu? Jauh panggang dari api!

Langsi said...

Dengo brite ramai betul yg datang dengo ceramah Hasan Ali JATI kat Puncak Alam Shah Alam...penuh sesak!

Takde nak post kan brite & gambo ke?

Langsi said...

Dengo brite ramai betul yg datang dengo ceramah Hasan Ali JATI kat Puncak Alam Shah Alam...penuh sesak!

Takde nak post kan brite & gambo ke?

Anonymous said...

ADEH MUSANGKA DAN HELANG MOTOR ORANG YANG SAMA..

LA LAGI BANYAK ID LAGI BANYAK KOMISEN YANG MUSANGKA/HELANG DAPAT...


KEH KEH KEH KANTOI TERUK WEI...

Anonymous said...

ADEH MUSANGKA DAN HELANG MOTOR ORANG YANG SAMA..

LA LAGI BANYAK ID LAGI BANYAK KOMISEN YANG MUSANGKA/HELANG DAPAT...


KEH KEH KEH KANTOI TERUK WEI...

Anonymous said...

ADEH MUSANGKA DAN HELANG MOTOR ORANG YANG SAMA..

LA LAGI BANYAK ID LAGI BANYAK KOMISEN YANG MUSANGKA/HELANG DAPAT...


KEH KEH KEH KANTOI TERUK WEI...

moderator said...

Comment moderation has been enabled. All comments must be approved by the blog author.

Anonymous said...

Adesssss....akhirnya Pak Musang berjanggot kite KANTOI.....

Pak Musang n Helang Motor org yg sama......

Kah kah kahak kahak kahak