Wednesday, March 7, 2012

URGENT..MOHON SEBARAN.


11 comments:

Anonymous said...

AKU HENSEM

DAMN
MACAM KES SHARLINIE

Anonymous said...

Harap-harap mak ayah usahlah terlepas pandang. Waspada selalu. Budak2 besar ni jangan disuruh atau dilepaskan pergi kedai atau ke rumah kawan atau pergi bermain sorang-sorang.Semoga adik ini akan segera ditemukan. Amin.

Anonymous said...

Marah, geram & sedih!

Masyarakat dah cacamarba!

UMNU/PAS, politik lebih utama dari anakbini.

Index jenayah makin menurun!

Malaysia antara negara paling aman didunia!

.....akai ada ka?!!!!!!

Anonymous said...

bila baca kisah kehilangan anak ni...saya tak percaya seorang ibu boleh letakkan kepercayaan kepada anak 5 tahun utk turun ke kedai pada hal ibu nye sibuk melayari FB.....so kpd yg suka bergayut kat FB agak2 la...jgn abai tanggungjawab

Anonymous said...

AKU HENSEM

MUSANGKA?????

Anonymous said...

musangka yg kusangkakan sudah pupus dipohon sena...sila namakan sebuah negara yg damai tanpa jenayah di dunia? Dunia di atas pokok itu amankah sentiasa?

Anonymous said...

YA ALLAH TUHAN YANG MAHA ESA SELAMATKANLAH BUDAK INI, BERILAH PELUANG DAPAT BELIAU BERTEMU KEMBALI/BERJUMPA DENGAN KELUARGANYA DAN TURUNKAN BALA KEPADA MANUSIA YANG MENCULIKNYA. AMIN.

Anonymous said...

kadang aku rasa kerajaan tak pernah serius menangani isu ibubapa yg membiarkan anak2 mereka keluar rumah tanpa pengawasan. kan ada undang2 yg boleh mendakwa ibubapa yg cuai tp sampai skrg tak di laksanakan. apa guna undang2 kalau hanya indah atas kertas saja. ibubapa tidak akan serik dan sedar sekiranya tidak di ambil tindakan. anak umur 5 tahun masih kecil utk di suruh membeli barangan. apa mak bapa tu buat kat atas? tak kan masa tu ambil peluang beromen pula.

Anonymous said...

Sedih dan geram bila baca cerita2 macam ni. Sebagai ibubapa kita dapat faham bagaimana perasaan ibubapa adik ni. Tapi malangnya masih ramai ibubapa yg take for granted keselamatan anak2 mereka. Walaupon anak2 gadis saya dah berumur 22 & 17 tahun, saya masih tidak benarkan mereka keluar sendirian, hampir setiap hari saya akan pesan 'Jangan keluar sorang2 dan sentiasa berwaspada dgn keadaan sekeliling kita, inform saya bila nak keluar, inform saya bila dah sampai kolej'. Kadang2 saya ditertawakan oleh suami kerana terlalu paranoid. Bukan saya tak percayakan anak2 saya, tapi saya tak percayakan orang disekeliling anak2 saya. Better be safe than sorry.

Anonymous said...

Setuju dengan Anon 10.05pm. Pengalaman saya sendiri yg kini berada di UK. Dalam 2 tahun lepas, rumah saya dilawati oleh 2 orang pegawai dari Social Service Dept kerana dia orang dapat tahu saya akan tinggalkan anak saya 6 tahun di rumah bersama abangnya yg berumur 12 tahun kerana saya perlu keluar mesyuarat dan suami pergi kerja. (Bagaimana dia orang tahu itu cerita panjang). Nasib baik saya masih di rumah masa tu, kalau tak dia orang akan angkut anak2 ke children welfare nanti. Itu baru tinggal di rumah, kalau biar keluar sorang2 lagi la kena lagi teruk. Sampai sekarang saya dah tak berani nak tinggalkan anak lelaki saya tu dah 8 tahun seorang diri di rumah. Apatah lagi untuk keluar sorang diri. Lagipon kanak2 di sini diajar oleh cikgu untuk telefon 999 jika mereka keseorangan. Undang2 di sini amat perihatin tentang keselamatan kanak2. Malang sekali parents di Malaysia masih ada yg tidak ambil berat tentang keselamatan anak2 yang masih kecil.

Jebat Durhaka said...

Petikan Harian Metro 12/3/12

Nurul Nadirah Abdullah atau Dirang, 5, yang hilang sejak 1 Mac disahkan dibunuh dan mayatnya ditemui di ladang kelapa sawit berhampiran kediamannya

Al-Fatihah