Thursday, April 12, 2012

SELANGOR BANGKIT : BUKTI JELAS DAP CAMPURI HAL EHWAL ISLAM DI SELANGOR !

 pada 13 jan 2011 atau lebih tepat pada jam 8:36 pagi malaysiakini ada mengeluarkan artikel.

tajuk artikel 'umat islam (rujuk di selangor) di larang bekerja di tempat penjualan arak'.

arahan dan kenyataan ini adalah kelangsungan daripada niat dan usaha murni majlis perbandaran subang jaya (MPSJ) yang mahu mengimplementasikan enakmen jenayah syariah seksyen 18 (2).

kata pihak MPSJ, ia adalah inisiatif MPSJ sendiri yang mahu melihat akan tiada lagi umat islam bekerja di premis menjual arak yang di bawah kawasan pentadbiran MPSJ.

di atas kes pertama.
kenyataan dikeluarkan pada 13 jan 2011 tepat jam 8:36 pagi.

di bawah ini pula kenyataan balas DAP selangor.
 kenyataan ini dikeluarkan pada hari yang sama (13 jan 2011) jam 4:31 petang.

kata ronie liu, MPSJ diarah untuk menarik balik arahan melarang umat islam bekerja di premis arak di kawasan pentadbiran MPSJ.

soalan ?

adakah ronie liu exco agama islam selangor ?

adakah ronie liu mengetuai perjalanan hal ehwal islam di selangor ?

kenapa pas selangor tidak mengeluarkan kenyataan bantahan kepada DAP selangor kerana mencampuri urusan agama islam.

bukankah arahan dan saranan MPSJ itu selaras dengan peruntukan enakmen jenayah syariah ?

jelas fakta di atas sudah setahun lebih disenyapkan oleh pimpinan pakatan selangor bagi mengelakkan ianya dibincangkan oleh umat islam.

walau bagaimanapun kes ini masih belum diselesaikan di peringkat MPSJ.

kami menonjolkan semula kes ini sebagai ingatan kepada seluruh umat islam khususnya di selangor agar berfikir semula untuk memangkah pakatan pada pru ke 13 akan datang.

jelas pas dan pkr (yang melayu) gagal mempertahankan matlamat murni MPSJ dalam isu yang disebutkan di atas.

manakala DAP semakin hari semakin galak untuk mencampuri segala urusan perihal  islam .

16 comments:

Mat13 said...

Dasar komunis lancau .Aku ingat jangan bagi babi masuk Selangor lagi baik ...huhuhu. Mana Azhar Idrus...Badrul Amin....Nik Ajis...Harun Din.....Hadi.....mana lu orang punya komeng....ke lu orang lebih takut dengan DAPigs daripada Allah.....jawab...jawab...aku dah berangin ni

Anonymous said...

ni la dia BAPAK segala maksiat kat selangor nih!!! ape kata EXCO AGAMA = KHALID GAGAP tu??!!! senyap je der!!! PAS takleh komen la sbb dia pasti adat & sukan jer :P !!!

Anonymous said...

lancau la DAP ni....

azrul said...

tapi pecacai pas masih berlagak tak sudah. tak sedar pemimpin dia dipijak-pijak dikudakan DAP setiap masa.

Anonymous said...

DAP TAIK

Anonymous said...

der..."sume tu adalah satu tarbiah kepada ronnie "fuck" liu mana tau nnti tegerak hati die masuk islam"...jawapan dari puak2 fuckatan bile kena tang die....maksum la katakan...

Anonymous said...

MANA NIK AJIS

CELAKO KO ORG TUA..KO TENGOK

MANA ANAK DIA YG BERANI SKET TU

BABI PUNYA PAS.. INI NEW POLITIKS YA???
(ini first time aku babikan pas...ko tgk dap babi ...pas pun babi jugak...)

pikir 20 kali hadi bawang..30 kali pun takpe...

apa masa depan kita...jgn ingat semua benda suka2 nak politik

ini masa depan yg Gelap.suram.layu utk agama bangsa kita
kenapa jadi begini???

KITA ORG MELAYU TAK PERNAH KACAU NEGARA CHINA..
KITA TAK PERNAH KACAU NEGARA INDIA..

KENAPA ORG2 CHINA KACAU TANAHAIR KITA..
SAPA SURUH MEKA JADI PENGUNDI

Anonymous said...

Ronnie Liu? You know he is BASTARD AND RACISTS? I Hope all the Malay and Muslim community will kick him out from political arena in Malaysia. I hope also all the Malay Sultan will open their eyes and used their power to curb all the racists politician who interfere in the Islamic Religious affair.

Tun Teja said...

1. Di Singapura nampaknya ada segelintir masyarakat Melayu terutama lelaki yang menjadi bar tender pada masa ini di dalam pub swasta. Sebahagian daripadanya aku tahu pemuda Melayu ini bekerja di Clarke Quay menjual dan melayan tetamu membeli dan menempah minuman keras. Banyak berita yang aku baca tentang orang Melayu terjebak di lubuk kegiatan kemabukan yang haram ini. Mungkin kerana mereka tiada peluang untuk bekerja di tempat yang sesuai untuk kesopanan orang Melayu.
2. Aku teringat apabila aku membaca akhbar Straits Times Singapura dua tahun lalu seorang pemuda Melayu mati terjerumus ke atas gelas-gelas arak kosong yang di angkat di dalam dulang.
3. Mengikut laporan kakinya tergelincir kerana terpijak lantai yang basah. Apabila dia jatuh, kepala dan mukanya terhentak ke atas dulang gelas tadi, menyebabkan kaca-kaca gelas memotong kerongkongnya yang amat dalam. Dalam masa beberapa singkat sahaja dia melepaskan nafas yang terakhir kerana lumuran darah keluar dari urat saraf di kerongkong. Kemalangan yang sangat tenat.
4. Selepas itu kesnya tidak di warwarkan kerana itu dianggap kematian disebabkan kemalangan.
5. Hairan sekali tiada satu orang pun yang aku dengar berani membela atau mengulas nasib malang kisah si mati ini.

Ingatlah bangsaku, kita mesti kecam kepada mereka yang mengambil rengan terhadap kelulusan pemuda atau pemudi Melayu bekerja di bangsal arak. Kita mesti ambil tindakan terhadap orang kafir yang menggalakkan perkara yang haram ini.

Anonymous said...

Ini dalil-dalilnya...

Refer ayat Al-Quran dan Hadith pasal pengharaman meminum arak. Kalau orang Islam menyokong DAP dalam hal ini dan bukan MPSJ, hatta dari mana-mana parti politik sekalipun, sama seperti dia terang-terangan membantah Al-Quran (Allah) dan Hadith (Nabi SAW). Astaghfirullah! Moga Allah jauhkan aku dari orang sebegini didunia dan diakhirat.

“Sepuluh orang yang dikutuk Allah mengenai arak :-
Pembuatnya, pengedarnya, peminumnya, pembawanya, pengirimnya, penuangnya, penjualnya, pemakan wang hasilnya, pembayarnya dan juga pemesannya.” (Hadis Riwayat Imam Tirmidzi)[3]

Firman Allah S.W.T. yang bermaksud:
"Wahai orang-orang yang beriman! Bahawa sesungguhnya arak dan judi dan pemujaan berhala dan mengundi nasib dengan batang-batang anak panah, adalah (semuanya) kotor (keji) dari perbuatan Syaitan. Oleh itu hendaklah kamu menjauhinya supaya kamu berjaya." (Surah Al-Maa’idah : ayat 90) [1]

Anonymous said...

apakah cara terbaik utk hantar mesage kat kwn yg menyokong pas..

Anonymous said...

Kalau berkerjasama dengan umno tak boleh tapi kerjasama dengan kafir-kafir dap dan pkr boleh bulak. lepas tu kena tarik hidung pulak dengan kafir-kafir tu ..lepas tu kena kencing pulak dengan kawan-kawan kafir tu... sah pas parti masuk neraka sebab berkongis kuasa dengan orang islam tak boleh tapi berkongsi kuasa dengan kafir boleh..

Anonymous said...

Apa kerja orang melayu/Islam dalam PAS dan kerajaan Selangor. Tak berani oooo bersuara ke. Ini melibatkan hukum Islam. kenapa DAP nak sibuk pula.

Anonymous said...

Apa lagi drama politik PAS PIS PUS yang dah nak mampus sekarang ni?

Dulu membangun bersama Islam, sekarang apa dah jadi dengan PAS? PAS dah jadi 'anjing suruhan' DAP di mana kerja PAS adalah tukang 'salak' untuk mengiyakan apa saja yang dibuat oleh DAP walaupun merosakkan kepentingan ummah.

Dalam 'hudud ala-PAS' apa cerita ini semua? PAS hanya main wayang untuk kepentingan politik sempit mereka demi memuaskan nafsu kedengkian mereka terhadap UMNO tanpa mempedulikan apa yang akan berlaku kepada ummah dan negara, PAS sungguh teruk dan keji, dasar asobiyah tahap arab jahiliah.

Anonymous said...

Harakah tak komen pun pasal ni, tapi sibuk menuduh Lynas dengan tuduhan melulu saja, itulah Harakah yang Haramjadah.

Anonymous said...

Lepas ni exco Selangor membenarkan orang Islam kerja di premis jual babi dan makanan haram pula, satu persatu kemurnian Islam dipijak-pijak oleh si kafir harbi DAP jahanam ni, PAS tuduh haram UMNO kerjasama dengan MIC dan MCA kerana dua-dua parti itu bukan Islam, tapi paling kurang MIC dan MCA masih hormat kedudukan Islam dan tidak pertikai kedudukan Islam, tapi PAS dengan selambanya boleh jadi pecacai DAP yang sentiasa mempersendakan kedudukan Islam, tulisan jawi, keistimewaan bumiputera dan macam-macam lagi, tok guru PAS dah buta perut kerana kedengkian tahap gila babi diorang kepada UMNO, inilah tok guru pun sudah ting tong, patutnya membawa masyarakat ke arah kebaikan, tapi tok guru PAS sibuk mempolitikkan agama untuk memuaskan nafsu serakah kedengkian mereka terhadap UMNO pula, sedarlah sebelum terlambat demi agama, bangsa dan tanah air.