Wednesday, May 16, 2012

PERPECAHAN PAKATAN DI KEDAH.

jalankan tugas di kedah sebaik mungkin. perpecahan mereka boleh membawa kabar baik untuk BN kedah. KLIK SINI

9 comments:

Anonymous said...

iyer la tuh..

Anonymous said...

apa yg nak dihairankannya??? pakatan rakyat ni umpama tidur setilam tapi mimpi lain2....
DAP...dia ingat dia yg berkuasa dalam pakatan sebab kekuatan undi cina...
PKR..anwar fikir aura dia yg membuatkan tsunami politik 2008..dia fikir tanpa dia pakatan umpama anak ayam kehilangan ibu....
PAS..dah takde tujuan apa...janji dapat merasa kerusi empuk di putrajaya...sanggup menjadi pak turut DAP dan PKR.cuma dikedah je PAS ni berani bersuara dek kerana ustaz azizan.....

kedah dilihat dari luaran memang nampak tenang..namun pentadbiran kedah la antara yg paling bercelaru dikalangan negeri yg diperintah oleh pakatan... mana kan tidaknya..masing2 ingin menunjukkan kuasa... kalau ustaz azizan kena berdepan ngan DAP je takpe la... tetapi beliau juga perlu berdepan ngan musuh dalam parti sendiri.... kesian ustaz azizan... walaupun gua paling benci dgn puak pakatan ini terutamanya PAS..tetapi gua hormat tok zizan...sepatutnya tok zizan ni tempat dia bukan dalam pas tetapi UMNO.. sayang.......

Anonymous said...

Betul tu, malangnya Musangka telah mati dipijak masa Bersit 3.0, so dia tak boleh nak conpemkan perkara ni.

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Melayu Perak said...

Ambiga CEMAS ... Saya Akan LANYAK BAR COUNCIL HARI INI - Khairul Azam
Posted by Melayu Atas Pagar | Wednesday, May 16, 2012


"Saya terkejut dengan pengakuan Ambiga bahawa tatacara yang dilakukan setiap kali mesyuarat badan guaman itu adalah sesuatu amalan yang biasa dan normal," tambah Khairul Azam.

"Amalan kebiasaan kata Ambiga, amalan kebiasaan untuk ada pengundi hantu, amalan kebiasaan untuk mana-mana ahli masuk kedalam mesyuarat tanpa pengesahan kad pengenalan, amalan kebiasaan untuk mengundi dengan cara angkat tangan, amalan kebiasaan hanya enam orang ditugaskan untuk mengira undi ribuan yang hadir," kata Khairul Azam dengan nada yang kesal.






Barangkali Ambiga menyesal kerana mulut celuparnya mengakui prosedur mengundi sesuatu usul dalam mesyuarat Majlis Peguam tidak mengikut peruntukan Seksyen 65(4A) Akta Profesion Undang-Undang 1976.

Hari ini saudara Mohd Khairul Azam Abdul Aziz akan memfailkan saman memohon deklarasi bahawa Mesyuarat Agung Luarbiasa badan guaman itu sebagai tidak sah dan terbatal di Mahkamah Tinggi Jalan Duta jam 11.00 pagi.



GWM akan cuba 'update' berita ini secepat mungkin untuk melihat saat kejatuhan Majlis Peguam yang sudah tidak lagi menjadi sebuah badan profesional guaman negara.

Anonymous said...

hoi perasan tak depan rumah ambiga ada tandas bergerakkkk...

korang seronak tak depan rumah korang ada kotak ajaib tu

keh keh keh...
'
now lets vet seriouzz'

mari kita sama2 membantu menjatuhkan majlis india raya ni...kwn aku ada sound pertubuhan majlis pguam bergitu serius utk ubah pelembagaan bekenaan hak melayi dan lebih penting hak islam...tk begitu ingat nama dia ...tp rasa ni la kot consil consil tu'...

pas tu kita tolak tepi la..harap ngo 2 islam yg lain mesti disedarkan...

(kita anggap pas mcm adik kita yg nakal la ..nak pukul adik sendiri..nak trjang xsampai hati...kira kita ikat kat pokok kelapa...kita taruk kerengga jelah...)

Melayu Perak said...

khalid gagap buat lagi.....

sesiapa yang tahu kat mana khalid g duduk....tolong pergi katuk kepala dia dan bagi sedas tumbukan....


LEBIH TERUK DARI DBKL.. KEKEJAMAN KHALID GAGAP HALAU PENIAGA MELAYU I-CITY.
WEDNESDAY, MAY 16, 2012 GELOMBANG RAKYAT 1 COMMENT




Kira-kira 30 peniaga barang permainan bercahaya kesal apabila barang niaga milik mereka dirampas Penguat kuasa Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) ketika sedang berniaga di pekarangan i-City, Seksyen 7.

Salah seorang peniaga, Abd Raub Ibrahim, 42, berkata, ia berlaku Rabu lalu pada jam 9.30 malam, ketika peniaga sibuk melayan pelanggan.

Katanya, semua peniaga terlibat termasuk pelanggan terkejut dengan tindakan sekumpulan penguat kuasa MBSA itu.

“Penguat kuasa sanggup merampas barangan daripada peniaga yang cuba disimpan dalam kenderaan ketika serbuan,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Tindakan itu disifatkannya keterlaluan selepas rayuan agar barangan tidak dirampas tidak diendah.

Abd Raub berkata, beliau juga kesal dengan tindakan penguat kuasa terbabit terhadap peniaga kaum wanita.

“Mereka (penguat kuasa) menjerit dan mengarahkan peniaga patuh kepada arahan,” katanya kepada media yang membuat liputan di kawasan berkenaan.

Abd Raub berkata, berikutan insiden itu, mereka membuat laporan Polis di Balai Polis Seksyen 9, Shah Alam.

Dia yang mewakili semua peniaga mempersoalkan bagaimana MBSA boleh menyerbu ke dalam kawasan berpagar i-City sedangkan kawasan itu milik persendirian.

“Kami syak mungkin mereka diarah pihak tertentu untuk bertindak sedemikian ke atas kami. “Sebelum ini banyak peniaga asal terpaksa berpindah dari satu tapak ke tapak lain berikutan timbul masalah,” katanya.

Menurutnya, disebabkan itu perniagaan mereka tidak stabil, malah pernah menyewa kedai dengan kadar RM500 seminggu.

Katanya, anggota Penguat kuasa MBSA diharap lebih bertolak ansur dan sentiasa bersikap profesional.

Dia berkata, pihak berkuasa tempatan tu juga diminta menyediakan tapak untuk peniaga-peniaga Bumiputera berdekatan i-City.

Anonymous said...

Bar Council nak pilihanraya BERSIH..piraahhhhh...mesyuarat EGM pun bagai melepaskan batuk di tangga je..tak ikut prosedur..mcm tu nak SPR jadi bersih...nyata lah..sendiri tak betul lagi mau cakap SPR dah tak betul... salute to SPR.. pembaikan dah dibuat...tapi si anjing yg menyalak nak pembetulan rupanya berkurap.... hahaha...

Anonymous said...

Sudahlah ! Tak habih - habih kena gempak orang cina,bila tak puashati sikit dengan kerajaan kedah,terus gempak kata takut hilang undi cina.Hati cina saja yang kena jaga ka? Jangan terikut-ikut sangat dengan politik cina,nanti org melayu yang rugi. HAK TETAP HAK, ISLAM DAN MELAYU MESTI DIPERTAHANKAN WALAUPUN SAMPAI TERSUNGKUR MENYEMBAH BUMI. Dalam ini aku tengok UMNO lebih konsisten bagi membela ISLAM dan MELAYU. UMNO pun boleh buat tawaran macam SI ANWAR bagi kat org cina, tapi demi menjaga ISLAM dan MELAYU,UMNO terpaksa berdepan dengan gelombang politik yang cukup hebat.Walaupun kita rebah,lebih baik drp menjadi SYAITAN POLITIK !