Wednesday, April 18, 2012

MEREKA MAKIN KELIRU DALAM MENGATUR SERANGAN.

kupasan menarik bloger STJ. KLIK SINI

1 comment:

Tun Teja said...

1. Kumpulan mahasiswa yang biadap ini tidak sepatutnya diberi peluang untuk melanjutkan pengajian jika mereka enggan mengubah kelakuan kurang ajar seperti banduan dan orang penjarah ditepi jalan.
2. Mengapa kita meneruskan pelajaran kita semasa kita masih muda?
Kerana untuk menjadi orang yang berjasa kepada keluarga dan masyarakat, kepada alam persekitaran dan kepada negara kita sendiri.
Tetapi bukan untuk menunjukkan kemarahan dan kebencian kita kepada pemimpin Negara kita yang menerajukan Negara kita ke arah Wawasan 2020. Mahasiswa yang berdemonstrasi begini menunjukkan akal mereka yang cetek, akal yang tumpul, tidak pro-aktif, liar pemikiran tanpa unsur-unsur ketata-susilaan bangsa sendiri. Ibarat menepuk air di dulang merecik kemuka sendiri. Aku pun dahulu seorang mahasiswa tetapi itu bukan keadabanku untuk menunjukkan perasaan bencikan negaraku sendiri.
3. Golongan mahasiswa yang tidak bersemangat nasionalisma tetapi untuk kepentingan ‘ego’ sendiri. Inilah sikap hodoh segelintir pemuda generasi Melayu sekarang.
4. Sepatutnya golongan mahasiswa ini meluangkan masa dengan banyak membaca, menyelidik, membuat kerja-kerja sosial seperti menganalisa dan menyelidik alam sekitar terhadap makhluk di bumi nyata. Bukan beraksi seperti beruk kena belacan di jalanan. Atau seperti kera diberi bunga. Bangsa yang tidak mengenang budi dan jasa dari kerajaan mereka.
5. Adakah perbuatan ini boleh dimaafkan atau dibiarkan begitu sahaja? Mahasiswa yang terlibat begini patut dituduh di dalam akta ‘Vandalism Act’ kerana mencabul keamanan Negara sendiri.