Wednesday, May 9, 2012

DEMO BERSIH : ARAB SAUDI TIMBANG SEKAT KUOTA HAJI..WAJAH PENDEMO BODOH DIDEDAHKAN !


arab saudi sedang menimbangkan untuk menyekat atau menggantung jemaah haji dan umrah dari malaysia daripada menunaikan ibadah tersebut ekoran kebodohan pendemo bersih yang buat kacau di madinah dan mekah.

UCAPAN TAHNIAH ISTIMEWA GAP KEPADA BLOGER PENAMINANG DAN ABU AQIF KERANA BERJAYA MENDEDAHKAN DALANG YANG BAKAL MEROSAKKAN PELUANG UMAT ISLAM MALAYSIA DARIPADA MENGERJAKAN IBADAH HAJI DAN UMRAH !


kalau arab saudi dah tetapkan keputusan sekat kuota, maka seluruh rakyat malaysia wajib mengutuk hatta menyaman dalang yang merosakkan peluang mereka yang sepatutnya dapat mengerjakan haji dan umrah.

bedebah lah korang ni. demo bersih yang setan macamtu pun sampai nak buat kat mekah dan madinah !

59 comments:

Tukang Komen said...

Memang ramai bilangan manusia yg bodoh tapi kumpulan ini bodoh bladiful namanya. Membawa perjuangan Ambiga yg beragama hindu samapai ke sana. Ini yg dikatakan ada otak tapi takde akal. Kalau Bersih ketuanya orang islam sedap sikit mata memandang ini kafir harbi. Orang islam jadi keldai orang hindu. Bermegahlah dengan pencapaiai tuan2 semua. OTAK BELACAN!

Anonymous said...

Ibu manalah yang melahirkan makhluk tolol ni agaknya??

Anonymous said...

Bukan salah ibu yg mengandung. Tersalah pilih kitab - Harakah.

Anonymous said...

KATA PARTI KO BAGOS LA SGT2...
KATA PARTI KO BETOLL LA SANGAT...
KATA PARTI KO PERJUANGKAN ISLAM LA SGTT...
KATA PEMIMPIN KO BAIK LA SGT2
KATA PARTI KO TULUS,BENAR DAN IKHLAS...
KATA PERHIMPUNAN BERSIH SUCI LA SGT...

HOI APA LAGI??MNE PNYOKONG,MONYET2,BEROK2,LEMBU2 DAN BARUA2 PEMBANGKANG YG BULEH JELASKAN SEMUA NIH HAH?

Anonymous said...

Kesian betol...
gara2 parti minoriti yg menyalak sampai ke sana tak pasal2
yg majoriti plak yg kena...

Anonymous said...

Nampak sgt la parti dorg mmperjuangkan perhimpunan bersih lebih drpd segala2 nye..

Anonymous said...

SETINGGI2 TAHNIAH PENCAPAIAN
PEMBANGKANG MNYUSAHKAN RAKYAT MALAYSIA...

TERIMA KASIH.

Anonymous said...

Matlamat Ambiga untuk merosakkan orang Islam nampaknya semakin berjaya. Well done Ambiga!

Anonymous said...

bersoraklah iblis kerana ramai orang tak dapat tunaikan haji.bergembiralah iblis-iblis ni kerana kerana telah berjaya mengoda maknusia sehingga tak dapat menunaikan rukun islam,tapi yg paling bangga ialah pendemo kerana telah berjaya menyekat org dari beribadah.jika kerajaan arab benar akan mengambil tindkan tersebut.

Anonymous said...

Berimankah mereka jika melakukan kerosakan kepada negara demi untuk kepuasan diri dan politik. Politik Islam adalah untuk kesejahteraan UMMAH tetapi cara politik mereka adalah menghancurkan perpaduan dan kesejahteraan UMMAH.

Dalam kalangan orang-orang yang beriman dan berpengetahuan tinggi, isu-isu sensitif dan kontroversi dapat ditangani dengan baik melalui dialog dan perbincangan untuk mencari jalan penyelesaian terbaik.

Isu-isu kontroversi hanya tercetus apabila ‘orang-orang yang kurang ilmu dan imannya' mentafsir sesuatu perkara itu tanpa landasan ilmu yang betul, ikut emosi sehinggalah sesuatu perkara yang begitu remeh menjadi kontroversi sehingga menyebabkan ketegangan. Isu kontroversi yang tercetus bukanlah disebabkan oleh agama itu tetapi penganut agama tersebut yang jahil.

Di sinilah terletaknya tanggungjawab orang yang berilmu dalam kalangan pemimpin ataupun ketua agama untuk ke hadapan mendampingi ‘golongan yang jahil' ini memahami ajaran sebenar agama yang menyuruh kita mengelakkan prasangka, pergaduhan dan pembunuhan. Allah SWT melarang umatnya berprasangka buruk; sering mencari kesalahan orang lain; mengaibkan orang; mencaci; mencerca; dan mengumpat seperti mana dijelaskan dalam Surah Al-Hujurat ayat 12. Ayat ini juga mengambarkan betapa perlakuan sebegini, perlakuan jijik menyamai dengan memakan daging saudara mara kita yang telah mati. Ingatlah dan kembalilah kepangkal jalan.

Anonymous said...

Tindakan yng mungkin di ambil oleh Arabsaudi menunjukan mereka ini kumpulan gila babi tidak memimikirkn kesan perlakuan mereka keatas orang lain.
ADAKAH MEREKA INI PENGHUNI SYURGA SEPERTI YNG N.AJIS KATAKAN?

Anonymous said...

SILAP HARIBULAN BEROK2 MAKYEH NI AKAN TUDUH UMNO JUGA YANG BAYAR ATAU RASUAH MEREKA UNTUK BERDEMO.NANTI DIA ORANG AKAN KATA PENDEMO TU SB.MEREKA SUNGGUH PATHETIC.BILA KERAJAAN HARAP SAUDI ABIL TINDAKKAN TENTUNYA TUDUH KERAJAAN BAYAR PADA ARAB SAUDI...TENTUNYA IMPOSSIBLE SEBAB ARAB SAUDI TU JAUH LEBIH KAYA DARI KITA TAK MAMPU NAK BAYAR.MONEY CANT BUY EVERYTHING.

Anonymous said...

ITULAH KETENTUAN TUHAN.

Tuhan nak tunjukkan apakah perjuangan PAS dan Bersih sebenarnya. Terbukti mereka membuat sesuatu tanpa berfikir panjang. kesannya? Sehingga boleh MENYEKAT atau MENYUSAHKAN umat Islam Malaysia utk pergi ketanah suci. Mungkin mereka merasa bangga tu! Teramat bangga apatah lagi pakai

Bersih kat Malaysia, penyokong2 PAS cakap macam2 - tak menyusahkan rakyat, mendatangkan keuntungan berlipat-ganda kpd peniaga2, dan macam2; tetapi lihat apa yg DBKL dapat, 8 tan sampah sarap utk diBERSIHkan. Bodoh bercampur kurang ajar.

HAMBA ALLAH said...

Tahniah kepada pendemo-pendemo tu semua kerana menjayakan perjuangan AMBABIGA sempena dengan kejayaan itu terimalah anugerah keldai-keldai terbaik AMBABIGA.

Anonymous said...

Kalau naik Haji disekat akibat kebodohan PAS, mungkin penyokong2 PAS selepas ini ikut Ambiga bertaubat dan menyusieilyst ordedgkan dosa di sungai Ganges di India......

Anakbukitgantang said...

wajar ahli PAS dikeluarkan dari senarai jemaah haji dan umrah kerana ini akan reduce risiko kempen BERSEH dan kempen ideology politik di Tanah Hijaz

Ingatlah ibadah adalah kerana Allah, dalam ihram pon tak boleh tunai kehendak fisiology suami isteri =maksud kat sini bila ibadah kena ikhlas semata mata kerana Aallah-ideology politik tak boleh dibawa dalam ibadah haji dan umrah serta sepanjang berada di Tanah Haram=-tu sebab dipanggil tanah Haram! -Adalah Haram menumpahkan darah dan membuata apa apa saja prologue yg akan menumpahkan darah spt BERSEH!

LADO TOKOU said...

Kalau naik Haji disekat akibat kebodohan PAS, mungkin penyokong2 PAS selepas ini ikut Ambiga bertaubat dan menyusikan dosa di sungai Ganges di India......

Kamarul said...

Kalau kerajaan Saudi kenakan sekatan, bayangkanlah betapa kecewanya jemaah2 Haji yang giliran menunaikan rukun islam ke 5 tu, pada tahun2 terdekat2 ni.. kalau diorang panjang umur, dapat la buat Haji bila sekatan ditarik balik.. kalau tak umo panjang? Korang ada pikir tak pendemo2 bersih oiiiii? aku harap, kalau kena sekatan, antara jemaah yang tak dapat pi tu, ada antaranya, saudara-mara korang pendemo bersih oiii...

dan korang ada pikir tak macamana sakitnya travel agensi nanti dengan sekatan ni? travel agensi untuk haji dan umrah boleh kata 100% owned by orang Islam.. dan staff2 pun orang Islam.. kalau kena sekatan, apa jadi bisnes diorang? bungkus!!! macamana pekerja2 diorang? diberhentikan kerja!!! semua tu orang Islam tau tak pendemo bersih oiiiii!!!

BODOH!!!!!

Anonymous said...

Penyokong bershit ni semua patutnya dilaknat dunia dan akhirat....kerana dia org rakyat yg nak menunaikan haji dan umrah dah terhalang....maka bersorak gembira la iblis dan setan kerana penyokong2 bershit ni dah menolong dan permudahkan kerja iblis dan setan ni dan mereka ni memang layak dipangil pengikut iblis dan setan....neraka jahanam la tempatnya......mana musang tak berbulu @ bomoh siamang ni kenapa tak bersuara....dah sedar la tu yg dia tu memang penyokong iblis dan setan.....tak lupa jugak yg selalu berpesan pasal jujur dan iklas. ....Jujur dan iklas ke ko selalu bertanya tu? ???

Anonymous said...

HamPAS kata dia islam tapi sebab dia laa tuntutan islam terhalang, islam ke mereka ni? ??

Anonymous said...

adoii...
aku sedih tenguk pelajar2 yg konon berotak tapi terdorong olih kelakuan syaitan dan iblis. Apa kah si nik ajis dan hadddii tak tak ambik apa2 tindakan atau melarang benda2 macam ni?
melihat muka2 setan ni memang tak pakai otak! tak tahu ke nak bezakan mana yang bolih mana yang tidak?
Masya'Allah, tobat lah oiii!
Halau ajer meraka dari Saudi abis cerita! Sial punya bahlol!

Anonymous said...

http://kulaanniring.blogspot.com/2012/05/rancangan-dap-yang-dirahsiakan-daripada.html

Anonymous said...

setan dan iblis ialah kawan nik aziz,maka nik aziz pun tumpang sekaki bersama2 bergumbira dan bersorak

Anonymous said...

FATWA AKAN KUAR KOT
TAK WAJIB NAIK HJ JIKA ARAB SAUDI XBAGI
'
BOLEH GANTI BERAIH 4.0....niat dlm hati..saja aku naik berahi 4.0 menggganti fardu haji ...........

puak2 sesat korang hati2 la
. depa kuar fatwa ikut selera politik masing2... bukan ikut ajaran islam sebenar ..semua pusing ikut nafsu politik masing2

..then claim politik bab pelajaran islam tertinggi demo belum mengaji lagi (kpd muslim muslimat TASAUF adalah ilmu islam yg tertinggi sekali..simpannn ini.. jgn tertipu dgn mana ilmu lain)

Anonymous said...

bongkar gap, bongkar! malaun2 ni mmg kena ajar sikit

Anonymous said...

Puassss laa hati depa ! Hidop menyusahkan Orang !

Anonymous said...

EH? NOKIA TU BUKAN JENAMA YAHUDI KE? DIA KEJE JUGAK KAT TEMPAT TU?

hangkedee said...

HAK KEBEBASAN.Kenapa Tak Ada Ambabiga di sana hari itu kan lebih afdal.Betul tak Nabi PORK NIK.

Anonymous said...

takpe...boleh pakat ramai2 pegi kelantan yang begitu sinonim dgn gelaran 'serambi mekah'..pergi sana ramai2 berdemo..

Anonymous said...

Yolor tu.. Mari rama-rama towah rumoh Nik Ajis. Pakat tohok sapoh merato-rato bia bertambah kotor negeri Kelatea sebab Kelatea meme cemar doh ngan sapoh. Jange lupo, kelik dari Kelatea bawok kelik air paip bare seliter duo wat obat. Air Kelatea memea terkenal.

Take Beer

Anonymous said...

kalau tak leh gi mekah
kita gi kota baru aje lee
buat aji/umrah kat rumah tok nik ajis aje..
fatwa nabi tok nik yang terkini...

Anonymous said...

ko ni orang PAS dan melayu PKR
tak habis menyusahkan orang lain
apa kejadahnya ko ni
sedar tak apa yang ko dah buat ni?

Anonymous said...

kalau tak leh gi mekah
kita gi kota baru aje lee
buat aji/umrah kat rumah tok nik ajis aje..
fatwa nabi tok nik yang terkini...

===============
Atau ikut Ambiga umrah/mandi di sungai Ganges India.....

Anonymous said...

dorang puak extreamis boleh kot dikategorikan?......yg tiada otak yg bijak utk dipakai

ex-PAS said...

Kemungkinan Fatwa terbaru Najis : Takpo,tahun ni lokasi haji akan ditukar ke negeri Serambi Mekah.. ihram pakai baju kuning..

PAS, jual agama untuk bersetubuh dengan DAP setelah diliwat PKR

Anonymous said...

udah le nk p haji pun susah smp bertahun tunggu giliran...lepas tu jadi mcm n susah lagi le tok wan nak p...huhu

Anonymous said...

Kalau Arab Saudi sekat jumaat haji, puak2 tu boleh juga buat umrah di Sungai Ganjis

Anonymous said...

inilah realitinya skrg...kat malaysia pun sama jugak. akibat perbuatan/kerja puak minoriti ni lah habis satu negara kena tempias...ni klu ekonomi negara terganggu,kestabilan politik kacau dan mcm2 lagi. nak salah sapa??? puak2 ni lah...PR..tpi satu donia tau...depa akan kata salah UMNO/BN. ala mcm amerika defend diri bila dunia marah depa serang iraq wlupun iraq xda senjata bahaya pun...bush salah saddam husin pasai dia perintah iraq zalim...hahahaha xcaya tggu la jawapan pak sheikh2 PAS tak lama lagi....

Anonymous said...

Kenal pasti semua yang terlibat dan harap kerajaan Arab Saudi mengusir mereka jika mereka bekerja atau belajar di sana dan larang mereka dari sini buat umrah atau haji selama 10 tahun. lain2 rakyat Malaysia yang tidak terlibat janganlah sekat perjalanan mereka ke Arab Saudi samada untuk bekerja atau pun mengerjakan umrah dan haji. Hukum mereka yang terlibat sahaja.

ADMIN ASAL PENA MINANG said...

MAKLUMAN KEPADA RAKAN SEKALIAN

BLOG PENA MINANG TELAH DI HACK DAN DI DELETE.

AKAUN FB KAMI DI HACK

E-MAIL KAMI DI HACK

SETELAH BERITA INI KELUAR.

HARAP MAKLUM

Anonymous said...

harap gap penyambung usaha mereka

kaki heks betul

kita tak mahu PAS MENUKARKAN BERITA PASAL BN PULAK

HARAP KITA BANTU GAP DLL

PENA MINANG ..HARAP MINTA BANTUAN DR PAKAR 2 lain

Anonymous said...

Tak yah gi Mekah pun.. Masuk parti bulan leh gi syurga juga - lagi senang.. Duit nak gi mekah tu pakat2 derma kat tabung bulan je.. Pahala dapat tak dapat pun dah terjamin masuk syurga... Tak ke gitu Tok Guru...?

Anonymous said...

kerajaan keluarga monarki Saudi yang sekular tuu sama saja dengan otak puak2 umno di malaysia------ asyik dok tindas UMAT sendiri.....


Arab al Saud & Umno al Yahud ... bila nak kembali kepada SISTEM KHALIFAH RASULULLAH yang di amalkan oleh Khulafa' arrasyidin sebelum ini... yang berteraskan al Qur'an & assunah?

Anonymous said...

KATA PARTI KO BAGOS LA SGT2...
KATA PARTI KO BETOLL LA SANGAT...
KATA PARTI KO PERJUANGKAN ISLAM LA SGTT...
KATA PEMIMPIN KO BAIK LA SGT2
KATA PARTI KO TULUS,BENAR DAN IKHLAS...
KATA PERHIMPUNAN BERSIH SUCI LA SGT...

HOI APA LAGI??MNE PNYOKONG,MONYET2,BEROK2,LEMBU2 DAN BARUA2 HAPRAK ASSOBIYAH SEKULAR UMNO JAHIL LAGI JAHAT YG BULEH JELASKAN SEMUA NIH HAH?

GAP KEMBALI said...

MAKLUMAN

BLOG PENAMINANG TELAH DI HACK.JELAS PENDEDAHAN INI SUDAH BIKIN PUAK KAWARIJ KEPANASAN..

Tukang Komen said...

Dalam negara ini parti dimana ahli2nya tidak berdisiplin langsung ialah parti PAS. dari pemimopin hinggalah ke akar umbi semuanya tak senonoh. Tupasal ramai wakil rakyat mereka rasuah,kejekan bini orang,sokong kumpulan LGBT,support Ambiga yg beragama hindu sebagai ketua Bersih,bersokongkol dengan DAP yg menghina islam. Nik Aziz yg kelulusan agama tak setinggi mana boleh keluar fatwa ikut suka dia.

Pemimpin Pas bijak menyesatkan pengikutnya. Mengkafirkan orang islam lain tapi menjilat kumpulan pembenci islam. Parti guna nama ISLAM tapi perangai macam SYAITAN.
AKU BERLINDUNG DENGAN ALLAH DARI SYAITAN DAN PARTI PAS.

Anonymous said...

PAS melahirkan banyak anak2 BANGSAT...inilah jadinya. Ini natijah dari ajaran sesat yang dibawa oleh Ular2 Dalamsemak PAS!!!!!

Anonymous said...

alamak...POYO nya mamat anoy 12.09 tu
serba serbi sempurna....orang lain semua x betoi...

Anonymous said...

Malang sungguh ibu dan bapak yng mendapat anak macam ... menjadi perosak bangsa dan agama.....aku berdoa semoga tiada lagi melayu islam yang lain tak menjadi org seperti ini lagi

Anonymous said...

mmg poyo pun anon 12.09 tu..cube suh tny nik aziz ngan hadi awang bile nak laksanakan..x pun tny azizan..cnfm x tny punye..takut..x pun jawab federal x kasi..jawapan basi puak2 khawarij..kalau nk laksanakan hudud n sistem2 perundangan Islam yg lain, buat je la..bile dh buat dgn ikhlas, br la org ramai sokong..ini x, time nk pilihanraya je kuar citer hudud, bile dh menang, citer psl kebajikan plak..adoi..kalau jumpe ular ngan org pas, pukul org pas dlu br pukul ular

Anonymous said...

barua.....

harap ditangkap dan dihukum pancung sampai mati ni...

belajar agama tinggi2 tapi masih boddo lg, nak wat pa...

tak dak dlm islam megikut ulama salaf yg melawan pemerintah...

boddo bdak kecik ni, tangkap pancung jee...

harap2 tahun dpn aku dpt buat haji..

aminnnnn..............

Anonymous said...

kalau kena beku orang malasia tak leh gi haji
Macam mana tabung haji
macam mana agensi yang kerjanya buat trip gi haji/umrah
ramai yang terlibat tu
tak leh cari makan
Ambiga/anuar/pok nik boleh tanggung ke kerugian mereka
awas...nabi pok nik jangan pulak keluar fatwa baru untyk melepashan dirinya...

Anonymous said...

Kah kah kah .... khurafat & tahyul orang2 UMNO semakin parah!

Sepatutnya Majlis Fatwa bincang cukupkah syarat2 & kelayakan ketua2 'lanun' UMNO untuk jadi ULIL AMRI itu?

Majlis Fatwa patut juga buat rumusan terhadap amalan politik kotor, budaya fitnah, politik wang/rasuah. mentaliti lucah , khurafat & kesyirikan UMNO ni, serta kuncu2nya Utusansex 1M'sia, berita haring, Tv1,2,3 ....

dunia akhirat zaman ... "Yang JAHIL & JAHAT disanjung, Yang ALIM & SOLEH dikepung" ..... kerana KUASA & HARTA!!!!!!!!!!!!

Atas Perintah ALLAH: “AMAR MAARUF, NAHI MUNKAR” --- Seluruh Melayu/ Muslim mesti tolak UMNO lucah, korup & khurafat ini…… tidak wajar kita bersyubahat dengan penipuan & kezaliman ketara UMNO ini, …………………… PRU13 ……ABU.
Kah kah kah .... khurafat & tahyul orang2 UMNO semakin parah!

Sepatutnya Majlis Fatwa bincang cukupkah syarat2 & kelayakan ketua2 'lanun' UMNO untuk jadi ULIL AMRI yg dijilati oleh ustad2 tunggangan UMNO & pengikut2nya itu? Majlis Fatwa patut juga buat rumusan terhadap amalan politik kotor, budaya fitnah, mentality lucah , khurafat & kesyirikan UMNO ni

dunia akhirat zaman ... "Yang JAHIL & JAHAT disanjung, Yang ALIM & SOLEH dikepung" ..... kerana KUASA & HARTA!!!!!!!!!!!!

Atas Perintah ALLAH: “AMAR MAARUF, NAHI MUNKAR” --- Seluruh Melayu/ Muslim mesti tolak UMNO lucah, korup & khurafat ini…… tidak wajar kita bersyubahat dengan penipuan & kezaliman ketara UMNO ini, …………………… PRU13 ……ABU.

Anonymous said...

1209
pi... lee..
otak jumud
idea lapok
menyusahkan orang aje kerja ko....

Anonymous said...

1.37
dah lama bincang
dah ada pun fatwanya
bukan aje untuk orang Umno aje
termasuk le ko yang kaki fitnah ni..
ko gi masuk lubang kubur le lebih baik
menyusahkan orang aje...

Anonymous said...

Kalau Saudi sekat jemaah dari Malaysia, depa akan tuduh ini kerja kerajaan umno yang arah Saudi supaya sekat jemaah Malaysia pulak dah???

Anonymous said...

Buat kerja perintah dari setan fatwa dari UlarMak Najis...inilah jadinya...
Orang yang membawa kesusahan kepada ramai orang ....ko terimalah balasannya dineraka jahanam nanti!!!!

Anonymous said...

elehhh konun kata UMNO lucahh...

munafik semua tu, pura2 islam kununnn....

pura2 alimmm....piiirahhhhhhh...

padahal video anwar tu dah terang2 muka anwarrr tapi sikap munafik yg menebal tak mo ngakuuu...

piiiirahhhh.......

Anonymous said...

Gap... keluarkan lagi senarai nama-nama dan details mereka. Senang sikit kerajaan Arab Saudi nak tangkap mereka masuk penjara. Kalau boleh pancung terus. Tak ada orang nak bersedih pun.

Kalau koranf berani buat la demo bantahan kat Arab Saudi tu? Tak berani kan? Kat Malaysia bolehlah tunjuk lagak... Jaguh kampung! Bacul! Pengecut!

Kecik-kecik tak nak mampus... dah besar menyusahkan orang!