Tuesday, April 24, 2012

SELANGOR BANGKIT : KOREK SELANGOR SAMPAI BERLUBANG.




 Kerajaan Negeri Mewujudkan Monopoli Dalam Industri Pasir

 Pewujudan syarikat tunggal Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB)
menguruskan pasir dari tanah-tanah kerajaan menjadi KSSB tidak
kompetitif, tidak telus dan tidak bertanggungjawab.

 KSSB tidak takut hilang perniagaan kerana mereka tidak mempunyai pesaing dalam industri ini.

 Lebih memburukkan, KSSB turut mengawal kutipan doket pasir yang dahulu dibuat oleh pejabat tanah daerah. Pihak swasta telah ambil alih peranan kerajaan. Ini lebih mendedahkan pada amalan rasuah dan penyelewengan.

 Kerajaan Negeri Melalui KSBB Gagal Menguruskan Hasil Pasir.

 Dato’ Menteri Besar mendakwa pewujudan hanya satu syarikat boleh membendung aktiviti mencuri pasir. Persoalan mengapa masalah kecurian pasir masih berleluasa dan kerap dilaporkan?

 Antaranya dakwaan kegiatan curi pasir di belakang kampus Unisel,
Lembangan Sungai Langat di Kuala Langat dan Dengkil, Sepang.

 Malah ada laporan polis dan dakwaan kecurian pasir menggunakan lori KSSB di mana KSSB merayu atas kompaun akibat “kesalahan mengeluar bahan batuan tanpa wibawa yang sah” misalnya di Kuala Selangor.

 SPRM turut menahan setiausaha sulit seorang Exco kerajaan negeri bagi membantu siasatan berhubung dakwaan rasuah melibatkan kelulusan kontrak perlombongan pasir dan lawatan ke China.

28 comments:

Anonymous said...

Pencuri boleh datang dari kalangan orang 'dalam' atau 'luar'. Menghalang harta kerajaan dari dicerobohi oleh pencuri luar adalah tindakan terpuji.

Namun, kaedahnya harus jangan sampai mendedahkan harta kerajaan kepada kecurian dari dalam.Dalam lain kata, gali lobang untuk kambus lobang bukanlah cara yang bijak.

Dalam konteks pasir di Selangor, kecurian dalaman belum pasti tidak berlaku, sementara kecurian oleh orang luar belum dapat dinoktahkan atau tidak dapat dikurangkan seperti yang di sasarkan menerusi kehadiran KKSB.

Anonymous said...

Petroleum Nasional bukan saja berjaya memberikan pulangan wang ringgit kepada negara tetapi lebih dari itu memberikan ruang dan peluang kepada pembinaan dan penggunaan modal insan bertaraf dunia. Bukankah ini satu contoh yang perlu di ikuti oleh lain-lain GLC di Selangor misalnya?

Adi Kencana said...

Habis lah rakyat Selnagor kena rompak dgn penyamun Pakatan Haprak!!

NURUL IZZAH TERDESAK!! CUBA SABOTAJ PENGUNDI BN LEMBAH PANTAI!! baca di sini..

http://apakecoh2.blogspot.com/

anti bohmau said...

GAP,

pr cuba utk menunjukkan mrk lebih baik dlm memerintah namun satu negeri huru hara dgn gelagat kaduk naik junjung!!

yg jadi MB tak dapat nak buat apa sgt utk orang melayu selangor sbb dicengkam dari belakang oleh dalang

Muhammad Naguib bin Kaharudin said...

Salam GAP,

Mohon add link dengan blog http://gombakgempur.blogspot.com/

Terima kasih Tuan....

Anonymous said...

PAS pastinya suka sebab negeri Selangor sudah jadi macam permukaan bulan, sebabnya lambang parti PAS adalah bulan mengambang.

Tidak apa, teruskan menjahanamkan alam sekitar, lepas itu tuduh Barisan Nasional punya kerja, syabas dan tahniah atas penyelewengan dan tukang buat isu untuk mengelirukan rakyat oleh Penipu Rakyat.

Anonymous said...

Kasi korek sampai Selangor jadi laut, lepas ni tuduhlah itu semua kerja Barisan Nasional, 'syabas dan tahniah' kepada Penipu Rakyat, tukang putar alam no. 1 di Malaysia dan no. 3 di dunia selepas Israel dan Amerika.

Anonymous said...

Bila 'pagar' yang dipilih untuk jaga padi rupa-rupanya adalah 'pagar yang makan padi' makanya golongan atas PAGARlah yang paling berasa dikecewakan.

Justeru, golongan atas PAGAR harus lebih teliti dalam membuat penilaian dan tindakan selepas ini kalau sekiranya tidak mahu dikecewakan lagi.

Bomo Siam said...

TIBAI GAP!

Jgn tak TIBAI..! Jadi pecacai, musti kuat akai..! Dah manyak kali KOREK, tak sampai-sampai..!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Ini baru 4tahun, dah mcm 44 tahun khalid gagap n the gang mentekedarah hasil mahsul bumi selangor..

Rakyat selangor dpt gula gula 20sen sehari air free, gegak gempitanya mcm nak runtuh langit. Diorang kaut beratus juta masuk poket sendiri senyap je..

Rakyat makan serpihan tulang...diorang mentekedarah daging bertan tan byk nya..

Islam makin hari makin dihina. Cina makin hari makin kurang ajar.

Geram dibuatnya..

Anonymous said...

Just cant imagine if anwar a pm. Must be kaw kaw DAP pinch n squeeze to abolished the malay's right.

Hmmm....

I m thinking how stupid is absolete stupid the PAS malays could stretch out for a vote?

Well, we are eagerly awaiting the triumphant moment so that equality is served.

Anonymous said...

pihak yang ada pegangan agama sepatutnya berasa jelik dan marah apabila melihat muka bumi di rompak dan di robek sedemikian rupa.

lebih jelik kalau perbuatan seumpama itu dibiarkan berlaku di depan mata tanpa sedetik pun kemahuan untuk menegur serta menghalangnya dari terus berlaku.

kalau bukan dayus, apa ya?

Juara Wira said...

lubang dah macam baru lepas kena bom atom..tp bila diistihar hasilnya???? kemana perginya hasil itu?wali terompah niajis tak berani bersuara ke?ya la dah disekolahkan oleh DAPig dah...woi latuk gulu..lu nyagan kacau sama kalid gagap..biar lia curi..lu mau ckp itu islam..ckp sama umno punya olang saja ok...

Anonymous said...

Cadangan:

lubang sebesar itu elok dijadikan kolam kumbahan najis terbesar di dunia dari dibiarkan untuk mencacatkan keindahan alam.

Bomo Siam said...

UMNU nak amik semula Sngor, dgn apa...? Modai apa yg ada tinggai? Pembangunan? Sngor negeri maju, manyak duit! Soal tu tak timbul.

Nak harapkan org2 Melayu? He he..UMNU bukan 'hero' Melayu laie...dah jadik sejarah!

Oh ya! Cuma tinggai satu modai je...gambaq telanjang!!!

Mmuuaahhhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

PMNajib, berpeluh sampai ujung kaki, berusaha nak carik sokongan kpd UMNU semula. Semua golongan musti ditarik sokong UMNU/BN. Termasuk puak2 LGBT..!

"Boss! Patut le pecacai guna gambaq boge....!"

Ingat sama Najib ooii...! Tok Mudin ngan Che Det dok intai, tunggu masa!

mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

jangan disebabkan 'perompak' itu dikenali lalu perbuatannya itu dipandang dengan kedua belah mata tertutup.

jika inilah caranya anda berfikir, maka jelaslah anda masih berada di dalam kotak itu.

Bomo Siam said...

anon 942,

Otak dok dlm kotak? Bila kuaq, jadik katak. Honggaq parti sampai retak. Berhujah macam bewak. Buka kepak, cari tapak....Launch TIBAI...baca sajak, hingga Tok Brahim tersedak!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Kenapa si musangka da takda??
Tetibe muncul bomo siam sound sebijik mcm dia...
Hahahahaha....
Tukar i.d ka.....
Musang da x laku ka..

Anonymous said...

Cakapla papepon...

Hakikatnya pemimpin umno lg byk kena tibai d court bebanding fuckatan...
Blogger cuma cipta persepsi...tp xde bukti
Xde masuk court
Ckp bebuih dlm blog
Rafizi yg entah mana2 pon bole tumbangkan menteri...
Hakikat!
Pahit tp benar.
Dari situ kiter belajar...
Stail umno/blogger asyik harapkan kaum...pembangunan...bla..bla...bla
BORING!
Generasi X da byk pembangunan.tak heran.
Mana kes ke mahkamah jika ada seleweng...
Mmg slangor byk berlubang secara 'halal'
Salah dr moral sj???
Itula kelemahan kerajaan..
Penakot nk dakwa...xde kes.
Jika byk kes fuckatan ke court bole sedikit sebanyak mencacatkan persepsi depa ni bersih sgt....at least d mata pengundi muda...
Semua dok tumpu anwar jer..
Pastu dakwa org sendiri sj...
Mcm ni punya stail percayala sampai pru 13-14 kelak xde baiknya b.n ni....
Tukarla cara tu....
Pastu dok bg jer bantuan walao bkn sokong b.n...depa ambik mau pangkah x mau...

Obat Herbal Untuk Hiv Aids said...

selangor maju terus pantrang mundurr,, ayo bangik untuk hadapi dunia ini.. saya mendukungmu...

Bomo Siam said...

anon 10:14,

Jarang2 jumpak pecacai yg macam hg ni. Akai banyak! Baru la Tok Jib tak senak!

Anonymous said...

Kah kah kah kah kah musang ungka nama dah busuk... la ni mau ubah jadi bomoh siamdoll lak....

Kah kah kah kah kah kah.... nama je lain, keBODOHannya sama je....

Anonymous said...

Bomoh Siyel....

I love uuuuuuu

xkisah depan bole , belakang pon bole...asalkan kite SUKA SAMA SUKA..

eke kekekkkkkeeeekkkkekekek

Anonymous said...

Berlubang-lubang tu bukan apa, persediaan untuk sumber bekalan air buat rakyat Selangor nanti. Biar rakyat Selangor makin bebal dibawah pemerintah Khalid G......

Tiru gaya Tok Gundu kat Kelantan tu, air paip keluar ayaq teh dan kopi terus dari loji taik Najis.... senang sikit nak kencingkan rakyat Kelantan...

Keh keh keh

Anonymous said...

selangor kaya, tapi cukai individu dan perniagaan tetap tak turun pun. Sewa premis makin naik, air free untuk orang kaya, orang miskin duduk flat langsung tak dapat. Kaya apekebenda camtu, kayap dah kot...

Kah kah kah kah kah kah

Melayu Perak said...

tengok video nih berakhirnya perkhemahan di dataran merdeka....

syabas dbkl....

http://umbhululangat.blogspot.com/2012/04/wajib-tonton-tahniah-penguatkuasa-dbkl.html

Anonymous said...

apabila melayu itu berdepan pendedahan berkaitan kesalahan moral maka dia tidak akan lari dari memikul impaknya. itulah tanda melayu sejati.

apabila individu melayu itu terdedah kesalahan moralnya tetapi tidak pula mahu memikul impaknya maka lesaplah nilai budiman dalam dirinya.

budiman adalah nilai kritikal dalam siasah. tanpa adanya nilai berkenaan maka jatuhlah darjah kepimpinan individu berkenaan.

ALPASIKU