Wednesday, May 9, 2012

BERSIH GAGAL : MINYAK RAMBUT GUAN ENG ALTERNATIF KY JELLY, KATA ANWAR !



BERSIH 3.0:  Laporan Media Barat Tidak Membantu Anwar

Menurut media pro-kerajaan, BERSIH 3.0 telah gagal dengan teruk sekali.   

Tetapi menurut Ambiga, Anwar dan pembangkang Malaysia keseluruhannya, BERSIH 3.0 telah berjaya mencapai matlamat.  Alasan pembangkang menyatakan ia berjaya adalah berdasarkan jumlah peserta yang dikatakan mencapai 300,000 di seluruh negara.   

Namun, kebenarannya ialah bahang BERSIH 3.0 hanya dirasakan dalam jarak 10km radius dari Dataran Merdeka.   Jauh sedikit dari itu, orang ramai menjalankan kehidupan mereka seperti tiada apa-apa berlaku. 

 Jika ditanya mengenai BERSIH pula, mereka rata-ratanya akan mencemuh dan tersenyum sinis.   Ramai bersetuju bahawa hanya orang-orang yang benar-benar buta tuli atau bodoh sahaja yang akan turun berdemonstrasi dalam usaha untuk menghuru-harakan negara yang aman damai.   

Jika tidak kerana ramai yang meluahkan rasa menyampah terhadap BERSIH 3.0 di dalam laman-laman sosial, maka tidak keterlaluan dikatakan bahawa penganjur BERSIH 3.0 bersama dengan 25,000 jumlah peserta yang turun pada 28 April tersebut, hanyalah syok sendiri.   

Justeru, kita tidak tahu atas dasar apakah pihak penganjur merujuk kepada BERSIH 3.0 sebagai berjaya. 

Malah, lebih teruk, rakan-rakan Anwar Ibrahim, iaitu media-media barat yang dijemputnya juga tidak mampu membantunya menipu untuk menyatakan BERSIH 3.0 yang gagal itu, sebagai berjaya. 

Majalah The Economis menulis bahawa ‘bintang’ Anwar semakin pudar setelah peranannya sebagai pencetus keganasan dalam BERSIH 3.0 dipersoal.  

 Majalah itu juga menyatakan bahawa Anwar perlu membuat penjelasan mengenai isyarat tangannya yang diterjemah sebagai arahan untuk merempuh halangan polis.

Malah dalam sidang media PKR kemudiannya, Anwar juga dituduh sebagai membahayakan nyawa peserta sekali gus memperjudikan matlamat BERSIH.  

Lalu, The Economist juga mempersoalkan apakah seorang yang sanggup mengambil-alih sebuah perhimpunan aman untuk ditukar menjadi perhimpunan ganas wajar diangkat menjadi pemimpin kepada 28 juta rakyat? 

Artikel negatif mengenai Anwar yang disiarkan oleh media barat bolehlah dianggap sebagai luar-biasa kerana selama ini majoriti mereka termasuk Jurusalem Post juga sering memuji-mujinya hatta menobatkannya sebagai satu-satunya pemimpin Islam yang layak memimpin bukan saja Malaysia, tetapi Asia Tenggara. 

Pastinya, kegagalan BERSIH 3.0 adalah terlalu ketara dan tidak dapat dimanipulasi lagi sehingga menyebabkan media barat juga terpaksa mengakuinya. 

Atas hakikat ini, maka laungan pemimpin-pemimpin pembangkang yang tegar menyatakan ia  berjaya bolehlah dianggap sebagai menipu diri sendiri dan penyokong mereka. 

Kita tahu, mereka malu dan sebagai politikus yang ego, takbur dan riak belaka, mereka tidak mampu menerima kekalahan dengan baik.  Kerana itu, mereka melaungkan BERSIH 4.0 sekadar untuk menutup malu. 

Pokoknya di sini, para pemimpin pembangkang langsung tidak kisah merisikokan nyawa dan nasib penyokong mereka sekali lagi dan mungkin berkali-kali lagi selepas ini.  Dan semua ini dilakukan semata-mata untuk menutup malu!

Kita tidak tahu berapa ramai pula peserta yang sanggup suka-suka menghulurkan tubuh badannya untuk cedera dan menggadaikan masa depan serta menyusahkan keluarga dalam BERSIH 4.0 jika benar ia bakal diadakan.  

Sedangkan pada hakikatnya mereka sedang menikmati hidup senang lenang dan aman tenteram tanpa apa-apa ancaman.  

19 comments:

Anonymous said...

ABAI

Anonymous said...

Kalau kerajaan benarkan rakyat yang pro kerajaan berdemo lawan bersih.lagi berjuta rakyat pro kerajaan sanggup menyertainya.

Anonymous said...

ini adalah satu kenyataan paling bodoh buta tuli pekak badak.kalau anjing2 polis tak jaga taktau berapa ramai yg akan turut serta.ko punya puki cakap tiada sambutan.org2 umno kerahkan polis,bandar raya halang perhimpunan,lps tu bolih kata tiada sambutan.anak haram punya penulis.kalau nak kipas pu agak2 la.rakyat tak sebodoh mcm awak celaka.ko ni elok kawan dgn ibrahim ali,hassan ali,hafilda ali,dan ali rostam baru padan dan cucuk

Anonymous said...

Anon 10:37...ko tu yang bodoh korang tu termasuk golongan yang terpedaya dan korang tu hanya kumpulan minoriti je...ko tunggu keputusan PRU 13 nanti..bongok..!

Melayu Perak said...

Dan (sebaliknya) orang-orang yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Kami, merekalah golongan pihak kiri. -
(Al-Balad 90:19)

Dan puak kiri, - alangkah seksanya keadaan puak kiri itu?
(Al-Waaqi'ah 56:41

Dan sesiapa yang diberi menerima surat amalnya (dengan tangan kiri), dari sebelah belakangnya,
(Al-Insyiqaaq 84:10)

Maka ia akan meraung menyebut-nyebut kebinasaannya,
(Al-Insyiqaaq 84:11)

Dan ia akan menderita bakaran neraka yang marak menjulang.
(Al-Insyiqaaq 84:12)

Sebenarnya ia semasa di dunia dahulu bersukaria dalam kalangan keluarganya (yang juga kufur ingkar)!
(Al-Insyiqaaq 84:13)

Sesungguhnya ia menyangka bahawa ia tidak sekali-kali akan kembali (kepada Kami untuk menerima balasan) !
(Al-Insyiqaaq 84:14)

(Sangkaannya itu tidak betul) bahkan ia tetap kembali! Sesungguhnya Tuhannya sentiasa Melihat dan Mengetahui keadaannya!
(Al-Insyiqaaq 84:15)

Anonymous said...

Kuala Lumpur 8 Mei- Seorang ahli Majlis Peguam, Ranjit Singh Dhillon, 50, secara berani dan terbuka membidas badan itu kerana membentangkan laporan yg.tidak konsisten tentang kekecohan yg.tercetus semasa perhimpunan Bersih 3.0 di ibu negara 28 April lalu.

Komen beliau boleh diikuti melalui Youtube dalam durasi 7 minit 27 saat dan turut dipaparkan dalam blog:
http://apanama.blogspot.com
http://mahaguru58.blogspot.com

Tambah Ranjit, sikap membisu Majlis Peguam berhubung punca sebenar kekecohan itu amat dikesali, malah laporan Majlis Peguam tidak menyebut pelanggaran syarat-syarat yg.ditetapkan oleh pihak berkuasa.

Kata beliau, terdapat perintah bertulis yg.menerangkan tentang kawasan larangan dan penganjur telah memberi persetujuan untuk mematuhi perintah itu.

"Saya tidak tahu sama ada Majlis Peguam masih lagi sebuah badan profesional atau ia telah 'dirampas' oleh pihak tertentu," ujarnya.

gen2felda

Anonymous said...

sekiranya bersih tidak berjaya, gap x perlulah menjadi sebahagian dari propaganda memburukkan bersih.. biar jelah ia berlalu...

tapi kesungguhan Gap memberi gambaran bersih tidak berjaya menunjukkan bersih berjaya dan GAP perlu berusaha keras nak menafikannya... hahaha

Zaeydee said...

Secara totalnya memang mereka gagal.. tetapi secara psikologinya mereka berjaya adakan juga demo tu.. yang penting bagi mereka demo berjaya diadakan..selepas itu cerita spin menyepin situasi... itulah kepakaran sebenar mereka... cuma silapnya dalam penyepinan mereka.. dilibatnya pihak polis...yang ini yang orang marah...sebab semua peristiwa tu berlaku di depan mata orang ramai...jadi dok spin lagu manapun orang dah tak percaya...ambil contoh puak2 unit amal PAS laknatullah...terang2an dok langgar benteng polis kat dataran dan KLCC...masih dok spin cerita yang polis mulakan dulu... tu orang Islam...dok mengucap dua kalimah syahadat masih mahu berbohong...jadi taraf Islam PAS memang low class...sebab itu aku sokong MB Terengganu..Ahmad Said.. PAS ni parti ajaran sesat bahkan lagi menyesatkan... datuk moyang kita ajar...sesama Islam kena bersatu padu...bertingkah laku baik..saling hormat-menghormati.. berkasih-kasihan antara umat.. tetapi ajaran PAS sebaliknya pulak..kan dah terang lagi bersuluh yang PAS ni parti ajaran sesat...pokok pangkal cerita bershit ni hanya nak goncang kerajaan cara haram...nak duga rakyat sokong ke tidak... kalau dibilang hanya 35000 atau paling maksimapun 50000 orang yang sertai..habis tu yang selebih berjuta-juta rakyat lagi tu apamacam...budak kecilpun boleh kira siapa yang sokong siapa... jadi kesimpulan aku... sedikit sebanyak impak bershit memberi kelebihan yang banyak pada kerajaan..jadi tunggu apa lagi.. PRU13 ni kita pakat benamkan puak2 pengganas ni!

Anonymous said...

Celaka Individu Bernama Anwar Ibrahim...

sekarang ko dah hilang arah bila ko gagal dan mendapat tekanan dibahagian lobang belakang bila kawan sendiri hentam ko...

aku harap bershit 4.0 diadakan sebab anak ibrahim ni anggap pendemo ni mcm GOYYEM...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Anonymous said...

sekiranya bersih tidak berjaya, gap x perlulah menjadi sebahagian dari propaganda memburukkan bersih.. biar jelah ia berlalu...

tapi kesungguhan Gap memberi gambaran bersih tidak berjaya menunjukkan bersih berjaya dan GAP perlu berusaha keras nak menafikannya... hahaha

May 9, 2012 11:05 PM
_____________________________
ni la GOYYEM yg anwar paling sayang...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Penganjuran bersih dikatakan berjaya sebab dapat pecahbelahkan perpaduan Melayu dan Islam. Fikirkan...

Anonymous said...

BERSIH 3.o gagal!

UMNO tak perlu risau, kita relaks & rehat saja. PM dah ada senjata hebat.. NKRA, GTP, ETP, PTP,...... macam2 ada ......... PR (ROS tak luluskan lagi) pasti 'bungkus' dlm PRU13 nanti.............

mengapa gap & macai2 umno takut yang amat sangat terhadap BERSIH?????????

jOM KITA MAKMURKAN MASJID & RUMAH2 ALLAH,

Anonymous said...

mengapa gap & macai2 umno takut yang amat sangat terhadap BERSIH?????????

jOM KITA MAKMURKAN MASJID & RUMAH2 ALLAH,

May 10, 2012 12:28 AM
____________________________________
bukan takut yg amat sangat tapi risau dengan talibarut lakhanat yahudi mcm ko yg sayangkan keganasan...

ttg bab MASJID ko tak yah risau sebab MASJID bukan mak bapak kaum Parti Anjing Setia(pas)yg punya...

AKIDAH DIDAHULUKAN,
IBADAH DIUTAMAKAN...

pejuang hamas...

azid barja said...

Asset2 yg dah dibeli UMNO:
1. Semua org2 yg keluar tv nasional inc ibu2, ustaz2, artis2
2. Semua spycam2 dlm rumah, hotel, condo & toilet dll
3. Semua ex ahli2 PR yg keluar DAP, PKR & PAS
4. Semua polis, tentera, rela, dbkl dll
5. Semua mahasiswa2 yg sanggup bayar hutang PTPTN
6. Kebanyakan media luar eg. Economist, WSJ, Yahoo news
7. Semua coffee boys & drivers dlm PR
8. Semua bini2 org yg rumahtangga brmasaalah & nak romen
9. Semua c4 kat negara ni
wow banyaknye duit UMNO!

Anonymous said...

anon :37 am/pm
relax la...ko nak hidup ...aku pun nak hidup...

BIAR BN JAGA NEGARA...MAKIN BYK BRIM DEPA BAGI..TAKKAN KO PUN XSEBAT...JGN MENIPU...

KATAKAN LAH PR
(1)..janji dia yg kita risau tu buleh pakai ..alih2 cukai xturun.. BRIM pun melepas...

(2)..ko ingat negara xjadi gaduh...ka?? tgk perak.. tgk masa 16sep.. nak lompat sana ..nak lompat sini...pelabur pun rimas...

(3)risiko perang(2) menjerumus risiko jatuh mendadak ekonomi..lepas perang+kebulur

(4).kebulur+penyakit

(5)yg pencuri sekali sekala dah terpaksa merompak- nak makan??...

(6)perang bwh tanah? gerilla tamil anua.vs.pro komondo najib

(7) campur tgn A.S.??

UDAH UDAH LAH...
TERLALU MERISAUKAN
NAK BAIK SIKIT JADI BURUK BYK...TAK PAYAH LA..

TANYA ATOK NENEK KO ZAMAN PERANG JEPUN MACAMANA..SYOK KA BUNYI MERCUN

Anonymous said...

May 10, 2012 1:22 AM
___________________________________
terbaik komen lu bro tapi penganut pas ni ada otak ka nak pikir???

pejuang hamas...

Anonymous said...

to anon :37 am/pm dan macai2 pkr pas dap YG MENDERITA BERSIH 3.0 pasai Takda org mati, patah tengkuk, patah kaki...


relax la...ko nak hidup ...aku pun nak hidup...

BIAR BN JAGA NEGARA...MAKIN BYK BRIM DEPA BAGI oo..TAKKAN KO PUN XSEBAT...JGN MENIPU...

KATAKAN LAH PR
(1)..janji dia yg kita risau tu buleh pakai ka..alih2 cukai xturun.. BRIM pun melepas...(dua kali rogi apa..)

(2)..ko ingat negara xjadi gaduh...ka?? tgk perak.. tgk masa 16sep.. nak lompat sana ..nak lompat sini...pelabur pun rimas...

(3)risiko perang(2) menjerumus risiko jatuh mendadak ekonomi..lepas perang+kebulur

(4).kebulur+penyakit

(5)yg pencuri sekali sekala dah terpaksa merompak- nak makan??...

(6)perang bwh tanah? gerilla tamil anua.vs.pro komondo najib

(7) campur tgn A.S.??

UDAH UDAH LAH...
TERLALU MERISAUKAN
NAK BAIK SIKIT JADI BURUK BYK...TAK PAYAH LA..

TANYA ATOK NENEK KO ZAMAN PERANG JEPUN MACAMANA..SYOK KA BUNYI MERCUN

Jubah Hijau said...

Sebenarnya kalau tak ada rusuhan sepert besih ni. Macam mana macai2 Pakatan Haram nak dapat duit poket.

Najib bagi rakyat BR!M RM500 tak payah nak susah2 kena buat kerja gila.

Anwar bagi RM200, dah kena sebur air longkang.

Betapa cerdiknya puak2 pakatan haram.

Bangang..... hah hah...

Yang dok cakap fasal makmurkan masjid tu untuk sapa. Untuk puak2 DAP bagi ceramah.

Berapa banyak Masjid yang PAS dah buat untuk umat Islam di negara ini.

PAS tidak layak untuk membicara tentang agama. PAS adalah Parti Ajaran Sesat. Kaki putar alam.

Anonymous said...

PR ni memang kaki kelentong...tak sampai pun 300K yang datang..bukti gambar dari udara pun ada...patut la takut nak buat kat stadium nanti stadium tak penuh???hehehe